***Kesävauvat 2008***

voi pirhana tää hukkas mun tekstin :'(

Summerbabylle paljon onnea plussasta :) useastihan se menee niin että kun ekaa on tehnyt pitkään niin toinen saa alkunsa melkeen heti :)

Bamse: tuo opus on kyllä iha kivaa luettavaa :) miehelle varsinkin mukava lukea tuollaista miehelle tarkoitettua kun hälle tää on vasta ensimmäinen odotus ja kaikki iha uutta. Ja itselle myös iha mielenkiintosta luettavaa kun edellisestä on jo se yli 5vuotta.

Kotirokki: mä jouduin joka kerta rasituskokeeseen vaikka puhtailla papereilla selvisinkin. Mun mielestä se on niin että jos BMI on hiukanki liian iso niin tuonne testiin joutuu joka kerta. Eli itelläkin se on nyt tiedossa...

Kyselyikä täälläkin pukkaa :D eli onkos täällä muita uusperheitä?
 
Enköhän nyt sitten uskalla tänne joukkoon liittyä,kyllä se plussa on varmaankin oikea plussa :heart:

Millonkohan sitä viitsii neuvola aikaa varata...ei kai mulla kiire ole kun on jo useampi lapsi tuossa niin jos oottelen vähän aikaa rauhassa...

Tosin ultraan tahtoisin mahdollisimman pian että näkee miten asiat siellä masussa on :)

Mihin viikoille teiän ekat neuvolat ja ultrat on varattu?

laskettu aika mulla ois KAI? 11.6.2008.
Jos sitä nyt ei sit muutella...kun noi viime menkat alkoi sellasella kolmen päivän tuhrulla nii en tiiä mistä ne sit laskee sen....

Joten onks muita samalle päivälle?

Onko joku teistä tehnyt jotain listaa tänne että millon laskettuaika jne?

Kirjoitellaan :flower: =) :heart:
 
minttu: mulla toi eka neuvola on vkolla 7+1 eli tasan 2vkon päästä. Kierron mukaan mulla on la 10.6.02 eli päivää sua ennen :)
ultraan meen varmaan sitte vkolla 10-12, miten nyt aikaa sitte tuonne saa :)
 
No jos mä malttaisin ootella tuonne ensviikkoon vaik ennenkuin varaan sitä neuvolaa... :whistle: jos ja jos....

Hande:kiva kun ei ole kuin päivä eroa lasketulla ajalla =)
Toivon kyllä että tää vaavi tulis pikkusen ennen laskettua aikaa niinkuin nuo sisaruksensakin....(vasta tietenkin sitten kun on oikeasti turvallista syntyä..........
Sulla on näköjään kanssa kolme aiempaa lasta että yhdessä tässä nelosta ootellaan :hug:
Onko sulla ollut mitään ihme oloja,oireita?

:flower: :flower: :flower:
 
Minttu : ei mulla oo pahemmin ollu mitään oloja...tissit on arat ja turvoksissa, miehelle sanoinkin että olo on ku pamela anderssonilla :D
ja pientä pahaa oloa ja väsymystä on ilmassa. Mutta ei edellisiin mitään eroa. Närästystä mä ootan kauhulla, viimeks sitä oli koko raskausajan..
Tuleeks teillä minkälaiset ikäerot lapsille? Meillä tulee aika isot ikäerot, 10½, melki 8 ja melki 6v. On varmaan aika erilaista kun on vain yksi pieni ja muut noin isoja. Jospa noista olisi jo jotain apuakin :)
 
Heissan! Ja tervetuloa uusille.

(.)Jouduin poistumaan töistä takavasemmalle aamusella, kun yks kaks yllättäen iski "oksennustauti". Esikosta ei mitään tällasta ollu. Nyt alkaa olo hieman helpottamaan, kun nukuin tossa sellasen 3tuntii. Koko ajan kiertää, mut kaipa se normaalii on?

Täällä on ainakin kyselty asumisia: Omakotitalossa asutaan keskellä ei mitään, suurin piirtein. Kaks makkarii, kaikki yhessä tasossa. Lisämakkareita on mahollisuus tehä, kun varastoja on kiinni talossa useampia. Ehkä sitte jossaa vaiheessa.

Ikäeroa tulee meillä n.3,5vuotta. Meillä toi esikko nukku viime yön ilman vaippaa, ja kuivana pysy. Meillä oli tavotteena, että sais ton esikon mahd. helppo hoitoseks ennen uutta vauvaa, ja nyt näyttäs että ollaan onnistuttu tavotteessa :heart:
 
jopas tänne on tullut paljon uusia odottajia :) . Onnea minunkin puolesta uusille tulijoille :flower:

Kotirokki; mulla vähän sama tilanne, vakkarityö on, mutta tosi raskas eikä työnä mitenkään mua inspiroiva, joten uusityöpaikka haussa. Mutta kun tilanne on tämä, et vatta alkaa kasvaa, niin miten työnantajat suhtautuu työnhaussa siihen, kun äitiysloma olisi pian edessä....vaikeaa.
 
Asumisesta kyseltiin... asustelemme tällä hetkellä kahdella paikkakunnalla, toisessa työ ja siellä iso vuokrakämppä. Oma koti yksiö sitten paikkakunnalla mihin joskus haluttas töihin ja missä kesät vietetään. Elikä vauvan kanssa elämä alkas yksiön nurkissa, kunhan nyt kesäkuuhun asti päästäs.

Ei kai se vauva ja raskaus sinänsä teitä työntekijöinä pilaa. Ovat valinneet teidät haastattelusta, koska ovat halunneet työntekijäks just teidät. Kyllähän minuakin mietityttäs et uskaltaako työtä ottaa vastaan kun noloa heti ilmoittaa jäävänsä äitiyslomalla jonkin ajan kuluttua. Mut toisaalta pitäs niitten ymmärtää. Onko se nyt hyvä syy olla ottamatta hyvää työpaikkaa etä miettii mitä toiset ajattelee. Rohkeasti vaan työpaikka vastaan! =) Hyvähän se mun on sanoa kun en ole tuossa tilanteessa. :whistle:
 
Mahtuisiko mukaan?? Tänään plussattu kahdella tummalla viivalla ja nyt ihmetellään =)

ennestään yksi poika joka on 1v1kk

Kakkosen laskettu aika olisi 10.6 (helistimen laskurin mukaan)

Milläs viikolla pitää eka neuvola varata?? Kyselee tyhmiä kun esikoinen oli jo niin pitkällä,että mentiin jo reilun viikon päästä rakenneultraan
:LOL:
 
Paljon onnea plussasta äippä0806 :flower: :heart:

Oltiin neidin ja mummon kanssa kävelyllä. Pikkasen toi raikas ilma helpotti oloa. Tosissaa tää huono olo on outoo kun esikosta ei päivääkään tehny pahaa.

Kyl minäkin sen työpaikan varmaan ottasin vastaan. Eihän ne tosissaa ois sua valinnu, jos ei ne sinuu just haluis :heart:
 
onnea uusille,kovasti teitä tullut uusia -hienoa- :D tervetuloa joukkoon..

minttu80: soitin neuvolaan seuraavalla viikolla kun olin plussan tehnyt testissä. ekalle neuvolakäynnille mennää sitten n.vko 8. eka ultra olis sitten marraskuun lopulla/joulukuun alussa neuvolassa (eli viikko 11.-12.)mutta mennää tohon yksityiselle kahen viikon päästä (eli viikko 8.). kovasti jo odotetaa ensi kontaktia esikoiseen :heart:

kotirokki: tiedän tunteen! ite olen ravintola-alalla töissä ja jousun siis jalkojeni päällä olemaan koko työvuoron ja menemään pää kolmantena jalkana. raskaita koreja,ym. olen jo kieltäytynyt nostelemasta ja tupakan suvussahan me ei enää ONNEKSI jouduta olemaankaan. tässä mietityttää kauhulla mitäs aikoo mun työnantaja sanoa jos joudunkin jo aikasemmin lomalle?! vaikka kuulin tossa tänää sellasta juttua et meijän alalla olis työehtosopimukseen tullu sellanen pykälä nyt neuvotteluissa että työnantaja maksaa 3kk äitiysloma korvauksen työntekijälle :) sopii mulle. vakityö mulla on joten äippäloman jälkeen pitäis työtä olla tarjolla. tottakai otat sen paikan, ei se muutan olis sulle tarjoutunut jos ei sitä olis sulle tarkotettu!!

huiskahäntä: ei olla oikeastaa ehditty edes ajattelee vielä mitää tollasia lapsen sukupuoli juttuja -jotenkin niin epätodellinen olo vieläkin, ja varmaan siihen asti että käydää siellä ekassa ultrassa. mieheltä kysyin äsken että kumpi olis sitten "kivempi" ensin tyttö vai poika?! ja vastas ettei osaa sanoa , ei tollaseen kysymykseen kuulemma voi vastata :) pääasia on että on terve - ja niihän se on!
ensimmäisestä ei tiedetty kumpi oli :( eikä koskaan aijottukkaan kysyä. samaa aijotaan nytkin, synnärillä se sitten selviää..

sain ystävältä mukaan tänään jonkun aivan ihanan vauva lehden, nyt syventyy siihen ja sitten kuorsaamaan.. öitä kaikille!
 
Ollaanpas täällä kirjoiteltu ahkerasti,meni oikeen työksi lukea kaikki alkuviikon kirjotukset. Onnea uusille plussa-tuulista!! Huomenna on jännä päivä, eka ultra 6+4, nyt sitten nähdään oliko se tuhruttelu vuoto ihan aiheetonta. Tällä viikolla on ollut ihan huippu huono olo, eli hyvänä merkkinä ainakin raskaus oireet voimistuu, Ja edelleen vatsaa nippailee "mukavasti". Sain eka neuvolan vasta 10+2, musta menee tosi pitkälle kun joillain jo 7 viikolla, sanoi kyllä ettei mene liian pitkälle, musta kuitenkin vähän outoa. Sanoi että normaalisti odotetaan kaksien kuukautisten kierto ennen ekaa neuvolaa, haluavat kai varmistaa ettei neuvolassa ravaa turhaa jos menee kesken tässä kriittisillä viikoilla. No joo en tiedä, ihmetettyy.
 
Hei. Minä olen nyt rv 6+6. La 1.6.2008. Neuvolatäti laittoi 30.5, mutta ymmärtääkseni, jos kierto on 30pv, niin se 2 päivää lisätään tohon 30.5!? Nettilaskuri ainakin kehoitti tekemään niin. Meillä 1,5 v. tyttö. Olen jo 40-vuotias. Ensimmäinen raskaus tärppäsi heti, kuten myös tämä toinen. Olen TOSI ONNEKAS. Toki se pelko on, että meneekö kaikki hyvin ja saanko toisen lahjan elämääni! Se kai kuuluu asiaan (siis se pelko...)!??Tuntuu uskomattomalta ja ihmeelliseltä. Olen ONNELLINEN. Ihmettelin, kun piti jo miettiä synnäriä... valitsin Kätilöopiston. Sinne siis 1. ultraan :) .
 
huomenia taas :)
täällä iski sitte oikeen kunnon lunssa, yö tuli suurimmaks osaks valvoskeltua. Aamupalan jos jaksas syyä ja sitte pitäs alkaa lähtee viemään tyttöään isälleen ja mulla ois kipsin poisto. Ihana päästä tästä riesasta :D eli jotain hyvää tässäkin päivässä :)

Oma masu....Oloja ei oo sitte enää oikeen mitään, muuta kun toi tissien arkuus, mutta tässä muistelin että ei mulla oo tainnu muiltakaan mitään olla näin vaihasessa vaiheessa.Vasta myöhemmin alko närästykset ja yöks-olot...
 
Tän päivän ainakin kotona. Tyttöä kun vein hoitoon, niin sai tienlaitaan vetää oksulle. Kiertää koko ajan, ja kun siihen yhdistetään toi ylävatsan inhottava korvennus, niin ei oo kiva olo. Mun sisko kyl eilen sano, ettei oo mikään syy olla pois töistä, mut enhän miä tällases olos jaksa töitä tehä :'(
 

Meneeköhän tämä jana nyt oikein :D

(.)Kerroin toissapäivänä vanhemmilleni ja siskoille raskaudesta. Voi että sitä onnellisuutta joka paistoi äitin ja isän kasvoilta! Tuntui niin kivalle =) Isä on jotain 55 vuotias, innostui hyppimään tasajalkaa :LOL: Aitoa innostusta ei voi peittää tai teeskennellä :D

Ei paljon oo oireita oikein, vähän vaan nippailee mahaa...
 

Yhteistyössä