Kesän jälkeen alottavia???

Hiljasta on...

Oli taas ketju tippunut tuonne pitkälle. Ehkä me tässä kevään aikana ja varsinkin sen kesän lähestyessä intoudutaan.

Meillä on perioditauko yliopistolla, eli ei oo mitään luentoja tällä viikolla. Mulla ei niitä nyt muutenkaan oo kun pari viikossa, mutta nyt pitäs asennoitua siihen, että lukis ahkerasti tenttiin, kun ei oo muuta koulua. Heh, heti tänään nukuin melkein kahen tunnin päikkärit tytön kanssa, vaikka piti oikeesti tuokin aika hyödyntää kirjojen ääressä. Toisaalta nykyään tuppaa tuo väsymys oikeesti välillä häiritsemään opintoja, niin ehkä se unen tankkauskin on ihan järkevää jos mahikset on.

Mulla on jotenkin kaikki harrastukset nyt talvella jääny. Lenkkeilen kyllä epasäännöllisen säännöllisesti (paitsi nyt kun on lunta) ja sitten uimassa käyn myös ajasta ja innostuksesta riippuen. Nyt olis toiveena saada kyllä noi roikkuvat kilot (joihin edellinen raskaus on enää tekosyy) pois ja itsensä kuntoon niin jaksais taas olla raskaana. (Just tossa lusikalla kaavin vuoan pohjalta eilen tehdyn mudcaken jämiä :whistle: ).

Jossain noissa muissa ketjuissa oon huomannu ihmisten taipumuksen ottaa varaslähtöjä näiden vauvahommien suhteen. Mites meillä, onko kesä/kesän jälkeen aloitus teillä ihan ehdoton vai saattaako lipsua aiemmaksi. Meillä ainoo mahis, millä yritys vois aikaistua on se, että siirrään kuukautisia syystä tai toisesta. Kuitenkiin jos heti tärppäis niin huhtikuu 09 olis musta laskettuna aikana vähän aikanen, eli melkein muihin kuvioihin sopis paremmin, jos muutaman kierron antais itseään odotuttaa. Mutta jos on tulossa, niin eihän me vastaan panna.

Ok. Tyttö alko tyhjentämään mun varastoon lähteviä laatikoita, niin paras mennä perään. Kirjotelkaahan nyt ahkerasti!

O.
 
Tervepä terve! Kaiken uhallakin uskaltaudun tähän ketjuun kuumeilemaan :saint:
Kotosalla touhuaa tuollainen hiukan vajaa 2vee poika ja kovasti tekis mieli toista pikkuista. Alustavasti ollaan puhuttu, että tuossa loppukesästä-alkusyksystä voisi olla ajankohtaista tuo pikkukakkosen yritys. Kuume on kova, mutta oman työtilanteen takia en aikaisemmin halua aloittaa yrittämistä, eli mulla on tehty ens vuoden helmikuun loppuun työsopimus, ja haluaisin siihen asti töissä ainakin olla. Parasta olisi, jos tuo raskautuminen tapahtuis samaan aikaan kuin tuosta ykkösestä, eli vauva syntyis huhti-toukokuussa 2009 :D
Vaan eipä nuo vauvat taida meidän suunnitelmista piitata, tulevat kun haluavat. MEillä ei ehkäisyä ole käytössä, eli periaatteessa vauva vois tulla koska tahansa, mutta tarkoituksella ei yritetä vielä.
 
Tervetuloa nirppis!!! :flower:

Meikä on ny lisänny liikuntaa ihan urakal...mies sano jo et koht alkaa karkaa mopo käsist,tost on tulos addiktio... :LOL: Sanoin et niin ois tarkotuskin. :D Käyn ny sit 3 krt/vk 1,5h kuntonyrkkeilyä,2-3krt/vk 1h juoksumatolla ja sitten viel punttitreeni 1-3krt/vk.....Tavotteena kesään mennes -4kg ois viel puotettavaa.Kumma on jos ei putoa,ja kaiken tän lisäks lasken kalorilaskuri.fi:ssä kalorit.... :snotty: Tuli nääs se 21kg viimesimmäst raskaudest,hyvin tuo nyt on puonnu,vuoshan täst kyl jo aikaakin.Nää viimeset ei vaan meinaa millään lähtee... :headwall:

O:ko se kyseli tosta et meinataanks aiemmin alkaa..Mie kyl tahtosin jo mut se on sovittu et syksyl ja ukkosein tuntien se on sit syksyl,eikä yhtään aiemmin. B) Ja sekin viel sillä et jos ny kaikki mänöö hyvin...(meillä ollu vähän koettelemuksia suhtees)<-enempiä ruotimatta =)

No mutta tämmöttist tällä erää... :wave:

GP
 
myymä
Noniin ystävät kalliit! Saisinko liittyä seuraanne?

Olen 22 vuotias äiti Vantaalta, tytär ensikuussa 3 v ja mies kohta 30 :)
Vauvakuume painaa isosti päälle, mutta koska olen vasta saanut uuden työpaikan, jossa minut vakinaistetaan ensi kuun lopussa, ei vielä ole toisen aika.
Tulin viime kesänä yllättäen raskaaksi mutta valitettavasti sain keskenmenon syyskuussa viikolla 14+ .
Nyt olisi suuresti haaveissa että kesän jälkeen voisimme alkaa yrittää pikkukakkosta.

Rakentaminen alkoi juurikin, eli onneksi edes jotain mikä pitää ajatuksen vauvasta ehkä jollain tavalla järjissään ;)

Hauska tutustua ja kiitos gutupallo kun minut tänne kutsuit :)
 
Päevää! KÄvin tuossa jo aiemmin kirjoittamassa ja kas.......koko teksti katosi. Eipä mulla muuta, kuin että sapettaa, kun jokaisessa tv-sarjassa joku on tällähetkellä raskaana, yrittää tulla raskaaksi tai teeskentelee olevansa raskaana :eek: . Ja yhtäkkiä on koko kaupunki täynnä vauvamahaisia naisia... Onko niitä aina ollut näin paljon, vai onko nyt joku "kiusataan Nirppurottaa"-kevät menossa B)
 
Heippa Myyma!!! :hug: Kiva kun löysit tänne ja teretulemast!!

Joo kyllä tää taitaa olla ihan "kiusataan nyt kunnolla kaikkia vauvakuumeisia"-kevät :LOL: Mie ajattelin ihan samaa ja eikä asiaa auta yhtään kun erittäin hyvä ystävä rv 24 menos ja maha pyöristyy niiin ihanastai!!Voi skökkö....no onneks ei syksyyn oo enää pitkä aika,eihän? :D

No varmasti talonrakennus saa hiukka piettyä järkeä,tosin miulla kyllä varmaan senku kuume nousis...sais suunnitella mihin vauvan huone ja mitä sinne ja miten muut huoneet mikä ois lapsiystävällistä....mitä pihalle ja puutarhaan... ;) Oih,meillä vasta suunnitellaan josko talokin jossain vaiheesa...
 
myymä
nosto nosto ettei ihan hukuta!

Pakko tulla kirjoittamaan vähän fiiliksiä.. Mulla piti siis EILEN alkaa menkat mutta ei sitten alkanutkaan :whistle: Eilen oli kyllä just sellainen fiilis, että alkaa kun sattui AIVAN hirveästi oikealle alavatsaan mutta ei sitten alkanutkaan...
viime viikolla tuli 3 päivää ruskeaa tuhrua ja sit se loppu ku seinään.. mä en enää tiedä mikä mulla on .... Noh, eiköhän ne sieltä tänään vielä ala!

jännittää kuitenkin!
 
Tuuhan Myymä kertomaan, ootko ottanut varaslähdön :D
Tänne ei kummempia......nyt ois se aika kuukaudesta, että vois tärpätä.....mutta pakko malttaa vielä odottaa, kun töissä lasketaan sen varaan että ainakin vuoden oisin siellä.....
Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Abu
Pääsenkö mukaan? Saimme ihastuttavan pikkuneidin lokakuussa 2007 ja vauvakuume nostaa jo päätään :)
Tarkoituksena olis saada remppa valmii6ksi kesän aikana ja sen jälkeen alkaa puuhastella likalle pikkusisarusta. Mutta oih ja voih kun tuntuu että se on niiiiin kaukana! Mies olis ollut valmis heti samantien mutta minä vähän jarruttelen, haluan viettää vielä kesän "omissa nahoissa", syksyn ja talven aikana on hyvä kasvatella mahaa. Mitään hormonaalista ehkäisyä en itseeni halunnut tällä välillä pumpata, joten ehkäisynä toimii vanha ja perinteinen kortonki :D. Synnytyksen jälkeiset petipuuhastelut on tosin olleet aika vähissä... mutta jospa kevät toisi tullessaan uutta potkua vauvantekoharjoituksiin ;).

Mutta siinäpä esittely lyhykäisyydessään, siirryn viettämään lempipäivääni - karkkipäivää :p . Kivaa viikonloppua!
 
myymä
Noniin, 4 päivää menkat myöhässä ja testi eilen nega. On tääkin! Nyt on joku hitsin hormoonihäiriö menossa plaah :( Eli varaslähtöä en ainakaan ole ottanut...
Eipä mulla tällä hetkellä muuta :)


Paitsi ABU tervetuloa :)
 
Uskaltaisinkohan minäkin... Eli meiltä löytyy tyttö 07/05 ja nyt on ollut miehen kanssa puhetta toisesta. Mies kyllä tahtoisi jo nyt mutta mulla olis tarkoitus saada töitä jotta saataisi ostettua isompi asunto/talo missä olisi sitten tilaa kaikille. Ja olis kyllä kiva jos sais muutaman kilon tiputettua ennen raskautumista. Oletteko te muut suunnitellut että missä vaiheessa sen mahdollisen ehkäisyn sitten pois jätätte? Mulla on nyt pillerit käytössä ja kovasti pohdin että koska niitä sitten lopettelisi. Tyttökin on tässä jonkin aikaa jo hoputellut ja pikkusisko toiveistaan kertonut! :D No eipä sitten tähän hätään oikeen nyt muuta osaa kirjoittaa.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Abu
Tervetuloa, polkadot!

Huoh.. alan lipsua. Lupailin meidän iskälle että "jos sitten jätetään ehkäisy pois jo kesän alussa..."

Ihan pöhköä.

Myymä, mikään ei ole varmaa ennenkuin tätsä saapuu


sitten unille ja kohti uutta viikkoa ja lähemmäs kesää!
 
Ja tervetuloa Abu ja polkadot !! Oho,meinaakos myymä karata meiltä? Älkäähän neidit vielä karatko,jään tänne muuten yssin turisemaan :D

Polkadot: Mie en hormonaalisia voi käyttää,meillä mennää keskeytetyllä.Miullakin tässä painonpudotus projekti meneillään,viel ois viitisen kg puotettavaa ennen syksyä.Muutama jo lähteny.Jos kassotaan tästä vuosi taaksepäin ni -19kg yhteensä,nyt alotin sit tosissani reenaamaan ja liikkumaan ku jäi 70 kieppeille junnaamaan.

Kyllä tää aika on kummallinen,välil tuntuu et se syksy ei tuu millonkaa ja välil taas huomaat et oho,kuukaus ois taas vähemmän aikaa syksyy :D No tää koittaa saaha ittensä kuntosalille juoksumatolle tunniksn hölkkäämään,sit illalla kuntonyrkkeilyy. Hulluks oon miehen mielestä tullu.... B)

:wave:

GP
 
myymä
No täytyy kyllä myöntää, että vaikka tilanne vauvalle olisi nyt huono työn kannalta, niin kyllä se pettymys vaan mielen valtaa kun menkat alkaakin.... Eli voisinko nyt melkein myöntää, että toivottavasti eivät ala vaikka hyvin epätodennäköistä koko raskaus edes olisi....
 
On tässä kiireiden vuoksi vauvakuumekin hiukan helpottanut, vaikka kyllä sitä aina silloin tällöin ehtii haaveillakkin. Oon nykyään omistanut esim. Bussimatkat sellaselle ajatusten ja haaveiden virralle. On ihan kiva täpötäysien päivien aikana vähän ajatella muutakin kun päivän kiireitä.

Olis vielä pari tenttiä ja yksi kurssi, jotka pitäis hoitaa tässä maalis-ja huhtikuun aikana ja sit kesällä voi keskittyä vaan työntekoon. Ollaan haettu tytölle hoitopaikkaa toukokuun alusta eteenpäin jo syksyllä, mutta vielä ei olla varmistusta paikasta saatu. Vähän alkaa jännittää että miten kesä hoituu, jos ei oo hoitopaikkaa.

Nyt ei oo vähään aikaan tullut lähipiirissä mitään vauvauutisia, niin jo vähän sillä mielellä odottelen, että kukahan seuraavaksi ilmottaa... olis kiva, kun sit osuis samoille ajoille oman odotuksen ja vauva-ajan kanssa joku kaveri. Mulla oli esikoisen aikaan kahella kaverilla pari kuukautta vanhemmat vauvat ja kyllä se oli hyvää vertaistukea ja seuraa silloin pikkuvauva-aikana.

Gutupallo puhui tuosta painonhallinnasta, niin kyllä mullakin olis toiveissa saada vähän treenattua tässä ennen mahdollista seuraavaa raskautta. Mä menin raskauaikana ihan rapakuntoon, kun oli aluks niin paha olo ja sitten viimeset kuukaudet supisteli, niin jäi urheilut tosi vähänllä ja kiloja tuli yli kakskyt. Suurin osa kyllä noista kiloista on jo lähtenyt ja vaikka jonkun verran on jäänytkin roikkumaan, niin se ei oo niin vakavaa.

Eli kai se olis tänäänkin lenkille vaivauduttava kunhan mies tulee töistä, kun ei voi ees lunta enää käyttää tekosyynä.

Haskaa viikonjatkoa kaikille.

O.
 
Tervepä terve ja uusille tervetuloa (itse peräti viikon tässä ketjussa olleena) :wave:
Mulla ollut työpäivät tällä viikolla niiiiin pitkiä, etten oo jaksanut kirjoitella. Nyt alkaa helpottaa, huomenna vielä puol viiteen ja sitten lopuviikko vapaata :D
Ei mitään uusia kuulumisia..... Hyvää viikonloppua kaikille (mulla jo torstaifiilis kun huomenna vika työpäivä ;) )
 
Uusi viikko edessä. Onneksi on vajaa viikko, kun tulee tuo pääsiäinen. Tulee kyllä tosiaan tarpeeseen tuommonen pikkuloma. Ollaan tässä oltu koko perhe kipeenä ja kiireiden keskellä flunssa ja siitä johtuvat huonot yöunet tuntuu kahta kauheammalta. Ihanaa siis kun on vallan neljä päivää ensi viikonloppua!

Aika hiljaista on edelleen meidän ketjussa. Onko ihmiset karanneet muihin ketjuihin, vai viekö vaan kiire ajan kuumeilulta?

Eipä mullakaan vauvakuumeasiaan kummempia. Taas loppuu yksi pillerilevy, joka musituttaa yrityksen aloittamisen lähenemisestä, Kivaa! Odotan muutenkin kesää tosi paljon, vaikka oonkin suurimmaksi osaksi töissä. Toivottavasti vaan saadaan kivojakin ilmoja, ettei oo kesät talvet tämmöstä vesikeliä.

Hauskaa viikonalkua kaikille!

O.
 
Ilmottaudun mukaan jengiin. Olen taustaillut ja keskenmenojen vuoksi pidetään kropan palautumistauko. Palaan työelämään elokuussa, mutta vauva saapi ilmoittaa itsestään jo kesäkuusta lähtien. Eipä näitä suunnitella voi, mutta vielä ei uskalla heittäytyä täysillä. Toivotaan ,että tää ketju herää eloon ja saadaan paljon plussia aikaiseksi. kohtahan se kesä jo tulee...Ainakin toivossa on hyvä elää.
 
Hellurei!!Ja tervetuloa singa,ja :hug: siulle!
Oon ihan tarkotuksella koittanu pitää hieman taukoa kun meinas mennä nii jotta oon aamusta iltaa täällä :LOL:
Joo kesä tekee tuloaan,tääl on mieli vähän maas kun mies tuossa saunareissulla kävivähän pyörtämään puheitaan syksystä joten enpä nyt sit tiiäkkään... :'( Kuulema raha asiat huolettaa...jep,jep....yritin selittää vaik oon nyt työttömän saan liitonrahat joista käteen jää n.900e kk,hän tienaa kolmivuorotyöstään lähelle 2000e kk,-autolainaa 300e/kk,-vuokra 590e/kk,-sähkö n.180e/kk talvisaikaan(lattialämmitys),että aika hiton hyvinhä näillä pärjätään ja käsittääkseni saisin äippärahan viel saman ku viimeks v.2007 jos v.2009 jään äippälomalle joka sit taas kans liiton rahojen suuruinen noin....No itkuhan miulla siinä pääs ja sit ollaa et no mikä nyt?! :kieh: No mikäköhän..sanoinki et no eipä kai mikää miun haaveet heitettiin taas roskiin ja toiveet oli kyl korkeella ja ootin syksyä ku kuuta nousevaa ja en opiskelu tms paikkoja oo ettiny sen takia kun luulin et asia oli sovittu....Kyrsii niin etten tiiä miten päin pyörisin....

Että tällästä täällä....tuun ilmottelemaan miltä asiat näyttää,jossain välis...kun niistä jotain tiiän..
:headwall: :headwall:

vähemmän aurinkoisin kevät terveisin GP

:)
 
Hei vaan kaikille.

Ei oo taas pinossa tapahtunut hetkeen mitään. Kaikilla varmaan tarkotuskin vähän hillitä täällä pyörimistä, että olis kesän odottelu helpompaa.

Meillä on tilanne hiukan muuttunut, kun mulla jäi kuukautiset pois (eli niin sanottua tyhjennytvuotoa ei tullut). Raskaana en kuitenkaan ole, koska nyt olen jo monta testiä tehnyt. Siinä sitten päätettiin, että kun nyt kerran on niin sekaisin tuo kierto, niin lopetin pillereiden syömisen jo nyt. Käytetään nyt sitten tän kevään ajan muuta ehkäisyä ja annetaan kierron etsiä omaa muotoaan. Varaslähtöä ei kuitenkaan vielä oteta, kun haluttais että mahdollinen laskettu aika olis aikasintaan ensi keväänä.

Muuten elämä pyörii samaa rallia. Tyttö on niin isoa nyt ja opettelee pukemaan, syömään haarukalla ja tekemään muita "isojen tyttöjen" juttuja. Mulla kouluhommia vielä viitisen viikkoa ja sitten Toukokuun alusta töihin. Hoitopaikasta ei vieläkään ole kuulunut mitään, joten se alkaa hieman huolettamaan.

Mua piristää kyllä NIIN paljon tuo valoisuus, kun eilenkin oli niin lämmin ja aurinkoinen päivä. Oli tosi kiva käydä lenkillä ja tuntuu siltä että vihdoinkin se kesä alkaa näyttää merkkejä itsestään.

Tervetuloa Singa, toivottavasti alat oikein ahkerasti kirjottelemaan, niin saadaan eloa porukkaan. Ei kyllä mun mielestä GP yhtään mahdottomalta kuulosta toi teidän rahatilanne. Sehän tietysti aina riippuu omista tarpeista ja siitä minkälaisen elintason haluaa pitää. Meillä on ihan asennoiduttukin siihe, että mun opinnot vie niin kauan, että ei tässä mihinkään kunnon palkoille näiden vauvahankkeiden aikana päästä, niin eipähän niitä pahemmin suunnitella. Hyvin ollaan pärjätty ja kaikki tarpeellinen saatu. Tosin meillä ei esim. omaa autoa ollenkaan vaan lainataan mun äidin autoa silloin kun johonkin isommille ostoksille tms. lähdetään.

Nyt on paras avata tuo tenttikirja, kun mummi vei neidin muutamaksi tunniksi! Nauttikaa kevätilmoista ja tulkaa kertomaan kuulumisia.

o.
 
Missäs kaikki on??Tulin vähän nostelemaan ketjua kun tuo vauvakuume taas nostelee kummasti päätään...Tässä kierrossa oli miulla eri outo välivuoto ja aattelin siitä jo vaikka mitä :LOL: :headwall: Täl haavaa näyttäis siltä et ehkäpä sittenkin yritys alkais syksyllä, JEEEE!!Tai ehkä en vielä tuuleta kun tuo mies on nii tuulella käyvä tapaus vissiin... :kieh: Mut jotain se vihjaili ja vähän asiasta puhuttiin ja syy siihen pyörtämiseen silloin oli ne raha-asiat jotka nyt sit on hänen mielestään mallillaan kun vakipaikan sai. :D

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisianne ja kaikki muutkin ketkä kesän jälkeen on suunnitellu alotusta teretulemast!!!

T:GP onnesta soikeena taas... :LOL:
 
Hei!!! :wave:

Kiitos gutupallo kun kerroit tästä pinosta! Ihan turha tehdä monta pinoo saman asian takia ;)

Tosiaan, yritys alkaa vasta elokuussa pidettävien häiden jälkeen. Yksi lapsi meillä jo on, pian 2 vuotias ihana poika :heart: Silloin tärppäs yk3 joten toivottavasti kakkonenkin tärppää pian vaikka ollaankin varauduttu siihen että voi kestää. Mutta mikä kiire meillä on, koko loppu elämä aikaa :p

Vauvakuume ei ole vielä aivan kamala kun hääkuumeen kourissa ollaan :LOL: Talon rakennusprojekti alkoi myös kuukausi sitten. Ajateltiin hoitaa nämä kaikki kerralla pois alta, häät, talot ja vauvat :D :whistle:

 
Onnea Happiness tulevista häistä!! häät,talot,vauva..... :whistle: Hattua täytyy nostaa! :D
Meilläkin vähän juteltu myös taloasioista kun nyt asutaan vuokralla ja näillä vuokrilla kummasti lyhentäs lainaa, ei kyl varmaan rakentamaa ruveta mut puhetta on ollu jos ostettas kuitenki se oma koti... :p Ois se kyl ihanaa, tulishan siinä varmaan jotai pientä remppaa tehtyä kun tarkotus ei näillä näkymin ainakaan mitään ihan valmista oo ostaa ni sais sit hiukka muokattua omannäköstä...mut nää on kyl viel nii ajatuksen tasolla vasta...

Mie täällä varmaan taas pyörin päivät pääksytysten kun edelleen työttömänä kotona häärään.. :ashamed:

Ainiin, mie tuota painonpuotusta sillon alottelin nyt on ihan kivasti 5 kg puonnu, nyt oon vähän löysiny mut jahka otan taas itteeni niskasta kii ja nuo muutaman hassun vielä puotan. =)

 
Ilmottaudun myös mukaan :)
Eli meillä 1v6kk ikäinen tyttö ja toisesta oon haavellu, jo reilun vuoden :whistle: Mutta opisekelut on ollu vielä nii pahasti kesken että tarkoitus olisikin alkaa yritys vasta kesän lopulla, että ehtisin valmistua eka :) Nyt sitte syödää viimestä 3kk pilleri satsii :D eli elokuussa alkaa yritys!! B)
 

Yhteistyössä