~Kesän Kuumeilijat~

MLL
YP, Virastot on kyllä niin hanurista!! Suoraan sanottuna. Mitään joustoa ei ole mihinkään suuntaan ja kaikki pitää toimittaa satana kappaleena ja silti hukataan. Nousee paineet ihan kun ajattelenki sun tilannettas :D Yritin ottaa kuvaa tosta testistä, mutta se viiva on niin hentonen ja kännykkäkamera niin huono, ettei siitä saa mitään selvää. Siinä se viiva kuitenkin tönöttää edelleen :) Huomen aamusta testaan herkällä puikkotestillä ja nyt jo jännittää pirusti!!

Annien, minäki oon tässä miettiny, että ei kyllä oo mitään muita oireita kun mahaa nipistelee, mutta sitten muistin, ettei niitä kyllä ollu viimeksikään. Voihan tollasta heikotusta silti tulla jo ennen plussaa, raskaudethan on kaikki erilaisia :)
 
MLL, mä en niin käsitä tota toimintaa.! lupasivat soittaa mulle sieltä pian takaisin ja nyt on kulunu jo ainaki kaks tuntia :kieh: vihaan olla työttömänä.!!!!!
no onhan se jo hienoa, että se viiva siinä edelleen pysyy:) ni millä sä nyt testasit, liuskallako.? hae apteekin oma testi:) hitsi mua jännittää sun puolesta... ihan täpinöissäni oon täällä :D
 
MLL
YP,Testasin sen toisen pregent luiskan. Oottelen että tuoko posti mulle testin, minkä eilen hätäpäissäni tilasin :D Sen pitäisi olla joku herkkä.. Jos siihen tulee jotain niin sitten haen apteekin oman. En hevillä usko :) Oletpa reipas, hauskaa siivouspäivää!!
 
Heippa kaikillel!

Mä tulen teidän jengiin mukaan jos vaan sopii =)
Täällä näytää olevan aika positiivinen meininki !!!

Kerron vähän jottain ittestäni, niin teidän on sit helpompi mua myös auttaa mieltä askarruttavissa kysymyksissä =)

Eli oon 1v2kk ikäisen ihanan tyttösen äiti ja kovin tässä ollaan kuumeiltu jo pikkukakkosesta!
Menkat alkoivat neidin ollessa 5kk, imetyksen lopetin kokonaan neidin ollessa 10kk, elikkä helmikuussa. Oikeastaan sitte aloin merkata tarkemmin menkkoja kalenteriin ylös ja laskemaan ns. varmoja päiviä. Kierto ollut joka kerta tarkalleen 36, mutta viime kuukautiset tuli 33. Viimekierrossa haurahduin tekemään myös ovistestejä ja tein niitä neljänä päivänä just sillo ku laskurin mukaan olis pitäny olla ovulaatio mutta tämän pissatikun mukaan sitä ei tullut!!

No tämä kierto nyt sit harrasteltu heti menkkojen loppumisen jälkeen säännöllisesti joka toinen päivä ja tänään mulla on ollu sellasta menkkakipua?!?!ovulaatio??? eli pikkupainetta tuolla ala-päässä.. en oo tuntenut ku kerran aikaisemmin vastaavaa.
Netin ovulaatiolaskurin mukaan mun ovulaatio pitäis keskiarvollisesti olla perjantaina. Mä en kuitenkaan usko että ovuloin kierron puolivälis, kerta viimeiset 4 kiertoa ollaan ajotettu sekstailu just niihin päiviin, eikä oo tärpänny.
Meidän tää esikoinen sai alkunsa kerrasta ;) Yks ilta sanoin et nyt vois ihan hyvin tulla raskaaksi ku maha ei vielä häissä näkyis ja viikko ennen häitä plussasin =)

Nyt siis tarvisin hulluna neuvoja näihin kiertojuttuihin ja kaikki mahdolliset vinkit otetaan vastaan =) Tarkoittaako toi teidän merkkaamistyyli esim kp 15/28 yk2 =että kiertopäivä 15, kierron kokonaispituus 28 ja yrityskerta 2. Olisinko tulkinnut oikein?
Jos näin on, niin mul olis sitte 18/33 yk5 =)

Kiva ku täällä saa jännätä yhdessä ja pohtii näihin liittyviä juttuja!
Oon kirjoitellu tuolla huhtimasuissa2008 ja maalismasujen08 suljetussa kerhossa.
Nyt löysin teidät, kiva =)

nimim. kahden vuoden ikäerolla ;)
 
MLL
Tervetuloa Angel. Mun mielestä jossain on ohjeistettu testaamaan ekalla kerralla alottaen ihan liian aikasin ja lopettamaan vasta kun plussa on tullu, tai toivo heitetty eli alkaa menkat lähestyä. Näin voi mennä aika paljon testejä, mutta seuraavalla kerralla ei mene kun pari kun tiedät jo suunnilleen missä kohtaa se pitäisi olla. Siis kun toi luteealivaihe(aika oviksesta menkkoihin) voi vaihdella 10-16 päivää.

Toivottavasti jotain iloa näistä ohjeista, ite en ole jaksanu enää noiden tikkujen kanssa plärätä kun en oo ovis plussaa ikinä onnistunu saamaan. Siis ovistikkujen, raskaustestien kanssa sitäki enemmän niinku yltä voi lukea :LOL:
 
AnQ
Jee, lisää porukkaa! :)

Täällä vasta tänään päästiin petipuuhiin, joten miusta tuntuu, ettei tärppää kyllä tässä kierrossa. Lauantaina alkoi ovisoireet, joten voi olla, että nyt on sit liian myöhään. Lämmöt on ollut tänään kyllä koholla, luulin nimittäin että mein porukassa jyllännyt tauti olisi "vihdoin" iskenyt miuhun. Heittoa oli normaaliin joku 0,5 - 1,0 astetta, aamulla en tajunnut mitata, vaan vasta töistä päästyäni (ja sen jälkeen kolmisen kertaa :whistle: ). Joku voisi infota, onko noihin lämpöihin kuin paljon katselemista/miten niitä pitäisi tarkalleen tulkita? Olisi varmaan kannattanut harkita niitä ovistikkuja, niin tietäisi missä mennään, mut kerkeehän niitä tässä vielä varmasti.

MLL, täällä jännitetään mukana! Toivottavasti pärähtää kunnon plussa testiin :flower:
 
Vahvasti näyttäisi siltä että menkat alkamassa :( Inhat menkkakivut koko illan ja nyt pientä tuhruvuotoa. Huomenna siis varmaankin KP1. Säästyipähän raskaustestin hinta :) En siltikään vielä harkitse ovistestejä tms, mennään ihan mututuntumalla, uuteen nousuun :D Nyt Panadolin kanssa unten maille haaveilemaan tulevaisuuden vauvauutisista <3
 
Kertokaas, että voiko ovistestillä tehdä myös raskaustestin?
Oon jostain kuullu tuollaista...

Ovistesti näytti tänä aamuna kahta selvää viivaa, eli täytys sit varmaan vauvauinnin jälkeen vähän harrastella =)

Kertokaas mulle nyt näistä ovistesteistä, et ku testi näyttää positiivista niin kuinka paljon/kuinka monta päivää ootte siitä sitten harrastelleet?

Mä tein eilen myös positiivisen testin ja viimeksi harrasteltiin siis maanantai iltana, tiistai siis plussa eikä eilen harrasteltu ollenkaan (ku mies töis) ja tänään siis plussa vielä...
Jos me tänää nyt harrastetaa, ni kannattaako vielä huomenna?

Kiitos.... =)

Ja nyt Taaperon kans viimeiseen vauva uintiin !!! nyyh... :heart:
 
No eipä nyt ollu enää lämmöt koholla... Kertokaas te viisaammat että onko se AINA niin et kun raskaana on niin on lämmöt koholla, vai voiko olla poikkeuksia että kaikilla ei lämmöt nouse?? Sitten jos niin on et kaikilla kohoo niin eihän sitä sit raskaustestiä edes tarviis kukaan!!
Oli tosi tuskaane viimeyö ku ei voinu yhtää nukkua mahallaan ku tissit niin tottavie kipeet!
 
MLL
Anu, mun mielestä ne lämmöt ei ole mikään kauheen varma juttu. Kehon lämpötilaan vaikuttaa niin moni asia. Jos oot nukkunu huonosti tai oikeen sikeesti, jos sulla on vähän lämpöä jne. voi heittää ihan helposti sen puolikin astetta. Ainoa varma juttu on se testi. Noi lämmöthän on vähän suuntaa antavat, että tietää koska ovulaatio on ollu. Ite ollessani raskaana en edes huomannu, että oisi ollu mitkään lämmöt koholla, eipä silti, en kyllä mitannukkaan.

Angelille voisi kai sanoa, että harrastatte jos hyvältä tuntuu. Kurjaksi menee vauvanteko puuhat, jos miettii et tarviiko vielä tänään vai riittääkö seuraavaksi ensi kuussa? ;)
 
KESKIVIIKKO 10.6




Julita..........................kp60/29..........yk5............1.toiveissa
anu84........................kp55/28..........yk17...........1.toiveissa



yöperhonen-..............kp26/28............yk17..........1.toiveissa
Annien.......................kp26/31............yk1............2.toiveissa
MLL...........................kp26/27-32......yk6...........1.toiveissa
tiitu87........kp20/29-33.....yk11.......1.toiveissa(km11/08 ja 03/09)
angel08.....................kp19/33............yk5...........2.toiveissa
Minky.........kp18/32-??......yk2...........2.toiveissa(km09/08 ja 03/09)
Melike.........................kp16/28..........yk2...........2.toiveissa
minttumaaria76..........kp15/27...........yk4............2.toiveissa
AnQ............................kp15/26...........yk1............2.toiveissa
enkelipojat................kp13/39-43.......yk3............2.toiveissa
Toivotaan...................kp12/19-44.......yk7............2.toiveissa



Lilla2009....................kp8/28-31.......yk4............3.toiveissa
Hali87........................kp1/28............yk3..........1.toiveissa


TESTIPÄIVÄT



11.6 Hali87
12.6 MLL
13.6 Annien
19.6 tiitu87


PLUSSANNEET



Sydänkäpynen 11.4. La 21.12.09
äityli30 22.5. La 31.01.10
marjutti86 25.5



 
voi hali :hug: :hug: tsemppiä uuteen kiertoo.! josko se haikara sit lähtis matkaamaan teille päin:)

MLL, voi itku.! mut toivoa on on niin kauan ku tätsy pysyy poissa.! :hug:

anu, kuten MLL sanoi, ei ne lämmöt aina ole koholla joka ihmisellä, vaikka raskaana olisikin..;) teetkö huomenna testiä.?

täällä mä mussuttelen aamulla leipomiani sämpylöitä teen kera :p voi nam että on hyvää.!

iloista päivää kaikille :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja anu84:
No eipä nyt ollu enää lämmöt koholla... Kertokaas te viisaammat että onko se AINA niin et kun raskaana on niin on lämmöt koholla, vai voiko olla poikkeuksia että kaikilla ei lämmöt nouse?? Sitten jos niin on et kaikilla kohoo niin eihän sitä sit raskaustestiä edes tarviis kukaan!!
Oli tosi tuskaane viimeyö ku ei voinu yhtää nukkua mahallaan ku tissit niin tottavie kipeet!
Eipä mulla ainakaan lämmöt kohonneet raskausaikana ja kyllä tuolla päikkyjä nukkuu ihan terve ja ihana 1v 7kk tyttönen...

Heipä hei siis vaan kaikille tasapuolisesti! Saanko liittyä joukkoon?? Meillä toinen toiveissa ollut jo hetken. Mututuntumalla mennään edelleen, vaikka lääkärikin jo ehdotteli ovistestejä kun kierto on ollut ihan mitä sattuu minipillereiden lopettamisen jälkeen. Koko aikuisikäni oon jonkunsorttisia pillereitä syönyt ja niinpä en oman luonnollisen kierron pituudesta juuri mitään tiedä, pillereillä aina ollut säännöllinen. Ekan kerran kun pillerit lopetin, tulin heti raskaaksi, tämä meni kesken ja jälkivuodon loputtua tein jo taas positiivisen testin ja neitokainen siis nyt 1v 7kk. Nyt sitten kuitenkin yritystä jo 7kk, eikä ole tärpännyt. Menossa siis kp12/19-44 yk7.
 
Yöperhonen
Oon toki tuota suunnitellu, mutta jotenkin oon kuitenkin empinyt asiaa. Tuntuu kun on näitä sivuja selaillu, että ne on enemmän tai vähemmän vaikeasti tulkittavia... Mieskään ei oikein ole innostunut. Iso rahareikäkin ne tavallaan on. Seli, seli... Ajateltiin että josko nyt ainakin kesälomat yritetään ottaa rennosti ja sitten sen jälkeen mietitään uudestaan tikuttelua. Syksyllä täytynee myös käydä uudemman kerran gynellä jos nää kierrot edelleen näin heittelee, eikä raskautta kuulu... Toivotaan nyt, että onnais itsekseen, eilen alkoi aavistuksenomaiset ovistuntemukset, hyödynnettiin tämä, nyt tosin mies reissussa, mutta tulee jo taas huomenna...
 

Yhteistyössä