keskenmeno ja työpäivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....-.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....-.

Vieras
Minulla tuli ilmeisesti keskenmeno tänään (vuotoa paljon), viikkoja 6+4 huomenna olisi aamuun töihin meno.. Millä "syyllä " voisin olla pois, en kehtaa soittaa ja sanoa oikeaa syytä.

Jos saat olla pomon luvalla poissa, sanot syyksi mahakivun. Kai se kipeä onkin?

Jos et voi olla pois kuin lääkärintodistuksella niin sitten voit pyytää lääkäriä laittamaan sen mahakivun syyksi eikä keskenmenon. Useimmat lääkärit siihen suostuvat.

minun pitäisi nyt soittaa jos en aamulla ole menossa.. kai se oma ilmoitus riittää... Kuullostaa kyllä ihan valehtelulta jos soittaa ja sanoo että on maha kipeä.. Onko paha huijaus jos sanoo että on kuumeessa.

minun pitäisi nyt soittaa jos en aamulla ole menossa.. kai se oma ilmoitus riittää... Kuullostaa kyllä ihan valehtelulta jos soittaa ja sanoo että on maha kipeä.. Onko paha huijaus jos sanoo että on kuumeessa.

mikset vain sano että olen kipeänä. tuskin kukaan alkaa puhelimessa sun työkyvyttömyydestä utelemaan. eikä sairauden laatu edes kuulu kenellekään.

[QUOTE="vieras";25317744]mikset vain sano että olen kipeänä. tuskin kukaan alkaa puhelimessa sun työkyvyttömyydestä utelemaan. eikä sairauden laatu edes kuulu kenellekään.[/QUOTE]

No siellä on semmoisia työntekijöitä jotka alkaa utelemaan ja kyselemään-

Otan osaa!

Sanot vaan, että sulla on sellasia naistenvaivoja, ettet kykene töihin. Jos pomosi on nainen, niin osaa varmasti fiksusti olla kyselemättä enempää. Jos taas pomo on mies niin ei uskalla kysyä enempää.

Soitat tänään töihin, että olet kipeä ja menossa huomenna lääkäriin! ei sun tarvi enempiä selitellä, että mikä on.
Nin, ja olethan menossa oikeastikkin lääkäriin tarkistuttamaan tilasi?
Jollei se mennytkään kesken, tai että jos meni niin tuliko vuodon mukana kaikki pois vai tarvitsetkos mahdollisesti kaavinnan. Jos kohtuun on jäänyt jotain roippeita, saattaa aiheuttaa myöhemmin pahan kohtutulehduksen.

ikävää tuo raskauden keskeytyminen. sano mikä syy tahansa (meillä ainakin tarvii syyn pomolle ilmoittaa jos on omailmoitus) koska tarvit sekä fyysistä että psyykkistä toipumisaikaa.

Käy ihmeessä lääkärissä. Itsellä kaikki ei poistunut keskenmenossa ja jouduin vielä kaavintaan parin viikon päästä ja henkinen ja fyysinen toipuminen viivästyivät. Kun aloin odottamaan nyt 1-vuotiasta poikaani, en kertonut raskaudesta perhepiirin ulkopuolella ennen kuin se näkyi. Ja joillain äideillä tosiaan voi olla runsastakin vuotoa, vaikkei keskenmenoa ole.

Paljon voimia sinulle.

Mä tiedän, että joku kysyy, mikä sua vaivaa, jos sanot vaan, et oot kipee. Näin ainaski mun töissä. Vastaa siihen, et eiköhän se päivän mittaan selviä, kun pääset terkkariin. Lääkäriin sitten aamulla. Minä oisin kyllä jo mennyt heti päivystykseen. Noilla asioilla ei pitäs leikkiä.