KESÄPINO,viidettä,kuudetta,seitsämättä jne odottaville=)

Angel eyes , hieno on maha sullakin. En osaa sanoa mitään, että kumpi siellä olisi. Mulla on aina ollut samanlainen tynnyrimaha ja vuoron perään on kumpaakin sorttia pukannut..

Sairaalasta palattu. Ai että oli ihania ihmisiä töissä synnytysosastolla. Ihan kävi taas harmittamaan, kun ei voi normaalisti synnyttää. Välillä olen ilonen että "pääsen" sektioon eikä tarvitse kestää sitä hirveää kidutusta ja nyt taas ottaa pattiin etten saa sitä kidutusta kokea: /

Huomenna sitten 7.45 menen sairaalaan ja kello 10 leikataan. Teillä siis kello on jo ykstoista. Tiedoksi vaan että osaatte sitten pitää peukkuja:D

Nyt menen kuuraamaan sitten vielä veskit että on sitten kaikki tiptop ja loppuillan vaan syödä mässytän, kun huomenna ei varmaan ruoka maistu, joka nyt ei toisaalta pahitteeksi olisikaan. Puoleen yöhön antoivat luvan syödä ja juoda. Sitten ei enää mitään.


Voikaahan ihanasti :kiss:

t.riemu ja huomenna syntyvä tyttölapsi 38+2
 
Meille syntyi poikavauva sunnuntaina 29.8.2010 klo 22.07. Ultrassa näkyi varma tyttö.....kuulemma ultraajan mukaan :LOL: ja siihen uskottiin, niin oli aika ylläri kun syntyi poika. Mitat oli 3610 g ja 51 cm (aiemmat lapset olleet yli nelikiloisia) ja viikkoja oli siis 38+3.

Miia ja poika, joka pukeutuu vaaleanpunaisiin :heart:
 
Miia Valtavan Paljon Onnea Pojasta! Aikamoinen ylläri varmasti oli. :)

riemu Tsemppiä huomiselle! Täällä ollaan hengessä mukana!

Mikähän on Feeniksin tilanne? Tuleeko huomiseksi sinnepäin vauvaa vai joko olet menny hommiin?

Itsellä on huomenna klo10 se äitipoliaika ja kieltämättä hiukan meinaa jännittää.. Vaikkakin yritän asennoitua siihen että kotiin laittavat.

Tellu30 ja nopeat kirjoittamiset.. :wave:
 
Onnittelut Miialle pojasta :heart::flower: Rakenneultrassako antoivat tyttöveikkauksen? Aikamoinen yllätys! Oliko nopea synnytys?

Riemulle tuhannesti tsemppiä huomiseen ja ajatella, huomenna sitten tähän aikaan sulla tuhisee käärö :heart: ja hengessä ollaan mukana :hug:
 
Voi , Miia veti välistä!!! :D Onnea ihan valtavasti pojasta :O:flower::flower::flower: Kerro heti kaikki!!!

No niin, huomenna jännään sitten klo 10 Tellua(tulet sitten HETI laittamaan rapsaa polikäynnistä, jos pääset takaisin kotiin --millä mielellä?) ja klo. 11 Riemua(sektiossa ON puolensa --nautinnollista viimeistä mässäilypuolituntista sinulle=D ) ---en pysy nahoissani !!! Maha-asukkini sen sijaan on tänään tuntunut pysyvän mallikaasti mahoissani, on ollut niin kiirus päiväkin , että kotona olen käynyt vain kääntymässä. Olo on, että petän teidät pahasti :whistle: ja synnytän vasta ensi viikolla.

Feenikslintunen 40+3
 
Viimeksi muokattu:
Just joo.. Taas hävis tekstit, kun olin lähetin:headwall:

No jos vielä lyhyesti..
Feenikslintui , Kyllä sä huomiseen ehit mainiosti mukaan. Pyydä että sun miehes toimis gynekologina ja ronklais kohdun suuta ja niistäis vauvan nenän, niinkuin Tellunkin lääkäri tekee. Ja jos et ehi, niin ei siitä kukaan suutu. En mä ainakaan. Tellusta en tiedä :D

Mua ottaa niin kupoliin kun toi mun mies, joka on oikeesti niin mukava ja rauhallinen heppu. Toisinaan liiankin lauhkea. Niin se on nyt niin hermostunut huomisesta että tiuskii vaan. Sama juttu aina jos on jotain, ihan pientäkin huolta tai jos vaikka lapsi kaatuu pyörällä ja verta ruiskuaa polvesta, niin yks menee ihan sekaisin. Se ei halua että keneenkään sattuu ja luulee heti että noutaja on tulossa, jos pienikin pipi tulee. Ärsyttävä tyyppi :mad: Äsken sitä vähän helpotti kun kävin sen kanssa koko leikkaustapahtuman juurtajaksain läpi.

Tellu, älä anna niitten päästää sua kotiin. Vaadi käynnistys vaikka. Sano että et enää yksinkertasesti kestä!
 
..siis kun olin lähettänyt, tarkoitin.. Enhän mä nyt mikään lähetin ole.. Vai olenko :confused::rolleyes:
:LOL: Joo, olet :D

Aika kamala ajatus pyytää miestä gyneksi :O, en taida ottaa onkeeni hyväntahtoisesta (kuinkas muutenkaan) neuvostasi, Riemu :whistle:
Oletko sinä nyt sitten itse ihan tyyneyden perikuva huomista ajatellessasi? ajattele tosiaan, jos saisitkin laittaa siihen pinkkiin turvakaukaloosipojan köllimään :attn: Samoin minä joutuisin tyhjentämään lipaston ja pyytämään Helsingistä kaverilta kaikkea sinistä vaatetta :confused: Ei ei, emme tee Miioja vaan synnytämme tytöt, eikö?

Minä kyllä tahtoisin vinkata Tellua pitämään jalat vielä ristissä , tulet sitten minun kanssani vasta hiukan myöhemmin, joooooko?
 
Miehes vois Feeniks olla iloinenkin jos luottaisit häneen gynekologisissakin asioissa..

Mä olen ite kuin viilipytty. Oikeesti, ihan jees fiilikset. Mutta kohta menee totaalisesti hermo tohon äijään. Nyt se luettelee mulle kaikkia hirveitä nimivaihtoehtoja. Huomenna aamulla pitää nimi olla valmiina kello puol 8, mutta ei se auta että yks hirnuu tossa kaikille netistä löytämilleen hirvityksille.
Ei kauheen tasapainoiselta ihmiseltä vaikuta. En taida ottaa huomenna sitä mukaan lainkaan.:kieh:

Ja jos se on tosiaan poika, niin vaaleanpunaisissaan joutuu kulkemaan ja tytön nimeä kantamaan. Nyt ei riitä enää energia pojan nimen mietintään.. Mutta ei tehdä Miioja, vaikka ihania ne pojatkin on.
 
Riemu: vau mikä masu,ihana :heart:

Täällä on kans ollu tuo kakkosen synnytys aikalail samanlainen kuin tuon hotmilkin..kovat supistukset alko tossa 16 aikaan jolloin heti lähettiin ajaa sairaalaan jonne päästiin klo 16.42 jai tyttö synty sit 16.50..mua ei silti meinattu saliin päästää kun ei oltu niitä lappuja täytelty,se yksi tantta vaahtoo vaan lapuista siinä ettei voi synnytysosastolle mennä ilman näitä lappuja jotka ois muka pitäny siinä viel täyttää,oisko mun vaan sit pitäny antaa mennä ja ponnistaa neiti siinä aulassa pihalle :LOL:
 
Siis rakenneultrassa kokenut ultraaja sanoi meidän odottavan varmuudella tyttöä Ja tähän uskottiin ja vain tyttöjen vaatteita oli odottamassa No nyt pääsee shoppailemaan. Olihan se aika ylläripylläripoika, mutta toki yhtä onnellisia ollaan sukupuolesta riippumatta.

Jospa sitten vielä synnytyskertomusta....

Sunnuntaiaamuna (29.8) olin huolesta soikeana, kun vauva liikkui huonosti/ei lainkaan edellisiltana, yöllä tai aamulla. Soitin Vammalaan, että saanko tulla ja lähdinkin samantien. Olin sairaalalla n. klo 11 ja otettiin tunti käyrää ja vauva voi hyvin, sykkeet oli koko ajan hyvin. Samoin kaikki muutenkin hyvin, sisätutkimusta ei tehty. Meiltä on matkaa sairaalaan yhteen suuntaan 60 kilsaa. Lähdin sitten kotiin ja olin kotona joskus klo 13, istahdin sohvalle kahveekupin kanssa. Kattelin telkkaa ja tunsin että yhtäkkiä klo 13.30 lorahti jotain housuun ja nousin ylös ja sitten tulikin tulva lattialle, tuli siis lapsivettä ihan lammikkotolkulla.

Soitin sairaalaan, että näin kävi ja käskivät lähteä takaisin kun synnytykset ovat olleet nopeita ja kuitenkin seitsemäs tulossa. Olin sairaalalla n. klo 15 ja supistuksia tuli hiljalleen, mutta ei juuri kipeitä. Odoteltiin. Sit seiskan jälkeen tuli pari puhalluttavaa supistusta ja kätilö hälytti kotoaan anestesialääkärin kun ajateltiin laittaa epiduraali hyvissä ajoin ettei taas mene liian myöhäiseksi. Ja ajoitus oli täydellinen, kohdunsuu oli tuolloin 4 cm auki. Kaksi tuntia huilailin ja tunsin että supistuksia tuli muttei tehnyt yhtään kipeää, kunnes vähän ennen kymmentä sanoin, että nyt syntyy. Ähkin siinä sitten seisaaltaan vauvaa alemmas, kun oli vielä aika ylhäällä ja klo 22 alkoi aktiivinen ponnistus ja kesti 7 minuuttia (tuntui kyllä ikuisuudelta) ja oli ainoa aika koko synnytyksessä kun teki helv.....kipeää.

Ei repeämiä tms. Ja isoa lasta veikattiin, kaikkihan mulla iemmin olleet yli nelikiloisia, suurin 4550g. Ja kätilö veikkasi että n. 4200.....ja poika painoi vain 3610 g ja meille siis tosi pieni, sairaalasta lähdettäessä painoi vain 3450g.
Maito nousi heti ja vauva on tietty ihana. Itse olen voinut hyvin koko ajan. eilen tultiin kotiin ja täällä on aika hulina....

Jaksamista kaikille mahakkaille ja supparituulia niitä tarvitseville......

Miia ja poika 2 vrk
 
Feeniks jos yhtään lohduttaa, niin minustakin tuntuu ettei tämä tänään synny.. Pitäskö meillä sopia jotain seuraavaa päivää? Perjantai? :D

Hitsin vitsi kun jännittää itelläkin riemun puolesta! Oih, hällä on muutaman tunnin päästä vaavi! (jos ette muuten tienneet... :LOL: :LOL: :LOL: )

Noista gynehommista.. Minä olen tässä miehelle yrittäny ehdotella että se alkais mun henk.kohtaseksi gyneksi, mutta ei suostunu.. Kummallinen ukko. ;)

Eipä se taas ajatus juokse ei sitten mitenkään.. Tulen sitten puolen päivän jälkeen takaisin jahka kotiudun. :wave:

Tellu30 40+0
 
Huomenta!

Miia Kiva synnytyskertomus ja onnittelut vielä tännekin ylläripojasta. :heart: Mie en oo edes uskaltanu pestä kaappiin valmiiksi mitään muita kun neutraaleja vaatteita, vaikka myökin veikkaus saatiin rakenneultrassa. :)

Tellu30 Onnittelut eräpäivästä. :flower: Mie meinasin perjantaina synnyttää että tervetuloa mukaan. :)

Riemulle onnea matkaan.

Neuvolassa käyty tänä aamuna, kaikki oli niinkuin pitikin. Nopea käynti oli, kesti varmaan 10 minuuttia kun ei miulla koskaan ole mitään kysyttävää niin rutiinihommat vaan sitten tehdään. Sf-mitta oli laskenut 32,5 cm -> 29,5 cm, joten ehkä tässä on toiveita että tuo tuolta ulos jossain vaiheessa saadaan. :D

Nyt ikkunanpesupuuhiin ja siivoilemaan... taas.

AngelEyes ja Säihkis 37+5
 
Se oli nopea polikäynti.. "Jokainen raskaus on erilainen, vauvalla on kaikki hyvin" Ja äidistä sitten viis... :mad: Sain ajan käynnistykseen, se olisi 10.9. mutta veikkaan että minun tuurilla sitä ei kuitenkaan silloinkaan käynnistetä, koska viikkoja on silloin kasassa vasta 41+2. Vauvalla painoarvio tällähetkellä 3100g, eli samalla muotilla on tehty kuin edellisetkin. :heart:

Että sellaista..

Niin joo, paikat oli pari senttiä auki ja kanavaa noin 1cm jäljellä.
 
Viimeksi muokattu:
Suuret onnittelut MiiaK ylläri pojasta:heart:

Voi mä jännään Riemun kuulumisia,pian jo vauva sylissä,tai siis taitaa jo olla:heart:

Ja Tellu ja Feeniks ja A-E,kaikki kohta vauvautuneita ja kovasti ootan teitä tuonne vauva-puolen:hug:En oikeen osaa tänne enää kirjoitella ilman mahaa:LOL:

Ja tellulle erityis hali polikäynnin johdosta:hug:
Meillä poika voi ja kasvaa hyvin,1kk iässä painoa oli kertynyt 4690g....Eli hyvin on telakoitunut maitolaiturille:LOL:
Tramaattisesta alusta ei ole kuin muistot ja jääkaapin ovessa valokuva jonka lääkäri toi mulle synnytyssaliin kun vauva oli teholla,ennenkuin edes itse olin poikaa nähnyt....Kuvasta ekaa kertaa.

Arkikin alkoi toden teolla kun mies tänään lähti sairas,-kes,-isyyslomilta töihin sitten kesäkuun alun:eek:Tuohon ehti jo tottua että meitä oli aamuisin ja päivisin täällä 4 kättä ja 4 silmäparia...
Nyt itse kuljetan esikoulusta aamulla,jalan pienempien kanssa ja joka aamu pitäisi olla aamupiirissä 8.30.Vielä sujuu kivasti kun kohtalaisen lämmin eikä vaatetta tarvitse pukea vaatteen päälle,mutta kun talvi saa voi mennä sormi suuhun...
Ja onhan noiden isompien kouluunlähtemiset siinä vielä vaikka aika itsenäisiä ovatkin!
Kaipa tästä selvitään kunnialla,toivottavasti!

Mut hei rouvat ja vauvat,kaikki ihanaiset,kipinkapin jakautumaan ja sitten tonne vauvat osioon kirjoittamaan!!!!!!http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1812941-viidennet-kuudennet-seitsamannet-jne-vauvat-syksy-2010-a/#post21938346
:wave:
 
Viimeksi muokattu:
mitenkähän Riemu jakselee section jäljiltä :confused: toivottavasti ei ole kovin kipeänä. Vauva varmaan on suloinen :heart:

Tellu, sä sitten joudut odottelemaan masukin omaa päätöstä syntyä. Jospa kuitenkin ennen kännistystä. :hug:

Mutta, entä Feeniks? Ei ole tänään kuulunut mitään, jospa kuitenkin pitänyt Riemun kanssa sovitusta päivästä kiinni :)

Paljonko teillä on ollut sf-mitta rv 28-29?? Minulla eilen lääkäri mittasi 26 cm, kuulosti jotenkin tosi vähäiseltä : /
 
Olitkin Riemu yhtäaikaa linjoilla... Sylillinen onnentoivotuksia vanhemmille uusista pikkuvarpaista ja sisaruksille suurimmasta lahjasta jonka voitte heille antaa, pienestä siskosta :heart:

Toipumisia ja jäädään kuulolle :hug:
 
Täällä ihan edelleen. Näin yöaikaan suppareiden ollessa ihan oikeita vaan harvakseltaan iskeviä, huomaan tekeväni kauppaa mielessäni ja pyyteleväni, ettei lähdönhetki koittaisi nyt juuri. Päivisin mielentilani onkin sitten enemmän sellaista mummojenpotkimistyyppistä.
Tellu, odottelenko kanssasi käynnistyspäivääsi saakka?=) Tuona päivänä minulla suunnilleen voisi olla yliaikaiskontrolli. Mikä fiilis polikäynnistä nyt, entä fyysisesti? Tuntuu, että nuo käynnit ja niiden seuraukset ovat ihan polilla vastaanottavasta ihmisestä kiinni, toiset katsovat vain sitä raskauden fyysistä puolta, toiset ovat herkempiä ottamaan huomioon myös äidin mielen ja jaksamisen.

Hottis, katson aamummalla sf-käyrääni, kertoilen sitten!
Mukavaa kuulla elyseenkin arjesta!
Riemulle ja koko perheelle vielä valtavasti onnea prinsessasta!!!

Höyhensaarilta karkotettu Feenikslintunen 40+5
 
Viimeksi muokattu:
riemulle Suurenmoiset Onnittelut Tytöstä!!! :heart: :flower:

Hottis minulla ei just tuolla viikolla ole tässä raskaudessa ollut neuvolaa mutta rv30 oli sf 29. Edellisiä kortteja katsoin niin pojalle oli 28+5 26,5cm.

Feeniks jos me sitten viikon päästä perjantaina saadaan vauvat syliimme. :D Jotenkin olen alkanut asennoitua että tuonne se ainakin menee. Toivottavasti eivät vielä sieltä käännytä takaisin. Sitten kyllä räjähdän ja kunnolla koska kuitenkin lapsenvahti on hommattu ja muutenkin. Polikäynti tympäsee edelleen, miksi ihmeessä ne antaa aikoja jos mitään ei aiota tehdä. Sillä lääkärillä oli just sellainen asenne mitä pelkäsinkin, äidin olosta viis. Fyysisesti tilanne on sama. :|

Tosiaan, jos jotain tapahtuu ennen tuota 10. päivää niin positiivista on se, mutta jos ei tapahdu niin toivottavasti sitten alkaa tapahtumaan.

Tellu30 40+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä