Kesäkuu 34

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Killi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun sektiosta on nyt 2 ja puoli viikkoa. Kokemus oli aika samantapainen kuin Sandella. Mulla paineet romahti leikkauksen aikana ja sain paniikkihäiriötä muistuttavia oireita. Olo oli aika tukala. Rauhoituin kyllä nopeasti. Puudutukseksi sain sekä epiduraalin että spinaalin. Neuloja tökittiin selkään ainakin 10, koska vaikeuksia onnistua oli (esikoisen aikana puutui vain toinen jalka ja taas meinasi käydä niin).

Kivuliaaksi koin puudutuspiikkien laiton, virtsakatetrin laiton sekä muutaman päivän haavakipu+supistukset sattuivat aika lailla. Myös pissaaminen oli hankalaa ja kivuliasta aluksi.

Nyt haavaa polttelee aina välillä, ja se tulehtuikin kun tikkejä oli niin tiheästi ja se ärsytti ihoa. Tulehdus parani muutama päivä tikinpoiston jälkeen. Luin jostain että haavan vetolujuus on 90% lopullisesta jo 1 kk leikkauksen jälkeen. Mun salijäsenyys on jäähyllä elokuun loppuun asti. Silloin aattelin et vois alottaa taas pump- ja spinningkäynnit. Kunnon kävelylenkit aloitan heti kun saan vaunuihin kaverin mukaan sairaalasta. Seksiä saa mun käsittääkseni harrastaa sitten kun jälkivuoto on loppunut.

Täällähän on tapahtunut sitten viime lukemisen! ;) Onnittelut pojat pyöräyttäneille Bambille ja Jossulle!

Meillä kävi torstaina neuvolan th kotona punnitsemassa tytön ja poistamassa multa tikit. Oli tosi huojentavaa kuulla, että typyn paino oli viimeinkin lähtenyt nousuun, sillä sairaalassa se itsepintaisesti laski, vaikka maitoa lutkutettiin alvariinsa. Mulla nousi maito rintoihin kunnolla vasta kotona, ja nyt sitä tuntuu riittävän pakastimeen asti. Tuo tuntuu aivan oudolta, sillä esikoiselle piti antaa korviketta heti kotiin päästyämme. Tilanteemme oli silloin samankaltainen kuin sulla nyt, Sande. Maitoa valui rinnoista, mutta vauva ei silti saanut imetyksi tarpeeksi. Päädyin sitten tosiaan jo varhaisessa vaiheessa osittaisimetykseen.

Mua huolettaa meidän naperon napatynkä. Se valuttaa melkoisesti verta, on varsinkin näin aamuisin pahan näköinen. Th sitä käydessään katsoi, ja arveli tyngän olevan irtoamassa, koska verta tulee. Miten teillä muilla? Esikoisen vauva-ajoista on vasta vajaat kaksi vuotta, mutta en muista lainkaan, tuliko tyngästä verta.

Muuten vauvan kanssa sujuu hyvin. Kovin on rauhallinen: syö ja nukkuu ja välillä tillittelee maailmaa hölmistyneen näköisenä. Sektiohaavakin on parantunut hyvin. Vaunukävelyillä on käyty parin päivän ajan ja eilen siivosin illalla parvekkeen.

Jeps, täytynee ruveta päivän askareisiin. Masullisille kärsivällisyyttä kuumiin kesäpäiviin!

Liiveistä ja imetyspaidoista ja tukityynyistä: Mulla on Triumphin mamabel softeja kolmet, suosittelen. Pehmeät ja joustavat. Lukitus kätevä ja pestäkin voi ilman mitään pesupusseja. Imetyspaitaa mäkin olen ajatellut hankkia. Pitänee katsoa H&M:n valikoimat ja nettikaupat läpi. Aika kalliita ne Boop puserot, mutta niitä on kehuttu hirveesti. Imetystyynyjä oli Prismassakin suht halvalla. Mä aattelin et pitäskö sellanen ostaa. Mä en oo pystynyt imettään ku makuullaan, jotenkin vauva ei saa otetta kun on sylissä. Mun tekniikka on kai ihan p:stä. Imetystyynyn kans vois olla helpompaa, toi makuullaan imettäminen ei oo maailman kätevintä kun on liikkeellä vauvan kanssa... Pitäs koittaa opetella imettään istualleenkin. Rinnanpäät on täälkin olleet verillä, lähinnä jatkuvan pumppaamisen takia. Myös vauvan imutekniikka mättää täälläkin. Se ei saa otetta, ei hengitä kun imee, hosuu, pulauttelee ja takkuaa käsiensä kanssa yms= hermostuu sekä äiti ja vauva. Mut kyllä se ajan kanssa helpottaa. Esikoisen kanssa takkusin ekat 2 vkoa, mutta nyt tämän vauvan tuntuu siltä et menee kyllä paljon kauemmin. Mutta en kyllä luovuta, kyllä se vielä sujuu kun vauva kasvaa. Älä luovuta Sande sinäkään!!

Ja onnittelut vauvan saaneille!!!!! Hauska toi Bambin miehen viesti:)

Meillä on muuten yllättävän monta sektiovauvaa porukassa, lähes puolet.

Vielä tosta imetyksestä: mua häiritsee lisäksi imetyksessä sairaalaympäristö, ei se mikään maailman rauhoittavin ja rentouttavin ympäristö siihen hommaan ole. Ehkä meillä alkaa imeminen sujua paremmin kun saadaan vauva kotiin. Uskon niin.

Mullakin oli aluksi nännit todella kipeät,punaset ja rupiset.Sitkeästi vaan jatkoin imetystä hampaita kiristellen ja nyt on tissit tottuneet imemiseen.Ekaks ajattelin että ostan rintakumit mutta sitten mietin sitä että jos parannan nännit rintakumilla niin kun yritän luomuna niin taas ne menee rikki joten en ostan kumeja.Huh,menipäs vaikeaksi selittää:)Mites teillä muilla sectio äideillä on toi jälkivuoto kestäny?Ennen mulla kesti tasan sen kun olin sairaalassa ja kotona ei sitä tullu lainkaan mutta nyt on jatkunu kotona ja välillä tulee niin paljon että mitkään maan siteet ei sitä pidä vaan kaikki housut aivan veressä.Oliskohan sillä jotain tekemistä asian kanssa kun mulle se sterilisaatio tehtiin leikkauksen yhteydessä?Onnittelut täältäkin vaavin saanneille!!

Onnittelut vauvelinsa saaneille!

Imetysliivit ostin Prismasta ne triumphin soft - liivit (ei kaaritukea) ja mukavat on päällä/myös yöllä. Täytyis varmaan ostaa toisetkin. Kävin kattelemassa myös Lindeksiltä ... oli kivan näköisiä, mutta hinnakkaita.

Imetystyynyn ostin Lastentarvikeliikkeestä jo maaliskuussa. On ollut NYT jo kätevä, kun öisin pidän sitä jalkojen välissä, niin ei puudu alempi jalka. Sitä on helppo siirtää, kun ei painoa ole paljon. Jotakin silikonipalloja siellä sisällä.

Täytyypi mennä kattelemaan H&M:stä niitä halvempia imetyspaitoja ... kiitos vinkistä.

Poksahtelua odotellessa hyvää sunnuntaita kaikille.

Onnittelut Jossulle!

Napatynkästä: Meiän pojalta irtos viikossa napatynkä, pari päivää sitä ennen se oli jo lähes irti ja ihan veressä. Siihen tuli napasieni johon neuvolassa on nyt 2 kertaa laitettu jotain ainetta jonka pitäis kuivattaa sieni.

Jälkivuodosta: Mul on viel jälkivuotoa (nyt 10vrk sektiosta) mut se on ollut koko ajan tosi niukkaa, pienellä siteellä siis pärjää. Ja nyt sitä ei oikeestaan tuu muuta kuin imetyksen jälkeen usein lorahtaa vuotoa.

Imetyksestä: Jep, en aio luovuttaa. Tänä aamuna poika taas imi (ilman kumia) toista tisua puol tuntia, teki kipeää, mut kyl mun mielestä imuote näytti olevan ok, ainakin alahuuli oli rullalla, mut imun jälkeen näytti nälkä edelleen olevan paha, sit tuli annettua sille 60ml korviketta, sit menin alakertaan pumppaamaan toista tisua, josta muutamassa minuutissa tulikin 100ml, josta sitte annoin sille viel 30ml. Sitte se kyl puklas aika ison puklun. Pumpatessa kyl huomasin et siitä tisusta josta se oli imenyt, pumppautui aika niukasti, kun taas toisesta tuli ihaan suihkuna maitoa. En vaan tiiä paljoko sen mahaan mahtuu, kun tuntuu olevan niin pohjaton, ja kun painokin pitää saada nousuun niin ei sitä nälkäseksikään yhtään voi jättää. No, jos annan korviketta, niin pakotan sitä ainakin imemään ensin rintaa niin paljon kuin mahdollista. Tuli vaan mieleen et onkohan mulla jotain pielessä tossa imuasennossa. Parhaiten sen siis nykyään onnistuu perinteisessä syliasennossa. Makuulleen onnistu sairaalassa, mut nyt ei tunnu millään. Tilasin just netistä sikahintasen imetystyynynkin 45e mollavauvasta, jos se helpottais tota asentoa.

Sande

Mä oon ostanut kolmet Triumphin imetysliivit, mustat ja valkeat kaarituettomat ja valkoiset, pitsiset kaarituelliset. Oon käyttäny niitä jo jostain viikolta 18 saakka. En vain tiiä riittääkö koko, sillä noi karituettomat on jo nyt vähän siinä ja siinä. Kuulun tähän ryhmään hyvin rintavat ihmiset....Normaalikoko 75 E, nyt oon ostanu 80E ja noi kaarituelliset löyty erikoisliikkeestä 80 F ja ne tuntuu kaikkein parhaimmalta. Mies-rassu joutuu varmaan ettii mulle g-kuppia kun oon laitoksella....H&M:ltä mun on turha kattella äippäliivejä, ei siellä oo kuin ""lasten kokoja""....

Viime yö oli vähän levoton, heräsin aamuyöstä kun koko lantioo särki ja nappaili vatsasta. Alkaa kai kroppa valmistua, viikkojahan mulla on nyt 38 + 1. Äippäpolin kokoarvio on vasta neljä päivää ennen laskettua aikaa, neuvolassa veikkaili, että saatan ehtiä synnyttää jo ennen sitä. Toivotaan niin. Nyt sanon ekaa kertaa, että sais tulla jo. Tähän asti olen ollut ihan rauhallisin mielein, mut nyt rupee olee jo ikävä normaalitilaa!

Mikähän yleinen vetelyyspäivä on tänään? Ukko vetää vielä sikeitä, koira makaa jaloissa ihan levälläään ja kissakin on reporankana tossa sohvalla....Mä meinasin ruveta silittää pyykkejä ja siistii paikkoja, päivällä tulee vieraita!

Kivaa sunnuntaita!

Onnea taas uusille toukkansa onnellisesti saaneille, eli Jossulle ja Bambille! Oli tosi hauska toi Bambin miehen viesti! Hih! ;o)

Mä kans oon yrittänyt saada toukkaa tajuumaan, että ulos ois syytä tulla, mutta tuossa se pylly vaan keikkuu mun mahassa eikä mitään tapahdu, muuta ku että niitä kiristäviä suppareita ja menkkamaista jomotusta on all the time. Kyllä mulla ainaki pari-kolme kertaa on supistuksia tunnin aikana ihan koko ajan, mutta niin on jatkunu jo monta päivää. Ja kun maton tamppaaminenkaan ei saanu aikaan ku pienen vihlasun mahassa...

Yritettiin vähä siivota, ettei ois niin saastasta kotona, ku mä sairaalasta joskus tulevaisuudessa kotiudun. Saa nähä kuin pitkä keikka siitä tulee, ku huomenna sinne meen... Voi olla, ettei ens viikolla ainakaan oo viä asiaa kotiin, ku ei tosiaan ton toukan kunnosta ny tiedä mitään. Pieni hän on ainakin, eli varmaan tavallista kauemmin on pakko sairaalassa olla, vaik kaikki oiskin muuten hyvin. Toivottavasti mulla vaan ne Cytotecit toimii hyvin, meinaan on siä sairaalassa niin tylsää olla, jos mitään ei tapahdukaan...

Sitä odotellessa...

-Ronja rv 39+2-

Onnea Jossulle ja Bambille! Alkaakin jo olla komea vauvakatras koossa. Ja Ronjalle oikein tapahtumarikasta maanantaita =)!

Imetysliiveistä: Mulla normaalikoko kans huikea 75 e-f. Metsästin niitä Triumphin liivejä, mutten löytänyt sopivia. Liivikaupasta sitten ostin oisko olleet Anita-merkkiset 2 kpl. Rinnat on kyllä kasvaneet, mutta kaikki vanhat liivit mahtuvat edelleen. Imetysliivejä pidin jonkin aikaa (ja todella hyviltä tuntuivat), mutta nyt ovat sairaalakassissa.

Täällä kans vetelyyspäivä, nukuin melkein 12 h. Tänään on ultran mukaan LA, mutta olo kertoo ihan toista. Lähdetään miehen kanssa metsälenkille kesää haistelemaan. Mukavaa sunnuntaita!

rv 40+4

Onnea uusille vauvalaisille!

Minä kävin osteopaatilla ja ihme: olen saanut nukuttua sen jälkeen joka yö kokonaiset yöunet. Helpotti noihin levottomiin jalkoihin kummasti. Mahtavaa. Olo on paljon vireämpi kun saa yöllä nukuttua. Tosin, matala hemoglobiini tasaa sitten sitä oloa..Tupla-annos rautaa ei ainakaan vielä näytä tehoavan.

Noita imetysliivejä minäkin olen miettinyt, en ollenkaan osaa ajatella minkä kokoiset kannattaisi ostaa. Normaalikokoni on 70c ja nyt rinnanympärys on kasvanut ja rinnat paisuneet, kyllä vanhat liivit vielä menee just ja just päälle, mutta kiristää ympäryksestä kun tässä on levinnyt muualtakin kuin mahasta.

Eli kannattanee ostaa ainakin ympärykseltä isommat, mutta montakohan kuppia isommat sitä ois järkevää ostaa? Ajattelin mennä katseleen noita kehuttuja Triumpheja, jossain mammavaateliikkessä oli sellainen toppimallinekin, (jonka merkkiä en muista) jota se myyjä kehui juuri yölläkin mukavaksi. Onko kukaan katsonut toppityyppistä ratkaisua?

Nyt pitää vihdoin pukea päälle, ajateltiin lähteä käymään Kaivopuistossa, siellä on konsertti, ei niistä esiintyjistä yksikään kiinnosta, mutta ihan kiva vähän käydä ""ihmisten ilmoilla"" täältä kodin turvasta.

Hyvää sunnuntaita ja alkavaa viikkoa kaikille.

Onnea Jossulle!
Ja tsemppiä Ronjalle sairaalareissulle!

Itse täällä tuskailen kotona kauheiden liitoskipujen kanssa, mutta kunnon kipeitä supistuksia ei vaan tule. Mies tuossa juo sanoikin, että ootko varma, että nuo on liitoskipuja. No, jos pistää vain vasemmalta lonkan kohdalta niin ei se voi supistuskaan olla?!
Aamulla tuossa siivoilin oikein hiki päässä, muttei ainakaan vielä mitään tehoa.

Pive rv. 40+5

Kesäkuun LA:t/syntyneet päivitetty 11.6. klo.19.17

Syntyneet:

27.4. poika, Hipsu 2180g, 46,5cm (13.6)
02.5. poika, Maiju 2335g, 46cm (4.6)
19.5. poika, Karpalo 4445g, 52cm (2.6)
23.5. poika, Killi 3370g (2.6)
25.5. tyttö, Liisa 3130g, 48,5cm (9.6) sektio
25.5. poika, Inssityttö 2700g, 47 cm (5.6.) sektio
26.5. poika, Riina 2620g, 48cm (8.6) sektio
28.5. tyttö, Suvinäiti 3200g, 50cm (1.6)
31.5. poika, Jenni 3520g, 52 cm (6.6) sektio
1.6. tyttö, Sirdu,3800g, 50cm (19.6)
2.6. tyttö, Tahmatassun, 4090g , 51cm (19.5)
2.6. poika, Sande, 3520g, 50 cm (11.6.) sektio
2.6. tyttö, Lilja, 3310g, 48cm (7.6.)
2.6 poika, Selja, 3045g, 47 cm (1.6)
3.6. tyttö, Guccis, 4130 g, 51 cm (9.6.), sektio
8.6. poika, Jossu, 3445 g, 50 cm (19.6), sektio
8.6. poika, Miia, 3920g, 51cm (12.6.)
10.6. poika, Bambi, 3585g, 50cm, (15.6.) sektio

Lasketut ajat:

*19.5. Tahmatassun 4.vaavi TYKS

*1.6. Selja 29 v, esikoisen odottaja, TAYS
*1.6. Suvinäiti 29 v, esikoinen, NKL

*2.6. Karpalo 23v, esikoinen, SATKS
*2.6. Killi, 28v, esikoista odotetaan, KOKS

3.6. Kesämami 30v, esikoista odotetaan EPKS

*4.6. Maiju 33v, 3.lapsi, EKKS
4.6. Zuski, esikoinen
4.6. Reeta, esikoinen, NKL

5.6. Auringonkukka 25v, Kättäri
*5.6. Inssityttö 29v, pikkukakkosta odotellaan, VKS

*6.6 Jenni 23.v,esikoinen,LKS

7.6. Pive 34v, esikoista odotellaan, NKL
7.6. Mari 33v.,ekaa odotetaan, KYS
*7.6. Lilja 26v, eka tulossa, KPKS

*8.6. Riina 31v., 1. lapsi
8.6. Niinu, 32 v, ensimmäinen, Vammala

9.6. Marilla, 36v, ei lapsia, PKKS
9.6. Kwak, 24v, toinen, TAYS
*9.6. Liisa 34v,viidettä odotetaan,NKL
9.6. Wilhelmiina 30v, 1.lapsi, PHKS
* 9.6. Guccis, . toinen,

10.6. Tipsu, 27 v, toinen, KYS
10.6. Siru, 26v, 2.lapsi, TYKS

*11.6. Sande 33v., ensimmäinen, Jorvi

*12.6. Miia28, ei lapsia,EKKS
12.6. Mila 23v, ensimmäinen, NKL

13.6. Santtu 24v, ensimmäinen, EPSHP
*13.6. Hipsun ykkönen 28v. kättäri
13.6. Supe 27v, esikoinen tulossa, OYS

14.6. Maria 28v. eka , K-SKS

15.6. Nipsu 27v, ensimmäinen tulossa, Kättäri
*15.6. Bambi 31v, ensimmäinen tulossa,KOKS

16.6. Milka 29v,ei lapsia,OYS
16.6. Ellu, ensimmäistä odotellaan
16.6. Kiira 37, 2. lapsi, KOKS

17.6. Iines, ensimmäinen,K-HKS
17.6 Tellu 34.v, toinen baby, KAKS
17.6. Ronja 25v,eka muksu,TAYS

*19.6. Sirdu 32v, kolmas lapsonen tulossa, K-SKS
19.6. Jossu 31 v. ,esikoista kasvatellaan ja ulos ulkomailla
pukerretaan..

21.6. Anskubansku 24, ekavekara, PKKS

23.6 Minni, PHKS

24.6. Emppu 23, ekaa ootetaan, SEKS

25.6. Pippuri, esikoista odotetaan, VKS
25.6. mami 22v., 1 lapsi, kättäri
25.6. HeKu EKKS 1.lapsi
25.6. Äiti-77, viides, SEKS

26.6 Pirjo 27.v, ensimmäinen, PHKS
26.6. Kukka-Maaria 25v,ei lapsia,Satks
26.6, Aniir, ei lapsia, kättäri/naistenklinikka

27.6. Tehotyttö 33v.,3.lapsi,TYKS
27.6. Koo 24 v., 1. lapsi, TAYS

28.6. Tintti-69,2.lapsi, TYKS
28.6. Luna 23v, esikko tulossa

29.6. Marza 32v, ensimmäistä ootellaan, LKS

30.6. Sassi 26v. toinen, EKKS
30.6. Piipu 26v. 1. lapsi Kätilöopiston Haikaranpesä
30.6. Sametti 20v. esikoinen tulossa, K-SKS
30.6. Aurinko, esikoinen, TAYS

Noista kipeistä rinnanpäistä (joista täälläkin kärsitään) tuli mieleen, että apteekista saatavat rasvalaput on auttaneet ainakin mulla. Hintaa en tiedä, mies valitteli, että ovat kalliita, mutta helpottavat rinnanpäiden oloa sen verran runsaasti, että ilomielin niistä maksaa.

Rintakumeja en ole harkinnut. Kun rinnanpäät ovat olleet kipeimmillään, olen pumpannut maidon; se on rinnoille armollisempaa kuin tytön ahnas imu. Musta on ollut aika kätevää pumpata toisesta rinnasta ja imettää toisesta ja kun pumppausvuorossa ollut rinta ei ole enää ollut yhtä arka kuin aikaisemmin, vaihtaa ""imetysrintaa"".

Vauvelin napatyngän verentulo näyttäisi nyt olevan vähenemään päin. Aamulla tynkää putsatessani sitä hieman tutkailin, ja kyllä se tosiaan taitaa olla irtoamassa. Vaikutti olevan vain yhdeltä reunalta kiinni.

Ai niin, siitä jälkivuodosta vielä. Olin sairaalassa neljä päivää, ja siellä jälkivuoto oli tosi niukkaa. Nyt pari viimeistä päivää vuotoa on tullut runsaammin, ilmeisesti koska olen alkanut touhuilla kotona enemmän.

täällä sitä vielä kykitään...
kovasti odottelen koska pääsis tositoimiin kun on niin ahistava olo ollut pitkään.

onnea bambille ja jossulle!!!!!

mulla on nyt ilmeisesti tiistaista asti tullut limatulppaa hieman ulos ja tänään sitten ihan kunnolla!!
jostain kuulin et kun vatsa menee löysälle ei pitäis olla pitkä aika synnytykseen, joten nyt teille jo synnyttäneille kysymys...

menikö vatsa sekaisin ja kuinka paljon ennen synnytyksen käynnistymistä??

mulla on ollu kaksi päivää löysällä ja on mielestäni outoa kun on ollu pientä ummetusta tähän asti!!??

ronjalle onnea matkaan!!

mami 38+1

Jälkivuodosta: mulla alkoi sairaalassa jo muuttua vuoto ruskeaksi ja niukaksi. Kotiin tullessa se lisääntyi ja muuttui taas verisemmäksi. Välillä sitä on tullut runsaasti,välillä vähemmän. Tuntuu olevan kiinni siitä miten raskas päivä on ollut. Tänään ei ole tullut olleskaan.. Esikoisen aikana vuoto kesti 6 viikkoa. Sais kyllä loppua jo nyt. Pitäs alkaa ""aviolliset velvollisuudetkin"" taas, vaikka haluja ei oo pätkääkään kaiken stressin keskellä ja vähän arveluttaa toi haavankin kestävyys yms. Mutta mies alkaa olla jo ihan rikki tähän noin 10 kk:n selibaattiin, niin et pakko sekin touhu olis alottaa vaikka hampaat irves, jottei tuu mitään salarakkaita tähän talouteen. Ja kai siitä sit taas alkaa nauttiakin, kunhan nyt pääsee alkuun:)

Mäkin täällä taas! Kiitos kaikille tsemppaajille! ;o) Mäkin toivon itselleni tapahtumarikasta maanantaita, en niinkään sitä loputonta Seurojen ja Aamulehtien lukusessiota, mitä saattaa olla luvassa... *haukotus*

Niin, onhan teitä vauvallisia jo paljon, mutta toisaalta teidän juttujen lukeminen on ihan hyvästä ainakin mun mielestä myös meille, joilla viä vauva oottaa aikoja parempia massussa (vaikka kateus kyllä iskee, ku teillä on jo kaikki tää takanapäin...). Täällä vois olla aika hiljasta, kun kohta jo niin moni on jakautunut ja ""yliajalla"" kärvistelevätki alkaa olla jo varmaan kypsyneitä omaan tilaansa, eikä jaksa kirjotella kauheesti enää. Että voitte te täälläkin mun mielestä pysyä vauvajuttujen kanssa, tai sitte perustaa hoitopuolelle ketjun, johon muut liittyy sit pikkuhiljaa täältä. Me muut kun täälllä vaan valitetaan omaa oloamme! Heh!

Täällä jatkuu kans tosiaan vaan nää kivuttomat supparit ja muusta ei oo tietoo. Se tuskin ennakoi mitään. Tylsää.

-Ronja-

Ilmottaudun edelleen odottaviin, tylsää! Tänään olisi ollut niin hyvä päivä syntyä :) Tänään tuli myös sellainen olo, että ok, vihelletään peli poikki, palataan asiaan sitten joskus myöhemmin...

Menen huomenna äitiyspolille, muttei aavistustakaan, ottavatko vielä sisälle vai ei. Huomenna olen sitten viisaampi.

Kärvistellään.

Ai säkin Mari vielä täällä niin kuin mäkin. Onnellinen, pääset äippäpolille edes huomenna käymään. Mulla on se vasta perjantaina, jos sitä ennen ei ole synnytyssali kutsunut.

Mä alan tuskastua tähän oloon ja olen itkeskellyt tänään tosi paljon tyhjästä...alkaa hermostuttaan ja mieskin alkaa käydä levottomaksi ja sitten on mulle vihainen, jos puuhastelen liikaa ja mua alkaa itkettää, kun en jaksa vain olla. Meinas antaa mulle porttikiellon nettiinkin etten liikaa lueskele näitä ""mammasivuja"", mutta ei kuiteskaan. No,koitetaan jaksaa!
Pive 40+5

Johan meni aikaa viestejä lukiessa ku eilen en päässyt ollenkaan koneelle.

Ihan ekaks: vauvaonnittelut Bambille, Jossulle ja Miialle!!

Imetystyynystä: mulla oli sellainen laitoksella käytössä. On muuten tosi pätevä, ei tarvi saikata normaalien tyynyjen kanssa, jotka ei ikinä pysy sylissä kunnolla. Täällä kotona mulla on sohvan tyyny, sellainen melko kova, joka pysyy Vaavin alla ihan hyvin.

Olipa ihana hakea eilen pojat kotiin. Ikävä oli jo aikamoinen. Pojat olivat aivan innoissaan pikkusiskosta. 4-vuotias on kovasti siskoa hoidellut kaverinani.

Vaavilla on syömisissä ja nukkumisissa näköjään sellainen tyyli, että hän syö ekaks toista rintaa vartin ja sitten sippaa vähäksi aikaa. Sitten hän siirtyy syömään toista rintaa. Tässä vuorottelussa vierähtää helposti puolitoista tuntiakin. Sitten hän on kolme neljä tuntia täydessä unessa, kunnes taas herää. Pojilla oli ihan samanlainen tyyli.

Mistähän johtuu, että eri laitoksilla on erilaiset imetysneuvot. Oulussa suositeltiin vartin kahdenkymmenen minuutin välein vaihtamaan rintaa, ettei toiseen tule tulehdusta. Jyväskylässä annettiin vauvan syödä yhtä rintaa vaikka ihan tunnin ajan putkeen. Ei puhuttu ollenkaan rinnan vaihtamisesta välillä. Mitenkäs muualla Suomessa??

Sirdu ja Vaavi 12 vrk