***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Hui, jännä päivä tulossa. Täälä ei mitään tunteita minnekään suuntaan, voin kyllä kiltisti vielä odotella.

Tyhmä päänsärky, onneks pääsee hierojalle 11.15 =)

Jennynen ja Pikku-Möhkö aamuteellä 37+3
 
Onnea Talvis-rouvalle ja vauvan saaneille!!! :flower:
Alkaa jo ihan masentaa kun kaikki on kohta saanu vauvansa ja minä vaan haudon ja haudon... Ja ainakin tonne 16. pv:n saakka! Perjantaina mennään kuulemaan se leikkauspäivä sitten varmaksi. Mua on alkanu stressaamaan sellanen tyhmä juttu että ne sanoo,et annetaan mennä laskettuun ja sit leikataan.... :kieh: Kun on jotenki valmistautunu pääsemään tästä pyörimisestä ja kivuista viikkoa ennen.
Sektioon valmistautumisesta joku kyseli. En oikein muuta osaa sanoa kun että kannattaa valmistaa miestään/läheisiään että saatat olla tosi kipeä etkä voi nostaa mitään. Ja ettet edes suunnittele tekeväs sitten pian mitään "raskaita" hommia. Henkisesti kannattaa valmistaa itseään olemaan kohtuudella liikkeellä haavan kivusta huolimatta. Ennen ensimmäistä sektiota mua ei ollut leikattu ikinä mistään,joten se kipu tuli kyllä ihan yllätyksenä! Lepäillä kannattaa kun vauvakin nukkuu.
Jaa-a,pitäisi lähteä raksalle vähän kaappeja pesemään. Meillä on torstaina muuttotarkastus,alkaa olla jo valmista. Laudetoimitus on vaan puolioista viikkoa myöhässä... :/ Mutta se ei onneksi vaikuta muuttolupaan. Taidan olla pinon ainoa joka ei ole laittanut vauvan vaatteita ja tavaroita valmiiksi vielä! :snotty:
Asiaan tulee korjaus heti kun saadaan perjantaina äitipolikäynnin jälkeen kannettua kamat uuteen taloon. Mä kyllä sanoin miehelle että taidan jo tänään viedä vaatteita sinne ja pestä,sekä laittaa kaappiin.

Serafine ja villi pikku-Ella 37
 
tsemppiä käynnistykseen ja muutenkin synnyttämään lähtijöille! :) :flower:

Esikoinen synty rv36+1 käynnistettiin ja synnytys kesti yhteensä 4h6min ja siitä ponnistus 11min imukupin avulla.

Ainakaan ei seksi aiheuta yhtään minkäänlaisia supistuksia täälä et pitää sit yrittää niitä tylsempiä S:ssiä :x mä inhoon käydä saunassa eikä nyt varsinkaan huvita kun on muutenki niin kuuma :x

noppispoppis & toukkis38+0 :heart:
 
Martsuli
Onnea sekä vauvautuneille ja rouvaantuneelle :D :flower:
Tällä ei mitään oo tapahtunu eikä tapahdu |O

Poks 38+0 :heart:

eipä oo muuten äitiyspakkausta vieläkää tullu ja laskettuun 2viikkoo aikaa :ashamed:
ei kuulemma kelassa voi tehdä mitään ku tulossa on kuulemma |O |O
 
Tsempit kaikille tänään lähteville! :wave:

JA onnea tuoreelle rouvalle! :)

HS, eihän vielä ole vasta kuin kesäkuun toinen päivä.. Ehtii vielä monella mennä yliaikaisiksi ja la:han saakka odotus.

Meidän vanhemmat lapset ovat syntyneet 37+2 & 37. Tämä vauva taitaa kuitenkin antaa itseään odotuttaa hiukan pidempään. Voihan se lähtö tosin tulla ihan yhtäkkiä, mutta jotenkin nyt tuntuu siltä ettei pieni vielä näin aikaisin synny. (Huomenna ja perjantaina olisi nämä päivät täynnä..)

Supistuksia saan kyllä hurjan helposti aikaiseksi ihan liikkumalla, mutta ne eivät tule riittävät tehokkaiksi puskeakseen tätä vauvaa liikkeelle. Je se, että vauva on nostanut itsensä tuolta lähtökuopista ylemmäs ei jotenkin vaikuta kovin lupaavalta. ;)

Koitetaan vielä jaksaa tsempata ja keskittyä ihan johonkin muuhun kuin synnytyksen odottamiseen.. :xmas:

-maranooka & prinsessa 36+6-
 
Talvikselle Paljon onnea rouviintumisen johdosta! :flower:

Samaten tsemppiä kaikille tänään synnärille suuntaaville, teitä kun taitaa olla useampiakin :)

Kylläpä on Martsuli joutunut kauan odotteleen äitiyspakkausta :eek: Eikös ne yleensä tuu tyyliin 1-2 viikossa? Jotain kai siellä on nyt jo kämmitty.. (epäilisin ainakin)

Minulla oli eilen illan menkkamaista jomottelua koko illan, mut ei mitään sen ihmeellisempää. Miestä (ja minuakin toki) alkoi kyllä jo jännittää, et mitä tästä seuraa. Ei seurannut muuta kuin taas tosi huonosti nukuttu yö - ja ne kivutkin oli jo laantuneet siihen mennessä. Alkaa niin ketuttaa nämä 3-4 unilla menneet yöt.

Pirtsi80 38+3
 
juhannussuunnitelmat tehty: leikataan 18.6.

Ei tänään muuta. Sellanen ahdistus-paniikkikohtaus päällä ollu eilisestä lähtien että voi tanakele. Mä kun jo luulin olevani voiton puolella tänkin kanssa, mutta ei se näemmä siis olekaan niin helppoa. Mies ei ehdi kuunnella, eli apua ei ole odotettavissa/saatavissa mistään suunnalta. Yritän nyt sit vaan pyörittää tämänkin päivän loppuun.
 
Löinkö pohjat :varasin nimttäin elokuulle kastepaikan ja papin :D Halusin saman paikan missä esikoinenkin kastettiin ja se on buukattu aina ihan täyteet hää ja kokoushommeleita,niin ainut vapaa oli yks sunnuntai elokuussa...sit huhut kerto et täällä papit on ylityöllistettyjä niin sain valita kahdeksasta papista mieluisan :p kunhan ei nyt tuota epäonnea ,näin etukäteen varailu....

Muuten aamu mennyt suuren v*tutuksen kourissa...meitä on heinäkuussa lähdössä 8-13 ihmistä lappiin kalareissulle,niin kappas vaan,ainoa viikko joka passas meille kaikille niin oli varattu!!!muuten oli vapaana "meijän"mökki...tässä sitten odotan ,et tuo ukko heräis tuolta sängyn pohjalta(yövuoro takana)et saan tilittää sille...koetan lahjoa sen,et se saa mun mammalomasta sen 12 päivää(+kelalta 12)jos ottas lomaa pitemmäksi,et päästäs koko revohka reissuun...

Meidän ainokainen on syntynyt RV42+0.Tämäkin menee kylä makeasti yli,ellen tänään vallan innostu hoplopissa...supistellu on hieman,mut ei silleen napakasti,et ois hankala olla...mutta tänään taitaa kesäkuiset ruveta poksumaan urakalla,tsemppiä kaikille tasapuolisesti

Nyt painun möyrimään itsesäälin kourissa :LOL:

Ryhis ja seppo 38+6 ja huomenna poksutaan
 
Martsuli
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Talvikselle Paljon onnea rouviintumisen johdosta! :flower:

Samaten tsemppiä kaikille tänään synnärille suuntaaville, teitä kun taitaa olla useampiakin :)

Kylläpä on Martsuli joutunut kauan odotteleen äitiyspakkausta :eek: Eikös ne yleensä tuu tyyliin 1-2 viikossa? Jotain kai siellä on nyt jo kämmitty.. (epäilisin ainakin)

Minulla oli eilen illan menkkamaista jomottelua koko illan, mut ei mitään sen ihmeellisempää. Miestä (ja minuakin toki) alkoi kyllä jo jännittää, et mitä tästä seuraa. Ei seurannut muuta kuin taas tosi huonosti nukuttu yö - ja ne kivutkin oli jo laantuneet siihen mennessä. Alkaa niin ketuttaa nämä 3-4 unilla menneet yöt.

Pirtsi80 38+3

No niinpä. Mutta eivät myönnä ainakaan mitään virhettä, sanos vaan että kun päätös on tullu niin siitä kaks viikkoo ja mä siihen että no siitä on jumalauta 3kk ku päätös tuli |O (ja kyllä toi kirosana mahtu mukaan puheluun myös) No, ei he voi mitään tehdä plää plää |O
 
Ja taas on tapahtunut vaikkasta mitä. Jänniä hetkiä monella, tsemppiä! Ja Talvikselle onnea tahdoista :flower: Ja vauvautuneille kanssa onnea kovasti paljon :flower:

Niin siinä vaan kävi, että kun kuu vaihtui, niin "jokojoko"-soitot alkoi

:eek: Joko muillakin? Sanoin sit, et ilmoitellaan kun aihetta on, toivottavasti muistavat.

Tänään neuvoloitu, perjantaina pitäs taas mennä, jos ei jo ennen sitä tapahdu. Verenpaine huiteli aika korkealla vielä kolmen mittauskerran jälkeenkin (korkein tais olla 135/90 ja matalin 127/87) ja painoa oli tullu 1,3 kg viikossa. Pissa oli puhdas, mutta ottaa meidät varuiksi jo pe uudestaan. Sit jos vielä on paineet koholla ja painoa tullut, niin äitupolille ja katotaan sit mitä tapahtuu. Viikonloppu oli kyllä aika tukala, niikuin varmaan aika monella meistä. En kyllä olossa tuota verenpainetta huomaa ollenkaan, tai sit en vaan tajua. Kyytiläinen oli jo laskeutunut ja kiinnittynytkin kaiketi, sanoi ainakin, ettei se nyt enää voi sieltä mihinkään muuhun suuntaan liikkua ku ulos :D Pieni on kuulemma, ainakin noin käsikopelo arviolla mahan päältä, 3 ja ½ kiloa ei varmaankaan ylity, vaikka menis vähän yliajaksikin. Ja taitaa varmaan mennäkin, jos isäänsä on tullut, harkitsee ja hartaasti kannattaako :)

Pitänee se sairaalakassi nyt sit pe mennessä pakata, jos sit tarviikin lähtä ja jäädä sille reissulle, olispahan jotain ottaa mukaan :)

Jaksuja kaikille!

-Himpsu ja Kyytiläinen 37+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Talvikselle Paljon onnea rouviintumisen johdosta! :flower:

Samaten tsemppiä kaikille tänään synnärille suuntaaville, teitä kun taitaa olla useampiakin :)

Kylläpä on Martsuli joutunut kauan odotteleen äitiyspakkausta :eek: Eikös ne yleensä tuu tyyliin 1-2 viikossa? Jotain kai siellä on nyt jo kämmitty.. (epäilisin ainakin)

Minulla oli eilen illan menkkamaista jomottelua koko illan, mut ei mitään sen ihmeellisempää. Miestä (ja minuakin toki) alkoi kyllä jo jännittää, et mitä tästä seuraa. Ei seurannut muuta kuin taas tosi huonosti nukuttu yö - ja ne kivutkin oli jo laantuneet siihen mennessä. Alkaa niin ketuttaa nämä 3-4 unilla menneet yöt.

Pirtsi80 38+3

No niinpä. Mutta eivät myönnä ainakaan mitään virhettä, sanos vaan että kun päätös on tullu niin siitä kaks viikkoo ja mä siihen että no siitä on jumalauta 3kk ku päätös tuli |O (ja kyllä toi kirosana mahtu mukaan puheluun myös) No, ei he voi mitään tehdä plää plää |O
Kuka sit muka asialle voi jotain tehdä ellei ne tyypit siellä Kelalla?! Uskomatonta touhua todellakin!!

Joo, ja niitä "joko joko" soittoja tulee kyl ihan tasaiseen tahtiin täälläkin..
 
Masukainen78
Onnittelut Talvikselle rouviintumisesta ja kaikille vauvansa saaneille :flower:

Tsemppiä niille joilla tänään tosikoitos edessa :hug:

Ja Serafinelle kiitokset sektiokokemuksista :flower:


Kyllä tämä jännäksi käy... Erehdyin googlettaan perätila lapsesta ja nyt täällä kauhulla mietin mahdollista lonkkaluksaatiota... huoh. Parempi taitais olla kun pysyttelis nyt vain pois netistä ja keskittyis laittaan kämppää siihen kuosiin että vauvan tarvikkeet mahtuis kätevästi esille. Esikoiselle kaikki oli niin vimpan päälle valmiina jo hyvissäajoin ja nyt tuntuu etten vielä edes tiedä mitä sitä oikein tarvii, ehkä edellinen kokemus opetti että vähemmälläkin pärjää :snotty:

Olo on kyllä ollut kummallinen, viime keskiviikkoisen kääntöyriyksen jälkeen pysäyttäviä vatsankovettumisia on tullu silloin tällöin ja välillä on ihan yhtäkkiä tullut oksettava olo... Maha on kans ollu sekaisin... Mutta jospa tämä nyt sinne ens keskiviikkoon menis, vaikka toisaalta vois kyllä tulla aiemminkin mutta pelottaa ettei leikkauksen jälkeen enää tälle kesälle ehdi paljon mitään tekemään... :(

Mutta nyt äkkiä ulos kun tyttö on päikkäreillä. Raasulla nousi viime yönä kuume ja ollaan nyt ihan sisällä oleiltu. Huomenna olis tietty yks kesän kolmesta perhekerhosta ja sitä on odotettu ja jää nyt tietty väliin... ens viikon kerta menee sitten mulla sairaalassa (ehkä) ja viiminen kerta voi olla että jää väliin jos oon liian kipeä... :|

Syksyä odotellessa siis ;)

Jaksuja kaikille :hug:

Masukainen 37+6
 
Onnea Talvis rouviintumisesta :flower: ja tsempit kaikille tänään lähtijöille :)

( . ) Kyllä vatuttaa ku kaikki kyselee JOKO.. No ku ei ni ei prkl :kieh: Huomenna pitäs mennä taas neuvolaan, ei nappaa yhtään.. Ja ens vkon ma synnytystapa arvioon jos ei siihen mennessä oo syntyny..

Ihanaa kun on vähän viileempi keli :)

MiNiMaM ja tyllerö 39+3
 
Viime yö oli helvettiä! Heräilin tunnin, jopa puolen tunnin välein, liekkö supistellu?! :/ Mä oon niin väsyny että!!! |O Alamaha on ihan kosketusarka, hyi.. Mulla on neuvola perjantaina, viime neukusta onkii 3 viikkoo :kieh:

kleo ja tilliäinen 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Viime yö oli helvettiä! Heräilin tunnin, jopa puolen tunnin välein, liekkö supistellu?! :/ Mä oon niin väsyny että!!! |O Alamaha on ihan kosketusarka, hyi.. Mulla on neuvola perjantaina, viime neukusta onkii 3 viikkoo :kieh:

kleo ja tilliäinen 37+5
Jos ne olisi pehmentänyt paikkoja :D

Papricalla on nyt paino lähtenyt hienosti nousuun,290g 6 päivässä :D
 
Onnea vauvaantuneille ja rouviintuneelle!!!
Täällä yhdessä koossa, tukalaa on, turvottaa, ahdistaa ja jomottaa.....vali vali, onneks nää helteet nyt hiukan helpottaa....
Neuvolassa kaikki oli ookoo paitsi painoa oli tullut reilu kilo viikossa :| kyllä saisi sintti jo punketa itsensä ulos....ensi viikolla olis taas neuvola , ellen ole ennen sitä jo synnyttänyt, lainatakseni neuvolatädin sanoja.... :LOL: näkis vaan....olen vielä heinäkuussa isomassa koossa..supistelee kyllä, mut ei ilmeisen tarpeeksi....

Uutisia kalastellen. Pa-mi ja sintti 37+1
 
HelloShitty
täällä puhelin äänettömäl ku ei jaksa vastata. soitan/tekstaan kyllä takasin niille joitten kaa jaksan jutella. :kieh: eikö ihmiset oikeesti tajuu että yleensä vanhemmat kyllä ilmoittaa kun vauva on syntyny???? :eek:

väsyttää ihan kamalasti. sain sentään kämpän siivottua. jee! jos menis vaikka päikkäreille kun ukko tekee ruokaa.. :D :wave:

HS ja J rv 39+5
 
Minkä ihmeen takia pakki on ihan sekasin...Oon käynyt tänään jo pariin otteeseen vessassa ripuloimassa..Luin jostain nettisivuilta joskus et se voi ennakoida synnytystä mut pitääks se paikkaansa...?Onko muilla ollut samanlaista tilannetta loppuodotuksessa?

Masuha&Piskuinen 37+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Minkä ihmeen takia pakki on ihan sekasin...Oon käynyt tänään jo pariin otteeseen vessassa ripuloimassa..Luin jostain nettisivuilta joskus et se voi ennakoida synnytystä mut pitääks se paikkaansa...?Onko muilla ollut samanlaista tilannetta loppuodotuksessa?

Masuha&Piskuinen 37+6 :heart:
Joo, mä olen kans lukenu samaa, mut mun kohdalla ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Olisin synnyttäny jo monta kertaa jos tuo pitäis mun kohdalla paikkansa :D
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille!!! Ei millään malttaisi omaa vuoroa odottaa! Yhtenä kappaleena ollaan siis täälläkin. Eilen illalla ja yöllä supisteli jo vähän voimakkaammin mutta kuitenkin epäsäännöllisesti. Nytkin supistelee mutta hyvin hennosti. Toivottavasti iltaa kohti voimistuisi. Esikoinen syntyi rv 39+6 eli varmaan lähelle laskettua aikaa nytkin mennään. Tai mistäpä sitä tietää.

Miksköhän mua jännittää nyt paljon enemmän synnytys ku ekaa odottaessa? Aika hölmöä. Nyt kuitenkin tietää suurinpiirtein mitä on odotettavissa. Tai no, ehkä just siks.

Liljahelena ja kultapieni 38+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Minkä ihmeen takia pakki on ihan sekasin...Oon käynyt tänään jo pariin otteeseen vessassa ripuloimassa..Luin jostain nettisivuilta joskus et se voi ennakoida synnytystä mut pitääks se paikkaansa...?Onko muilla ollut samanlaista tilannetta loppuodotuksessa?

Masuha&Piskuinen 37+6 :heart:
Mulla taas pitänyt paikkaansa neljä kertaa :)---- pari pvää ripuloituttaa ja sit alkaa supistukset,,,
eilen tyhjentyi ripelillä kolme kertaa mut tänään ei mitään :(
Tällä kertaa siis ei ennakoinut,,

Eletään vielä toivossa,,olisinhan aika valmis minäkin vaikka ei mitään suurempaa valituksen aihetta olekaan :whistle:

piltti + nestori 37+4

 

Yhteistyössä