***Kesävauvat 2008***

Tervetuloa uusille!
Tänään olis tasan viikko 5,ja nyt on ekaa kertaa tosi huono olo.Saa tehdä töitä ettei joudu menee vessaan yökkimään :snotty:
Viime raskaudessa kuvotus alkoi vasta viikolla 6 ja kesti viikolle 16 asti.Jos tää vaikka loppuis vähän aikasemmin :whistle: :x
Me mennään Handen kanssa ihan samoissa :)
 
Bamse: joo mä huomasin kanssa että samoilla päivillä mennään :) saa sitte nähä mihkä laskettuaika menee sitten joskus kun ultraan pääsee....kahella edellisellä pysyny samana ja viimesimmällä siirty 5pvällä etiäpäin...
 
Marleena83: niin Epsanjaanko olet menossa? Minäkin tahon... Ois niin ihanaa köllötellä jossain lämpimässä ilman noita pikkuisia inisijöitä.
Meillä on nimittäin sairastettu niin viime viikko kuin myös tämä viikko. Ensin esikoinen oli kuumeessa ja flunssassa, ja viime yönä kuopukselle nousi yli 40 asteen kuume. Kitinää ja räkää tässä talossa tosiaan riittää.

Mies on pahaksi onneksi (omaksi hyväksi onnekseen, ilmeisesti) ollut viime ja tän viikon työreissussa, joten olen ihan yksin pikku nuhanenien kanssa.
Itselläkin on vähän heikko olo, päätä juilii, kai liian vähien yöunien takia.

Kuka tuota väsymystään moitti, niin minulla on ollut molemissa raskauksissa hirveä väsymys päällä koko ajan. -niin nytkin.
tosin olen hyvin iltauninen normaalistikin, ja päiväunetkin maistuu, niin en viitsi tätä edes oireeksi laskea :kieh:

Pahoinvointinsa kanssa tuskaileville lohdutukseksi, että minulla ei pahoinvointia ole, koska olen niin pahoin oksennus kammoinen, että en yksinkertaisesti edes MYÖNNÄ voivani pahoin. Minulla siis EI OLE pahoin vointia. piste.
Eikä siis ole ollut aiemminkaan. En onnekseni ole raskaana ollessa oksennellut, mää en mitenkään selviäisi kammoni kanssa, jos sellainen tilanne olisi. Synnytyksessäkin ajatukseni olivat vain siinä, etten oksentaisi, vauvan tulo ei paljon päähän mahtunut. Ja sektio oli kamalinta ikinä, kun yökin tyhjää ja väänsin itkua vieressä istuvalle miehelleni, kun niin yökkäytti. :x
 
huiskuhäntä: onneks mulla toi yökkö olo on vaan yökkö olo..ei oksettava olo..koska mäkään en mitään kamalampaa tiä ku oksentaminen..ja jos joskus harvoin oksennan ni pysähdyn ihan täysin ja oksennan siihen paikkaan missä satun olemaan...
meillä tuolla neitillä alko kanssa nenä vuotamaan ja nyt toivon ettei tulisi kipeäksi tällä vkolla kun ollaan kaksistaan.
 
Hei! Uutena tulisin tänne. Laskettu aika laskureiden mukaan 17.6.. Lauantaina sain plussan ja tänään piti varmistella. Ihana lukea, että täällä monia muitakin huolestuttaa oireet ja oireettomuudet. Itse jännitän kun yli viikon verran nyt ollut menkkamaista alavatsakipua (yleensä kuukautisissa tulee kipu vasta kun vuoto alkaa), että onko normaalia näin alkuraskaudessa. Jännittää muutenkin, ei uskalla iloita vielä plussasta kun pelottaa, että se ilo otetaan heti pois. Toivottavasti ei.

Miten nopeasti olette kertoneet raskaudesta sukulaisille ja tutuille?

Niin ja tosiaan esikoista odotellaan.
 
Morjens kaikille! Tänään täällä on eka päivä pitkästä aikaa, kun ei väsytä ihan sairaasti. Öklötys oloa tulee pahoista hajuista ja rankan ruoan jälkeen. Pönttöä ei tarvi halailla. Ei tarvinu esikoisestakaan. Tänään ei alavatsaa oo juilinu ollenkaan. Joten myös minä ajattelen, että onko kaikki kunnossa :ashamed: Eiköhän se kestä sinne asti kunnes kuulee :heart: äänet =) Toivottavasti tulis pian aika sinne varhaisultraan. No jos ei tuu, niin onhan sit se lääkäriaika sinne ä-polille 23.10. Ehkä sielläkin niitä :heart: ääniä suostuis kuuntelemaan.

Älkäähän voiko liian pahoin :heart:
 
onnea maasulle plussasta :)
me ollaan edellisistä kerrottu vasta ekan ultran jälkeen, omalle äitille kyllä aina jo ennen kun pakko ollu kertoo jollekin :) mutta tästä tulevasta tietää jo jokunen odottava kaveri ja mun porukat :)
miehen porukoille ei olla vielä "uskallettu" kertoa kun ei tiedetä miten suhtautuvat... tämä kun on heille ensimmäinen lapsen lapsi ja me ei miehen kanssa olla kovinkaa kauaa oltu yhdessä niin sieltä suunnalta voi tulla iha mitä kommentteja vaan... no saa nähä sitte millo kertoillaan, viimestää sitte ku raskauden musta näkee :D
 
Maasu: minulla on joka raskaudessa ollut piiitkään tuommoinen "ihan just alkaa menkat"-olo. Siis jotain viikon, jopa kaksi viikkoa vielä sen jälkeen, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.
minulla kuukautiskipuja on normaalistikin jo viikkoo ennen vuodon alkua.

tuolla aiemmin jo mainitsinkin, että mulla ei neuvolassa oo sikiön syke kuulunut kuin vasta joskus viikon 15 tietämillä, joten on kerrottu raskaudesta aikaisintaan np-ultran jälkeen, kun on nähty, että masussa elämää on.

Mites muut, onko teillä jo ajatuksia/odotuksia tulevan pikkuisen sukupuolesta? Aiotteko kysyä sukupuolta sitten joskus ultrassa?

Meillä on siis kaksi tyttö ennestään, joten poika olisi kivaa "vaihtelua". Epäilenpä kyllä, etten poikaa osaisi hoitaakaan, jo tuo kesävauvan hoitokin jänskättää. Mies varmasti olisi innoissaan pojasta, pääsisi tekemään "poikien" juttuja, vaikka voihan (ja PITÄÄkin) niitä tyttöjenkin kanssa tehdä. Eipä sillä, tyttökin olisi hyvä juttu; olisi kaikki vaatteet ym. valmiina, ja kolmella tytöllä kävisi leikit hyvin yhteen. ainakin teoriassa :LOL:

Saapa nähdä, kumpi sieltä sitten joskus tulee. Kummastakaan edellisestä ei sukupuolta kysytty; esikoista ajattelin alunalkaen tytöksi, kuopusta pojaksi. Nyt en vielä ole ehtinyt ajatella yhtään mitään.

Mulle nyt iski uteliaisuus, ja aloin miettimään, miten te muut asutte? Minkäkokoiset asunnot teillä on, pitääkö rempata vauvaa varten, tai muutenvaan?

Me asutaan maalla, jopa maalaisittain ihan korvessa, vanhassa talossa, jossa on 2 makuuhuonetta. Yläkertaan on laajennusmahdollisuus, ja se pitäisikin alkaa rakentaa lämpimäksi. Pintaremonttia pitäisi myös tehdä läpi talon, samoin kylppäriremontti.
Paha vain, kun nyt vauva ilmoitti tulostaan, ja "joudun" (lue:saan) olla kotona vielä muutaman vuoden, niin rahatilanne tuskin sallii remonttia.
Mies jo huolehtikin, mihin me saamme vauvan mahtumaan! Ikäänkuin vauva paljoa tilaa veisi. Sitä paitsi nuo makuuhuoneet ovat niin isot, että mahtuu vaikka 5 lasta.

 
Huiskuhäntä: Meillä ei odotuksia ole, mulla edellisen miehen kanssa kaks poikaa sekä tyttö että molempia on talossa jo... :)
Meillä vielä tällä hetkellä sellanen tilanne että mies asuu toisessa kaupungissa ku me ja rakentaa siellä meille uutta kotia. Kun talo on valmis ni muutetaan sinne kaikki.Ennen ensi kesää tuo muutto on tiedossa kuitenkin. Siinä meillä on sitte ihan mukavasti tilaa asustella ainakin jokunen vuosi :) Suht tiheästi asustetulle asuinalueelle tuo torppa nousee mutta onpahan siellä sit ainakin muksuille seuraa ja toivottavasti tutustuu myös muihin äiteihin :) muutenkin jännä muuttaa melko vieraaseen kaupunkiin :)
 
huiskuhäntä: espanjaan juuh. Costa del sol:ille, aurinkorannikolle :D ollaan kyllä tosiaan molemmat tän tarpeessa. meillä on ollut hirmu raskasta kesän jälkeen.. ensin kuoli mun setäni, sen jälkeen avomiehen isä. ainut mikä meijät silloin sai jatkamaan ja uskomaan oli mun raskaus ja seuraavalla viikolla oleva ensimmäinen ultra. ultrassa todettiin sikiön kehityksen keskeytyneen n. vkolla 9. pettymys oli siis tupla paha ja mun tarvi viimisillä voimillani pitää miestä järjissää. viikon pidin sillon sairaslomaa ja psykologillekkin jouduin lopulta :ashamed: nyt alkaa taas helpottaa kun saatiin uudelleen tärppäämään ja syyskuunlopulla mies kosi minua :heart: häät sitten kun ollaan saatu tämä perheen perustaminen alkuun.. :D

mulla nyt eilen aamulla alkoi sellanen rusehtava "vuoto" joka kuitenkaan ei pikkuhousuihin asti tule.. pissalla käydessä vaan huomaa. ei mitää kummallisia kipuja. eikä kokoajan edes tule..välillä. varmaan ihan normia?! mulla viime raskaudessa samaa ja silloin päivystyksessä kävin ja kokeilivat että kohdunsuu kiinni ja kaikki pitäis olla o.k. nyt koitan pysyä tyynenä ja odottaa jos menis itellää ohi. välillä vaan hiipii takavasemmalta sellanen pelko
:(
 
Marleena:Me oltiin just Kreikassa.Ai että oli mukavaa päästä pois vesisateesta B) Oikein ihanaa lomaa ja matkaa teille!!
Tosi monilla on kuulma pientä vuotoa ja on ihan normia,mut varmasti säikäyttää sun kokeman jälkeen :hug:

Henriika30:tervetuloa ja onnea plussasta!
 
uskallankohan ilmoittautua uutena joukkoonne :/

Tein tänä aamuna testin ja plussaa näytti =) Tosin oli vähän vaaleampi kuin toinen viiva mut testin ohjeissa sanotiin ettei se haittaa....
keskiviikkona tein itelleni haamun ja silloin en viä uskaltanut tänne tulla.

Mutta olo kuin omenalla eli raskaana varmaan ollaan ;)

Oireet:
-väsymys!
-kärttyisyys
-rinnat arat ja turvonneet
-suuta kuivaa ja janottaa
-maha aivan totaalisen turvonnut
-kohdunnipukka kova ja ylhäällä
-kannatinkipuja noustessa
-pissattaa ja janottaa
-ei tee mieli syödä

Luulen että nyt ois alkamassa sitten viikko 5.mutta meen laskureille viä tekeen laskelmia kun noista ei tiä miten noi mun edelliset menkat oikeen alkoi.... :/

Mulla on siis enestään kolme lasta täällä joten vipinää riittää..toivotaan ettei tule kovia pahoinvointeja(mitä kyllä edellisistä on tullut) B)

Kysyn viä että onko kaikilla joilla tullut vaan haamu niin sujunut kaikki kuitenkin hyvin?Oli toi viiva paksumpi kuin haamu mutta ei yhtä tumma kuin toinen viiva,jotenkin epäilen että onko jotain vialla..Toivon sydämestäni että kaikki olis hyvin :heart: :heart: :heart: :heart:

Kirjoitellaan ja onnea kaikille kanssasisarille :flower:
 
Onnea Minttu80!! Minä sain ensin haalean haamun myös, mutta se on vahvistunut se viiva. Kyllä se on selvä plussa se haamu, tervetuloa odotusklubille=)
Me asutaan kerrostalossa kaksiossa, isompi asunto olisi kyllä haaveissa. Meneehän se vauvaikä tietysti pienemmässäkin, mutta äkkiä jää tilat pieneksi kun alkaa sitä tavaraa ja vaatetta kertymään kuitenkin pienokaisen tullessa =)
 
huomenia itse kullekin :)
Ja onnea Minttu plussasta :) Mulla tuli aika haalea viiva ensiksi mutta parin päivän päästä olikin jo paljon tummempi kun tein uuden testin.

Kohta pitäisi lähteä viemään tuo neitokainen puheterapeutille ja samalla mennä jutskaan terkkarin kanssa ja tilaan aikaa kun samaan rakennukseen tuon tytön vien :) Saa nähdä koska sitte ajan saan..
 
Tervetuloa minttu80 tänne odottajien puolelle. Taisimmekin olla tuolla vauvakuume puolella samassa pinossa jännäämässä.

Huiskahäntä kyseli sukupuolitoiveita, niin meillä olis kovasti toiveissa tyttö, kun kaksi poikaa on jo ennestään, mutta saapa sitten nähdä onko miehestä ollu sekatyömieheks :D Ensimmäisestä raskaudesta mä aavistelin poikaa ja toisessa oikeastaan tiesin et poika olis taas tulossa kun raskaus eteni tarkalleen ihan samanlaisena ja terkkarikin arvuutteli poikaa. Nyt mulla vaihtuukin terkkari kun ollaan muutettu nois ekois raskauksis oli kyllä tosi mukava terkkari ja väliin viäläkin hän tulee jutteleen kun näkee meidän neuvolassa. Uskon silti et tämä toinenkin on tosi mukava, kun hän muutaman kerran tuurasi viime raskauksissa omaa terkkariani.

sit kyselit asumisesta, niin me muutettiin aika tarkalleen kaks vuotta sitten omakotitaloon n 8 km päähän pienen kaupungin keskustasta. Meillä on täs 2 isoa makuuhuonetta yläkerras ja yks alakerras + kaikki muut mukavuudet. Vaikka ennen muuttoa remontoitiin melkein koko talo niin aina tuntuu jotain olevan mitä tarttis laittaa. Esim. ennen talvea tarttis laittaa viä uusi ulko-ovi ja pellittää piippu. Nyt toivois ainakin öisin et olis Wc myös yläkerras kun yöllä joutuu heräämään ja juoksemaan alas pissalle. Myöhemmin meillä on suunnitelmis et lapset saa yläkerran huoneet ja me sitten tullaan iskän kans alakertaan.
 
Onnea Minttu!Mä sain kans eka haamun ja muutaman päivän päästä saman merkin testillä vähän vahvemman viivan,mut toisen merkkisellä tuli heti selkee plussa.
Me asutaan omakotitalossa Vantaalla.Yläkerrassa on vessa ja 2 makuuhuonetta ja alakerrassa sit kaikki muut.Meillä on kans suunnitelmissa muuttaa miehen kanssa alakertaan ja lapset saa yläkerran,mut se on vasta sitten joskus kaukana tulevaisuudessa :D
 
no niih..nyt on tilattu eka neuvola. Olis tasan 2 viikon kuluttua eli sillo ois vkoja 7+1. Nappasin jo neuvolasta luettavaksi vaukirjan sellasen opuksen oottavalle äidille ja isällekin siinä oli luettavaa :)
 
Pikkukakkosta nyt ilmeisesti odottelen täällä.On oikea yllätysraskaus kun luulin etten tule raskaaksi luomuna.Edellistä lasta tehtiin kauan ja tämä on nyt kuin neitsyt sikiäminen :LOL: Laskureiden mukaan LA ois 13.6 eli rv nyt 4+5,vaan eihän sitä tiiä miten LA muuttuu kun epäsäännöllinen kierto.Viime viikolla väsymys oli niin kauhia että meinasin nukahtaa kokoajan ja sitten yhtäkkiä mieleen tuli oisinko raskaana kun olin myös kovin itku herkkä.viime to,pe ja la tein sitte testit joihin tuli haaleat viivat kuten myös tänään ja eilen..eli pakko kai sitä on uskoa =) Muistaakseni aiemmassakin raskaudessa testit näytti vain tosi vaaleaa viivaa.
saapa nähä miten sitä jaksaa jos tulee pahoinvoinnit ku tämä meidän nuorimies 7kk vaatii niin paljon huomiota. Milloinkahan kannattaa neuvolaan soitella
 
Hande:Mä sain kans sellasen kirjan neuvolasta viime raskaudessa.Musta se on hyvä et siinä on erikseen tulevalle isälle oma opas :)
Mä yritän malttaa ens viikon torstaihin asti olla tilaamatta neuvolaa,et näkee onko masussa elämää :heart:
Summerbaby:Onnea plussasta!
 
kotirokki
Ihana kuulla erilaisia raskautumistarinoita! Varsinkin kun se ei kaikille ole niin itsestään selvää...

Meillä vielä 2vk aikaa ensimmäiseen ultraan |O Jos sieltä saa lähteä hyvien uutisten kera, niin samana päivänä varaan ajan neuvolaan. Mua siis edelleenkin inhottaa hypätä sinne puntarille... Viime raskaudessa mulla meni painoindeksi juuri sen verran yli, että jouduin sokerirasitukseen. Joutuuko siihen uudestaan seuraavassakin raskaudessa, vaikka viimeksi selvisin puhtain paperein???

Mulla on nyt suurta päänvaivaa ja stressiä, kun mulle tarjottiin hyvää työpaikkaa!! Mulla on vakityö ennestään, joka on tosi raskasta, eikä siellä kohdella työntekijöitä kovin hääppöisesti. Tämä uusi työpaikka olisi niin hyvä mulle! MUTTA MUTTA, haastattelun jälkeen huomasin olevani raskaana.. Raskaudesta olen aivan onnessani, mutta uskallanko ottaa sen uuden työn vastaan?? Tuntuu et se ei olisi reilua uutta työnantajaa kohtaan, tosin kyse on isommasta lafkasta. Tämän moraalisen puolen lisäksi mua pelottaa, että jos tämä raskaus onkin yhtä vaikea kun edellinen ja joudun oleen paljon saikulla :eek:
Kertokaa REHELLISESTI mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa!

Tällaista Jaakobin painia täällä... Aurinkoista ja kirpakkaa päivän jatkoa kaikille "pientä ihmettä" kantaville :flower: :flower: :flower: :flower:

 

Yhteistyössä