Kesäkuu 33

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pive
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pive

Vieras
PÄIVITYS 7.6.

Syntyneet:
27.4. poika, Hipsu 2180g, 46,5cm (13.6)
02.5. poika, Maiju 2335g, 46cm (4.6)
19.5. poika, Karpalo 4445g, 52cm (2.6)
23.5. poika, Killi 3370g (2.6)
25.5. tyttö, Liisa 3130g, 48,5cm (9.6)
25.5. poika, Inssityttö 2700g, 47 cm (5.6.)
26.5. poika, Riina 2620g, 48cm (8.6) sektio
28.5. tyttö, Suvinäiti 3200g, 50cm (1.6)
31.5. poika, Jenni 3520g,52 cm (6.6)
1.6. tyttö, Sirdu,3800g, 50cm (18.6)
2.6. tyttö, Tahmatassun, 4090g , 51cm (19.5)
2.6. poika, Sande, 3520g, 50 cm (11.6.) sektio
2.6. tyttö, Lilja, 3310g, 48cm (7.6.)

Lasketut ajat:

*19.5. Tahmatassun 4.vaavi TYKS

1.6. Selja 29 v, esikoisen odottaja, TAYS
*1.6. Suvinäiti 29 v, esikoinen, NKL

*2.6. Karpalo 23v, esikoinen, SATKS
*2.6. Killi, 28v, esikoista odotetaan, KOKS

3.6. Kesämami 30v, esikoista odotetaan EPKS

*4.6. Maiju 33v, 3.lapsi, EKKS
4.6. Zuski, esikoinen
4.6. Reeta, esikoinen, NKL

5.6. Auringonkukka 25v, Kättäri
*5.6. Inssityttö 29v, pikkukakkosta odotellaan, VKS

*6.6 Jenni 23.v,esikoinen,LKS

7.6. Pive 34v, esikoista odotellaan, NKL
7.6. Mari 33v.,ekaa odotetaan, KYS
*7.6. Lilja 26v, eka tulossa, KPKS

*8.6. Riina 31v., 1. lapsi
8.6. Niinu, 32 v, ensimmäinen, Vammala

9.6. Marilla, 36v, ei lapsia, PKKS
9.6. Kwak, 24v, toinen, TAYS
*9.6. Liisa 34v,viidettä odotetaan,NKL
9.6. Wilhelmiina 30v, 1.lapsi, PHKS
9.6. Guccis, . toinen,

10.6. Tipsu, 27 v, toinen, KYS
10.6. Siru, 26v, 2.lapsi, TYKS

*11.6. Sande 33v., ensimmäinen, Jorvi

12.6. Miia28, ei lapsia,EKKS
12.6. Mila 23v, ensimmäinen, NKL

13.6. Santtu 24v, ensimmäinen, EPSHP
*13.6. Hipsun ykkönen 28v. kättäri
13.6. Supe 27v, esikoinen tulossa, OYS

14.6. Maria 28v. eka , K-SKS

15.6. Nipsu 27v, ensimmäinen tulossa, Kättäri
15.6. Bambi 31v, ensimmäinen tulossa,KOKS

16.6. Milka 29v,ei lapsia,OYS
16.6. Ellu, ensimmäistä odotellaan
16.6. Kiira 37, 2. lapsi, KOKS

17.6. Iines, ensimmäinen,K-HKS
17.6 Tellu 34.v, toinen baby, KAKS
17.6. Ronja 25v,eka muksu,TAYS

*19.6. Sirdu 32v, kolmas lapsonen tulossa, K-SKS
19.6. Jossu 31 v. ,esikoista kasvatellaan ja ulos ulkomailla
pukerretaan..

21.6. Anskubansku 24, ekavekara, PKKS

23.6 Minni, PHKS

24.6. Emppu 23, ekaa ootetaan, SEKS

25.6. Pippuri, esikoista odotetaan, VKS
25.6. mami 22v., 1 lapsi, kättäri
25.6. HeKu EKKS 1.lapsi
25.6. Äiti-77, viides, SEKS

26.6 Pirjo 27.v, ensimmäinen, PHKS
26.6. Kukka-Maaria 25v,ei lapsia,Satks
26.6, Aniir, ei lapsia, kättäri/naistenklinikka

27.6. Tehotyttö 33v.,3.lapsi,TYKS
27.6. Koo 24 v., 1. lapsi, TAYS

28.6. Tintti-69,2.lapsi, TYKS
28.6. Luna 23v, esikko tulossa

29.6. Marza 32v, ensimmäistä ootellaan, LKS

30.6. Sassi 26v. toinen, EKKS
30.6. Piipu 26v. 1. lapsi Kätilöopiston Haikaranpesä
30.6. Sametti 20v. esikoinen tulossa, K-SKS
 
Nyt mun on ryhdistäydyttävä ja alettava tappaan aikaa jotenkin järkevästi. Tänään oon vaan roikkunut netissä ja vastaillut puheluihin, että ""juu, tänään se LA on, mutta kotona ollaan yhtenä kappaleen!""
Pive
 
PÄIVITYS 7.6.

Syntyneet:

27.4. poika, Hipsu 2180g, 46,5cm (13.6)
02.5. poika, Maiju 2335g, 46cm (4.6)
19.5. poika, Karpalo 4445g, 52cm (2.6)
23.5. poika, Killi 3370g (2.6)
25.5. tyttö, Liisa 3130g, 48,5cm (9.6)
25.5. poika, Inssityttö 2700g, 47 cm (5.6.)
26.5. poika, Riina 2620g, 48cm (8.6) sektio
28.5. tyttö, Suvinäiti 3200g, 50cm (1.6)
31.5. poika, Jenni 3520g,52 cm (6.6)
1.6. tyttö, Sirdu,3800g, 50cm (18.6)
2.6. tyttö, Tahmatassun, 4090g , 51cm (19.5)
2.6. poika, Sande, 3520g, 50 cm (11.6.) sektio
2.6. tyttö, Lilja, 3310g, 48cm (7.6.)
2.6 poika, Selja, 3045g, 47 cm (1.6)




Lasketut ajat:

*19.5. Tahmatassun 4.vaavi TYKS

1.6. Selja 29 v, esikoisen odottaja, TAYS
*1.6. Suvinäiti 29 v, esikoinen, NKL

*2.6. Karpalo 23v, esikoinen, SATKS
*2.6. Killi, 28v, esikoista odotetaan, KOKS

3.6. Kesämami 30v, esikoista odotetaan EPKS

*4.6. Maiju 33v, 3.lapsi, EKKS
4.6. Zuski, esikoinen
4.6. Reeta, esikoinen, NKL

5.6. Auringonkukka 25v, Kättäri
*5.6. Inssityttö 29v, pikkukakkosta odotellaan, VKS

*6.6 Jenni 23.v,esikoinen,LKS

7.6. Pive 34v, esikoista odotellaan, NKL
7.6. Mari 33v.,ekaa odotetaan, KYS
*7.6. Lilja 26v, eka tulossa, KPKS

*8.6. Riina 31v., 1. lapsi
8.6. Niinu, 32 v, ensimmäinen, Vammala

9.6. Marilla, 36v, ei lapsia, PKKS
9.6. Kwak, 24v, toinen, TAYS
*9.6. Liisa 34v,viidettä odotetaan,NKL
9.6. Wilhelmiina 30v, 1.lapsi, PHKS
9.6. Guccis, . toinen,

10.6. Tipsu, 27 v, toinen, KYS
10.6. Siru, 26v, 2.lapsi, TYKS

*11.6. Sande 33v., ensimmäinen, Jorvi

12.6. Miia28, ei lapsia,EKKS
12.6. Mila 23v, ensimmäinen, NKL

13.6. Santtu 24v, ensimmäinen, EPSHP
*13.6. Hipsun ykkönen 28v. kättäri
13.6. Supe 27v, esikoinen tulossa, OYS

14.6. Maria 28v. eka , K-SKS

15.6. Nipsu 27v, ensimmäinen tulossa, Kättäri
15.6. Bambi 31v, ensimmäinen tulossa,KOKS

16.6. Milka 29v,ei lapsia,OYS
16.6. Ellu, ensimmäistä odotellaan
16.6. Kiira 37, 2. lapsi, KOKS

17.6. Iines, ensimmäinen,K-HKS
17.6 Tellu 34.v, toinen baby, KAKS
17.6. Ronja 25v,eka muksu,TAYS

*19.6. Sirdu 32v, kolmas lapsonen tulossa, K-SKS
19.6. Jossu 31 v. ,esikoista kasvatellaan ja ulos ulkomailla
pukerretaan..

21.6. Anskubansku 24, ekavekara, PKKS

23.6 Minni, PHKS

24.6. Emppu 23, ekaa ootetaan, SEKS

25.6. Pippuri, esikoista odotetaan, VKS
25.6. mami 22v., 1 lapsi, kättäri
25.6. HeKu EKKS 1.lapsi
25.6. Äiti-77, viides, SEKS

26.6 Pirjo 27.v, ensimmäinen, PHKS
26.6. Kukka-Maaria 25v,ei lapsia,Satks
26.6, Aniir, ei lapsia, kättäri/naistenklinikka

27.6. Tehotyttö 33v.,3.lapsi,TYKS
27.6. Koo 24 v., 1. lapsi, TAYS

28.6. Tintti-69,2.lapsi, TYKS
28.6. Luna 23v, esikko tulossa

29.6. Marza 32v, ensimmäistä ootellaan, LKS

30.6. Sassi 26v. toinen, EKKS
30.6. Piipu 26v. 1. lapsi Kätilöopiston Haikaranpesä
30.6. Sametti 20v. esikoinen tulossa, K-SKS
 
Nyt tulee purkaus! Varokaa herkkähipiäiset!

Vaiks ekaks onnittelut taas uusista vauvoista! Lilja oli ainakin saanut nyytin vatsan paremmalle puolelle! Joten ONNEA!!!

Täällä vaan istuskellaan ja ihmetellään. Mua ketuttaa ihan suunnattomasti se, että MITÄÄN ei tapahdu. Viikonloppuna alkoi mulla siis vasta ne kivuttomat supparit tässä raskaudessa ja niitä kyllä tulee oikein laiskasti ja harvakseltaan, mutta muuten vauva senkun pyllyään keikuttaa tossa tyytyväisenä ilman aikeitakaan tulla kurkkaan maailmaa tälle puolelle mahaa! Ja mä en jaksa tätä vessassa ramppaamista enää yhtään! Mä oikeesti juoksen vessassa kahen tunnin välein joka saamarin yö ja päivät oon ku nukkuneen rukous siitä hyvästä.

Alkaa meneen toivo siihen, että ainakaan ennen huomista tapahatuis mitään. Huomennahan sitä käynnistystä sit harkitaan siä polilla ja täytyy kyl sanoo, et enpä tiä oisinko kuinka pettyny, jos en jostain syystä käynnistykseen joutuiskaan/pääsiskään. Mut kyllähän mä kai joudun, vaikka ei oo muuta ollutkaan vaivoina onneks ku toi verenpaine, ei siis päänsärkyä tai muita subjektiivisia toksemiaoireita.

Että suppareita kaivattais. Tai onhan niitä, mut ei noi jomotukset tasan tarkkaan mitään tee. Tuskin ees paikat pehmenee. Ja ku niitäkin kivuttomia on korkeintaan pari kertaa tunnissa... *huokaus*

Mä kun en voi niitä käynnistys-ässiäkään kokeilla, ku siivota ei saa, eikä saunookaan ja seksistä ei oo kyl tullut mitään muutamaan viikkoon... Ja puutarhaa ei oo, että se siitäkin kitkemisestä sitte!

Hoh-hoi... Mä meen laittaan ruokaa!

-Pieni ja kiukkuinen Ronja, kun mitään ei tapahdu-
 
Onnea Seljalle!
Täällä mä näköjään taas luuhaan.
Mulla on kanssa mennä hermo vessassa ramppaamiseen kuten Ronjalla. No, se on vaan totuttelua yösyöttämiselle sitten ;)
Laitan vielä tuon päivityksen Päivittäjä nimellä niin seuraavan päivittäjän on helpompi löytää tuo oikea päivitetty lista.
 
Juokaa hyvät naiset paljon pimää nyt kun olette jo saavuttaneet la ajan. Jossain palstalla oli ihan kätilö sanonu et piimässä on jotain mikä käynnistäis synnytyksen... Eiku piimä kuuria kokeilemaan...
 
PÄIVITYS 7.6. 13:56

KESÄKUULAISET

Syntyneet:

27.4. poika, Hipsu 2180g, 46,5cm (13.6)
02.5. poika, Maiju 2335g, 46cm (4.6)
19.5. poika, Karpalo 4445g, 52cm (2.6)
23.5. poika, Killi 3370g (2.6)
25.5. tyttö, Liisa 3130g, 48,5cm (9.6)
25.5. poika, Inssityttö 2700g, 47 cm (5.6.)
26.5. poika, Riina 2620g, 48cm (8.6) sektio
28.5. tyttö, Suvinäiti 3200g, 50cm (1.6)
31.5. poika, Jenni 3520g,52 cm (6.6)
1.6. tyttö, Sirdu,3800g, 50cm (18.6)
2.6. tyttö, Tahmatassun, 4090g , 51cm (19.5)
2.6. poika, Sande, 3520g, 50 cm (11.6.) sektio
2.6. tyttö, Lilja, 3310g, 48cm (7.6.)
2.6 poika, Selja, 3045g, 47 cm (1.6)


Lasketut ajat:

*19.5. Tahmatassun 4.vaavi TYKS

*1.6. Selja 29 v, esikoisen odottaja, TAYS
*1.6. Suvinäiti 29 v, esikoinen, NKL

*2.6. Karpalo 23v, esikoinen, SATKS
*2.6. Killi, 28v, esikoista odotetaan, KOKS

3.6. Kesämami 30v, esikoista odotetaan EPKS

*4.6. Maiju 33v, 3.lapsi, EKKS
4.6. Zuski, esikoinen
4.6. Reeta, esikoinen, NKL

5.6. Auringonkukka 25v, Kättäri
*5.6. Inssityttö 29v, pikkukakkosta odotellaan, VKS

*6.6 Jenni 23.v,esikoinen,LKS

7.6. Pive 34v, esikoista odotellaan, NKL
7.6. Mari 33v.,ekaa odotetaan, KYS
*7.6. Lilja 26v, eka tulossa, KPKS

*8.6. Riina 31v., 1. lapsi
8.6. Niinu, 32 v, ensimmäinen, Vammala

9.6. Marilla, 36v, ei lapsia, PKKS
9.6. Kwak, 24v, toinen, TAYS
*9.6. Liisa 34v,viidettä odotetaan,NKL
9.6. Wilhelmiina 30v, 1.lapsi, PHKS
9.6. Guccis, . toinen,

10.6. Tipsu, 27 v, toinen, KYS
10.6. Siru, 26v, 2.lapsi, TYKS

*11.6. Sande 33v., ensimmäinen, Jorvi

12.6. Miia28, ei lapsia,EKKS
12.6. Mila 23v, ensimmäinen, NKL

13.6. Santtu 24v, ensimmäinen, EPSHP
*13.6. Hipsun ykkönen 28v. kättäri
13.6. Supe 27v, esikoinen tulossa, OYS

14.6. Maria 28v. eka , K-SKS

15.6. Nipsu 27v, ensimmäinen tulossa, Kättäri
15.6. Bambi 31v, ensimmäinen tulossa,KOKS

16.6. Milka 29v,ei lapsia,OYS
16.6. Ellu, ensimmäistä odotellaan
16.6. Kiira 37, 2. lapsi, KOKS

17.6. Iines, ensimmäinen,K-HKS
17.6 Tellu 34.v, toinen baby, KAKS
17.6. Ronja 25v,eka muksu,TAYS

*19.6. Sirdu 32v, kolmas lapsonen tulossa, K-SKS
19.6. Jossu 31 v. ,esikoista kasvatellaan ja ulos ulkomailla
pukerretaan..

21.6. Anskubansku 24, ekavekara, PKKS

23.6 Minni, PHKS

24.6. Emppu 23, ekaa ootetaan, SEKS

25.6. Pippuri, esikoista odotetaan, VKS
25.6. mami 22v., 1 lapsi, kättäri
25.6. HeKu EKKS 1.lapsi
25.6. Äiti-77, viides, SEKS

26.6 Pirjo 27.v, ensimmäinen, PHKS
26.6. Kukka-Maaria 25v,ei lapsia,Satks
26.6, Aniir, ei lapsia, kättäri/naistenklinikka

27.6. Tehotyttö 33v.,3.lapsi,TYKS
27.6. Koo 24 v., 1. lapsi, TAYS

28.6. Tintti-69,2.lapsi, TYKS
28.6. Luna 23v, esikko tulossa

29.6. Marza 32v, ensimmäistä ootellaan, LKS

30.6. Sassi 26v. toinen, EKKS
30.6. Piipu 26v. 1. lapsi Kätilöopiston Haikaranpesä
30.6. Sametti 20v. esikoinen tulossa, K-SKS

VASTAA TÄHÄN VIESTIIN ILMOITA ASIATTOMASTA VIE
 
vai että piimää pitäisi juoda!?
Olen kokeillut jo siivoukset, silitykset, seksin, salmiakin, saunan, puutarhassa mylläyksen jne. En usko, että piimässä on sen enempää käynnistävää tekijää, jos vaan vauvamme ei ole vielä valmis tähän maailmaan!
 
Mä en pysty ees siihen piimään koskemaan, ku en muutenkaan sitä juo yhtään. Mulla ei oo siis toivookaan saada mitään tapahtuun ""omin avuin"". Vaikka kyllä mä oikeesti uskonki, että se toukka tulee sit ku hän on valmis. Toisaalta hyvähän mun on puhuu, ku käynnistys on melko varmasti edessä, että ei tässä välttämättä kasassa enää kauan ollakaan... Mutta kuitenki ketuttaa tää. Sit ku on muutenki ollu tällasta hermoiluu nää viimiset viikot. Viime yönä mä näin unta synnytyksestäkin. Ja taas se oli nopeeta ja helppoo, eli eipä tainnu vastata todellisuutta kauheen hyvin!

Mutta oon tuosta piimän juonnista kuullut aiemminki, että sen pitäis jotain tehä...
 
minäkin oon kuullu et kun on yhden päivän juonu pelkkää piimää niin seuraavana on ruvennut tapahtumaan. se piimä ilmeisesti korvaa ton siiderin et se vaikuttava aine olis alkoholi. piimässä kun sitä on niin vähän niin sitä sit saa juoda kunnolla. joku oli kiskonut neljä litraa alas. mulla ei menis varmaan kun lasillinen=)
saa nähdä täytyykö minunkin noita poppakonsteja ruveta kokeilemaan sit kun on la.
on tää kyllä ihmeellistä kun koko raskausajan ollaan pelätty et vauva tulee ennenaikoja ulos ja sairaslomalla ollaan oltu ties kuinka kauan niin sit se ei tule kulumallakaan!
aikaisemmin ei uskaltanut harrastaa seksiäkään kun aiheutti niin hurjat supistukset ja nyt sit silläkään ei ole mitään vaikutusta.
Ronja:minäkin olen niin väsynyt tähän hommaan jo kun öisin joudun juosta tunnin välein vessassa ja päivisin olen kuin mikäkin zombie. olis se kyllä herkullisempaa herätä 3-4 tunnin välein syöttämään.

mami 37+3
 
Moikka!
Virkistävää kuulla, että muillakin vauvallisilla on samoja pulmia ;) Meillä kanssa neiti on helppo päivisin, nukkuu 2-3 tuntia kerrallaan, mut illalla alkaa joku ihme kitinä joka jatkuu yölläkin. Illalla vauva tankkaa selvästi enemmän, mut jostain syystä se ei oo poistanut kitinää. Univelkaa alkaa jo olla ja mies ei meinaa pysyä töissä hereillä ;) Mä olen kanssa pumpannut maitoa ja antanut pullosta, koska rinnat ei yksinkertaisesti kestä tiheää imetystahtia. En ole huomannut, että olisi vaikuttanut vauvan imuotteeseen - yhtä hanakasti syö tisseistäkin, aina kun on tarjolla :) Hipsu, olen samaa mieltä, että tosta pullosta syöttämisestä ei ihan joka käänteessä viitsi mainita, kun heti saa huonon äidin maineen - hohhoijaa ;)

Suvinäiti
 
Mäkin osallistun tohon tuttipullo- ja tuttikeskusteluun, mitä vauvalliset kesikset kävi tossa edellisessä meidän ketjussa, vaikka vauva viä antaa oottaa itteensä (ties kuinka kauan).

Mä ostin valmiiks pari pulloa ja pari tuttia ja oon sitä mieltä, että koitetaan niitäkin sitte toukalle tyrkyttää, jotta syöminen onnistuu myös muualla ku kotona ja mieskin voi sit tarvittaessa syöttää vauvaa. Lisäksi mä ostin rintakumeja pari pakettia siltä varalta, että imetys tekee oikein kipeetä. Mulle on ainakin aivan yhdentekevää millä konstilla vauva söis, kunhan söis ja kasvais ja pysyis terveenä. Mä en kans jaksa lainkaan ymmärtää sitä touhotusta, että ""ei pulloa"" ja ""ei tuttia"" ja imetystä pitää jatkaa suunnilleen esikouluikään asti. Toki just niin voi tehdä miltä itsestä tuntuu, mutta niin paljo turhaa touhotusta liittyy niin raskaana olemiseen ku vauvan hoitoonkin, että enpä olis ikinä uskonut...
 
tosta piimästä,voisko siinä olla että se on niin hapanta,muuttaa elimistön ja sitä kautta lapsiveden ph:ta happamaksi ja vauvan stressihormonit aktivoituu ja haluaa pois?Olen kuullut siitä paljon ja monet sanoneet sen toimineen.Syitä en tiedä,itsekseni pohtinut vain....
 
PÄIVITYS 7.6.

KESÄKUULAISET

Syntyneet:

27.4. poika, Hipsu 2180g, 46,5cm (13.6)
02.5. poika, Maiju 2335g, 46cm (4.6)
19.5. poika, Karpalo 4445g, 52cm (2.6)
23.5. poika, Killi 3370g (2.6)
25.5. tyttö, Liisa 3130g, 48,5cm (9.6)
25.5. poika, Inssityttö 2700g, 47 cm (5.6.)
26.5. poika, Riina 2620g, 48cm (8.6) sektio
28.5. tyttö, Suvinäiti 3200g, 50cm (1.6)
31.5. poika, Jenni 3520g,52 cm (6.6)
1.6. tyttö, Sirdu,3800g, 50cm (18.6)
2.6. tyttö, Tahmatassun, 4090g , 51cm (19.5)
2.6. poika, Sande, 3520g, 50 cm (11.6.) sektio
2.6. tyttö, Lilja, 3310g, 48cm (7.6.)
2.6 poika, Selja, 3045g, 47 cm (1.6)
3.6. tyttö, Guccis, 4130 g, 51 cm (9.6.), sektio


Lasketut ajat:

*19.5. Tahmatassun 4.vaavi TYKS

*1.6. Selja 29 v, esikoisen odottaja, TAYS
*1.6. Suvinäiti 29 v, esikoinen, NKL

*2.6. Karpalo 23v, esikoinen, SATKS
*2.6. Killi, 28v, esikoista odotetaan, KOKS

3.6. Kesämami 30v, esikoista odotetaan EPKS

*4.6. Maiju 33v, 3.lapsi, EKKS
4.6. Zuski, esikoinen
4.6. Reeta, esikoinen, NKL

5.6. Auringonkukka 25v, Kättäri
*5.6. Inssityttö 29v, pikkukakkosta odotellaan, VKS

*6.6 Jenni 23.v,esikoinen,LKS

7.6. Pive 34v, esikoista odotellaan, NKL
7.6. Mari 33v.,ekaa odotetaan, KYS
*7.6. Lilja 26v, eka tulossa, KPKS

*8.6. Riina 31v., 1. lapsi
8.6. Niinu, 32 v, ensimmäinen, Vammala

9.6. Marilla, 36v, ei lapsia, PKKS
9.6. Kwak, 24v, toinen, TAYS
*9.6. Liisa 34v,viidettä odotetaan,NKL
9.6. Wilhelmiina 30v, 1.lapsi, PHKS
* 9.6. Guccis, . toinen,

10.6. Tipsu, 27 v, toinen, KYS
10.6. Siru, 26v, 2.lapsi, TYKS

*11.6. Sande 33v., ensimmäinen, Jorvi

12.6. Miia28, ei lapsia,EKKS
12.6. Mila 23v, ensimmäinen, NKL

13.6. Santtu 24v, ensimmäinen, EPSHP
*13.6. Hipsun ykkönen 28v. kättäri
13.6. Supe 27v, esikoinen tulossa, OYS

14.6. Maria 28v. eka , K-SKS

15.6. Nipsu 27v, ensimmäinen tulossa, Kättäri
15.6. Bambi 31v, ensimmäinen tulossa,KOKS

16.6. Milka 29v,ei lapsia,OYS
16.6. Ellu, ensimmäistä odotellaan
16.6. Kiira 37, 2. lapsi, KOKS

17.6. Iines, ensimmäinen,K-HKS
17.6 Tellu 34.v, toinen baby, KAKS
17.6. Ronja 25v,eka muksu,TAYS

*19.6. Sirdu 32v, kolmas lapsonen tulossa, K-SKS
19.6. Jossu 31 v. ,esikoista kasvatellaan ja ulos ulkomailla
pukerretaan..

21.6. Anskubansku 24, ekavekara, PKKS

23.6 Minni, PHKS

24.6. Emppu 23, ekaa ootetaan, SEKS

25.6. Pippuri, esikoista odotetaan, VKS
25.6. mami 22v., 1 lapsi, kättäri
25.6. HeKu EKKS 1.lapsi
25.6. Äiti-77, viides, SEKS

26.6 Pirjo 27.v, ensimmäinen, PHKS
26.6. Kukka-Maaria 25v,ei lapsia,Satks
26.6, Aniir, ei lapsia, kättäri/naistenklinikka

27.6. Tehotyttö 33v.,3.lapsi,TYKS
27.6. Koo 24 v., 1. lapsi, TAYS

28.6. Tintti-69,2.lapsi, TYKS
28.6. Luna 23v, esikko tulossa

29.6. Marza 32v, ensimmäistä ootellaan, LKS

30.6. Sassi 26v. toinen, EKKS
30.6. Piipu 26v. 1. lapsi Kätilöopiston Haikaranpesä
30.6. Sametti 20v. esikoinen tulossa, K-SKS




Hei,
päivitin vain pikaisesti listan. Meille siis syntyi perjantaina jämäkkä tyttö. Tänään päästiin kotiin, toipuminen sektiosta on alkanut mielestäni oikein mallikkaasti.

Tsemppiä kaikille vielä kääröään odottaville!
 
Mulla muuten käytössä rintakumit, eikä pelkästään rintojen arkuuden takia. Rinnat ovat nimittäin maiton nousun jälkeen kivikovat pallot, vauva ei saa nänneistä imuotetta, ennenkuin niitä sais tyhjemmäks ja homma tasaantuis. Sain rintakumeja käyttöön jo sairaalassa (siis sairaalan). Korvikemaito on siis täällä poissuljettu senkin takia että se maito on saatava pois noista rinnoista.

Huomen saan neuvolassa sektiotikit pois ja ois vauvan ensineuvolan tarkastus.

Sande
 
Mulla sama olo kuin sulla. Eilen oli lääkärin aika, johon olin alustavasti varautunut niin et käynnistyksestä puhutaan.
Mut lääkäri sano et ei oo mitää syytä, joten odotellaan. Ens ma
uus käynti jossa EHKÄ harkitaan käynnistystä jos mitään ei oo tapahtunu. Yli mennään, 40+3 eikä mitään kipuja eikä suppareita.. tuntuu ettei tässä koskaan tapahdu mitään.
Sitten kaikki viellä soittelevat joka päivä että ""joko on syntynyt, alas jo synnyttää, ikset oo jo sairaalassa, eikä jakseta oottaa että päästään sinne sairaalaan vaavii kattomaa""
Prkl... tekisi mieli kysyä kuka sen lapsen saa...
 
Mulla kans rintakumit käytössä samasta syystä ja lisäksi vielä nännit niin matalat, ettei meinaa vaavin imuote pitää. Huolestuttaa vaan, että joutuuko noita aina käyttään, jos tyttö tottuu niihin?! Sanottiinko sulle Sande mitään, että kuin kauan voi käytää rintakumeja, kun paketissa lukee, että väliaikaiseen käyttöön?
Meidän neiti on niin malttamaton aina tissillä, että heti ja välittömästi pitää suihkuta suuhun, että alkaa ollenkaan imemään. Ja jos ei heti heru, niin rääkä pääsee. Sitten kyllä kelpaa ja hyvästi kun on päässy mamman makuun.

Lilja ja tytär 5pv
 
Zuski: Miks sulle on siitä käynnistyksestä puhuttu? Onko iso vauva odotettavissa vai mitä? Meillähän on niin päin, että vauva on kauhean pieni, nipin napin yli parikiloinen ja istukan toimintahäiriöö epäillään, vaikkei oo siitä oikein ollut muuta merkkiä kuin just toi vauvan pieni koko. Lisäksi on sit tää epäily mun toksemiasta, josta ei siitäkään oo muuta merkkiä, ku korkee verenpaine, ei siis päänsärkyä, valkuaista pissassa eikä muutakaan toistaiseksi. (Toivottavasti ei tuukaan, vaikka mun perintötekijöillä ei olis toksemiakaan todellakaan mikään ihme.)

Nää ""näytöt"" tosin mulla riittänee käynnistykseen, mutta ei sitäkään kyllä helpolla tehdä mun ymmärtääkseni, jos ei mitään vaivaa oo. Aika pelottavaa sinänsä, jos iso vauva on vaikka tulossa.
 
Sande, mulla on semmoinen Ainun käsikäyttöinen pumppu ja sillä olen pärjännyt. Mul on kanssa rintakumit käytössä ja onneks tyttö nyt jo suostuu syömään sen kanssa. Aluksi ei suostunut ja siinä sitten itki sekä äiti että vauva, kun yritettiin syödä.

Auts, aika pitkään on teidän vauveli itkenyt viime yönä... Meillä oli kitinää ja itkua viime yönä klo 24-02, eli me näköjään päästiinkin vähällä :)
 
Hui, mullakin alkaa varmaan imetyksen opettelu huomenissa näihin aikoihin...

Minä oon nähny apteeekissa myuytävän niitä pienia kuppeja joista vauvalle hörppyytetään maitoa. kaipa tuohon käynee mikä tahansa sopiva kippo.

Vielä imetyksestä tuli mieleen: muistattteko mikä haloo nousi jollain vauva-palstalla ja juorulehdissä alkuvuodesta kun Dingo-Neumannin vaimo antoi jonkun vauva-aiheisen haastattelun naistenlehdelle tai ip-lehdelle? Oli erehdyksessä rouva paljastanut suunnitelmansa että alkaa opettamaan vauvalleen pulloruokintaa...siitäkös naiset nosti älämölön!

Minusta nuo imetys-ruokintasysteemit on niin yksilökohtaisia kuten on raskaudetkin erilaisia! Miten voi jaksaa alkaa tuomitsemaan ja vaahtoamaan toisen valinnoista ja tilanteesta? Ihmettelen vain.
 
Heissan kaikille :o)
Paljon onnea teille jotka olette jo palkintonne saaneet :o)
Itse olin tänään neuvola käynnillä ja terveiset sieltä:
rv 37+3
hb 118
RR 119/82
painoa tullut ensimmäisestä käynnistä 17kg :o/
sf 32
pissa ok
ja liikkeet ++ syke+
vauvan pää oli jo niin alhaalla että terveydenhoitaja sanoikin naurussa suin että jos vauvalla hiuksia on niin niistä varmasti saisi jo vedettyä ;o)
taidankin mennä leikkaamaan nurmikkoa kun isännys sitä jo tuolla alkoi päästelemään niin saisi tämän pienokaisen jo piankin nähdä :oD
kuopus syntyi juuri viikolla 37+4 joten saa nähdä josko tämä vauveli päätyisi samaan kun ei ehkä vielä tämän vuorokauden puolella lähde syntymään jos ei sitten ota loppu spurttia :o)
hyvät odotukset kaikille ja koittakaahan jaksaa niiden vessassa ravaamisten kanssa vaikka ne todella ikäviä ovatkin :oS
Tv: äiti-77 ja potkiva masu 37+3 :o)
 
Täällä taas. Mulla alkoi pari tuntia sitten aikamoiset liitoskivut. Hyvä, että pystyy kotona käveleen ja ääneen täällä voihkin. Onkohan tää joku merkki, että lantio raivaa lisää tilaa, että pääsisin synnyttään pian. Aiemmat liitoskivut eivät ole olleet ollenkaan näin repiviä!

Tsemppiä Jossulle huomiseen koitokseen!
Onnea Guccikselle!
 
PÄIVITYS 7.6. 17:40

KESÄKUULAISET
Kun päivität niin laita otsikoksi PÄIVITYS ja nimimerkiksi PÄIVITTÄJÄ.


Syntyneet:

27.4. poika, Hipsu 2180g, 46,5cm (13.6)
02.5. poika, Maiju 2335g, 46cm (4.6)
19.5. poika, Karpalo 4445g, 52cm (2.6)
23.5. poika, Killi 3370g (2.6)
25.5. tyttö, Liisa 3130g, 48,5cm (9.6)
25.5. poika, Inssityttö 2700g, 47 cm (5.6.)
26.5. poika, Riina 2620g, 48cm (8.6) sektio
28.5. tyttö, Suvinäiti 3200g, 50cm (1.6)
31.5. poika, Jenni 3520g,52 cm (6.6)
1.6. tyttö, Sirdu,3800g, 50cm (18.6)
2.6. tyttö, Tahmatassun, 4090g , 51cm (19.5)
2.6. poika, Sande, 3520g, 50 cm (11.6.) sektio
2.6. tyttö, Lilja, 3310g, 48cm (7.6.)
2.6 poika, Selja, 3045g, 47 cm (1.6)
3.6. tyttö, Guccis, 4130 g, 51 cm (9.6.), sektio


Lasketut ajat:

*19.5. Tahmatassun 4.vaavi TYKS

*1.6. Selja 29 v, esikoisen odottaja, TAYS
*1.6. Suvinäiti 29 v, esikoinen, NKL

*2.6. Karpalo 23v, esikoinen, SATKS
*2.6. Killi, 28v, esikoista odotetaan, KOKS

3.6. Kesämami 30v, esikoista odotetaan EPKS

*4.6. Maiju 33v, 3.lapsi, EKKS
4.6. Zuski, esikoinen
4.6. Reeta, esikoinen, NKL

5.6. Auringonkukka 25v, Kättäri
*5.6. Inssityttö 29v, pikkukakkosta odotellaan, VKS

*6.6 Jenni 23.v,esikoinen,LKS

7.6. Pive 34v, esikoista odotellaan, NKL
7.6. Mari 33v.,ekaa odotetaan, KYS
*7.6. Lilja 26v, eka tulossa, KPKS

*8.6. Riina 31v., 1. lapsi
8.6. Niinu, 32 v, ensimmäinen, Vammala

9.6. Marilla, 36v, ei lapsia, PKKS
9.6. Kwak, 24v, toinen, TAYS
*9.6. Liisa 34v,viidettä odotetaan,NKL
9.6. Wilhelmiina 30v, 1.lapsi, PHKS
* 9.6. Guccis, . toinen,

10.6. Tipsu, 27 v, toinen, KYS
10.6. Siru, 26v, 2.lapsi, TYKS

*11.6. Sande 33v., ensimmäinen, Jorvi

12.6. Miia28, ei lapsia,EKKS
12.6. Mila 23v, ensimmäinen, NKL

13.6. Santtu 24v, ensimmäinen, EPSHP
*13.6. Hipsun ykkönen 28v. kättäri
13.6. Supe 27v, esikoinen tulossa, OYS

14.6. Maria 28v. eka , K-SKS

15.6. Nipsu 27v, ensimmäinen tulossa, Kättäri
15.6. Bambi 31v, ensimmäinen tulossa,KOKS

16.6. Milka 29v,ei lapsia,OYS
16.6. Ellu, ensimmäistä odotellaan
16.6. Kiira 37, 2. lapsi, KOKS

17.6. Iines, ensimmäinen,K-HKS
17.6 Tellu 34.v, toinen baby, KAKS
17.6. Ronja 25v,eka muksu,TAYS

*19.6. Sirdu 32v, kolmas lapsonen tulossa, K-SKS
19.6. Jossu 31 v. ,esikoista kasvatellaan ja ulos ulkomailla
pukerretaan..

21.6. Anskubansku 24, ekavekara, PKKS

23.6 Minni, PHKS

24.6. Emppu 23, ekaa ootetaan, SEKS

25.6. Pippuri, esikoista odotetaan, VKS
25.6. mami 22v., 1 lapsi, kättäri
25.6. HeKu EKKS 1.lapsi
25.6. Äiti-77, viides, SEKS

26.6 Pirjo 27.v, ensimmäinen, PHKS
26.6. Kukka-Maaria 25v,ei lapsia,Satks
26.6, Aniir, ei lapsia, kättäri/naistenklinikka

27.6. Tehotyttö 33v.,3.lapsi,TYKS
27.6. Koo 24 v., 1. lapsi, TAYS

28.6. Tintti-69,2.lapsi, TYKS
28.6. Luna 23v, esikko tulossa

29.6. Marza 32v, ensimmäistä ootellaan, LKS

30.6. Sassi 26v. toinen, EKKS
30.6. Piipu 26v. 1. lapsi Kätilöopiston Haikaranpesä
30.6. Sametti 20v. esikoinen tulossa, K-SKS



 

Similar threads

T
Viestiä
86
Luettu
3K
P
K
Viestiä
99
Luettu
4K
T
T
Viestiä
101
Luettu
3K
T
T
Viestiä
101
Luettu
3K
T

Yhteistyössä