Kesästä 07 yrittäneet ~ vol. 2

Siskonen meillä sama homma, ensin odoteltiin aikaa terkkaan 2 kk, nyt parhaillaan odotellaan soittoaikaa terkkaan kuukauden verran, tämän jälkeen odotellaan että lekuri laittaa lähetteen sairaalaan, ja lekuri nyt etukäteen veikkasi että jonot on 4 kk ekalle käynnille sairaalaan, ja siitä eteenpäin alkaa sitten ties kuinka pitkä odotus ennen hoitoja... Hulluksihan tässä tulee! Ja vanhaksi... Menee kirjaimellisesti ikä ja terveys!

Me on kyllä vakaasti harkittu yksityiselle siirtymistä ainakin nyt näin odottelun ajaksi, se raha no vaan löydyttäVÄ, vaikka sitten kivennavasta. Sitten "kovempiin" hoitoihin jos joudutaan, niin voi olla etkä matka jatkuu takaisin julkiselle.

Tsemppiä odotteluun, tiedän varsin hyvin kuinka raastavaa tää on... :hug:

Täällä on ovisplussa bongattuna eilen, mutta pohdin oisko sen oikeasti kuulunut tulla jo lauantaina, kun tänään oli jo lämmöt vähän nousussa. Yleensä ne nousee vasta kaksi päivää plussan jälkeen. En tiedä, olen kyllä vähän flunssainen joten ehkä se selittää tuon pienen lämpöilyn.
 
Stelliina: Toivotaan että sun veikkaus menisi oikeaan :heart:

Rva PikkuMyy: Voi :hug: Paljon voimia ja jaksamista. Ihanaa kun jaksat olla noin postiviinen, siitä saa itsekin voimia.

Siskonen: Käsittääkseni nuo jonot on paikkakunta kohtaisia. Me ollaan yksityisellä hoidossa kun täälläpäin tuntuu ainakin olevan kovat jonot julkiselle. Ja sehän tässä mietityttää että jos koeputki hoiyoihin joudutaan lähteen niin pitäiskö sitä sitten siirtyä julkiselle jonottaan, kun ne on jo aika hintavia täällä yksityisellä. Toisaalta ei jaksaisi enää yhtään odottaa.

).( Odotus jatkuu.. Elikkäs tänään piinapäivä 14 eli 14 päivää toimenpiteestä. Tarkkana kyttään josko menkat alkaa. Alavattassa sellaista menkkamaista tunnetta tosdin aina välill'. Testata en ole uskaltanut vielä kun en halua enää nähdä yhtään nega testiä (parin tunnin päästä saatan olla eri mieltä :D). Taitaa taas tehdä pahaa jos nega tulee. Mutta kaikki on vielä mahdollista!
 
Siskonen: Joensuun keskussairaalaan oollaan menossa ja miekin olin tosiaan valmistautunut odottamaan pitkään. Tosi inhottavaa kun riippuu asuinpaikasta miten pitkään joutuu odottamaan.
Mies vie tällä viikolla simppanäytteen ja sitten voidaan varata pariskunta aikaa.
 
Haikaraa pyydystämässä:


Linneja.............kp 87/34-54........yk 11.......1.toiveissa
Nanniina...........kp 33/28-32........10/07 ....1.toiveissa (07/08km)
Veena...............kp 26/24-28........yk 17.......1.toiveissa
Siskonen...........kp 25/28.............yk 14.......1.toiveissa
Gilmore.............kp 18/31-35........yk 12.......1.toiveissa
Rosetta.............kp 16/37.............yk 13.......1.toiveissa
Arabel...............kp 15/29.............yk 18.......1.toiveissa
Pantalaimon......kp 14/41.............09/07......1.toiveissa
Kiharapää.........kp 14/32-35........yk 13.......1.toiveissa
Joppu................kp 10/29-33........07/07......1.toiveissa
Bianca72 ..........kp 9/-..................06/07......6.toiveissa (07/08km)
Merlin................kp 8/26-34..........08/07......2. toiveissa
Stellina.............kp 8/30-31.........09/07.......1.toiveissa
Rva Pikkumyy...kp 7/30.yk12.yht/4.s haaveissa(km2/08, tm 8/08)
Piglet.................kp 4/29...............yk 11 km jlk.1.toiveissa
NuuNuu83.........kp -/-...................07/07......1.toiveissa
testihirmu..........kp -/-....................................


Plussanneet:

Juli05....................yk 9
Toiveilija82...........yk 9
Tiinahuu...............yk 8
Tiger75................yk 11
HenLai.................yk 13
JJ-t......................07/07
Solina83..............yk 15
Jouskari82...........yk 11
Pantteri76 ..........yk 11
toinen.................yk 12
Tikka81...............yk 13
Andala.................yk15


 
Vaihdettiin spermaanalyysi aika ens viikon perjantaille, kun miehellä työpalaveri sattui samaan aikaan tälle viikolle. Muutenkin parempi tuo ens viikon aika, koska näyttää siltä että ovis on lähipäivinä, limaa pukkaa siihen malliin =). Ovista aloin eilen testailemaan ja vielä näytti negaa.
 
TAAS on tullut käytyä lekurin juttusilla...Käytiin yhdessä läpi minun prolaktiini+kilpirauhas ym.arvot,sekä miehen simppojen tulokset..ja hyvältä näyttää niiden perusteella!!!Siis olen ainekin silloin ovuloinut,vaikka itse kun tikutin niin en saanut (mukamas) oikein mitään tulosta..Mutta hyvä,että on sittenkin jotain tapahtunut,edes kerran...
Sitten laitettiin lähete aukkariin ja sen jälkeen taas pähkäillään uudestaan asioita...Hieman kyllä masentaa tuo akkariin pääsy,kun sinne saattaa "hyvässä"lykyssä joutua odottamaan 3kk!!!!!! :headwall: Mutta,minkäs teet kun jonoa on...Mut silti,voikun sieltä lähetettäis ajoissa tieto koska pääsee..!!!
Ensin ajattelin,että sinne pääsisi nopeastikkin ja toivoin että se aika osuisi juuri silloin,kun vihdoin ja viimein saan pidettyä kesälomaa...Ei tarvis selitellä jos joutuisi olemaan pois töistä...Äh!!!HEMMETTI,että asiat voivat olla vaikeita!!! :'(

Mites teillä muilla jotka olette käyneet tuolla aukkarissa,millainen "kokemus" se on?kestääkö kauan ja sattuuko??
 
).( Nonniih, joskus on mukava tuoda tänne hyviäkin kuulumisia :) Eli tänään kp8 ja ultrassa käyty ja siellähän köllötteli onneksi ihan mukava johtofollin alku, eli noin 11mm oli folli ja limiskin suunnilleen saman verran. Eikä nyt näkyny ollenkaan niitä vähän pienempiä folleja, kuten clomifenin kanssa (oli muutamia 7mm:n kokosia viime kierrossa). Lääkärin mukaan tuo Arimidex toimi mulla siis selkeesti paremmin kuin clomit.Lääkärin mukaan folli kasvaisi todnäk itsekseenkin jo tästä etiä päin, mutta varmuuden vuoksi annetaan sille vielä kasvuvauhtia Gonal-F-pistoksilla nyt kolmena iltana (75 yks.), aika pienellä annoksella siis käsittääkseni. Perjantaina ultrataan tilanne uudelleen (niille jotka kans hoidoissa tren vl:ssa: toi aika sille A:lle josta täällä ei niin positiivisia kommentteja oo ollu...nyyh kun oma lääkäri ei oo silloin paikalla...) ja sitten kun folli on tarpeeksi iso niin saan pistää Pregnylin (jos näin ihanaan vaiheeseen saakka päästään...). Olin niin onnellinen tästä kaikesta, sillä olin taas koittanut psyykata itseni pahimman varalle (eli ettei siellä munasarjoissa oo taaskaan tapahtunu mitään), jotten romahda korkeelta ja kovaa. Eli tästä tuli tosi hyvä mieli. Toisaalta jännittää, että miten tilanne sitten perjantaina on. Ja jotenkin nyt kun alan ekaa kertaa tän lapsettomuushoitoprosessin aikana piikittään itseäni, ni tuli jotenki sellainen olo, että nyt on siirrytty kovempiin hoitoihin....ja kun lääkäri vielä totesi, että jos ei tällä tapaa nyt muutamaan kiertoon tule toivottua tulosta, niin sitten kannattaa siirtyä suoraan ivf-hoitoon, eli ettei inseminaatiovaihetta edes kannata kokeilla...eli hui!Toivon totisesti että meillä nyt tärppäisi näin...

NuuNuu: Ompas kyllä hurja jonotus pelkkään aukkariinkin! Me ollaan hoidossa yksityisellä ja suosittelen kyllä sitä lämpimästi (Väestöliitto ei niin kovin kallis kuitenkaa oo...) Mulle tehtiin aukkari heti ensimmäisellä lääkärikäynnillä siellä, eli oikeestaan pari viikkoa ekan käynnin jälkeen oli jo tieto kaikesta oleellisesta (miehen siittiöt, mun ovulaatiohäikät ja niiden syy PCO, omat verikoetulokset ja aukkari) ja heti seuraavasta kierrosta voitiin aloittaa hoito...mun hermot ja mielenterveys ei ois oikeesti jaksanu enää yhtää epätietoisuutta ja odotusta, kun oli kuiteski jo vuosi tosissaan yritetty sitä vaavia...Mutta paljon paljon voimia odotteluun, toivotaan että aika tulisi pian!Kannattaa muuten aina soitella niille sinne osastolle minne aikaa odottaa, mulle on joskus joku lääkäri sanonu suoraanki (muun jutun hoito oli silloin kyseessä..) että julkisella puolella kannattaa itse olla aktiivinen ja soitella perään. Neuvoa oon toteuttanu hyvällä menestyksellä, eli aina sieltä on sitten kun kovasti jaksaa sinne soitella ja kysellä ajan perään, niin yllättäen löytynytkin aika nopeestikin!Eli ei kun soittelemaan:)
 
Bianca72

No nyt se ns. lapsettomuuskin selvis!
Tai vauvattomuus..mulla on tuo prolaktiiniarvo koholla 1200 tai vähän ylikin, oli vähän järkytys, niin meni osittain ohi tuo lukema :/ . Sehän sais olla vissiin max.500.
Nyt kirraan lääkäriltä lääkkeet.

Muistatteko missä kohtaa kiertoa tuo mahd. lääke, eli parlodel otettiin??
:attn: :attn:
 
Menkat alkoivat tänään. Taas. Aina ne alkaa :'( Juuri oli kerinnyt kipittää vessaan testin kanssa niin huomasin että eipä ole tarvetta testailla. Tuntuu elämä niin järkyttävän epäreilulta ja pelottaa todella paljon ettei me saadakaan lasta. Millainen tulevaisuus meillä on edessä lapsettomina? Kuinka me jaksetaan elää sellaista elämää? Tuleeko musta katkera akka joka vihaa lapsia ja kaikkia ihmisiä, vai olenko sitä jo? Tekisi mieli pakata laukut ja kadota jonnekin maailman ääriin missä tätä ei tarvitsisi miettiä. Mutta missä sellainen paikka on. Pitää varmaan perustaa jokin aavikolle jokin kommuuni, johon hyväksytään vaan lapsettomia naisia, jotka haluaa pakoon todellisuutta..
 
Bianca: Hienoa että asia selvisi!!! Ajatteles jos se on tollaisesta kiinni, ja nyt asia saadaan korjattua!

NuuNuu: Voin ainakin sanoa että oma aukkaritutkimukseni ei sattunut yhtään! Tuntui jossain vaiheessa alavattassa sellaista vähän kuin menkkakipua, mutta siis todella laimeana. Ja tietty se levittimen laitto (joka aina gynellä tungetaan) on inhottava, mutta muuten ei mitään. Mies piti kokoajan kädestä kiinni ja rauhotteli kun jännitin vaikkei sitten sattunutkaan. Ainniin, ja mua ainakin ohjeistettiin ottamaan reilu annos buranaa ennen tutkimusta.
 
Bianca72
Alkuperäinen kirjoittaja Veena:
Bianca: Hienoa että asia selvisi!!! Ajatteles jos se on tollaisesta kiinni, ja nyt asia saadaan korjattua!

NuuNuu: Voin ainakin sanoa että oma aukkaritutkimukseni ei sattunut yhtään! Tuntui jossain vaiheessa alavattassa sellaista vähän kuin menkkakipua, mutta siis todella laimeana. Ja tietty se levittimen laitto (joka aina gynellä tungetaan) on inhottava, mutta muuten ei mitään. Mies piti kokoajan kädestä kiinni ja rauhotteli kun jännitin vaikkei sitten sattunutkaan. Ainniin, ja mua ainakin ohjeistettiin ottamaan reilu annos buranaa ennen tutkimusta.
Mulla on kumma olo, mutta ovista ei tikussa näy ja tuskin ovuloinkaan...Ykä olo+nipistelee vähän.
 
Veena: Mä voisin ainakin liittyä sun kommuuniin! :D :ashamed: Mä itseasiassa mietin juuri maanantaina synkkänä mustana hetkenäni, että meidän elämä on ihan rikasta ja hienoa ilman lapsiakin. Toki se lapsihaave on vielä päällimmäisenä mielessä, mutta kyllä siellä alla on havaittavissa jotain...ei nyt vielä tämän lapsettomuuden hyväksyntää, mutta ainakin sellaista ajatusta, etten enää niin jyrkästi katso ihmisiä, jotka valitsevat kaksin elämisen, joko niin, että on lapsettomuutta taustalla tai ilman. Mutta se on ihan hyvin pieni osa minusta, joka niin ajattelee. Suurin osa raivoaa tätä epäoikeudenmukaisuutta ja epätoivoa. :kieh:

Olispa ollut niin kiva nähdä tänä viikonloppuna, harmi kun olet Veena Helsingissä. :/

Bianca: Tosi hienoa, että syy selvisi! Nyt vaan lääkkeet kehiin, ja olen ihan varma, että tärppää! :hug:

stellinalle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

ON: En ole oikein kärryillä, että kuinka moni teistä käy tuolla Odotuksen odottajissa, mutta kertaanpa tähän vielä oman navan. Eli maanantain ultrassa ei yhtään tarpeeksi suurta follia. Tilanne on täysin identtinen viime kiertoon, eli jotain toivoa toki vielä on myöhäisestä oviksesta. Se vaan ei kauheasti ensi viikolla lohduta, kun mies on 500 km:n päässä kertausharjoituksissa. :'( Kaiken lisäksi mulla on jokin tulehdus päällä, itse epäilen clue-soluja, sillä hiivalääke ei tehonnut. Lähetin epätoivoissani sähköpostia gynelle, joka vastasi melkein saman tien, että soittaa mulle reseptin apteekkiin! Ei siis tarvitse käydä edes labrassa. Mikä ihana lääkäri! :heart: Noh, ehkä en ihan vielä kirvestä heitä kaivoon, vaan katson mitä perjantain uusi ultra sanoo. Tosin en tiedä mitä tämä antibioottikuuri tarkoittaa, saadaanko edes yrittää, mutta en jaksa nyt murehtia sitä...
 
Minä ilmottaudun vapaaehtoiseksi Veenan kommuuniin, voin vaikka haravoida hiekkaa tai tehdä jotain muuta yhtä tarpeellista, jos siellä kerran ajatuksia saisi muualle. Veenalle vielä pahoittelut tädistä. :hug:

NuuNuulle minäkin toivottelen mahdollisimman mukavaa aukkaria, en siitä kyllä vielä kokemusta omaa, vaan lähinnä itsekin odottelen kauhulla... Mutta eipä se kai kaikilla tunnu oikein miltään, joillakin sitten vähän enemmän. Toisaalta kyllähän joidenkin mielestä jo papa-koe on ihan hirveän kivulias, joten eipä näistä voi toisen puolesta oikein mitään sanoa.

Kiva että Biancalla syy alkaa selvitä, toivotaan että konstitkin löytyy asian ratkaisemiseksi mahdollisimman pian!

Täällä ei mitään. Ei yhtään mitään. Odotellaan tätiä, odotellaan tuloksia, odotellaan lähetettä, odotellaan lekuriaikaa, odotellaan. Odotellaan. Odotellaan.
 
Bianca72
Kiitoksia!
Maanantaina tää menee ainakin kuukaudeks töihin, ihan pakko...Manit niin vitsin lopussa.
Huominen JÄNNITTÄÄ,kun se kloppi(nuori venälainen lääkäri:))soittaa!!!
 
Veena: Voi ei, tuo ei ole enää reilua! Toivoin niin kovasti, että olisit plussannut. Sun tilanne näytti niin hyvältä, että olin jo melkein varma, että teillä tärppäis nyt. Toivottavasti ensi kerralla on parempi onni, ja jos ei ole vielä silloinkaan, niin älä menetä toivoa. Kyllä se vauva teille vielä tulee, sen täytyy tulla. :hug: :heart:

Stellina: Kiva kuulla, että sun tilanne näyttää noin hyvältä. Jospa se siitä nyt... :heart: Pidän peukkuja teille!
 
Bianca72
:'( Onko myöhäistä vielä, jos eilen oli ovis? Tikun mukaan ei ollu, mutta limaa+nipistelyä/lämmöt oli välillä 36,77+-

Oli kränää eilen, joten eipä onnannu seks...
 
Nanniina :hug:Voimia sulle.

Gilmore ja Pantsu: Teille tehty ennakkovaraus aavikkkokommuuniin :D *lisäilee nimiä V.I.P listaan*

Pantsu: Ai siis tänä viikoloppuna, mä käsitin että ensi vl. Silloin siis olen Helsingissä. Tosin tänä viikoloppuna mulla on juhlaviikonloppu kun on synttärit. Päivällä kahvituksia ja illalla me vietetään kaveriporukalla tyttöjen iltaa. Jei! Aion elää niin kuin en olisi raskaana (kuin yllättävää :D).

Bianca: Jos se ovis on tänään? Ja ovisplussastahan se tapahtuu vasta jonkun ajan päästä (oliko se nyt 24-36 h vai miten?
 
Bianca72
Veena täytyy vielä tikuttaa, kun en oo ehtiny vielä.

Se lekuri soitti 1h.20min myöhässä, kun ensin pari kertaa marmatin terv. keskukseen..hih!!
Oli aikasta lailla epäkohtelias, mutta lääkkeet kirjotti :kieh: :kieh: ......!!!
 
kiitoksia kaikille rohkaisevista sanoista!! :hug:
Rupean tässä tosissaan miettimään tuota yksityisen puoleen lähtöä.....raivostuttaa tämä odottelu!!!!!!!! hohhoijaa......... |O

parhaillaan;täti per%#¤/ TAAS kylässä...!!!!!!!!!!!! :kieh:
 

Yhteistyössä