***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Tajusin tuossa, että huomisaamun jälkeen olen ollut pidempään raskaana kuin koskaan ennen. Ehtiihän tämä vauva tosin syntyä vielä yölläkin jos tahtoo, mutta ei nyt kyllä siltä vaikuta. :xmas:

Ja onnea taas uusista vauvauutisista! :flower:
 
Onnea Vauhtis!!! Ei taida mennä 50cm vaatteet vauvelille päälle.. Pitäisköhän itekki varata vauvan lähtöryysyiks isompaa.. tosin viime ultrassa (35+6) vauvan pituus oli pari viikkoo pienemmän tasolla..

kleo ja Sara-vauva 38+0
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Onnea Vauhtis!!! Ei taida mennä 50cm vaatteet vauvelille päälle.. Pitäisköhän itekki varata vauvan lähtöryysyiks isompaa.. tosin viime ultrassa (35+6) vauvan pituus oli pari viikkoo pienemmän tasolla..

kleo ja Sara-vauva 38+0
mulla meni ainakin kotiintulovaatteet uusiks viime viikkoisen neuvolakäynnin jälkeen. :D no mutta sen näkee sitten. harmi vaan että ostin vahingossa parit aivan ihanat bodyt kokoo 50cm kun luin väärin. |O noi pienet vaatteet kun menee liian nopeesti pieniks. :snotty: yleensä hamstraan sen takia isompia vaatteita. :whistle:
 
Vauhtis isot onnittelut :heart: :hug:

Mä itse tohdin ostaa 50cm vaatteita,kun mä en kovin isoja vauvoja tee.
Nyt noi mun lukuisat 50cm vaatteet alkaa olla sopivia P:lle,joten kyllä niille löytyi käyttöä melko pitkäksi aikaa :D
Isompiakin kokoja oon näköjään hamstrannut melko mukavasti :whistle: =)

BV ja P 3vk 5pv :heart:
 
Paprica on jo niin pieni-iso! :heart:

ÄH JA PÖH!
Nyt mä meinaan olla huonolla tuulella!
Tunnen alemmuutta kaveria kohtaan ku se osaa olla niin "tunteeton" raskautensa kans, ja mun mielialat menee miten sattuu ja itken milloin mitäkin vauvalla MUKA olevaa hätää, tai vain vaikka sitä et oon varma et nyt vauvalla on paha mieli (jep oon hullu!)
:ashamed:

MUTKU en mä osaa olla semmonen ku se ja mun mielestä on vaan yksinkertaisesti inhottavaa kattoa kun se polttaa tupakkaa maha pystys. Tietenkään sille en oo sanonu enkä sano, huonopa mun on siihen vaikuttaa. Mut sit tulee semmonen olo, et mä hössään liikaa ja oon jotenki tyhmä. Voiko vauva olla LIIAN tärkeä? :eek:

Jennynen ja Pikku-Möhkö 37+5 :heart:
 
Vauhtikselle onnittelut hyvän kokoisesta poitsusta :) :flower: :heart:

Täällä on tämä päivä tuskailtu liitos-ym kipujen kans, varsinkin sen äitipolireissun jälkeen. Joka askel on yhtä tuskaa - saati sit portaat, joita meidän asunnossa riittää |O Nyt sais kyl vauveli alkaa syntymään...
 
Jennynen ei vauva voi olla liian tärkeä, koska eihän sen tärkeempää olekkaan! Mä kans mietin koko ajan vauvaa ja oon jopa aatellu et se on varmaan yksinäinen mun mahassa ja muutan asentoa usein ettei vauvalla olis niin ahdasta :LOL: Tupakointiin en voi mitää sanoo ku poltin esikoista oottaessa kun olin tietämätön ja tyhmä kakara ite silloin, nyt lopetin alkuraskaudessa..

HS mä aattelin sen raidallisen puvun (takki ja housut) 50cm ängätä vauvalle päälleja emmä usko et tulee iso vauva, ei se varmaan tuu olee ku sellaisen 48cm pitkä ja varmaan alipainoinen ku ite oon ollu pienestä pitäen rimpula ja niihän tuo mun ensimmäinenkii mukula oli :LOL:

Muuten ois jo HelloShitty:n aika päästä synnyttää!!!!!!!!!

Nyt mä painun petiin vahtaamaan niitä leffoja taas ku oon niin romuna.. Huomenna neuvolaaaaan!! |O

kleo ja Sara-vauva 38+0
 
Vauhtista piti mun myös onnitella :heart:
Kleo Joo, mun ei ollut tarkoitus arvostella ketään, mut se oli siis semmoisena ns. esimerkkinä ihan niinkin et mulle tulee turhaan? paha mieli jo sen toisenkin vauvan puolesta :|
masuha1 Pikkuhiljaa rupeaa vähän jännittämään mitä lähemmäs aika tulee, vielä ei kuitenkaan oo semmoista tuskaa että "voiku tulis jo". Ehkä se sitten voittaa sen jännittämisen?
Meille on siis tulossa esikoinen, ettei yhtään tiedä millaista tulee olemaan.

Jennynen ja P-M 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennynen:
Vauhtista piti mun myös onnitella :heart:
Kleo Joo, mun ei ollut tarkoitus arvostella ketään, mut se oli siis semmoisena ns. esimerkkinä ihan niinkin et mulle tulee turhaan? paha mieli jo sen toisenkin vauvan puolesta :|
masuha1 Pikkuhiljaa rupeaa vähän jännittämään mitä lähemmäs aika tulee, vielä ei kuitenkaan oo semmoista tuskaa että "voiku tulis jo". Ehkä se sitten voittaa sen jännittämisen?
Meille on siis tulossa esikoinen, ettei yhtään tiedä millaista tulee olemaan.

Jennynen ja P-M 37+5
Niin ja sitten nen vauvaraukat itkee niksoissaan sairaalassa kun eivät saa enää päivittäistä tupekkiannostaan--- se on mun mielestä niiiiin vastuutonta ja säälittävää!

Varasin tänään akupunktion,,, viikon päästä ma joka on siis muutamaa pvää ennen laskettua.. Kätilö joka tekee sen sanoi että on jo sitten niin lähellä että voi laittaa kaiken peliin :eek: :D
sitä odotelllessa,, oi--olis niiiiin ihanaa kun lähtis synnytys JO noin varhain liikkeelle, eikä tarvis kärvistellä paria viikkoa yli sinne heinäkuun alkuun!!!
peukkuja mullekin!

Tunnin päästä poks 38!!!!!
Ja neuvola huomenna,,
enää en jaksa stressata painosta.. olkoon ja tulkoon-- kyllä ne häipyy jossain vaiheessa... puoleen vuoteen mennessä on taas BI 21,,,JOS vanhat merkit pitää paikkaansa,,,

Pilttti ja nestori 37+6 vielä hetken

 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Jännittääkö monia synnytys...?

Masuha&Piskuinen 38+1 :heart:
vastaus: kyllä ja paljon! 80% jännitys, 20% pelkoa. :snotty: emmä tiiä..eniten ootan vaan että saan vauvan syliini. tää odotus on niin pitkä ja ite oon kärsimätön. |O tulis jo! :attn:

HS ja J rv 40+0..kohta 1
 
vauhtis onnnea potrasta pojasta.... täällä varmaan tulossa samanlainen jos vanhat merkit oaikkansa pitää...

niin ja onneksi tää ryyni vie mennessään kaiken mitä tuonutkin.... hieman enempikin koska viimeksi kokonais nousu neuvolassa oli noin 3kg ja tää ryynihän on varmaan lähemmäs tuon 4500g plus tilpehöörit päälle.

pitänee mennä laittaa noi 68 cm vaatteet kuivumaan kun on tullut pestyä ne valmiiksi.... tekis mmieli jo ottaa noi 50-56 cm kokoiset pois..... muutamat olen niitä ostanut mutta ei ne kuitenkaan mahu päälle :ashamed:

viimeksi kakkosella oli kotiutumis haalarina sellainen "yöhaalari" kokoa 56... onneksi olin varannut useemmat et voipi sitte vaihtaa.... ei nimittäin mahtunut kakkosen päälle.... oli 55 cm syntyessään ja jo 3kk issä siirryttiin 74:siin vaatteisiin :snotty: :snotty: :snotty: :snotty:

tinni ja ryyni 39+1
 
jadal
taustailemasta uskaltaudun kurksitelemaan ja kirjoittelemaan piiiitkästä aikaa.

Pitää jossain saada jakaa ajatuksia, missä on muita samassa jamassa olevia, kun tuntuu, ettei nuo kaverit jaksa koko aikaa kuulla raskausjuttuja :D

Ja sit alkuun pyydän anteeks, etten muista kenenkään nikkejä :ashamed:

Mutta kuitenkin... täällä oli näköjään muutama muukin, joille vauvan tarjonta tuottaa päänvaivaa. Tämä poitsu on alkanut nyt loppu metreillä vetämään ympyrää masussa, saattaa saman päivän aikana olla monta kertaa poikittain, ja sitten taas perätilassa tai raivotarjonnassa. Mulla on paljon vettä niin mahtuu kääntymään vielä ilman mitään hätää.
Ja mäkös pelkään nyt suunnattomasti, että napanuora on mennyt solmulle, tai vauva onkin poikittain kun synnytys käynnistyy, tai jotain muuta kivaa.

Ihana kun lukee teidän kirjoituksia, niin huomaa ettei todellakaan ole ainut joka on oloonsa kypsä. Mä olen tosin tainnut olla sitä jo tuolta puolivälistä asti :ashamed: silloin alkoi vaivaa supparit ja selkävaivat, eikä ne tosiaan oo helpottanut. Tässä just mietin, etten oo imuroinut enää pariinviikkoon, vaan miehen ollut pakko hoitaa se, ei vaan enää pysty. Ootan kyllä kuin kuuta nousevaa, että pääsis tästä mahasta eroon, ja sen mukanaan tuomista vaivoista. mm. siitä, että alavatsa kramppaa välillä niin, ettei kävely onnistu kuin kaksin kerroin. Se kun tulee ihan yhtäkkiä, niin hävettää hulluna kun se iskee jossain kaupassa. Silloin sitä muka löytyy just alimmalta hyllyltä tosi mielenkiintoisia juttuja :p

Kolmas raskaus mulla, ja ei aiemmissa oo ollut mitään tälläistä, kai se eri sukupuoli sit vaikuttaa :eek:
Meillä siis edelliset tyttöjä, ja nyt on bongattu muutamassa eri ultrassa vehkeet jalkovälistä, joten olettaisin poikaa odottavani :D

Huomenna, tai tänään oikeastaan on päivällä lapsivesi kontrolli äitipolilla, ja aion kyllä siellä kysyä tosta, että mites kun vauva pyörii vieläkin mahassa miten sattuu, vaikka viikkojakin on näin paljon. Että mennäänkö arpapelillä ja toivotaan, että sattuu olemaan raivotarjonnassa synnytyksen aikaan?
Toisaalta toivon sektiota, ettei tarvitsisi pelätä tuon asennon vaihtelun vuoksi, mutta sitten taas mulla on aivan järjetön pelko sektioo kohtaan. mua ei oo ikinä mistään leikelty, ja toivon ettei tarviikaan. Se vaan pelottaa jostain käsittämättömästä syystä ihan tajuttomasti :(

Mä odotan sitä, että saa laittaa normivaatteita taas päälle :heart: :D'
Alkaa nimittäin olemaan osa mammavaatteistakin pieniä, on sen verran tällä masulla kokoa, ja painoakin tullut jo ainakin 22kg, ruoka on juu maistunut :ashamed: lähtö paino oli 46kg, ja viikko sitten neuvolassa painoa oli jo 68kg
Mulle se on TODELLA paljon, kun pituutta on vain vaivaiset 150cm, niin se näkyy ja tuntuu.
Samoin tuo sf-mitta on iso mun omaan kokoon suhteutettuna, viikolla 37+2 se oli 37
Noo, saapahan lisää arpia koristeeksi mahaan, kun nahka venyy entisestään :whistle:

joku kyseli paukkuuko muilla öisin lantio kun vaihtaa asentoa. Mulla paukkuu lantio ja lonkat ja tuolta jostain jalkovälistä, se rutina on kyllä mieletöntä välillä

Onko kellään muulla ollut vaivava tuo rannekanava oireyhtymä? Mulla se on iskenyt, ja ei oo kyllä kiva vaiva :snotty: toivottavasti menee synnytyksen mukana pois, tahtoo nukkua molemmilla kyljillä, kun tällä hetkellä ainoo nukkuma asento on vasemmalla kyljellä...
Ai että mä muuten makaan ainakin vuorokauden mahallani vauvan synnyttyä, niin sitä on kaivannut :D

joo mutta pitää lähtee yrittää nukkumista, tais tulla aikamoinen sekava sepustus tähän...

jadal 38+2 tai oikeestaan jo 3
 
HelloShitty
huomenta! :wave:
se ois kolmosen synttärit tänään. tytöllä oli la 29.5.06 mutta syntyikin 5.6 (meni siis tasan viikolla yli). 6h kun olisi vielä pysyny mahassa niin synttärit ois ollu 6.6.06. :D nyt jo niin iso tyttö nimeltä Mai Selene. :heart:


aika hyvä päivä tänään ois synnyttää juu. :kieh: no ei oo oireita eikä suppareita että katellaan viikon päästä. :D ohjelmassa on leipomista ja muuta valmisteluu. huomenna juhlitaan. kivaa kun on puuhaa niin ei ehi ajatella niin paljon.

olo ihan jees. en oikein nukkunu yöllä niin hyvin mutta jos sitten vetäis päikkärit ruuan jälkeen. taas. :whistle:

lisää vauvauutisia odotellessa! :attn:
HS ja J rv 40+1
 
Masukainen78
Huomenia =)

Vauhtikselle onnittelut pojan vesselistä :flower:

Täällä yksin aamupuurolla kun mies, esikko ja koirakin vielä nukkuu, aika harvinaisen rauhallista :heart:

Kiitokset kaikille jotka ovat sektiosta kertoneet, mutta kuten joku kirjoitti (nikki pääsi jo unohtumaan

:ashamed: :ashamed: ) tuntuu niin vaikealta ajatella sektiota kun oli valmistautunut jo alatiesynnytykseen... Meillä kyllä vauva on ollut PT:ssa jo huhtikuun alusta, mutta vain mun tuntemustenperusteella kun en sen jälkeen ole lääkärillä käynyt eikä neuvolantäti osannut varmaksi asentoa sanoa...

Tukisukista
Kun meillä on suvussa tuota tukosriskiä eikä OYS:sta pystytty lupaamaan että sukkia löytyy leikkaukseen niin kävin sitten sellaiset ostamassa Instrumentariumista. Sieltä sitten suosittivat reisimittaisia ja nyt mietin hölmönä että puetaanko ne oikeasti leikkaukseen jo päälle aamulla vai vasta leikkauksen jälkeen heräämössä...? Ja kuinkahan niitä kukaan mun jakoihin saa heräämössä... :eek:

Nyt suihkuun jotta ehdin mitä luultavimmin viimeiselle neuvolakäynnille puoleksi, mukavan tuulista perjantaita kaikille =)

Masukainen 38+2, 5 yötä leikkaukseen...
 
Huomenta kaikille!

Onnea Vauhtikselle :flower:

Noppispoppis :hug:

Täällä supparit lopahti sitten yön aikana.Nyt ei taas mitään joten tuskin oon lähdössä mihinkään synnyttämään :kieh:

näin viimeyönä vauvastakin unta.Oli niin sulonen siin unessa.Mikä pettymys kun heräs aamulla et se olikin unta..huoh..jaksa enää tätä odotusta.Kauheesti vaivoja vaan koko ajan. :(


sankofa & bongos 38+3 :heart:
 
Jännittää...ellei muutu pian jo paniikiksi :x klo 12 on se vauvan kokoUÄ äitipolilla...pelkään ihan hulluna,et ne sanoo,et juu,jäät käynnistykseen tai et esim.ma tulet klo 12 käynnistykseen/leikkaukseen...eli suomeksi sanottuna kaikki vaihtoehdot pelottaa :/

Ja PRKL jos ei nyt vajaassa 2viikossa ole tuolla jalkovälissä tapahtunut mitään niin jalat ristiin vaan...jumankauta mä olin eilen illalla ja nyt aamuyön tunnit niin kipeänä,mun alamaha huusi yhtä soittoa hallelujaa ja selkäkin alko oireileen...ajattelin jo ,etten kestä siihen klo 12 asti...Juiliinko teillä alamaha niin,ettei kuitenkaan maha mene kovaksi? onko ne "hyviä" kipuja?

Tää on niin kakspiippuista,et jos ei tapahdu mahassa supistuksia tms.tuntemuksia,niin sitä on aivan hepulissa,et tapahtus nyt jotain,sit kun tapahtuu,niin sitä on paniikissa ,et loppus nyt...mihinkään en ole tyytyväinen...Nyt ei kyllä kärsis kolmeen päivään synnyttää,kun kolmena päivänä(5,6,7.6)on sukulaismuksujen synttäreitä...

Mut nyt laitan kodin kuntoon...jos sitä jää sille tielleen... :LOL:

Ryhis ja seppo 39+2
 
Ryhis tsemppiä kauheesti.
Toi on muuten niin totta mitä sanoit et et ekaks hermoilee ku mitään ei tapahdu mut sit kun rupeekin jotain tapahtumaan iskee paniikki...eli mihinkään ei ole tyytyväinen :D Mulla sama juttu eilen kun tuli paljon supistuksia et nyt jotain tapahtuu mut sitten iskikin kauhee paniikki et emmä ookkaan valmis...Eli suoraan sanoen pelottaa ja jännittää tuleva synnytys :/
 

Yhteistyössä