KESÄPINO,viidettä,kuudetta,seitsämättä jne odottaville=)



Odottajat



AnnaBuu.........29v.................kahdeksas.........31.3.10

megamom ......46v................kahdeksas........23.5. 10

inkkukinkku.....???.................viides...............kesäkuu 10

Vatsakasilmanvauvaa. 34v....viides.................25.7.10

neitim............30v....................viides.................7.8.10

Nainen1981...28v...................viides..................14.8.10

Feenikslintunen...36v.............kuudes..............28.8.10

tianna5...........???...................viides................elo-syyskuu 10

Tellu30...........30v.................viides...................1.9.10

Jyvänen...........???.................viides..................syyskuu 10

Miia................34v.................seitsemäs.............10.9.10

riemu.............32v.................viides...................12.9. 10

Angel Eyes.....30v................viides...................20.9.10

Auringonkukaksi..??.............viides...................10.10.10

HotMilk............37v..................viides................18.11.10

Hankku..........???...................seitsemäs...........

Maikkimaa.....37v....................yhdeksäs............18.11.10

Lumi-Marja....38v....................kuudes...........29.11.10

puolitusinaa..??....................seitsemäs.....6.1 .11

pikkutoive...??....................kuudes....10.1 .11

Sisko tai veli...37v.................kuudes ..........helmikuun loppu

Piparminttu75..35v................viides.............10.3.11

CrystalBlue....29v........................viides............maaliskuu





Ja plussatestiä vielä odottelevat tai siitä haaveilevat:



haaveilijax4........???................viides

Onnekasmamma..33v.............seitsemäs



Menetyksen kokeneet:

Onnellinenx5..........................viides
Taaperotx5.........28v.................kuudes



SYNTYNEET








23.3.2010
Lahja Lintikka....3620g/48.5cm/py 34.5

8.4.2010
MaMa74. 4020g/49cm/py 37cm

18.4.2010
Ghiq.(rv39+2) , 3590g/52cm

19.4.2010
Johjo ( rv 38+1), 4560g/52cm


10.6.2010
Oliivitar(rv ??) 3830g/49cm/py 37cm poika :heart:

17.6.2010
Elettaria Cardadomum (rv ???) 3180g/47,5cm tyttö :heart:

15.7.2010
Kääkkänä rv ? 3770g/50,5cm poika :heart:


25.7.2010
Hexuli rv? 3175g/49cm tyttö :heart:

29.7.2010
Me10 rv 37+6 3380g/50cm/py 36cm poika :heart:



edelliset ketjut

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1723817
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1608090
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1679388
 
Kiitos uudesta pinosta me9jabonus :)

Huoh kun osaa tympästä tää vuotelu,sais jo loppua kun mulla on hermot aina tosi kireellä menkkojen aikaan.

Taas on onneksi lämmintä niin ei tartte paljon pukee vaatettakaan ulos mentäessä.

Täällä KONTATAAN hurjaa vauhtia jo vaikka eilen hoksas tuon touhun miten se menee :heart:



nyt menoksi taas... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx5:
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Hei miten toi kirjoitetaan seitsämättä,seitsemättä vai miten?????Tuli ihan lukko :LOL:

ei kai se ole niin tarkkaa kyl se musta voi noinki lukee miten se otsikossa jo on,mut jos haluut ni laita seitsemättä niinku edellisessäki pinossa lukee
Ei kai sen niin väliä joo,alko vaan vaivaan :LOL:

 
E:n kanssa lienee kirjoitusasu oikea?

Kivaa: uusi pino, tattista, Me9!
Minusta sinun kannattaisi vielä hiostaa th-henkilökuntaa vatsavaivoissasi -tai päästä sinne tutulle gynelle ihan tällä viikolla. Uskon, että monta raskautta kokeneena itse tunnet ja tiedät parhaiten, että kaikki ei ole kohdillaan! Itsekin kyllä tunnistan tuon, ettei ole laisinkaan helppoa puhua vaivoistaan, omassa takaraivossa kolisuttelee se väärä väite, että kyllä tässä nyt täytyisi pärjätä, kun on monta raskautta läpikäynyt, pitäisi jo "osata". Mutta kun se ei mene ollenkaan niin, ihan oikeasti jokainen raskaus on uniikki -vaivoineen kaikkineen.

Moi vain taaperollekin :wave:

Tellu, auttaisiko selkäjumiisi mikään? Tukivyö, lämmin, kylmä, paikoillaanolo, liikkuminen? Toivon helpotusta!
 
Feeniks,etkö ole myös" tyksiläinen"?Miten sielä mahtaa olla,voiko sinne synnytysvastaanottoon vaan soittaa ja pyytää lääkärille?Ä-polihan on jo kiinni tai ainakin kohta?Ja sinne tarvitaan lähete,vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Feeniks,etkö ole myös" tyksiläinen"?Miten sielä mahtaa olla,voiko sinne synnytysvastaanottoon vaan soittaa ja pyytää lääkärille?Ä-polihan on jo kiinni tai ainakin kohta?Ja sinne tarvitaan lähete,vai?
Käsittääkseni lähete tarvitaan, mutta polille voi ainakin soittaa -tyhmää, jos on jo ehtinyt mennä kiinni!
Meinasin ehdottaa SAS:iin soittoa, mutta höh, et asunekaan näin tässä sairaaloiden puolivälissä :ashamed:
 
Kesäkausi avattu B) Kiitoksia!

Täällähän sitä odotetaan ihmeitä :D yhtenä kappaleena.
Limatulppaa tulee edelleen, mutta harvakseltaan ja vähän. Jomotuksetkin hävisivät. Öisin käyvät piipahtamassa sen verran, että herään, ja häipyvät saman tien :eek: Tosin painontunne on ilmestynyt kuvioihin... taitaa Heppuli laskeutua lähtökuoppiin. Osahan on mulla laskeutunut jo kuukautta ennen, ja osa vasta synnytyksessä, että saas nähdä... Kyllä sitä valmis jo olisi koitokseen. Valmis määrätty päivämäärä luo vaan jännitteitä

Oliivitar ja Heppuli 37+3 :heart:
 
Kiva kuulla sinusta, oliivitar. Miten nuo aiemmat lasesi ovatkaan syntyneet? Anteeksi, jos olen kysynyt samaa aiemminkin -edelleen kiinnostaa =)

Me9:
tuolla elokuisten pinossanne muistaakseni Theresia kirjoitti juuri asiaa, nyt toimimaan, ellet ole tulut vielä kuulluksi!
 
Heippati Hei!

Mulla aiemmat lapsukaiset ovat syntyneet 40 ja + eli:
40+3
40+1
40+3
39 Käynnistys kokoarvion vuoksi
40+1

Ja nyt on käynnistys 38+6, jos ei aikaisemmin Heppuli tule tervehtimään kesäaurinkoa :) Eli täällä ollaan oltu aikas uskollisia lasketulle ajalle :ashamed: Oireet ja vauvan koko vaan antavat uskoa (toivoa :D) aikaisempaan synnytykseen...

Miten teillä muilla on syntyneet vauvat? Oletteko olleet uskollisia tietylle raskausviikolle ;)

Oliivitar ja Heppuli
 
Meillä suunnilleen näin:

39+1
40+3
40+5
40+4
41+5

Olen jotenkin kumma, minulla eikoskaan ole ollut kovaa tarvetta savustaa vauvaa ulos -ennemminkin on mennyt lopussa hermot ihmisten tenttaamisiin :whistle:
Vauvat ovat olleet ensimmäistä (3,6kg) ihan kookkaita: 4,1-4,4kg ja pituuksiltaan 53-56,5cm. Kukaan ei koskaan kuitenkaan ehdotellut kokoarvioita tai käynnistyksiä.

Oliivitar, sinulla on sitten 10vrk aikaa henkisesti valmistautua, eikös se käynnistys ole 10.6.? Mitkä ovat fiiliksesi?
 
Tervehdys!
Kiitos uudesta pinosta. Tämä viikko vielä aikaisia herätyksiä, sitten odotettu kesäloma....ts. kaikki lapset kotosalla tappelemassa |O

Mun lapset on syntyneet seuraavasti:
40+1 4330g
40+2 4090g
40+1 4220g
37+0 3720g
39+3 4550g
39+3 3910g

Miia ja Kerttu-Inkeri 25+4
 
Huomenta Äitylit :flower:

Kiva nähdä sinuakin eetterissä Miia :)

Aika laillahan nuo meän vauvat maailmaan oman tahtiin tulevat :heart:
Täällä tosiaan aletaan valmistautumaan ajattelematta tulevaan koitokseen. Helpompi olisi mennä sairaalaan supistusten ja kipujen kanssa, kuin jännittäen miten synnytys lähtee/etenee käyntiin... Sitä kerkeää pahimmassa tapauksessa piirtelemään seinille vaikka mitä... huoh. Siksi nämä oireiden bongaukset ja toivomus, että Heppuli syntyisi ennen 10.6. Mikä tosin ei ole pöllömpi päivä :heart: Kokoarvioihin olen "päässyt" , koska kolmella vauvallani on synnytyksessä murtunut solisluu, ulos ovat tosin tulleet suitsait sukkelaan, mutta kuulemma komplikaatiovaara on olemassa. Nyt lääkärin mielipide olikin, että kyllä sieltä nelikiloinen tulee. Käynnistämisessä on se hyvä puoli, kun matkaa sairaalaan on täältä maaseudulta yli 70km ja olen nopeahko synnyttäjä, eipä joudu mies kätilöksi :D Vaikka eiköhän sekin jotenkuten onnistuisi, kun on kaikissa synnytyksissä ollut matkassa. Ei ihme, että on aina hoputtamassa sairaalaanlähtöä pienestäkin naamanväännöstä :LOL:

Oliivitar ja Heppuli 37+4
 
Oliivittarelle peukut pystyssä että pian pääset tositoimiin :hug:

Nyt on tutkittu!!!
Nla oli tavallaan oikeassa vaikkei ottanut tutkittavaksi!
Sappikivivaivaahan tämä...Mitään ei tehdä raskausaikana ja vaiva voi hyvin helpottaa synnytyksen jälkeen joten elän siinä toivossa että mitään operaatiota ei tarvitse tulevaisuudessakaan tehdä.
Helpotus on suuri kun mua kuunneltiin,tutkittiin ja ultrattiin!!Itse kun kehitti vaikka mitä pelkoja kivun ollessa suurin :eek:
Nlalle olen kyllä vihainen ja pettynyt :ashamed: :| Mä en tiedä miten pystyn kohtaamaan tämän nlan th:n kun olis seuraava käynti vuorossa....
 
Merkkaan tämän kesä pinon. Ihanaa vihdoin kesä B) Vielä tämä viikko koulua ja sitten lomaa ei tarvii heräillä aamulla koululaisten takia. Tietysti sitten käy niin että nää meitin pikkuiset alkavat heräilee ennen kukonlaulua :LOL: Niin mun tuuria olis se kyllä.

Viime viikolla oli neuvola ja neukkutätsy ei löytänyt sydän ääniä ollenkaan haki jopa toisen koittamaan mutta eivät kuulleet. Siitä lähetteellä naikkarille vamistus ultraan päivystykseen.
Kaikki oli hyvin ja siellä se pikkuien vilkutteli :heart:
Joten tästä sitä on hyvä jatkaa.
 
Heipparallaa Arjen Sankarit!

Tulinpa pitkästä aikaa lueskelemaan suurperhemammojen odotustarinoita :) Täällä yhä Sulo matkassa :heart: Alkuraskaus oli taas mitä järkyttävin kilpirauhasen liikatoimintoineen, pahoinvointeineen, rytmihäiriöineen ja voimattomuuksineen. Mieheni joutui toimimaan yh:na kuukauden päivät ja pikkutytöt olemaan hoidossakin. Nyt alkaa olla rouva taas iskussa :) Vieläkö mahtuisi joukkoon mukaan? Jos, niin la on 26.10 ja ikä 33 v. Viides villahousu siis masussa.

Lapsien syntymäpainot:

Onni 2690 g rv 37+2
Helmi 2770 g
nämä ovat kaksoset ja siksi pikkuiset
Hertta 3130 g (tai jotain sinne päin...) rv 39+4
Taimi 4010 g 40+2

Tuo Taimin painohan tulli yllätyksenä kaikille ja yritin häntä synnyttää käynnistetysti 3 päivää. Sen jälkeen leikattiin, kun kovista kivuista huolimatta ei edes laskeutunut. Kalvotkin puhkaistiin ja siinä vaiheessa isännän kanssa käteltiin, että kohta on homma ohi, mutta 3 cm jäätiin :( Nyt sitten olen menossa sokerirasitukseen, että josko olisi sitä vaivaa. Koskaan ei ole pissassa näkynyt ja paino on vieläkin -3 kg. Toivottavasti tilanne on ok. Tämä tulokas jokatapauksessa leikataan, koska kaksi edellistäkin on tullut mahan läpi.

Me9:lle piti tulla kertomaan, että mulla alkoi sappivaivat kaksosia odottaessani. Mulla tosin ei helpottanut synnytyksen jälkeen vaan rakko leikattiin aika pian. Kohtaukset oli järkyttäviä ja ennen diagnoosia tuntui että tähän kuolee. Jatkuvasti oli mahassa kipua, mutta kohtausten aikana ei voinut muuta kun huutaa ja mennä sairaalaan. Mulla oli ihan pieniä kiviä ja silti noin kovat reaktiot. Voimia ja mahdollisimman kivuttomia päiviä!

Kaikkea Hyvää,

Noora ja Sulo 19+0
 
Kiitoksia kesäpinosta!
Ei ole jaksanu oikein täälläkään kirjoitella kun on elämässä kaikenlaista vetoa ollut tällä hetkellä. Ja fyysisesti kovin väsynyt olo, ei oikein yöunet enää suju. Mutta ilmat ovat olleet hyvät, olen varmaan pöhkö kun toivon viileitä kelejä... ;)

mä en kyllä ihan tarkalleen muista noita viikkoja,mut suurinpiirtein näin:

poika 4480g 53,5cm 39+3
poika 4485g 53,5cm 39+2
tyttö 4135g 51cm 38+6
poika 4200g 52cm 38+2

(2 ekaa käynnistettyjä, 2 vipoa sektiota ja vipo ehti jo käynnistyä)


 
Meillä noi muksut olleet
3180g
3680g
4055g
3820g
3780g
3700g
3410g

Huomenna ultra ja toivon saavani jotain viitettä onko edelleen kasvanut yläkäyrillä.
Mä en haluu isoa vauvaa :ashamed:

3 ekaa itsestään käynnistyneet,4viimeisintä käynnistettyjä(yksi tipalla,loput lunnollisemmalla kaavalla,kalvot puhkomalla =)
 
Meillä lapset on tullu ulos

40+2 3000g
40+6 3580g
40+3 3170g
37+2 2880g

(.) Neuvolalääkärissä tuli käytyä ja ei ollu onneksi supistelut tehnyt mitään tuhojaan. Kohdunpohjankorkeus ei vaan ollu yhtään kasvanu, ennemmin kutistunu puolisenttiä.. :/ Lääkäri kyllä kattoi edellisten raskauksien käyriä ja minulla kaikki on tehneet tuon saman näillä viikoilla, toivottavasti ei siis aihetta huoleen. Ja onhan se mahdollista että tuli mittausvirhe, koska edellisellä kerralla oli eri mittaaja.

Siivoushommiin pitäisi ruveta, mutta motivaatio on kadonnut jonnekkin minne lie.. Pitänee lähteä etsimään sitä.. :wave:

Tellu30 27+0
 

Yhteistyössä