Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2015

Mä syön sen 900mg koska sitä suositellaan vähän enemmän syömään jos on ylipainoa niinkuin mulla on. Sitten suositellaan 1000mg syömään jos on keskenmenoja. En tiedä mikä tieto on todellista ja mikä ei.

Mä sain miehen puhuttua niin että jos saataisin tämä toinenkin lapsi niin ei oteta vielä senkään jälkeen ehkäisyä ja saa kolmas tulla jos on tullakseen. Ei yritetä, mutta ei käytetä ehkäisyä. Mä oon jo pitempään yrittänyt miehen suostulella siihen. Saas nähä mitä mieltä on sitten kun kakkonen on syntynyt.

Mä ootan jännityksellä mitä teidän testit näyttää. Toivotaan että oireet pitää paikkansa.

Kp3/27-29 yk5
 
Niin pitäis vissiin minunki hakea foolihappoa.. Ei oo ku raskausajan monivitamiini enkä kyllä sitäkään muista läheskään joka päivä ottaa...

Oon taas ihmeissäni tämän minun kierron kans. Nyt siis kp 9/26-34 ja ihan selvät ovisoireet! En kyllä usko, että vois vielä olla, mutta halut ollu melko kovat jo pari päivää ja limojaki tullu. Nyt mahaa nipistelly oikealta puolen. Saa nähä taas.. Jos tässä kierrossa ei tuu tärppiä niin soittelen kyllä jo neuvolaan epäsäännöllisen kierron takia, jos sille sais jotain tehtyä..
 
Voin kertoa hyvän kokemuksenkin noista foolihappo lisän syönnistä. Mun yhdellä kaverilla on yhteen sä 8 raskautta, mutta kolme elävää lasta. Kun hän aloitti foolihappo lisän niitten vitamien kanssa tuli hän heti raskaaksi ja se pysyi matkassakin mukana sitten. Suosittelen kyllä ostamaan foolihappolisää ja se mun kaveri sai mutkin ymmärtämään miksi on hyväksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Mä syön raskaus monitamiini tapletin missä on 500mg foolihappoa ja lisänä erikseen foolihappo tapletin 400mg. Niitä myydäänkin suoraan 800mg taplettejakin. Kyllähän sen voi ottaa kaksi taplettiakin. Painoindeksi on kai 36 luokkaa. Kun pituutta on 156 ja painan lähemmäksi 100 kiloa. Mä kyllä aloitin nyt laihduttamaankin. Jos vaikka saisi nämä raskauskilot mitä jäi synnytyksen jälkeen päälle.
 
Bettinah: Ei varmasti ole mitään haittaa syödä kahta päivässä :) netistä löytyy tosi paljon asiantuntijoiden kirjoituksia tuosta foolihapon tärkeydestä, monet lääkärit suosittelee sitä jopa 1000mikrogrammaa jos on ollut useita keskenmenoja!
 
Bettinah,Lennis ,AaVee ja minä, rysäytetään viikon päästä kaikki plussat! (y) Huhtikuun odottajien pino on jo näemmä perustettu,sinne siis :whistle: Ja toki kaikki muutkin,muiden kiertopäiviä en nyt vaan tähän hätään muista,mut nää piinaviikolle saapujat on nyt jääny mieleen!
 
  • Tykkää
Reactions: AaVee ja Bettinah
Jos mäkin tästä kierrosta nyt päräytän plussan tuun kanssa sinne huhtikuun odottajiin. Toivon niin että nyt että tää olisi se the kierto. Vaikka otetaankin rennommin eikä väkipakolla yritetä nyt. Jos vaikka sen ansiosta tärppäisisi sitten.
 
Katjuska87 Sovittu! Mulle sopis enemmän ku hyvin toi huhtikuun LA. Se nimittäin ois niin liki miehen synttäreitä. Mut saapi nähä.. Mahan nippailujen ja palelun lisäksi mulla ei oo oikein muita oireita.. joten taitaa mennä (toivottavasti) toukokuulle. Toissaalta, ei sekään haittais. Mulla on synttärit toukokuussa. Se olis vähän niinku ennakkolahja sit mulle. :)

Mä niin odotan teidän kaikkien testaamista. Toivon tärppejä kaikille tasapuolisesti. :)
 
Piti vielä sanomani noihin mun oireisiin.. et eihän mulla ollu huunaakaan siitä, et olin keväällä raskaana oireiden puolesta siis. Tein vaan testin ku menkat alko oleen niin paljo myöhässä. Ja ekassa raskaudessa niitä oireita osas kytätä ku oli IVF takana. Et mahkuja tietty on. :)
 
Tervetuloa mukaan munkin puolesta uusille!

Mää niin masennuin menkkojen alkamisesta, että ei ole tullut täälläkään oikein käytyä.

Foolihaposta: ite oon syönyt edellisestä raskaudesta asti mammavitskuja ja niissä on 500 microgrammaa foolihappoa.. Kai se riittää normaalipainoisella? Eikös D-vitaamiinikin oo tärkeä? Ainakin mulle neuvolasta sanoivat jo heti sillon ekalla kerralla siitä, kun varasin ensimmäistä neuvolaa.

Mää tuossa laskin jo laskettua aikaa jos tästä kierrosta raskautuisin, niin pääsisin kans huhtikuisiin.. Olen siis mukana näissä huhtikuuksi vauva -talkoissa Vaikkakin täytyis ottaa ittiä niskasta kiinni ja soittaa johonkin lääkäriin aikaa.. Ei varmaan ole kovin todennäköistä raskautua tässä hormoonisekamelskassa.

Kovasti jänään teidän uutisia, joilla kierto on lopuillaan! Saa itsekin toivoa
 
  • Tykkää
Reactions: Katjuska87
Josko tää positiivinen fiilis ja tuulet tarttuis meihin kaikkiin kahden viivan muodossa :)

Täällä edelleen alavatsakipua,ihan ku kohtu ois tulessa.Viime kuussa oli samaa,mut kipu tuikkivampaa myös.
Tässä tosiaan on kroppa tainnut herkistyä keskenmenon jälkeen.:confused:
Viikko menkkoihin-sormeet ja varpaat ristissä odotetaan :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Katjuska87
Foolihapoista sen verran, että kesällä tulee varmaan ihan ravinnostakin hyvä määrä. Ainakin itse syön paljon herneitä (joissa käsittääkseni paljon foolihappoa) ja muitakin pihan antimia. Ja kun raskautta suunnitteleville tarkoitettua ravintolisää on mennyt siinä sivussa vuoden alusta, niin toivottavasti piisaa. Syksymmällä voisin kyllä harkita jotain lisätabletteja tuosta foolihaposta, kun ruokavalio kuitenkin hieman muuttuu.
 
Mulla on ihan järkyttävä pissahätä koko ajan. Pelottaa että onko tullut pissatulehdus,joskaan mulla ei oo ikinä sellaista ollut,eikä kirvellä tms. pissattaa vaan ihan koko ajan! En tätä nyt oikein raskausoireeksikaan osaa ajatella,vaikka mulla on kyllä molemmissa raskauksissa ollut plussasta lähtien tiheentynyt pissaamisen tarve,mut tää on nyt vielä siihen X3... ei vaikuta oikein normaalille enää.Tai sit tää on jotain psyykkistä hommaa.. muutenkin mulla on ollut tissit kipeenä jo viikon yms. Oireita siis on, mut kaikki on viikon liian aikaisin!! Ja pakko tunnustaa,tein testin aamulla, ihan vaan näiden oireiden takia, koska ajattelin jos mulla on ollut jotenkin tosi aikainen ovulaatio tms. Joo ihan typerää taas tää hätäily,eihän siellä nyt näillä päivillä vielä mitään voiskaan näkyä.
Katjuska kp20/28.
 
Voi itku!! :( nyt tulee verta sit.. mut ees menkkojen ei pitänyt viel alkaa. Vasta pe tai la piti. Nyt tänään ollut menkkamaista oloa vatsassa, joka siis ei oo ollut mitenkään kivuliasta. Mut verta vähän :( mitä tää nyt taas on..
 

Yhteistyössä