Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

@Korallikala mä tekisin ihan samalla tavalla, jos nyt tästä kierrosta jo plussasin ja tietäisin ovulaation ajankohdan. Onhan se kivempi päästä neuvolan kautta ultraan varmistamaan laskettu aika.
Toivottavasti nyt saat vauvan syliin saakka.

@Titi-Love toivottavasti plussa tulee ennen kesää niin saa mukavampaa ajateltavaa!

Mulla spontaanin keskenmenon jälkeen kierto palautui heti täysin normaaliksi.
Nyt lääkkeellisen jälkeen onkin ihan sekaisin. Viikon ollut vuotamatta ja nyt taas tuhruttaa. Tietysti vähän elättelen toiveita että olisi kiinnittymisvuotoa kun viikko sitten oli halujakin, mutta tuskinpa kun silloin r testikin vielä kunnolla positiivinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Moikka pitkästä aikaa, me jatkettiin varovaisesti yrittämistä viime kierrossa, no plussaa ei saatu nyt on kp 4. Nyt lähtee taas kunnolla yrittäminen käyntiin, ovistestit odottaa ja greippimehut alkukiertoon aloitettu.
Mulla kesti 3kk, että halusin jatkaa yrittämistä keskenmenon jälkeen, mut nyt mua vähän harmittaa, ku tuntuu et meni hukkaan se aika. Vaikka se tuli tarpeeseen. Oon täs syytellyt itseäni keskenmenosta, vaikka tiedän et se on turhaa, mutta mulla oli koko sen raskauden ajan et mun keho ja mieli hylkii sitä alkiota. En enää halunnut olla raskaana ym. Enkä tajunnut sitä että miksi mulla oli se olo. Oon yrittänyt miettiä et se on kehon joku puolustus, kun alkiossa olo jotain vikaa tms.
Nyt mulla on se tavoitteena et raskautuis ennen heinäkuuta. Se toki ei oo meistä kiinni. Koronan takia peruuntuu meidän kesä-heinäkuun matka, mikä oli tarkoitus olla lasketun ajan tienoilla et olis ees jotain odotettavaa sinne ku ei vauvaa saada.

Hirveän vaihtelevia ollu mielialat tämän toisen keskenmenon jälkeen. Eka oli helpompi, ku meni jo rv 6 kesken. Tää toinen meni rv9-10.
Tuo itsensä syyttely on myös mulle tosi tyypillistä. Jokaisessa keskenmenneessä raskaudessa on ollut jossain vaiheessa negatiivisia ajatuksia raskauden suhteen. Olen epäillyt, haluanko oikeasti lapsen ja harmitellut huonoa ajoitusta, stressannut vaikka mitä ja ollut hirveän kiukkuinen ja ahdistunut. Itse olen ennemmin sillä kannalla, että huono fiilis on johtunut ei-normaalista raskaudesta. Tosin minulla ei ole kokemusta normaalista raskaudesta ja tiedän kyllä, että monet ovat todella ahdistuneita koko raskauden ajan ja silti kaikki menee hyvin. Omilla ajatuksillaan ja tunteillaan ei voi aiheuttaa keskenmenoa.

Itse pelkään nyt raskaana ollessani negatiivisia ajatuksia sen takia, että ajattelen niiden olevan merkki siitä, että kaikki ei ole hyvin. Viime yönä näin samantyyppistä painajaista kuin toisinaan ennen menkkoja ja tänään vatsa meni samalla tavalla sekaisin kuin aikaisemmin km yhteydessä, joten ei ole kovinkaan toiveikas olo tällä hetkellä.
 
@Korallikala eikä, tuhannesti onnea, vaikka varovaisia vielä ❤ ihan mahtavaa, kun näin nopeasti tärppäsi teillä!! :love: tarrasukkia sinnekin!!

@Annu83 toivotaan että kaikki olis kuitenkin hyvin ❤

@mimmi92 toivottavasti sunkin kierto alkaisi jo tasoittumaan!!

Mulla tuli äsken pyyhittäessä ihan haalean punaisen väristä valkovuotoa...mie NIIIN toivon että olis menkat!!! :love: Desinfioin jo innoissani kuukupinkin :ROFLMAO:
 
@Annu83 mun eka raskaus oli helppo niin henkisesti, kuin fyysisesti. Sillä just kans miettinyt, että se ahdistus olo on johtunut siitä ettei kaikki ollut kuten pitää. En tiedä onko alkion sydän ees kerinnyt lyömään viime raskaudessa. Kun en päässyt vuodon aikana ultraan, ennen ku sitten se pitkittyi ja kerroin epäileväni kohtutulehdusta, sitten vasta mut ultrattiin. Sillon oli enää n. 1 cm verran raskausmateriaalia kohdussa. Olin vuotanut 2vk siihen mennessä.

Mulla alkoi keskenmeno kun seksin jälkeen tuli vaaleanpunainen limatulpan näköinen paperiin. Siitä 2pv alkoi vuoto pikkuhiljaa. Näin käy aina ennen menkkojakin, tosin se limatulppamainen ei oo vaaleanpunainen vaan valkoinen/väritön.
Totta kai tuossa miettiny et jos oliski vaan elänyt selibaatissa, olisko raskaus jatkunut. Tuskin. Koska mitään ennakko merkkejä ei ollu. Muuta ku oireettomuus, mut oireita ei ollu ees esikoisen aikaan, joten en pitäny sitä outona.
 
@Annu83 mun eka raskaus oli helppo niin henkisesti, kuin fyysisesti. Sillä just kans miettinyt, että se ahdistus olo on johtunut siitä ettei kaikki ollut kuten pitää. En tiedä onko alkion sydän ees kerinnyt lyömään viime raskaudessa. Kun en päässyt vuodon aikana ultraan, ennen ku sitten se pitkittyi ja kerroin epäileväni kohtutulehdusta, sitten vasta mut ultrattiin. Sillon oli enää n. 1 cm verran raskausmateriaalia kohdussa. Olin vuotanut 2vk siihen mennessä.

Mulla alkoi keskenmeno kun seksin jälkeen tuli vaaleanpunainen limatulpan näköinen paperiin. Siitä 2pv alkoi vuoto pikkuhiljaa. Näin käy aina ennen menkkojakin, tosin se limatulppamainen ei oo vaaleanpunainen vaan valkoinen/väritön.
Totta kai tuossa miettiny et jos oliski vaan elänyt selibaatissa, olisko raskaus jatkunut. Tuskin. Koska mitään ennakko merkkejä ei ollu. Muuta ku oireettomuus, mut oireita ei ollu ees esikoisen aikaan, joten en pitäny sitä outona.
Jostain olen lukenut, että vaikka seksi ei missään nimessä aiheuta keskenmenoa, se voi vauhdittaa jo keskeytyneen raskauden tyhjentymistä.

Mulla on ainakin pari kertaa ilmeisesti limatulppa vuotanut ulos ennen kuin km vuoto on alkanut. Tosin normaalissakin raskaudessa voi ilmeisesti olla limaista vuotoa.

Kaikenlaista sitä on kyllä tullut mietittyä. Joinko liikaa kahvia, urheilinko liikaa tai liian vähän, söinkö liian vähän, olinko liian ahdistunut, hengitinkö liikaa hiuslakkaa/bensaa tankatessa/auton pakokaasuja. Mulla on ocd taipumusta, mikä vaikeuttaa itseään syyllistävistä ajatuksista irti päästämistä. Aika on auttanut.
 
@Titi-Love meillä 2 meni kesken seksin aikana luultavasti olisi menneet muutenkin mutta juurikin se seksi edesautto tyhjentämistä. Mutta siitä syystä kolmannen raskauden aikana ei uskallettu lainkaan harrastaa seksiä mutta sekin paljastui kuitenkin keskeytyneeksi keskenmenoksi viikolla 12 joten ei auttanut pidättäytyä. Mutta ymmärrän kaikki itsesyytökset niin tein itsekin mutta nyt näin monen jälkeen ajattelen että luonto hoitaa vialliset yksilöt pois ja täytyy vain toivoa että ehkä se seuraava on sitten se pysyvä yksilö❤
 
Tuumpa nyt tännekki päivittää meijän tilannetta vähän, en yhtään tiedä mitä on luvassa

Meillä tilanne siis se, että marraskuussa oli tämä kkm joka tyhjennettiin lääkkeillä rv14. Tyhjennysvuodon jälkeen meillä onnellisesti tärppäs kolmannessa kierrossa (vai onko se nyt neljäs)..
Eilen kävin sitten varhaisultrassa, missä todettiin heti, että odotan kaksosia. Olin ihan järkyttyny asiasta, eniten siks, että en tiedä tuleeko mun kohtu kestämään kaksosraskautta aiempien seltioiden takia. :( Nyt on siis 8+5. Mulla on huomiseks aika sitten äitiyspolille, missä käydään asiaa läpi. Riskit ja mahdollisuudet ja mitä pitäis tehdä... Pelkään, että tätä raskautta ei voida jatkaa näin.
 
Jeee, kyllä vaan ne mun menkat alkoi nyt kunnolla!!
Pakko kyllä ostaa ovulaatiotestejä, että pystyy edes yhtään veikkaamaan milloin tuleva ovis on, kun nyt "kierto" oli niin pitkä! Mulla kyllä tuli runsaampaa valkovuotoa reilu 2vk sitten, mistä aavistelin että enteilisi ovista...mut pakko kuitenkin varmuudeksi tilata clearbluen ovistestit! :love:
 
Taas omaa napaa. Ärsyttää tämä kierto.
Eilen illalla kp 21 hulahti yhtäkkiä reilusti ihan kirkasta verta, meni housuista läpi sohvaan. Ajattelin että Jes nyt ne menkat alkoi, mutta ei. Mitään ei enää vuoda. Eikä tuossa ollut mitään hyytymää tms. mikä selittäisi äkillisen ryöpsähdyksen. 10pv ollut vuotamatta jos ei yhden päivän tuhrua lasketa mukaan.
Sairaalassa voisin toki käydä, mutta ei mulla kyllä ole huolta, että jotain olisi ainakaan pahasti vialla. Mieluummin vältän sairaalaa tällä hetkellä ja menen vasta jos jotain tulehdus tms. epäilyä tulee.
 
Taas omaa napaa. Ärsyttää tämä kierto.
Eilen illalla kp 21 hulahti yhtäkkiä reilusti ihan kirkasta verta, meni housuista läpi sohvaan. Ajattelin että Jes nyt ne menkat alkoi, mutta ei. Mitään ei enää vuoda. Eikä tuossa ollut mitään hyytymää tms. mikä selittäisi äkillisen ryöpsähdyksen. 10pv ollut vuotamatta jos ei yhden päivän tuhrua lasketa mukaan.
Sairaalassa voisin toki käydä, mutta ei mulla kyllä ole huolta, että jotain olisi ainakaan pahasti vialla. Mieluummin vältän sairaalaa tällä hetkellä ja menen vasta jos jotain tulehdus tms. epäilyä tulee.
No voihan hitto mitä ne sulle ohjeisti sieltä sairaalasta/polilta? Minua ainakin ohjeistettiin ottamaan yhteyttä jos vuoto vaan kestää tai jos r.testi näyttää pitkään plussaa...

Mites @Korallikala ja @Annu83 jakselee? :giggle:

Mun menkat ei olleet kyllä oikeastaan yhtään tavallista runsaammat, vaikka monesti siitä luin ja kuulin, että voivat hyvinkin olla...
Nyt käytössä perusvitamiinien lisäksi Royal Geleet, vadelmalehtitee sekä greippimehu.
Voikohan tuollaisia kikkakolmosia olla liikaa :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
No voihan hitto mitä ne sulle ohjeisti sieltä sairaalasta/polilta? Minua ainakin ohjeistettiin ottamaan yhteyttä jos vuoto vaan kestää tai jos r.testi näyttää pitkään plussaa...

Mites @Korallikala ja @Annu83 jakselee?

Mun menkat ei olleet kyllä oikeastaan yhtään tavallista runsaammat, vaikka monesti siitä luin ja kuulin, että voivat hyvinkin olla...
Nyt käytössä perusvitamiinien lisäksi Royal Geleet, vadelmalehtitee sekä greippimehu.
Voikohan tuollaisia kikkakolmosia olla liikaa
Raskaustestihän on viikon ollut jo nega ja muistaakseni puhui että vuoto saattaa kestää 4 viikkoa. Mutta tosiaan ei enää vuoda. Tiedä sitten mikä ihmeen vuotokohtaus oli. Tilasin nyt paljon ovistestejä niin jos pääsisi edes vähän kartalle kropan toiminnasta. On vaan niin malttamaton ja haluaisi jo että kaikki toimii normaalisti..
 
No voihan hitto mitä ne sulle ohjeisti sieltä sairaalasta/polilta? Minua ainakin ohjeistettiin ottamaan yhteyttä jos vuoto vaan kestää tai jos r.testi näyttää pitkään plussaa...

Mites @Korallikala ja @Annu83 jakselee?

Mun menkat ei olleet kyllä oikeastaan yhtään tavallista runsaammat, vaikka monesti siitä luin ja kuulin, että voivat hyvinkin olla...
Nyt käytössä perusvitamiinien lisäksi Royal Geleet, vadelmalehtitee sekä greippimehu.
Voikohan tuollaisia kikkakolmosia olla liikaa
Ei voi :LOL:
Lisään listan perään vielä vehnänalkioöljyn ja macan, tarvii kohta listan pöydälle että muistaa kaikki ottaa:X3:
 
@Babyfever1 Kiva, että kysyit! Ihan ok täällä menee. Suunnilleen joka toinen päivä olen varma, että tämäkin raskaus menee kesken, mutta toisinaan on myös toiveikkaampia hetkiä. Oireet ovat olleet todella lieviä, mikä huolestuttaa, mutta nyt viikonloppuna tissit ovat ehkä vihdoin alkaneet kipeytymään. Tai sitten olen vaan tunnustellut niitä niin paljon, että ovat siitä kipeät. :D Huomenna pitäisi alkaa 6+0. Viime yönä näin taas todella todentuntuista unta keskenmenosta, mutta toivottavasti johtuu vain peloista eikä olisi mikään aavistus. Tilasin nyt lisää raskaustestejä, niin näkee, onko viiva vahvistunut kunnolla. Mähän olen tehnyt tässä raskaudessa vain yhden testin, joten ei mitään hajua, miten hormonitasot on lähteneet nousemaan. Nyt on ollut niin paljon muuta ajateltavaa, joten olen toisinaan jopa melkein unohtanut koko raskauden, mikä tietty myös on huolestuttanut, että onkohan siellä edes ketään. Ensi viikolla voisi periaatteessa käydä jo varhaisultrassa, jos tilanne jatkuu samana.
 
@mimmi92 Ai testi ollutkin jo nega, no hyvä juttu!! Minäkin nyt kahden vaiheilla, että tilaanko ovistestejä vai en...kun kuitenkin aika selvästi mulla ovislimat kertoo tulevan oviksen ja kun muihin ovistesteihin en luota kun CB:n näihin testeihinkin saa tätä massia uppoamaan ihan liikaakin...! :cautious:

@Annu83 ihana kuulla, että kaikki hyvin ❤ tule kertomaan sitten, jos/kun uuden testin teet! Mut hyvä jos on ollut muuta ajateltavaa niin ei mene km-asioita vaan miettiessä ❤

@Korallikala Jes, upeeta ❤

@Alinna86 No hyvä :ROFLMAO: pitää pitää nuokin vinkit mielessä! Macaa olen joskus syönyt ja huhhuh kun edelleenkin ajatuskin vähän puistattaa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Oletteko kuinka paljon miettineet/lukeneet raskaudesta korona-aikana? Tuossa juuri viikonloppuna tuli lueskeltua artikkeleita ja hieman on ristiriitaisia fiiliksiä... Kun tutkimustuloksia on aika rajallisesti, niin täysinhän ei voida tietää varmaksi, etteikö se jotain alkiolle/sikiölle aiheuttaisi. Etenkin nyt just jos alkuraskaus osuisi pahimpaan huippuun..! Osa lääkäreistä/tutkijoista sitä mieltä, että ei tartu sikiöön, vaikka äiti sairastaisikin sen, mutta osa taas suosittaa, että kun ei voi varmaksi tietää, siirtämään hetkeksi vauvasuunnitelmia... :(
Itse en vaan mitenkään haluaisi siirtää yritystä, mut jos jotain tapahtuisikin kehityksessä tai menisi kesken koronan vuoksi, niin haluanko käydä sen kaiken läpi... :(
Mitä mietteitä teillä?
 
@Babyfever1 olen kyllä miettinyt koronatilannetta raskauden kannalta ja kyllä se vähän huolestuttaa, vaikka näin alussa pelko ei vielä ole kovin konkreettista, koska muutenkaan ei ole takeita raskauden jatkumisesta. Luulen, että huoli raskaudesta lisääntyy viikkojen (toivottavasti) lisääntyessä. Eniten olen angstaillut sitä, että joudun käymään töissä, joten altistun enemmän kuin he, jotka pystyvät tekemään pelkästään etätöitä. En myöskään haluaisi jäädä sairaslomalle tai palkattomalle, koska se varmasti herättäisi kysymyksiä työkavereissa. Mutta tuntuu jotenkin väärältä käydä töissä tässä tilanteessa ja tilassa.
 
@Babyfever1 olen kyllä miettinyt koronatilannetta raskauden kannalta ja kyllä se vähän huolestuttaa, vaikka näin alussa pelko ei vielä ole kovin konkreettista, koska muutenkaan ei ole takeita raskauden jatkumisesta. Luulen, että huoli raskaudesta lisääntyy viikkojen (toivottavasti) lisääntyessä. Eniten olen angstaillut sitä, että joudun käymään töissä, joten altistun enemmän kuin he, jotka pystyvät tekemään pelkästään etätöitä. En myöskään haluaisi jäädä sairaslomalle tai palkattomalle, koska se varmasti herättäisi kysymyksiä työkavereissa. Mutta tuntuu jotenkin väärältä käydä töissä tässä tilanteessa ja tilassa.
Mä olen myös miettinyt tuota, että jos sitä tässä keväällä/kesällä raskautuisi ja epidemia piikki olisi/on vielä tulossa, niin olisinko töissä kaikesta huolimatta, pitäisikö kaikkien asiakkaiden kanssa vain suojaimia.. :unsure:
Minun myös pakko käydä töissä, kun olen terv.huoltoalalla...
 
En olekaan käynyt hetkeen täällä - jotenkin keskenmenojutut jäivät vähän taka-alalle tämän koronahässäkän kanssa. Ihanaa kuulla, että täällä on tullut plussia sillä välin: onnea @Korallikala ja @Annu83 !

Valaa vähän uskoa itseenkin että perässä tullaan vielä joskus. :) Meidän toive vuoden 2020 vauvasta on kyllä voitu haudata, koska pienestä (aika rennosta) yrityksestä huolimatta menkat alkoivat perjantaina, mistä olen kyllä silti tosi tosi iloinen. Kierto asettui siis heti paikoilleen ja nyt tällä viikolla päästään taas tositoimiin. Laskin tietenkin jo potentiaalisen tulokkaan lasketun ajan ja sehän olisi 1. tammikuuta. :D

Korona kyllä kieltämättä pelottaa, ihan jo senkin kannalta että miten uskaltaa mennä klinikalle/sairaalaan kontrollikäynneille niin kauan kuin tilanne on tämä. Me ollaan ihan eristyksissä omassa kotonamme ja jo kaupassa käynti tuntuu välillä aika ahdistavalta. Joten katsotaan nyt mitä tehdään.
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Kiitos onnitteluista @_hosuli_ ! :) Toivottavasti teillä tärppää pian. Eristyksissä on ainakin hyvin aikaa jatkaa yritystä. :)

Mun mies oli sitä mieltä, että ei kannattaisi mennä edes varhaisultraan, koska olisi ns. ylimääräinen käynti klinikalla. Olin ajatellut, että ehdottomasti menisin viimeistään ensi viikolla, mutta en kyllä ole enään varma. Eihän se varhaisultra oikeastaan muuta mitään. Jos asiat eivät ole hyvin, niin se kyllä tulee ilmi jossain vaiheessa ja jos ovat, niin silloinkaan ei tarvita mitään toimenpiteitä.
 
Heippa! Vieläkö tänne otetaan uusia kuumeilijoita mukaan? Olen käynyt muutamaan otteeseen teidän keskustelua lukemassa ja jotenkin mukavan pieni porukka ja lämminhenkinen tunnelma ollut täällä

Täällä siis jo selvästi päälle kolmekymppinen esikoistaan kovasti toivova. Helmikuun lopussa saimme elämämme ensimmäisen plussan noin kahdeksan kuukauden yrityksen jälkeen, mutta se osoittautui muutamia viikkoja myöhemmin tuulimunaksi. Viime viikolla oli lääkkeellinen tyhjennys ja nyt raskaustesti näytti melkein negaa (joku haamu tuli vielä testin kuivuessa) eli pikkuhiljaa voisi alkaa orientoitua uuteen yritykseen. On tämä henkisesti vaan rankkaa, viime viikollakin saimme parit raskausuutiset ja itsellä juuri keskenmenovuoto menossa Toisaalta yrittää tsempata, että kyllä se onni vielä meitäkin kohtaa - mutta aika vaikeaa se vielä tällä hetkellä on. Vertaistuki tulee siis taatusti tarpeen. Ihana on lukea teidän plussauksista <3, luo toivoa tännekin!
 
Heippa! Vieläkö tänne otetaan uusia kuumeilijoita mukaan? Olen käynyt muutamaan otteeseen teidän keskustelua lukemassa ja jotenkin mukavan pieni porukka ja lämminhenkinen tunnelma ollut täällä

Täällä siis jo selvästi päälle kolmekymppinen esikoistaan kovasti toivova. Helmikuun lopussa saimme elämämme ensimmäisen plussan noin kahdeksan kuukauden yrityksen jälkeen, mutta se osoittautui muutamia viikkoja myöhemmin tuulimunaksi. Viime viikolla oli lääkkeellinen tyhjennys ja nyt raskaustesti näytti melkein negaa (joku haamu tuli vielä testin kuivuessa) eli pikkuhiljaa voisi alkaa orientoitua uuteen yritykseen. On tämä henkisesti vaan rankkaa, viime viikollakin saimme parit raskausuutiset ja itsellä juuri keskenmenovuoto menossa Toisaalta yrittää tsempata, että kyllä se onni vielä meitäkin kohtaa - mutta aika vaikeaa se vielä tällä hetkellä on. Vertaistuki tulee siis taatusti tarpeen. Ihana on lukea teidän plussauksista <3, luo toivoa tännekin!
Jaa ja mitään valitsemiani hymiöitä ei viestiin sit tullut, hmm :D
 
@Sandiina pahoittelut keskenmenosta :(

Mä olen omasta mielestä päässyt jo hyvin yli keskenmenosta, mutta sitten yhtäkkiä saattaakin tulla itku kun ajattelee missä vaiheessa raskaus olisi nyt menossa. Tuntuu itsestä tyhmältä jäädä vatvomaan asiaa, kun ei sille mitään olisi voinut.

Nyt tuli vihdoin ovistestit postissa, mutta epäilen että ovis saattoi olla jo äskettäin. Nyt siis raskautta edeltävien kiertojen mukaan menkat myöhässä (kp 27/26) ja negaa näyttää sekä raskaus -ja ovistesti. Ehkäpä reilun viikon päästä teen taas raskaustestiä, ellei menkat ehdi alkaa.
 
Kiitos @mimmi92 Mullakin on pääasiassa ihan hyvä olo jo, mutta nämä muiden raskausuutiset nostaa pintaan ihan jotain uutta kateutta mitä en oo aiemmin kokenut. Yleensä en kadehdi muita juuri mistään, mut tämä on nyt kyllä vaikea paikka Ei se auta kuin surra surut ja mennä sit eteenpäin.

Täälläkin jännätään miten tää kierto lähtee käyntiin, ovistikut kans odottamassa
 

Yhteistyössä