Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2015

Lennis: Joo aion mennä varhaisultraan. En kuitenkaan hoppuile sen kanssa,että kovin aikaisin menisin. Luulen että varaan aikaa 8 viikon tienoille :)

Vitsit että mua jännittää teidän puolesta!!! Tsemppii kaikille! Odottelen teitä odotuspuolella!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: isbee92
Bettinah En tiiä mistä johtuu. Mulla tapahtuu tota usein. Itse ovispvä on maha yleensä täydessä stopissa. Sama homma kun menkat alkaa. Eka päivä maha ei toimi mut seuraavana aivan sekasin.

Täällä edelleen odotellaan ovista. Talletuksia on tehty.. joka päivä. Mä niin tykkään olla lomalla ;)
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Onpas monella jo hyvät vaiheet siellä. :) Jännää!

Onko teitä kaikkia suositeltu odottamaan km:n jälkeen ainakin yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä? Onko se riippunut raskausviikoista?

Jälkivuoto näyttäisi olevan loppumaan päin ja olisi suuri houkutus tarttua tilaisuuteen, koska mahdollinen ovulaatio voi hyvinkin olla jo tämän viikon lopulla. Toisaalta tekisi mieli odottaa ne kuukautiset, jotta limakalvo olisi varmasti terässään uutta raskautta varten. Mietin vain, että lisääkö varaslähtö vuotoriskiä. Olisin nimittäin aivan romuna, jos huomaisin taas vuotoa alkuraskaudessa, koska omalla kohdallani en enää usko ”harmittomaan vuotoon”.
 
Frid,täällä ainakin käskettiin odottamaan,mutta peruste siihen on helpompi lasketun ajan määrittäminen.Ei se tartu sinne jos ei oo tarpeeks hyvät limakalvot :)
Ei meillä vielä yritystä silloin ollut ennen ensimmäisiä menkkoja,mutta kun kierto venyi,niin ei kyllä ehkäisyäkään käytetty.
Nyt useampi kierto jo km:n jälkeen takana ja ei edelleenkään raskaana. Tm oli 4/15.

Toiveet raskautumisesta alkaa hiipua,ajatukset käyneet jo hoidoissa.(n)
Sitä pyörittelee omassa pienessä mielessään kaikenlaista.
 
Frid, keskustelin lääkärin kanssa jälkitarkastuskäynnillä tuosta kuukautisten odottamisesta. Mitään tieteellistä pohjaa tuolle ohjeelle ei kuulemma ole, joten periaatteessa enää ei jaeta mitään erityistä suositusta. Jotkut varmasti silti antaa suosituksia. Tämän lääkärini mukaan toki maalaisjärjellä voi miettiä, että voisi olla parempi antaa limakalvon toipua hetki, mutta kuten sanottua, asiaa ei ole tutkittu.

Me ei odotettu, mutta melkein heti ovulaation jälkeen tuli vielä joku yllärijälkivuoto, eli ekasta kierrosta ei tärpännyt. Sitten tulivatkin kuukautiset, ja tästä kierrosta toivon kovasti tärpänneen. Huomenna testiä taas, iik iik :D Viikonloppuna vasta odottaisin kuukautisia saapuviksi, joten huominen voi olla vielä tyhjä arpa.

Niin ja lääkärillekin sanoin tuosta ettei olla odoteltu. Hän totesi ettei sinne limakalvolle kukaan tartu, jos ei se ole valmis. Eli sinuna en kyllä myöskään odottelisi, onhan tärppi varmasti epätodennäköisempi vielä, mutta mahdollisuus on olemassa.
 
Mulle lääkäri neuvoi odottelemaan ne yhdet menkat, mutta ei me kyllä ehkäisyä käytetty..inhotaan molemmat kumin kanssa touhuilla,ei oo meidän juttu! No en tullut silti raskaaksi, vaan menkat tuli tasan 28pv keskenmenosta mutta heti seuraavasta kierrosta raskauduin :)
 
Tänä aamuna testi näytti negaa (kp29/28), mutta ei oo kyllä menkoista tietoakaan. ;D
Viimeksi plussasin selkeen plussan vasta 31/28..
Kyllä mulla on kuulkaas aika hyvä fiilis tästä! ;)

Frid, muistaakseni mulle ei mitään sanottu (tai sit oli ajatukset niin muualla että en muista...) mutta netistä oon kyllä joo lueskellu, että suositellaa yks kierto pitää väliä...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: norappi
Piti minunki testi eilen tehä kp 24/26-34 ja mitäs muuta ku nega. Tänään tullu sitte jo vähä tuhrua ja mahaaki vääntää, joten todennäköisesti huomenna kp1. Mehän ollaan ns yritystauolla, mutta ei käytetä mitään ehkäisyä. Ei vaan oteta paineita sekin harrastamista. Touhutaan silloin ku huvittaa eikä silloin ku täytyy. Tietenki se sopimus on enemmän lievittämässä miehen ressiä..

Mie oon myös miettiny hoitoja kuten Lennis. Tuntuu vaan oudolta ajatus lapsettomuushoidoista ku on jo 3 lasta... Tätä neljättä yritetty nyt about 1,5v ja keskenmenostaki jo 5kk eikä mitään tapahdu. Turhauttaa.
 
Lääkkeellisestä tyhjennyksestä nyt 4 viikkoa ja jes ovisplussa bongattu! Lääkäri sanoi et täytyisi yksi kierto pitää väliä ennen kun alkaa yrittämään mutta onkohan se ihan välttämätöntä kun viikko sitten kävin verikokeissa ja hcg oli ihan normi. Ei vaan viitsisi mahdollisia kiertoja jättää väliin, tosin en plussaan usko koska ei ole nyt letrot olleet käytössä.
 
Heippa, ihan uusi tällä palstalla! Jos sopii,niin hyppään mukaan ja lueskelen teidän kokemuksia,jos saisi vähän vertaistukea.

Meillä on jo kaksi lasta ennestään ja kolmatta toivottu yli vuosi. Ikää minulla 30v. Tässä vuoden aikana monet itkut itketty ja testit testailtu. Koko vuoden saldona kaksi keskenmenoa hyvin varhain. Oliko täällä monella "apukeinoja" käytössä? Mulla on tämän vuoden melkein joka kierrossa ollut luget ja kerran pregnyl. Nyt sain alkukiertoon vielä clomit. Kauhulla odotan sivuoireita! Mm. Huimausta,näköhäiriötä ja kuumia aaltoja... Mutta mitäpä sitä ei tekisi mahdollisen vauvan eteen.

Toivottavasti tämä olisi se kierto mikä menisi onnellisesti loppuun asti
 
  • Tykkää
Reactions: isbee92
AaVee, ei tullut tuolloin edes haamua :/ Tänään käyn kaupasta (ihan lähi S-marketista) hakemassa testin, ei ole meinaan edelleenkään menkkoja kuulunut! ;)(y) Kerron sitten kuin kävi :)

stelliina, tervetuloa! :)

MUOKS.
Nega! o_O Hmh!
Oon kyl tänää juonu varmaan valehtelematta 4 litraa vettä; kiitos aamuisen ja iltapäiväisen pyöräilyn töihin ja takas! Mukavan painostava ilmakin.. Huh!

Ehkä nyt säästän ton toisen testin Perjantai-aamuun, jollei sitä ennen kuuluu mitään kuukautisista, nyt menossa jo kp 30/28...
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli selkeästi tässä kierrossa ovis aiemmin kuin laskurin mukaan olisi pitänyt olla. Mulla varmaan kohta viikon välein menkat, kun taitaa tää kierto lyhentyä ja lyhentyä :D nyt mennään päivässä 17/27-32. Eipä ole talletuksia tehty tässä kierrossa lopulta kuin 4krt. Tuskin siis raskaana vaikka kahtena selvänä ovis päivänä kyllä on peittoa heiluteltu. Mies kaikki yöt töissä ja aamupäivisin ei voi touhuta kun lapsi hereillä :D ja muutenkin on kriisiä. Ärsyttää kun mies ei ole koskaan kotona. Hilluu myös ulkona kun on vapaalla. Ja tulee silloinkin vasta yöllä. :( luulenpa ettei tahdo enää toista lasta, on sen verran pihistellyt. Syyttää siitä kyllä minua. Sanoi että aiemmin en kuulemma koskaan halunnut ja nyt yhtäkkiä tahdon. :( aika raskaaksi lopulta tää touhu käynyt. Stressaa varmaan myös sitä miksei toista lasta vieläkään ole tullut. Kiitos ja anteeksi. Tämä ainoa paikka jossa voi avautua, kun en tästä kenellekkään puhu, niin täällä saa anonyymisti puhua.
 
Stelliina,tervetuloa joukkoon ja pahoittelut keskenmenoista. :barefoot:

Isbee92,tuntuupa sielläkin kierto venyvän.Jos ei näytäkään tärppiä vielä jos ovis ollut myöhemmin? (n) Toivotaan parasta :)

Bettinah,kurja tuo parisuhdetilanne kun välillä joutuu kriiseilemään :cool: Josko se ois ohimenevää.Voihan se olla et miestä käynyt ahdostamaan tää yritys ja sillä sit perääntyy? (n)
Voi kun asiat ois vaan joskus helppoja...

Täällä ovista odotellaan viikonlopuksi ja toivon stressin hellittävän hiukan huomisen jälkeen.Huomenna ois iso projekti tehtävänä.Huoh. :poop:
 
Lennis, älä lannistu! Kyllä se lapsi vielä tulee. :)

Susa123 ja stelliina, oletteko käyneet missään tutkimuksissa? Kuulostaa kyllä raastavalta, jos on pitkään yrittänyt ja tietää, että raskautumisen pitäisi periaatteessa olla mahdollista, kun on kerran aikaisemminkin lapsia saanut.

Hauskaa, kun muut yrittävät muuttaa haamut plussaksi ja itse yritän saada haamua negaksi. :D Tiistaina oli viimeinen jälkivuotopäivä (ja olisi ollut nt-ultra, jos kaikki olisi mennyt hyvin) eli vain 11 päivää se vuoto lopulta kestikin. Eilen tein taas raskaustestin, joka mielestäni oli negatiivinen. Tai ehkä viivanpaikka saattoi vielä näkyä. Viime perjantaina kuitenkin näkyi vielä haamuviiva, joten oikeaan suuntaan ollaan menossa. En ole vielä päättänyt, että mitä teen kuukautisten odottamisen suhteen. Pitäisiköhän kysyä miehen mielipidettä...:cautious:
 
Ja kp1, kuinkas muutenkaan.. Ei oikein jaksa tätä enää, nyt tosi vaikea tämä taas hyväksyä. Kierto kuitenki ekaa kertaa keskenmenon jälkeen normaali 26 päivää, eipä mennytkään ku 5kk.. Taidan nyt sinne neuvolaan ainaki soitella että mitä vois tehä..
 
Tsemppihalit kaikille pettymyksen kohdanneille.

Stelliina tervetuloa mukaan.
Bettinah toivottavasti kriisi on vain hetkellinen ja pääsette jatkamaan yritystä. Meillä mies on kans välillä sahannu ees taas pikku kakkosen suhteen. Onhan siinä suuret vastuut.
Frid toivottavasti testi muuttuu pian negaksi. Kuulostaap hullulle sanoa näin. :D

Täällä eilen ovisplussa ja tallennukset tehty eilen. Saa nähdä saanko houkuteltua miehen vielä aamuaseksiin.. vähän on hankalaa kun esikoinen on hereillä. Jospa saisin sen katsomaan jotain lasten ohjelmaa.. talletuksia täällä on tehty ennen plussaa ja plussan aikana. Saa nähdä miten käy.
 
Stelliina tevetuloa mukaan joukkoon. Pahoittelut kokemuksista.

Lennis kyllä se vauva sieltä vielä tulee.

Susalle pahoittelut menkoista.

Voimahalit kaikille.

Mä oon päättänyt sunnuntaina testata ekan kerran. Saas nähä mitä se tulos on. Jos on nega niin sitten odottelen keskiviikolle tai torstaille. Jännittää, mutta silti sellainen olo että ei oo tärpännyt. Tehtiin asian eteen kyllä kaikkemme.

Katjuska mikä oli dpo kun teit ekan testin?

Kp21/27-29 dpo10 yk5
 
Susa123,pahoittelut uudesta kierrosta. Kerrohan sit mitä ne siellä neuvolassa sanoi.
Täälläkin yk6 ilman keskenmenoon hukattuja kiertoja.Km:n jälkeen on ollu kans kierto aivan sekaisin.Välillä venyy ja välillä lyhenee.

Norappi
,hyvä että itsellä on tunne,että kaikkensa on yrittänyt.Nyt vaan odotellaan plussaa ;)

AaVee,teilläkin on kiitettävät talletukset,aina parempi mieli,että ei ainakaan mennyt ovis hukkaan :) Kuten meillä kävi kun mies mökkeili juhannuksen ja itse olin töissä :ninja:

Frid,muistan kans tuon tunteen kun odotti vaan negatestiä,kuinka tyhmälle ja hassulle se tuntuikaan.Ei ihan niin hyvä fiilis negasta kuin oli plussasta,mutta ainakin oli jo voiton puolella keskenmenosta.(y)

Täällä ensimmäisiä nippailuja oviksesta,vaikea olla huomaamatta.Talletukset tehty "huvin vuoksi".Yritetään ilman painetta.Vaikka mies kyllä huokaili kun ehdottelin makkarihommia :LOL:

Se on kumma miten tuo kroppa on herkistynyt kaikin puolin km:n jälkeen.Menkkakivut jäi pois,oviskivut tuli tilalle,mut parempi näin :barefoot:
 
Nyt alkanut taas paha olo. Pariin otteeseen noussut kurkkuun saakka. Mut toisaalta olen myös vähän kipeänä. Mut nyt on paha olo. Täällä nyt kp 18/27-32. Laskurin mukaan pitäisi nyt tänään olla se the ovulaatio päivä. Mut kyllä mulla se oli melkein viikon aiemmin ku olis pitänyt olla :D saas nähdä onko ne muutamat päivät tuottaneet tulosta. Vaikka luulen kyllä että ei ole.
 
norappi: Mulla ei oo noista dpo:sta mitään hajua, en ole koskaan huomannut mitään oireita ovulaatiosta, ja en ole tikutanut. Kierto on kuitenkin säännöllinen 28pv, joten siitä kait aika tarkasti tuon ovulaation voi puoleenväliin kiertoa arvailla. Ekan testin tein jo hätähousuna kp 20,mutta se oli nega. Mutta selkeä haamuviiva tuli ja digiin myöskin Raskaana 1-2 jo kp23/28 :) Mulla alkoi tosi nopeesti raskaustestin viivat tummenemaan, en edes aiemmin tiennyt, että noin aikaisin niissä mitään näkyis.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: norappi
Täällä lopultakin uutisia! Keskiviikon testissä ei mitään näkynyt, ja tarkoitus oli lauantaina testailla kun pitäisi viikonloppuna ne menkat alkaa. Alaselkä kuitenkin kipeytyi, ja mahassa sellainen menkkojen aikainen olo jo pari päivää, joten otin päivän ennakkoa.

Ja siellä oli toinen viiva! Hailakka, mutta aivan silmin, ilman kikkailuja nähtävissä. Oijoi, mää tiesinkin tän jo ❤ ja jatkostakin on hyvä tunne, ihan eri kuin niistä kahdesta epäonnistuneesta. Mutta enhän mää testailua vielä malta lopettaa silti, mutta ois kiva päästä reissusta kotiin jatkamaan. Hymyilyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: AaVee

Yhteistyössä