Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

@Sandiina Juuri tämä, mä olen kironnut sitä että miksi tehtiin just se virhe, että odoteltiin viimeseen asti kunnes kaikki on täydellistä saada lapsi, eikä aloitettu aikaisemmin. Vaikka eipä sekään mitään takaa. Inhoan myös jossittelua ja voivottelua, kun ne eivät mitään muuta. Joten ei se tosiaan auta kuin tehdä nyt tässä hetkessä sen minkä voi :) Mies on tutkittu joo, saatiin hirveä kohtaus aluksi niistä tuloksista, kun niissä oli että liikkuvuus on alentunut. Gyne sitten onneksi sanoi, ettei sitä liikkuvuusprosenttia pidä tuijottaa, kun meidän tapauksessa siittiöiden määrä oli priimaluokkaa eli tulos on ihan normaali. Ja näinhän se tosiaan järjellä ajateltuna menee. Periatteessa rauhoitti, ettei mitään vikaa sinänsä ole missään ja kun yksi raskaus jo takana niin ei pitäis olla syytä miksi ei luomunakin onnistuisi. Ei vaan silti ole luottoa.

@Lilmi89 Väsymys, huimaus, hengästyminen ja jalkojen painaminen kuulostaa tutulta. Muistan kärsineeni näistä jossain määrin aina, vaikka olen aina urheillut suhteellisen paljon, ja pidin näitä vaan minulle ominaisina asioina. Mutta kyllä mä nyt huomaan eron, kun olen popsinut rautaa 1,5 vuotta.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lilmi89
Ja jep, sitä odottaa sitä oikeaa hetkeä että alkaa haaveilemaan lapsista.... Varsinkin nuo miehet on aika myöhään herännäisiä, vähän harmittaa kun ei heti parikymppisenä ollu oikea aika lapsille. Raskaudesta palautuminenkin silloin helpompaa :cautious:
 
Meillä taas on niin päin, että mies puhui jo ensitreffeillä että haluaa lapsia ja ite olin ihan kauhuissani, pari vuotta meni että aloin lämmetä ajatukselle. Sitten piti kuitenkin monta vuotta suorittaa kaikkea, koulu, vakityö, häät jne jne. Olen jo monta vuotta haaveillut vielä toisesta tutkinnosta ja nyt kun tässä ei vauvoja näy niin olen aloittamassa pääsykoeprojektia! :D Eikö tälläset oo just otollista aikaa sille, että varmasti tärppää kun sille ei oo paras mahdollinen hetki? Jos ei ois koronatilanne päällä niin vois varata jonkun kaukomatkan :DD
 
Onko teillä kokemuksia miten lääkärit suhtautuu noihin puhti yms otettuihin kokeisiin?Itsekkin jotain saan julkisella otettua, mutta kiinnostaisi tutkia laajemmin ne omalla kustannuksella, mutta mietin ottaako ne lääkärissä niitä huomioon vai vähätelläänkö yms
 
Meillä taas on niin päin, että mies puhui jo ensitreffeillä että haluaa lapsia ja ite olin ihan kauhuissani, pari vuotta meni että aloin lämmetä ajatukselle. Sitten piti kuitenkin monta vuotta suorittaa kaikkea, koulu, vakityö, häät jne jne. Olen jo monta vuotta haaveillut vielä toisesta tutkinnosta ja nyt kun tässä ei vauvoja näy niin olen aloittamassa pääsykoeprojektia! Eikö tälläset oo just otollista aikaa sille, että varmasti tärppää kun sille ei oo paras mahdollinen hetki? Jos ei ois koronatilanne päällä niin vois varata jonkun kaukomatkan D
Tuo ois just parasta kun olisi ihan joku muu asia mitä miettiä eikä koko ajan vaan näitä :DMeillä on tulossa jossain vaiheessa häät, joten niiden suunnitteluun voisi kans yrittää valjastaa ajatuksensa tän vauvamurehtimisen sijaa:giggle:
 
Onko teillä kokemuksia miten lääkärit suhtautuu noihin puhti yms otettuihin kokeisiin?Itsekkin jotain saan julkisella otettua, mutta kiinnostaisi tutkia laajemmin ne omalla kustannuksella, mutta mietin ottaako ne lääkärissä niitä huomioon vai vähätelläänkö yms
Kyllä oman kokemukseni mukaan lääkärit ihan hyvin nämä muualla mitatut ottaa vastaan, kysehän on ihan oikeasta labrasta. Mulle on joskus yksityisellä (muissa yhteyksissä) suoraan suositeltukin muita firmoja, esim. magneettikuva kun piti ottaa kehoitti lääkäri menemään tiettyyn toiseen firmaan kun sieltä saa kuvannan puolet halvemmalla kuin heiltä :)
 
Moikka pitkästä aikaa. Tässä nyt varsinaista yritystä km jälkeen yks kierto takana, seki oli vähän sellasta katotaan nyt meininkiä. Meinataan ottaa vähän rennommin nyt, tärppää sit ku tärppää, kuitenkaan ei koskaan voi olla varma jatkuuko raskaus. Keskenmenosta siis aikaa jo 4 kuukautta. Mulla on nyt kp 4 menossa. N. 10 päivää ovikseen ja nyt on ihan järkky väsy. Pelottaa ettei rautavarastot oo korjaantunut keskenmenon verenhukasta vieläkään, toisaalta mä olin jo välillä ihan tosi virkeäkin. Ei kuitenkaan huvita tällee korona aikaan turhia lapraankaan mennä, nii syödään varuuksi rautaa taas :D
 
  • Tykkää
  • Surullinen
Reactions: Alinna86 ja Lilmi89
Tänään dpo 10-11 ja mie hain apteekista myös niiden oman testin jo varuiksi, kun en luota yhtään jos näen niistä Onestepin testeissä haamun :censored:
Ja tilasin kotitestiltä jo digitkin valmiiksi :D
Yllättävän hyvin olen pystynyt olemaan testaamatta...eilen meinasin jo, mutten kuitenkaan..haluaisin testata vasta la aamuna, mut katsotaan maltanko olla aamulla testaamatta o_O :D mulla ei oo kyllä mitään oloja, et ehkä siks en hötkyile... :confused:
 
@Babyfever1 Onpa jännää! Pidän täällä peukkuja sinulle. Ei mullakaan oo mitään oloja ja kun selasin mitä oon raportoinut esikoisesta niin kaikki "oireet" alkanut vasta plussan jälkeisellä viikolla.

https://aijaa.com/Vv94c0

Uskallan ehkä nyt (taas huomisaamuun) luottaa... Siirryn varmaan pikkuhiljaa tuonne tammikuisiin, toivottavasti nyt pysyn siellä loppuun asti!

Tsemppiä teille kaikille. ❤
 
Täällä mennään kkm jälkeistä yk5, ja alkaa tulla merkkejä lähestyvästä oviksesta. Toivoa taas on.
Kesästä saakka oon mennyt noilla liuskoilla ja nyt tilasin clearbluen digin, toi jotenkin ihan uutta tatsia tähän hommaan :D
Toivottavasti se hymyilee pian niin pääsee piinailemaan :X3:
Meille tuli tuloksia myös näistä peräkkäisistä km tutkimuksista ja mitään vikaa ei löytynyt, huonoa tuuria ilmeisesti. Täytyy vaan toivoa että huono tuuri olisi nyt takanapäin ja seuraava raskaus jaksaisi loppuun asti ❤
Mietin kyllä et jos ei nyt raskautta kuulu niin testaan vielä puhti.fi kautta ferritiinin kun se ei noihin tutkimuksiin sisältynyt.
@Babyfever1 Jännät paikat siellä, pidetään peukkuja:love:
Mitä muuten kuuluu @Annu83 ?
 
Kiitos peukuista!! ❤
Just kun sanoin ettei mitään oireita, niin tänään ollut lievää menkkamaista jomotusta...oviksen mukaan menkat pitäis alkaa vasta ma, ja yleensä vasta samana päivänä jomottaa, kun menkatkin alkaa...mut en nyt vielä jaksa innostua. Sain hillittyä itseni aamulla enkä testannut! Nyt otan lasin punaviiniä ja se on sit siinä, JOS aamulla plussaa näyttää :)

@Alinna86 pidetään sinnekin peukkuja ja upeaa, ettei löytynyt mitään ❤

@_hosuli_ milloin sulla laskettuaika? :love:
Hienosti viivat vahvistuneet ❤(y)(y)
Mikä dpo sie sait nyt sen ekan plussan?
 
Viimeksi muokattu:
@Babyfever1 Hyvältä kuulostaa oireet! Tule sitten kertomaan, miten kävi.

Mulla ei oo tarkkaa tietoa oviksesta mutta odottelin menkkoja torstaille ta perjantaille, ja tiistaina tuli eka hailura plussa eli kp 26/27 tai 28.

LA on 28 päivän kierrolla 1. tammikuuta ja sillä nyt meen kun arvaan mun lääkärin taas laskevan sen mukaan. Esikoisen aikaan mulla oli lyhyempi kierto, muistaakseni 25 päivää, ja se ei ottanut sitä huomioon. Joka tapauksessa se on vaan tilastollinen todennäköisyys joten ihan sama.

Ja kyllä, en osaa vastata mihinkään vain yhdellä lauseella näemmä.
 

Tällaisia tuloksia tähän aamuun ❤ :love:

On kyllä ristiriitainen olo... ennen sitä oli kolmesta aiemmasta plussasta super iloinen, mutta nyt kyllä hyvin varovaisesti uskaltaa olla onnellinen...ehkä tää taas tästä, jos ultrassa näkyy kaiken olevan kunnossa! Miehän ehdin kkm ennen käydä varhaisultrassa, jossa näkyi vielä syke. Kkm:ssa kehitys oli loppunut juuri tuona samaisena päivänä....eli tuntuu ettei siihen sykkeen näkemiseenkään enää luota yhtään... Mutta tietty silloin heitti jo viikot sen verran, että olis pitänyt tietää ettei kaikki ole kunnossa. Noh, yritetään mennä nyt vaan positiivisin mielin juhannukseen, jolloin vasta alkuraskauden ultra o_O :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä mennään kkm jälkeistä yk5, ja alkaa tulla merkkejä lähestyvästä oviksesta. Toivoa taas on.
Kesästä saakka oon mennyt noilla liuskoilla ja nyt tilasin clearbluen digin, toi jotenkin ihan uutta tatsia tähän hommaan
Toivottavasti se hymyilee pian niin pääsee piinailemaan
Meille tuli tuloksia myös näistä peräkkäisistä km tutkimuksista ja mitään vikaa ei löytynyt, huonoa tuuria ilmeisesti. Täytyy vaan toivoa että huono tuuri olisi nyt takanapäin ja seuraava raskaus jaksaisi loppuun asti
Mietin kyllä et jos ei nyt raskautta kuulu niin testaan vielä puhti.fi kautta ferritiinin kun se ei noihin tutkimuksiin sisältynyt.
@Babyfever1 Jännät paikat siellä, pidetään peukkuja
Mitä muuten kuuluu @Annu83 ?
Hienoa @Alinna86 että km tutkimuksissa ei löytynyt mitään häikkää. Luottavaisemmin mielin voitte jatkaa. ❤ Kiitos kysymästä, täällä menee ihan hyvin. Rv 10 lopuillaan. Sama viikko, jolloin alkion kehitys oli viime kerralla loppunut, mutta yllättävän vähän olen asiaa miettinyt. Neuvolassa kävin viime viikolla. Olen vähän pettynyt siihen, miten vähän omaa tilannettani huomioitiin neuvolassa. Mitään muuta ei ehditty jutella kuin pakolliset ja ihan itse sain pyytää aikaa neuvolapsykologille. Noh, aikoja ei ilmeisesti ole, joten pitäisi ottaa yhteyttä johonkin yleiseen mielenterveyspalveluun, mutta taitaa jäädä tekemättä, kun olisin halunnut nimenomaan omaan tilanteeseeni sopivaa erikoisosaamista. Nt-ultra-ajan sain vasta 13. viikolle, joten piinaava odotus vielä edessä.

Onnea @_hosuli_ ja @Babyfever1 !:)
 

Tällaisia tuloksia tähän aamuun

On kyllä ristiriitainen olo... ennen sitä oli kolmesta aiemmasta plussasta super iloinen, mutta nyt kyllä hyvin varovaisesti uskaltaa olla onnellinen...ehkä tää taas tästä, jos ultrassa näkyy kaiken olevan kunnossa! Miehän ehdin kkm ennen käydä varhaisultrassa, jossa näkyi vielä syke. Kkm:ssa kehitys oli loppunut juuri tuona samaisena päivänä....eli tuntuu ettei siihen sykkeen näkemiseenkään enää luota yhtään... Mutta tietty silloin heitti jo viikot sen verran, että olis pitänyt tietää ettei kaikki ole kunnossa. Noh, yritetään mennä nyt vaan positiivisin mielin juhannukseen, jolloin vasta alkuraskauden ultra
Mulla on ollut hyvin samanlaiset fiilikset tässä raskaudessa. Ei uskalla luottaa, vaikka sykkeet on nähty, koska kkm päättyneessä raskaudessa alkiolla oli varmasti myös jossain vaiheessa syke. Tuolloin en käynyt varhaisultrassa, joten "lohduttaudun" sillä, että alkio ei välttämättä vastannut viikkoja toisin kuin nyt.
 
Mä laitoin just rauta tbl ja minisun vahva +ubikinoni vitamiinit tilaukseen, ja eksyi siihen pari apteq herkkää raskaustestiäkin, ihan vaan et sain ilmaiset postikulut :D

Aika hyvä fiilis, ovis tekee tuloaan, oireet alkoi, joten n. Viikon päästä on. :)
Vaikka toisaalta välillä mielessä on kuinka pitkällä olisinkaan jo raskaudessa jos ei oia mennyt kesken. Mutta yritän ajatella positiivisesti, että sitten kun raskaudun, nii ehkä korona alkaa olla jo ohi, ja mies pääsee mukaan ultraan, ainaki rakenneultraan ees. Tai kuhan synnytykseen pääsis koko ajaksi. Km olis ollu laskettuaika heinäkuussa, joten olis voinut olla nyt pelkoja koronan suhteen loppuraskaudessa ja vastasyntyneen kanssa, jos tää ei tästä vielä väisty. Mut tottakai olisin halunnut ennemmin raskauden jatkuvan, koronasta huolimatta..
Pitää vaan yrittää ajatella positiivisesti asioita.
 
Viimeksi muokattu:
Ihana lukea teidän plussista, onnea:love:
Täällä alkoi eilen menkat, vajaan viikon myöhässä. Onneksi ei kuitenkaan sen kauemmin venynyt kierto, päästään tästä uuteen yritykseen:) Niinkuin @Titi-Love sanoit, pakko yrittää olla positiivinen, vaikka ei se helppoa joka hetki olekaan... Tänään mullakin ollut jotenkin hyvä meininki, ehkä kevät ja lähestyvä vappukin piristää:)
 
  • Rakkaus
Reactions: Babyfever1
Mulla on ollut hyvin samanlaiset fiilikset tässä raskaudessa. Ei uskalla luottaa, vaikka sykkeet on nähty, koska kkm päättyneessä raskaudessa alkiolla oli varmasti myös jossain vaiheessa syke. Tuolloin en käynyt varhaisultrassa, joten "lohduttaudun" sillä, että alkio ei välttämättä vastannut viikkoja toisin kuin nyt.
Jep...kyllä pitää nyt sit tässäkin raskaudessa käydä taas varhaisultrassa ja jos vaan viikot täsmää ja syke näkyy, niin josko sitä sit osais ottaa vähän rennommin!
Hitsi vaan, kun meillä töissä vanha ultra ja meidän ehkäisyneuvolan lääkäri osasi sitä käyttää. Katsoi ed. km raskaudessakin sillä (vain vatsan päältä mun toiveesta) ja samoin viikot laahasivat koko ajan...noh, nyt tiedän miksi. Mutta koronan takia meillä ei nyt ole sitä lääkäriä ollenkaan, niin kai se sit vaan on pakko yksityiselle mennä.... Ellei nyt kuukaudessa saataskin rajoja auki ja sitä taas meille!! :love:

Ja kiitos paljon @Sandiina ja @Annu83 ja @Titi-Love ja @Sandiina tsemppiä tähän kiertoon ❤❤❤
 

Yhteistyössä