***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
joo mullakaan ei yleensä ikinä puhelin soi ja tänään on kyllä soinu jo varmaan koko vuoden edestä :kieh:

Näin juuri. Soittelisivat muutenkin, mut ei. Nyt kyllä ollaan niin uteliaana ja hyvää tarkoittavana.."ihan vaan aattelin pirauttaa"....joo, ihan varmaan
:kieh: Puhelin mullakin äänettömällä, parempi näin.

 
Ripulista..mullakin oli eilen, mut tänään ei oo näkyny. Toisilla ne miedot supparit saa suolenkin toimimaan vilkkaammin tai sitten vauva tyrkkii päätänsä suolen lähellä. Viime synnytyksessä mulla suoli tyhjeni joka supparilla, kunnes oli tyhjä..ei tarvittu peräruisketta.

Eilen neuvolassa kaikki Ok! Pissa puhdas, ei turvotusta, verenpaine Ok, hb ok jos syö rautaa kahdesti päivässä (oli taas laskenu viikos reilusti ku vähensin yhteen). Vauva liikkui hyvin ja oli niin alhaalla ku olla ja voi ja kätilö uskoi etten enää ens maanantaina neuvolaan mee, vaan et hän tulee jo sillon kattoon meille vauvaa...saa nähä! Välillä tuntuu et se ei synny koskaan..oon niin kypsyny tähän odottamiseen!!!!!! En taida jaksaa mitää 3xs-juttuja, enkä muitakaan..niitä on jo monesti kokeiltu tuloksetta.

josema 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Minkä ihmeen takia pakki on ihan sekasin...Oon käynyt tänään jo pariin otteeseen vessassa ripuloimassa..Luin jostain nettisivuilta joskus et se voi ennakoida synnytystä mut pitääks se paikkaansa...?Onko muilla ollut samanlaista tilannetta loppuodotuksessa?

Masuha&Piskuinen 37+6 :heart:
Joo mulla kans ollu 5 päivää sekaisin maha :LOL: Eee ee ee..

kleo ja tirppa 37+5
 
kiitokset onnitteluista :heart: :heart:

kyllä huvittaa kieltämättä noi jokojoko-puhelut.. niin, kuvitteleeko että unohtuisi ilmoittaa niin ihanasta asiasta??? ja toinen on et jos ite erehdyt jollekin soittaa... ni vastataan into piukeena "ootsä laitoksella" juu täältä supistusten välistähän mä soittelenkin.. :D :LOL:

ite oon koittanu sanoa mahd. monille et kyllä varmasti ilmoitetaan heti kun on jotain ilmoitettavaa. ja oon myös sanonu et en tod jaksa sit niitä jokojoko-puheluita.

ja myös minä oon ollu vastaamatta ahdistavilta vaikuttaviin puheluihin..

taitaa olla ihan ymmärrettävää nyt, miksi viimeisillään raskaana oleva vetäytyy omiin oloihinsa "rakentamaan pesää" ja eristäytyy ulkomaailmasta.. :LOL:

38+2
 
Täällä ei niin mitään.No,eilen illasta supisteli mutta loppuivat sitten parin tunnin päästä.
Miksi munkin maha ei ala tyhjentymään tai edes napsumaan,mistä olette täällä puhuneet!?Kyllä mulla on tuo mahan tyhjeneminen tietänyt synnytystä parin päivän jälkeen.
Kaipaa jotain äksöniä tähän olemiseen!
Huomenna meno neuvolalääkärille aamusta,muutenpa onkin tapahtumaköyhä viikko.
Mianna 36+2
 
En jaksa nyt kahlata pinoa läpi. Tulin vain kertomaan että v*tuiks meni :headwall:
Minun pyynnöstäni tarkistivat vauvan asennon ja mokoma nyt sit istuskelee mahassa |O
Yritettiin kääntää mahan päältä, mut ei tullut mitään. Painoarvio tällä hetkellä 3,5-3,8 kg.
Lopulta päätettiin antaa vauvalle mahdollisuus kääntyä itse, ja sain uuden ajan ens viikon maanantaiksi.
Ens maanantaina onkin sitten rv 40+0 :whistle: Lääkäri ultraa ensin ja jos vauva on rt ni sit käynnistetään, jos ei niin joko vielä yritetään kääntää tai sit varataan leikkausaika.

Jos alkaa supistella ( mitä en kyllä usko! ) ni herkemmin pitää lähteä laitokselle näytille. Jos taas menee vedet ni sitten ambulanssilla makuu asennossa.

Sellasta. Toivottavasti cranyolla oli parempi onni.

Ja nyt sit niitä vinkkejä että voinko mä tehdä mitään saadakseni tämän mötkylän kääntymään itsekseen????

tänään 39+1
 
ONNEA ensiksikin kaikille vauvan saaneille sekä tietenkin Talvikselle! :flower:

Meillä eka on syntynyt (muistaakseni :ashamed:) 41+5 ja nyt ei ollu kohdunsuulla tapahtunut mitään muuta kuin pehmenemistä, kiinni on siis ja 3 cm vielä kaulaakin, joten mahtaa mennä tämäkin lähemmäs laskettua aikaa kuin nykyhetkeä!

Serafine: Etpäs olekaan ainoa joka ei ole vauvan tavaroita laittanut! No, minä olen sentään laittanut yhtään, mutta todella vähän. Tänään kävin vihdoin mummon vintiltä hakemassa muutamat esikoisen tavarat jotka nyt pyörivät pesukoneessa, sen lisäksi olen ostanut muutaman vaatteen joita en ole vielä pessyt. Vaunut ja turvaistuin ovat yhä ostamatta. Mutta meilläkin on kaikenlaisia päteviä syitä tähän viivyttelyyn ja kyllähän tässä vielä ehtii, ja vaikkei ehtisikään niin asiat järjestyvät kyllä! Toisaalta olen kyllä iloinenkin että asiat on näin, minusta olisi tosi kummaa jos meillä olisi ollut jo pinnis makkarissa, tyhjän panttina. Tämä myös siksi ettei makkarimme ole kovinkaan kaksisen kokoinen!

Joko-puhelun olen minäkin saanut yhden jo. Ja viikkojahan täällä paljon vähemmän kuin monilla. Ei miehen kanssa päästy kumpikaan vastaamaan samalle soittajalle (kun soitti meille molemmille putkeen) niin johan siellä oltiin kuviteltu että laitoksella ollaan :eek: ----- Toivottavasti muut ihmiset jaksaisivat olla tällä kertaa vähän rauhallisempia. Esikon aikaan olin aivan raivoissani niistä jokojokoista!! Ja minä olen kiukkupussituulella ja minulle ei riitä selitykseksi että hyväähän kaikki vaan tarkoittavat niillä puheluillaan! Grrrr! :D

Levotonta Strutsia en osaa auttaa muuta kuin että jostain olen kuullut että kontillaan olo saattaisi auttaa vauvaa kääntymään, siis sillä tavalla kun tulee lisää tilaa masuun. Ai niin, ja sitten laadukkaassa B) vauva tulossa-sarjassa kehotettiin näyttämään taskulampulla valoa masun alaosalla, että jospa se vauva kääntyisi kurkkimaan sitä lähempää... Noinkohan? No, kaikkea kannattaa ehkä koittaa jos on jo hermoheikko olo :flower:

Möhis sekä Fanttti 36+2
 
Martsuli
Jos vatsan sekoilustaalkais synnytys ni mulla olis jo monta muksua maailmassa :D

Onkos muilla ollu raskauden aikana sellasta että on verensokeri laskenu tosi helposti?
Mulla on taas ilmeisesti ku huippaa ja on ihan lötkö olo..

Täällä vähän supistelee mutta ei nää taas kauaa kestä mä kerron jo nyt :D

Kuinka monella on todistetusti alkanu synnytys seksillä?? Tai edes alkanu supistaa sen jälkeen? Mulla tulee vaan alavatsa kipeeks mut en niitä kyllä suppareiks sanois |O
 
HelloShitty
mä oon niin poikki...oon siivonnu ja nukkunu päikkäreitä ja äsken tuli riita ukon kaa (mistäs muusta ku kotitöistä ). no..ukko otti lapset ja painui pihalle ja mä jäin kotiin itkemään. :'( kävin vessassa niin housuissa oli kaameen kokoinen limaklöntti. en jaksa innostua edes siitä. |O :'( :headwall: mua vaan masentaa tää olo ja epätoivo kun kaikki muut pääsee nyytin hakuun ja joo..oon kamala...ei oo edes la menny mutta kun koko tää 9kk ollu täyttä tuskaa kaikin tavoin niin hermot ei kestä enää. taustalla lymyilee vielä se masis ja mua pelottaa että synnytyksen jälkeen oon ihan hajalla. :|

toivottavasti ukkokin ymmärtää...edes vähäsen....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
Kuinka monella on todistetusti alkanu synnytys seksillä?? Tai edes alkanu supistaa sen jälkeen? Mulla tulee vaan alavatsa kipeeks mut en niitä kyllä suppareiks sanois |O
Kyllä se saa ainakin minulla suppareita aikaan. Tulevat hiukan viiveellä, eli pystyy hyvin kyllä vielä nauttimaan touhuista. :) Ja vielä seuraavaksi päiväksikin saattaa suppareita riittää.. Ainakin viime vauvan kanssa kyllä harjoiteltiin ahkerasti ennen synnytystä. Nyt ei ole oikein vaan napannut niin paljon kun on itselläkin ihan äärettömän norsumainen olo turvotuksineen ja kaikkineen. Eikä se mieskään kyllä synnytyksen käynnistystarkoituksessa innostu asiasta. Muuten kyllä.. :/

Onpa pakki ollut täälläkin sekaisin eilisillasta saakka ja jopa ihan vesiripulilla, mutta luulen sen johtuvan siitä, että söin ruuaksi raparperipiirakkaa hurjan ison annoksen. ;) Itseasiassa on näissä aikaisemmissa raskauksissa ollut ennen synnytystä vatsa löysällä, että ei se silti ihan huuhaata ole.

Kyllä muuten ihan pikkuisen kutkuttavalta ajatukselta tuntuu, että huomenna olisi ollut tämä edellinen vauva jo sylissä. :heart:

Eilen illalla sain tehtyä vauvalle tilkkupeiton! En olisi näillä käsillä uskonut enää mitään tekeväni, mutta oli vaan ihan pakko jotain päästä tekemään. Laitoin peittoon kaksi pikkutilkkua, jotka olin kirjonut jo helmikuussa, toisessa on pieni enkeli ja toiseen kirjoitin "pikkuinen kulta".

Sain hankittua viimeiset vauvatarvikkeetkin. Ostin sitä kehumaanne "tissivoidetta" ja septidiniä navan putsaukseen. :)

-maranooka & prinsessa 36+6-
 
HelloShitty
ja just ku valitin niin huomasin ettei LS:llakaan mitenkään paras päivä oo ollu. :ashamed:
:hug: x100 sinne. voin vaan kuvitella sitä pettymystä ja v*tutusta! muistaakseni on olemassa jokin jooga-asento millä sais vauvan käännetty oikein päin. kokeile googlettaa.
 
LS :hug:

HS sulle kans :hug: Mulla on kyl vähän semmonen kutina et pääset pian nyytin hakuun...

Täällä kans turhauttaa koko olotila.Ottaa päähän milloin mikäkin..plääh..jaksa enään kun yötkin todella katkonaisia.Milloinkohan sitä on saanut nukuttua heräämättä ollenkaan.Menin muutenkin polttamaan itseni eilen auringossa ja et piru on iho todella kipeä palaneista kohdista :'(
Mulla myös vatsa toiminut jo monta kuukautta.Viimesin synnytys kun lähti käyntiin oli masu aivan sekasin mut muissa taas ei.

Mutta :hug: kaikille sitä tarvitseville.Yritetään jaksella :)

sankofa & bongos 38
 
mulla on ollu koko raskauden vatta aivan kovalla ja nyt sitte tänään olikin ihan ripulia ja koko päivän saanu juosta vessassa, ni älkää nyt sanoko ettei se johdukaan lähenevästä synnytyksestä!! :kieh: mä olen niin odottanu, että jotain tapahtuis!!! varsinkin, ku supistukset katos taivaan tuuliin.. :headwall: menkkajomotus on jatkunu kyllä tasasesti koko päivän, jomottelee aika kipeestikin tauotta. ÄRSYTTÄÄ, kun ei voi sitte kunnolla tapahtua mitään, ku tällästä härsyttämistä vaan! :ashamed:

:hug: sitä tarvitseville

mihan ja pallo 37+0
 
:hug: kaikille odotukseen v*ttuuntuneille!!! Mä oon kans ihan poikki, mutta lähinnä viime yön valvomisen takia.. Olo paranee ku käyn suihkussa, letitän hiukset, rasvaan naaman ja meen makaamaan puhtaisiin lakanoihin ja kahtomaan leffaa, aah! Jospa ens yönä nukuttais paremmin, voisin kyllä ehkä synnyttämäänkin lähtee :D

kleo ja Sara 37+5
 
Pikainen :wave: täältäkin, elossa ollaan ja yhtenä palana. Ei oo enää niin kuumakaan.
:hug: myös multa kaikille tuskaisille. Mäkin otin tossa puol viidestä puol kuuteen päikkärit ku ei vaan jaksanu muuten :whistle:

Jos sen verran tekis et kävis kukat istuttamas pihalle...

MUOKS MUOKS
Kokeilen onnistuisko kuvan laittaminen, en oo ikinä sitä osannu eli ANTEEKS etukäteen :D

Jennynen ja Pikku-Möhkö 37+3
 
no hengissä selvitty iltaan asti, kohta saa lapset nukkuun nin ei tarvi huolehtia. Mut ei mene ohi ei. On mulla onneks lääkkeet varmuuden vuoks vielä olemassa, että voi alottaa uudestaan.

Mun piti onnitellakin jotakuta, mut en muista kyllä yhtään mitä oon lukenu.
 
Onnea kaikille synnyttäneille!

Meille syntyi torstaina 28.5 pieni tyttö. Paino 2800g ja pituus 44,5 cm. Pääsimme eilen kotiin ja nyt harjoittelemme arkea. :heart: :heart: :heart:

Synnytys meni tosi nopeasti. Kun säännölliset supistukset alkoivat ei mennyt kuin 3 tuntia ja tyttö oli syntynyt.

Kasperia luulin lähteväni hakemaan, mutta palasin kotiin onnellisena tytön äitinä.

Voimia kaikille loppuodotukseen

Millu ja Aino 5 vrk
 

Yhteistyössä