KESÄPINO,viidettä,kuudetta,seitsämättä jne odottaville=)

Täällä vielä.. :wave: Yö oli taas jotain aivan uskomatonta, neljältä muistan kattoneeni vielä kelloa ja hiukan ennen seitsemää ylös. Mahtava päivä tiedossa.. :kieh: Yöllä supistuksia taas tuli, mutta väli oli pitkä. Mutta tekihän se lääkäri tosiaankin kunnon sisätutkimuksen.. :x Voi tätä eritteiden määrää.. :x ;)

Joo, kyllä minäkin veikkaan Feeniksin kuitenkin olevan se joka ensmäisenä lähtee.

Ja Feeniks, rutkutus täysin sallittua ja täysin ymmärrettävää.

Eilen muuten tuli sellainen olo että pitää ruveta siivoamaan talo jotta isännällä on kivempi jäädä kotiin lasten kanssa kun en kuitenkaan ole enää tänään kotona.. Noh, tuntemus oli väärä ja täällä siis ollaan, mutta onpahan pikkasen siistimpi koti.

Tellu30 38+0
 
Feeniks kiitos kysymästä, päivä meni yllättävän hyvin, mitä nyt iltapäivästä tuntui että nukahdan seisaalleen. Sinulla on ollu rankka yö. :( Saatko päivällä otettua nokosia tai muuten levähdettyä?

Täällä tuli eilen käytyä saunassa ja totesin sen olevan minulle enemmän unilääkettä ennemmin kuin synnytyksen käynnistäjä, taas nukuin yön suhteellisen hyvin.

Milläs mielin riemu on? Entäs muut kanssa kirjoittelijat?

Tellu30 38+1
 
:wave: Täälhän mä

Tietsikka reistaa. Tai oikeestaan yhteys. Kokoajan saa olla irrottelemassa piuhoja ja laittamassa taas paikalleen.
Feenikslintunen Nyt oon asennoitunu niin että on mukava mennä sektioon ja saada eräpäivä syntymälle. Vaikka aluksi kun kuulin, niin pattiin otti. Ja eihän se alakautta synnyttäminenkään koskaan ole juhlaa ollut. Synnytykset olleet aina hirveän pitkiä ja kivuliaita.

Musta tuntuu vaan että synnytys lähtee aiemmin käyntiin, kun on niin outo olo kokoajan. Tai sitten se johtuu tästä turvotuksesta. Naamakin on turvonnut parissa päivässä hamsterin naamaksi. Kiloja oli tullut viikossa 2,3 :eek: Eikai se voi pelkästä syömisestä johtua, kun oon muutenkin syönyt vähemmän kuin normaalisti.

tellu ois kyllä ihanaa päästä saunaan =) Mä olen tosi kova saunoja. Heinolasta kun olen... ei vaineskaan .. mustaa huumoria se vaan :kieh:

hitsi alkoi taas viirata.

Palaan myöhemmin astialle :whistle:
 
Kunhan viiraapi. Ei oo uutta.. :snotty:
Mäkin meinasin että olenkohan alkanut myrkyttyä. Pissa oli kyllä puhdas tiistaina, tai ei ne ainakaan mitään sanoneet mutta verenpaineet on pompsahtaneet niin ylä-kuin alapaineetkin parilla kympillä ylöspäin. Vielä normaalin rajoissa silti, kun mulla on ollu liian matalat. Helpotusta ei ainakaan tuo päälle kolmenkympin helteet joita on lupailtu huomisesta alkaen.

Katoin Feeniks että sulla on ens viikon lauantaina LA. Oletko jo innostunut synnytyksestä vai haluatko että menee yli. Joskushan sekin suoritus on kuitenkin tehtävä vaikka ei se mitään kivaa ole. Kivaa on sitten kun tulee se suuri helpotus ja onnen tunne kun vauva on ulkona. Mua vähän harmittaa kun se ei varmasti tunnu samalta sektion jälkeen.



:wave: kaikki muutkin nyt kirjottelemaan, halutaan kuulla teidän kuulumisianne ja heti :wave: :wave:
 
Nyt omanapaista rutkutusta :ashamed: Tää ei ehkä kuulu tänne mutta joskus tuntuu että kaikki on aika hankalaa. Minä intouduin vokottelemaan miestä yön tunteina ja sainkin miehen syttymään. Noh, ensin tuntui että tiltti tulee (siis minulle), hengästytti kauheasti ja ehdotin että minä käyn selälleen, sillä seurauksella että silmät musteni ja alkoi pyörryttämään :/ Ei muuta kuin asennonvaihto kyljelleen. Homma saatiin loppuun armottoman sätämisen jälkeen - jokseenkin mietitytti että oliko ihan viisasta? :headwall:

Totesin siis että täytyy varmaan nukkuakin kohta vain puoli-istuvassa asennossa kun selällään ja toisella kyljellä aina huippaa. Ja seksi - taitaa mennä sähläämisen puolelle...

Toinen juttu, onko kellään ollut jalkakramppeja siis lähinnä pohkeessa? Se vasta ärsyttävää on kun jalkaa kramppaa niin että vääntyy mihin sattuu ja kipu ihan mieletön. Olen ajatellut ehkä liittyvän liian vähäiseen juomiseen tai magnesiumin puutteeseen.

Nyt on rutkutettu :ashamed: Sitten muihin asioihin...

Onko synnyttämään lähtijöitä? Feeniks, Tellu??

Riemullakin vauva saa vielä kasvaa, mitä arvelet paljonko on syntymäpainoa? Pienihän hän ei ole nytkään. Jännittääkö sectio? Koska suunniteltu niin pääsekö mies mukaan?

Mitähän Oliivittarelle ja vauvalle kuuluu :wave: ?
Entä Me10, taidat olla siirtynyt vallan vauvapuolelle? Kiva olisi kuulla kuulumisia =) Muistanko oikein että joku matka odottaa ihan ensi kuussa?

Kaikesta huolimatta mukavaa päivää kaikille, ja anteeksi rutkutus heti aamusta :wave:
 
Täällä ollaan.. :headwall: Taas kamala yö takana.. :headwall: Miksihän tämä tälläin kiusaa minua että käyttää supistuksia, mutta sitten lopettaa? Ja ei nämä sinällään mitään harjoituksia enää ole, yölläkin piti ottaa jo panadolia kipuun (en siis kovin herkästi ota mitään lääkettä ) Sitten tosiaan loppuu, aivan kun kohtu ei jaksaisi supistella. Perskule että alkaa ottaan jo päähän! :'( Kohta perun koko homman ja en suostu synnyttään, siinäpähän olkoon mahassa vaikka 18 vuotiaaksi asti.. :kieh:

Yölliset harrastukset on täällä jääny ihan pois kuvioista tuon lääkärikäynnin jälkeen, sen verran kaiken maailman eritettä tulee että.. :x

Minulla ei ole jalkakramppeja tullut, mutta oikea pakara nykäsee välillä tosi pahasti jumiin. Olenkin naureskellu ystävilleni että on minulla ainakin yksi lihas olemassa koska se vetää jumiin.. :LOL: Tuo nesteen vähyys tai magnesium puutehan voisi olla syy noihin kramppeihin.

Jeps, mutta alan odottelemaan ystävää kylään ja tekeen viimehetken järkkäilyjä ettei vallan kauhistu kun tähän huusholliin astuu.. :wave:

Tellu30 38+2
 
Kirjotellaas välillä tännekin, enemmin tuolla taustalla pyöriskellyt lukemassa tein juttuja.

HotMilk Miulla on kanssa jalat kramppailleet koko raskauden ajan, välillä on ihan hillittömiä suonenvetoja ja jossain tietyssä asennossa vetäsee heti koko jalan niin kipeeksi että ei oo tosikaan. Oon tuota magnesiumia syönyt kun oon muistanut ja se on kyllä jonkun verran auttanut.

Eilen oli viimenen neuvolalääkäri ja paikat oli pehmenneet, kohdunsuu vähän auki ja kanavaa jäljellä sellaiset 1,5 senttiä. Ja ihan tuolla lähtökuopissa on jo pääkin.
Tuskinpa tämänkään kanssa siis päästään laskettuun aikaan. Saisi ainakin nyt sen viikon tai kaksi vielä tuolla masussa pysytellä, kun tässähän meinaa paniikki iskeä kun kaikki hommat on ihan vaiheessa. |O
Pitäisi siivota, tehdä mansikkamaa, järjestellä kaappeja ja vielä tehdä vähän hankintojakin. No jos tässä vaikka jotain ehtisi vielä...

Yritän nyt ryhdistäytyä ja kirjoitella useamminkin. :) Mutta nyt tuonne mansikkamaan kimppuun. :)
Voikaahan hyvin kaikki.

AngelEyes ja Säihkis 36+0
 
rutkuttaa saa ja pitääkin! Voip olla että tuo keksipuoli on aika hankalaa. Mullahan ei siitä ole kokemusta, kun koko toimenpide kiellettiin jo alkuvuodesta :eek: :headwall: Olen luultavasti muurautunut jo umpeen ja suoritan neitseellisen synnytyksen |O

En osaa sanoa, olisko tota synytymäpainoa sitten joku 3,5kg, jos viikolla 38+1 leikattais. Sanoivat että jos viikolle 40+ menisi, niin arvioitu paino olisi yli 4kg. En kysynyt että pääseekö mies mukaan. Hui! Tarvii ens tiistaina kysyä. Luulis että suunniteltuun pääsee täälläkin.

Hottis, mulla kramppaa kans koivet. Öisin varsinkin. Ja varsinkin silloin jos olen unohtanut juoda magnesiumin. Luulen että liittyy siihen.

Tellu, oliskohan se sitten tämä perjantai vai meneeköhän ensi viikon perjantaille :D
Ikävää kyllä tommonen kiusaaminen.
 
Tervehdys!

Monella alkaa olla h-hetki lähellä. Itekin niin toivon, että alkais tapahtumaan....supistelee, selkää ja lonkkia särkee ja olisin niin valmis luopumaan tästä mahasta!!! Mutta kaipa tämä sinne laskettuun aikaan menee ja vauva on nyt jo iso....
Hermot on kireellä kaikean aikaa :headwall:

Onneks koulut alkoi ja meiltä neljä lähtee aamusin kouluun, kyllä oli kaikki jo sen tarpeessa.

Vauvallekin ois kaikki valmiina....

Tsemppiä kaikille, taidan mennä sohvalle.

Miia ja Kerttu-Inkeri 37+1
 
Heh, unohtui tuosta edellisestä viestistä vielä että olipas hassua kun lääkäri oikein ilahtui siitä että kaikki lapset on samalle isälle. :eek: Onkos teillä muilla tullut tälläisiä kommentteja lääkärin suusta?
Kyseli tosiaan että minkä ikäsiä ja sitten siihen että onkos kaikilla sama isä ja kun sanoin että on niin totesi että onpas se hienoa. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja riemu:
rutkuttaa saa ja pitääkin! Voip olla että tuo keksipuoli on aika hankalaa. Mullahan ei siitä ole kokemusta, kun koko toimenpide kiellettiin jo alkuvuodesta :eek: :headwall: Olen luultavasti muurautunut jo umpeen ja suoritan neitseellisen synnytyksen |O

Tellu, oliskohan se sitten tämä perjantai vai meneeköhän ensi viikon perjantaille :D
Ikävää kyllä tommonen kiusaaminen.
Kiitos, piristät päivääni kun olet noin sanavalmis ihminen!! :heart: :LOL: Vai että neitseellisen synnytyksen aiot kokea.. :LOL:

Minusta tuntuu että tämä perjantai on jo osaltani menny, koska en minä kuitenkaan päivällä lähde.. Eli viikko taas pitäisi jaksaa odottaa.. ;)

miia :hug: hermot tahtoo olla kireällä. Toivottavasti kaikki jotka synnytystä toivoo, pääsisi pian hommiin. Itsellä tuntuu että mitään elämää ei nyt enää ole, vasta sen jälkeen alkaa uusi elämä kun vauva on syntynyt..

Angel Eyes Heh, minkä kommentin sait lääkäriltä.. :LOL: Itselle ei mitään vastaavaa ole sattunut.

Jeps, mutta menenpäs kanssa itseni oikaisemaan sohvalle kun on rauhallinen hetki talossa. :wave:
 
riemu, heti tuli morkkis kun olin tuon kirjoittanut.. En tosiaan halua nauraa sille että yöllisiä harrastuksia ette ole päässeet harrastamaan. :ashamed: Sinulla on vain todella ihana ja elävä tapa kirjoittaa. Toivottavasti ymmärrät mitä yritän hakea takaa.. =)
 
AE multa on useammastakin tahosta mm lääkäri kysynyt onko kaikki samalle isälle? |O
Ja juu,tyytyväisiä ovat olleet kun kertonut että kyllä,ihan samasta isästä kaikki :D

Miialle tsemppiä ja voimia :hug:

Samoin Tellulle,Riemulle ja Feenixille,eräpäivät lähellä ja kiitos kun purnaatte :saint:

Loppuraskaus on tosiaan raskasta aikaa.... :ashamed:

HotMilk jep vauva puolella enempi,mut ylipäätään vähempi kerennyt koneelle :D
Ja hyvin muistit,kk päästä ollaan turkkiin lähdössä.Kovasti jo kouluista anottu lomia ja passikuvaa pitäis nuoresta miehestä otattaa :D
Innolla odotan matkaa,saan viikon oikeaa lomaa kun on allinclusive hotelli =)

Me10 ja Franklin 3 vkoa ja 1 pvä :heart:
 
Tellu ei se mitään :LOL: Enemmän se taitaa tuota miestä harmittaa :kieh: mutta maistuupahan sitten makiammalta kun vähän taukoa pitää :p

Vähänkö oon reipas. Pesasin kahet ikkunat. Vielä olis kyllä aika monet jäljellä. En edes tiedä kuinka monet, kun meillä on ikkunoita sisäseinissäkin ja yks ulkoseinä on pelkkää ikkunaa viiteen metriin saakka. Sinne en kyllä kiipee :eek:

Kävin 7-v poikani kanssa kaupassa. Valkkailin kaikessa rauhassa tavaroita, kun hän tuli naama ihan suklaassa ja masu killillään kertomaan että kuinka mahtavat maistiaiset hän löysi. Maistoi jo kaikkia makuja. Noh, meikä sitten perässä pahaa aavistamatta maistiaistiskille, joka olikin täynnä minileivoksia kahden frangin kappale hintaan. Vihellellen poistuttiin paikalta :whistle:
 
Huomenta.

Voisit jakaa tuota reippailua tännekinpäin riemu, koska minä en taas ole koko kesänä saanu pestyä ikkunoita ja olisi jo korkea aikakin.. Noh, näkee noista vielä läpi juuri ja juuri, eli odotellaan sitä innostusta vielä joku tovi.. :whistle:

:LOL: Hyvät oli varmasti maistiaiset.

Täällä ei mitään uutta tilanteeseen. ällövaroitus!!! Ihmettelen vaan, kun tod.näk. minulla irtoaa sitä kuuluisaa limatulppaa, että kuinkahan kauan sitä voi irrota? Siis että minkä kokoinen se voi olla ku tuntuu että sitä tulee ja tulee eikä loppua näy.. :x

Aamuhommiin.. :wave:

Tellu30 38+3
 
Tellu , mä olen bongannu limiksen vaan kerran. Se tuli kokonaisena. Oli ällö ja ainakin puolen nyrkin kokoinen limaklöntti, jossa oli ohuita veriviiruja. Näytti vähän meduusalta. Mutta usein kuulee että se irtoaa tuollain pikkuhiljaa. Sulla on varmaan nuo supparit saaneet sen liikkeelle. Voipi olla ettei enään ens perjantaihin vauvasi meinaa masussa majailla...

Mä odottelen sängyssä, kun mies läks 7.30 hakemaan yhtä tiettyä leipää, jota saa vaan kaupungista ja mun tekee sitä ihan hirveesti mieli :ashamed: mutta nyt on kello jo puol 9, eikä äijää näy. Kauhia nälkä |O Sitten menen taas ikkunoitten kimppuun tai ainakin yhden..
 
Täälläkin makoilen sängyssä, veti taas jalat alta tuo mannapuuron teko. Kamlan raskas raskaus=/
En ole koskaan kohdannut limatulppaa.

Tämä oli tällainen läsnäolokuittaus, koetan perehtyä myöhemmin paremmin oikealta koneelta.

Feenikslintunen 39+0
---huh ja hui!
 
Huh ja hui tosiaan, sulla Feenikslintunen jo 39 täynnä!! Vaude!!

Mä olen tai siis olin (nyt kuoleman kielissä ) niiiin reipas että pesin ihan hirveen monta ISOA ikkunaa.
Nyt sattuu jokapaikkaan ja hiki virtaa vaikka kävin suihkussakin. Mä oon niin täynnä nestettä etten ole ikinä ollut! Hyvä kun nenä vielä poskien välistä näkyy. Jalkapöydän päällä on semmoset isot vesityynyt jotka peittää varpaat puoleen väliin. Täällä on +35 ja tosi kosteeta, eikä happea lain.
Se oli taas sitä rutkutusta se. Ja missä sitä sitten tulis rutkutettua jos ei täällä. En mä jaksa miehelle kokoajan rutkuttaa, kun se olis heti raijaamassa mua sairaalaan.
Yölläkin se säännöllisesti kattoo mun peiton alle että olenko saanut jonkun äkillisen istukan verenvuotokohtauksen, jos en heti vastaa sille. Alkaa jo ärsyttää, kun muutenkin olen huono nukkumaan. :eek:
Huh ei enää kauaa...
Ne keille on tehty sektio, niin oletteko oksentaneet leikkauksen aikana? Olen kuullut näin jollekkin käyvän ja mulla toi oksennusrefleksi laukeaa tosi pienestä. :x
 
riemu on teillä kyllä siellä kelit kohdallaan.. Oletko ennen ollu kesällä ja helteillä raskaana? Minulle tämä on ensimmäinen (ja viimeinen) kerta, kaikki aikaisemmat ovat olleet talvivauvoja joten en kesän helteistä ole joutunut kärsimään.

Sulla on kyllä ihana mies kun vartavasten lähtee suosikkileipääsi hakemaan! :heart: Omani on tuolla sängyn pohjalla nukkumassa päiväunia kuopuksen kanssa.. :/

Laitoit sinä jotain reippautta tänne tulemaan, piiiiiitkästä aikaa meillä on pullan tuoksuinen koti. :p

Tuon limatulpan olen ainakin kuopukselta bongannu, mutta se oli sellainen kertaluontoinen tapahtuma (hyvä niin) ja yöllä sitten tulikin lähtö. Muistaakseni kolmannesta kanssa se kanssa tuli, kerran, ja yöllä syntyi. Nyt tosiaan siitä tiistaista asti on ollu kamalaakin kamalampi "räkätauti" tuolla alakerrassa.. :x
 
Ai että rupes tekemään Tellun pullia mieli :p Täällä on niin kuuma että yritän välttää uunin käyttöä. Tänään kyllä tehdään pitsaa illalla, mutta meillä on ulkona pitsauuni, niin ei tarvitte kotia enempää kuumentaa.
Mulla on kuopus syntynyt elokuussa ja silloin päätin ettei enää ikinä tähän vuoden aikaan...
Sitten on yksi marraskuinen ja kaksi keväällä syntynyttä.
Ai että räkätauti alakerrassa:LOL: Mä olen aika varma, että sä Tellu olet seuraava vauvan hakija, joskin se Feeniksillekkin pian suotaisiin.
 
Nyt joku luulee tietysti jotain muuta, kun kirjoitin Tellun pullia... Hyi minkälaisia ajatuksia! Ihan oikeita pullia kyllä tarkoitin!

:xmas:

ja nyt on sitten lämpöhalvaus aivoissa..
Taidanpa mennä lasten sekaan tuonne altaaseen polskimaan.
 

Yhteistyössä