taustailemasta uskaltaudun kurksitelemaan ja kirjoittelemaan piiiitkästä aikaa.
Pitää jossain saada jakaa ajatuksia, missä on muita samassa jamassa olevia, kun tuntuu, ettei nuo kaverit jaksa koko aikaa kuulla raskausjuttuja
Ja sit alkuun pyydän anteeks, etten muista kenenkään nikkejä :ashamed:
Mutta kuitenkin... täällä oli näköjään muutama muukin, joille vauvan tarjonta tuottaa päänvaivaa. Tämä poitsu on alkanut nyt loppu metreillä vetämään ympyrää masussa, saattaa saman päivän aikana olla monta kertaa poikittain, ja sitten taas perätilassa tai raivotarjonnassa. Mulla on paljon vettä niin mahtuu kääntymään vielä ilman mitään hätää.
Ja mäkös pelkään nyt suunnattomasti, että napanuora on mennyt solmulle, tai vauva onkin poikittain kun synnytys käynnistyy, tai jotain muuta kivaa.
Ihana kun lukee teidän kirjoituksia, niin huomaa ettei todellakaan ole ainut joka on oloonsa kypsä. Mä olen tosin tainnut olla sitä jo tuolta puolivälistä asti :ashamed: silloin alkoi vaivaa supparit ja selkävaivat, eikä ne tosiaan oo helpottanut. Tässä just mietin, etten oo imuroinut enää pariinviikkoon, vaan miehen ollut pakko hoitaa se, ei vaan enää pysty. Ootan kyllä kuin kuuta nousevaa, että pääsis tästä mahasta eroon, ja sen mukanaan tuomista vaivoista. mm. siitä, että alavatsa kramppaa välillä niin, ettei kävely onnistu kuin kaksin kerroin. Se kun tulee ihan yhtäkkiä, niin hävettää hulluna kun se iskee jossain kaupassa. Silloin sitä muka löytyy just alimmalta hyllyltä tosi mielenkiintoisia juttuja
Kolmas raskaus mulla, ja ei aiemmissa oo ollut mitään tälläistä, kai se eri sukupuoli sit vaikuttaa
Meillä siis edelliset tyttöjä, ja nyt on bongattu muutamassa eri ultrassa vehkeet jalkovälistä, joten olettaisin poikaa odottavani
Huomenna, tai tänään oikeastaan on päivällä lapsivesi kontrolli äitipolilla, ja aion kyllä siellä kysyä tosta, että mites kun vauva pyörii vieläkin mahassa miten sattuu, vaikka viikkojakin on näin paljon. Että mennäänkö arpapelillä ja toivotaan, että sattuu olemaan raivotarjonnassa synnytyksen aikaan?
Toisaalta toivon sektiota, ettei tarvitsisi pelätä tuon asennon vaihtelun vuoksi, mutta sitten taas mulla on aivan järjetön pelko sektioo kohtaan. mua ei oo ikinä mistään leikelty, ja toivon ettei tarviikaan. Se vaan pelottaa jostain käsittämättömästä syystä ihan tajuttomasti
Mä odotan sitä, että saa laittaa normivaatteita taas päälle :heart:
'
Alkaa nimittäin olemaan osa mammavaatteistakin pieniä, on sen verran tällä masulla kokoa, ja painoakin tullut jo ainakin 22kg, ruoka on juu maistunut :ashamed: lähtö paino oli 46kg, ja viikko sitten neuvolassa painoa oli jo 68kg
Mulle se on TODELLA paljon, kun pituutta on vain vaivaiset 150cm, niin se näkyy ja tuntuu.
Samoin tuo sf-mitta on iso mun omaan kokoon suhteutettuna, viikolla 37+2 se oli 37
Noo, saapahan lisää arpia koristeeksi mahaan, kun nahka venyy entisestään
joku kyseli paukkuuko muilla öisin lantio kun vaihtaa asentoa. Mulla paukkuu lantio ja lonkat ja tuolta jostain jalkovälistä, se rutina on kyllä mieletöntä välillä
Onko kellään muulla ollut vaivava tuo rannekanava oireyhtymä? Mulla se on iskenyt, ja ei oo kyllä kiva vaiva :snotty: toivottavasti menee synnytyksen mukana pois, tahtoo nukkua molemmilla kyljillä, kun tällä hetkellä ainoo nukkuma asento on vasemmalla kyljellä...
Ai että mä muuten makaan ainakin vuorokauden mahallani vauvan synnyttyä, niin sitä on kaivannut
joo mutta pitää lähtee yrittää nukkumista, tais tulla aikamoinen sekava sepustus tähän...
jadal 38+2 tai oikeestaan jo 3