¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

napsuneiti, no mulla tuli ne pillerit tähän yhteen ainoaan kiertoon siks, kun suunnittelukäynnin ultrassa näky pieni kysta, ja nää pillerit kuulemma hoitaa sen ongelman pois. Samalla sit saadaan pillereillä passattua seur. menkat alkaan haluttuun aikaan, niin pysytään aikataulussa.

Ja joo, jo näillä e-pillereillä on hurjat sivuvaikutukset, mm. raivareita, itkua... Nyt jo oon joutunut selitteleen miehelle et nää on vaan näitä sivuvaikutuksia, ettei ota ihan tosissaan. Kanssa jo etukäteen kauhistuttaa ne piikit, pitänee myöskin laittaa se teltta
:D . Vaikka kai sekin on yksilöllistä, joku tuolla toisessa pinossa sano ettei tullut paljon mitään.

Toivotaan todella et tää on meidän eka ja vika ivf!!!!
 
Tirlittan1968
Kiva kun täällä on paljon meitä loppukesän yrittäjiä niin voidaan sitten yhdessä piinailla. Mulla hormoonit sekoitti ajatusta jonkun verran. Ekan hoidon aikana en tuntenut paljoakaan oireita mutta nyt kuukausi ekasta hoidosta niin on ollut aika ylä/alamäkeä tunteiden osalta.
Olen ihan tyytyväinen että tämä toinen IVF-aloitetaan heti perään, uskon selviäväni hoidosta kuitenkin ihan ok. Senverran päässä heittää että tein päätöksen etten näiden hormonihoitojen aikana tee mitään suuria päätöksiä vaan odotan että mieli rauhoittuu.

Sumuttelusta ei paljon oireita tullut- välillä kuumia aaltoja, siinä kaikki. Punktion lähestyessä vatsa turposi ja sitä jatkui pari viikkoa punktiosta. Senjälkeen kun hormonit lopetettiin niin mieli on heitellyt.

Eiköhän me kestetä nuo mielialan heittelyt ja tuetaan toisiamme.
 
Ensviikolla siis pitäs ostaa ekat lääkkeet (synarelat).. katoin apteekin sivulta että kelan korvausprosentti ois 42. Eli senkö verran vähennetään heti ostotilanteessa, minkä verran otan rahaa mukaan? Lasketaanko siihen kelan kattorajaan lääkekuluista vaan se osuus joka jää mun maksettavaks, ei siis koko hintaa? Toivottavasti joku tajus mitä koitan kysyä..

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/laakejaterveystieto/korvattavuus/laakekorvauslaskuri/Pages/Default.aspx?productid=165639(YABaseCatalog)

(m) Lääkkeet ostettu! Joo, eli oli se just noin miten arvelinkin..
 
Mä aattelin käyttää vähän saldoja ja vapaapäiviä siinä ennen ja jälkeen sen punktiosta saadun saikun. Ja muutenkin mennä ihan olon mukaan. Mulla on kohtuu stressaava työ, joten jos käy liikaa hermonpäälle ni jään lomalle =). Mulla on esimies tietoinen tästä hoidosta, ja on maailman ihanin ja ymmärtäväisin. Joten ei varmaan ongelmaa oo vaiks vähän lomia siinä samalla sit pitäisinkin.

Tietääkö teillä muilla hoidoista monet? Mä oon aika avoimesti kertonut, en ihan tarkkaa ajankohtaa jne, mutta että tällä ivf:llä yritetään seuraavaks. Jotenkin oon kokenut että se on helpompaa kun kaverit ja sukulaiset tietää.
 
Mulla/meillä ei tiedä muut kun mun vanhemmat, veli ja kaks kaveria, jotka on tienny yrityksestä alusta saakka. Toiselle niistä tosin en oo enää viime aikoina niin tarkkaan kertonu mitään tähän liittyvää.. sillä jo toinen raskaus ja laskettu aika enskuussa, sen ajan sisään kun mä oon vaan jumittanu samassa pisteessä :(
Miehen sukulaiset ei ilmeisesti tiedä edes sitä ettei olla käytännössä erottukaan.. kerrotaan niille sitten jos jotain merkittävää edistystä (synnytys) tapahtuu ja on jotain mitä mennä esitteleen niille..
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Lämpimät onnittelut Krokodiilille ja Futuremamille plussista ja Anniellekin lupaavasta haamusta, haihduttakaa huolet pois ja nauttikaa rohkeasti onnellisista hetkistä!

Napsuneiti ja muut sivuoireista huolestuneet, voin kahden ICSI-hoidon (lyhyt kaava) kokemuksella sanoa että ne olivat ainakin omalla kohdalla paljon pelkäämääni lievempiä, oikeastaan vain hieman itketti iltaisin hetki pistämisen jälkeen. Ja senkin ajattelin ensin johtuvan vain henkisesti rankoista asioista, toivosta ja epätoivosta joita hoidon aikana käy läpi, kunnes itkeskely loppui kun seinään piikittelyn loputtua vaikka toivo ja epätoivo vuorottelivat edelleen koko piinapäivien ajan. Pitkästä kaavasta ei ole kokemusta. Kaiken kaikkiaan paljon pahempaa oli päästä yli toivoa tappavista pettymyksistä...

Me on kerrottu aika avoimesti lähipiirille (vanhemmat, sisarukset, ystävät) meidän tilanteesta, ettei turhaan tarvi kestää kyselyjä ja tahattomia satuttavia kommentteja. Ja on useampi kuuntelija jakamassa mun loputtomia tilityksiä ja ruikutuksia, helpottaa kun saa puhua eikä tarvitse teeskennellä mitään. Kovasti on saatu tukea läheisiltä. Töissä on joskus tullut aika tökeröjä kyselyjä tyyliin koskas aiotte lapsia tehdä, johon olen vastannut aluksi aika ympäripyöreästi että on vähän mutkia matkassa. Kunnes sitten avauduin hieman, sen jälkeen ovat onneksi olleet hienotunteisesti kyselemättä. Selän takana saavat sitten mun puolesta spekuloida ihan vapaasti.

Iines Mullakin on e-pillerit ajoittamassa menkkoja kohdilleen hoitoa varten, en ollut kuullutkaan että niillä on tuollainen teho kystiin. Mun käskettiin käydä vielä ennen piikittelyn aloittamista kontrolliultrassa varmistamassa ettei ole tullut kystia huhtikuun suunnittelukäynnin jälkeen.

Tirlittan mukava että pääset näin pian kohti uutta yritystä! Onnea matkaan!

Täällä alkaa odottavan aika käydä tooodella pitkäksi, ensi viikon lopulla alkaa onneksi kesäloma, niin voi heittää arkimurheet hetkeksi ja kerätä voimia elokuun hoitohässäkkään.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille!

 
Mitäs tänne kuuluu?

Mä kävin tänään hakeen naikkarilta kaikki reseptit ja apteekista ekan erän synarelaa.. sumutukset alkoi siis tänään. Nyt jännityksellä odottelen miltä kohta tuntuu, oon meinaan allergiasairaalan testeillä todettuna allerginen sille. mut luulis että jos joku reaktio tulis se tulis aika pian..? Pitää näin alussa olla aikuinen mun seurassa 2h sumutuksen jälkeen, epipen ja zyrtec lähettyvillä.. huoh. Noh, vielä ei ainakaan tunnu missään ja sumutuksesta on nyt 30min. Ainoo että maistu pirun pahalle se aine ku valu pitkin nielua.

Tuli käytyä monen vuoden tauon jälkeen myös lintsillä tänään miehen ja siskon kanssa. Hauska päivä siis takana =) Harmittaa vaan että on vika lomavko menossa, mut ei auta. Tuleepahan sitten taas joku rytmi elämään ku menee takas töihin, ja onneks on lomiakin vielä jemmassa vähäsen =)
 
Tervehdys!

Mä kävin kanssa eilen tilaan ne Gonalit, vaikka tarvin ne kahden viikon päästä vasta. Mut täs on tätä lomailua ja ehkä vähän reissuakin, ni ei tiedä millon ens kerran ehtis. On ne tosi arvokkaita, kelan vähennysten jälkeenkin jää itelle maksettavaa päälle 560,-. Mut jos niillä saadaan se kauan toivottu tulos, ei väliä. Mulla kyllä paukkuu ne kelan rajat muutenkin yli ihan just, on tullut sen verran taas alkuvuoden aikana lääkittyä sairautta.

Mitä enemmän se hoito lähestyy, sitä enemmän se mietityttää. Ja ehkä vähän pelottaakin...

Täällä eilinen meni taas vähän ankeissa tunnelmissa, noi e-pillerit tekee mut ihan hulluks! Toivottavasti ei enää tän kierron jälkeen IKINÄ tarvi moisiin koskea! :headwall:
 
Terveisiä jostain ihme utumaasta... tää on niin outoa kun testiviivat vahvenee, mutta tuhruvuoto on alkanut eilen. Soitin keskussairaalallekin, eihän ne oikein osannu sanoa mitään, esim. pitäisikö nyt sitten ottaa hcg ja jatkaa tukilääkitystä. Jos ei jatketa niin se loppu tänään ja sitten ollaan ihan omillaan. Saa nähdä kuinka käy. Siirrosta tänään kaksi viikkoa, hedelmöityksestä 2+2. Ihan syvältä tällainen löysässä hirressä roikuttaminen...

Tsempppiä uusiin hoitoihin lähtijöille! Peukutan teille kovasti! :heart:
 
Krokodiili
Annie77, todella piinallista :( . Voi surku. Aika varmasti matelee pahemman kerran. Voimia!

Mulla laskurien mukaan nyt rv 6+5. Edelleenkään en pysty menemään tuonne odottajien puolelle palstaa... Odotan nyt ainakin ultran ensin, se on maanantaina. Olen maannut viime viikosta alkaen lähes kokonaan. On niin huono ja heikko olo.
 
Annielle ja Krokodiilille tsemppiä!!! On varmaan ihan kamalaa tosiaan roikkua löysässä hirressä ja haluaisi saada täyden varmuuden siitä ollakko raskaana vaiko ei. Toivottavasti epätietoisuus ei jatku kauaa!!!

Ja Krokodiili ei muuta kun hengailet täällä vaan niin kauan kun siltä tuntuu =). Musta ainakin on mukava lukea teidän kuulumisia ja oloja. Tälläisistä pinoista plussanneet on niin kovan työn tehneet, että sitä voipi aivan vilpittömästi iloita teidän plussista. Ja mieluusti tosiaan seurata miten kaikki etenee.

Mä otin aamulla toisenkin annoksen synarelaa eikä mitään allergiaoireita tullu, joten ei lienee enää tulekkaan. Kaikki hyvin siis sillä rintamalla. Mietin vain että koskahan sitä alkaa niitä sivuoireita tulla, jos on tullakseen.
 
Krokodiili
napsuneiti. Minäkin odottelin Synarelan sivuvaikutuksia silloin sumutellessani ja mietin samoja kuin sinä, että koskakohan niitä sitten tulisi... Mutta ei tullut. Korkeintaan vähän sellaista kuvotuksentunnetta oli iltapäivisin.

Nyt on vähän isompaa kuvotuksentunnetta eri syystä... :LOL: Oksensin juuri lounaani... Toivoa sopii, että kaikki on todellakin hyvin, eikä tartte kärsiä tätä kaikkea tuulimunaraskauden tms. takia...
 
Tännekin ilmoittelen miten alkioidensiirto meni. Tosiaan.. Haluan toisen lapsen pienellä ikäerolla ja aloin yrittämään kakkosta ensimmäisten kuukautisten jälkeen ( imetyksen jälkeen ensimmäiset ). Ovulaatio näytti negaa vielä 17 päivää kuukautisten alkamisen jälkeen.. Mutta sitten lääkärille soitettuani sovimme että kokeilen vielä 18 päivä ja tulen aamulla 06.40 vastaanotolle tarkistuttamaan tilanteen ultralla.
Ovulaatiotesti näytti positiivista 18 pnä ja ultra suotuisaa maastoa! Kierron 19 pnä laitettiin alkio. Normaalisti alkio laitetaan 2 - 4 päivää sen jälkeen kun ovulaatio näyttää positiivista. Nyt laitettiin seuraavana päivänä. ( Olin yksityisellä lääkäriasemalla Hki:ssä )

Kierron 27 pnä kokeilin piruuttani raskaustestiä kun oli raskauden oireita olevinaan ja testi näytti positiivista. :heart:
Olen raskaana
Raskauden tueksi käytän Lugesteronia 4 kpl päivässä 3 vk ajan.
 
Heippa Hemuliini!!!!!

Mä oon monasti koittanut siellä käydä, mutta en vaan oo päässyt mihinkään kirjautumaan! Aikas ihanaa että mut kuitenkin bongasit täältä!! On mulla itseasiassa se sun meiliosoite tallessa. Voisin jossain vaiheessa kirjottaakkin kun nyt on homma pyörähtänyt käyntiin.

Sumuja on mennyt tiistaista saakka, eikä muuta oiretta oo tullut kun vähän huonoa oloa välillä. Oon siitä aika tosi ilonen. Odottelin kauheita kiukkupuuskia =)
 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

Katriina77........Ovumia............ivf(l)..............vko30
Sarma....................VL..............pas..............elokuu
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p)............vko33
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Iines-74..................................ivf...............vko33
sooda....................................2.ivf.............vko34
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........vko34
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
aitiliini83...............VL..............2.icsi...........vko34
Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
Sartsa00.................................icsi?

Testaajat, pvm


Patrik81.............Felicitas........ivf..................vko28 ?
Positive..................................ivf...................15.7.


Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Rouva B.................VL.............ivf(p), km
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.
 
Mikäs Annien tilanne on? Toivottavasti punaväri pöksyissä on haalistunu olemattomiin, mutta testiviivassa tummunu entisestään =)

Entäs muut testaajat?

Onnea Äitiyslomalaisellekin! Ihania kuvia profiilissa :heart:

).( Ekat suihkeet otettu.. kaipa painoin sitä pumppusysteemiä tarpeeks lujaa,.. ainakin tuntu valuvan kurkkuun osa... :$
 
Eilen oli eka päivä kun EI vuotanut, JEE!! B) Mutta en vielä oikein uskalla tuulettaa, pelkään kohdunulkoista kun oikealla alavatsaa juilii välillä aika ikävästi. Ens keskiviikkona ultrataan toivottavasti :) Siihen asti toivotaan parasta ja jokainen päivä ilman vuotoa on hyvä päivä. Testiviiva on tumma, todella... :)
 
risupesä, mulla se kans valuu ilkeesti sit kurkkuun se aine, ja maistuu niin pirun pahalta. Mut muita oireita en oo huomannut, tiistaina tulee vko sumutteluja. Äkkiä se aika menee... Alkaa jo kohta jännään ne hormonipiikit ja sit auta armias se punktio. Kovin ne naikkarilla kyllä lupaili että kipuja ei tartte tuntee.. saa nähdä.

Aivan ihana ilma, ottaa NIIN päästä että joutuu huomenna jo töihin. Miks ei sitä vois vaan lomailla koko kesää?
 
Hei.

nipsuneiti, sinulla taitaa olla menossa pitkäkaava kun sumuttelet? Minulla alkaa seuraavista menkoista pitkälläkaavalla ivf. Kysymys kuinka kauan sumuttelet ennen kuin alkaa piikitys? alkoko sumuttelu kp21? piikitys kestää kait sen n. 10 pvä. Minulle tehty kaksi ivf lyhyellä kaavalla. nämä sumuttelut minulle uutta, vähän jänskättää. Onko pahoja sivuoireita tullu?
 
heissan Sannuli!!!
joo, pitkällä kaavalla mennään ja naikkarilla ollaan hoidossa. Mulla on kierto vähän pidempi ni sumut alko kp23 ja jatkuvat aikalailla punktioon saakka. Mulla menee niin että alotin sumut viime ti ja sumutan kaks sumausta aamulla ja illalla. Sit 29.7 alkaa pistoshoito ja sillon kai vähennetään sumutteluja, olikohan että yks sumaus aamulla ja yks illalla. En o ihan varma muistanko oikein. Sit pistoksia ja sumuja jatketaan kai 7.8 saakka perjantaihin, ainakin. Sillon on taas lekuri ja katsotaan että onko punktio sitten ma, ti vai ke viikolla 33. Eli käsittääkseni siihen punktioon saakka sumutellaan.

mä odotin itelleni kammo oireita heti alusta saakka, koska mulle ei o sopinut edes e-pilsut, vaan oon tullut niistäkin ihan raivottareks. Samoin teki clomifen ja osaltaan myös insseissä käytetyt puregonit. Liekö ollut kuitenkin korvien välistä kiinni, koska nyt ei näistä ainakaan o tullut vielä yhtikäs mitään. Ehkä ihan vähän välillä on ollut huono olo, mut aika vähän. Ei o tullut kiukkua, ei hikoilua eikä unettomuutta. Ainakaan vielä =)

Onko sulla onnistunut aiemmat ivf:t?
Toivottavasti nyt on onni matkassa!!
 
napsuneitiKiitos kysymykseen vastaamisesta. Mulla pitäs alkaa menkat ens viikolla ja siittä sit alkaa taas hoidot. Meille tosiaan tehty jo kaks ivf lyhyellä kaavalla ja tulos ollut aina nega. kaks tuorettasiirtoa tehty ja yks pas. Eli siirtoja ei kuitenkaan kovinkaan montaa ku kolme. Meillä tuli viime kerralla monitumaisia alkioita aika monta ekassa vähämmän ja ne alkiot on roskiskamaa. Nyt kokeillaan pitkälläkaavalla ja samat lääkkeet mitkä oli ekassa ivf:ssä kun silloin tuli myös paljon hyviä alkioita ja pakkasessakin oli 7 mut niistä vain yks jaksoi sulatuksen muut oli kuollu.
No jospa kolmaskerta todensanoo. Me ollaa hoidossa väestöliitossa.

Tsemppiä sinulle! Plussat me otetaan nyt syksyllä.
 
Niin otetaankin =)

Toivottavasti saatte Sannuli nyt ison saaliin ja pakkaseen saakka myöskin! Siinä on sitten eroja tehdäänkö lyhyellä vai pitkällä? Vaikka ne pistokset niitä muniksia kuitenkin kasvattaa? Mä en noista meinaan tiiä mitään..
 

Yhteistyössä