KESÄPINO,viidettä,kuudetta,seitsämättä jne odottaville=)

Minäkö asuisin täällä koneella.. :ashamed:

Hyvä että on hyvät mielikuvat minun pullista.. :LOL: Ja joo, kyllä niistä ihan syötäviä tuli. =) Teillä kuulostaa siellä olevan aivan paratiisi kun on uunitkin ulkona. Me täällä miehen kanssa haaveillaan, josko joskus saataisiin sellainen grillikota tuonne pihalle jossa voitaisiin sitten talvellakin naatiskella kuumat kaakaot ja muutenkin tunnelmoida. Tälle lauantaille on taas raha-anomus laitettu vetämään että josko se sattuis kohilleen niin voisi muutaman unelman toteuttaakkin. ;)

Taas tuli saunottua, eli varmaankin hyvät yöunet tulee ens yönä. :wave:
 
Iltoja!

Oottepas työ olleet ahkerana, kun jaksatte leipoa ja siivota. Tosin itsekkin väsäsin nyt iltasella leipää, kun meillä on pari keliaakikkoa perheessä niin tulee noille leivottua. :)

Miulla olisi sama urakka edessä kun Riemullakin eli ikkunoiden pesua ja muuta siivoilua. Kävin tänään kasvohoidosta hakemassa puhtia tuohon hommaan, huomenna tai maanantaina ehkä sitten aloittelen hommat.

Tänään taas yritin kuunnella tuota Synnytä rentoutuneena cd:tä, mutta alkaa tuntua siltä että oikeesti jotkut suuremmat luonnonvoimat on miun kuuntelua vastaan. :headwall: Lapset yleensä jo tähän aikaan nukkuu ja ajattelinkin että no nyt saa rauhassa kuunnella niin eikös ne ramppaa joka välissä ylös sängystä ja yllättäen vaan äiti kelpaa... No ehkä sitä synnytetään sit vähemmän rentoutuneena. :LOL:

Onkos teistä jollain kokemusta tuollaisesta rentoutuslevyistä, oliko apua synnytyksessä?

Säihkis mekastaa mahassa joten nyt jonkun ohjelman pariin ja sitten nukkumaan.
Hyviä öitä.
 
Huomenta.

:headwall: ja sitä rataa... :headwall:

Angel Eyes ei ole kokemusta rentoutuslevyistä. Olen kokenut omalla kohdallani että salissa täytyy olla täysin hiljaista, jotta pystyn keskittymään vaan hengittämiseen. Paljonkon sinulla on jo viikkoja? Joko synnytys häämöttää likellä?

Tellu30 38+4

 
Tellu30 Miullahan on viikkoja nyt se 36+2. Kaikki lapsoset on syntyneet ennen laskettua, rv 38-39, että eiköhän se tääkin sieltä varmaan ajoissa tule.

Tosin olisi niin miun tuuria että meneekin sitten tämä viimeinen sen pari viikkoa yli. :D
 
Moi kaikki! :wave:

Riemu: olet kyllä tosiaan riemua tuottava kirjoitus -ja huumorityylilläsi :D, kiitos siitä! Sen kyllä sanon, että tellun pullakaipuussasi minun mielessäni olivat vain ne leivonnaispullat, joten kenties tarkennustarpeesi kertovatkin enemmän omasta kaksi(tai yksi-)mielisyydestäsi kuin meidän rivosta ajattelutavastamme :D *tyrsk* Mutta koetamme ymmärtää sinua, olethan seksin puutteessa muurautumassa umpeenkin...=D
Vaan ylimääräisestä turpeudestasi olen kyllä huolissani! :hug: Voiko sen kaiken laittaa helteidenne piikiin vai pitäisikö sinun käydä lääkärissä???
Itse en ole sektiota kokenut, joten en osaa sanon sen mahd. aiheuttamasta pahoinvoinnistakaan. Mutta eikö olekin aika kivaakin, että saat virallisen päivämäärän? Minä olen ainakin puoliksi ja etenkin edellisen raskauden peloissani oikein toivonut sektiota mielessäni, myönnän.

Angel Eyes Enpä ole kokeillut mitään rentoutuslevyjä. Ylipäätään koetan saada sen pakollisen synnytyksen pikaisesti pois alta, raskaudessa ja synnytyksessä ei ole minulle sellaista...itseisarvoa, että tahtoisin/voisin /osaisinkaan tavallaan pysähtyä ja olla siinä hetkessä keskittyen. Ei varmastikaan maailman fiksuin tapa olla ja elää, mutta tällainen minä olen. Viiime synnytyksessä (5. lapsi) koetin sentään hiukan keskittyä hengittämään ja rentoutumaan toisin kuin 4 edellisessä, jolloin olisin supistuksen tullessa vain tahtonut sulloutua yksin pimeään komeroon jäykistelemään :snotty: :ashamed:

HotMilkille jalkakrampeista: kyllä, hyvin tuttuja juttuja. Tässä raskaudessa niitä on ollut pahoina (niin että seuraavan päivän pohje on ihan jumituskipeä) niitä on ollut vain pari kertaa ja varmasti ihan päivittäin syömäni magnesium ja kunnon nesteytys on asiaan vaikuttanut myönteisesti. Edellisissä raskauksissa vaiva oli ihan jokaöinen.

Miiallakin on jo kunnon viikot kasassa ! =)

Neuvolaterkka ei taas perantaina uskonut, että vauva olisi tosi iso, pitkä korkeintaan(juups, kaksi muksuista onkin ollut 56 ja 56,5cm). No, minä kuitenkin niin tunnen ja vaatevertailuilla näin koen. Olen isompi kuin niissä raskauksissa, jolloin painoa minussa oli monta kymmentä kiloa nykyistä enemmän. No, pian se nähdään -soisin olevani tuon oon suhteen väärässä.

Viime yönä ( ei, en nuku edelleenkään -toukokuussa viimeksi olen nukkunut -kokonaisyösaldoni on järjestäin alle 5h ja sekin 2-3 pätkässä. Mutta voin sanoa olevani tottunut.en enää muista, millaista oli olla pitkäpinnaisempi) olin oikeasti ihan lähdössä sairaalaan ja iltapäivästä jatkuneiden selkäsuppareiden, jalkojen altamenon ja säryn vuosi olin ajatuksesta helpottunut. Mieskin oli yöllä jo aika täpinöissään ja stressaantunut(monessa mielessä). Sain kuulkaa tunnissa aikaan jumalattoman paljon: pyykkikoneellinen narulle terassille(vaikka siellä satoikin.), toinen koneeseen, turvakaukalon kaivaminen ja pesu, astianpesukoneen tyhjennys ja täyttö, piiiiitkä suihku, vauvan kotiutumisvaatteiden laitto ja oman sairaalakassin viimeistely. Ja ennen kaikkea kihisin pyhää vihaa vain sisäisesti, vaikka mies pysytteli hereillä. Olisi ollut ihan kätsyä lähteä viime yönä, koska poikapuoli -aikuinen jo - oli täällä (asuu viikot kauempana) eikä lapsia olisi tarvinnut herätellä. Kuitenkin päällimmäisenä tunteena kivun hellittäessä suihkulla ja lääkkeellä oli ja on suuri helpotus, saan henkiselle puolelle lisäaikaa. Nyt olen taas asennoitunut niin, että vajaan kolmen viikon kuluttua vasta, KIITOS.

Todellakin, rv tikittää 39+1 ja olo on :huh ja hui.
 
No joo, niin kai se on. Täytyy myöntää. :ashamed: vähemmästäkin selibaatista alkaa mielikuvitus härskiintymään :ashamed: Sori vaan Tellu, yritän unohtaa sun pullat.

:saint:

Mulla on tiistaina lääkäri. Täytyy ottaa tämä turvotus puheeksi. Eilinen reippaus kostautui, olen vain maannut tänään ja jokapaikkaa kolottaa. Kädet on ollut pakko pitää paketissa ja laatannut olen oikein kunnolla. Mies meinasi väkisin viedä sairaalaan. Mutta ei se raukka jaksa mua enään väkisin nostaa autoon:kieh:
Mulla on Feenikslintunen vähän samanlaiset ajatukset synnyttämisestä kuin sullakin, joten siinä mielessä sektio on ihan jees juttu. Mua vaan alkaa pelottamaan jo sekin.

Voititteko Tellu lotossa? ;)

Käsi kramppaa taas näiden muutaman rivin tähden :headwall:

:wave: Kaikille ihanaa ja mahollisimman vaivatonta viikkoa :wave:
 
Nou hätä riemu, älä unohda pulliani. :LOL: Ja mies joutu lähtemään tänä aamuna töihin, eli ei tuottanu lauantain raha-anomus toivottua tulosta. :( Noh, josko ens lauantaina sitten.

On kyllä todella hurjan kuulosta tuo sinun turvotus. Minusta tuntuu että sinä olet se seuraava joka saa nyytin syliinsä.

Tämä on taas niiiin ihmeellistä tämä raskaus.. Eilen olin menossa laittaan pyykkejä kuivumaan niin yht'äkkiä jotain valu pitkin reisiä. Ei, ei ollu pissaa.. :LOL: Tuli sen verran hyvästi että farkutkin meni vaihtoon, mutta ei sitten sen enempää. Mitähän helkkarin eritettä tuo nyt sitten oli? Noh, nyt aamulla kävin neuvolassa ja antoivat sieltä sitten mukaan sellaisia liuskatestejä jolla voin kattoa oliko lapsivettä.. Pirskatti vie, ku on sama pää kesät talvet, etten muista minkä väriseksi sen lapun piti värjäytyä jos on lapsivettä.. :kieh: Ja neuvolasta käynnistä on aikaa reilu puolituntia.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja riemu:
:wave: Kaikille ihanaa ja mahollisimman vaivatonta viikkoa :wave:
Peesaan. :wave:

Tellu30 38+5

*muoks*
Erinäisten vaiheiden ja tulkintavaikeuksien jälkeen tulin siihen tulokseen että lapsivettä ei ole tullu. Se mitä se hulahtanu erite on ollu jäänee ikuiseksi mysteeriksi. Tämä on taas sen verran vaikeaa tämä raskaus että nyt teen totaalikieltäytymisen enkä suostu synnyttään tätä vauvaa ollenkaan koska tekee minut jo nyt hulluksi. :kieh: ;)

ps. huomenna olisi kanssa ihan hyvä syntymäpäivä, koska on meidän 8v hääpäivä kyseessä. (että se siitä kieltäytymisestä.. :LOL: )
 
Tosi loogista taas Tellunkin kerronta: "En tahdo synnyttää koskaan...tai no jos sitten huomenna" -todellakin :D ...ja kuinka ollakaan, niin tuttua!!!
Onnea huomisen hääpäivänne johdosta! :flower:
Olen tuolta elokuussa la:n omaavien pinosta myös lukenut noista nesteiden hulahteluista, yhtä mystisiä ovat olleet.

Riemu saa sitten huomenna the päivämäärän? Hui!

Itse luulen oikeasti, että minulla menee tässä vielä se 2 viikkoa -ja tällä hetkellä ajatus on ihan jees, lienen turtunut tähän jomotukseen.

Feenikslintunen 39+2
 
:eek: Mitä himpulaa täällä on tapahtunut:rolleyes:

Onnea Tellulle hääpäivän johdosta.

Mä tulin vaan pikaisesti kertomaan että the päivämäärä on 1.9 eli ensi viikon keskiviikkona.=)

nyt pitää rientää...
 
... tulin takas.


Hitsi. Kirjotin äsken uudestaan kipeillä sormilla ja kaikki hävis:mad:

Kävin lunttaamassa etusivulta, ettäTellun LA on samana päivänä kuin mun leikkaus ja sitten mulla on semmonen tutina että Feenikslintunenkin synnyttää samana päivänä. Vähänks pidetään sitten isot pirskeet :D
 
Mitä ihmettä täällä tosiaan on tapahtunut.. : / Noh, kai tähänkin tottuu..

Minulle kyllä passaa tuo joukkoryntäys sairaaloihin tuona päivänä, mutta en pistä hanttiin vaikka pääsisin aikaisemminkin.. ;)

Olin hyvin reippaana tänään ja kävelin kahden pienimmän kanssa noin 6km lenkin (istuivat tyytyväisinä tuplissa kun äiti lykki menemään). Kiva olo tuli kyllä, mutta nyt on sitten vähemmän hauskaa.. Selkä huutaa hoosiannaa ja nivuset huutaa jotain ihan muuta. :'( Ei passaa saada toiste tuollaista hullua päähän pistoa.

Jaahas, pitää mennä syömähommiin.

Tellu30 38+6
 
6km ai kauheeta!!! Vähänkö olet reipas Tellu. Mä en jaksais kävellä vaik en olis raskaanakaan:ashamed: Ei ole mikään ihme että selkä huutaa hoosiannaa. Mutta että nivuset huutaa jotain ihan muuta, niin sitä mä vähän ihmettelen. Vielä tommosen lenkin jälkeen jaksat olla kunnon vaimo;)



:whistle:
 
Yllättävän hyvin pääsin sängystä ylös aamulla, vaikka illalla epäilin toista. Tosiaan minulla tässä raskaudessa on alkanu nivuset menemään ihan jumiin. Ihmeellistä.. :confused:

Ja tuosta että jaksaisin olla kunnon vaimo, voi olla montaa erimieltä.. :p

Minulla alkoi jännittään sinun puolesta riemu, saat viikon päästä nyytin syliin!!! :heart: Minäkin tahdon nuuskutteleen ja kyhjöttään peiton alle pienokaisen kanssa! Noh, viimeistään 3 viikon päästä.

Pitänee alkaa henkisesti valmistautuun kun täytyy esikoista mennä käyttään hammaslääkärissä.. Ei sillä esikoinen on varmasti hyvin reipas, mutta kun nuo kaksi pienimmäistä on mukana niin mitä vain voi tapahtua.. :D

Tellu30 39+0 (en ikuna olisi uskonut että näin pitkälle mennään)
 
Tellu Niin, vähänks jännää... Viikon päästä mulla on jo tähän aikaan oma pieni käärö:heart: Mä en malta millään odottaa. Eikä varmana mene sullakaan kauan. Ylihuomennahan se sun nyytti syntyy.

Toivottavasti hammaslääkärissä käynti sujui hyvin:D

Mä hurautan nyt äkkiä yhteen sisustuskauppaan kun kuopus on kaverillaan, jos vaikka jotain kivaa ja piristävää löytyis.

Hei viel semmosta että noi vauvan liikkeet, ne on hiljentyny. Ja tiedän että niitä pitää seurata ja olen saanut jonkinlaisia muljahduksia tarvittavan määrän tuntumaan, mutta on pitänyt vähän heilutella mahaa. Tätä on jatkunut nyt kolme päivää. Muuten tämä tapaus on ollut tosi villi ja potkinut kipeästi, nyt vain hiljaa muljuu. Ja mä höhlä unohin eilen sanoa lääkärille: /
Onko teillä tässä loppumetreillä samoin?

riemu 37+3
 
Hitsin pimpulat kun oli tuossa joku hetki sitten hyvän tuntoinen maha.. Aloin sitten imuroimaan ja pesemään vessat että josko siitä intoutus supisteleen ja päästäisiin lähtemään laitokselle, niin mitä sitä *piiiip*. Ärsyttävää tälläinen kiusoittelu! :kieh:

Hammaslääkärireissu meni oikein mallikkaasti =) Ainut vaan että esikoiselle tulee oikomishoidot kun näki jo sekunnin katselulla että ahdasta on suussa.. :( Noh, hyvä että tässä vaiheen aletaan hoitamaan eikä sitten kun se on liian myöhäistä ja joudutaan leikkauksiin asti tms.

vauvan liikkeistä täällä ne on selkeästi kanssa rauhoittuneet. Välillä pitää tosiaan ruveta tönimään toista että saa hereille ja liikkeelle. Mutta sitten taas kun vauva liikkuu "omatoimisesti" niin jo muljuaa ja kunnolla, mutta noin niinku yleisesti ottaen on kyllä rauhoittunut. Tietty jos huolettaa ja ei saa tarpeeksi liikkeitä niin kannattaahan se käydä tarkistuttamassa.

Kirjoittelihan Feeniks eilen, mutta ku ei ole tänään näkynyt niin olisiko jo menny hommiin??? ;)
 
Tellu, Feenikslintunen ei pääse kirjautumaan. Taitaa olla nää uudet sivut vähän sudet.

Hyvä että esikoisesi legot laitetaan nyt kuntoon. Se on paljon kivuliaampaa myöhemmin. Meilläkin on pojalla yöraudat. Saas nähdä tuottaako tulosta. Huomenna on taas tarkastus.

Mulla huutaa käsi nyt sitä hoosiannaa, joten palaan huomenna takas.
 
Ahaa.. Nämä on kyllä aikas huonot nämä uudet sivut.. En tykkää. :kieh:

Onhan tuo hyvä että laitetaan kuntoon ja helpompaa se on nyt pienempänä. Säälittää vaan kun joudutaan repimään hampaita pois, on kerta perinyt äidiltään sellaiset hampaat joita ei saa ite pois, ei vaan lähde lenkkumaan. :'(

Hitto, olin taas illalla lähdössä synnyttään, mutta ei.. :kieh: Ei minulla kukaan ole tälläin kiusoitellu näin pitkään. Sitte ku supistukset on alkanu niin ne on alkanu eikä lopahtanu. Kohta en osaa ajoissa lähteä liikkeelle ku oon jo turtunu tähän kipuun ja oletan että supistukset loppuu kuitenkin. Synnytetään sitten pesuhuoneessa, toivottavasti isäntä sattuu olemaan silloin kotona ottamassa koppia.. :eek: Anteeksi ainainen saman virren veisuu. :ashamed:

Tellu30 39+1
 


Ai kauhia. en tajunnu että hampaita ihan pois kiskotaan. Kauheeta:(
Eikä yhtään kivaa tommonen kiusoittelu. Pitäisköhän sun käydä näytillä, ties vaikka olis kuinka paljon jo auennut?
Kuule, toi kylppärijuttu on ihan mahdollinen. Muistan kun mun rippipappi kertoi että heille kävi noin ja vauva luisui pitkin kaakeleita kun oli niin liukas ja pappi yritti kiinni pitää. Ei onneksi käynyt pahasti. :eek:




Epistä ettet pääse kirjautumaan:'(
 
Tuossa mietin yöllä että pitäiskö mennä näytille, ku oikeasti pelottaa että tämä syntyy kotiin.. :( Pitänee seurailla vielä tilannetta ja kattoa josko illalla sitten käypi synnärillä vauhtimutkan. Just tuossa ystävän kanssa juttelin ja hänkin jännittää että joutuuko kätilöksi, kuitenkin minulla on nuo synnytykset olleet suht vauhdikkaita.. :whistle: Kolmosesta aukesin yhdellä supersupistukselle 5cm:stä 10cm:iin.. Kätilö kyllä epäili siinä vaiheen että oliko tuo 5cm kuitenkin alakanttiin arvioitu. Noh, katohan vaan niin tästä tulee sellainen 24h:n synnytys kun ennakkoon kaikkea pelkään. ;)

Ei ole kyllä kiva ku Feeniks ei pääse kirjautuun. Voisivat kyllä palauttaa nämä sivut takaisin ennalleen, miksi ihmeessä piti muka uudistaa???
 
Ooh, pääsin tänne -kuinka satuinkaan vielä kerran kokeilemaan kirjautumista! Kieltämättä hikan kumma olotuli, kun ¨luki ajatuksianne ja piti pitää omat mölyt mahassa :rolleyes:

Kauhian samoja fiiliksiä teillä jälleen. Vaikka minä en ole ihan syöksyllä synnytellyt ja joku muksuista on viivytellyt useammankin tunnin sairaalaan lähdettyämme, on homma ollut (onneksi) ohitse kuitenkin parilla ponnistuksella yleensä. Sitäpä tosissani pelkään, että os vedet menisivät kotona tai matkalla, se olisi sitten siinä -voi miesraukkaa.
Tellu, suosittelisin kyllä käymään näytillä -et siinä mitään menetä, päinvastoin.

Feenikslintunen 39+5 :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä kun pääsit takas Feenikslintunen =)

Täällä on taas yli 30 astetta. Auringossa varmaan 100. Oksettaa ja väsyttää ja valituttaa. Nukuin äsken 30minuuttia ja nyt on pönttö niin sekasin.
Lähtiköhän Tellu vilauttamaan paikkojaan lääkärille. Toivottavasti.

Tänään ei tarvii onneks kokkailla iltaruokaa. Lähetään ravinteliin syömään.:p
 
Tellu, kuinka voit tänään?
Riemu, aikamoiset kelit teillä siellä kyllä! Mitäs söit ravintolassa(nälkä!)!
Mitä kuuluu pinon muulle naisväelle?

Tunnin kuluttua neuvolaan, kuopus mukaan. Ollaan kumpikin hyvässä flunssassa,kuopuksella kuurit jo silmä-ja korvatulehdukseen. Pääni painaa tonnin, miettikää sitten muun kropan raskautta.
Sellainen aamu tänään.

Feenikslintunen 39+6
 
Feenikslintunen, kelit on kyllä komiat. Normaalisti olen helleihmisiä, vaikkakin ehkä lempivuodenaikani on syksy tai oikeestaan kevät, eikun talvi. Äh, kaikki on kivoja. Täällä vaan ei ole niin selvästi neljää vuodenaikaa kuin suomessa. Yleensä on yhtä vesisadetta marraskuusta maaliskuuhun. Viime talvi oli poikkeus, oli lunta ja pakkasta.

Mitä hittoa mä jaarittelen...|Ohohhoijaa, kiinnostaa kiviäkin...

Sanon vielä sen, että nyt sataa vettä. IHANAA. Kuuma on mutta, eipähän porota aurinko. Täällä ilma vaihtelee tosi nopeasti. Tunnin sisään voi mahtua melkein kaikki sääilmiöt. Kiva miettiä lapsille vaatteita kouluun.

Ravintolassa söin valtavan ison röstin ja entrecote piffin ja siihen päälle oli paistettu kanttarellejä. Kyytipojaksi kiskaisin ison tuopin kuohuvaa huurteista, alkoholitonta mutta silti hyvää.
Kotiin kun päästiin niin vetäisin vielä puoli litraa Ben & Jerry jätskiä, Chunky Monkey nimistä:p
Alkuraskauden aikaan elin New York super fudgella ja puolivälissä nautin Strawberry cheescaken huumaavasta vaikutuksesta.

Harmi että olet Feeniks kipeenä. Äkkiä pois se sinusta ja lapsistasi. Miten meni neuvola?

Tellulla tänään synnytyspäivä, vai meneekö vielä ens perstaihin. Jos kuitenkin pidetään se 1.9 kimppapäivänä.
 

Yhteistyössä