Kesästä 07 yrittäneet

Rosetta hyvä että järjestyi uusi aika!

Mäkin olen miettinyt että pitäisi varmaan soitella sinne lääkäriin kun ei ole siitä miehen simppatestistä kuulunut mitään ja sanottiin että menee pari viikkoa. Nyt on mennyt jo yli kolme.

Ihan pakko tunnustaa että kun näin nuo pimp-my-pino-kuvat niin mulla alkoi soimaan päässä Alexian Summer is crazy :LOL:
 
Täällä tuuletellaan!!! Nimittäin miehen simppatestin tulokset tuli tänään ja sillä saralla kaikki on kunnossa! *tähän kohtaan joku sekopäinen tuuletushymiö mitä en osaa laittaa*

On kyllä niin helpottunut olo ja luulen että miehen kanssakin voidaan nyt puhua tästä aiheesta vielä vapaammin kun kerran sillä on simpat kunnossa. Eli nyt faktathan on että simppoja on ja munasoluja on eli kai niitä nyyttejä nyt pitäisi onnistua saamaan tavalla tai toisella =)
 
tiger75
Vautsi miten hienoja pinoja meillä :eek: Tuuletuksia jouskarille! Onnea myös Veena, ihana saada tuollaisia tuloksia!! Aurinkoista viikonloppua teille kaikille, ens viikolla alkaa helpottaa työmaalla ja tää tytsky lähtee "laskeutumaan" kohti lomaa = siivoan työpöytääni, hoitelen viimeisiä asioita kuntoon ja tsekkaan kalenteria... tyhjät sivut ja loma on IHAN lähellä. Nyt koisaamaan, huomenna juhlia, juhlia ja juhlia! kuulumisiin taas!
 
Ihanaa Veena, tosi hyvä uutinen, sulla on varmasti huojentunut olo!!! :D Onneksi olkoon :flower:
tiger juu mä vähän tuunasin tuota pinkkaa ihan ilokseni :D mulla olis kans ystävän juhlat tiedossa, toisaalta mukava mennä, mutta toisaalta ei jaksais. Kun tässä on nyt tää koko kesäkuu yhtä juhlimista :whistle: Ei yhtään vkl saa olla kotona rauhassa... noh huilitaan sit lomilla elokuussa *kateellisena tigerin lähellä olevasta lomasta*
 
Haikaraa pyydystämässä


Miuliini85.................kp 80/29-36................yk 9.........1.toiveissa
Stella82..................kp 47/30-32.................yk 9..........1.toiveissa
Rosetta..................kp 32/38-48.................yk 9..........1.toiveissa
HenLai....................kp 30/20-33.................yk 12........1.Toiveissa
Miranda-81.............kp 29/28-32.................yk 10........2.toiveissa
Andala....................kp 26/31-41.................yk12.........1.toiveissa
Tikka81...................kp 25/28-38.................yk 10........1.toiveissa
Gilmore...................kp 24/31-35..................yk 8.........1.toiveissa
Arabel.....................kp 18/26.......................yk 13.......1.toiveissa
Tiger75...................kp 18/27-29..................yk 11.......1.toiveissa
Jouskari-82.............kp 16/28.......................yk 9.........1.toiveissa
Siskonen.................kp 15/28......................yk 10........1.toiveissa
Mulmul....................kp 13/27-30..................yk 10.......1.toiveissa
Piglet......................kp 12/27.......................yk 7.........1.toiveissa
Merlin731...............kp 11/26-34..................08/07.......2. toiveissa
Joppu.....................kp 10/29-33..................yk12.........1.toiveissa
Veena....................kp 4/24-28....................yk 13........1.toiveissa
Nanniina................kp 4/31-34....................yk 9..........1.toiveissa
Kiharapää...................................................yk9...........1.toiveissa
Lilla My........................................................yk 12........1.toiveissa

Plussanneet

Juli........................yk9
Toiveilija82...........yk 9
Tiinahuu...............yk 8


 
Täällä on kotiuduttu yksistä valmistujaisjuhlista ja illalla olisi tiedossa vielä yhdet sempalot, mutta taidan jättää ne väliin kun ei olla miehen kanssa nähty kun se on ollut työreissussa ja mä lähden kanssa huomenna. Ja mieskin perui oikein pokeri-illan että saadaan olla kaksin :D

Hyvillä mielin ollaan täällä edelleen. :)
 
Veena: Hienoja Uutisia =)

Tohtorilla käyty. Ensin se kyseli kaikkea ja sitten katsottiin ultralla kohtu ja munasarjat. Kohtu oli eteenpäin kallistunut ja limakalvon paksuus 8mm eli ihan juuri niin kuin pitääkin oviksen jälkeen olla. Munasarjat oli ihan ok myös, oikealta puolelta munis irronut silloin kun oviksen tikutin ja keltarauhanen näkyi siellä. Lääkärin diagnoosi, myöhästynyt ovulaatio ei vaikuta raskautumis mahdollisuuksiin, pitäisi onnistua ihan hyvin. En saanut teroja koska ne sotkisi vaan mun oman kierron ja niiden aikana raskaaksi tuleminen vois hankaloitua koska ovis ei ehtisi tapahtua ennen terojen aloitusta. Eli jatketaan samaan malliin ja tikutellaan ovista. Uuuden ajan sain 22.7, perun sen jos raskaudun ennen sitä, tuolloin ilmeisesti aloitetaan lapsettomuus tutkimukset. Eli yksi kierto kerkiää olla vielä tämän lisäksi. Ihan positiivinen mieli jäi, näillä jatketaan projektia =)
 
hei keikille piitkästä aikaa!!en ole joutanu lueskelmaan juttuja :D täällä ollaan elenty hiljaiseloa ja tuskin plussaa tulee ku ei olla nähtykkään miehen kanssa kahteen vikkoon ja oviski meni sillä aikaa...mut ainahan sitä voi toivoa... :)
viikonloppuna sain paljon ajateltavaa...mies saisi mahdollisesti syksytä alkavan oppisopimus paikan turusta ja toivoisi minun lähtevän sinne mukaan...olen niin surullinen kun en tiedä viihdynkö etelässä isossa kaupungissa kun olen koko ikäni pienessä kaupungissa lapissa asunu...haluasin lähteä mutta ajatus uudesta paikasta ilman ainuttakaan tuttua tai sukulaista ahdistaa ja saanko sieltä edes töitä?! :/ kaikki mun ystävät asuvat täällä ja vanhemmat ja siskot myös...en halua miehestänikään luopua joten kai se on vaan lähettävä mukaan...voihan sieltä aina tulla takas tänne pohjoseen mut mies jäis sitten sinne ku haluu kuiten sen paikan... :/ :'(
 
Täällä ollaan taas kotona. meni juhlat tosi hyvin ja aamu 6 asti valvottiin |O :D Nyt vkl olis sit 3 päivän festit tiedossa, huh huh...
mulmul voih mikä tilanne sul on :hug: tosi kinkkinen! Noh itse muutettiin ystävistä ja sukulaisista reilun 100km päähän mut hyvin ollaan kotiuduttu. Onhan se vaikee tälleen aikuisena saada uudesta kaupungista ystäviä, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee... ja voithan täältä palstalta kysellä jos jotain kiinostais vaik tutustuu sinuun :) Toki teillä on sitten tosi pidempi matka sukulaisille ja ystäville mitä meillä, mut eipä sitä kovin usein tule lähdettyy ystäviä ym. moikkaamaan. On sit puhelimella yhteydessä enempi... Koitahan jaksella päätöksesi kanssa ja ajatuksesta että muutat Turkkuseen :hug:
 
mulmul mitä teet työkses?

mun täytyy tarkistaa mun kp:t..

kiharapää.......... kp 27/32-35...........yk 9............TYKS.....esikoinen (ma 2.6.)

Olin jotenkin kokonaan unohtanut, että tännekin olin laittanut ilmoittautumisen..

KP
 
kiitti Jouskari-82 ! kyllä tää päätöksen teko on vaikeeta ku en oo semmonen ihminen et saisin helposti kavereita... :/ oon kuulemma (nykyisten ystävien mielestä aluksi ollu) hankalastiymmärettävä ja hiukan omituinen niin ihan kaikki ei uskalla mun kaveriksi ees alkaa... :(
kiharapää : lähihoitaja olen,erikoistunu lapsiin ja nuoriin eli päiväkotiin haluisin töihin päästä... :)
 
Voin kertoa, että Turussa ei välttämättä ole päiväkotipaikkoja paljoa auki, mutta pitkäaikaissairaanhoito ja vanhainkodit ovat huutavassa hoitajapulassa.. Mutta saa nähdä koska tämä tajutaan..

Mutta kyllä varmasti Turusta löytyy töitä lähihoitajalle.. Ja se on ihan varmaa..
 
mulmul mullakin oli muutto toiselle paikkakunnalle miehen perässä. Onneks on puhelimet ja tietokoneet keksitty. Nyt ajatuksissa koira kaveriksi ettei oo niin yksinäistä. Ja jospa se pikkuinen ilmottelis kans itestää jotain ni sitä kauttakin tutustuis toisiin mammoihin.
 
Mulmul: Onpa sun tilanne hankala! Työllistymistä tuskin kuitenkaan tarvitsee pelätä, kun olet tuollaisella alalla. Jos aluksi saa edes jonkin paikan, niin siitähän on sitten helppo vaihtaa parempaan. Mun entisen työkaverin mies oli vielä pari vuotta sitten Turussa päiväkodissa töissä ja just siis koulutukseltaan lähihoitaja. Ymmärsin, että ainakin tuolloin päiväkoteihin työllistyi hyvin, vähintään sijaiseksi. Ja tosiaan, jos plussaat, niin Turku on senkokoinen paikka, että sieltä löytyy varmaan vaikka minkälaista äiti-lapsipiiriä ja harrastuskerhoa, joissa tutustuu ihmisiin. Pohjoiseen on tietysti ihan järjettömän pitkä matka, ja varmasti yhteydenpito sukulaisiin ja kavereihin tulee vähenemään. Itse asun tällä hetkellä lähimmistä hyvistä kavereista tai sukulaisista 250 kilometrin päässä, ja täytyy sanoa, että harvoin nähdään. Mun kohdalla se kuitenkin toimii, mutta ilman työtä en vois kuvitella olevani. Jos siis pitäis muuttaa miehen työn perässä ilman tietoa omasta työllistymisestä, niin vaikeaa olis kyllä...
 
kiharapää siinä on vaan se onkelma et eivät ota vahuspuolelle/pitkäaikais sairaitten puolelle töihin jos ei erikoistumista sille puolen eli vaikeeta tulee oleen saada töitä...ainaki täällä se menee niin ja koulussaki sanottiin et etelänmali tulossa tännekki ja niinhän se tuli... :(
Nanniina miekitoivon et sais ees jotain kavereita jos nyt päätämmä et muutetaan ja se vaava olis kyllä toiveissa meilläkin... :)
Andala se mua eniten harmittaaki ku on niin monta monta sataa kilometriä vanhempien ja kavereitten luo jos nyt muutetaan... :'( ei tuu kyllä näkeen niitäkään kovin usein...no en miekään usko et kovin vaikeeta on päästä sijaisuuksia tekeen jos vaan eka johonki pääsee, mut jos ilman töitä pitää olla niin en tuu viihtyyn alkuunkaan...
ja tosiaan jos plussa tulis tässä pian niin eiköhän sieltä jostain joku mamma kerho löydy josta uusia tuttavia saa :)

ainut hyvä puoli muutossa olis se et kummipoika 3v ja sen äiti,isä ja pikkusisko asuu tampereella näkis niitä vähän useemmin :)
 
tiger75
iltamoi!

Rosetta, hyviä uutisia :flower:

mulmul, oletpa tosiaan vaikean paikan edessä! Jos jotain positiivista, niin Turku on kyllä ainakin mun mielestä aivan ihana kaupunki. Opiskelin itse siellä 6 vuotta ja muuttaisin takaisin, jos joskus työt osuis sille suunnalle (miehen hommien takia alunperin lähettiin pääkaupunkiseudulle). Ystävät ja sukulaiset on kyllä myös tosi tärkee asia ja tuo välimatka on kyllä pitkä... Itsellä kanssa erityisesti äidin kanssa tosi läheinen suhde, puhelimitse ollaan yhteyksissä monta kertaa viikossa edelleen... Me ei taas olla missään vaiheessa asuttu pariskuntana samassa kaupungissa kummankaan lähisukulaisten kanssa, eikä tule kauhean usein nähtyä, vaikka etäisyyttä on vain 50-150km... Mut sitten kun nähdään, ollaankin koko viikonloppu/juhlapyhä etc.

tsemppiä puntarointiin!
 
tiger75 juu niin se on ihanan kaupunki,viimekesänä mies oli siellä koko kesän töissä ja ite vietin viikon verran siellä myös. meillä molempien vanhemmat ja sisarukset sekä ystävät asuvat tässä ihan lähellä ku ei tää rovaniemi city niin kauheen iso paikka oo...ja tosiaan välimatkaa rovaniemen ja turun välille tulee melkosen melkosen paljon ja matkustamiseenki tuhraantus viikonlopusta kaks päivää jos pe iltana lähtee junalla tänne on la aamuna täällä ja la iltana on melkein pakko jo lähtee takas et on su aamuna turus takas jos ma on töitä... :/ et hankalaksi vetää ja mieli on maassa ihan totaalisesti... :'(
 
tiger75
Hups, oltiin pudottu toiselle sivulle... Mä olen ollut tänään ahkera ja siivonnut melkein koko päivän. Leivoin myös naminami-raparperipiirakkaa uuden Pirkan reseptillä. Pyykkiä tuli pestyä myös ja kenkäkaappikin siivottua! Huomasin taas, että omistan ihan muutaman parin kenkiä... aika monet enemmän kuin tuo mies esimerkiksi... no, järjestystä taas vähäksi aikaa =) mukava vapaapäivä siis täällä. Mitäs muille kuuluu?
 
Huoh... Meillä oli viikonloppuna lapsukaisen synttärit ja kolmena päivänä niitä loppujen lopuksi tuli juhlittua. Joten kolmena päivänä meikäläinen myös leipoi. En oo vieläkään oikein toipunu siitä ruljanssista.

Meillä vissiin ovisteltiin eilen. Vatsaa väänsi pirusti töissä ollessa ja aattelinkin jo, että menkat alkaa taas. Ei sentään. Tikkuja ei vielä ole, joten varma asiasta en oo. Hyödynnettiin kuitenkin :p

Mulmul: Kyllähän se muutto aina askarruttaa. Varsinkin noinkin kauas perheestä. Mulla isä aikoinaan tehny samanmoisen muuton. Asui Rovaniemen maalaiskylässä ja muutti Raisioon. Ilmeisesti äitini perässä, kun äitini asui Raisiossa heidän seurustellessaan. Hassua mainita omien vanhempien "seurustelleen". Ei oo sitä aikaisemmin silleen aatellu. :)
Mutta kyllähän täällä Turussa päin varmasti jostain työtä saa ja ystäviä myös.

Mulla alkaa huomenna sitten se moottoripyöräkoulu. Teoriat ensin kahtena iltana ja sitten jossain vaiheessa ajotunnit. Vähän jo jänskättää... mut kai se siit menee... ;)

Hyvät illan jatkot kaikille! :wave:
 
kiitos merlin731 rohkaisevasta esimerkistä. =)
onneksi tässä on vielä useampi kuukausi aikaa totutella ajatukseen ja tehdä päätöksiäkin. tulis nyt vaan viikonloppu niin vois miehenki kans keskustella vielä lisää ja kysellä tuntemuksia siltäki ja kertoa omista huolistaan ja tuntemuksistaa myös hänelle, viimeksi kun aikaa ei ollu juuri muuhun kun tämän asian kertomiseen...
 
Huomenia! Täällä on kotiuduttu reissun päältä ja taas olen maisemissa ja netin ulottuvissa :) Ihana ilma tuolla pihalla. Niin kesäinen että tuli ilman vahingossa hyvälle päälle vaikka meinaa hukkua töihin :D

mulmul: No tuo on kyllä kinkkinen tilanne, onneksi on niin että ainahan sitä takaisin voi muuttaa jos ei elämä siellä maistuisikaan. Työn, harrastusten ja yhdistystoiminnan parissa voisi löytyä paikallisia tuttavuuksia. Tai sitten tosiaan, kuten jo mainittiinkin, niin täältä palstalta.
 
Haikaraa pyydystämässä


Miuliini85.................kp 84/29-36................yk 9.........1.toiveissa
Stella82..................kp 51/30-32.................yk 9..........1.toiveissa
Rosetta..................kp 36/38-48.................yk 9..........1.toiveissa
HenLai....................kp 34/20-33.................yk 12........1.Toiveissa
Miranda-81.............kp 33/28-32.................yk 10........2.toiveissa
Andala....................kp 30/31-41.................yk12.........1.toiveissa
Tikka81...................kp 29/28-38.................yk 10........1.toiveissa
Kiharapää...............kp 29/32-52..................yk9...........1.toiveissa
Gilmore...................kp 28/31-35..................yk 8.........1.toiveissa
Arabel.....................kp 22/26.......................yk 13.......1.toiveissa
Tiger75...................kp 22/27-29..................yk 11.......1.toiveissa
Jouskari-82.............kp 20/28.......................yk 9.........1.toiveissa
Siskonen.................kp 19/28......................yk 10........1.toiveissa
Mulmul....................kp 17/27-30..................yk 10.......1.toiveissa
Piglet......................kp 16/27.......................yk 7.........1.toiveissa
Merlin731...............kp 15/26-34..................08/07.......2. toiveissa
Joppu.....................kp 14/29-33..................yk12.........1.toiveissa
Veena....................kp 8/24-28....................yk 13........1.toiveissa
Nanniina................kp 8/31-34....................yk 9..........1.toiveissa
Lilla My........................................................yk 12........1.toiveissa

Plussanneet

Juli........................yk9
Toiveilija82...........yk 9
Tiinahuu...............yk 8

Nyt tuli sen verta monen päivän takaa päivitys että toivottavasti ovat sinnepäin :p
 
Veena se on kyllä totta et paluumuuton voi aina tehä mut se kolme vuotta pitäs kuiten siellä olla et mies sais sen oppisopimusjutun käytyä...saapa nähä miten tässä käy...

no teenpähän nyt näin perään kuuluttaan et olisko esim täällä joku turussa asuva johon vois jo tätä kautta alustavasti tutustua??täällä olis ehkä tuleva turkulainen jolla ei ole yhtään tuttua tai sukulaista kyseisessä kaupungissa...
 
Jaa en vissiin käyny täällä ultrakuulumisia kertomassa.
Eli ei mitään edelleenkään ollut tapahtunut ja alkoi viimeinen clomikierto jossa napsin 3/clomia/pvä. Jos sekään ei tuota tulosta niin saan lähetteen sairaalaan, kun kuitenkin ens kuussa tulee se vuosi yritystä kaikenkaikkiaan täyteen.
 

Yhteistyössä