Kesästä 07 yrittäneet

Täällä on yritystä takana jo jonkin aikaa, muutaman päivän päästä tulee täyteen vuosi viimeisestä pilleristä. Talvella jo innostuttiin raskaudesta, mutta toki se oli kohdunulkoinen. Muutamassa kierrossa käytin nyt uudessa yrityksessä ovulaatiotikkuja, mutta eipä niihin mitään kontrolliviivaa tummempia suorituksia saatu aikaan. Kierto on kyllä ollut säännöllinen 27-28 päivää.

Jos ja kun menkat taas kuun puolivälissä alkaa, niin tutkimuksiin on päästävä. MItenkäs olette julkisella puolella lääkäriin päässeet ja apuja saaneet? Vai olisiko viisainta marssia suoraan yksityiselle? Jos jaksatte, niin antakaahan jotain vinkkiä. Ja tänään kp 17/27.

On jotenkin alistunut olo.
 
Haikaraa pyydystämässä:


Rosetta...............kp 52/38-46..............yk 10........1.toiveissa
Piglet...................kp 50/27...................yk 8...........1.toiveissa
Linneja................kp 46/34-54..............yk 11........1.toiveissa
Pantalaimon........kp 41/41....................yk 9..........1.toiveissa
Kiharapää...........kp 25/32-52...............yk 11.........1.toiveissa
Gilmore...............kp 24/31-35...............yk 10.........1.toiveissa
Siskonen.............kp 22/28....................yk 12.........1.toiveissa
Mulmul................kp 21/27-30...............yk 12.........1.toiveissa
toinen.................kp 19/30....................yk 11.........2.toiveissa
Merlin731............kp 17/26-34..............08/07.......2. toiveissa
Pantteri76..........kp 17/27....................yk 11........1.toiveissa?
Veena.................kp 16/24-28..............yk 15........1.toiveissa
Andala................kp 15/31-41...............yk14.........1.toiveissa
Joppu..................kp 5/29-33................yk14.........1.toiveissa
Arabel.................kp 3/25-28................yk 16........1.toiveissa
Jouskari-82.........kp -/- ........................yk 11........1.toiveissa
Tikka81...............kp -/-.........................yk 11........1.toiveissa
Nanniina.............kp -/-......................10/07 .....1.toiveissa (07/08km)
Bianca72 ...........kp -/-.......................06/07 ... 6.toiveissa (07/08km)
= ex töpökkä


Plussanneet:

Juli05....................yk 9
Toiveilija82...........yk 9
Tiinahuu...............yk 8
Tiger75................yk 11
HenLai.................yk 13
JJ-t......................07/07
 
Pantteri: Tervetuloa pinoon! Me ollaan menossa yksityiselle tutkimuksiin, ja kysyin sieltä, voiko tarvittaessa saada lähetteen julkiselle. Se kuulemma onnistuu. Tutkimukset eivät kuitenkaan tule meille liian kalliiksi, mutta koeputkihedelmöityksiin tai muihin kalliimpiin hoitoihin tuskin enää olisi rahaa. Tuo tutkimusten ja mahdollisten hoitojenkin aloittaminen yksityisellä saattaa siis säästää aikaa, ei vie taloudelliseen perikatoon, mutta ei myöskään estä siirtymistä myöhemmin julkiselle. Esitteiden ja muutaman puhelinkeskustelun perusteella vaikuttaa siltä, että hoito yksityisellä on laadukasta, hyvää, paneutuvaa ja yksilöllistä. Julkisella taitaa monesti olla vähän toinen meininki, tosin lapsettomuushoitojen osalta mulla ei ole julkisesta omakohtaisia kokemuksia.
 
Pantteri tervetuloa :wave: Tämä on aika mukava pino kun kaikki ovat melko samassa jamassa :hug: Osa jo aloittaneet tutkimukset ja osa harkitsee sitä... itsellä vielä harkinnassa mihin sitä lähtis. Syksyllä otetaan sitten miehen kanssa enemmän selvää.
Onko teillä muuten esikoinen "yrityksessä" ? Niin ja pahoitteluni kohdunulkoisesta :hug:
 
Bianca72
Mitäs meinaat heti ekana tehdä, kun nyt se loma alko?
Sit ajattelin, että mitenhän alan yk.ta laskemaan, kun tää km. tuli?? Onko se sitten 1 seuraavaks?
En mie oikeen tiiä :p .
 
Bianca mennää sunnuntaina mökille melkein viikoksi :D Ihanaa... joutuu vain nettipimentoon niin pitkäksi aikaa :whistle:

Mites olis jos listaan laittais sen milloin aloititte eli onkos se sitten 06/07? ja sulkuihin perään (km 07/08)?
 
Bianca72
Kuinkahan nopeeta vois tulla raskaaks km.n jälkeen :/ ? Mä en oikeesti jaksais oottaa taas montaa kuukautta! Ja onkohan suurempi vaara saada km., kun on sellainen kerran ollut??
Niin! Sain lääkkeet streptokokkiin tänään, kun oli alapääs semmonen.. :x
 
Bianca Ilmeisesti toiset raskautuu helpostikin km:n jälkeen ja toisilla menee pidempäänkin. Itse haluan myös nopeasti aloittaa touhut uudelleen. Jos nyt kuitenkin yhdet menkat ainakin antais tulla ja sitten jos kaikki ok niin aletaan yritys uudelleen. Toivotaan että me molemmat odotellaan vielä tämän vuoden puolella vauvoja paremmalla onnella.
 
Bianca72
Alkuperäinen kirjoittaja Nanniina:
Bianca Ilmeisesti toiset raskautuu helpostikin km:n jälkeen ja toisilla menee pidempäänkin. Itse haluan myös nopeasti aloittaa touhut uudelleen. Jos nyt kuitenkin yhdet menkat ainakin antais tulla ja sitten jos kaikki ok niin aletaan yritys uudelleen. Toivotaan että me molemmat odotellaan vielä tämän vuoden puolella vauvoja paremmalla onnella.
Joo niinpä

=) . Mä alotan terolutit taas varmaan 2kk. päästä viim.
 
Moi! :wave:

Pantterille terveluloa! Täällä on monia samassa tilanteessa olevia..

Täällähän mäkin taustalla roikun! Ei vaan oo mitään kerrottavaa, ovista odotellessa.. :D meillä on ollut jotenkin kauheen viileä ilmapiiri täällä kotona, en oikein itekkään tiedä miksi. Molemmat vaan touhuaa omia juttujaan ja keskustelut on ollu jotenkin pinnallisia... :/ Eihän se aina voi niin iloista ollakkaan, mutta alkaa jo rassaamaan tää.. Luulen et mun mies ottaa taas paineita tästä vauva-hommasta, vaikka ei sitä myönnäkkään (mä oon jo näiden pettymysten kautta tottunut ajatukseen että tulee kun on tarkotettu). Taas tuli ilmotus uudesta odottajasta. Miten mä saan mun miehen normaaliks??

Tässä kierrossa alan tikuttaa ovista, ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi! :D

Bianca: mun työkaveri sai km:n vko6 ja heti seuraavasta kierrosta alkoi odottamaan tätä seuraavaa. Ja ihan hyvin on kaikki mennyt, onneksi. :heart: lääkäri suositteli sille yksien tai kaksien menkkojen tuloa ennen yritystä, mutta kohtalo päätti toisin. =)
 
Bianca72
Niin hullua, kun tää km. onkin, niin yks hyvä puoli löyty! Mä oon rakastunut syvemmin taas mieheeni :heart: :D . ajattelin, että joku päivä mennään syömään ihan vaan kahestaan. Menkää tekin? Tai muuten jotakin yhteistä järkätkää :heart: .

Humenna meen verikokeeseen vielä ja toivottavasti Hcg on laskenut alle 5! Kummasti on oikeelta puolelta nippaillut muutaman kerran tänään, mutta ehkä vaan roppa alkaa toimimaan taas :xmas: .eilen eka pupsailu yli 2viikon tauon jälkeen :p ..hiukka otti muka kipeetäkin.
 
Tervetuloa uudet ja heippa vanhoille! :wave: Täällä ollaan toivuttu sekä viikonlopun negasta, että hilpeistä rapujuhlista. :D Tosin ensimmäisestä toipuminen on vielä vähän kesken, krapula sentään on paljon ohimenevämpi olotila kuin nämä jokakuukautiset (tai mun tapauksessa joka puolitoistakuukautiset) pettymykset. :ashamed:

Vuoto tosin vielä odotuttaa itseään. Toivon kuitenkin, ettei kierto venähtäisi tästä enää kovin pitkäksi. :(

Lainasin tänään kirjastosta kasan lapsettomuudesta kertovia kirjoja. Lisäksi luin eräästä naistentauteja ja synnytyksiä käsittelevästä kirjasta koko lapsettomuutta koskevan luvun. Eipä siellä mitään uutta tietoa ollut, paitsi ehkä ne tilastot. Olin yllättynyt, kuinka suuria onnistumisprosentit kuitenkin ovat hoidoissa. Olen aina ajatellut, että ne ovat lähes yhtä huonot kuin luomuillessa. Mulla onkin nyt sitten tää kuukausi aikaa totutella ajatukseen uusista hoidoista (tai no, uusista ja uusista). Mieskin kävi viemässä tänään spermanäytteen, jonka tulokset saadaan kolmen viikon päästä.
 
Heips!

Mahtuuko viä pinon jatkoksi (kun tuol lapsettomuuspuolella on niiiiin kovin hiljaista)? Meillä siis esikoisvaavista haaveilu alotettu kohta vuosi sitten (syyskuussa) ja yk 10 on menossa. (Nyt kp 10 ja yleensä kierto säännöllisen epäsäännöllinen 31-39). Ensi viikolla mennään yksityiselle tutkimuksiin Väestöliittoon, jotta saa edes jotain tietoo tähän raskaaseen tilanteeseen...jotenki niin rankkaa nuo jokakuukautiset pettymykset ja sitten sitä vaa pohtii et onko jossain jotain vikaa vai onko meillä vain äärimmäisen huono tuuri...selviääpähän ainaki tilanteesta sitten jotain. Tässä kierrossa on kaikki epätoivoisimmatki kikat taas otettu käyttöön omenaviinietikasta vehnänalkioöljyyn, eli verenmaku suussa ainaki yritetään. Digitaaliset ovulaatiotesterit ja muut on ostettuna, joten selviää ny ainaki se tuleeko sitä ovulaatiota oikeesti ollenkaa vaiko eikö..

Tosi lohdullista tässä pinossa ompi se, että huomaa, että moni muukin odottaa sitä vaavia pitkään ja hartaasti. Mun lähipiirissä kun vaa on näitä ekalla tai tokalla yrityskerralla onnistuneita ja sekös masentaa välillä... :'(
 
Nanniinalle ja Biancalle voimahalit!!!! :hug:

Mulla on tosi ristiriitaiset fiilikset! Sain tänään tulokset ekoista labroista, jotka siis ihan terveyskeskuslääkäri määräs. Yllättäen mun prolaktiiniarvo oli lähes 1000, kun normaali on 100-500. Oon aika järkyttyny, kun lääkäri sanoi, että yleensä syy on aivolisäkkeen kasvain, hyvänlaatuinen sellainen tosin. Ekan tunnin sen puhelun jälkeen vaan itkin ja suunnilleen mietin kaikki testamentit valmiiks...

Netistä asiaa tutkailtuani oon rauhottunu vähän. Todella usein vissiin syynä on se kasvain, mutta ei läheskään aina, ja vaikka oliskin, niin kasvain on tosi kiltti ja yleensä pysyy hyvänä lääkkein. Lapsettomuuden tuo korkea prolaktiini ilmeisesti aika hyvin selittää, mikä on kai tosi hyvä uutinen. Nyt ootan sitten aikaa gynen polille ja pään magneettikuviin. Ilmeisesti tolla mun arvolla melko todennäkösesti määrätään lääkitys, jonka pitäis alentaa arvoja ja ehkä sitten helpottaa raskautumista. Niin, mikäli tää nyt on ainut syy lapsettomuuteen.

Hassu fiili kyllä. Haluis heti tietää, että onko tuolla päässä jotain ylimäärästä vai ei, ja miten se vaikuttaa ja millon pääsee tutkimuksiin... jonoa kyllä on, että odottamaan olen varautunu. Täytynee ottaa puhelu tutulle gynekologille heti huomenissa :)
 
Siskonen: :hug: Uskon, ettei ole helppoa odotella tutkimuksia ja lisätietoa! Toivottavasti kaikki olis sulla mahdollisimman hyvin. Tuotahan sitä just välillä itsekin miettii, että entä jos niissä lapsettomuustutkimuksissa paljastuu jotain IHAN hirveätä. Toisaalta sitten: se ihan hirveä ois joka tapauksessa olemassa ja ilman tutkimuksia pääsis ihan rauhassa mellastamaan kehossa. Kun syy löytyy, sitä on mahdollista hoitaa tai ainakin pitää vähän paremmin kurissa.

Apua, vasta tiistai! Miten sitä jaksaa koko jäljellä olevan työviikon? Vinkkejä kaivataan! :eek:
 
stellina: Tervetuloa! :wave: Me ollaankin aloitettu ihan samaan aikaan sun kanssa. Mä tosin kävin epäsäännöllisten kiertojen takia tutkimuksissa jo puoli vuotta sitten ja löytyihän sitä vikaa. :ashamed: Mutta tää on mukava pino. Saa hyvää vertaistukea ja varmasti kaikki ovat iloisia toistensa puolesta sitten kun plussataan. :heart:

siskonen: Hui! :eek: Varmasti tuollainen pelästyttää! Tosi paljon voimia sulle odotteluun :hug: ja toivotaan, ettei sieltä löydy mitään aivokasvaimen tapaista vaan jotain vähemmän vakavaa. Ymmärrän, että on ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta niihin tutkimuksiin mennään saamaan selville, mikä on vialla, toisaalta ei sitä ikinä osaa odottaa mitään tuollaista. :hug:

Andala: Sanos muuta! Vasta tiistai ja ulkonakin on niin masentava ilma! :kieh: Pakko on vaan ajatella, että huomenna voi jo ajatella, että ylihuomenna on perjantai... :LOL:

ON: Täti on näköjään eksynyt. Tosin tänään vasta kp 45 ja jos ovis olikin sinä viimeisenä kipupäivänä eli keskiviikkona, niin vasta huomenna on kulunut se 14 päivää. Noh, sitä odotellessa.
 

Yhteistyössä