Kesästä 07 yrittäneet

Heipsan taas kaikille!!!

Ette muuten usko, palstasisaret, että on TUSKAA olla ilman tietokonetta 1½ viikkoa, kun ei oo tottunut. Mut nyt on taas kone huollon jälkeen kotosalla... B)

Tervetuloa uusille!

Paljon NEGAtiivista on taas tapahtunut poissaollessani. Pahoittelut km:jen, löydösten ja tätien takia.

ON: Täällä odotetaan vaan. Ovis on vissiin tapahtunu jossain vaiheessa. Ei oo vieläkään tikkuja, niin ei tiedä sanoo. Vatsataudissa olin viikonlopun. Lauantaina illalla alko massua muljaamaan ja koko yön juoksin vessassa. Sunnuntai meni samaan tahtiin ja vielä eilen aamullakin piti käydä. Illaksi sitten rauhoittui. Töihinkin piti sitten loman jälkeen mennä, joten en tiiä oisko ollu jotain lomaltapaluustressiä se vatsan oireilu... Reagoin kaikkeen vatsallani, on aika rasittavaa välillä. Ja jos oikein tahtoo haaveita nostaa, niin voishan se olla jotain raskautumisoireitakin... :LOL: yeah, just dreaming... :|

No mutta mennään taas päivä kerrallaan...

Jaksamisia kaikille :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bianca72:
MIKS PERS..TÄÄ VUOTO EI LOPU??! |O |O ..aina, kun luulen, että nyt se loppu, niin sitten valahtaa jonkun verran |O |O
Mulla oli silloin aikoinaan varhainen keskenmeno ja mulla se vuoto kesti melkein kuukauden. Kun sitten menin lääkärille joskus vuotopäivien ollessa 24, tehtiin verikokeesta testi ja näytti heikkoa plussaa. Sain tuolloin tietää plussanneeni. Ei siinä mitään sen enempää tehty. Annettiin aika kuukauden päähän kontrollikäynnille ja samalla vein isännän simppatestin tulokset tarkasteltavaksi.

ON taas: Tässä yks päivä juteltiin isännän kans ja hän muisteli mun syöttäneen hänelle jotain tabletteja aikasemmalla yrityskerralla. Täytyy muistella mitä ne oli. Veikkaisin jotain multivitaa. Taidan laittaa taas kuurin päälle... :kieh:
Tässä on kuitenkin jo kaikki muut tehty, mitä voi, raskautumista ajatellen: oon lopettanu tupakanpolton vuosi sitten, aloitin laihduttamisen samoihin aikoihin (10 kg lähtenyt), ollaan pupuiltu joka toinen päivä tai viimeistään joka kolmas. Ei täs oikein muuta keksi enää luomuun. Tai jos varais ajan Väestöliittoon, se auttoi viimeksikin, kun jouduin loppupeleissä vaihtamaan ekan käyntiajan ekaksi ultra-ajaksi... =)

Jotenki huomaa mun olleen kauan pois, juttua tulee taas. Näppäimistö käy kuumana... =)
 
Bianca72
Alkuperäinen kirjoittaja merlin731:
Alkuperäinen kirjoittaja Bianca72:
MIKS PERS..TÄÄ VUOTO EI LOPU??! |O |O ..aina, kun luulen, että nyt se loppu, niin sitten valahtaa jonkun verran |O |O
Mulla oli silloin aikoinaan varhainen keskenmeno ja mulla se vuoto kesti melkein kuukauden. Kun sitten menin lääkärille joskus vuotopäivien ollessa 24, tehtiin verikokeesta testi ja näytti heikkoa plussaa. Sain tuolloin tietää plussanneeni. Ei siinä mitään sen enempää tehty. Annettiin aika kuukauden päähän kontrollikäynnille ja samalla vein isännän simppatestin tulokset tarkasteltavaksi.

ON taas: Tässä yks päivä juteltiin isännän kans ja hän muisteli mun syöttäneen hänelle jotain tabletteja aikasemmalla yrityskerralla. Täytyy muistella mitä ne oli. Veikkaisin jotain multivitaa. Taidan laittaa taas kuurin päälle... :kieh:
Tässä on kuitenkin jo kaikki muut tehty, mitä voi, raskautumista ajatellen: oon lopettanu tupakanpolton vuosi sitten, aloitin laihduttamisen samoihin aikoihin (10 kg lähtenyt), ollaan pupuiltu joka toinen päivä tai viimeistään joka kolmas. Ei täs oikein muuta keksi enää luomuun. Tai jos varais ajan Väestöliittoon, se auttoi viimeksikin, kun jouduin loppupeleissä vaihtamaan ekan käyntiajan ekaksi ultra-ajaksi... =)

Jotenki huomaa mun olleen kauan pois, juttua tulee taas. Näppäimistö käy kuumana... =)
Eli ei hätää vielä? Siis mulla huoleen? Olitko plussannut siis vuodon aikana :D ?
 
Täällä on palattu tänään Suomenkamaralle :wave:
Pikavilauksella huomasin että täällähän on tapahtunut hurjia :eek:

Ensinnäkin JJ-t:lle paljon onnea, toivotaan että pikkuisella on tiukka ote ja pitää lujasti kiinni.

Nanniina ja Bianca: :hug: Surunne on varmasti suunnaton.. En osaa sanoa muuta kuin että toivon että saatte pian oman pienokaisenne syliin asti. Aivan Hurrrrjasti voimia teille.

Siskonen: Huh! Jopas oli uutinen. Toivottavasti kyse ei kuitenkaan ole siitä vain jostain muusta. Ja jos onkin niin hyvähän se on että ajoissa huomataan ja pystytään täten hoitamaan. Varmasti on kyllä sulla ajatukset ihan sekaisin tuollaisen uutisen jälkeen. :hug:

).( Elikkäs siis täällä on palattu reissun päältä! Oli kyllä aivan mahtava lomareissu :) Ajettiin Ruåttin halki ja käytiin myös Tanskan puolella. Mä olen aivan ihastunut etelä Ruotsiin, sinne on pakko päästä uudestaan.

Uusille tervetuloa :wave:
 
Bianca72
Veena:Kiitos! Mä alan jo toipua ja hyvä niin.Olen viikon surru ja itkeny, että nyt riittää..Hcg oli laskenut jo 8, että asia on selvä siltäkin osin. Nyt on menkkakipuu joteskin, että ehkä täti tulossa.
 
Bianca!
Ilmeisesti siinä käyny niin, et oon tullu raskaaks ja saanu varhasen keskenmenon, jonka takia vuotoa. Ja hormonia vielä elimistössä, jonka takia tuli heikko +. Ei siinä muistaakseni menny kauaa(lue montaa kk:ta), kun testasin ihan oikeen plussan.
 
heips!

Mä en enää itekää pysy perässä omian tunteitteni mukana, tää lapsettomuus vetää mun mieltä niin nopeesti suuresta uskosta ja toivosta ihan sikamaisen alas tuskaan, epätoivoon, toivottomuuteen ja ahdistukseen...oon tän kierron alun,huikeat 11 päivää,ollu niin iloinen ja täynnä puhtia ja innolla alkanu tikutteleen ovista ja lipittään kaiken maailman litkuja ja ollu helpottunu ja onnellinen ku päästään ens viikolla ekalle lapsettomuuskäynnille ja on ollu hjuva fiilis kaikesta...

KUNNES:

Tänään se taas iski. Epätoivo ja ihan paska olo. Eikä siihen tarvittu ku käynti kaupungilla ja noin sadan onnellisen odottajan ja lapsiperheen näkeminen. Ja sit tuli vaan taas niiiin itkuolo ja kaikki alko tuntua ihan PASKALTA JA TURHALTA!!Miks mä en saa olla raskaana??? Viime syksynä ku hommat alotettiin niin mä niin odotin tätä kesää, et sitä tässä jo työntäis vaunuja tai ainaki ois raskaana mutta EI!!!!Miksi mun pitää tikuttaa jotain idioottia ovulaatiota ja mennä niin epätoivoseen tilaan että mä litkin jotain luontaistuoteuutteita, joihin en oikeesti ikinä oo uskonu!!!Ja miksi just me joudutaan vitsivieköön meneen sorkittaviksi ja törkittäviksi ja pisteltäviksi johki lapsettomuustutkimuksiin??Miksi meidän ihana rakkaus ja hellyys ja intohimo ei voi tuottaa sitä rakkauden hedelmää, jota me niin kaivataan????? Mut sit joku narkki kyllä pamahtaa kerta toisensa jälkeen paksuksi!!!!!!!!!!!!Se on niiiiin VÄÄRIN!!!

Äiti-rakaskin soitti ja koitti ihanasti mun mieltä piristää ja kertoi jostain tuttavansa tytöstä joka oli pitkään koittanut tulla raskaaksi ja kärsinyt kaksi keskenmenoa ja saa ny vauvan. Äiti vaan yritti sillä rohkaista mutta mä en sanonu muuta ku, että jaa, voiku sais ees viikon olla iteki raskaana mutta ku me ei olla saatu vuodessa ees yhtä ainoikaista plussaa aikaseksi!!Tuntuu et mä oon tän kaiken takia koko ajan vaa paskempi ihminen läheisillenikin....Miten mä voisin rauhottua ja relata ettei menis tääki kierto vaa ressihormoonien takia puihin????Mistä se toivo taas tulis takasin?Enkö mä voi enää mennä ihmisten ilmoille ku siellä näkee odottajia ja vauvoja, koska mun pää ei vaa näköjää kestä muiden onnea? :(
 
Bianca72
Alkuperäinen kirjoittaja stellina:
heips!

Mä en enää itekää pysy perässä omian tunteitteni mukana, tää lapsettomuus vetää mun mieltä niin nopeesti suuresta uskosta ja toivosta ihan sikamaisen alas tuskaan, epätoivoon, toivottomuuteen ja ahdistukseen...oon tän kierron alun,huikeat 11 päivää,ollu niin iloinen ja täynnä puhtia ja innolla alkanu tikutteleen ovista ja lipittään kaiken maailman litkuja ja ollu helpottunu ja onnellinen ku päästään ens viikolla ekalle lapsettomuuskäynnille ja on ollu hjuva fiilis kaikesta...

KUNNES:

Tänään se taas iski. Epätoivo ja ihan paska olo. Eikä siihen tarvittu ku käynti kaupungilla ja noin sadan onnellisen odottajan ja lapsiperheen näkeminen. Ja sit tuli vaan taas niiiin itkuolo ja kaikki alko tuntua ihan PASKALTA JA TURHALTA!!Miks mä en saa olla raskaana??? Viime syksynä ku hommat alotettiin niin mä niin odotin tätä kesää, et sitä tässä jo työntäis vaunuja tai ainaki ois raskaana mutta EI!!!!Miksi mun pitää tikuttaa jotain idioottia ovulaatiota ja mennä niin epätoivoseen tilaan että mä litkin jotain luontaistuoteuutteita, joihin en oikeesti ikinä oo uskonu!!!Ja miksi just me joudutaan vitsivieköön meneen sorkittaviksi ja törkittäviksi ja pisteltäviksi johki lapsettomuustutkimuksiin??Miksi meidän ihana rakkaus ja hellyys ja intohimo ei voi tuottaa sitä rakkauden hedelmää, jota me niin kaivataan????? Mut sit joku narkki kyllä pamahtaa kerta toisensa jälkeen paksuksi!!!!!!!!!!!!Se on niiiiin VÄÄRIN!!!

Äiti-rakaskin soitti ja koitti ihanasti mun mieltä piristää ja kertoi jostain tuttavansa tytöstä joka oli pitkään koittanut tulla raskaaksi ja kärsinyt kaksi keskenmenoa ja saa ny vauvan. Äiti vaan yritti sillä rohkaista mutta mä en sanonu muuta ku, että jaa, voiku sais ees viikon olla iteki raskaana mutta ku me ei olla saatu vuodessa ees yhtä ainoikaista plussaa aikaseksi!!Tuntuu et mä oon tän kaiken takia koko ajan vaa paskempi ihminen läheisillenikin....Miten mä voisin rauhottua ja relata ettei menis tääki kierto vaa ressihormoonien takia puihin????Mistä se toivo taas tulis takasin?Enkö mä voi enää mennä ihmisten ilmoille ku siellä näkee odottajia ja vauvoja, koska mun pää ei vaa näköjää kestä muiden onnea? :(
:hug:
Mä en varmaan osaa sanoa mitään järkevää, mutta tiedän jotenkin tunteesi, vaikka mulla onkin jo lapsia ja kiitos niistä kaikista yläkertaan taivaan iskälle.
Mäkin ennen tätä km.a kyttäämällä kyttäsin raskaaan olevia +vauvoja ja sain peen olon+kiukun...Mulla autto omaan olooni kaikki käsillä tekeminen, esim. askartelu ja ompelu. Nyt mua lähinnä pelottaa se, jos tulis taas km. joskus...Kyllä me ollaan hankalia kaikki naiset.
Mä ainakin haluun uskoo, että te saatte sen vauvelin vielä!
 
Stellinalle halitus!
Ymmärrän sua ihan täysin, samaa sitä itsekin on miettinyt. Minäkin olin tavallaan helpottunut että mies vihdoin lähti mukaan tutkimuksiin, eli mies nyt tutkittu, tuloksia odotellaan. Sen jälkeen ajattelin, että eiköhän tässä kohta saada jonkinlaisia vastauksia miksi ei tärppiä tule.

Mutta nyt kun kesä on mennyt ja taas päässyt takaisin työrytmiin, niin huomaan olevani taas samassa tilanteessa kuin vuosi sitten. Tämä samako tässä nyt on alkamassa, oviksen odotus, miehen kaato, epätoivoinen fiilis jo viikko ennen menkkoja, kun tietää niiden kuitenkin tulevan, sitten se pettymys ja taas sama uudestaan ja uudestaan...

Mutta pakko yrittää ajatella myös jotain muuta, muuten ei kestäisi sekuntiakaan. Kaikki me täällä ollaan samanlaisessa tilanteessa.

En osaa sanoa muuta kuin että paljon voimahaleja ja kyllä ne paremmatkin ajat tulevat vaikka välillä tuntuu tosi pahalle itse kullakin. :hug:
 
Stelliinalle iso rutistus! :hug: Tuttuja tunteita, pakko myöntää.. :ashamed: Onko sulla jotain keinoa purkaa noita "paineita"? Kuten Biancalla käsillä tekeminen? Mun keino on laittaa laput korville ja räyhäävää rockia täysillä soimaan ja yksin ulos kävelemään.. Ja jos itkettää, itken (huolimatta niistä vastaantulijoista..) Ja kutrn Joppu sanoikin jo edellä, kaikilla meillä on sama tilanne. Täällä saa raivota ja rutista rauhassa, aina on joku joka lohduttaa! :heart:

Bianca: ihana kuulla että km:stä seurasi jotain hyvääkin! :heart: täytyy todella yrittää taas jotain ei-niin-arkista ton miehen kanssa.. nyt se hymyileekin jo.. (kellistin sen tohon nojatuoliin äsken ihan yllättäen.. *hih*)
 
Me taidetaan kaikki tietää mille toi tuntuu. Samanmoiset fiilikset käydään läpi. Mut mä oon pohtinu, et tällä kaikella on tarkoituksensa. Me tiedetään kuinka kallisarvoinen se pienokainen on, KUN me hänet syliin tän kaiken tuskan ja kärsimyksen jälkeen saadaan. Ne kaikenmaailman narkkikset tuskin osaavat arvostaa. En tarkota etteikö helpommin raskautuvat osais, mut ne ei kuitenkaan tiedä mitä me käydään läpi. Toivottavasti pysyitte kärryl mun aatoksistani
 
Stelliina: Musta tuntuu juuri tuolta!!!! Välillä sitä jaksaa ajatella postiivisesti tulevaisuuteen että meillä vaan kestää vähän kauemmin ja vetää vitamiinia napaan ja tikuttaa ovista jne. Sitten taas hetken päästä se iskee: epätoivo. Miksi me ei saada lasta? Miksi kaikki muut saa? Kauanko vielä menee? Entäs jos sitä ei tulekaan? Moten voi olla että me ei vieläkään olla saatu sitä plussaa aikaiseksi? Miksi se ei onnistu? Elämä tuntuu niin epäreilulta ja tekisi vaan mieli hautautua tuonne sängynpohjalle...

Mutta sitten taas.. Entäs jos kuitenkin? Entäs jos se onkin tämä kierto mistä mä plussaan? Sittenhän mä olen ollut ihan typerä kun olen niin ajatellut.. Jotekin se on vaan pakko jaksaa. Onneksi voi tänne palstalle purkautua (miehen lisäksi) ja on mulla yksi ystävä joka tietää tilanteesta. Hälle puhuminen auttaa paljon. Suosittelen samaa. :hug:
 
stellina: Noita epätoivon hetkiä on varmasti kaikilla. :hug: Tuntuu just siltä, ettei tästä kuitenkaan mitään tule. Muakin ahdistaa suunnattomasti, että olen samassa tilanteessa kuin viime syksynä. Tosin sillä poikkeuksella, että tiedän, että mussa on jotain vikaa.

Mua on kyllä auttanut tuo lapsettomuudesta lukeminen. Jotenkin niitä tilastoja, hoitomuotoja ja kokemuksia lukiessa tulee ehkä vähän parempi olo. Kuitenkin, 80% hoitoihin hakeutuvista onnistuu tulemaan raskaaksi. Vaikka hoidot saattavat kestääkin vuosia, niin se on varmasti sen arvoista! Tottakai sitä ehtii sinä aikana olla monta kertaa kuin tulisilla hiilillä, epätoivon alhossa ja onnen kukkuloilla. Tänne ja muille samanlaisille palstoille on kuitenkin hyvä purkaa. Minusta on ollut mukavaa myös kertoa tuntemuksistani hyville ystävilleni ja äidilleni, jolla muuten on diagnosoitu sama ongelma kuin mulla (että loppujen lopuksi kai voisin syyttää äitiäni, mutta en sitä kuitenkaan tee.)

ON: Kp 46, eikä vieläkään tätiä. *huokaus* Finnit ovat kyllä häipyneet jo tätiä ennakoivasti. Haluaisin vain, että se eka vuotopäivä olisi jo ohi, kun se on niin p.erseestä. Kiukuttaa, turvottaa ja sattuu. Sitten taas jo helpottaisi.
 
Bongasin tänään testeillä oman LH-huippuni, joka ei kyllä kovin korkea ole. Taaskaan en saanut edes kontrolliviivan vahvuista testiviivaa päivällä, ja nyt illalla testatessani viiva oli jo alkanut heikentyä. Saa nähdä, tuleeko parin päivän sisällä oviskipuja - tai mitä kipuja ne nyt sitten ikinä onkaan. Onneksi klinikka-aika on ensi viikolla. Siellä myös ultrataan, joten kaitpa lääkäri näkee, onko mitään tapahtunut.

Stellinalle :hug: vielä täältäkin.
 
Heissan!

Katsoin parhaakseni viimein osallistua keskusteluihin...täällä pääsee helpommin purkamaan "paineita",eikä tarvitse ukko kultaa kiusata alvariinsa...
Tosiaan,meillä esikoisen yritykset aloitettiin 07/07,elikkä vuosi on vierähtänyt ilman tuloksia...
Kierrot normalisoituivat aika nopeasti pillereiden jälkeen ja ovat pysyneet siinä 25-29 tietämillä.
N.kk sitten kävin ihan rutiini käynnillä gynellä ja siellä esitin meidän "vauva yrityksistä"..samalla täti varasi minulle uuden ajan missä tutkitaan tarkemmin mistä saattaisi johtua kun ei tärppää..se aika olisi ensi viikolla ja toivon ettei nuo kuukautiset nyt tule sotkemaan kuvioita,kun en jaksaisi enää odottaa että saan edes jotain vastauksia!!
Kaiken näköisiä ajatuksia on kyllä käynyt mielessä,että miksi ei olla onnistuttu...päällimmäinen syy (ja viha itseäni kohtaa) on teinivuosien törttöilyt..klamydia 3 kertaa koettu,mutta onneksi oireet ovat olleet heti huomattavissa ja saatu heti lääkkeet...mutta silti,entäs jos ne onkin jättäneet jotain tuhoa..!!!! :ashamed: voi että,tuntuu pahalta!!Mutta täytyy vain ryhdistäytyä!!
Joka kuukausi on halu tuota vaavia kohtaan kasvanut ja monet itkut sen takia itketty kun asiat junnaa pakallaan......
 
Haikaraa pyydystämässä:


Rosetta...............kp 56/38-46..............yk 10........1.toiveissa
Piglet...................kp 54/27...................yk 8...........1.toiveissa
Linneja................kp 50/34-54..............yk 11........1.toiveissa
Pantalaimon........kp 45/41....................yk 9..........1.toiveissa
Kiharapää...........kp 29/32-52...............yk 11.........1.toiveissa
Gilmore...............kp 28/31-35...............yk 10.........1.toiveissa
Siskonen.............kp 26/28....................yk 12.........1.toiveissa
Mulmul................kp 25/27-30...............yk 12.........1.toiveissa
toinen.................kp 23/30....................yk 11.........2.toiveissa
Merlin731............kp 21/26-34..............08/07.......2. toiveissa
Pantteri76..........kp 21/27....................yk 11........1.toiveissa?
Veena.................kp 20/24-28..............yk 15........1.toiveissa
Andala................kp 19/31-41...............yk14.........1.toiveissa
Stellina...............kp 11/31-39...............yk10.........1.toiveissa
Joppu..................kp 9/29-33................yk14.........1.toiveissa
Arabel.................kp 7/25-28................yk 16........1.toiveissa
Jouskari-82.........kp -/- ........................yk 11........1.toiveissa
Tikka81...............kp -/-.........................yk 11........1.toiveissa
Nanniina.............kp -/-......................10/07 .....1.toiveissa (07/08km)
Bianca72 ...........kp -/-.......................06/07 ... 6.toiveissa (07/08km)
= ex töpökkä


Plussanneet:

Juli05....................yk 9
Toiveilija82...........yk 9
Tiinahuu...............yk 8
Tiger75................yk 11
HenLai.................yk 13
JJ-t......................07/07
 
Täällä edelleen palstatauolla..
Olen yrittänyt siirtää huomioni siihen, että saisin miehen suostumaan, että ottaisimme meille koiran.. Se vei ihanasti huomiota pois vauvakuumeilusta, kun meillä oli kaksi saman rotuista koiraa hoidossa, jollainen otetaan sitten mahdollisesti..

KP
 

Yhteistyössä