Kesäkuu 34

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Killi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenia täältäkin!

Huh, kuulostipa hurjalta tuo Tintin kertomus. Melkoiselta tunarilta vaikutti lääkäri! Onneksi kaikki kääntyi parhain päin. Nyt on sitten tiedossa, milloin sinä viimeistään olet Tyksissä. Saas nähdä olenko siellä samaan aikaan vai vasta myöhemmin...

Mulla tänään päivällä sitten viimeinen lääkärineuvola. Jänskä nähdä, onko mitään kypsymisiä tapahtunut. Jotenkin tuntuu, että alemmas lantioon on tipahdettu. Aamulenkillä tänään jotenkin tuntui erilaiselta. Mua alkaa tosissaan ottaa aivoon nämä penikkatautiset jalat. Mahan puolesta voisin vetää täysillä, mutta jalat ei kestä kuin noin 1,5km ja sitten pitää tahtia hidastaa. Loppumatka linkutellaan, argh!

Tehotyttö rv 37+4

Huomenia kaikille! Toivottavasti Inssis se teidän munuaiskoe on normaali,hienoa ettei pikkuisella enää sydämessä vakavia löydöksiä ollutkaan. Mulle tuo suklaa on ja alkanut maistumaan ja kaikki makeaan viittaava...tänään lupasin tehdä talkkunahyvettä jälkiruuaks/välipalaksi ja aina tulee jotain marjasoppaa tms. tehtyy nyt kotona ollessa. Varoittelinkin jo perhettä että tää ei ole koko kesää mikään viiden tähden ""hotelli"" vaikka nyt nautinkin kun voin rauhassa puuhastella ja hemmotella sekä itseäni,että koko poppoota. Tosi paljon olitte taas ehtineet kirjoitella on täällä, vaan kiva käydä vaikka edes lukaisemassa jos ei just ehdi kirjoittaakaan itse. Eilinen ilta meni taas kauppareissussa, saunoessa ja seksiä harrastimme ""unilääkkeeksi"" (ei mua tosin nukuttanut;supisteli ja juili koko aamuyön). Nyt on aika lähteä happihyppelylle hakemaan kaupasta tyttärelle leiriherkkuja niin ei tartte buffetista kalliilla hinnalla ostella... Ai niin mulla oli eka la tänään, kyllä puhelin on soinut eilenkin sen tuhannen kertaa (en viittiny ilmoitella uin muutamille että la:ta siirrettiin ultran kokoarvion mukaan18.6). Tuire38+6

Ai niin Bambin sektio on tänään, toivotaan et kaikki menee niinkuin pitää! Ja Tintti: hui mikä lääkäri sulla oli siinä tumpeloimassa, oikea tuhannen taalan tomppeli!!! Hyvä että jättivät sun painostamisen perätilassa synnyttämiseen johan sä olisit ihan kauhusta kankea jos sitä joutuisit viel jännäämään... No niin lähdempäs täältä vaahtoamasta. Aurinkoista päivän jatkoa kaikille.Käyn taas kurkkaamassa tänne jossain välissä. Tuire38+6

Huomenia!

Makeenhimosta: Alkuraskaus ja oikeestaan koko odotusaika ihan tänne loppuviikoille asti on mulla mennyt niin, että en oo voinut makeeta sietää lainkaan. Nyt vähä paremmin maistuu, että jätskiä tekee mieli ja vähän namejakin, mutta en mä kauheesti tosta makeesta piittaa. Oon muutenki tosi huono sitä syömään, ollut aina, lapsesta asti.

Inssiksellä oli kanssa hyviä uutisia! Hieno homma! Tsemppiä vaan kauheeti pikkuselle ja koko perheelle! Ehkäpä saatte tosiaan uuden perheenjäsenen kotio ainakin jo juhannukseksi sitte. ;o)

Tintilläpäs oli koettelemus! Hui kauheeta! Mä sanoin joskus neuvolassa sillon, ku se vauvan asento oli viä kysymysmerkki, että käännösyritykseen en sit suostu just ton takia, että jos sattuuki oleen joku tumpelo lääkäri ja ku se on muutenki NIIN pelottava tapahtuma mun mielestä. Jotenki tuntuu niin luonnottomalta toista väkisin runnoa ""oikeeseen"" asentoon... Kyllä sillon pitäs vaan leikata, vaikka samoin ku siä Turussa täällä Tampereella kanssa ""kannustetaan"" tosiaan siihen alatiesynnytykseen vaik mikä olis. Onneks sä Tintti sait sen sektioajan kuitenki.

Tosta lapsivedestä vielä... Mä jostain luin, että ne indeksit menee siten, että normaali määrä on 6-19, eli toi mun 6 on kanssa normaalin rajoissa, mut eipä sitä paljo oo. Joten meidän toukkaa ei ois varmaan paljo käännelty, jos ois sattunut väärään asentoon jäämään. Onneks älys kääntyä ajoissa!

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

(Pitäsköhän kuitenki alkaa peseen kylppärin lattiaa siinä toivossa, että ees vähä alkas jomotteleen... Eilen oli sen suhteen t o d e l l a hiljanen päivä. Pah!)

-Kärsimätön Ronja, 39 viikkoa plakkarissa-

Hoh. jopas sai lukea.. Silmät jo viiraa :) Meillä ei netti eilen toiminu..

Täällä ollaan kan NIIIIIN valmiita synnyttämään.. Laskettuna aikana se ei kumminkaan tule. Oikeen alkaa vtuttamaan tämä oleilu kun mitään ei voi tehdä ja yksin joutuu olemaan ja mahaa kutittaa niin prkleesti koko ajan.. On muutes oikeesti koko maha yhtä punaista raskausarpea!!!

Mitenköhän ton koon kanssa, kun kävin kontrollissa maanantaina niin sillon jo (rv39) painoarvio 3,8kg!! kuinka isoksi ne sen päästää!!!??? Hirvittää ajatuskin viiskilosen synnyttämisestä.. Ei muutes minkäänlaista merkkiäkään synnytyksestä...

Noh, tänään neuvola, pitää jatkaa valistusta siellä ja säästää teitä vähän :) Onnea muuten killille ja inssikselle kun tuntuvat asiat sujuvan! ja voimia sametille!

Nyt pukemaan, ukot tulee kohta syömään ja mä täällä hillun tukka pystyssä ja aamutakki päällä ;)

-Santtu rv39+4

Santtuhan kuulostaa kanssa aika kypsältä olotilaansa! No, eipä oo ihme, meinaan on varmaan massukin sit aika valtava, ku toukkakin on noin ISO! :o/

Mä pesin ton kylppärin lattian ja se ei saanu kyllä varmasti aikaan mitään muuta ku selkäkipua! Että tekis mieli alkaa hyppiin ja pomppiin tasajalkaa, että toukka päättäis alkaa syntyyn ennen maanantaita, tai että jotain edistystä ees tapahtuis siihen malliin, että heti maanantaina alkais tapahtuun ees sitte. Hitto mä hajoon sinne osastolle, jos siä pitää kykkiä ja kykkiä ja toukka ei oo syntynyt viä ens juhannuksenakaan! :o/

Mennään miehen kans kattoon taas yhtä taloo tänään iltapäivällä. Mies on taas innostunu, mä en oo viä nähny sitä taloo sisältä, ni ei oo asiaan mitään kantaa oikein. Mutta saa nähä millanen se on. Pitäs olla aika siisti ikäisekseen.

Nyt on kyllä sellanen energinen olo, mitä joskus sanotaan, et tulee ennen synnytystä, mutta eipä se taida mulla sitä ennustaa. Taitaa olla kyse vaan viime hetken paniikista tehä kotona minkä viä voi, ku parasta ennen -päivämäärä on maanantaina...

Voi kun hienoja uutisia Inssityttö =)!

Huh, kamala kokemus Tintillä. Onnistuneista käännöksistä ei juuri kuule, mutta pakko kai niitäkin on olla kun konstia sairaaloissa yritetään.

Mun tekis mieli heittää matot pihalle ja pestä lattiat. Näitä mielitekoja on niiiin harvoin että kantsis hyödyntää ;). Pitää kyllä neuvotella ensin miehen kanssa. Jos vaikka puhti loppuu (tai synnytys alkaa!) kesken kaiken; saa mies hoidella hommat loppuun.

rv 40+2

kuinkas tuohon listaan saa lisättyä omat tietonsa? Olen täällä käynyt sillon tällöin kirjoittelemassa, mutta en ole viitsinyt vaivata, josko joku lisäis minutkin listaan...eli esikoinen tuloillaan, LA 30.6. TAYS

Jäi muuten aika kurja olo eilisestä neuvolalääkärillä käynnistä, jonka siis pitäis olla vika ennen synnytystä. Käsikopelolla se lääkäri vaan kokeili vauvan asentoa ja kokoa ja siinä se. En sitten siinä osannut ruveta tenttaankaan kaikkia mitä mieles on pyörinyt, mutta kuvittelin että siellä oltais jo keskusteltu kivunlievitystoiveista ja muista synnytykseen liittyvästä. noh, täytyy varmaan pommittaa neuvolan tätiä vähän ahkerammin. jotenkin tuntuu, että kaiken tiedon saa kaivaa kiven alta ja näin ensisynnyttäjänä kun ei edes kaikkee tajua kysyä.

Meillä jostain syystä ei aamupäivällä netti toiminut ja puhelinlinjassakin oli jotain häiriötä, kun miehen piti kolme kertaa soittaa ennenkuin ääni kuului.

Tuosta ennen h-hetkeä olevasta energisyydestä....Mä ompelin aamulla vauvalle peiton vaunuihin, lyhensin miehen housun lahkeet, ompelin muutamat napit, jotka on odottaneet varmaan kuukauden tuossa pöydällä jne. Nyt ajattelin silittää ja puhtia tuntuu riittävän. siivotakin pitäisi ja muutama ikkuina ois kiva pestä, mutta ehkä mä nyt kuitenkin rauhoitun ja jätän voimia synnytykseenkin (jospa se sattuu vaikka viikonlopulle)

Mies haluaisi jo lomalle, mutta ellei pikkuisemme synny vielä ensi viikollakaan niin töihin hänen olis mentävä vielä. Juhannusviikolta alkais sitten kesäloma...
Pive 40+3

Kun päivität, merkitsethän otsikoksi PÄIVITYS ja nimimerkiksi PÄIVITTÄJÄ niin löytyy viimeisin päivitys helpommin listasta

Kesäkuun LA:t/syntyneet

Syntyneet:

27.4. poika, Hipsu 2180g, 46,5cm (13.6)
02.5. poika, Maiju 2335g, 46cm (4.6)
19.5. poika, Karpalo 4445g, 52cm (2.6)
23.5. poika, Killi 3370g (2.6)
25.5. tyttö, Liisa 3130g, 48,5cm (9.6) sektio
25.5. poika, Inssityttö 2700g, 47 cm (5.6.) sektio
26.5. poika, Riina 2620g, 48cm (8.6) sektio
28.5. tyttö, Suvinäiti 3200g, 50cm (1.6)
31.5. poika, Jenni 3520g, 52 cm (6.6) sektio
1.6. tyttö, Sirdu,3800g, 50cm (18.6)
2.6. tyttö, Tahmatassun, 4090g , 51cm (19.5)
2.6. poika, Sande, 3520g, 50 cm (11.6.) sektio
2.6. tyttö, Lilja, 3310g, 48cm (7.6.)
2.6 poika, Selja, 3045g, 47 cm (1.6)
3.6. tyttö, Guccis, 4130 g, 51 cm (9.6.), sektio

Lasketut ajat:

*19.5. Tahmatassun 4.vaavi TYKS

*1.6. Selja 29 v, esikoisen odottaja, TAYS
*1.6. Suvinäiti 29 v, esikoinen, NKL

*2.6. Karpalo 23v, esikoinen, SATKS
*2.6. Killi, 28v, esikoista odotetaan, KOKS

3.6. Kesämami 30v, esikoista odotetaan EPKS

*4.6. Maiju 33v, 3.lapsi, EKKS
4.6. Zuski, esikoinen
4.6. Reeta, esikoinen, NKL

5.6. Auringonkukka 25v, Kättäri
*5.6. Inssityttö 29v, pikkukakkosta odotellaan, VKS

*6.6 Jenni 23.v,esikoinen,LKS

7.6. Pive 34v, esikoista odotellaan, NKL
7.6. Mari 33v.,ekaa odotetaan, KYS
*7.6. Lilja 26v, eka tulossa, KPKS

*8.6. Riina 31v., 1. lapsi
8.6. Niinu, 32 v, ensimmäinen, Vammala

9.6. Marilla, 36v, ei lapsia, PKKS
9.6. Kwak, 24v, toinen, TAYS
*9.6. Liisa 34v,viidettä odotetaan,NKL
9.6. Wilhelmiina 30v, 1.lapsi, PHKS
* 9.6. Guccis, . toinen,

10.6. Tipsu, 27 v, toinen, KYS
10.6. Siru, 26v, 2.lapsi, TYKS

*11.6. Sande 33v., ensimmäinen, Jorvi

12.6. Miia28, ei lapsia,EKKS
12.6. Mila 23v, ensimmäinen, NKL

13.6. Santtu 24v, ensimmäinen, EPSHP
*13.6. Hipsun ykkönen 28v. kättäri
13.6. Supe 27v, esikoinen tulossa, OYS

14.6. Maria 28v. eka , K-SKS

15.6. Nipsu 27v, ensimmäinen tulossa, Kättäri
15.6. Bambi 31v, ensimmäinen tulossa,KOKS

16.6. Milka 29v,ei lapsia,OYS
16.6. Ellu, ensimmäistä odotellaan
16.6. Kiira 37, 2. lapsi, KOKS

17.6. Iines, ensimmäinen,K-HKS
17.6 Tellu 34.v, toinen baby, KAKS
17.6. Ronja 25v,eka muksu,TAYS

*19.6. Sirdu 32v, kolmas lapsonen tulossa, K-SKS
19.6. Jossu 31 v. ,esikoista kasvatellaan ja ulos ulkomailla
pukerretaan..

21.6. Anskubansku 24, ekavekara, PKKS

23.6 Minni, PHKS

24.6. Emppu 23, ekaa ootetaan, SEKS

25.6. Pippuri, esikoista odotetaan, VKS
25.6. mami 22v., 1 lapsi, kättäri
25.6. HeKu EKKS 1.lapsi
25.6. Äiti-77, viides, SEKS

26.6 Pirjo 27.v, ensimmäinen, PHKS
26.6. Kukka-Maaria 25v,ei lapsia,Satks
26.6, Aniir, ei lapsia, kättäri/naistenklinikka

27.6. Tehotyttö 33v.,3.lapsi,TYKS
27.6. Koo 24 v., 1. lapsi, TAYS

28.6. Tintti-69,2.lapsi, TYKS
28.6. Luna 23v, esikko tulossa

29.6. Marza 32v, ensimmäistä ootellaan, LKS

30.6. Sassi 26v. toinen, EKKS
30.6. Piipu 26v. 1. lapsi Kätilöopiston Haikaranpesä
30.6. Sametti 20v. esikoinen tulossa, K-SKS
30.6. Aurinko, esikoinen, TAYS

Aurinko: kävin lisäämässä sinut listaan. Päivitys tapahtuu vain kopioimalla koko päivitys viesti uuteen vastausviestiin ja lisäämällä sinne oma LA tiedot tai syntynyt tiedot ja sitten *omalle kohdallemerkiksi, että on jo synnyttänyt.

Oletko Aurinko käynyt synnytyssairaalassa tutustumassa? Siellä yleensä kätilö kertoo vielä kivunlievityksestä jne. Kysy omasta sairaalastasi tutustumiskäyntiä.

TAYSissahan noi tutustumiset menee siten, että joka tiistai pääaulasta klo. 15 alkaa tutustumiset, kestää noin tunnin ja ei tarvii sen kummemmin etukäteen ilmottaa, että osallistuu, koskapa isossa sairaalassa on tutustumiskierros tosiaan joka tiistai.

Aurinkohan oli TAYSiin menossa, eiköstä vaan?

kiitos Pive kun lisäsit.
Joo, olen ollut TAYS:ssa valmennuksessa. Mä vaan luulin että sitä synnytystä varten neuvolalääkäris oikein täytetään joku lappunen, mistä selvii sit kätilölle mitä toiveita on. toisaalta mukavaa mennä näin esikoista synnyttämään kun voi huoletta jättää kaikki kätilön käsiin ja tehdä vaan niin ku sanotaan. eikä tiedä mitä odottaa.

voi kun osaiskin ommella. Olis hyvää aikaa tehdä vauvalle petivaatteita sun muuta.

Mitä te muuten ootte ajatellut ottaa sille vauvalle mukaan sinne sairaalaan?niinku vaatteita ja muuta?

kiitos Pive kun lisäsit.
Joo, olen ollut TAYS:ssa valmennuksessa. Mä vaan luulin että sitä synnytystä varten neuvolalääkäris oikein täytetään joku lappunen, mistä selvii sit kätilölle mitä toiveita on. toisaalta mukavaa mennä näin esikoista synnyttämään kun voi huoletta jättää kaikki kätilön käsiin ja tehdä vaan niin ku sanotaan. eikä tiedä mitä odottaa.

voi kun osaiskin ommella. Olis hyvää aikaa tehdä vauvalle petivaatteita sun muuta.

Mitä te muuten ootte ajatellut ottaa sille vauvalle mukaan sinne sairaalaan?niinku vaatteita ja muuta?

kiitos Pive kun lisäsit.

Aurinkoista päivää kaikille ja viikonlopun jälkeen synnyttäneiden listalle on varmaan ilmestynyt jo useampi.

Itselläni oli viime yönä aikastemoista. Heräsin yhdeltä kunnon kipuihin alavatsassa ... kunnon supistuksia hieman yli puolituntia kesti kaikkinensa. Odottelin vaan, että kovenis lisää, mutta sitten ne loppu ja uni tuli.

Nyt jouten ulos kävelylle. Puolisentuntia mulla menee, mutta matka ei ole pitkä.

Ai niin täälläkin isoa odotellaan rv 38+5 sf-mitta oli 38cm. Joku aiemmin kyselikin tästä. Reippaasti yli käyrien mennään. Nelikiloista siis odotellaan tai ainakin on arvioitu, mutta katotaan. Terkkari ainaski sanoi, että toivotaan, et ei mene yli lasketunajan. Alkoi hieman mietityttää.

Tsemppiä kaikille jännääjille:)

Nipsu 39+2

Naistenklinikalle mennessä synnyttämään voi esittää toiveita kivunlievityksestä, synnytysjakkarasta, ammeesta jne. sisäänkirjautuessa ja tietty kun näkee miten synnytys etenee niin kätilö neuvoo ja kysyy mitä haluat. Onkohan teillä TAYS.ssä sama käytäntö?

Vauvaa varten sairaalaan otan pitkähihaisen bodyn ja pitkät housut (potkari ilman henkseleitä), sukat, lapaset ja myssy (äitiyspakkaus) lisäksi otan sen äitiyspakkauksen ohuen trikoovanuhaalarin, jos on kylmä ilma ja turvakaukalo tietty. Meillä on 20minsan matka, joten en aikonut ottaa hoitolaukkua tms.

Kesäkuun LA:t/syntyneet

Syntyneet:

27.4. poika, Hipsu 2180g, 46,5cm (13.6)
02.5. poika, Maiju 2335g, 46cm (4.6)
19.5. poika, Karpalo 4445g, 52cm (2.6)
23.5. poika, Killi 3370g (2.6)
25.5. tyttö, Liisa 3130g, 48,5cm (9.6) sektio
25.5. poika, Inssityttö 2700g, 47 cm (5.6.) sektio
26.5. poika, Riina 2620g, 48cm (8.6) sektio
28.5. tyttö, Suvinäiti 3200g, 50cm (1.6)
31.5. poika, Jenni 3520g, 52 cm (6.6) sektio
1.6. tyttö, Sirdu,3800g, 50cm (19.6)
2.6. tyttö, Tahmatassun, 4090g , 51cm (19.5)
2.6. poika, Sande, 3520g, 50 cm (11.6.) sektio
2.6. tyttö, Lilja, 3310g, 48cm (7.6.)
2.6 poika, Selja, 3045g, 47 cm (1.6)
3.6. tyttö, Guccis, 4130 g, 51 cm (9.6.), sektio

Lasketut ajat:

*19.5. Tahmatassun 4.vaavi TYKS

*1.6. Selja 29 v, esikoisen odottaja, TAYS
*1.6. Suvinäiti 29 v, esikoinen, NKL

*2.6. Karpalo 23v, esikoinen, SATKS
*2.6. Killi, 28v, esikoista odotetaan, KOKS

3.6. Kesämami 30v, esikoista odotetaan EPKS

*4.6. Maiju 33v, 3.lapsi, EKKS
4.6. Zuski, esikoinen
4.6. Reeta, esikoinen, NKL

5.6. Auringonkukka 25v, Kättäri
*5.6. Inssityttö 29v, pikkukakkosta odotellaan, VKS

*6.6 Jenni 23.v,esikoinen,LKS

7.6. Pive 34v, esikoista odotellaan, NKL
7.6. Mari 33v.,ekaa odotetaan, KYS
*7.6. Lilja 26v, eka tulossa, KPKS

*8.6. Riina 31v., 1. lapsi
8.6. Niinu, 32 v, ensimmäinen, Vammala

9.6. Marilla, 36v, ei lapsia, PKKS
9.6. Kwak, 24v, toinen, TAYS
*9.6. Liisa 34v,viidettä odotetaan,NKL
9.6. Wilhelmiina 30v, 1.lapsi, PHKS
* 9.6. Guccis, . toinen,

10.6. Tipsu, 27 v, toinen, KYS
10.6. Siru, 26v, 2.lapsi, TYKS

*11.6. Sande 33v., ensimmäinen, Jorvi

12.6. Miia28, ei lapsia,EKKS
12.6. Mila 23v, ensimmäinen, NKL

13.6. Santtu 24v, ensimmäinen, EPSHP
*13.6. Hipsun ykkönen 28v. kättäri
13.6. Supe 27v, esikoinen tulossa, OYS

14.6. Maria 28v. eka , K-SKS

15.6. Nipsu 27v, ensimmäinen tulossa, Kättäri
15.6. Bambi 31v, ensimmäinen tulossa,KOKS

16.6. Milka 29v,ei lapsia,OYS
16.6. Ellu, ensimmäistä odotellaan
16.6. Kiira 37, 2. lapsi, KOKS

17.6. Iines, ensimmäinen,K-HKS
17.6 Tellu 34.v, toinen baby, KAKS
17.6. Ronja 25v,eka muksu,TAYS

*19.6. Sirdu 32v, kolmas lapsonen tulossa, K-SKS
19.6. Jossu 31 v. ,esikoista kasvatellaan ja ulos ulkomailla
pukerretaan..

21.6. Anskubansku 24, ekavekara, PKKS

23.6 Minni, PHKS

24.6. Emppu 23, ekaa ootetaan, SEKS

25.6. Pippuri, esikoista odotetaan, VKS
25.6. mami 22v., 1 lapsi, kättäri
25.6. HeKu EKKS 1.lapsi
25.6. Äiti-77, viides, SEKS

26.6 Pirjo 27.v, ensimmäinen, PHKS
26.6. Kukka-Maaria 25v,ei lapsia,Satks
26.6, Aniir, ei lapsia, kättäri/naistenklinikka

27.6. Tehotyttö 33v.,3.lapsi,TYKS
27.6. Koo 24 v., 1. lapsi, TAYS

28.6. Tintti-69,2.lapsi, TYKS
28.6. Luna 23v, esikko tulossa

29.6. Marza 32v, ensimmäistä ootellaan, LKS

30.6. Sassi 26v. toinen, EKKS
30.6. Piipu 26v. 1. lapsi Kätilöopiston Haikaranpesä
30.6. Sametti 20v. esikoinen tulossa, K-SKS
30.6. Aurinko, esikoinen, TAYS

Heipä hei tosi pitkästä aikaa!

Kotiuduttiin laitokselta vasta tänään. Vaavi syntyi sen verran aikaisin, että hän meni keltaiseksi. Bili-arvot välillä sitten laskivat ja taas nousivat, joten oltiin sinivalossakin kahteen otteeseen. Tänään aamulla arvo oli illasta hieman noussut, mutta lastenlääkärin luvalla päästiin kotiin. Ei sitä sitten oltukaan osastolla ku kymmenen päivää. Meinasin tulla mökkihöperöksi, mutta täytyi koittaa kestää, että saatiin Vaavi kuntoon.

Synnytyksestä: mehän lähettiin sitte ajaan Jyväskylään 1.6 muistaakseni neljän aikaan aamuyöstä. Perillä oltiin ennen viittä. Sisälle otettaessa olin auki vain 2 cm ja kätilö veikkasi, että edessä voi olla vielä kotiinlähtö. Mies ja pojat komennettiinkin kotia nukkuun. Jossain vaiheessa mut toimitettiin valmisteluhuoneesta synnytyssaliin oleileen ihan tavalliseen sänkyyn tavallisessa yöpaidassa. Muistaakseni kuuden jälkeen supistelut koveni ja koveni ja mä painelin jatkuvalla syötöllä soittokelloa saadakseni epiduraalin tai jotain kipulääkettä. Tilannetta ei yhtään helpottanut se, että laattasin aina ku suppari oli loppumassa. Ennen puolta seitsemää laattauksen aikana tais mennä vedet. Kätilö tosin vielä epäili, oisko mulla vaan päässyt pissi housuun. Jonkin ajan päästä hän kokeili taas kohdunsuuta, joka nyt oli auki nelisen senttiä. Siinä vaiheessa hän aikoi alkaa tilaan anestesialääkäriä paikalle epiduraalin laittoon. Mä olin aivan sairaana, ku supisteli koko ajan ja tosi kovasti. Seitsemältä kätilöillä oli vuoron vaihto ja mulle kerrottiin, että an.lääkäri tilataan heti aamuraportin jälkeen. Puoli kahdeksan kieppeissä saliin tuli taas käymään mun oma kätilö, joka aloitti jonkinlaisten puudutusten laittamisen valmistelun. Mä kuitenkin yhtäkkiä aloin tuntea kovaa ponnistuksen tarvetta. Kätilö kurkkasi kohdunsuun tilanteen ja totesi mun olevankin aivan auki. Siinä kahdella kätilöllä alkoi sitten vilske, ku he toivat jalkopäähän tarvittavia instrumentteja ja mä sain käskyn alkaa tositoimiin. Niin sitä sitte saatettiin Vaavi maailmaan ihan luomusynnytyksellä :)

Vaavilla oli kuulema napanuora kaulan ympärillä ja hän olikin hieman tokkurainen alkuun, mutta piristyi nopeasti.

Tällainen oli meidän tarina. Nyt joudun sulkemaan koneen, Vaavi osoittaa heräilemisen merkkejä.

Tsemppiä teille, jotka vielä odottelette!

Toivottelevat Sirdu ja Vaavi 1 vko 3pv

Tervetuloa Sirdu sairaalasta kotiin!
Sä sitten synnytit ihan luomuna vahingossa. Hyvä, että kaikki meni kuitenkin hyvin!

Mua on alkanut vähän pelottaa, jos mulle tulee syöksysynnytys eli osaanko lähteä ajoissa sairaalaan ja ehdinkö saada mitään kivunlievitystä. Äidillä ja äidinäidillä on kaikki syntyneet hyvin nopeasti eli se on kai jollain lailla periytyvää!?

Niin se vaan mullakin sitten tuli ylimääräinen äitiyspolireissu ensi viikolle. Vaikka vauveli mukamas jo aikaisemmin oli laskeutunut ja edelliskerralla jonkin verran kiinnittynytkin, keikkui pää nyt ylempänä ja asento oli vähän viisto. Sitä pään keikkumista se aamulenkin outo fiilis sitten olikin... Ultralla siis tarkistetaan tarjonta ja samalla tehdään kokoarvio. Ja himputti, ettei voinut siinä asennossa kiltisti pysyä! Toisaalta yritän lohduttautua sillä, ettei aikaisemmatkaan ole kiinnittyneet ennen synnytystä, että ehkä siitä vielä synnytyksen käynnistyessäkin tämä saattaa asettua oikeaan asentoon. Melkoisen kovapäinen tapaus tulossa! Toivottavasti en joudu tuon saman tumpelon arvioitavaksi Tyksissä kuin Tintti.

Pientä kypsymistä oli tapahtunut eli ulkosuu oli sentin auki ja pehmeätä oli.

Tehotyttö rv 37+4

Niinhän se taitaa olla, että kaikki melkein siä polilla joutuu ramppaamaan, kuka mistäkin syystä. Hyvähän se on, että tarkkaillaan, mutta joskus tehään niin ehkä liikaakin nykyään, ku noista mahan sisäisistä asioista ei kuitenkaan voida useinkaan varmuudella tietää ennen lapsen syntymää. Siltä ainakin tuntuu, ku lukee juttuja ihan vaikka noista painoarvioistakin, että kuinka ovat pitäneet paikkansa.

Me käytiin kattomassa sitä taloa ja nyt kyllä mäkin jo vähä innostuin! Paljon tilaa ja siisti talo. Pihakin oli aivan ihana ja valoisa, niinkun koko talokin on todella valoisa. Mikään ei juuri oo pahempaa, ku pimee asunto, missä kesälläkin joutuu pitään valoja sisällä. Meillä oli lapsuudenkodissa semmosta ja samaten on vähä nytkin tässä nykysessä asunnossa. Täytyy vähä laskeskella mitä siitä vois tarjota, ku remppaakin on silti luvassa. Onhan toi talo sentään jo kymmeniä vuosia vanha.

Ja asunnonvälittäjäkin toivotti mulle onnea synnytykseen! Niin moni on jo onnea toivotellut, että toivotavasti siitä sit myös selviydytään. Oon sanonut vaan kaikille, että kiitos onnentoivotuksista, onnea todella tarvitaan...! Oon mä kyllä jo niin kypsynyt tähän odotteluun, ku ei oo mitään kunnon kesävaatteitakaan, mitkä mahtuis päälle ja kuuma on! Ja noin ihanalla kelillä en ois kyllä varmaan hetkeekään ylimäärästä sisällä normaalitilassa, mut nyt täytyy vaan yrittää sinnitellä...

Sirdullahan oli sit aika nopee synnytys, vaikka sairaalapäiviä kertyikin yhteensä aika monta. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Onnea viä kerran! ;o)