Kesäkuu 35

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehotyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
harmittaa oikein teidän puolesta joilla laskettu aika on jo ollut ja mennyt eikä mitään tapahdu. jo nyt tää odottelu tuntuu tosi pitkästyttävältä mut teillä se aika varmaan oikeen matelee...mies on taas töissä.tuntuu, että mitä enemmän mä kasvan sitä enemmän mies viihtyy työpaikalla. siivotakaan ei koko ajan jaksa ja telkasta tulee pelkkiä uusintoja.höh.
 
Hei vaan
Vähän tyhmää sanoa, mutta jotenkin lohduttaa, että muillakin jo kyllästyttää odottelu. Mulla tulee vasta tällä viikolla 38vkoa täyteen ja nyt jo olen aivan mitta täynnä, ihan hyvällä tavalla kumminkin.
Jalat on alkaneet turvota ja kävellessä supistella. Olen aina ollut hirmuinen viipottaja, jokapaikanhöylä ja energiapakkaus ja nyt on ollut todella vaikea myöntää, että vauvan mahassa kasvattaminen on nyt mun ainoa oikea tehtävä. Välillä kun stressaan ettei ikkunat ole vieläkään pesty ja vaatekaappi pitäisi käydä läpi ja silittää (jokakeväinen traditioni).

Mies pisti kaikelle tänään stopin. Juteltiin ja hän sanoi, että nyt mun pitää vaan alkaa levätä, jättää siivouspaniikit ja jumppaaminenkin, kun sekin väsyttää sitten loppupäiväksi. Tänäänkin menin heti aamulla jumppaan vanhasta tottumuksesta niinkuin lähes joka päivä, mutta ehkä pitää nyt sitä jättää vähemmälle, keskittyä omaan rentoutumiseen ja siihen, että saa riittävästi lepoa.

Mietin sitä sairaalakassia ja tulin siihen tulokseen, että minä en sinne nyt kauheesti mitään kai tarvi, shampoot ja vauvan vaatteet ja itselle ehkä joku kiva villatakki sairaalavaatteiden päälle jos vieraita tulee. Vaippoja vähän mietin, me kun on suunniteltu niitä kestoja käyttää niin montakohan niitä kannattais ottaa mukaan? siellä on kyllä pesumahdollisuus, mutta eihän siellä nyt koneella ala muutamaa pesemään, 2 päivää on hoitoaika laitoksella. Pitäisköhän vaan siellä olla kertakäyttöisillä, mitäs muut kestoilijat on suunnitelleet?

No joo, nyt lähden leipomaan sämpylöitä, mies tekee tomaattikeiton ja sen kanssa sopii juuri leivotut sämpylät, nam. Pitää tehdä kaikkia herkkuruokia kun mun ruokahalu on edelleen kateissa.

Jaksamista kaikille, minä yritän ryhdistäytyä, ettei ala tulla näitä valitusviestejä teidän niskaan.


 
Joku täällä jossain vaiheessa kirjoitti ennen sektiota otettavasta esilääkityksestä??? Ymmärsin että se otettais kotona jo ennen sairaalaan menoa. Mikäs se sellainen on? Täällä turussa ei ainakaan kukaan ole puhunut moisesta lääkkeestä mitään ja mulla on se aika sektioon ens maanantaina. Ohjeet sain kyllä mukaan viimeeks kun tyksissä käväsin.
 
Ekaksi onnittelut kaikille poksahtaneille!

Meillä on mennyt poikasen kanssa hyvin, ristiäisiä suunnitellaan. Ainoa ikävyys on se, että pojalla on, jos ei nyt ihan koliiikki, niin pahat vatsavaivat ainakin. Hermoratahieronnassa on jäbä käynyt jo kolme kertaa. Helpottaa sillä aina hetkeksi. Maitoa tulee hyvin ja oikea rinta on koko ajan viittä vaille pakkautuneena. Mullahann oli heti kotiuduttua paha rintatulehdus. 40,5 kuumetta. Poika nukkuu öisin oikeestaan vanhempiensa välisä. Jos maha on ollut hyvä niin on vetässy jopa 6,5 tunnin unet yöllä!

Olin tänään ekaa kertaa kaupassa pojan kanssa vaunuilla ja olin kyllä niin ylpeätä mammaa, että!

Voi kun teillä kaikilla menis jutut hyvin! tarttee mennä. Potut kiehuu yli.
 
Kesäkuun LA:t/syntyneet päivitetty 13.6. klo.19.36

Syntyneet:

27.4. poika, Hipsu 2180g, 46,5cm (13.6)
02.5. poika, Maiju 2335g, 46cm (4.6)
19.5. poika, Karpalo 4445g, 52cm (2.6)
23.5. poika, Killi 3370g (2.6)
25.5. tyttö, Liisa 3130g, 48,5cm (9.6) sektio
25.5. poika, Inssityttö 2700g, 47 cm (5.6.) sektio
26.5. poika, Riina 2620g, 48cm (8.6) sektio
28.5. tyttö, Suvinäiti 3200g, 50cm (1.6)
31.5. poika, Jenni 3520g, 52 cm (6.6) sektio
1.6. tyttö, Sirdu,3800g, 50cm (19.6)
2.6. tyttö, Tahmatassun, 4090g , 51cm (19.5)
2.6. poika, Sande, 3520g, 50 cm (11.6.) sektio
2.6. tyttö, Lilja, 3310g, 48cm (7.6.)
2.6 poika, Selja, 3045g, 47 cm (1.6)
3.6. tyttö, Guccis, 4130 g, 51 cm (9.6.), sektio
8.6. poika, Jossu, 3445 g, 50 cm (19.6), sektio
8.6. poika, Miia, 3920g, 51cm (12.6.)
8.6 poika, Kwak, 3630g, 51cm (9.6)
10.6. poika, Bambi, 3585g, 50cm, (15.6.) sektio


Lasketut ajat:

*19.5. Tahmatassun 4.vaavi TYKS

*1.6. Selja 29 v, esikoisen odottaja, TAYS
*1.6. Suvinäiti 29 v, esikoinen, NKL

*2.6. Karpalo 23v, esikoinen, SATKS
*2.6. Killi, 28v, esikoista odotetaan, KOKS

3.6. Kesämami 30v, esikoista odotetaan EPKS

*4.6. Maiju 33v, 3.lapsi, EKKS
4.6. Zuski, esikoinen
4.6. Reeta, esikoinen, NKL

5.6. Auringonkukka 25v, Kättäri
*5.6. Inssityttö 29v, pikkukakkosta odotellaan, VKS

*6.6 Jenni 23.v,esikoinen,LKS

7.6. Pive 34v, esikoista odotellaan, NKL
7.6. Mari 33v.,ekaa odotetaan, KYS
*7.6. Lilja 26v, eka tulossa, KPKS

*8.6. Riina 31v., 1. lapsi
8.6. Niinu, 32 v, ensimmäinen, Vammala

9.6. Marilla, 36v, ei lapsia, PKKS
*9.6. Kwak, 24v, toinen, TAYS
*9.6. Liisa 34v,viidettä odotetaan,NKL
9.6. Wilhelmiina 30v, 1.lapsi, PHKS
* 9.6. Guccis, . toinen,

10.6. Tipsu, 27 v, toinen, KYS
10.6. Siru, 26v, 2.lapsi, TYKS

*11.6. Sande 33v., ensimmäinen, Jorvi

*12.6. Miia28, ei lapsia,EKKS
12.6. Mila 23v, ensimmäinen, NKL

13.6. Santtu 24v, ensimmäinen, EPSHP
*13.6. Hipsun ykkönen 28v. kättäri
13.6. Supe 27v, esikoinen tulossa, OYS

14.6. Maria 28v. eka , K-SKS

15.6. Nipsu 27v, ensimmäinen tulossa, Kättäri
*15.6. Bambi 31v, ensimmäinen tulossa,KOKS

16.6. Milka 29v,ei lapsia,OYS
16.6. Ellu, ensimmäistä odotellaan
16.6. Kiira 37, 2. lapsi, KOKS

17.6. Iines, ensimmäinen,K-HKS
17.6 Tellu 34.v, toinen baby, KAKS
17.6. Ronja 25v,eka muksu,TAYS

*19.6. Sirdu 32v, kolmas lapsonen tulossa, K-SKS
19.6. Jossu 31 v. ,esikoista kasvatellaan ja ulos ulkomailla
pukerretaan..

21.6. Anskubansku 24, ekavekara, PKKS

23.6 Minni, PHKS

24.6. Emppu 23, ekaa ootetaan, SEKS

25.6. Pippuri, esikoista odotetaan, VKS
25.6. mami 22v., 1 lapsi, kättäri
25.6. HeKu EKKS 1.lapsi
25.6. Äiti-77, viides, SEKS

26.6 Pirjo 27.v, ensimmäinen, PHKS
26.6. Kukka-Maaria 25v,ei lapsia,Satks
26.6, Aniir, ei lapsia, kättäri/naistenklinikka

27.6. Tehotyttö 33v.,3.lapsi,TYKS
27.6. Koo 24 v., 1. lapsi, TAYS

28.6. Tintti-69,2.lapsi, TYKS
28.6. Luna 23v, esikko tulossa

29.6. Marza 32v, ensimmäistä ootellaan, LKS

30.6. Sassi 26v. toinen, EKKS
30.6. Piipu 26v. 1. lapsi Kätilöopiston Haikaranpesä
30.6. Sametti 20v. esikoinen tulossa, K-SKS
30.6. Aurinko, esikoinen, TAYS
 
Kesäkuun LA:t/syntyneet päivitetty 13.6. klo.19.36

Syntyneet:

27.4. poika, Hipsu 2180g, 46,5cm (13.6)
02.5. poika, Maiju 2335g, 46cm (4.6)
19.5. poika, Karpalo 4445g, 52cm (2.6)
23.5. poika, Killi 3370g (2.6)
25.5. tyttö, Liisa 3130g, 48,5cm (9.6) sektio
25.5. poika, Inssityttö 2700g, 47 cm (5.6.) sektio
26.5. poika, Riina 2620g, 48cm (8.6) sektio
28.5. tyttö, Suvinäiti 3200g, 50cm (1.6)
31.5. poika, Jenni 3520g, 52 cm (6.6) sektio
1.6. tyttö, Sirdu,3800g, 50cm (19.6)
2.6. tyttö, Tahmatassun, 4090g , 51cm (19.5)
2.6. poika, Sande, 3520g, 50 cm (11.6.) sektio
2.6. tyttö, Lilja, 3310g, 48cm (7.6.)
2.6 poika, Selja, 3045g, 47 cm (1.6)
3.6. tyttö, Guccis, 4130 g, 51 cm (9.6.), sektio
8.6. poika, Jossu, 3445 g, 50 cm (19.6), sektio
8.6. poika, Miia, 3920g, 51cm (12.6.)
8.6 poika, Kwak, 3630g, 51cm (9.6)
10.6. poika, Bambi, 3585g, 50cm, (15.6.) sektio


Lasketut ajat:

*19.5. Tahmatassun 4.vaavi TYKS

*1.6. Selja 29 v, esikoisen odottaja, TAYS
*1.6. Suvinäiti 29 v, esikoinen, NKL

*2.6. Karpalo 23v, esikoinen, SATKS
*2.6. Killi, 28v, esikoista odotetaan, KOKS

3.6. Kesämami 30v, esikoista odotetaan EPKS

*4.6. Maiju 33v, 3.lapsi, EKKS
4.6. Zuski, esikoinen
4.6. Reeta, esikoinen, NKL

5.6. Auringonkukka 25v, Kättäri
*5.6. Inssityttö 29v, pikkukakkosta odotellaan, VKS

*6.6 Jenni 23.v,esikoinen,LKS

7.6. Pive 34v, esikoista odotellaan, NKL
7.6. Mari 33v.,ekaa odotetaan, KYS
*7.6. Lilja 26v, eka tulossa, KPKS

*8.6. Riina 31v., 1. lapsi
8.6. Niinu, 32 v, ensimmäinen, Vammala

9.6. Marilla, 36v, ei lapsia, PKKS
*9.6. Kwak, 24v, toinen, TAYS
*9.6. Liisa 34v,viidettä odotetaan,NKL
9.6. Wilhelmiina 30v, 1.lapsi, PHKS
* 9.6. Guccis, . toinen,

10.6. Tipsu, 27 v, toinen, KYS
10.6. Siru, 26v, 2.lapsi, TYKS

*11.6. Sande 33v., ensimmäinen, Jorvi

*12.6. Miia28, ei lapsia,EKKS
12.6. Mila 23v, ensimmäinen, NKL

13.6. Santtu 24v, ensimmäinen, EPSHP
*13.6. Hipsun ykkönen 28v. kättäri
13.6. Supe 27v, esikoinen tulossa, OYS

14.6. Maria 28v. eka , K-SKS

15.6. Nipsu 27v, ensimmäinen tulossa, Kättäri
*15.6. Bambi 31v, ensimmäinen tulossa,KOKS

16.6. Milka 29v,ei lapsia,OYS
16.6. Ellu, ensimmäistä odotellaan
16.6. Kiira 37, 2. lapsi, KOKS

17.6. Iines, ensimmäinen,K-HKS
17.6 Tellu 34.v, toinen baby, KAKS
17.6. Ronja 25v,eka muksu,TAYS

*19.6. Sirdu 32v, kolmas lapsonen tulossa, K-SKS
19.6. Jossu 31 v. ,esikoista kasvatellaan ja ulos ulkomailla
pukerretaan..

21.6. Anskubansku 24, ekavekara, PKKS

23.6 Minni, PHKS

24.6. Emppu 23, ekaa ootetaan, SEKS

25.6. Pippuri, esikoista odotetaan, VKS
25.6. mami 22v., 1 lapsi, kättäri
25.6. HeKu EKKS 1.lapsi
25.6. Äiti-77, viides, SEKS

26.6 Pirjo 27.v, ensimmäinen, PHKS
26.6. Kukka-Maaria 25v,ei lapsia,Satks
26.6, Aniir, ei lapsia, kättäri/naistenklinikka

27.6. Tehotyttö 33v.,3.lapsi,TYKS
27.6. Koo 24 v., 1. lapsi, TAYS

28.6. Tintti-69,2.lapsi, TYKS
28.6. Luna 23v, esikko tulossa

29.6. Marza 32v, ensimmäistä ootellaan, LKS

30.6. Sassi 26v. toinen, EKKS
30.6. Piipu 26v. 1. lapsi Kätilöopiston Haikaranpesä
30.6. Sametti 20v. esikoinen tulossa, K-SKS
30.6. Aurinko, esikoinen, TAYS
 
Nyt on Kesämami tipahtanut pois listasta. Tuo ketjun aloitus ei ollut viimeisin päivitys, vaan löytyy tuolta tänään kirjoitetuista viesteistä otsikkona PÄIVITYS. Voin huomenna laittaa ajantasalle, jos ei joku tänään innostu tuota pientä paikkausta tekemään.

Onnitteluja taasen uusille poksahtaneille!

Synnytyskertomuksia odotellen

Tehotyttö
 
Kirjoitanpa välillä minäkin..

Tänään olin neuvolassa aamulla ja tarkoitus oli varata aikaa Tyksiin ensi maanantaille. Viikkoja on siis nyt 40+3 ja maanantaina olisi ylittynyt kymmenellä. Yllättäen sieltä sairaalalta sitten sanottiin että pitääkin mennä jo keskiviikkona. Verenpaineen takia ilmeisesti vaikka on koko ajan ollutkin melko korkea eikä muita merkkejä raskausmyrkytykseen ole.

Mulla ei siis ole mitään kiirettä mennä sinne :) Olen neuvolassa tehnyt selväksi että käynnistys on totaalisesti poissa laskuista joten jollei itekseen ala kuulua niin saavat leikata. Edellisen kokemuksen perusteella siis josta on jäänyt ihan hirveät traumat. Onneksi oli siellä neuvolassa sitä mieltä et ne varmaan Tyksissä on samoilla linjoilla ajatellen edellisen synnytyksen vaiheita jotka johtivat sectioon.

Mutta sitähän ei koskaan tiedä.. voi olla että aloittavat kauhean taivuttelun saman tien, Tyksistä kun kuitenkin on kyse!!

No mutta, eiköhän siinä ollut tarpeeksi tällä erää ;)

Onnea kaikille uusille äideille!

Siru rv 40+3
 
Kesäkuun LA:t/syntyneet päivitetty 13.6. klo.12.38

Syntyneet:

27.4. poika, Hipsu 2180g, 46,5cm (13.6)
02.5. poika, Maiju 2335g, 46cm (4.6)
19.5. poika, Karpalo 4445g, 52cm (2.6)
23.5. poika, Killi 3370g (2.6)
25.5. tyttö, Liisa 3130g, 48,5cm (9.6) sektio
25.5. poika, Inssityttö 2700g, 47 cm (5.6.) sektio
26.5. poika, Riina 2620g, 48cm (8.6) sektio
28.5. tyttö, Suvinäiti 3200g, 50cm (1.6)
31.5. poika, Jenni 3520g, 52 cm (6.6) sektio
1.6. tyttö, Sirdu,3800g, 50cm (19.6)
2.6. tyttö, Tahmatassun, 4090g , 51cm (19.5)
2.6. poika, Sande, 3520g, 50 cm (11.6.) sektio
2.6. tyttö, Lilja, 3310g, 48cm (7.6.)
2.6 poika, Selja, 3045g, 47 cm (1.6)
3.6. tyttö, Guccis, 4130 g, 51 cm (9.6.), sektio
7.6. poika, Kesämami, 3360g, 50cm (3.6.)
8.6. poika, Jossu, 3445 g, 50 cm (19.6), sektio
8.6. poika, Miia, 3920g, 51cm (12.6.)
8.6 poika, Kwak, 3630g, 51cm (9.6)
10.6. poika, Bambi, 3585g, 50cm, (15.6.) sektio


Lasketut ajat:

*19.5. Tahmatassun 4.vaavi TYKS

*1.6. Selja 29 v, esikoisen odottaja, TAYS
*1.6. Suvinäiti 29 v, esikoinen, NKL

*2.6. Karpalo 23v, esikoinen, SATKS
*2.6. Killi, 28v, esikoista odotetaan, KOKS

*3.6. Kesämami 30v, esikoista odotetaan EPKS

*4.6. Maiju 33v, 3.lapsi, EKKS
4.6. Zuski, esikoinen
4.6. Reeta, esikoinen, NKL

5.6. Auringonkukka 25v, Kättäri
*5.6. Inssityttö 29v, pikkukakkosta odotellaan, VKS

*6.6 Jenni 23.v,esikoinen,LKS

7.6. Pive 34v, esikoista odotellaan, NKL
7.6. Mari 33v.,ekaa odotetaan, KYS
*7.6. Lilja 26v, eka tulossa, KPKS

*8.6. Riina 31v., 1. lapsi
8.6. Niinu, 32 v, ensimmäinen, Vammala

9.6. Marilla, 36v, ei lapsia, PKKS
*9.6. Kwak, 24v, toinen, TAYS
*9.6. Liisa 34v,viidettä odotetaan,NKL
9.6. Wilhelmiina 30v, 1.lapsi, PHKS
* 9.6. Guccis, . toinen,

10.6. Tipsu, 27 v, toinen, KYS
10.6. Siru, 26v, 2.lapsi, TYKS

*11.6. Sande 33v., ensimmäinen, Jorvi

*12.6. Miia28, ei lapsia,EKKS
12.6. Mila 23v, ensimmäinen, NKL

13.6. Santtu 24v, ensimmäinen, EPSHP
*13.6. Hipsun ykkönen 28v. kättäri
13.6. Supe 27v, esikoinen tulossa, OYS

14.6. Maria 28v. eka , K-SKS

15.6. Nipsu 27v, ensimmäinen tulossa, Kättäri
*15.6. Bambi 31v, ensimmäinen tulossa,KOKS

16.6. Milka 29v,ei lapsia,OYS
16.6. Ellu, ensimmäistä odotellaan
16.6. Kiira 37, 2. lapsi, KOKS

17.6. Iines, ensimmäinen,K-HKS
17.6 Tellu 34.v, toinen baby, KAKS
17.6. Ronja 25v,eka muksu,TAYS

*19.6. Sirdu 32v, kolmas lapsonen tulossa, K-SKS
19.6. Jossu 31 v. ,esikoista kasvatellaan ja ulos ulkomailla
pukerretaan..

21.6. Anskubansku 24, ekavekara, PKKS

23.6 Minni, PHKS

24.6. Emppu 23, ekaa ootetaan, SEKS

25.6. Pippuri, esikoista odotetaan, VKS
25.6. mami 22v., 1 lapsi, kättäri
25.6. HeKu EKKS 1.lapsi
25.6. Äiti-77, viides, SEKS

26.6 Pirjo 27.v, ensimmäinen, PHKS
26.6. Kukka-Maaria 25v,ei lapsia,Satks
26.6, Aniir, ei lapsia, kättäri/naistenklinikka

27.6. Tehotyttö 33v.,3.lapsi,TYKS
27.6. Koo 24 v., 1. lapsi, TAYS

28.6. Tintti-69,2.lapsi, TYKS
28.6. Luna 23v, esikko tulossa

29.6. Marza 32v, ensimmäistä ootellaan, LKS

30.6. Sassi 26v. toinen, EKKS
30.6. Piipu 26v. 1. lapsi Kätilöopiston Haikaranpesä
30.6. Sametti 20v. esikoinen tulossa, K-SKS
30.6. Aurinko, esikoinen, TAYS
 
Kesäkuun LA:t/syntyneet päivitetty 13.6. klo.20:58

Syntyneet:

27.4. poika, Hipsu 2180g, 46,5cm (13.6)
02.5. poika, Maiju 2335g, 46cm (4.6)
19.5. poika, Karpalo 4445g, 52cm (2.6)
23.5. poika, Killi 3370g (2.6)
25.5. tyttö, Liisa 3130g, 48,5cm (9.6) sektio
25.5. poika, Inssityttö 2700g, 47 cm (5.6.) sektio
26.5. poika, Riina 2620g, 48cm (8.6) sektio
28.5. tyttö, Suvinäiti 3200g, 50cm (1.6)
31.5. poika, Jenni 3520g, 52 cm (6.6) sektio
1.6. tyttö, Sirdu,3800g, 50cm (19.6)
2.6. tyttö, Tahmatassun, 4090g , 51cm (19.5)
2.6. poika, Sande, 3520g, 50 cm (11.6.) sektio
2.6. tyttö, Lilja, 3310g, 48cm (7.6.)
2.6 poika, Selja, 3045g, 47 cm (1.6)
3.6. tyttö, Guccis, 4130 g, 51 cm (9.6.), sektio
7.6. poika, Kesämami, 3360g, 50cm (3.6.)
8.6. poika, Jossu, 3445 g, 50 cm (19.6), sektio
8.6. poika, Miia, 3920g, 51cm (12.6.)
8.6 poika, Kwak, 3630g, 51cm (9.6)
10.6. poika, Bambi, 3585g, 50cm, (15.6.) sektio


Lasketut ajat:

*19.5. Tahmatassun 4.vaavi TYKS

*1.6. Selja 29 v, esikoisen odottaja, TAYS
*1.6. Suvinäiti 29 v, esikoinen, NKL

*2.6. Karpalo 23v, esikoinen, SATKS
*2.6. Killi, 28v, esikoista odotetaan, KOKS

*3.6. Kesämami 30v, esikoista odotetaan EPKS

*4.6. Maiju 33v, 3.lapsi, EKKS
4.6. Zuski, esikoinen
4.6. Reeta, esikoinen, NKL

5.6. Auringonkukka 25v, Kättäri
*5.6. Inssityttö 29v, pikkukakkosta odotellaan, VKS

*6.6 Jenni 23.v,esikoinen,LKS

7.6. Pive 34v, esikoista odotellaan, NKL
7.6. Mari 33v.,ekaa odotetaan, KYS
*7.6. Lilja 26v, eka tulossa, KPKS

*8.6. Riina 31v., 1. lapsi
8.6. Niinu, 32 v, ensimmäinen, Vammala

9.6. Marilla, 36v, ei lapsia, PKKS
*9.6. Kwak, 24v, toinen, TAYS
*9.6. Liisa 34v,viidettä odotetaan,NKL
9.6. Wilhelmiina 30v, 1.lapsi, PHKS
* 9.6. Guccis, . toinen,

10.6. Tipsu, 27 v, toinen, KYS
10.6. Siru, 26v, 2.lapsi, TYKS

*11.6. Sande 33v., ensimmäinen, Jorvi

*12.6. Miia28, ei lapsia,EKKS
12.6. Mila 23v, ensimmäinen, NKL

13.6. Santtu 24v, ensimmäinen, EPSHP
*13.6. Hipsun ykkönen 28v. kättäri
13.6. Supe 27v, esikoinen tulossa, OYS

14.6. Maria 28v. eka , K-SKS

15.6. Nipsu 27v, ensimmäinen tulossa, Kättäri
*15.6. Bambi 31v, ensimmäinen tulossa,KOKS

16.6. Milka 29v,ei lapsia,OYS
16.6. Ellu, ensimmäistä odotellaan
16.6. Kiira 37, 2. lapsi, KOKS

17.6. Iines, ensimmäinen,K-HKS
17.6 Tellu 34.v, toinen baby, KAKS
17.6. Ronja 25v,eka muksu,TAYS

*19.6. Sirdu 32v, kolmas lapsonen tulossa, K-SKS
19.6. Jossu 31 v. ,esikoista kasvatellaan ja ulos ulkomailla
pukerretaan..

21.6. Anskubansku 24, ekavekara, PKKS

23.6 Minni, PHKS

24.6. Emppu 23, ekaa ootetaan, SEKS

25.6. Pippuri, esikoista odotetaan, VKS
25.6. mami 22v., 1 lapsi, kättäri
25.6. HeKu EKKS 1.lapsi
25.6. Äiti-77, viides, SEKS

26.6 Pirjo 27.v, ensimmäinen, PHKS
26.6. Kukka-Maaria 25v,ei lapsia,Satks
26.6, Aniir, ei lapsia, kättäri/naistenklinikka

27.6. Tehotyttö 33v.,3.lapsi,TYKS
27.6. Koo 24 v., 1. lapsi, TAYS

28.6. Tintti-69,2.lapsi, TYKS
28.6. Luna 23v, esikko tulossa

29.6. Marza 32v, ensimmäistä ootellaan, LKS

30.6. Sassi 26v. toinen, EKKS
30.6. Piipu 26v. 1. lapsi Kätilöopiston Haikaranpesä
30.6. Sametti 20v. esikoinen tulossa, K-SKS
30.6. Aurinko, esikoinen, TAYS
 
Onkohan tää lista nyt ok, vai söhelsinköhän mä jotain (taas).

Jee, pari vikaa imetystä menny hyvin. Vai onkohan tää vaan tyyntä myrskyn edellä. Hyvän imuotteen saaminen vaan vie aikaa ja hermoja.

Tsemppiä kaikille vaavin oottelijoille. Vaatii varmaan hermoja kun viikkojakin on jo yli 40 monilla teistä. Mites se Ronja, jokos pääs synnyttämään?

Sande
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :) Ja hermoja poksahdusta odottaville...

Meillä pyyhkii vieläkin vaan hyvin. Poika pääsee huomenna osastolle :D Hän on pärjännyt todella hienosti ilman hengityskonetta, sillä pienellä paineilma kärsällä. Nyt vaan odotellaan, että hän syö tarpeeksi ja ei tarvi edes tujauksia happiviiksistä, niin sitten päästään kotiin :D

Meidän pojan pituus onkin pelkkä arvaus vain. Kukaan ei ehtinyt mittailla häntä, joten lapuissa lukee noin 50 senttiä. Painon puntaroivat tietty, että osasvat lääkkeet annostella.

Mutta kaikki hyvin :D
 
Killi: Olen vasta tänne kesäkuulaisiin liittynyt ja seurannut kyynelsilmin kertomuksiasi vierailuistasi poikasi luona. Jaksaisitko vielä minulle kertoa minkälainen poikasi tilanne on alkujaan ollut.Olet varmaan täällä sen joskus aiemmin kertonut....paljon jaksamista sinulle ja miehellesi! ja onnea poikasi tervehtymisen johdosta!
 
aurinko, toki voin kertoa. Kerronkin ihan alusta astikka :)

Meillä piti kaikki olla hyvin, raskaudessa ei huomattu missään vaiheessa mitään erikoista, ei edes rakenneultrassa. Raskauskin oli melko helppo (näin jälkikäteen ajateltuna ja isoon osaan ihmisiä verrattuna).. Halusimme vielä varmuuden, että lapsella on kaikki varmasti hyvin masussa ja kävimme femedassa vielä 4d-ultrassa. Siellä saimme tietää, että poikavauva on tulossa ja kaikki on hyvin, ei mitään mistä pitäisi huolestua...

Loppuraskaus menikin sitten jo paremmin kuin keskivaihe ja synnytys se vasta hyvin meni (olin henkisesti varautunut pahimpaan mahdolliseen kipuun ja 2 vrk:n synnytykseen). Poika nostettiin rintani päälle ja noin 20 minsan jälkeen isän piti mennä pesemään poikaa. Kätilön mielestä poika ei vastannut ärsykkeisiin riittävän nopeasti alkoi olla veltto, jolloin hän kiikutti pojan lastenosastolle. Meille kerrottiin, että hän meni ottamaan hiukan happea...

Me oletimme, että kaikki on ihan ok, jos happea mennään ottamaan. Menimme osastolle odottamaan, että koska häntä pääsee katsomaan tai koska hänet tuodaan meidän luokse. Parin tunnin päästä meille kerrottiin, että nyt pääse katsomaan. Puhuin vielä miehelle, että laitan ponnarin äkkiä vielä, johon hoitaja sanoi, että ""ei, meidän pitää mennä nyt!"", mutta meillä ei soinut hälytyskellot vielä siinä vaiheessa lainkaan... Lastenosastolle päästyämme en voinut uskoa silmiäni, meidän poika kaikissa letkuissa ja kolmen lääkärin ja kahden hoitajan keskellä. Yksi lääkäri alkoi sitten kertoa, että helsinkiin pitää lähteä ambulanssilla saman tien. Mie en yhtään tajunnut, mitä hittoa oli tapahtunut, mutta toki tajusin, että jotain hemmetin vakavaa... Lääkäri koitti selittää tapausta, mutta enhän mie kuullut muuta kun ne sanat, että ei välitön hengenvaara, mutta erittäin vakava asia kuitenkin. Hätäkastetta kyselivät ja se suoritettiin lääkärin toimesta(ei ollut aikaa edes sairaalan pappia etsiä). Poika lähti helsinkiin ja se päivä oli maailman onnellisin ja samalla helvetillinen, kun odotimme, että tajuisimme mistä on kyse ja mitä seuraavaksi tapahtuu...

Lääkäri tuli takaisin helsingistä klo 16 ja kertoi tilanteen. (aurinko: tämä on kai se kohta jonka halusit tietää ja nyt oot joutunut lukemaan koko sepustuksen :D ). Pojalla on/oli synnynnäinen palleatyrä. Pallea ei ollut siis kehittynyt sen kokoiseksi kun olisi pitänyt. Pallea toimii ihmisellä porttina/esteenä vatsaontelon ja rintaontelon välillä. Pojalta siis puuttui portista iso pala, jolloin mm maksa ja osa suolista pääsi kasvamaan omaan kokoonsa osittain rintaontelossa. Ja koska keuhkot kehittyy myöhemmin, ei toinen keuhko mahtunut enää kasvamaan omalle paikalleen, joten se jäi hyvin pieneksi.

Viikon ikäisenä poika siis leikattiin (masu avatiin, elimet vedettiin omille paikoilleen ja palleaan rakennettiin jatkokappale) ja nyt kolmen viikon ikäisenä hän voi hyvin. Pientä eestaas-heilahtelua ollut, hengityskoneiden vaihtoa tms, mutta nyt näyttää hyvältä :D Alussa piti vielä jännittää, että toimiiko suolet kunnolla ja jaksaako hengittää ja miten toinen kehko jaksaa yksin työskennellä. Nyt enää jännätään, että kuinka pikkukeuhko jaksaa kasvaa. Ihminen toki pärjää yhdelläkin keuhkolla, joten mitään paniikkia ei enää ole. Mutta aika näyttää, miten meitin pojan keuhkon käy. Tokihan tämä rajoittaa lapsen elämää hiukan, että tuskin mitään lasse vireniä meidän pojasta tulee, mutta normaali poika kuitenkin.

 
Onnea kaikille vaavin saanneille.Hyvä juttu Killi että menee toi tervehtyminen harppauksina tässä vaiheessa eteenpäin.Meilläpä neidille tuli eilen jotain vatsan väänteitä noista jekoviteisä.Olenkohan ihan väärässä mutta muistaakseni niitä pysty antamaan vaan 3 tippaa päivässä näin aluksi jos jotain oireta tuli??En niin millään haluaisi soitella tonne neuvolaan kun se terkkari on lievästi sanottuna täysi pönttö.No,onneksi vatsan väänteet meni ohi sitten yhen aikaa ja neiti nukkukin kuusi tuntia putkee,äsken heräs ja söi ja taas nukkuu,hiukan otti ilmeisesti voimille kun oli kolme tuntia hereillä putkeen.No,hyvää odotusta kaikille jotka vielä joutunee olemaan rantapallonsa kanssa ja vaavinsa jo saanneille:)
 
Pive ehdit vielä eilen illalla koneelle :)

Käynnistys tehdään raskausdiabeteksen vuoksi, vaikka vauva oli ultra-arviossa ihan normaalin kokoinen, n. 3,5 kg ja mun sokeriarvot ihan ok. Periaatteessa olisi pitänyt käynnistää jo maanantaina, mutta lääkäri totesi, että voidaan odottaa keskiviikkoon, jos alkaisi tapahtua luonnollisesti.

Tuo astmalääkitys oli tylsä takaisku, olihan minulla supistelua jo aikaisemmin. Nyt onneksi ei ole yskittänyt enää niin pahasti, joten en ole tarvinnut sitä lääkettä (jos jotakuta mietityttää lääkkeen nimi, niin se on Benventol).
 
Siis sen lääkkeen oikea nimi on Buventol. Sormet eivät seuranneet ajatusta.

Täällä Savossa oli eilen hellepäivä ja sellainen näyttää tänäänkin tulevan. Kun aprikoin, jäädäkö osastolle vai ei, niin lääkäri kertoi, että KYSin äitiysosasto on helteellä tukala paikka, kun aurinko paahtaa sinne suoraan. Niinpä hänen suosituksestaan päätin mennä keskiviikkona uudestaan. -Ja silloin on muuten luvassa vesisateita ja viileämpää ilmaa.

Jäi mietityttämään se käynnistys. Mitä se tarkoittaa, jos siihen joutuu. Jollakin oli kokemuksia?

Rv 41
 
Ihana aamu, kun sai taas aloittaa tuolla normaalilla aamulenkillä. Mulla ei lenkillä tule supistuksen supistusta, eikä muutenkaan tunnu mitään raskauteen liittyviä kolotuksia. Sen puoleen ei siis edelleenkään ole sellainen olo, että laskettuun aikaan vajaa kaksi viikkoa.

Olen tässä tosiaan varannut sellaista ohjelmaa, että ei olisi vielä aika oikein synnyttämään lähteä. Huomenna on se tentti, ja Tampereelta tulee ystäväperheen kaksi tyttöä meille pariksi päiväksi kesäkylään. Mielenkiintoista on, jos synnytys alkaakin noiden päivien aikana. Sitten joutuu sysäämään kaikki neljä mummilaan. Perjantaina varmaan tulevat heidän vanhemmat vielä yökylään. Se yö onkin sitten turvallinen, kun perheen äiti on gynekologi:-)

Tehotyttö rv 38+1
 
Heipparallaa

Onnea Kwak ja Kesämami:) Kärsivällisyyttä ja poksahteluja vielä odottaville! Tosi nopeasti Killi teidän poika toipuu! Toivottavsti saatte hänet nopeasti omaan kotiin.

Meidän Tampereen reissu eilen meni ihan hyvin. Paitsi et epäilen saaneeni rintatulehduksen poikasen automatkasta HYVIN ilmastoidussa taksissa. Nyt täytyy pumpata ja suihkutella rintaa kunnolla, jotta se menis heti ohi. Tampereelta saatiin vahvistusta alkuperäiselle diagnoosille: Pojalla on aiempien tutkimusten perusteella suht harvinainen perinnöllinen, synnynnäinen monirakkulamunuaistauti. Se johtaa yleensä vajaatoimintaan ja siirrännäismunuaiseen (eivät antaneet juurikaan vaihtoehtoa et uutta munuaista ei tarvittas). Vauvat voivat yleensä heti synnytyksen jälkeen jo tosi huonosti. Meidän vauvalla ei ole vielä havaittu vajaatoiminnan merkkejä, mikä erikoislääkärin mukaan tarkoittaisi että saattaa mennä vuosia ennenkuin leikkaushoitoa tarvitaan. Hieno uutinen. He sanoivat että jatkossa kontrolloidaan tarkasti, kotiin pääsee kun syö ilman nenämahaletkua ja tulokset eilisistä kokeista/tutkimuksista tulevat aikanaan Vaasaan. Lopullinen diagnoosi vahvistuu ehkä vasta ajan kuluessa, kun nähdään paremmin miten vauva kehittyy / munuaiset käyttäytyy (ja maksa joka yleensä menee kans tossa taudissa). Tarkempiin neurologisiin tutkimuksiin hän myös ehkä vielä joutuu kun ei oikein vastaa oikein kaikkiin käsistä roikotuksiin yms. Toivon mukaan siinä ei paljastu mitään. Sen vuoksi hänelle on jo tehty aivoultrakin, joka oli kyllä normaali.

Vauva on nyt kerran syönyt pullosta ja kerran rinnasta koko annoksen:) Eli toivo elää että ehkä ens viikolla jo kotiin.. Saa nähdä. Mä aattelen koko ajan et ""ens viikolla"", ei tuu niin ahdistunut olo. Partsivaunutki ostettiin: 10 eurolla tyylikäs ruskeanahkainen kasarimalli Emmaljungaa kirpparilta:) Kaikki pelit ja vehkeet olis valmiina, ja lakanatkin sängyssä, päähenkilö vaan vielä puuttuu.

-Inssis ja poika 3 vkoa-
 
Hei!

Ajattelin kysäistä,että mistä päin Savoa olet?

Minä nimittäin olen Ylä-Savosta ja synnytänyt kaks näin kesäkuussa.Sen verran voin sanoa,että Kysillä on siis todella tukala olla helteellä!
 
Ylä-Savostahan minä olen. Jostain syystä olen tottunut sanomaan Pohjois-Savosta, mutta sama asiahan se on. No olipa hyvä, etten eilen jäänyt sinne grillaantumaan, kotona on paljon mukavampaa odotella, vaikka matkaa sairaalaan onkin lähemmäs sata kilsaa.
 
Onnea myös poksahtaneelle Kwakille!

Mä olen entistä herkemmällä tuulella täällä, kun taas pillitin luettuani Killin selostuksen Auringolle, vaikka olenhan lukenut ne aiemmatkin, vieläpä moneen kertaan.

Mari: Joo, nyt ymmärrän, miksi sulla käynnistetään keskiviikkona. Toivottavasti joku osaa kertoa sulle enemmän käynnistämisestä, mutta tiedän vain kavereiden puheista, että ensimmäisellä annoksella ei välttämättä käynnisty ja supistukset saattaa olla kovempia kuin luonnollisesti käynnistyneessä raskaudessa.

No, täällä sitä odotellaan, että jotain tapahtuis. Alan jo asennoitua siihen, että pikkuisemme on päättänyt syntyä ravun tähtimerkissä (kuten äitinsä) eikä kaksosten merkissä (kuten isänsä). No, katsotaan kuinka käy. Miehellä alkaa maanantaina kesäloma eli eipä taida ehtiä pitää isyyslomaa ennen sitä yhtään.

Pive rv.41 tasan
 
Onko kaikki jo laitoksella tai vauvojaan hoitamassa, kun on niin hiljaista??
Mua suspistelee 7-9 minuutin välein, muttei ne satu juuri ollenkaan eli eipä ilmeisesti kannata edes laskea tuota supistus väliä vielä. Eikö ne supistukset pidä tuntua oikein kunnolla, mistä lasketaan sitten se, että parin tunnin päästä vois lähteä sairaalaan??
Pive
 

Similar threads

T
Viestiä
101
Luettu
3K
T
T
Viestiä
101
Luettu
3K
T
K
Viestiä
99
Luettu
4K
T
T
Viestiä
79
Luettu
2K
S

Yhteistyössä