**Kesävauvasta 2008 Haaveilevat (vol. 2)**

JJ-t: Siinä paketissa tulee ohjeet millon tikuttelu alotetaan. Riippuu kierron pituudesta. Ovishan saattaa olla toki ihan eri aikaankin kuin pitäisi, mutta ainaki ekan kierron voi kokeilla sen ohjeen mukaan. Eiköhän se sieltä löydy!

Red Dragon: Kyllä siinä km mahdollisuus kai on, koska mun kroppa ei selvästikään tuota tarpeeksi sitä hormonia itellään, josta johtuu tuo naurettavan lyhyt luteaali. Ilman sitä hormonia mahdollisesti alkamaan päässyt raskaus ei jatku. Vasta joskus viikolla 8 tai jotain istukka alkaa toimimaan tarpeeksi, niin ettei keltarauhasta enää tarvita raskauden ylläpitämiseen.

rypäle: Mä en usko, että monellekaan on hyötyä noista kalentereista, lämmön mittailuista ja ovistikuista. Nehän auttaa vaan ajotukseen ja se harvoin on ongelmana. Harrastuksena ja ajanvietteenä ne on ihan jees, mutta usein taitaa aiheuttaa vaan turhaa stressiä, joka on vauvan yrittämisessä ehdoton nounou. Ite oon tehnyt kaikkea tota, koska on kierrossa häikkää, mutta jos on tasanen kierto niin en näe syytä stressata sellasilla "vippaskonsteilla".
Kuulemma vaan 25 prossaa munasoluista on hedelmöityskykyisiä, joten siitä se varmaan kiikastaa, jos ei heti tärppää. Ja siihen greippimehut sun muut tuskin auttaa. Ja alkion kiinnittyminen on niin monimuotoinen prosessi, ettei sekään välttämättä heti onnistu. Kliseistä se on, mutta vauvoja ei tehdä, niitä saadaan. Onnea teidän perheelle siitä onnesta! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja JJ-t:
Menee hermot kun ei mitään tietoa tädistä! Viime kierrossa oli järkyttävät kivut jo kaks päivää ennen, nut ei mitään. On kp 30/30?? tosiaan kierron pituus on ollu vaihteleva pillereiden lopettamisen jälkeen, nut kumminkin vasta yk 3.

Alkais nyt vaan ne menkat kun tulee ovistikut huomenna postissa niin pääsis sit tädin lähdettyä tikutteleen :) Ajattelin alottaa tikuttelun pari päivää menkkojen jälkeen ja jatkaa niin kauan kunnes tulee plussa, kun en ole ennen niitä käyttäny, enkä ovista koskaan ole oikeen tuntenut tai osannut yhdistää oireita siihen.

Onko siinä mitään järkeä vai millon te alotatte tikuttelun??!!
Eikai sitä ihan heti kannata aloittaa.. Onko jotain kp 10 mitä tikuttelijat aloittaa vai sen jälkeen ku täti on pakannut tavarat. En tiiä, ku e oo kokeillu =)

Jospa se täti pysyis poissa, eikä tarviis siun aloittaa ollenkaan sitä tikuttelua :wave:
 
No joo mun viime menkat oli 8päivää, että kai se olis siinä kp 10 paikkeilla kun vois alkaa. Toisaalta mitä mä sitä nyt mietin! Saattaa olla ettei tarvi tikutella ollenkaan, jos olis vaikka tärpänny! (toiveajattelua) :p
 
Pixie, anteks jos loukkasin! :hug: Ei ollenkaan ollu tarkotus. Tykkään ite puuhastella tollasten asioiden parissa, mut ymmärrän hyvin, ettei se kaikille sovi. Ja oot todella oikeessa, vauvoja saadan, ei tehdä. Mut ehkä sille vähän voi ite antaa vauhtia..? Ehkä. Toivottavasti teilläki tärppää pian!
 
Ei, et loukannut rypäle missään nimessä! Anteeks jos annoin ymmärtää väärin. Ajattelin vaan sanoa mielipiteeni, jos täällä on yrityksen aloittavia, jotka kaipaa neuvoja. Mun mielestä paras neuvo on yrittää olla ressaamatta. Vippaskonsteja käyttöön sit vasta jos huomaa kierrossa häiriötä, tai ei muutamassa kuukaudessa tärppää. Parikymppisillä keskimääräinen tärppiaika on 4-6 kuukautta, joten kärsivällisyyttä tässä kai enemmän tarvitaan kuin greippimehua. Myönnän, sitäkin on tullut kyllä kokeiltua. Siis greippimehua, ei kärsivällisyyttä. Sitähän mulla ei ole. Kertokaa ihmeessä jos tiedätte mistä sais ;)
 
hei,
rypäle: kiitos vinkeistä, minä niitä kaipailin. Vaikka varmaan ainakin puoli totta on, ettei turhaan saisi stressata. Mutta aion nyt tikuttaa oviksen ja juoda sitä greippimehua, ottaa monivitamiinejä ja yritän rentoutuakin. Tuo herkuttelu ei mulle kyllä sovi, kun housut nyt jo kiristää. Ja vaikka nuo konstit eivät oikeesti auttaisi, se ehkä auttaa henkisesti.
Eikä varmaan pitäis verrata tilannetta yli kymmenen vuotta olleeseen tilanteeseen. Kai se kroppa ja systeemit vanhenee ja kaikki ei toimi enää kuin silloin ennen. Lohduttavaa oli tänään kuulla äidiltäni, etten ole mikään vanha.
Mutta sen verran vanha taidan olla, että nyt nukuttaa. Palailen tänne taas parin päivän kuluttua, kunhan reissultani palajan koneen ääreen.

Hyvää yötä!
-mimuli
 
Kyl nää naisten vaivat on nii-in ihania!!! Perh.nan mahakivut :headwall: :headwall:

Tästä pitäis päästä nukkuu, että jaksais kouluunkin mennä.. Onnex ei kuitenkaan huomenna alkanu.. En nimittäin ois jaksanu näissä kivuis olla koulus.. Tai mennäkään.. Toivottavasti ei kivut kestä kahta päivää.. Yleensä kestää vain päivän.. Mutta enää en luota mihinkään.

Kävin suihkussa ja yritin kokeilla kn.. että tietäisin jatkossa, että miltä se tuntuu menkoissa/ennen menkkoja.. Mihin se oli oikein hävinny? :eek:

Mutta nyt sänkyyn.. Yrittäen saada kivuilta unen päästä kii..

Hyvää Yötä Kaikille! :wave:
 
Kurzman, toinen aamuvirkku;=), sinullekkin onnea haamun vahvistumiseksi ja plussahan se varmaan on, koska menkat eivät ole alkaneet! *onnea, onnea*! :heart: ++++++++++++ :heart:



Ja minäkin toivotan onnea jokaiselle tähän alkamassa olevaan viikkon!

Rakkain terveisin

-pikkumyy- :heart: :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyy42:
Red dragon, jos päivittäisit, jane70 plussasi eilen tuolla mein yli 35 vuotiaiden puolella! :D , kiitos ja heippa taas! :wave:
Voi ku ihanaa!!! Kerrohan hänelle onnittelut, vaikka ei olla kirjoiteltukaan samaan aikaan :D

Miepä päivittelen.

Ja onko kesäkuu laskettuaika? (Sen mie alustavasti laitoin.. Mutta sen saa sit muutettua)
 
Ainakaan viel ei koske mahaan.. Nyt vain pitää lähtee kouluun.

Tänään päätin aloittaa pienen painonpudotuksen.. En silleen ala siitä stressaamaan.. Ja mitään pisteitä laskemaan.. Vaan yritän syödä terveellisemmin ja jättää herkut pois..

Eilen jo 10 min tein twist-stepperillä.. Kyl tuntui jaloissa. En oo moneen kuukauteen sillä tehny.. Joten jos nyt alussa ees tuon 10 minuuttia jaksaisi tehdä.

Luulin, että painan jotain 75-76 kg.. Koska jossain vaiheessa paino näytti muistini mukaan vaa'alla 74,9 kg.. Ja, kun otti huomioon, mitä kaikkee tuli syötyä Serena-reissulla, ni mentäis huomattavasti yli 75 kg..
Mutta vaaka näyttikin 72,3 kg.. Jos vaikka tällä viikolla sais tuon 300g pois.. Tiputettua painon ees eka tuonne 72 kg..

Ja kun tärppää.. Ni elämäntaparemontti toivottavasti jatkuu.. Ja synnytyksen jälkeen alkaa mieletön itsensä piiskaaminen, että ois joskus siellä tavoitepainossa.. Jonne on hirveä matka!!!! :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyy42:
Eiköhän se kesäkuun puolelle vielä mene! Kiitoksia päivityksestä ja mukavaa koulupäivää sinulle! :flower:
Ja kerron terveisiä!

Heippa :wave:
Todella mukavasti on tärpänny, ku ajattelin tosiaan vaihtaa kp ??, ku alkoi kierto venyy pitkälle.. Ja, kun ei käyny tässä pinossa kertomassa, ni enhän mie voinu tietää =).

Mutta nyt kouluun! :wave:
 
Huomenta vain kaikki :flower: Tänne iski ällötys :x Oikeestaan jo silloin, kun menin nukkumaan, niin tuli niin huono olo, et tuntui, et nyt lentää laatta ja justiin. Aamupalan söin ja olo on samaa rataa.

Eilen tein jotain tosi älytöntä. Isännällä on jemmassa perjantaihin asti kaikki testit mun pyynnöstä. Eli silloin saan ne, ellei tätiä näy. Noh, kamala tikutus pakkomielle kuitenkin iski ja kaivoin ovistikun pahimpaan hätään :LOL: Kaikkein typerintä asiassa on se, että siihen tuli kaks viivaa, tosin aika hailakoita molemmat, mutta joka tapauksessa. Testiviiva hailakampi kuin kontrolli, eli vahva ovishaamu. Miten se voi muka olla mahdollista, kun tätiähän tässä odotellaan, eikä ovista :eek:

No, tulipa sekoiltua. Olo on kyllä kamala. Saa kyllä oikein nieleskellä, ettei ne voikkarit tule tuohon viereen :x

Toivottavasti kaikkien tädit jättäis tulematta ja tilalle saatais jotain muuta :) :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
:wave: huomenia!
kuka haluaa kahvia? *tarjoilen, joko on kupit kädessä..*

huh onpahan viikonlopun aikana tullut teiltä tarinaa!
Onne asydänkäpynen plussasta!
(jos oli joku muukin niin kaikille tietty)
Meillä kunnyt näyttää nämä viikonloput sellaisilta, että en kyllä koneelle kerkiä.
Mukavasti meni päivät, vaikka nopsaa. Ihanat ilmat.
Nyt näyttää ja onkin kylmää, pakkasta!
Muuten näyttää tulevan hieno keli tänäänkin joten ei kait tässä muuta kuin pesueelle päälle ja ulos.

Oma napa osioon, että vieläkin saa pari viikkoa jännittää... ja odottaa.
No onneks on päästy jo itse koitokseen! ns. parhaimmat päivät käsillä...
:p

jees, outoja tuntemuksia ollut, ne oviskivutkin -jos ne nyt niitä oli- oli semmosia että oksat pois, en oo kyllä ennen moisia tuntenut.
ja muutenkin mahassa "pyörii" jotain...
joo liekö luulotautia liikkellä!

kaikille kivaa viikkoa!

Pamuk
kp 15/28... xxx
:eek: :heart:
 
Voi Red :hug: tädistä! Meikkis oli täällä jo varma, että teillä(kin) olisi jo tärpännyt...
Täällei mitään kummallista, popsin vielä 5 päivää teroluteja ja sitten jännäillään, tuleeko täti vai ei.. Ollaan lähdössä likkakavereiden kanssa viikonlopuksi (ihanaa, päästään monen sadan kilsan päähän ilman lapsukaisia) rentoutuun, mutta saas nähdä onnistuuko rentoutuminen, kun perjantaina otan sen viimeisen teron...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilbert:
Voi Red :hug: tädistä! Meikkis oli täällä jo varma, että teillä(kin) olisi jo tärpännyt...
Täällei mitään kummallista, popsin vielä 5 päivää teroluteja ja sitten jännäillään, tuleeko täti vai ei.. Ollaan lähdössä likkakavereiden kanssa viikonlopuksi (ihanaa, päästään monen sadan kilsan päähän ilman lapsukaisia) rentoutuun, mutta saas nähdä onnistuuko rentoutuminen, kun perjantaina otan sen viimeisen teron...
Minä olin jo nii-in varma osiltaan, että nyt ois tärpänny.. Mutta minkäs teet =). Kunpa pääsis piakkoin jo tositoimiinkin. Pitänee näköjään heti ku täti pakkaa tavarat, ni ruveta tekee joka toinen päivä.. Niin pitkään,ku täti tulee.. Ja testaan vasta sitten, ku tätiä ei todellakaan näy viikkoon.

Odotus palkitaan! Se on sitten sen arvoista :heart:

Kaipauksella vaan kahtelen tuota listaa, jossa on kuopus ensimmäistä kertaa kylpemässä tai toista kertaa.. Ei oikein tykänny.. Ku niin vauvapiirteet toisella.. Meillä ei oo vauvoja ollu pitkään aikaa :D

Esikoinen joskus ku näkee telkkarista vauvan, ni sanoo mulle, osoittaen mun mahaa: "vauva" :LOL:
 
mie vaan en tiiä jaksanko enää tän kierron jälkeen kierron toisensa perään sitä älytöntä hermoilua ja pettymyksiä. käy liian raskaaksi. ja sitten kun niiin moni tietää että yritetään, niin sekin sitten kun ei tarvi ku vähän olla olo turvoksissa niin kylläpä niitä uteluja tulee "no joko teille on tulossa, tai onpas se söpösti pyöristyny jo tuo vatta.."
Tekis mieli huutaa että LOPETTAKAA!
toisaalta sanoin tässä yhelle mun kaverille kun kysyi että nytkö teille on tulossa se vauva niin menin ihan lähellle tätä kaveria ja sanoin että mie kerron sulle salaisuuden ja sipitin sen korvaan että: "Sitä sanotaan läskiksi"
ja kävelin pois.

Tympäsee...
Anteeksi taas omanapaisuus...


 
moikkelista taasen...

ai että red sekä tosiaan täti sit kurvas kylään... meni jotenkin noita viikonlopun sivuja nopsaa selatessa ohi... luulin ja toivoin että mahakivut ois ollu jotain muuta...
:)

ei muuta ku lippu korkeelle ja uuteen koitokseen!

aurinkoenergiaa
saat kyllä mun sympatiat! varmasti kypsyttää kun kaikki kyttää ja utelee ja kun itsekin sitä sydämestään toivoo!
koita jaksaa!!
Yhdessä etiäpäin, eiks joo, meillähän on ihan sama kiertokin...
kääk! vielä pari viikko eessä päin...

 
Laitoin siulle yv:tä!
Sama täällä moni tietää projekstistamme, mutta ovat olleet kyselemättä, uskovat varmaan, että kerromme, kun ja jos ja toivottavasti aika on!

Leivoin hyviä sämpylöitä, otahan piristykseksi! :heart:

heippa :wave:
 

Yhteistyössä