Kesästä 07 yrittäneet

Nanniina: jos se ovis on vasta tuloillaan? Tai sit voi olla että meni ja et saanut sitä tikkuun. Näinhän mulle kävi viimeksi vaikka tikutin kokoajan. Silti se oli gynen tutkimukset/verikokeiden perusteella tapahtunut. Eli kannattaa touhuta kuiteskin! Jos ei muuta niin kuivaharjottelun piikkiin :D
 
Moi! =)

Veenalle paranemisia, inhottava sairastaa kun toinen ei oo hoitamassa.. :hug: Jospa se siitä. =)

Jouskarille lohdutushaleja! :hug:

Kiva, Rosetta, että jäi hyvä mieli lääkärikäynnistä! =)

Nanniina: Älä luovuta, hommiin vaan! ;)

on: Eipä mitään uutta auringon alla. Odotellaan edelleenkin... =)
 
tiger75
terve kaverit :wave:

ON: tuhrua nähty, ferrari kurvaa varmaan huomenna pihaan, kuten kiertopäiviin kuuluukin, blaah!!!

kesä ja terassit siis innolla edessä, ja vuoristorataankin voi siis vielä mennä... positiivista henkeä ja plussatuulia teille muille :whistle: :whistle:
 
HEi!

Mäkin voisin tulla tänne mukaan jakamaan ajatuksia ja jännäilemään. Yk 9 lopuillaan, ja kuten tiedätte, monta harmin kyyneltä jo takana. Ihanaa ku on joitaki jotka ymmärtää miltä se tuntuu! Vaikka eihän tää aika nyt vielä niin kamalan pitkä ole, mutta kyllä se sille tuntuu kun ihmiset ympärillä raskautuu tosta noin hups vaan.

Esikoinen siis meillä toiveissa. Viime ja toissa vuonna yritettiin yhteensä reilu puoli vuottta, sitten uusien työpaikkojen ja muiden elämänmuutosten takia pidettiin muutama kuukausi taukoa ja nyt siis tätä viimeistä rupeamaa takana tää kohta 9 kuukautta.

Moni kuuluu käyneen jo gynellä tsekkauttamassa paikkoja, ja sama mulla suunnitelmissa ensi viikolla. Oon menossa yksityiselle, ihan muuten vaanki ku ei oo papaakaan otettu aikoihin. Tää gyne on erikoistunu lapsettomuusasioihin, joten luulisi ainaki tietämystä löytyvän. Toivottavasti kaikki olis ultrassa kunnossa.

Kp mulla tänään 25/28, eli jännät päivät edessä! Tässä kuussa kokeilin eka kertaa ovistikkuja, ja ihmeekseni bongasin oviksen ihan oikeeseen aikaan, kp 14. Kerto on ollu nyt useemman kuukauden säännöllinen, mutta menkat on edelleen aika niukat. En tiiä voisko toi kertoo ohuesta kohdun limakalvosta? Tietääkö kukaan..?

Niin ja ikää mulla kohta 25 ja miehellä saman verran.

Plussaonnea kaikille!!

Sisko
 
Tervetuloa Siskonen =)

Aion tässäkin kierrossa ovista testailla, tietääpähän sitten ainakin koska vois menkkoja odotella
:). Varmaan kp20 aloitan testailemaan, aikaisemmat ovisplussat oon saanut kp22-23. Tää onkin sitten varmaan viimeinen luomu kierto vähään aikaan...
 
Juupa juu...

Täällä taas. Johan sitä aikaa taas vierähti ja tänne tullu monta sivullista tekstiä.

Tervetuloa uusille!! Ja onnea toiveilijalle!! Ja Pigletille halaus...

ON: Mä kävin siellä labrassa ja lekurilla ja sain teroluttia kuurin. Pari päivässä täytyy ottaa vielä kolmen päivän ajan ja sitte pitäis tädin tulla taas kylään. Ens viikolla soittelen niistä tuloksista. Otettiin papa, prolaktiini- ja kilpirauhashormonit. Kait niistä sitte jotain selviää. Mieli on aika matalalla, en tiiä muuta syytä, ku tää kiertohässäkkä. Kun tulis jo joku selvyys asioihin. Tai vaikuttaahan tuokin mielialaan, kun menkat on myöhässä näinkin paljon eikä oo raskaana. Jos menkatkin tulis normaalisti ei sekään olis niin suuri pettymys kuin tää mulle. Sitä kuitenkin elättelee jo haaveita raskautumisesta, mutta toisin käy.

Ja sitten vielä miehen sukulaisetkin on niin kohteliaita vihjailuineen, että kyllä teidänkin tarttis jo se toinen tehdä. Mitä siihen sitten sanoo, kun mieli tekis "huutaa" että kovin yritetään. Toisille se vaan ei oo niin helppoo!!! :headwall:
 
Taidan minäkin kuulua tänne... Mukava lukea muiden samassa tilanteessa olevien tarinoita, asiasta kun on niin vaikea jutella sellaisten ystävien kanssa, jotka eivät vauvakuumetta pode.

Eli, meillä yhteiseloa takana viitisen vuotta ja esikoista yritetään nyt jo yhdeksättä kuukautta. Ovistestejä olen tehnyt ja ovulaatiota bongaillutkin, raskaustestit vaan jatkuvasti negaa. Mulla on pillereiden lopettamisen jälkeen ollu tosi epäsäännölliset kuukautiset ja vuoden alusta alkaen ollu Terolutit käytössä. Niillä kierto ollut heti säännöllinen, 30-32 päivää. Painoa olen yrittänyt pudottaa, tuloksetta, jos se helpottaisi raskautumista. Pitäisi saada jokin motivaation kipinä tehokkaaseen painonpudotukseen.

Vauvakuume on hirmuinen, varsinkin kun nyt kevään korvalla kaveripiirissä on ollut paljon vauvauutisia. Vaikka oikeasti olen iloinen toisten puolesta, kyllä se aina jotenkin surumieliseksikin vetää hetkeksi kun itsellä ei ole tärpännyt. Missään tutkimuksissa ei olla vielä oltu, mitä nyt multa on otettu kilpirauhaskokeet (normaalit) ja tehty munasarjojen uä-tutkimus (normaali) epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi. Täytynee hakeutua kunnalliselle lääkäriin, jos mitään ei nyt lähiaikoina tapahdu.

Nyt kp. 30 menossa, joten tätiä odotellaan...
 
Ja tämä päivä sitten flunssasta huolimatta mennyt töissä ja muutenkin tuskanen ja pitkä päivä. No jospa joskus ennen yötä pääsisi jo kotia kohtikin. Peliä ei ainakaan tartte tänään kattoa kun se tulee niin myöhään ja nytkin jo luomet lupsahtelee..

Tervetuloa mukaan pinoilemaan Siskonen ja Stella! Teillä onkin kummallakin jännät paikat edessä!!

Täällä töissä parhaillaa kyläilemässä yksi muutaman kk vanha pikkutytsi. Voi kun se pitää tollaista ihanaa ininää. Ois jo mun vuoro.

Tiger: jospa ei sittenkään kurvais.. toivotaan nyt vielä!

Merlin: Toivottavasti nyt selkenisi tuo kuvio ja saat kierron tasaantumaan. Noi hemmetin vihjailut (tai välillä kyllä ihan suoraankin sanotut) on niin ärsyttäviä. Aina sitä saa pohtia miten päin olisi ettei muut huomaa. Tekisi vaan mieli sanoa ihan suoraan että ei se kuule ihan napista painamalla käy. Ja joskus ne kommentit on jopa TODELLA törkeitä. En ymmärrä miksi sitä edes tenttaamaan koska eihän sitä koskaan hakua sanoa ellei ole jo turvallisilla vesillä raskaana. Ja jos näin olisi niin ei varmaan tarttisi kysellä.
 
Tääällä mennään taas eteenpäin.. elikkä tätihän se kurvasi tietenkin kylään, prkl! :kieh:

kp1/26 ja yk13

Tohon muiden ihmisten kommentteihin vielä: Mä olen suht hoikka, joten suorilta kyselyiltä oon välttynyt. Mutta yhtä paljon loukkaa vihjailut siitä, että eikö me saada edes lasta aikaiseksi, tai onko miehesi tuhkamuna... (ihmiseltä, joka tosin ei tiedä että yritetään, omaa tyhmää huumoriaan, MUTTA SILTI!!) Mua kaduttaa, että kerroin edes parille lähimmälle ystävälle tästä, nyt molemmat onnellisesti raskaana ja mä kamalan säälin kohteena. :/

Täältä ei oo kun yksi suunta, ylöspäin! *avaa vitamiinipurkin ja uuden greippimehutölkin*
 
Oikea asenne Arabel! Juu meillä mies kanssa kuullut noita tuhkamuna kommentteja ja ällöin oli se kun yksi sanoi että jos et itse saa pullaa uuniin niin pitääkö hänen tulla laittaan. Siis hyi hemmetti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Veena:
Oikea asenne Arabel! Juu meillä mies kanssa kuullut noita tuhkamuna kommentteja ja ällöin oli se kun yksi sanoi että jos et itse saa pullaa uuniin niin pitääkö hänen tulla laittaan. Siis hyi hemmetti!
:eek: :eek:

Paskan marjat, mehän näytetään niille vielä! :D
 
Katselin muiden kirjoittamia viestejä niin aika pian olette saaneet lääkäriltä apua, meillä esikoinen synty 05/06 ja ollaan siitä asti yritetty uutta raskautta, puoli vuotta sitten kävin lääkärillä eikä otettu edes todesta, vähäteltiin koko secundaarista lapsettomuutta, munasarjoista löytyi kasvain joka leikattiin nyt pääsiäisenä, ja sain ennakko ajan gynelle syksyyn lapsettomuus asioissa.

Aloitin opinnot maaliskuussa ja tulevaisuus töiden suhteen näytti valoisalta, ja sitten vihdoin meille tuli plussa, en ollut edes uskoa koska olin jo varma että se on muille ei meille.

Kyllä se vaan auttaa kun saa oikeasti ihan koko ajaksi jotain muuta ajateltavaa ja olin itse jo luopunut toivosta. Nyt hirveä pelko menettämisestä.

tsemppiä kaikille yrittäjille, varmasti se vielä onnistuu.

Itse olen sitä mieltä että lastenhankkiminen ei ole mikään kahvipöytä keskustelun aihe, se on jokaisen parin henk.koht ja yksityinen asia.
 
Kuulostaa ihan kauheelta noi kommentit tuhkamunasta ym... :/ Meille ei onneks oo tollasia kukaan vihjaillu, mut mua kyl loukkais tosi paljon. Ei se lapsen hankkiminen todellakaan oo itsestäänselvyys ja hyvin todennäköisesti ne, joilla ei niitä lapsia ole, yrittävät koko ajan. Että koskaan ei pitäis mennä kommentoimaan tollasia kenellekään ku ei voi tietää. Mur.
 
:wave: uudet tännekin porukkaan!

Tänään ovistestissä vahva plussa. Illaksi ohjelmaa tiedossa. meilläkin anoppi sanoi että yhtä asiaa ei taida meidän poika osata...Tiedän kyllä mitä tarkoitti. Olis tehny mieli siinä vaiheessa sanoa että yritetään mutta ei se onnistu kerta rykäsyllä ihan kaikilta.
 
Tervetuloa uudet! :D
Ja kiitos tissat kun jaoit tuon tilanteesi meidän kanssa! Tuo kyllä toivoa! Aikamoista olet saanut kokea kun kasvain on leikattu! :eek: Varmasti ollut todella pelottavat ja surulliset fiilikset silloin, hyvä että siitä olet selvinnyt ja nyt on ihana kyytiläinen matkassa :hug: Eiköhän kaikki mene hyvin :heart: :heart:

Täällä edelleen odotellaan menkkoja, välillä juilii ihan hivenen niin, että voisi mensut kohta tullakin... ja näppyjä lisääntynyt. Noh odotellaan, odotellaan... |O
 
Tissat: On teitä kyllä koeteltu. Upeaa että olette selvinneet kaikesta ja vielä asiat ovat kääntyneet parhain päin! Kyllähän se niin on että meillä kaikilla täällä toivoa on vaikka se aina välillä pääseekin unohtumaan :ashamed:

Jouskari koska seuraava testaus jos ei tätsyä näy???
 
:heart: Haikaraa pyydystämässä :heart:

Merlin731................kp 69/26-34...............08/07.......2. toiveissa
Miuliini85.................kp 63/29-36................yk 9.........1.toiveissa
Piglet......................kp 48/27......................yk 6.........1.toiveissa
Jouskari-82.............kp 33/28......................yk 8..........1.toiveissa
Stella82..................kp 30/30-32.................yk 9..........1.toiveissa
tiger75....................kp 29/27-29.................yk 10.......1.toiveissa
Siskonen.................kp 25/28......................yk 9..........1.toiveissa
Nanniina.................kp 22/31-34.................yk 8..........1.toiveissa
Joppu......................kp 21/29-33................yk11.........1.toiveissa
Mulmul....................kp 21/27-30................yk 9..........1.toiveissa
Rosetta..................kp 15/38-48.................yk 9..........1.toiveissa
Veena.....................kp 14/24-28................yk 12........1.toiveissa
HenLai....................kp 13/20-33................yk 12........1.Toiveissa
Miranda-81.............kp 12/28-32................yk 10........2.toiveissa
Andala....................kp 9/31-41..................yk12.........1.toiveissa
Tikka81...................kp 9/28-38..................yk 10........1.toiveissa
Gilmore...................kp 7/31-35...................yk 8.........1.toiveissa
Arabel.....................kp 1/26......................yk 13........1.toiveissa
Lilla My........................................................yk 12........1.toiveissa


:flower: Plussanneet :flower:
Juli........................yk9
Toiveilija82...........yk 9


Pävittelin nyt noita tietoja tuohon listaan. Tsekkaatteko varsinkin stella ja siskonen että meni oikein? Ilmoittakaa jos meni vikaan tai saahan sitä toki aivan vapaasti kaikki muutkin päivittää :)
 
iltaa kaikille :wave:
mie aattelin pitää pikkusen taukoa palstailusta ja keskittyä kesän tuloon ja kodin sisutukseen, jos se vaaveliki ilmottelis tulostaan ku ei oo ressiä...käyn kyllä päivittään kp:t ja muut mut nyt koitan pysyä taustalla vähän aikaa!!
plussa tuulia toivottelee
mulmul
 
Veena kiitos päivityksestä jälleen. Ajattelin jospa testailisin lauantaina, niin sitten olisi 8 päivää kulunut siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Nyt on kyllä huono homma, kun olen tämän viikon lomilla, niin on aikaa vahdata koko ajan kroppaa ja sit on kans pelko persiissä et milloin ne alkaa ja sitten kuitenkin sottantuu housut, kun ei jaksa koko aikaa pitää suojaa housussa, hautuu paikat :kieh:
 
Mulmul varmaan ihan hyvää tekee tosiaan. Itsekkin olen välillä pörrännyt täällä enemmän ja välillä vähemmän. Nyt taas on sellainen olo että jos en kyä purkautumassa täällä vähän väliä niin päässä poksahtaa (tervettä???). Mutta tosiaan toivottavasti et meitä täysin hylkää!!!!

Jouskari: Tuo on kyllä raastavaa kun on liikaa aikaa miettiä ja pohtia. Juu ei ne vaipat housuissa voi kokoajan olla, mulla ainakin hiertyy paikat. Täällä ollaan edelleen sorkat sojollaan :)
 
Hei!

Mieli on taas niiiiiiiiiin paha. Ensimmäiset tätiä enteilevät tuhrut tuli tänään, joten huomenna taitaa olla taas kp 1. En vaan jaksa ymmärtää miksei meille sitä nyyttiä voi tulla... Raskaalle tuntuu mennä huomenna töihin. Hoidan töissä vastasyntyneitä, ja välillä tuntuu hankalalle iloita uusista vauvoista toisten kanssa kun itellä olis niin kova kaipuu. Onneks yleensä työn osaa ottaa ihan vaan työnä. No, tästä taas noustaan. On vaan niin pirun pitkä aika siihen kun saa taas jännäillä. Miten voiki 28 päivää tuntua niin pitkälle? Viime aikoina oon kyllä ihmeesti osannu olla ajattelematta asiaa aina kierron loppupäiville saakka.

Niin, noista ihmisten möläyttelyistä on tullu niin tuttua! Mulla on sellanen pömppämaha vaikken muuten oo kauheen pullea, ja siitähän väärinkäsityksiä riittää... Perhejuhlissa: "No niin, otan kuvan, vatsat sisään, paitsi tuon Minnan vatsa ei taidakaan mennä enää sisään, hihhih" joo, hihhih vaan........ Kadulla miehen joukkuekaveri: "Hei moi, onneks säki jannu saat näköjään ees muksun aikaseks ku kentällä et mitään saa, koskas se syntyy" mä vastasin et ei ainakaan seuraavaan yheksään kuukauteen... Töissä: "No oothan sä raskaana ku mä katoin et ootko ku tää työtakki niin peittää"

Tässä näitä. Yleensä osaan vaan hymyillä ja lähinnä säälittää sitä kysyjää koska sillehän se on kaikken nolointa.

Sit on tietty näitä vauvaa pitkään toivoneen lempikommentteja: "Pitää sit vissiin meidän tehä eka lapsenlapsi porukoille kun te ette saa mitään aikaseks" "Ettekö te ymmärrä ettei se ura oo niin tärkee, tehkää lapsia nyt ku ootte vielä nuoria" "Ei teidän kannata yrittää lykätä vauvakuumetta ottamalla kissan, lapsia vaan teette!" "Voitais sit lähtee johonki reissuun yhessä kun teilläki on lapsi" "Mä en ymmärrä ihmisiä jotka on niin itsekkäitä ettei tee lapsia vaan mieluummin elää vauhdikasta elämää ja matkustelee" "Ihminen, jolla ei ole lapsia, ei tiedä rakkaudesta mitään"

Hallelujaa vaan... No, eihän sitä aina voi tietää mikä loukkaa eikä itekään ehkä ymmärtäis jos ei olis tää asia niin herkkä ja ajankohtanen.

Kivaa loppuviikkoa kaikille kaikesta huolimatta! :D
 

Yhteistyössä