Kesäkuu 35

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehotyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, täällä vielä ollaan. Ei supistuksen supistusta koko yönä tai mä ainakin nukuin hyvin :)
Joku ulkopuolinen kommentoi, että noi 5minsan välein supistelut ei välttämättä enteile nopeaa synnytystä. No, mä pelkään sitä sen takia, sillä äitini ja isoäitini ovat synnyttäneet lapsensa syöksysynnytyksellä ja en ole saanut lääkäreiltä kunnollista vastausta, että onko se periytyvää. Todennäköisesti saattaa olla...
No, seurataan tilannetta. Sitten, kun en ilmesty tänne enää ihmettelemään oloani niin taidan olla tuolla Naistenklinikalla.

huomenia täältäkin. Vielä ollaan kasassa :) Viime yönä oli kolmen aikaan kauhea meteli vattassa.. Vauva yritti ihan tosissaan itteään ulos äheltää! supistuksia ei varsinaisesti. muutama selässä ja alavatsassa tuntuva kiristävä, mutta siihen se jäikin.. Harjotussuppareita (maha kivikova) kyllä on usein, mutta eipä ne kesää tee..

Ollaan ukon kans näin viime metreillä taas hokattu noi sänkykammari-ilot piiiiitkän tauon jälkeen. Jospas niistä olis apua ;) Pitänee tänään vielä siivoilla ja saunoa niin on Ässät Hiassa :)

Ai juu! Eilen ku tissejä rasvailin niin hokasin ekan kerran että sieltähän tulee jotain!!! Pikkasen ku puristeli niin johan tirahti ensimmäiset maitopisarat :) Tissit siis toimii!! hieno fiilis :)

Tänään neuvola. En oikeen tiedä mitä siellä pitäisi sanoa. Olo on mitä mainioin, mutta synnyttämäänkin olisi mukava jo lähteä.. Lähinnä hirvittää vauvan suuri koko. Jospas sitä ennen juhannusta pääsis tositoimiin.. Siihenkään kun ei ole enää pitkästi! Miehellä on joku kauhea pakkomielle, että sen pitää edes yhtenä juhannuspäivänä päästä kaljottelemaan :) huvittavaa, ehkä se kuvittelee että kaljottelut loppuu siihen ku tenava putkahtaa maailmaan.. No, katotaan mikä on mielipide ku saa käärön syliin.. Voi olla että ajatukset Hieman muuttuu.. ;)

Jeesh, kärvistellään kärvistellään..

-Santtu rv40+2

olipas mukava herätä auringonpaisteeseen kamalan yön jälkeen.Mulla on jo useamman viikon ollut rytmi se, että joka toinen yö menee päin persettä ja sit seuraavana taas saa nukkua.Viime yönä kaveri myllersi mullakin niin, että luulin että läpi tulee. änkes ittensä jotenkin niin ylös keuhkoihin että meinas happi loppua. kamalaa, ku rytmikin on mennyt ihan sekasin, en saa unta ennen pulta yötä ja sit herään vasta yhdeltätoista (ikinä ennen nukkunut niin pitkään)

yritin kans suostutella miestäni illalla siihen yhteen ässään, mutta kuulemma tuntuu pahalta ku vauva on siellä!haloo, se on ollut siellä kohta 9 kuukautta eikä oo ennenkään haitannut!ei oo kyllä näinkään päin ikinä käynyt...toivottavasti ukkelin kiinnostus jossain vaihees palaa.En mä muuten, mutta olis kiva yrittää kaikki mahdolliset keinot että sais sen toukan ulos mahd.pian.

Joo, kaikkia keinoja on tullut kokeiltua, mutta eipä ole vielä suurempia tapahtunut kuin tuo eilinen limatulppa (rv.41) ja tänään on tihkunut vähän vasen rinta (=yöpaidassa 4länttiä).
No, taitaa kyllä olla menkkamaista tää jomotus tällä hetkellä. Mies haluaa, että soitan äippäpolille, jos sinne pääsis jo huomenna-sitä hermostuttaa näköjään mua enemmän!
Pive rv.41+1

Lisäys vielä edelliseen...
No, soitin sinne äippäpolille ja Naistenklinikalla on todella ruuhkaa tähän aikaan vuodesta. Varoitti, että saattaa mennä kolmekin tuntia perjantaina tarkastukseen. Ja käski ottaa sairaalakassin mukaan, jos joudunkin jäämään sisälle käynnistettäväksi. NYT alkoi jännittään!! No, toivottavasti luonto hoitaisi homman sitä ennen.

Voi juma*** , mikä päivä!!! Viimeinen päivä esikoisen kanssa niin, että hän on ainoo lapsi ja olin oikein fiilistellyt, kuinka kivaa on sitä viettää, illalla sitten mentäis katsomaan yhtä viikon ikäistä vauvaa ja sitten samalla reissulla jätettäis tyttö mummolaan, kun aamuvarhaisella lähdetään miehen kans sinne sektioon. No, kaikki on mennyt päin p***ä. Aamulla uinailtiin vieretysten meidän sängyssä puoliksi hereillä ja uni olis vielä kelvannut, niin eiköhän ala kauhea ovikellon rinkutus. Remonttiäijä halusi tulla ihmettelemään meidän ovitiivisteitä. Ja sitä rataa tää on sitten jatkunut, neiti hannaa joka asiaa ja on saanut mietiskellä omassa huoneessaan maailmanmenoa tähän mennessä jo aika monta kertaa, ei kelpaa ruoka, ei vaatteet. Voi jessus, että mun pinna on taas koetuksella. Grrrr..... onkohan tässä hormoneilla osansa?
No, muille hyvää päivän jatkoa. Eiköhän tää täällä jatkune samaan malliin. Sitte voi olla sairaalassa pahalla mielellä, kun tuli kiukuttua kilpaa kaksvuotiaan kanssa.

Hei Inssis ja muut!
Oikein paljon onnea teille kaikille ja erityisesti Inssikselle pojasta! Ja voimia Inssikselle! Kyselin joskus tammi-helmikuussa (silloin kun teille oli tuo munuaishomma selvennyt rakenneultrassa) tuosta munuaissairaudesta, koska me olemme mieheni kanssa molemmat kantajia vakavalle munuaissairaudelle (mutta kysymyksessä ei ole sama sairaus). kävimme silloin istukkatutkimuksessa ja tämä meidän tuleva vauva on myös kantaja, mutta ei sairas. Pohdiskelit tuossa sitä, että voiko pienelle lapselle siirtää muuta kuin lapsen munuainen (siis koon vuoksi) niin itse kysyin samaa sillon perinnöllisyyspolilla, niin meille sanottiin että voi siirtää myös aikuisen munuaisen, jos kudostyypiltään passaa. Se tieto helpotti itseäni silloin, koska aikuisen munuainen löytyy varmastikin helpommin kuin lapsen. Näin oli ainakin meidän tapauksessa, jossa on kysymys siis synnynnäisestä nefroosista, en sitten tiedä onko kaikissa siirrännäisasioissa sama, sairaudesta riippumatta. oikein paljon voimia teidän perheelle ja toivotaan että saatte poikanne pian kotiin!:)
olen tippasilmässä seurannut teidän ketjunne keskusteluita pian kaks kuukautta ja elänyt jokaisen synnytyksiä yms. mukana lukiessa niitä.

Hyvää kesää kaikille!

terv. Marjaana 28+4

Olipa ilo lukea Killin ja Inssiksen pienten kuulumisista. Tosi hyvä, että heidän vointinsa paranee. Raskaushormonit taitaa täällä vielä jyllätä, ku ihan tuli vedet silmiin, onneksi nyt kuitenkin onnenkyyneliä :)

Eilen kävi neuvolan terkkari kotikäynnillä. Oli selvästikin iloinen, kun meidän taloyhtiön kolmas raskaus oli päättynyt onnellisesti - aikaisemminhan kerroin niistä kahdesta muusta, joissa toinen vauva kuoli kahta viikkoa ennen laskettua ja toinen kiidätettiin Hki:in sydänleikkaukseen. Iloisia uutisia tästä sydänpotilaasta: hän luultavasti pääsee jussiksi kotiin, on toipunut sen verran hyvin.

Mä oon alkanut juoda kotikaljaa. Se kuulema auttaa maidontuotantoon.

Hankittiin Vaaville eilen ensimmäinen ihana vaaleanpunainen kesän juhla-asu. Äiskä tais vaan olla kaikkein eniten innoissaan. Silmäilin jo vaaleanpunaisia hiusdonitsejakin.

Nyt pitää laittaa keskimmäiselle Titi-nalle videoihin. Poitsu on yhtäkkiä innostunut Riitasta ja laulavista nalleista täysin. Itsellä alkaa jo tulla korvista ulos tuo rallatus..

Sirdu ja Vaavi tänään 2 vkoa

Hei Marjaana!
Kiitos tuosta tiedosta että aikuisen munuainen voidaan siirtää lapselle. Helpotti myös mun oloa tuo tieto. Olin just sitä funtsannut että miten kauan kestää että löytyisi lapsen munuainen. Hieno juttu että teidän lapsella ei ole sairautta. Meillä kävi se huono tuuri että sairaus tuli lapselle, eikä jäänyt vain kantajaksi. Paljon onnea Sinulle odotukseesi ja mukavaa kesänjatkoa:):)
-Inssis ja poika 3 vkoa-

Heippa

Taidetaan taas pian saada vauvauutisia, täällä alkaa olla sen verran kuumat paikat monella.

Meidän pojalta poistettiin aamulla nenämahaletku! Nyt katotaan tää päivä ja huominen miten hän syö itse ja miten paino kehittyy ilman letkua. Aamulla sain menemään koko annoksen rinnasta eli se ainakin oli hyvä merkki. Perjantaina sit nähdään mikä on tilanne, kotiutetaanko letkulla vai ilman, vai kotiutetaanko olleskaan. Arvatkaa oonko mä peukut pystyssä koko ajan, et pojan voimat riittäisi nyt ja päästäs alottaan normaali elämä omassa kodissa.

-Inssis-

Tänään sitten oli Tyksissä käynti heti aamusta mutta onneksi pääsin vielä kotiin. Verenpaine nousi pilviin heti kun astuin sisään naistenklinikalle... Näytti aluksi n. 160/110 mutta onneksi laski kuitenkin aika paljon! Johtui osittain kuulemma laitteesta joka näyttää helposti ekalla kerralla väärin Ostaisivat sitten uuden ;) Tosin en ihmettele yhtään vaikka lukema olisi ollut aluksikin oikea, sairaalakammo on todella paha!!

Sydänkäyrä näytti hyvältä eikä muita viitteitä raskausmyrkytykseen olekaan kuin se verenpaine. Verikokeessa kävin ja tulokset saan perjantaina neuvolassa jollei mitään ongelmia ole. Ja maanantaina sitten on yli kymmenellä päivällä ja taas Tyksiin, jollei siis aikaisemmin ilmoittele tulostaan.

Toivon edelleen että itsestään lähtisi tulemaan vaikkei kovin todennäköistä olekaan. Parantuminen vaan kävis nopeammin (luultavasti) jollei tarvitsisi sectiota.

Painoarvio oli nyt 3,5 - 3,6kg joten aika normaalinkokoiselta kuulostaa.

Täällä myös ollut hermot TODELLA kireällä 2-vuotiaan kanssa, taitaa olla pahemmanlaatuinen uhma meneillään.. Eikä asiaa auta yhtään koira joka seuraa koko ajan, vikisee ja tuijottaa herkeämättä..

Ja sitten ulos rauhoittuman :) ainakin on ihana ilma!

Siru 40+5