***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

cranyo onnea pikkuisesta nyytistä.

eilen sitte meni ne huutiskohteetkin kiinni eli ei aiheuttanut mulla reissua sairaalaan edes se... tylsää... no sainpa ainakin kakkosen pienet vaatteett pois nurkista. tiedän tän homman hieman hassuksi että on poikaa lupailtu ja pojan vaatteita myyn mut olen huomannu että esikoltä jääneitä vaatteisiin iskee jonkin asteinen burn out. vain niitä tykätympiä' tulee tuolla kakkosellakin käytettyä ja tosiaan ovat värityksiltäänkin kuin yö ja päivä eli ei aina oikein istu samat vaatteetkaan päälle.

viime yö meni normi tapaan. untakaaliin klo 00.00 (menen aina myöhään maate kun mies töissä) , vessa reissu klo 3.30 ja sitten uudestaan nukkumaan esikoinen tuli viereen 7.45 ja kakkonen 8 ja rapiat. lähtivät leikkimään ja lorvikatarrin kourissa oleva äiti nousi vasta ysiltä :D :ashamed: :snotty:

tänään olis uimakoulu ja sitte tarttis illalla mennä vpk:n mökille siivoomaan katotaan mikä olotila illalla kun taas töössää menemään koko päivän....

tinni ja pooooks ryyni 39+0
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Tulin juuri neuvolasta.

Painonmuutos/viikko:847 :ashamed: 15 kiloa tullut tähän asti

RR:100/70

Pissa puhdas

Hemoglobiinia ei edes katottu :/

sf-mitta sama ku viimeks 32

rt (vauva oli jo laskeutunut lähtökuoppiin)

Syke + (140-150)

Liikkeet ++

Seuraava käynti oiskin ens viikon torstaina jos sinne asti selvitään yhtenä kappaleena.

Kaveri sai eilen poika vauvan.Mäkin haluan käärön syliin.Yö meni taas ihan pipariks.Meinasi päästä oikeesti itku.Ei vaan jaksa enään.Tukala olo koko ajan.
Onneksi ilmat nyt vähän viileempiä että pikkusen on parempi olla.Ihan hirveitä oli nuo hellepäivät.

Tänään vois vähän taas siivoilla jos se sais edes aikaseks muutamat supparit.. :whistle:

sankofa & bongos 38+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
millu onnea!! :flower: :flower: olitteko siis ultrassa saaneet poikalupauksen? *utelias* millä viikoilla tyttö syntyi?

Meidän ultraaja ei edes katsonut kun kysyimme sukupuolta. Minulla oli vain alusta asti ihan poika olo ja sitä kaikki muutkin minulle sanoivat: Varmasti on poika tulossa. Mutta toisin kävi. Ihana pieni prinsessa nukkuu sängyssä :heart: :heart: :heart:

Raskausviikkoja ehti alkaa juuri 37 kun Aino syntyi klo 00.59.

Millu ja Aino 6 vrk
 
:flower: :hug: ONNEA VAUVAANTUNEILLE!!

:hug: kaikille vaivojen ja loppuvitutuksen kanssa eläville.
Kyllä se teidänkin aika vielä koittaa, ja vitutus loppuu samantien, kun saatte oman pienen syliin! :hug:

Miten voikin olla näin rakastunu johonkin noin pieneen... :heart: :heart: Voisin istua 24/7 tuo lapsi sylissä :heart:
 
Onnea cranyo ja millu :flower:

Miksi tää aika menee NIIIIN hitaasti???? Tänään oon koittanu touhuta jos vaikka mitä, pessy pari ikkunaa, vaihtanu verhot, pessyt pyykkiä, sairaalakassin sisältöä tuuminu ja vähän pakannukin molemmille, desinfioinut tutteja ja pulloja, lenkittäny koiraa melki tunnin ja kello on vasta ton verran, per****!

Hei oliko se tässä pinossa, kun joku tiesi niitä K-S keskussairaalan kesä-heinäkuun laskettuja aikoja/ synnytyksiä? Halinalle? Ko jostain mä niitä täältä luin, mut en enää jaksa muistaa mistä. Illalla koitin etsiskelläkin mut en löytäny....

H ja K 38 POKS
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:flower: :hug: ONNEA VAUVAANTUNEILLE!!

:hug: kaikille vaivojen ja loppuvitutuksen kanssa eläville.
Kyllä se teidänkin aika vielä koittaa, ja vitutus loppuu samantien, kun saatte oman pienen syliin! :hug:

Miten voikin olla näin rakastunu johonkin noin pieneen... :heart: :heart: Voisin istua 24/7 tuo lapsi sylissä :heart:
Mä se istun päivällä koko ajan vauva sylissä :D Tissitakiainen :saint:
Tuuhan sinäkin joskus tonne vauvaantuneiden puolelle :wave:

Loppuajan kärvistelijöille jaksut :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:flower: :hug: ONNEA VAUVAANTUNEILLE!!

:hug: kaikille vaivojen ja loppuvitutuksen kanssa eläville.
Kyllä se teidänkin aika vielä koittaa, ja vitutus loppuu samantien, kun saatte oman pienen syliin! :hug:

Miten voikin olla näin rakastunu johonkin noin pieneen... :heart: :heart: Voisin istua 24/7 tuo lapsi sylissä :heart:
Mä se istun päivällä koko ajan vauva sylissä :D Tissitakiainen :saint:
Tuuhan sinäkin joskus tonne vauvaantuneiden puolelle :wave:

Loppuajan kärvistelijöille jaksut :hug:
Kävin jo sinne kuulumisia kirjoittaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:flower: :hug: ONNEA VAUVAANTUNEILLE!!

:hug: kaikille vaivojen ja loppuvitutuksen kanssa eläville.
Kyllä se teidänkin aika vielä koittaa, ja vitutus loppuu samantien, kun saatte oman pienen syliin! :hug:

Miten voikin olla näin rakastunu johonkin noin pieneen... :heart: :heart: Voisin istua 24/7 tuo lapsi sylissä :heart:
Mä se istun päivällä koko ajan vauva sylissä :D Tissitakiainen :saint:
Tuuhan sinäkin joskus tonne vauvaantuneiden puolelle :wave:

Loppuajan kärvistelijöille jaksut :hug:
Kävin jo sinne kuulumisia kirjoittaa!
Pitääpä mennä katsomaan :D
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:flower: :hug: ONNEA VAUVAANTUNEILLE!!

:hug: kaikille vaivojen ja loppuvitutuksen kanssa eläville.
Kyllä se teidänkin aika vielä koittaa, ja vitutus loppuu samantien, kun saatte oman pienen syliin! :hug:

Miten voikin olla näin rakastunu johonkin noin pieneen... :heart: :heart: Voisin istua 24/7 tuo lapsi sylissä :heart:
miten on vauva-arki lähteny sujuu? esikoinen varmaan niin ylpeä isosisko. :heart:
voi hitsi...onnea vielä kerran..oot ollu mielessä ja oon niin onnellinen sun puolesta. :hug: :flower:

oispa oma nyytti kohta sylissä. :heart:
 
Heippas kaikille :)
Mullekin tuli vähän äsken semmoinen olo et vauva syliin nyt =)
Mut huomenna olis vielä neuvola ja ens ti äippäpoli, katsotaan taas vauvan kokoa, mahasta päätellen kyllä hän ainakin kasvanut on :heart:

Himpsu aika todellakin matelee! Vaikka keksis kaikkea niin siltikin tuntuu et plääh, ja aamuisin herää liian aikaisin ku nukkuis ees mieluummin :D


Raffel kIva kun pääsette synnyttämään minne haluatte, vaikuttaahan se paljon kun sun mieli on sitten luottavaisempi.

Jennynen ja Pikku-Möhkö 37+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Himpsu:
Onnea cranyo ja millu :flower:

Miksi tää aika menee NIIIIN hitaasti???? Tänään oon koittanu touhuta jos vaikka mitä, pessy pari ikkunaa, vaihtanu verhot, pessyt pyykkiä, sairaalakassin sisältöä tuuminu ja vähän pakannukin molemmille, desinfioinut tutteja ja pulloja, lenkittäny koiraa melki tunnin ja kello on vasta ton verran, per****!

Hei oliko se tässä pinossa, kun joku tiesi niitä K-S keskussairaalan kesä-heinäkuun laskettuja aikoja/ synnytyksiä? Halinalle? Ko jostain mä niitä täältä luin, mut en enää jaksa muistaa mistä. Illalla koitin etsiskelläkin mut en löytäny....

H ja K 38 POKS
Lissuli81 taisi mainita jotain lukumääriä KSKS:n odotettavista synnytyksistä (varmaankin viimekuun viimeisimmistä teksteistä voisi löytyä) jos niitä tarkoitit. :)
 
HelloShitty
mulla kans neuvola huomenna. katotaan pääsenkö sinne kokoultraan mitä täti lupas mulle viimeks. :saint: mun tuurilla saan lähetteen mutta ajan ultraan vasta 1-1.5 viikon päästä ja vauva ehtii tulla ennen sitä. :kieh: palvelu pelaa tietysti... :D

tänään tulee taas Beck niin en ehi synnyttää kuitenkin niin ihan hyvissä tunnelmissa oon! näin ne mielialat vaihtelee vaan. :LOL: eipä mitään ekstraa..kohta syömään. menulla ois keitettyä perunaa, grillattua makkaraa ja maissia, perunasalaattia ja piste ii:n päälle mozzarella-salaattia. :p
jälkkäriks olis marmorikakkua. kaamee nälkä, kuolaan jo.

tsemppiä kaikille muillekin jotka kärvistelee... :hug: ja onnea Raffel että pääset sinne minne haluut synnyttää! :flower: emmäkään haluis isoon sairaalaan..oon tyytyväinen tähän omaan. :D

HS ja J rv 39+6
 
laitanpa elonmerkkejä itsestäni pitkästä aikaa :) ja ISOT ONNITTELUT kaikille jakautuneilla :flower: :flower:

onpas täällä kärsimätöntä porukkaa :eek: mun puolesta ei vielä mitään kiirrettä syntyä vaikka itkua täällä väännetään aina iltaisin kun paikat puutuu ja tuntuu että tää vauva tulee mahasta läpi kun iho vaan kiristyy. Yöt myös menneet aika tuskaisiksi. Totesin just että paras nukkuma-asento on selällään niin että olen käärinyt mahani peittoon...nukkuuko kukaan selällään??...oon jostain kuullut että se ei olisi suositeltavaa verenkierron kannalta...mutta kun kyljellään tuntuu että kroppa murskaantuu ja selällään olo vaan tuntuu hyvältä.

eipä täällä kummempia muuten - tylsiä päiviä mutta ihmeen nopeesti aika menee

jaksamista kaikille malttamattomille :hug:

labebe 38+2
 
Sori tämä omanapaisuuden jatkaminen, mutta mulla ei riitä empatiakyky eikä iloisuudesta oo tietookaan. :'(
Tänään oli pakko vaan sanoa miehelle, että en pysty hoitaan lapsia, koittakaa järjestää jotain. Onneks ne on poissa nyt. Tuli kaiken muun lisäksi todella huonoja uutisia koskien niin läheisten ihmisten parisuhdetta, että se vaikuttaa pakostakin meidän elämään todella paljon. Mä koitan tällä hetkellä olla ajattelematta sitä, koska en vaan voi käsittää. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Alkuperäinen kirjoittaja Himpsu:
Onnea cranyo ja millu :flower:

Miksi tää aika menee NIIIIN hitaasti???? Tänään oon koittanu touhuta jos vaikka mitä, pessy pari ikkunaa, vaihtanu verhot, pessyt pyykkiä, sairaalakassin sisältöä tuuminu ja vähän pakannukin molemmille, desinfioinut tutteja ja pulloja, lenkittäny koiraa melki tunnin ja kello on vasta ton verran, per****!

Hei oliko se tässä pinossa, kun joku tiesi niitä K-S keskussairaalan kesä-heinäkuun laskettuja aikoja/ synnytyksiä? Halinalle? Ko jostain mä niitä täältä luin, mut en enää jaksa muistaa mistä. Illalla koitin etsiskelläkin mut en löytäny....

H ja K 38 POKS
Lissuli81 taisi mainita jotain lukumääriä KSKS:n odotettavista synnytyksistä (varmaankin viimekuun viimeisimmistä teksteistä voisi löytyä) jos niitä tarkoitit. :)
Tänks, siellähän ne oli.
 
Tulin nopeasti piipahtamaan.


Pien mies syntyi 1.6 (Rv 41tasan)
52cm 3950g
kaikki meni nappiin, sairaalaan kun pääsin olin jo 8cm auki, enää en saanu mitään helpotusta paitti ilokaasua, ja sekin oli lyhyt ilo sen kivun keskellä :D Synnytys oli nopea joku n.5h?
Parilla paikkauksella selvisin. Kerrankin tosiaan kaikki meni nappiin, loppuun asti
Anyway.. tänää päästiin kotiin. Onnellinen mutt toosi väsy ollaan pojan kanssa x)

Viimein se on ohi!!! :heart:
 
Paljon onnea kaikille vauvaantuneille ja yhdelle rouvaantuneellekin :) :flower:

Onpa ehtinyt paljon tapahtua, kun viimeksi ehdin piipahtamaan viime viikolla täällä. Toivottavasti me muutkin saamme pian omat nyyttimme syliin :)

Tänään oon yrittänyt touhuta vaikka sun mitä; siivota ja lenkkeillä yms. Ei supistuksia. Nyt kyllä vihloo alavatsaa. Varsinkin kun nousee tästä tuolista ylös, niin vihlaisee kovemmin. Mitähän se meinaa?

Vauva on kiinnittynyt jo hyvin lähtökuoppiinsa ja neuvolatäti sanoi, että katsotaan nähdäänkö enää ensi viikolla. Kohdunsuu on pehmentynyt, mutta ei yhtään auki. Ärsyttää, kun ne antaa toivoa, et se tulis sieltä minä hetkenä hyvänsä. Mitään tuntemuksia ei ole vielä synnytyksen suuntaan. Mitähän tässä keksisi, että rupeis häätää sitä sieltä pois :) Taitaa olla niin, että se tulee sieltä ihan just sillon, kuin itse haluaa.

Ihanaa, kun tänään on vähän viileämpi ilma. Ei turvota yhtään sormia, vaikka touhunnut koko päivän.

37+5
 
Onko kellään muuten mitään tietoa, että voiko vauvalle olla jotain 'haittaa', kun asumme tällaisessa väliaikaisessa asunnossa (45 neliöö), kun talomme pitäisi valmistua muuttokuntoon heinäkuussa, ja meillä on täällä myös kaksi tuollaista keksikokoista koiraa. Tuli vaan ajatus, että voiko ihan pienelle olla jotain haittaa siitä pölystä yms? Olen kyllä yrittänyt siivota täällä hullun lailla, jotta pienokaiselle olisi mahdollisimman puhdasta :)
 
cranyo ja fiodetta onnittelut :flower:

eilen kun mentiin miehen kanssa nukkumaan niin oli vähän aikaa semmone tosi kummallinen olo. semmone "tuskainen" ja ahdistava. sit alko alaselkä jomottaa ja rupes levii siitä ympärille, ja sen jälkeen vatsan kovettuminen niin ettei tahtonu henkee saada.. noita supistuksia tuli 6kpl 5min välein, sitten otin vaihdoin asentoa ja otin kännykän käteen et olis helpompi kellottaa... nautiskelin sitten kaikenlaisista supistuksia 00.30-02.30.. oli alavatsalla, alaselässä, koko selässä, vatsan kovettumista 3-14min välein. suolikin tyhjeni. kaurapussin melkein hain kaveriksi, mut en sittenkään. miehen suunnittelin herättäväni heti kun saan ite supistuksista selkoa, että kannattaako lähteä. sitten olin nukahtanu...

vähän harmitti mut olipahan ainakin alkua.. :heart:
38+3
 
:flower: Onnittelut kaikille vauvan saaneille ja tuoreelle rouvalle :flower: ! Mulla oli ma lääkärineuvola. Tulossa kuulemma edellisiä isompi ipana. Kohdunsuu pehmennyt, mutta kaulaa 3cm edelleen jäljellä. Paino pudonnut 800g kahdessa viikossa, nesteen poistumaa. Sf mitta nousujohteinen, jonka vuoksi olin tänään toisessa sokerirasituksessa. Tehtiin pikatesteinä, paasto 4.6, 1h arvo 10,9 ( :eek: !!!) ja 2h arvo 6,5. En tajuu tota tunnin juttua, selvinnee ens ma kun seuraava neuvola... Mutta: ei siis mitään syytä alkaa odottelee ennen laskettua aikaa tätä jamppaa ;) ! Tilsa ja Pätkä 36+5
 
Tänään tuli käytyä ekan kerran 'ylimääräisesti' äitiyspolilla kun tuntui ettei kaveri liiku ja vatsan päältä se tuntui niin luisevalta ettei vettä olisi lainkaan. Lisäksi vasen kylki oli hullun kosketusarka. Viime perjantainen lääkärin lausunto niukasta lapsivedestä on ehkä luonut vähän tarpeetontakin hysteriaa tänne.

No, äitipolilla pääsi sitten käyrään ja meidän pikku showmies innostui heti kun oli yleisöä ja antureita. Ei sillä mitään hätää ollut, ja äidille tuli pirun hölmö olo. Onneksi kätilö oli mukava ja toisteli kuinka ehdottomasti pitää tulla käymään jos on sellainen tunne.

Maanantaina mennäänkin sitten kontrolliin tuosta lapsiveden niukkuudesta ja voi olla että jollei se ole lisääntynyt niin lähdetään käynnistämään. Mä olen niin päättänyt saada lapseni syliin ensi viikolla, ettei mikään muutos enää sovi. En jaksa enää odottaa ollenkaan.

tuokio + showmies 37+2
 

Yhteistyössä