***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

...merkkailen...supisteli illalla 15-30min välein,ja taas loppuivat kun menin nukkumaan....
Huominen UÄ jännittää,ei meinannut nukuttaa koko yönä,vähän väliä heräilin...Ens yönä valvon sit varmaan koko yön... :headwall:

Ryhis ja Seppo 39+1
 
:ashamed: Tulin neuvolasta ja kaaduin kaupan portaissa! Tyhmä päivä siis. Onneks menin perseelleni, eikä mahassa tuntunut silloin eikä myöhemminkään mitään, vauva melskaa kuten ennenkin. Silti inhottavaa ja säikähdin. Mun parhaimmat housut on nyt sit polvesta rikki ihan kunnolla ja jalka kipee ja verillä :p

Pyh, pah ja pöh!

Neuvolassa kaikki ok.
Vauva on alhaalla, pää jo sielä lantioluiden alla ja kiinnittynytkin ilmeisesti.
HB on pysynyt 133 (JEEEE) vaikka syön vain yhtä rautatabua (hetki sitten oli vielä 106).
Paino, paineet, pissa yms. ok.
SF-mitta 30cm mut kuulemma ok, kun vauva jo laskeutunut ettei tarvi enää kasvaakaan.

Jennynen ja Pikku-Möhkö 37+5 :heart:
 
Umayya:lle onnittelut vauvelin johdosta! :flower: :heart:

Mulla oli tänä aamuna äitipolireissu. Ensin käyrillä makoilua, jonne piirtyi aika tasaista sykekäyrää ja jopa yks supistus. Vauvan liikkeet on vähentyneet ja se näkyi kyllä käyrälläkin. Kaiken kaikkiaan käyrän jutut kuitenkin kuulemma ok. Lääkäri sai vauvan kooksi nyt 3,3 kg ja on kuulemma kiinnittynytkin jo. Ilmankos kävely onkin mennyt niin hankalaksi.. Sisätutkimuksenkin se teki (ja aika kivuliaan sellaisen kun samalla venytteli paikkoja), pehmennyttä kuulemma oli ja jopa sormenpäälle auki. Hurjaa tämä mun edistyminen.. :D Nyt sit tihennetään vielä käyrittelyä, la ja ma pitää käydä ja seuraava lääkärireissu viikon päästä. Jospa jo siihen mennessä syntyis.. ja Pah, tuskinpa!

Pirtsi 38+5
 
Onnea rouvaantuneelle ja käärön saaneille!!

Täällä ei mitään vieläkään oireita. Eilen ja tänä aamuna tullut jotain nestettä reisille asti ja kävinki eilen nkl:a tsekkauttamassa tilanteen ettei ollut lapsivettä ja ei testin mukaan ollut?????? |O . Tänään vauvan kokoarvio, pikkuisen jänskättää miten on kasvanut. maha ei ainakaan ole mielestäni kasvanut. Saaais tulla jooo!!

Mulla on semmoinen hytinä että tämä menee ensi viikkoon...ti tai ke..katsotaan pitääkö paikkansa ;)

Maare ja POKSAHDUS 40+0
 
ei supistele, eikä ole vauvakaan kääntynyt :ashamed: :'( enää 4 päivää aikaa...
Kurja fiilis kaiken kaikkiaan. pelkään sitä mahdollista leikkausta :ashamed:

Kiva että Umayya:lla oli mennyt paremmin ja typy on nyt maailmassa =)

Ls ja 39+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Täällä kerrankin hyvin nukuttu yö takana!! Ihana oli herätä aamulla levänneenä (tai no, ainahan mua väsyttää ) Pissallakin kävin vaan neljä kertaa koko yön aikana. Vaikka nukuin 12h |O Niistä viimeset 5h yhteen putkeen!!

Raffel ja Papsi 38+2

Muoks. Tänään olis siis hyvä päivä synnyttää :heart:
VAAN 4KRT???
Mikä on sit normaali :) ?
Mä kävin viimeyönä kolmesti,, ja tuntui että jatkuvasti olin vessassa,,, :)

 
ONNITTELUT KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE! :flower: :flower: :flower:

Täällä edelleen yhdessä kasassa, eilen juili mahaa pitkin iltaa ja aattelin että jokohan tästä jotain kehkeytyy niin eikä mitä... Muutamana yönä on kans supistellu jonkun verran, mut ei mitenkään kovin kipeesti... Saas nähä kuin kauan joutuu viel odottamaan et joatin alkaa tosissaan tapahtumaan... Tahtoo jo oman pikkuisen syliin!

rv 40+2
 
Moikka!

Ja suuren suuret onnittelut taas vauvautuneille, joita mun viime kirjotuksen jälkeen on taas kertyny monia :flower: :heart:

Mun odotuksesta ei oo sit tapahtumia puuttunu.
En oo jaksanu nyt kirjotella, kun masentaa niin, kun tää kaveri mahassa on perätilassa ja ensin neuvolassa th ei tehny samaa tulkintaa, vaikka ite asiasta olin melko varma ja nyt, kun viimein th oli sit samaa mieltä ja laitto ä-polille lähetteen, niin en meinaa ees päästä sinne. Ens ma olis se ä-poli käynti vasta, jollon viikkoja 39+4 tai 5 (mulla on kaks eri laskettua ollu kahesta eri kunnasta/kaupungista ja muuten esikoinen synty 40+2 tai 3, jos vertaan noihin molempiin tän hetkisiin päiviin)
Vaikka tällä kaverilla olis oikea tarjonta perätilasynnytystä aatellen, niin en siihen suostuis, vaan valitsisin sektion, jota pelkään myöskin ihan kuollakseni :'( Koko ajan vaan toivon, et synnytys ei käynnistyis vielä ja saisin normin alatiesynnytyksen.
Tän vauvan pitäis olla onneks aika siro, et voiskin saada käännettyä (jos ei ehi syntyyn) ja kovasti se itekin vielä myllää, enkä ihmettelis, vaikka olis taas välillä vaihdellu asentoo. Mulla sf mitta oli 38+5 32cm ja kun vauva siis pt, joka isontaa mittaa, niin pieni mitta on ja masun ympäryskin 94,5cm. Jotain positiivistä edes. Ja galluun samalla jatkoo, niin painoo tullu 11kg.

Että Levoton Strutsi oon hengessä mukana. :hug:

Jaksuja kaikille kärvistelijöille! Voin ilomielin luovuttaa mun supparini, mitkä on nyt joka päivä lisääntyny, ei tarvis enempää :/

Ilmottelen kuulumisia viimestään, kun poika on syntyny, jos sitä ennen en oo linjoille jaksanu.

O ja vänkkis poika 39+0 tai 1
 
HelloShitty
onkohan vauhtis saanu vauvansa ku ei oo näkyny? :whistle:

neuvolakäynti meni hyvin. samat lukemat ku viimeks. paino ei noussu yhtään ja sf mitta 39cm. alhaalla on kuulemma. =) 10.6 uusiks. :D
 
täällä eilen illalla supisteli aika paljon ja aamulla sama juttu.Vauva ei ole paljon liikkunut joten kävin tänään synnärillä tarkastuttamassa tilanteen.Otettiin käyrää ja oli ihan ok.Supistuksia tuli paljon ja osa aika kipeitä.Katottiin vielä kohdunsuun tilanne ja oli 3cm auki ja kohdunkaulaa jäljellä 1cm eli jotain nuo supistukset ovat saaneet aikaseks.Nyt vaan jännätään milloin lähtis synnytys kunnolla käyntiin :p

sankofa & bongos 38+2 :heart:
 
umayya onnittelut! Aika paljon syntyny tuollaisia kolmisen kiloa painavia vauvoja kesäkuisille!! =)

Vessareissut yöllä.. hmm.. mä makaan sängyssä 00-12 välisen ajan, veskissä rampaan 1-2h välein joten 5-10 kertaa suunnilleen ramppaan yön aikana..

Nivusten kipuun ei auta lepääminen enää, ennen aamulla oli paremmat mut nyt ei enää.. Tänää en lliiku minnekkää täältä 3. kerroksesta, en vaan jaksa/pysty ja huomenna neuvolakii minne pitää vääntäytyä..

Mies lähti käymään kaupassa nii ihan paniikissa oli ku jäin kotiin, et "älä synnytä vielä, soita sitte heti jos alkaa" :LOL: Ku me normisti ollaa 24/7 ja mieskii valvoo öisin ku oottaa synnytystä..

Synnytys ahistaa edelleen.. :ashamed:

kleo ja Sara-vauva 38+0 |O
 
Masukainen78
Onnittelut ainaki Umayyalle ja olikos jokou toinenkin saanut jo vauvansa syliin..? :whistle:

ls ja omppunen
Täällä kärvistellään kans perätilalapsen kanssa ja on kyllä aika sekaisin ajatukset. Ens ke (39+0)on varattu aika suunniteltuun sektioon ja kuitenkin toivoisin lapsen sitä ennen kääntyvän ja pääseväni normaaliin alatiesynnytykseen... Periaatteessa mitään estettä ei olisi vauvaa synnyttää nytkään alateitse mutta jotenkin hirvittää että olisiko sairaalassa kuitenkaan henkilökuntaa tarpeeksi sitten kun tämä päättäisi putkahtaa maailmaan... Jotenki tuntuu turvallisemmalta mennä varatulla ajalla ;) Mutta kyllä sektio toimenpiteenä hirvittää kun ei ole koskaan mitään leikattu ja esikoisen synnytys oli ensimmäinen kerta kun olin sairaalassa muuta kuin vierailemassa tai jossain tutkimuksissa ihan päiväseltään.. Ja toisaalta tietty kun omassa voinnissa ei nytkään ole hurraamista niin haluaisi leikkaukseen mahd pian että pääsisi toipumaan... Kokoarvio oli 37+0 3,3kg eli ei aivan pikkuinen pitäisi vauvan olla syntyissään.

Huoh, huomenna neuvolaan ja veikkaan että painoa on tullu ainaski 16kg yhteensä, ja kaikki rv20 jälkeen kun siihen asti oksentelin :whistle: Mutta eipä sille enää oikein mitään voi kun käveleminen aiheuttaa supistuksia ja on muutenkin niin etanavauhtia että ainakaan sillä ei kulutusta saa nousemaan... No tietty vähän vois herkutella vähemmän ;)

Tsemppiä kaikille, eiköhän tämä jossain vaiheessa helpota...

Masukainen 38+1
 
Neuvolassa käyty. Kaikki OK, vauva on kasvanut taas hurjasti ja painoa oli tullut 600g viikossa, tosin on ruoka maistunut mammallekin... Aika paljon ollaan syöty ulkona miehen kans kun en ole jaksanut tehdä ruokaa :p Sydän pampatteli voimakkaana 140. Neukkatäti arvio painoa käsituntumalla olevan jotain 3200g.

Ei supistele eikä muutakaan. Välillä vihloo lantion pohjaa ilmeisesti sen pään takia. Vessassa saa rampata jatkuvasti mutta muuten loisto fiilis!!

Lissu ja Jäppisjäppinen 40+2

muoks.. siis painoa on tullut minulle 600g viikossa.... näytti luettuna siltä että vauvalle ois tullu niin paljon....... mut ei...
 
Mukavaa että täällä sentään omppunen ja masukainen78 painivat perätilan kanssa :hug:
Mullahan vauvan piti olla rt :/ Onneksi luotin vaistooni ja pyysin heitä tarkistamaan asian ennen käynnistämistä. Hassua minusta että kukaan ei edes sitä ennen kysynyt tai katsonut äitiyskortista että vauvan pitäisi olla rt :eek: Sieltä olisi siis ensimmäisenä syntynyt todennäköisesti jalka, koska pylly ei ole laskeutunut lantioon vaan painaa tuossa vasemman nivusen päällä.
Pienen pientä toivetta elättelen edelleen että vauva joko itse kääntyisi tai sitten saisimme pyörähtämään oikeaan asentoon maanantaina. Mahdollinen leikkaukseen joutuminen saa nyt jo kyyneleet silmiin, vaikka eihän sille sitten mitään voi. Kuitenkin vauvan etua haluan ajatella...

Mulla painoarvioksi annettiin tiistaina rv 39+1 ultralla 3800g ja käsituntumalla mahan päältä 3500g. Veikkaan että silti on ens ma liian suuri että perätilasynnytys olisi edes vaihtoehtona.
Päässä pyörii vaan, että ei tämän odotuksen lopun näin pitänyt mennä :ashamed:
Tekisi vaan mieleni huutaa ja räyhätä joka asiasta, ihan kuin se jotain auttaisi :ashamed:

Kohta onneksi tämäkin päivä pulkassa, huomenna jäljellä 3 päivää...
Ja minulla ei siis koskaan ikinä ole synnytykset käynnistyneet ennen laskettua aikaa. joten ihan turhaan edes sitä pohdin että vois mennä yhtäkkiä lapsivedet tms. kun ei supistele niin eipä mitään tapahdu ilman niitäkään |O

Tuntuupa tyhmältä marista kun kuitenkin meillä on molemmilla kaikki hyvin :heart:
harmittaa vaan isolla hoolla, mulla vois olla jo vauva sylissä jos kaikki ois menny niinku piti :ashamed:

Mulle painoa on kertynyt yhteensä 17 kg. Suurin osa siitä nesteitä. Tänä aamuna painoin kilon vähemmän kuin tiistai aamuna. Olen sen jälkeen juonut vettä aivan ällyttömiä määriä, helpottaa turvotusta myös painoa laskevasti!
 
Kaikki sektiota murehtivat,tsemppiä!!! Ei se sitten loppupeleissä niiiiin kamalaa ole,vaikka iso leikkaus onkin. Toipuminen on tietty pitkä,mutta onhan se palkintokin ihana. :heart:
Me saatiin muuttolupa. :D Mies jäi laittamaan viimesiä listoja ja mä tulin hiljalleen pakkaamaan. Mistä hitosta meille on kertyny niin paljon esimerkiks pyyhkeitä.... Hyvä vaan että on nyt tekemistä,en ehdi miettiä huomista leikkausajan sopimiskäyntiä. :x
Umayya,paljon onnea pienestä tytöstä!!! :flower:
Yöheräilyistä: Kleo,toi 5-10 krt on niin tuttua! :LOL:

Serafine ja Ella 37+2
 
Täällä on ainoastaan hyvä kokemus sektiosta. Itse en ollut hurjan kipeä, nukuin heti ekasta yöstä lähtien vauva vieressä, harjoittelin imettämistä istuvalteen ja makuulteen. Seuraavana päivänä kävelin itse vessaan ja suihkuun. 5 päivää leikkauksesta imuroin jo kotona, ja muutama päivä myöhemmin revin vaunuja rappusia ylös ( asuttiin silloin kerrostalossa, jossa ei ollut hissiä ekassa maatasossa). Sain tosin kohtutulehduksen, mikä sai aikaan kipuja, mutta ei sekään ollut ylitsepääsemätöntä kipua. Nyt taas menossa sektioon viikon päästä tiistaina. Toki jännittää, vaikka edellisestä sektiosta vain hieman reilu vuosi. Inhottavinta siinä toimenpiteessä on se, kun leikkaava näyttää vauvaasi, niin sitä meinaa oksentaa, koska samalla mahaa "imuroidaan" tai jotain siellä myllätään, mikä saa pahanolon tunteen aikaan. Kuitenkaan oksennusta ei siis tule esilääkityksen ansiosta. Spinaalin ja katetrin laittoa en muista laisinkaan -ne jännittää nyt.

Lammiska 37+3
 
Pikainen ilmoitus meidän pesueelta.

Poika syntyi tiistaina 2.6 (rv 39+6) todella hyvin menneen (sairaalassa noin 4 tuntia) synnytyksen tuloksena mitoilla 4,7kg ja 53,5cm :heart:

Tulokas on suloinen kuin mikä, tänään kotiuduttiin. Tuun kertoilemaan lisää kun ajatukset tästä tasaantuu ja arki rupeaa rullaamaan normaalisti.


Terkuin yhä ilman tikkejä/repeämiä synnytyksissään selvinnyt vauhtis ja peikkopoika 2vrk :D
 
HelloShitty
onnea vauhtis!!!! :flower:
kivan kokoinen poika oli. aika kivaa kun meillä oli suht samankokoinen pallo niin miettii vaan että minkäkokoinen tää typy mahtaa olla.. :whistle: ilman tikkiä en oo kertaakaan selvinny niin tuskin nytkään. :/
 
Onnitteluni umayya näppärän kokoisesta tytöstä :flower: :flower: ja Vauhtikselle oli sitten tullut ihan kivan isohko poitsu ja synnytys mennyt loistavasti, hienoa!! :flower: :flower:

Ihanaa kun täällä niin moni saa jo vauvoja. Itse vaan vielä haaveilee... No onneks on ohjelmaa keksitty jo koko viikonlopuksi ettei tarvitse kotona vaan odotella ja pähkäillä tulevaa.
 

Yhteistyössä