¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Annie77,mullakin nippaili alussa ikävästi oikealta puolelta. Kysyin siitä sitten ekassa ultrassa ja lääkäri sanoi, että kivut alavatsassa voi johtua puhkeavista munasoluista (mulla ainakin oli jäänyt niitä hoidon jälkeen kypsymään itsekseen). Ei siis ollut mitään vaarallista ja kivut hävisi parissa viikossa. Ymmärrän kyllä jännäilyn kohdunulkoisen suhteen, mulla on se ollut kerran ja jännitin sitä nyt tosi paljon. Toivotaan, että myös sulla on kaikki hyvin. Tsemppiä piinailuun :hug:
terv. Nuppu 9+6 (jännäilee tulevaa np-ultraa)
 
Onnea ihanista näkymistä Krokodiilille ja Futuremamille!!! On varmasti aivan mahtava tunne nähdä siellä ruudulla pienen sydämen läpättävän =). Tekee kaikesta varmasti astetta todellisempaa!??

Omaa napaa; jotenkin tänään on ollut vaikeempi päivä. Lomalta piti palata takas töihin ja tuntuu että vähän alkaa noi sumutkin vaikuttaan. Väsyttää ihan sikana ja pienesti särkee päätä koko ajan. Miehelle oon sit kiukunnut ku ei töissä voi =). Mut onneks tää on oikeestaan vasta eka tällänen vähän kiukumpi päivä.

Miten teillä muilla on käynyt pms-oireiden kanssa??? Mulla on normistikin aina rinnat aika kipeet ja voi elämä mitä ne on nyt. Nyt on menossa kp29 ja menkkoja oottelen tällä viikolla alkavaks. Onko teillä pms- voimistunut sumujen vaikutuksesta? Mä luulen että mun huono pv osaltaan kyllä johtuupi ihan tosta pms:stä eikä niinkään noista sumuista. Jospa huomenna olis vähän parempi päivä..

Mitäs teille muille kuuluu????
 
Hei!
Kirjoittelin tanne aikaisemmin, kun aloin vuotamaan 10 pp:na, enka saanut mistaan viikonloppuna tietoa. Mun testipaiva oli siis 15.7. ja osasinhan sen jo arvata vuodon voimistumisesta, etta negaa se oli.
Nyt VL lomalla ja muutenkin tietty hyva ottaa vahan etaisyytta asiaan, yritetaan sitten uudestaan kun VL aukeaa. Meilla pakkasessa 7 alkiota, toivotaan etta seuraavalla kerralla parempi tuuri.
Ja onneksi olkoon Annie ja kaikki muutkin onnistujat!!! :flower:
 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

Katriina77........Ovumia............ivf(l)..............vko30
Sarma....................VL..............pas..............elokuu
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p)............vko33
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Iines-74..................................ivf...............vko33
sooda....................................2.ivf.............vko34
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........vko34
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
aitiliini83...............VL..............2.icsi...........vko34
Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
Sartsa00.................................icsi?

Testaajat, pvm


Patrik81.............Felicitas........ivf..................vko28 ?



Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Rouva B.................VL.............ivf(p), km
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.
 
heisan
täällä odotellaan ensi viikkoa. maanantaina alotan 10pvä primolut kuurin ja keskiviikkona on reseptin haku/ icsi aikataulun suunnittelu käynti ja siirto siis joskus viikolla34.
Tunteet hoidon suhteen on aika ristiriitaiset... kamala vauvakuume mut sit välil nousee pintaan aatteita et mitä jos epäonnistuu.....tai sit se sikainfluenssa kummittelee mielessä......onkohan järkeä nyt alottaa hoitoa mut toisaalta kook ajan tulee uusia viruksia sun muuta voi tapahtua. Eiköhän nää ajatukset katoa kun päästään tosi toimeen...toivottavasti....
mites muilla on kesä sujunut? KIva että meitä on vielä paljon keillä hoitoja elokuussakin =)
 
Heips!

Onnea raskautuneille ja :hug: uuteen yritykseen joutuville :(

Täällä on täti tuloillaan ja ihmeen aikasin! Mikähän kp mulla on menossa, onkohan 30:a vielä ees! Ens kierrossa sitten alkas ne hoidot, iik! Välillä kun ajattelen asiaa, meinaa jännittää ja pelottaakin :)
Lähdetään miehen kanssa Budapestiin ens viikolla, eli eipä oo onneksi täti häiritsemässä!
 
Positive :hug: Syksymmällä sitten taas uusin voimin!

Ihania :heart:-syke ja ultrakuulumisia monella =)

Millonkahan niiden vaihdevuosioireiden pitäs alkaa? Nyt 4 päivää menny eikä mitään.. ei sillä että niitä nyt hirveesti kaipaisin, :D mutta mahtaako lääke tehota niin paljo kun pitäis. Millonka on sitä nestettä valunu sormille kun en muistanu hengittää samalla, joskus en oo varma painoinko pumppua tarpeeks voimalla ja välillä menee kai liiankin vinosti jossei tunnu ollenkaan kurkussa.. tai sit en oo muistanu niistää ennen sitä ja sit niistäny epähuomiossa liian pian sen jälkeen. Joo.. tekee tästäkin jo näin uskomattoman hankalaa niin miten käy niitten piikkien kans :$ :LOL:
Ei oo oikein mitään pms-oireitakaan, esim. tissikipua mitä loppukierroissa yleensä. Lieviä alaselän jomotuksia kyllä, mutta niin nopeesti ohimeneviä että eiköhän punasen ilmaantumiseen vielä muutama päivä oo aikaa.
 
Positivelle iso hali ja paljon onnea sitten syksymmällä!!

Risupesä, ei mulle o tullut mitään vieläkään. No ehkä se että heräilen öisin, mutta ei muuta. Ehkä meille ei sen kummemmin mitään mummuoireita tuukkaan =)!

Mulla on tisut vielä aikas kipeet ja painavan oloset. Mut se terävin kipu on hävinnyt. En tiiä koska menkat nyt sit alkaa kun tänään on kp32 ja ne sano siellä naikkarilla että ne voi alkaa vasta sit ku alkaa ne piikitkin. Eli ens ke. Mut hei haloo, sillon on kp 38.. Venyttääkö toi synarela siis kiertoa? Jos ei viikonloppuna vielä mitään o alkanut pitänee varmuuden vuoks testata =). Mut joo, epäilen suuren suuresti sitä mahdollisuutta että sieltä plussa tulis.

Jännittääkö sua Risupesä se punktio? Mua kyl pelottaa aikalailla..
 
Kroko, no toivotaan tosiaan ettei ilmaannukaan, jos ilmankin voi selvitä! Vaikka ehtiihän niitä varmaan valitettavasti vielä tuleenkin, kun siellä lukee että ensin jotenkin kiihdyttää toimintaa ja sit vasta lamaa sitä..

napsuneiti, mullahan on sitä kilpirauhasen vajaatoimintaa ja arvo oli taas viimeks niin huono, että siitäkin tulee mm. hikoiluja, tukan lähtöö ja nivelkipuja..ja sit on vielä se endokin. Niin ei kai jotain pikkuoireita tämmönen raihnanen raakki huomaakaan :kieh:

Eniten mua kyllä jännittää se ettei ukkeli alkais enää viime hetkillä mitään jumpitteluja, kun sen verran tässä kumminkin kaikkee muutakin mietittävää.. vielä ainakaan en osaa pelätä sitä punktioo tai en oo kai uskaltanu ajatellakaan vielä niin pitkälle...pahimmalta siinä kuulostaa just se emättimen seinämän puhkasu.. apua!

Pidetään peukkuja testaukseen, =) bd mun on ainakin todella helppo uskoo muiden ihmeplussiin, siinä missä omalle kohdalle on likimain nollissa.

).( Luultavasti uus kierto alkamassa huomenna, sen verran jomotukset ylty yöllä. Se ois sitten taas sen 26 päivää niinkun viimekskin. Niin, ja finnejä kukkii selässä normaalia tiheemmässä :x liittyneekö sitten lääkkeeseen vai tavalliseen pms.ään.
 
sormustin Mun käskettiin jatkaa sumuja sinne seuraavaan käyntiin saakka, ja käsittäisin että sillon voidaan heti alottaa piikit jos tää aine tehonnu.. eli että synarela pitää tilanteen kuitenkin "nollatilassa" vaikka kiertopäiviä ois jo enemmänkin.
 
mä jatkan kans kaks sumua aamuin illoin siihen saakka et piikit alkaa. Ja sit käsittääkseni se puolittuu se annos..

Mä oottelen tätiä huomisella, saa nähdä miten käy. Nyt lenksalle, oon tota miestä ruinannut mukaan joka ilta. Jos sais kiukkupuuskat vältettyä sillä että tempois oikein kunnolla joka ilta ton tunnin lenkin. Ja eipä kyllä haittais vaikka vähän laihtuiskin siinä sivussa =)
 
Turhaa oli elellä toivossa ettei mitään mummo-oireita tuu.. Nyt on kuumia aaltoja ihan riittämiin :LOL: . Plus että kai sekin tosta synarelasta johtuu että ei oikein saa nukuttua. Illalla ei uni tuu ja jos hikiseen saat sen 6h unta kasaan ni sinäkin aikana herään 2-3 krt. Eli olo ei kovin ruusunen ole tällä hetkellä. Päätäkin vähän jomottaa.

Mut onneks on perjantai!! Saapi illalla ottaa rennosti ja huomenna aamusta sentäs nukkua pidempään. Jei!

Mitäs muille kuuluupi?
 
Tirlittan1968
Täällä menee ihan hyvin synarelan kanssa. Ensiviikon tiistaina on sitten lääkärille aika ja aletaan piikit. Aika mennyt aika nopeasti ja oireet olleet ihan siedettäviä. Kuumia aaltoja
välillä mutta ei nekään ole paljoa haitannut.
 
Mones lääkepäivä sulla napsuneiti nyt olikaan menossa..oliko sulla muutaman päivän mua edellä? ..meinaan että tiedän sit varautua.. :p
Tajusin muuten just että sen pakkauksen kyljessä oleva lista johon ne ottamiset merkitään muistiin, ei riitäkään kun puoleen väliin neljällä annoksella/pvä.. fiksu havainto :D no matikka ei oo koskaan ollu vahvimpia puolia :LOL:

Aattelin tänään käydä kattomassa kukkaisviikon avajaisparaatia..vaikka se hienompi sambakulkue tulee taas erikseen, vasta viimesenä päivänä. Maailmanpyörässäkin täytyy joku päivä uskaltaa käydä. Olikos täällä muita Tampereen seudulta? :attn:
 
Siita punktiosta, siinahan laitetaan paikallispuudutetta emattimen seinaan. Mulla se vaihe ei sattunut, mutta sitten sattui oikein olan kautta kun neulalla tokittiin munasolusta toiseen |O ! Ja oli vahan myohaista laakarin mukaan antaa lisaa kipulaaketta, kun oltiin jo melkein valmiita. Etta muutama kyynel paasi vierahtamaan, mutta hei, jos sita ei tarvii tehda kuin kerran, niin so What. Loppujen lopuksi, se toimenpide ei kesta kauaa, enka itse viitsisi maksaa siita 180 E etta saisin anestesia siihen.
Kipukynnyshan on kaikelle erilainen, voi olla, etta ma olin vain extra kivulias.
Hyvaa jatkoa kaikille!
 
Mulla alko viime viikon ti noi sumut, illalla. Sillon oli kp23 ja nyt on menossa kp33. Ja oikeestaan noi kuumat aallot alko vasta eilen illalla. Ja unettomuutta ollut tän viikon. Ensin aattelin että johtu vaan siitä kun alotin taas loman jälkeen työt, mut ei se kyl siitä o.

Ja en tiiä kuivaako noi limakalvot tuolta nenästä tai poskionteloista ku tuntuu että niitä välillä jomottelee. Mut joo, ei tää mitenkään kovin pahaa oo. Lähinnä se kun on väsy tekee olon hieman kurjaks. Mut onneks ens ke jo annos puolitetaan ku alkaa ne piikit. Niistä tod. näk sit tuleekin kurja olo. ainakin inssejä tehtäessä on puregonista tullut ja annos ollut vain 50 yksikköä. Nyt varmaan vähän eri määrät pistetään =)

mä en Risupesä o niitä annoksia siihen purkkiin merkkaillut lainkaan. Ku kuulemma Naikkarin mukaan siinä on usein n. 100annosta 60 sijasta ni ei tosiaan riittäis ruudukot. Mulla on aina puhelin muistuttamassa aamuin illon et muistan sen suihkata. harvapää kun oon ni voisin muuten unohtaa :kieh: .
 
Moikka taas välillä tähänkin pinoon!

Tulinpa kurkkiin teidän kuulumisia. Oon reissussa pohjosissa, siks vähän hiljaiseloa pitänyt.

napsuneiti kyllä muakin pelottaa se punktio. Siis lähinnä se kipu. Mut eiköhän siitä selvitä kun ajattelee mahdollista lopputulosta, eiks joo?

Mulla nyt menossa kp24, ja sunnuntaina pitäis ottaa viimeinen pilleri. Sit kai parin pvän sisällä pitäs tuleman menkat. Ja sit loppuviikosta alkaa ne piikit. Mä sain opastuksen sen kynän käyttöön, mut siitä on jo sen verran aikaa, et en ihan kaikkee muista. Varsinkin kun nyt oon pyrkinyt unohtaan nää. Et kiva jos ei muista niitä esivalmisteluja, eikä mistään saa apuja!

Risis Treen seudulta minäkin :D

Jep, tää jatkaa lomailua B)
 
Kerronpa minäkin omat sumutteluni, nyt yhdeksäs päivä menossa. Muutamana yönä olen herännyt voimakkaaseen vatsakipuun. Maha on turvoksissa aina välillä. Pahaa oloa ollut muutama aamupäivä. Ja kuuma sen verran että voin tavallista pienemmissä kesävaatteissa olla, minä vilukissa. Mutta kyllä näiden kanssa ihan hyvin vielä selviää, turvotus ja paha olo ovat inhottavimmat. Ja se lääke maistuu edelleen kamalalta nielussa. Koskahan kuukautiset alkaisi, osa oireista sopii myös niiden alkuun.

Ekassa punktiossa en edes huomannut koska tehtiin mitäkin, kerran nippaisi vähän liikaa ja sain heti lisää kipulääkettä. Mua ei niinkään pelota se punktio, vaan siitä toipuminen kun viimeksi meni 1,5 viikkoa kodin sisällä.
 
Iines, kyl me selvitään! Pitää vaan aatella sitä lopputulosta, joka me sit saadaan =))!!!

Sooda tuliko sulle hyperi viimeks? Oliko sulla kuin paljon sitten munasoluja?

Täällä menkat tekee alkuaan, ei o yhtään niinkun normisti. Kai noi sumut sit vaikuttaa.. Pitää kattoa miten kehittyy tässä päivän mittaan. Tänään onkin jo kp34, eli sai ne alkaakkin jo.
Jännä aatella että TÄSTÄ kierrosta mä voisin OIKEESTI olla jo raskaana.. Apua, voi elämä kun se vaan onnistuisikin nyt!!!!!!!!!!!!!
 
Sarma
Kyllä te punktiosta selviitte hienosti! :) Mie pelkäsin kans ihan samaa, et kun puhkotaan emättimen seinää jne.. Mutta loppujen lopuksi tunsin ne puudutteet, joka nipisti ja sitten muutaman viimeisen rakkulan kohdalla tunsin pientä kipua, mutta muuten täysin kivuton juttu vaikka 28 rakkulaa punkteerattiin.. Toki se voi olla kivuliaskin, mutta välttämättä se ei tunnu juuri miltään. Mulla ei oikeen edes kyllä ne rauhottavat lääkketkään tehonnu, ei tuntunut miltään vaikka ne sano, et kohta humahtaa päähän kun laitto kanyylin kautta ainetta. Ei vaan humahtanu.

Mulla alko nyt vihdoin menkat ja huomenna alkais sit noi estrogeenit ja nokka kohti passia, joka on nyt sit varmaan reilun parin viikon päästä. Toivon niin kovin paljon, että se onnistuisi!! Maanantaina on soiteltava lääkäriaikaa VL:ään, mutta voi olla muutama muukin soittamassa kun ovat olleet kiinni kaks edellistä viikkoa. Muutenkin on monesti jonoa kun yrittää soittaa niin saa nähdä pääseekö maanantaina ollenkaan läpi..

Tsemppiä teille muillekin tuleviin hoitoihin!
 

Yhteistyössä