Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***kesällä 2012***

Missa-76 Joo ei mitään :)

Miwwi Mulla on vielä hcg-hormonia elimistössä, ja näin ovistesti reagoi siihen ;)


tillukas Tuossa äskön kaverin kans puhuinkin, ja hän sano että hällä kans muutaman päivän vaan vuodot kestäny. Toinen oli menny kesken 8+ ja toinen muistaakseni 7+. Ja mulla siis meni kesken 6+2. No, tää nyt vaan on niin mun tuuria, mikään ei koskaan voi mennä silleen nätisti :headwall:

Niin joo, ja tämmösen löysin käypä hoito-sivuilta: Seerumin hCG-pitoisuus on alle mittausrajan vasta viisi viikkoa onnistuneen keskeytyksen jälkeen.
Tässä siis viitataan raskaudenkeseytyksen jälkitarkastukseen. Mutta samalla tavallahan tuo hcg laskee, oli kyseessä sitten keskeytys tai keskenmeno. Eli periaatteessa vielä kahen viikon päästäkin saattaa testi näyttää plussaa.
 
Viimeksi muokattu:
Miramei Huomasin sun viestin tuolla plussakuvien puolella, ja mulla tuli mieleen että voisitkohan ovistestillä varmistaa onko uutta raskautta? Kun mulla siis vielä tosiaan suht vahva viiva r-testissä, mutta niin on myös ovistestissäkin.
Ovistesteillä oon kyllä negoja saanut.. mulla tuo kkm oli kuitenkin 4/12 eli yli 3kk sitten..
Nyt ovistesti taas plussaa..outoa! Mahaa nipistelee niin maan pe*keleesti. Eiköhän nää tästä ajan kanssa selkene.
 
Miten te olette päässeet ensimmäisen keskenmenon jälkeen sen ajatuksen yli, että mitä jos seuraavakin raskaus menee kesken? Minua pelottaa mahdollinen toinen keskenmeno ja jopa sekin, etten enää tulisikaan raskaaksi niin paljon, että en tiedä voinko yrittää uudestaan!? Vai olisiko toinen keskenmeno helpompi kestää, tyyliin "jahas, taas"?
 
Marlin Mulla luki sairaalasta mukaan saamassani ohjelapussa, että r-testi kannattaa tehdä 4 viikkoa km:n jälkeen. Jos vielä silloin positiivinen, niin sitten uudestaan viikon päästä. Eli pitkään voi näköjään vielä näkyä keskenmennyt raskaus elimistössä. Itselläni jälkivuoto kesti noin 1 1/2 viikkoa, jonka jälkein tein negatiivisen testin, joka kyllä ihan aavistuksen verran haamuili. Tästä muutaman päivän päästä tein kunnon negatiivisen testin. Toivottavasti sulla laskisi hcg pian ja pääsisit aloittamaan taas puhtaalta pöydältä. Tsemppiä :heart:

Miwwi Voi iik, jännät paikat! Mulla meni niin, että tein negan r-tesillä dpo 11, sitten positiivisen ovistestin dpo 13 ja lopulta positiivisen r-testin dpo 14. Lupaavalta tuo sinun ovisplussa siis mun kokemuksen mukaan vaikuttaa :) Toivotaan parasta.

Ennanniina Huoh, pohdit vaikeita : / Ihan samanlaisia fiiliksiä on itselläni ja varmaan kaikilla. Mulla siis eka raskaus päättyi km:eek:on rv 7. Siitä parin kuukauden päästä olin uudestaan raskaana. Koko raskaus sujui fyysisesti ja muutenkin ihan ongelmitta, mutta oli henkisesti äärimmäisen raskasta. Olin vielä synnärilläkin ihan varma, että elävää lasta ei minulle suoda. Onneksi kävi toisin. Nyt sitten tämä pikkukakkosen odotuskin päättyi kkm:eek:on, joka havaittiin np-ultrassa toukokuussa. Olen nyt taas raskaana. Ja kamala pelko p***eessä! Ei se toinen km ollut omalla kohdalla ainakaan yhtään helpompi, melkein päinvastoin. Olin jopa ajatellut, että eiköhän me olla jo osamme saatu tästä kurasta, mutta vielä piti sitten toistamiseen kärsiä.

Toisaalta tiedän omalta osaltani, että mikään muu siihen suruun ei auta, kuin uusi raskaus. On pakko yrittää ja toivoa, että joskos vielä meille se onni suotaisi. Eli riskillähän tässä mennään, nyt jos tulisi toinen km heti perään, niin en kyllä tiedä, miten selviäisin. Onneksi on kuitenkin tuo yksi todiste onnistuneesta raskaudesta. Onhan mahdollista, että kaikki meneekin hyvin :heart: Paljon voimia sinulle. Kuuntele itseäsi, mitä haluat tehdä. Itse olin heti km:n jälkeen varma, että meidän lapsiluku oli nyt tässä, mutta sitten parin viikon päästä meninkin jo tilailemaan ovistikkuja. Kumma on ihmismieli :D

ON: Raskaana, kunnes toisin todistetaan. Luottavainen en ole, mutta en ihan paniikissakaan. Väsyttää, pissattaa ja on huono olo. Nyt kai 5+2 tai jotain. Esikoisen 2-vuotisneuvola on elokuun alussa, ajattelin siellä samalla mainita asiasta. Aiemmin en aio olla yhteydessä mihinkään.
 
Vuoto loppui kuin seinään ja ovistesti oli aivan selkeä plussa. Luin juuri nuo aiemmat viestit ja mietin että onko minulla sitten samaa vaikka kemiallinen taisikin olla?! viikot oli vasta 4+3/4+4 kun alkoi vuoto. Kuitenkin tuntuu että oma kroppa elää omaa elämäänsä ja tekee minulle jotain kepposia tällä oireilulla ja vuodon loppumisella. Muutama tippa on enään tullut ja sekin siteeseen, mutta ei yhtään pyyhkiessä. Väsyttää kamalasti, mutta ei saa nukuttua kun pyörii tämä asia mielessä ja uusi oire on kamalat painajaiset, mitä aiemmissakin raskauksissa oli alussa... Viime yökin meni todella levottomasti ja töissä olin todella väsynyt ja jotenkin "muissa maailmoissa" enkä osannut oikein olla oma itseni ja koko ajan olin jotain syömässä etten oksenna :/ Mies mietti kiinnittymisvuotoja ja kaksosraskaden mahdollisuutta ja minä käskin vain olla hiljaa, mitä en yleensä sano töissä niin kiukkuisesti kuin tänään (eilen siis kun kello onkin jo yli puolen yön)
 
Miten te olette päässeet ensimmäisen keskenmenon jälkeen sen ajatuksen yli, että mitä jos seuraavakin raskaus menee kesken? Minua pelottaa mahdollinen toinen keskenmeno ja jopa sekin, etten enää tulisikaan raskaaksi niin paljon, että en tiedä voinko yrittää uudestaan!? Vai olisiko toinen keskenmeno helpompi kestää, tyyliin "jahas, taas"?
Mulla on takana monta keskenmenoa, eikä se koskaan helpota, vaikka se km tulisi millä viikolla tahansa, vaikka kuinka monennetta kertaa. Kuten itse olen täälläkin varmaan monta kertaa sanonut, mulla alkoi olla todella vaikeeta (vaikka 2 lasta oli siis jo) kun kerta toisensa jälkeen vaan epäonnistuin ja aloin olla tosi katkera ja maailmaa vihaava.
Oikeastaan alkuvuonna sit valaistuin että tämä on mun tieni, ja tää on vaan mulle vaikeeta. Sen kanssa on elettävä, eikä se muiden onni ole multa pois. Tosi rauhoittunut siis olen ja hyväksynyt ja käsitellyt vihdoin kaikki tapahtuneet:heart:

sitten kun tavallaan luovutin niin sitten sai sellasen rauhan :heart:


T:Neiti + Mussukat 8+6
 
ennanniini: ei pelosta pääse koskaan, tai ainakaan minä en ole päässyt. Näkeehän sen tästäkin, ennemmin "hengaan" vauvakuume kuin odotuspalstalla. Tämä on siis 7. raskaus, joista 4 on mennyt kesken. Nyt menossa rv 19 enkä edelleenkään usko, että meille vauva suotaisiin joulukuussa. Tsemppiä yritykseen ja toivotaan, että se nopeasti muuttuisi odotukseksi :)
 
Miwwi Niin siis tarkotin sillä sitä kun mulla viellä r.testi näyttää plussaa, ja ovitesti samoten, että jospa sulla ois uus pieni kyytiläinen mukana :) Tuolla edellisellä sivulla pistinkin kuvan että mitä mulla r.testi vielä näyttää.

kwaidan Niin just. Pitää toivoo että se viikon, viimestään kahen päästä ois nega.

carolina30+ Voi ei, ikävä tuo sun tilanne. Toivottavasti pian selviää että missä mennään :hug:
 
Marlin Apua, eli toivoo vois olla...ehkä. :) Ihmetyttää vain kun olen alkuviikosta kyllä testannut muutaman kerran r-testillä, mutta ei oo kyllä tullu mitään ja taisin mä jotain niitten kans säätääkin, mutta kontrolliviiva kyllä tuli, eli ei se ihan pilalle voinu mennä.. ja silloin olis varmaan jo dpo 20 ollu, ja nyt siis on kp34, mutta katsotaan mitä r-testi näyttää. :$
 
Nyt on testattu r-testillä ja nega sieltä tuli, sit kokeilin samasta pissasta testata uudestaan o-testillä ja sekin oli paljon haaleampi, nyt en ihan ymmärrä, ei voi olla että ovis olis ollu eilen??? jos nyt on jo kp 34 menossa... Tai miksipä ei, ei tää ole kun vasta 2 kierto km jälkeen, ja silloin heti km jälkeisellä kierrolla en edes testannut ovista.. ei, nyt en pysy mukana, ja ei olla peittojakaan heiluteltu vähään aikaan.
 
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***kesällä 2012***

Perjantaina 20.7.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

miuku9__21v___TM 2/12___________________________KP 64/28-30
Starhope___37v__KKM 3/12___________________________KP 27/30
Mirtsu81_____KKM 4/12_____________________________KP 50/34-37
Miwwi___21v____KM 5/12___________________________KP 35/28-35
Miramei___24v___KKM 4/12_________________________KP 37/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12________________________KP 33/30-32
Mimmiel__29v___KKM 2/12___________________________KP 50/29

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12_________________KP 12/30-32
Quu__35v_____KM 10/10,12/10,3/11,8/11,3/12________KP 5/28-32
pupu75__36v____KM 1/12__________________________KP ?
kultakimpale2___KM 10/08,KKM 3/09,KM 12/10,KKM 4/12___KP ?
Lilleri82__30v___TM/KM 11/11______________________KP 12/25-27
Naneni___28v___KM 5/12___________________________KP 12
NaksuP___28v____KM 5/12__________________________KP 22/29

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12________________________KP 11/30
tillukas__32v__KM 5/09,8/09,11/09,2/10,5/10,5/12,7/12_KP 19/28-33
Marlin__28v___KM 7/12_____________________________KP 22

HAAVEISSA NELJÄS

dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö 1/11,1/12_KP 26/30-33
kokkeli_____KKM 4/12_______________________________KP 33/25-28
tiinelli____KKM 1/12, KM 5/12__________________________KP 16

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 50/28-30
miss bamse____KM 11/10____________________________KP 83/28
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 4/28-30
piuu__30v__KU 3/12________________________________KP 31/28

:heart: :heart: PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76, P12
Heinäkuu: kwaidan

TAUSTALLA:

mammuzki, DingeLiDong, miinu92, maikkuliini, beebe010, taraolivia, Suerte, cannes, miinä, fossiili, hannahi1, salasei, Whisky Peat, iitu85, Scarleth, duello, Vinku85, Sussu-72, kattikati, Cattibrie, Taivaanrannan maalari, Sachie

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/
 
Kokkeli Tuttu tunne! Onneksi olin ensimmäisen viikon reissussa, niin en ehtinyt murehtimaan ihan koko aikaa. Nyt kotona ollessa tätä aikaa riittää koneella nyhväämiseen ja asioiden pyörittelyyn.. Tsemppiä meille :heart:

Miwwille
pahoittelut negasta! Joskos se kuitenkin näytti sitten myöhäistä ovista? Toivottavasti tuli hyödynnettyä ja uutta jännäilyä parin viikon päästä odotellessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Kokkeli Sama täälä! vaikka vielä uudestaan olekaan raskaana..

kwaidan Ilmeisesti näytti, koska testi oli eilen jo haalistunut, mutta ihmettelen sitä, että kuinka se nyt vasta on... Ja tuli juu eilen hyödynnettyä, mutta en tiedä oliko sitten liian myöhään.. :(

Kuinka muuten jos mun laskujen mukaan ja muutenkin niin ovis olis ollu kp 13 kohdassa ja jos lasketaan niin nytten olis sitte dpo 23, niin pitäiskö jo iltapäiväpissasta näkyä edes haamu r-testissä, jos mun muutama kierto on ollu raskautta ennen kp 36 ja km jälkeen 40? Nyt olis siis kp 35, eli menkat ei vielä olisi myöhässä.
 
Viimeksi muokattu:
Miten te olette päässeet ensimmäisen keskenmenon jälkeen sen ajatuksen yli, että mitä jos seuraavakin raskaus menee kesken? Minua pelottaa mahdollinen toinen keskenmeno ja jopa sekin, etten enää tulisikaan raskaaksi niin paljon, että en tiedä voinko yrittää uudestaan!? Vai olisiko toinen keskenmeno helpompi kestää, tyyliin "jahas, taas"?
Minulla aikanaan oli eka km juuri se "näitä nyt sattuu" -kerta ja loput ottivat koville (5 km esikoisen ja toisen lapsen välillä). Nyt tähän kolmanteen on takana kaksi yrityskiertoa ja kaksi km, mutta koska asiaan on ehtinyt kaksi vuotta valmistautua, eivät nämä ole tuntuneet oikein missään. Minun munikseni hedelmöittyvät tosi herkästi ja koittavat kiinnittyäkin, mutta laatu ei ilmeisesti ole riittävä. Nyt vaan katsotaan, kuinka monta keskenmenoa tarvitaan kolmanteen lapseen.

ON Saas nähdä millainen kierto tästä tulee. Ovista en ole selvästi bongannut. Kaipa se vuoto tulee jossain vaiheessa?
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi No voi ei, pahoittelut negasta : / Jos sulla ei sitten kierto ole vielä tasaantunut km:n jälkeen, ja olikin sitten ovis.

Ennanniina Minä en ole edes kerennyt moista ajattelemaan vielä. Keskenmenosta nyt 3 viikkoa. Tästä km:sta ajattelen että oli vain huonoa tuuria, ja itseasiassa musta tuntuu että km:t on yleisempiä kuin luullaan. Mulla on siis tosi moni kaveri saanut km:n. Mutta kyllä varmasti sitten kun uudestaan raskaudun, niin pelko uudesta km:sta on tuolla jossain takaraivossa, ja varmasti mietin että entä jos. Mutta sitä ei kannata vielä murehtia :)

ON Jee, täällä rupeaa vuoto loppumaan! Eilisestä asti, vai jopa to asti tullut enään ruskeaa tuhrua, ja periaatteessa pärjäisin ilman phs:ää. Pyyhittäessäkään ei enään tule siis verta, vaan on sellaista vaaleanruskeaa.
 
Taisi olla todellakin km kun vuotaa vieläkin. Siis vuoto loppui kuin seinää ja alkoi uudestaan taas melkein päivän myöhemmin ja vieläkin jatkunut, mutta nyt jo muuttunut rusehtavaksi ettei enään kirkasta punaista. Katsotaan mihin kierto menee tästä ja mikä on lopputulos kun en oikein saa selkoa enään omasta kropasta tai oireista, vieläkin jatkunut kuvotus ja nälkä ja päänsärky, mutta väsymys on enään iltapäivisin ja tietenkin töissä. Yöt on levottomia ja unet ihan sekavia :LOL: Jotain kyllä on tapahtunut/ tapahtuu, mutta en vieläkään tiedä mitä:confused:
 
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***kesällä 2012***

Maanantaina 23.7.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

miuku9__21v___TM 2/12___________________________KP 67/28-30
Starhope___37v__KKM 3/12___________________________KP 30/30
Mirtsu81_____KKM 4/12_____________________________KP 53/34-37
Miwwi___21v____KM 5/12___________________________KP 38/28-35
Miramei___24v___KKM 4/12_________________________KP 40/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12________________________KP 36/30-32
Mimmiel__29v___KKM 2/12___________________________KP 53/29

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12_________________KP 15/30-32
Quu__35v_____KM 10/10,12/10,3/11,8/11,3/12________KP 8/28-32
pupu75__36v____KM 1/12__________________________KP ?
kultakimpale2___KM 10/08,KKM 3/09,KM 12/10,KKM 4/12___KP ?
Lilleri82__30v___TM/KM 11/11______________________KP 15/25-27
Naneni___28v___KM 5/12___________________________KP 15
NaksuP___28v____KM 5/12__________________________KP 25/29

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12________________________KP 14/30
tillukas__32v__KM 5/09,8/09,11/09,2/10,5/10,5/12,7/12_KP 22/28-33
Marlin__28v___KM 7/12_____________________________KP 25

HAAVEISSA NELJÄS

dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö 1/11,1/12_KP 29/30-33
tiinelli____KKM 1/12, KM 5/12__________________________KP 19

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 53/28-30
miss bamse____KM 11/10____________________________KP 86/28
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 7/28-30
piuu__30v__KU 3/12________________________________KP 34/28

:heart: :heart: PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76, P12
Heinäkuu: kwaidan, kokkeli

TAUSTALLA:

mammuzki, DingeLiDong, miinu92, maikkuliini, beebe010, taraolivia, Suerte, cannes, miinä, fossiili, hannahi1, salasei, Whisky Peat, iitu85, Scarleth, duello, Vinku85, Sussu-72, kattikati, Cattibrie, Taivaanrannan maalari, Sachie

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/
 
Apua mun kp:t paukkuu tuola ihan jossain ihme hujakoilla. :| Edellisen kierron uskoinkin että venyi kp 40 asti, mutta en nyt. :| Nyt on muutama päivä ollut huono olo, eilen oli niin kipiä pää, että oksenkinkin ja paha olo vaan jatkuu.. jospa se täti saapuu..
 

Yhteistyössä