~Kesän Kuumeilijat~

Heippa !

Toivotaan, tervetuloa joukkoon toiveilemaan! Mä oon kans ihan uus täällä, joten on kiva ku on muitakin uusia =)

Nyt mua ihmettyttää yks juttu suuresti ton yöperhosen päivityksen myötä !!

Mitä tää tarkoittaa

Julita..........................kp60/29..........yk5............1.toiveissa
anu84........................kp55/28..........yk17...........1.toiveissa

Siis lähinnä toi kp 60 ja kp 55 .. mun logiikalla olis kierto olis jo paljon yli, tätiä ei siis olis kuulunu ja Raskaana?? Tä... =) selvittäkää tyhmälle ;)

Eikös jos tästä kierrosta nyt sit raskautuis niin tulis jo maalisvauvoja vai?
Itellä oli vuosi sitten laskettu aika 30.3 ja mun mielestä raskauduin kesäkuun lopus... en muista tarkkaa, ku sillo ei tarvinnu näiden kans yhtää pähkäillä !!

Voisko joku neuvoo tai kertoo omakohtaisesti, jos on kikkaillut noiden ovistestejen kans, et millon se harrastelu parhaiten kannattaa hoitaa?
Jos esim. mulla nyt ovulaatio testi näyttäny eilen ja tänää vahvaa plussaa ja harrastettu maanantai iltana ja tänää päivällä.. Kannattaako vielä huomenna esim? Kp 19/33 kuitenki vasta menos...

Sitte toinen kysymys, Voiko ovulaatiotestillä tehdä myös raskaustestin? eikös toi hormooni oo sitä samaa.. vai oonko ihan väärin ymmärtäny!?!?!

Viime kierrosta tikuttelin ekakerran neljänä aamuna, mut ovis oli tainnu mennä jo ja jos tähän kiertoon vertaa niin totta olikin kun nyt tulivat ajoissa!

Olis ihana ku joku vaivautuis neuvoon =)

Mä lupasin ittelleni pari kuukautta sitten olla tän asian kans yhtää ressaamatta ja antaa lokakuulle asti aikaa... Ja tässä ollaan! Mua kaduttaa jo valmiiksi et ilmoittauduin tänne, koska täällä käymällä saa asian aina painettuu mieleen! Toki oon nyt vaan "ressannu" juuri näistä päivistä, mut sit taas pian pitäisi hellittää..
Kuinkahan paikkaansa pitäävä se sit on et ku asialla päätänsä vaivaa jne.. niin se estääkin raskauden =/ äähhh !!

Mun täytyy jatkaa silitystä ku pikkanen nukkuu päikkäreitä!!

Anu, onnea huomiseen testaukseen !!! peukut ovat valmiina pystyssä !!
 
Toivotaan, meneehän niihin ensimmäisiin kiertoihin aina vähän enemmän niitä tikkuja kun kokeilee että mille ajoille se ovis sattuu, mutta sittenhän niitä alkaa menemään vähemmän ja vähemmän:) tai jos ois varaa digitaalisiin ni toki ne ois parhaita :D ei vois tulla väärinkäsityksii.. mutta kivahan se on tää kesä ottaa ihan rennosti.! jos vaikka tää valo ja lämpö tois plussan;)
 
angel, noista päivistä.. julitasta ei ole kuulunut ja olen vain päivitelly noita päiviä eteenpäin.. ja kyllä, päivät ovat meneet yli, eikä tätiä kuulu.! toivotaan että ei kuulukaan:D
silloin kun tikuttelin ovista, niin heiluttelimme peittoja jokatoinenpv, että ei varmasti jää hyödyntämättä:) ja varman päälle mutaman päivän yli oletetun oviksen.
kyllä mä oon kuullu että moni on ovistestiin saanu plussan, kun on raskaana ollut, mutta itse kyllä luottaisin eniten ihan ihka aitoon raskaustestiin:D
ja kyllä, helmikuun lopun vauvoja tai maalisvauvojahan meille suurinpiirtein tulisi :heart:
huh, vastasinkohan kaikkiin kysymyksiin :D ja edes selkeästi...
 
Mulla on ovis edelleen hukassa.. Testit näyttää negaa ja nyt kp17/28. Tosin viime yönä heräsin erittäin tuntuvaan vihlaisuun toisessa munasarjassa. Voikohan ovista tapahtua vaikka testit näyttää negaa? Mulla on mammaksilta ostettuja halpoja liuskatestejä.
Nyt harmittaa kun pitikin mennä ostamaan ovistestejä. Viimeksikin raskauduin helposti ilman sen kummempia testauksia :)
 
Mulla kans just toi sama, että luulen että rupeis harmittamaan et menin ostamaan niitä "jo". Viimeks kun tosiaan raskauduin niin helposti... Lääkäri tosin sanoi, että toisilla saattaa Cerazeten jälkeen mennä hyvinkin se puoli vuotta ennen kuin hormonitoiminta tasaantuu, ja siitähän on vasta kuukausi. Kävin gynellä sillon kun yritystä oli ollut tuo puoli vuotta ja katto ultralla, totes vaan että iso ja hyvännäköinen keltarauhanen oikealla puolella, ilmeisesti siis ovulaatio kuitenkin tapahtuu, silloin oli siis juuri tuo pisin kierto menossa eli 44. Sen jälkeiset menkat kesti kaksi päivää (kokonaiset!) ja seuraava kierto olikin sitten lyhyenläntä eli 19. Tätä seurasi normimenkat ja nyt siis menossa kp 12... Olipahan sekava sepustus taas...! :D
 
Heippa ja iltaa vielä =)

Melike, tietääkseni ovulaatio voi olla hyvin, vaik tikut näyttäisi negaa. Toisinaan taas voi olla kiertoja ettei ovuloi ollenkaan.. Oikaiskaa joku, jos olen väärässä!

Yöperhonen, kiitos tyhjentävistä vastauksista!
Anteeksi jos utelen, mutta kun kerroit että ovulaation aikana heiluteltu peittoja teillä oikein kunnolla ja vähän ovulaation jälkeenkin, niin ei kuitenkaan raskautta !??! teilläkin yrityskertoja jo noin monta... =/ Tietenkin kun olen uusi ketjussa, niin en taustoja tiedä niin hyvin.. sori vielä, ei ole pakko vastata !

Kahlasin tuolla muitakin pinoja läpi ja sain kans varmuuden siitä että ovulaatiotestillä voi myös yhdellälailla tehdä raskausplussan, eli sama hormooni periaattees kyseessä! Tietty itse raskaustesti on varmempi..
Mietin vaan, että joillain just käyni niin et ku ovat alkaneet tikuttamaan niin plussapäivät vaan jatkuu ja jatkuu ja sit ku Täti pitäs tulla, ni ei tulekaan =) eli raskaana :heart:

Mä aattelin huome aamu tehdä vielä ovistestin ja kattoo olisko viiva jo hiipumaan päin ja otetaan sit yks kerta miehen kans vielä varman päälle ;) Sit vaan jännäilemään...
Jos kivasti kävis, niin juhannuksena sitä jois sit viimeiset juomingit ja tupakalle olis myös soronoo taas vähäksi aikaa!

Hitto, ei saa toiveilla liikaa! Täytyy rauhoittua ! =)

Hyvät yöt kaikille ja huomiseen!

ps. Tää ketju on siitä "kurja" ku kaikki positiivisen tuloksen saaneet poistuu vauvautuneisiin.. eli ei voi näin jälkikäteen sit kysellä et miten raskaus sai alkunsa jne..
ellei sit mene tuonne odottajien puolelle huutelemaan ;)
 
angel, aina saa kysyä:) sitä kun ei tiedetä, miksi ei ole tärpännyt.. kyllähän tää alkaa turhauttaa pikkuhiljaa ja epätoivo alkaa hiipimään.... söin nyt teroja tässä kierrossa.. kolmeksi kuukaudeksi niitä mulle määrättiin ja jos ei ole sinä aikana tärpännyt, niin sitten päästään lisätutkimuksiin:) toivottavasti ei oo mitään suurempaa "vikaa".!
kyllähän täällä käy plussanneet moikkailemassa välillä ja kertomassa kuulumisiaan.. ja jos tätä pinoa läpi kahlailet, niin voit lukea heidän raskaus tarinansa:D

nyt lähden pedin puolelle lukemaan kirjaa ja etsiskelemään nukkumattia:) hyviä öitä.!
 
TORSTAI 11.6




Julita..........................kp61/29..........yk5............1.toiveissa
anu84........................kp56/28..........yk17...........1.toiveissa



yöperhonen-..............kp27/28............yk17..........1.toiveissa
Annien.......................kp27/31............yk1............2.toiveissa
MLL...........................kp27/27-32......yk6...........1.toiveissa
tiitu87........kp21/29-33.....yk11.......1.toiveissa(km11/08 ja 03/09)
angel08.....................kp20/33............yk5...........2.toiveissa
Minky.........kp19/32-??......yk2...........2.toiveissa(km09/08 ja 03/09)
Melike.........................kp17/28..........yk2...........2.toiveissa
minttumaaria76..........kp16/27...........yk4............2.toiveissa
AnQ............................kp16/26...........yk1............2.toiveissa
enkelipojat................kp14/39-43.......yk3............2.toiveissa
Toivotaan...................kp13/19-44.......yk7............2.toiveissa



Lilla2009....................kp9/28-31.......yk4............3.toiveissa
Hali87........................kp2/28............yk3..........1.toiveissa


TESTIPÄIVÄT



12.6 MLL
13.6 Annien
19.6 tiitu87


PLUSSANNEET



Sydänkäpynen 11.4. La 21.12.09
äityli30 22.5. La 31.01.10
marjutti86 25.5



 
aaanuuuu, teitkös testiä.? tule kertomaan heti uutiset.!!:) jänskättää

MLL, mikäs siellä fiilis.?

täällä on nännit ihan tajuttoman kipeet :eek: koskaan ei oo mun mielestä näin kipeet ollu.. taitaa noi hormoonit voimistaa täti-oireita...!
 
MLL
Huomenta! Vähän eilisestä pirityneenä täälä taas kukutaan. Kun tää vauvasta haaveilu on alkanut vähän puuduttaa niin oon hankkinu itselleni uuden nettisivuston missä roikun kaiket päivät, eli kiloklubi.fi! Oon päättäny laihdutella tässä vähän, että sitte jos jossain vaiheessa tärppää niin sitten voi hyvällä mielen ottaa painonnousun vastaan :) Sielä saa tosi kätevästi palautetta ruuan laadusta ja liikunnan määrästä, oikeastaan yllättäviäkin kalori pommeja on tullut syötyä ja luultua niitä suht kevyiksi :eek:

Melika, minä raskauduin viime kesänä kierrossa jossa tikuttelin negoja mammaksin ovis testeillä. Siis ei tullu ees haaleeta viivaa ja kuitenkin kun ultrassa hedelmöittymispäivää katsottiin, niin oisi sellanen päivä kun olen testin tehny. Tiedä sitten missä vika? :) Sain kuitenkin keskenmenon loppu vuodesta, uusille tietona, ettette ihmettele näitä mun raskautumisinffoja vaikka ekaa kuumeillaan :)
 
Huomenta!!

Tänä aamuna ovistesti näytti sit selvää negaa, eli kyllä tossa kaks edellistä päivää tais ovulaatio olla...
Heti tossa tietty miettii että tulikohan harrasteltua riittävästi ma iltana ennen nukkuun menoo ja ti/ke oli ovulaatio, tiistai jäi kokonaan harrastelematta mut eilen päivästä vähä vällyteltiin =)
Mitäs tuumaatte? Kannattaisko tänään vielä?

Mites sitte ku täällä puhutaan noista raskaustestien herkkyyksistä !?!? Niin, odotteleeko kaikki aina sinne kierron viimeiseen päivään ennenku lähtee testamaan mahdollista plussaa vai kui? voisko siis testata jo vähä etukäteen? ja millon se olis mahdollista jos siis nyt alkuviikosta olisin hedelmöittyny.. mietin vaan juhannusta ja juhannuksen jälkeisen tiistain kekkereitä, et kannataako otella alkoholia!?!? Menkathan pitäis alkaa vasta 28.6

Kertokaa vinkkejä !!!

Kiitoss

 
MLL, kiva että on kivempi mieli tänään:) itsekin tolle sivustolle olen kirjautunut ja oon kokenu sen ihan kivaks... vähän laiska oon vaan päivittelee mun syömisii sinne:D

angel, kyllä mä vielä tänään touhuilisin jos eilen kuitenkin testi näytti vielä plussaa...;) kyllähän sitä voi muutamaa päivää ennen oletettujen menkkojen alkua testailla herkällä testillä:) itse aina haluan oottaa monta päivää yli, ettei sitten tule pettymyksiä.. se negan testaaminen kun ei ole mitään maailman kivointa puuhaa.!
 
MLL
Angel, siittiöt elää naisessa jopa 5 päivää, eli ei sitä seksiä tarvi joka päivä harrastaa, mutta toisaalta varmintahan se olisi. Nyt jälkikäteen ei kuitenkaan kannata sitä enää stressata vaan koittaa saada ajatukset johonkin muualle pariksi viikoksi, sitten saa taas alkaa jännäämään, että tuleeko menkat vai ei. Suositeltuahan se olisi odottaa, että tuleeko ne vai ei, mutta onneaan voi alkaa kokeilla herkimmillä testeillä jo 8-10 pvää hedelmöittymisen (eli ovisplussan) jälkeen.

Siltikään jos liian ajoissa testaa, ei negaan oikeen voi luottaa, koska toisilla hormoonia erittyy vähemmin, ja jos saa plussan, voi kysessä olla kemiallinenraskaus. Kemiallisessaraskaudessa munasolu hedelmöittyy, mutta ei kiinnity kohdun seinämään vaan ainoastaan raapaisee sitä, jollain ehtii hcg:tä erittyä pissaan ja testi näyttää pari päivää plussaa. Kuitenkin aika monelta taholta olen lukenut ja itsekkin ajattelen niin, että sikiötä ei voi vahingoittaa niin kauan kuin äiti ei raskaudesta tiedä, eli luonto suojelee. Ei silti ehkä mitään kamalia perseitä kannata vetää, vaan ottaa ihan iisisti. Runsas alkoholinkäyttöhän vaikeuttaa raskautumista muutenkin ;) Jopas tuli taas vastausta, toivottavasti vähän valottaa.
 
MLL
Angel, tässä on perhesuunnittelun nettisivut, sieltä löytyy aika paljon kaikenlaista tietoa raskautumisesta, ovistesteistä ja muustakin hedelmällisyyteen liittyvistä asioista: metku.net/~pesu/
 
MLL
No alkaa olla jo aikalailla kahlattu läpi kaikki kotimaiset sivut hedelmällisyyteen liittyen, että kyllä vaan täälä tylsää on. Siksi toi kiloklubi :D En osaa tehdä mitään sillee vähän. Kaikki on täysii tai ei ollenkaan, aika raskasta välillä, mut minkäs sitä itselleen voi :LOL: Nyt vaan ootan ku kuuta nousevaa, että menisi nopsaa vielä viikko niin pääsisi tekeen muuttoa ja sen jälkeen reissuun, sitte ei pitäisi olla tylsää pariin viikkoon :)
 
Testin tein jo eilen illalla ku niin olin varma plussasta... Mutta ei sitä toista viivaa siihen vain ilmestyny!! Mä nyt vielä odotan ja teen uudestaa huomen aamulla! Mulla oli vain niin vahva tunne että olisin raskaana, ku nuo tissit on niin järkyttävän kipeet.... Odotellaan nyt vielä!!
 
MLL
Lähetään eteläsuomeen täältä pohjosen tuiskuista :) Mennään mökille varmaan ainakin viikoksi ja sitte toinen viikko kierrellään sukulaisia ja kavereita. Sitte palataan purkamaan muuttolaatikoita. Mulla on jo muuttoon pakkaaminen aika hyvällä mallilla, aikaa vielä ensi viikko. Astioita en ole vielä mitään laittanu, mutta oon käyny läpi kaikkea turhaa rojua mitä on kertyny taas edellisen muuton jälkeen ja pakannu sitte tarpeelliset. Vaatteiden kanssa vähän vaikeaa, kun pitäisi pakata samalla pariksi viikoksi reissuun vaatteet ja muut jätesäkkiin ja jättää vielä jotain mitä pidän ennen muuttoa :) Kyllä muuttaminen on ihanaa.....Tällää ajoissa kun pakkailee, niin se vähän helpottuu kun on aikaa karsia turhat vaatteet ja rojut kyydistä, ja jossain loogisessa järjestyksessä mättää kamaa laatikoihin.
 

Yhteistyössä