**Kesävauvasta 2008 Haaveilevat (vol. 2)**

Halaus teille. Sama täällä silloin kun viikko sitten oli se yhden pvn vuoto, en kyyneltäkään itkenyt. Mulla oli niin mahottomat pmsoireet ja samantien helpotti kun vuoto alkoi! :D

Itse kohdallani, olen tiistaina valmis alkamaan syödä jotain troppeja, jos gyne määrää!

Kävimme katsomassa asuntoautoja ja ajoimmekin yhtä, ihan kivalta vaikutti, nyt vaan ihana motskamme myyntiin! :D

Siinä autossa olisi pikkuipanallakin tilaa temmeltää :heart:

Lisäsin asuntoautosivunkin kotisivuihini, sieltä löytyy, jos kiinnostaapi!

Heippa ja kirpakkaa pvn jatkoa kaikille! :heart: , :wave:
 
Syksyinen haave: Kiva kuulla sun kuulumisia ja tuli tosi hyvä olo kun kerroit seesteisestä olostasi. Oon yrittänyt kanssa ajatella aina, että ikävätkin tapahtumat on tarpeellisia, koska ne kasvattaa ihmisenä niin paljon. Osaa pistää ihan eri tavalla asiat tärkeysjärjestykseen, kuin silloin jos elämä olisi pelkkää ruusuilla tanssimista. Olisihan sitä itse ihan eri ihminen, enkä haluais tietää millainen. Kaikkea hyvää sulle jatkoon toivottelen!
 
pääsinpä/jaksoinpa vaan polkea takas kotiin,huhhu,nyt on hyvä tunne... =)
Ja me mennään mieheni kanssa illalla syömään...nam, saan hyvällä omatunnolla syödä vaik jälkkärin..
Kun poljin töihin, ni eka vartti oli ihan tuskaa, keuhkot huusi armoa ja kuullostin ihan astmalta...voi noloo kuinka huono yleiskunto mulla on...Noh onneks sit kotimatkalla meni paljon paremmin =) ...nyt banaani lärviin ja suihkuun...

pahoittelut tädin yllättämille... :hug:
 
Ei hitto mikä migreeni! Onneks näitä on harvoin. Alkaa kyl mennä ohi jo, mut vielä oksettaa ja särkee päätä...

Kiitos kaikille tuesta hääasiaan liittyen, mukava kuulla objektiivisia mielipiteitä välillä, eikä aina vanhempien "kaikkemme olemme eteesi tehneet...!"-purkauksia. :x

Jaksamisia uuden kierron alkaneille ja kaikille paljon plussia! Ja mukavaa lauantai-illan jatkoa! (Ite pysyn kyl linjoilla koko illan, ei täällä yksin kummempaakaa tekemistä o... ;) )
 
JJ-t tervetuloa.. Dragon varmaan sut lisäilee tonne meidän hienolle listalle..

mä oon tänään siivonnu melkein 5h :eek: uskokaa tai älkää.. oonpas ollu ahkera.. ihan uskomattoman kauan mut silti vois vielä siivota.. eilen ostin 2 uutta viherkasvia ni laitoin nekin uuteen ruukkuun.. oon ihan hulluna viherkasveihin, ihme ettei ukolla ole mennyt jo hermot tähän viidakkoon :D
 
Kävin kierukan poistossa muutama viikko sitten ja heti 1,5 vuorokauden kuluttua alkoivat kuukautiset. Nyt on meneillään kp 18/?, sillä kiertoni pituutta en tiedä.
Viimeksi kuukautiset olleet kuvioissa 6 vuotta sitten, ennen esikoista. Hormoonikierukan kanssa niitä ei ollut siis lainkaan.

Tässä kuussa emme periaatteessa ole vielä yrittäneet, eikä toisaalta ole edes tietoa oviksesta. Mitään lämpöjä en ole mittaillut. Ennen tunsin oviksen (ennen kierukkaa siis), mutta nyt ei ole ovista kuulunut tai sitten en ole sitä tuntenut. Odottelemme siis nyt seuraavien kuukautisten alkua, jotta saamme edes pientä osviittaa siitä, miten pitkä kiertoni on ja minne ovis siis saattaisi sijoittua.

Tällöin aloitamme siis myös yrittämisen "tosissaan", vaikka eipä se varmaan mitään auta.

Olen kahlannut nettiä läpi, löytääkseni asiasta tietoa enemmänkin, mutta heikosti sitä on sitten kuitenkin vastaan tullut. Erilaisia ovislaskureitakin olen kokeillut (olen laittanut oletukseksi, että kiertoni pituus olisi 31pvä), mutta pakkaavat antamaan eri tuloksia.

Nyt jatkamaan netissä kahlaamista, jospa vaikka löytäisin lisää tiedonjyviä.

-Sef-
 
Moi,

olen koko päivän viettänyt tiiviisti lapsipuolteni kanssa (iältään ovat 6,8 ja 12 vuotiaat tytöt). Huh. Mukavaakin on ollut, ei siinä mitään. Jotenkin vain ajatukset pyörivät oman raskaaksi tulemisen ympärillä, eikä oikein jaksaisi. Paitsi nuorimmat kovasti kyselevät että haluatko pikkuisen pojan vai pikkuisen tytön, mikä vauvan nimi olisi jne. Joten tosi kiva että he myös kovasti odottavat mahdollista sisko-tai velipuolta!

Tylsää on tämä ovulaatioajan odottelu, tuntuu että siihen on vielä sata vuotta kun päästään yrittämään! Ja kun olen itse lähdössä just oviksen aikoihin työmatkalle, niin ei oikein uskalla tässä kierrossa edes ovista odottaa, jos se tuleekin väärään aikaan, niin sitten harmittaa hirmuisesti!
Sef, niissä kirjoissa, joita olen lukenut, neuvotaan vastaavassa tilanteessa pöllyttämään peittoja joka toinen päivä, tuolloin raskaaksi tulemisen mahdollisuus on aika suuri myös ekassa luomukierrossa, vaikkei ovista osaisikaan bongata. =)

Ei muuta kuin mukavaa lauantai-iltaa kaikille!
 
Oiken on myös mun tiedot!...kiitos!Täälä näyttää olevan paljon muitakin kierukan/pillereiden lopettaneita...Mä söin pillereitä 6 vuotta ja nyt on ollu tosi outoja tuntemuksia ja mielialanvaihteluja yms. Sitten vielä kamala vauvakuume päälle, niin sitä kuvittelee koko ajan että olis raskaana. Ehkä niitä oireita oiken etsimällä etsii, kun niin paljon haluaa!

Onko täälä muita jotka olis tehny early pretection test- herkän testin, joka näyttää tosi aikasessa vaiheessa raskauden? Onko ollu ihan luotettavia tuloksia?
 
weiss
Heipä hei! Mie laitoin suikku yv:tä.. Tännepä on tullunna paljon uusia toiveilijoita. Mie toivon kaikille kesävauvaa ja ihanan kirpakkata ja aurinkoista syksyä, talven ihmeitä ootellessa.. :wave:
 
Voi tätä oireilua! Joku tais jossain vaiheessa sanoa ettei raskauteen tarvita ku hyvä mielikuvitus ja se on kyllä niin totta!

Oon tän kierron pitäny "päiväkirjaa" ja huomannu, et oviksen jälkeen muistiinpanot senku pitenee. Näinkait se aina yrityksen alussa menee, et löytää kaikki maholliset ja mahottomat oireet iteltää. Sit siinä kierrossa, ku ei enää jaksa edes asiaa seurata, onki paksuna.

Tää oireiden listaus tietää yleentä pahaa, mut sorrunpa kuitenki. Viikko kyl viel menkkojen oletettuun alkuun, mut saahan sitä toivoa. Nyt ällö-varotus! Eli:
1dpo - viikoja kestäny puputus lakkaa ku seinää, ei vois vähempää kiinnostaa.
2dpo - häpykumpua särkee, alamaha oudon tuntunen, valkkari vahvan hajusta.
3dpo - hirvee jano, rintoja särkee sivusta, alamahaa jomottaa ja pöksyt märkänä limaa.
4dpo - huonosti nukuttu yö, ruoka ei maistu. greippimehua ja kavia tekee mieli koko ajan. rintoja, alapäätä ja mahaa särkee ihan jo häiritsevästi. hengstyttää.
5dpo - ei säre enää mikään! hirve nälkä, mut heti ku syö, tulee ähky. Kylmiä väristyksiä, vaik muuten kuuma. ja ilmavaivoja - yök. ja hengästyttää. flunssa oireilee.
6dpo - hirvee migreeni. Vielä sama nälkä><ähky. välillä kuuma, välillä kylmä. kellertävää valkkaria suorastaan lorisee ja pissa ihan kirkkaan keltasta(?!). suuta kuivaa, greippimehua menis vaikka litra :eek: ja hengästyttää kävellessäki. ja vieläki ne ilmavaivat...
+ oviksest asti nähny ihan surrealistisiä unia.

Kaikkea se ihmismieli kehittääki, ku tarpeeks jotain toivoo! Noi ei o mitään keksittyja juttuja, mut vahvasti epäilen, et täysin psykofyysisiä oireita. :/
 
Mutta minä tästä lähdenkin vähäksi aikaa pois. Huomenna lähden esikoisen ja siskoni kanssa srk:n järjestämälle perheretkelle Serenaan. Huomenna ois lähtö klo 7.. Mutta onneksi meillä on uintiaikaa huomiselle järjestetty 5h. Sunnuntaina sitten kiertelee Helsinkiä ja samalla nähdään esikoisen kummi ja hänen lapsi. Valitettavasti kummisetä on töissä.
Paluu sunnuntaina ois noin klo 22.

Katsotaan kuinka väsynyt on esikoinen reissun jälkeen.. Ja entä itse :whistle: . Tiistaina pitäis viel jaksaa töihin mennä!

Kaikille paljon plussatuulia! :whistle: :whistle: :whistle:

Toivottavasti itsellä pysyis täti poissa reissun ajan ainakin.. Ja pidemmäksikin aikaa.
 
rypäle: mua rupes hirveesti naurattamaan toi sun listaus oireista :LOL: siis hyvällä tavalla. ja mulla on kans samanlaisia jotku tuntemukset.. kuten hirvee jano ja nälkä/ähky yhdistelmä. ja sit se pissa. mulla kans tosi kirkasta mut myös vahvan hajusta, taitaa kyl johtua tosta greippimehusta :whistle:
muutki oireet natsaa mut en jaksa niitä tässä nyt listata ku pitäs jaksaa taas aamulla mennä takas duuniin..
mies nukkuu jo jalka paketissa. pikkuvarvas on murtunu :|
jatkakaamme itsemme tutkiskelua :D
hyviä öitä :wave:
 
:wave: kaikki uudet ja tervetuloa.

Täällä täti alkaa hiljalleen pakata kamoja.Olikin runsaskätinen vierailu, mikä harvinaista. Sitten taas ovista odottaan..tylsää :headwall: . Tuntuu ,että on taas ikuisuus siihen ,että voi alkaan toiveita pikkuisesta elättelemään. Eka yritän bongata kunnon viivat ovistikkuun.
Pitäisi mennä nukkumaan ,kun väsyttää kovasti. Olimme koko päivän retkellä Ikeaan. Kivaa oli ,vaikka olimme reissussa ilman tyttöämme. Hänellä ikää nyt 1v2kk ja en ole koskaan ollut näin pitkään poissa hänen luota(12h). Ihmeen hyvin meni, siis minulla. Tyttöhän pärjäsi hienosti mummon ja papan kanssa. JOten hyvää yötä!
 
Olet uskollisin seuralaiseni, sillä tulet tasan tarkkaan joka kuukausi.
Kiitos siitä, että jaksat kerta kerran jälkeen muistuttaa minua siitä, että olen nainen.
Olen aivan varma, että huomaisin rintojeni olevan paikallaan, vaikka et niitä kipeyttäisi.
Vatsanikin olen huomannut, joten sitäkään ei tarvitsisi turvottaa muodottomaksi.
Mitä menkkakipuihin tulee, niin ihan se yksikin päivä riittäisi tämän kahden viikon sijaan.
Olisitko niin kiva, että et enää teettäisi näitä vilunväreitä ja hiotuksia? Luulempa vain, että vaihdevuodet tekee niitä aikanaan.
Voisitko ystävällisesti jättää joskus ne kauhuskenaariounet vähemmälle ja näyttää vaikka hyvin romanttisen unen.
Tiedän, että jokaisella on päänsärkyä, mutta aivan välttämättä en haluaisi tätä hiivatin viikon kestävää migreeniä joka kuukausi.
Onhan se hienoa, että ihmisellä on hyviä ja huonoja päiviä, mutta miksi sinä PMS laitat minut kiukuttelemaan kaikista olemattomista asioista.
Laitat minut itkemään ja nauramaan vuorotellen.
Erityis kiitos kuitenkin siitä, että saat minut siivoamaan ainakin kerran kuussa kunnolla, sillä silloin tulee raivattua kaappejakin.
Yhdestä asiasta olen sinulle erityisen kiukkuinen. Sinä tulet joka kuukausi kaikkine oireinesi minuun ja saat minut kuvittelemaan olevani raskaana kerta kerran jälkeen!
Sinä teet minut hulluksi PMS!
Eksyisit nyt edes kerran jonnekkin muualle sen tätisi kanssa, että voisi elää edes jonkin aikaa tätä elämää omana itsenään.

Terveisin, Sinuun kyllästynyt Lumi-Marja

PS. Kiitti kuitenkin, sillä tiedän tulostasi, että minulla on yhä hormonitoimintaa jäljellä. Mut yksi pyyntö vielä, tulethan seuraavan kerran vähän varovaisemmin, jookos?
 
Ja tervetuloa uusille haaveilijoille minunkin puolesani! :heart:

Meillä oli mukava ns aikuisten ilta eilen, kun kaikki lapset muualla, oli oikein,oikein mukavaa :heart: ++++++++++ :heart: .

Itse olen ottanut sen linjan, etten juo alkoholia, etten ainakaan sitten estä vauvautumista ja toisaalta ei se niin tärkeää ole minulle koskaan ollutkaan.
Ihanaa, ylihuomenna onkin se gyne jo, ihme, ettei pomo mitään kysellyt kun kerroin, että olen lääkärillä tunnin ajan kesken työpvn :D , aika pitkä aika siis =) .

Ihanaa sunnuntaiaamun kirpakkuutta kaikille!

-pikkumyy-
 

Yhteistyössä