***Kesämasut 2009 VOL.3***

Alkuperäinen kirjoittaja Miriyam:
Apuva eli nyt olisi hyvät neuvot kalliit! Toi meidän Onnin huono nukkuminen johtuu mitä suurimmassa määrin siitä ettei hän osaa nukkua mahallaan.... Onko kenelläkään ollut tällaista ongelmaa ja miten voisi "opettaa" häntä nukkumaan asennossa missä hyvänään??? Pari yötä ollaan pidetty sellaista puolittaista unikoulua, mies käy Onnin luona parhaaksi katsomallaan hetkellä, minä en saa mennä yöllä ollenkaan |O Viime yönä suutuin niin paljon, että piti mennä kolmen aikaa tupakalle :kieh: :kieh: Eli jos jollain ystävällisellä sielulla olisi tietoa kuinka pääsisimme tästä yhden asennon ongelmasta eroon niin olisin todella kiitollinen!!

Niin, Onnihan ei nuku kuin selällään tai puoliksi kyljellään.....
Silloin kun Kerttu oli ihan pieni ja masuvaivoja oli nukutin häntä mahallaan. Mutta Kerttu ei tykännyt nukahtaa mahalleen vaan kävin kääntämässä hänet, kun uni oli jo sikeää. Sitten hän nukkui tyytyväisenä. Nyt hän usein kääntyy itse yöllä mahalleen ja nukkuu niin.

Serkkuni muksut ovat nukkuneet pienen/matalan tyynyn päällä mahallaan ja tykänneet siitä.

 
kiitos kaikille onnitteluista :) huomenna olis sitten ensimmäinen ultra. jännittää kovasti!

meillä menee päivät suht kivasti ja yöt myös. illalla nukahtaa yöunille 19.30 ja aamulla herää siine 6.30. Nostan silloin viereen ja nukkuu siinä vielä joskus tunnin verran.. :) päivällä ei sitten meillä nukutakaan (johtuen varmaan noista pitkistä yöunista). kolmet puolentunnin tirsat. joten itse ei kyllä kovinkaan ehdi mitään tekemään sillä välin. nyt oli varsinkin kolme viikkoa aika väsyttävää, kun itsellä oli pahoinvointia ja neiti vaan kovasti halusi touhuta koko päivän :) ei siinä auttanut kuin touhuta mukana :) hermostuu nimittäin yksin alta aikayksikön, kun ei vielä pääse nousemaan istumaan eikä juuri muuta kuin pyörimään napansa ympäri. seisominen olisi meilläkin se paras juttu. nyt on onneksi meikäläisenkin huonot olot helpottaneet (koputtaa puuta) ja itsekin taas virkeämpänä päivisin. pirtsille tärppäysonnea :heart:

nyt täytyy kiitää. kohta neiti herää :) kaksi hammasta tuli uutena vuotena neidille alas :) niitä on vähän päivisin kiukuttu, mutta onneks ei pahemmin.

ihanaa vuoden alkua kaikille. Tämä katselee ulos ikkunasta ja miettii miten voikin olla noin kaunista :)
 
Pitkästä aikaa heissan :)

Menkkoja ei ole ja toiv. ei tuukaan ihan pian :D
Sikeään uneen nukahtaminen on tuskaa, enemmän tai vähemmän. Poju nukahtaa aika helposti mutta seuraavan parin tunnin ajan pitää käydä nukuttamas uudelleen melko usein. Ja meillähän ei tutti kelpaa, mikä on sinänsä hyvä ja huono asia.
Painosta sen verran, että meil on huomenna vasta 6kk neuvola (vaikka täytti jo 25.päivä puol vuotta). Viimeks 5kk-neuvolas oli 61.8cm ja 6680g, mutta kun meillä vertaa lähtötilanteeseen (2660/45) niin käyrät näyttää ihan hyvältä, tai paino ainakin. Pituus menee sielä omalla miinuskäyrällään, niinku äidilläänkin :kieh:

Meillä mentiin täysimetyksellä 6kk ja nyt ollaan maisteltu perunaa ja persikkaa. Vähän banaania ja kerran myös mustikkaa. Meillähän noita allergiaepäilyjä on ollut joten siks oon varovainen, sekä oman että pojan ruoan suhteen. Olin jonkun aikaa maidottomalla ja munattomalla dietillä, mut ei mitään hyötyä ollut. Suklaa, sitrukset, palkokasvit, mausteet yms jätin heti pojun synnyttyä pois.

Ihanaa, pääsen tänään salille :p
Kävisin vaikka joka päivä jos olis pojulle vain hoitaja :LOL:

Jennynen ja jätkä 6,5kk :heart:
 
iltoja naiset!

vauvapulkka on meillä käytössä, paitsi kun on näin kovat pakkaset :kieh: alli kyllä ihan tykkää, ainakin höpötys kuuluu :D peittoon olen kietonut ja sitte siihen remmeihin vaan kiinni ja tietysti ne normaalit talvitamineet alle. rattaita ollaan myös testailtu, kätevämmät ostoksilla ja mahtuu autoon paremmin (mulla on oikein perheauto, 3-ovinen focus). vaunukoppa on ehdoton pihalla nukutettaessa

puuroja meillä menee reippaasti ja joka laatua, enemmän noiden lihasoseiden kanssa takkuaa..

menkoista :headwall: imetys kun väheni ja nyt jo loppuikin, niin joka viikko on ollu menkat :kieh:

kuinkas paljon se olikaan, kun vauvan pitäis saada nesteitä päivässä ruuan lisäksi? kun tuolle pimulle ei kelpaa enää tissi (eikä niistä kyllä mitään tuliskaan) ei huoli pulloja eikä nokkamukeja.. lusikoimalla saa sen 2 lusikallista menemään, ennen ku hoksataan ettei siinä ollutkaan ruokaa. velli, vesi ja maito ollaan kokeiltu ja niiden yhdistelmät. neuvolassa kysyin niin vastaus oli, ettei tuon ikäinen itseään päästä kuivumaan, ottaa tarvitsemansa nesteen kyllä jostain.. ruokaan olen laittanut maitoa ja puuron joukkoon, muttei sinnekään nyt voi mitenkään paljoa laittaa

ja yöt, ai, kun ne on nykyään ihania :heart: klo 21 nukkumaan, nukahtaa alle vartissa itsekseen, aamuyöstä höpöttelee yksinään huoneessaan ehkä tunnin ja aamuherätys klo 9.30 tai myöhemmin =) nautin nyt tästä niin kauan kun voin, tilanteet muuttuu kuitenkin nopeestikin.. ja muistissa on ne huonosti nukutut yöt

jaa niin, syöttötuolisyötöistä olen nyt hetkeks luopunut, kun oli niin hirveetä sähläystä.. ei kestäny äidin eikä tyttären hermot :D
 
piltti5:
Ei meilläkään vihtori nuku mahallaan,,,
illalla laitan omaan sänkyynsä kyljelleen ja kääntyypi sitten itsekseen selälleen..
Miksi Onnin pitäisi nukkua mahallaan, vai takoititko että herää siihen kun kääntyy unissaan mahalleen??
Niin siis juurikin sen takia, että Onni herää siihen kun kääntyy mahalleen eikä rauhoitu ennen kuin hänet käännetään "oikein" päin :/ En nukuttanut häntä mahallaan pienempänä koska pelkäsin kätkyt-kuolemaa niin hemmetisti ja pelkään kyllä vieläkin :'(
 
Vauvapulkkaa testailtiin jouluaattona. Pikkuneiti lämpöpussiin ja pulkan kyytiin. Neitonen sitten päätti nukahtaa kesken lystin. :heart:

Rattaita kokeiltiin myös ennen joulua, mutta ykkösrattaissa on vielä vaunuosa kiinnitettynä ja sillä kuljetaan. Nostan hipun tosin istumaan sinne kopan perille ja lasken kuomun alas neidin ollessa hereillä.

Nyt tuntuu, että ollaan noiden soseidan kanssa päästy mekin oikeasti vähän vauhtiin. Annan aamulla ja illalla puuroa (jossa melkein puolet hedelmäsosetta) ja päivällä jotain ruokamössöä. Syöminen oli takkuamista siihen saakka, kunnes annoin pikkuneidin maistaa hedelmäsosetta pelkiltään; pieni oikein hotkaisi annoksen ja jäi suu auki odottamaan lisää. :D Neiti hoksasi sen oman roolinsa tässä lusikka-syöttötuoli-nassunpyyhkimis-showssa ja niinpä muutkin ruuat maistuvat jo melko kivasti. Pieniä määriä vielä kuitenkin kaikenkaikkiaan menee..

Hippu on vihdoin ja viimein alkanut hiukan viihtyä omissa oloissaan. :attn: Tänäänkin oli ihana seurata vierestä kun toinen konttaili ja ryömiskeli pitkin kotia ja pysähtyi välillä tutkimaan kaikkea mahdollista. Sähköjohdot, lipaston vetonupit, shampoopullot ja kukkaruukun mullat taitavat olla ne kaikista kiinnostavimmat paikat. Pitäisi kaiketi tehdä kodista jälleen vauvaturvallinen paikka!

Hippu tosiaan jo konttailee ja menee itse istumaan välillä. Seisomaankin on tosiaan kammennut itsensä kylpyammeessa (sohvanreunakin kun on vielä tavoittamattoman korkealla meidän pikku pätkälle). Eilen neiti yritti vetää itseään telkkaritasolle, joka on alle 30cm korkea.. Otin kyllä pikkuisen pois tätä yrittämästä, ettei olisi nasauttanut vahingossa nenäänsä tason reunaan turhan kovasti.

-maranooka & hippukulta 6,5kk-
 
mihan 5-6dl pitäs maitoa saada vauvan päivässä.Meillähän Alisa ei juo kun nukahtamismaigon ja yöllä yhen pullon.päivisin ei juo mitään,ees ruoan kans...Ni neuvolantäti neuvo,et laittaa maidon jauheena ruoan sekaan,esim.puuron kun teen veteen niin korvaan osan puurojauheesta maitojauheella,sit velleissä melk.kaikissa on maito(paitsi meillä ei juo niitäkään,eikä teilläkään näyttäny juovan pullosta),sithän on niitä vauvojen välipalapurkkeja mis on jugurttia ja hedelmää tai marjoja...niistä äkkiä päivän aikana kertyy tuo maitokiintiö...

vauvapulkallaollaan jonku kerran käyty käveleskelemässä.Ihanasti jaksaa istua siinnä kun näkee muutakin maailmaa.Kärryt on käytössä kaupungilla,kun ne mahtuu paremmin autoon,ostoskärryissä neiti jo istuu niin teerevänä itse.hurjasti kehitty istuminen sit kotonakin kun aloin kaupassa istuttaan oikeissa kärryissä.muutoin Alisa ei pyöri kun napansa ympäri.sängyssä väläyttelee et koettaa punnata itteään liikkeelle,mut ei lattialla...jouluaattona taaksepäin meni sängyllä,mut ei enää...

Arvatkaa mitä:)mä ostin eilen ekan joululahjan :LOL: Hih,oli pakko ostaa yks iso tonttu siskolleni ens joulun pakettiin,ku halavalla sai :LOL: oon varmasti suomen eka... :D

H*"¤#¤&%// et tekis mieli perua ukolta lupaamani ja kelalle jo ilmottamani 12päivän anto äippälomastani sille...saakelin paukapää päätti jyrkin sanoin ettei lähe toukokuussa ulkomaille meijän kans...ois ollu eka reissu meille kaikille(tai mä oon ollu 20v sit:))ja mä oisin maksanu,ni paskat...ilmotin herralle sit et soitan aamulla kelalle ja perun sen 12pvä siltä(en ny oikeesti;): ,et eipähän sit se pääse kalareissuille ainakaan nuilla päivillä...(Se on intohimoinen kalastaja,ja isyysloman lusmus kokonaan ruotsissa ja lapissa,et siinä se "lastenhoitoloma"sit oli)...Meillähän oli tuosta viime kesän kalastusrumbasta jo avioero lähellä,olin niiiiin kurkkuani myöten täynnä sitä,et kaverit kun pyytää reissuille,ni lähtee heti,mut meijän kans ei voi tehä sit mitään...ei sen puoleen,mä RAKASTAN reissata lasten kans kolmin,mut joskus kaipaa myös isomman lapsen takia et isiki osallistus johonki matkaan...ARGH,mä kiehun jos vielä kirjoitan siitä....

Mut pakko lähtä nukkuun,aamulla arki palaa kuvioihin,eli esikoinen alottaa kevätlukukauden ja luvattu aamuksi -30,hrrr...kiva lähtä viemään autolla kouluun sitä Alisan kans...
 
Miryam meidän Onnilla on ihan sama ongelma. Jos hän yöllä vähänkin havahtuu, hän kääntyy heti vatsalleen, ja vatsalla ollessa hän ei osaa nukkua, vaan heti alkaa epätoivoiset ryömimisyritykset. Raukka pieni ihan unisena sängyssään väkisin nostelee päätään ja jaloilla potkii, ja itkuhan siinä pääsee... Me ollaan vaan sitkeesti käyty kääntämässä takas selälleen, ei muu tunnu auttavan. :( Onneksi välillä on sellasiakin öitä, että poika nukkuu niin sikeesti ettei kääntyile.

Vauvapulkkaa meillä ei ole, enkä tiedä kannattaako meidän tän talven aikana sellasta hankkiakaan, koska meillä se istuminen on NIIN huonoa vielä. Syöttötuolia kokeiltiin eilen ekaa kertaa, ja siinäkin poika vaan huojuu puolelta toiselle, joten taidetaan syödä sitterissä vielä tovi ja unohtaa istuminen.

Vaunuista me ollaan otettu se koppa pois jo joskus lokakuussa muistaakseni, koska meidän yhdistelmävaunuissa se on niin kapea, että kun alettiin käyttää toppavaatteita, kävi koppa mielestäni ahtaaksi. (Meidän poikahan on siis aika iso... ) Aluksi pidin poikaa rattaissa pitkään ihan makuuasennossa. Nykyään hän matkustaa niissä puoli-istuvassa asennossa, ja tykkää kun näkee jo vähän ympärilleenkin.

Meillä noustaan vihdoin ja viimein kunnolla suorien käsivarsien varaan. Ja niin korkealle, että samalla tulee vahingossa työnnettyä itseään taaksepäin. Onni siis kierii, peruuttaa ja pyörii napansa ympäri. Ihan hyvin kai sekin, vaikka tuntuu, että kaikkien muiden vauvat on paljon kehittyneempiä... :ashamed:

Oho, poika touhuaa imurin parissa tuolla, miten se sinne ehtikin kieriä. Ihan oikein se tuolla liikuttelee imurin imuosaa pitkin lattiaa, siitä se lähtee ja toivottavasti siivousintoa riittää vielä parin vuoden päästäkin. :D äidin pikku apuri. :heart:
 
Viime yö mentiin kahdella stopilla eli ihan älyttömän hyvin :) ja nyt herra on nukkunut jo kolmatta tuntia aamupäikkäreitä???? Tätä ei ole tapahtunut varmaan viiteen kuukauteen. Kyllä osaa aina yllättää vaikka pitäisi aina asennoitua, että jokainen päivä on erilainen.
Kuukautisia ei ole täälläkään kuulunut eikä näkynyt :wave:
 
Moikkelis,

Meillä on yöt olleet nyt kolme viikkoa ihan hulinaa :( . Neiti on saanut päähänsä herätä aamuyöstä 1-3 tunniksi hereille. Missään ei ole hyvä, ja auta armias jos yrittää nukuttaa, niin kyllä huuto raikaa... Tosin nyt mennyt kolme yötä jo ilman heräämistä (kop, kop). Siirryttiin päivällä kaksiin päiväuniin, ja se varmasti auttoi. Vaikutti nimittäin yöllä siltä, että tytöllä ei ollut mitään hätää, hän oli vain täysin pirteä, eikä siksi nukahtanut uudelleen.

Syömisistä Aamuisin syödään puuroa (kaura tai riisi) +hedelmäsosetta, lounaaksi lihasose 1 prk, välipalaksi hedelmäsose 1/2 prk, päivällinen kasvissose 1/2 prk, iltapalaksi puuro +hedelmäsose. Maitoa menee joka aterialla 60ml, illalla 100ml.

Meilläkin oli ongelmia saada tyttö juomaan maitoa aterioiden jälkeen, joten nyt annan ensin maidon ja sitten soseen, niin yleensä juo maidon. En ymmärrä, sama määrähän sinne menee, mutta järjestyksellä on väliä. Tarkka tyttö :LOL:

Puuroista, en tiedä auttaisiko, mutta meillä puurot alkoi maistua vauhdilla kun en sotkenutkaan hedelmäsosetta puuron sekaan, vaan "dippaan" puurolusikallisen soseeseen. Näin maistuu vissiin makeammalta. Jos siis vauva syö mielellään hedelmäsoseita, niin voisi ehkä erehtyä syömään puuronkin, kun ensimmäisenä suu maistaa makean.

Rattaat ja pulkka Meillä olleet käytössä siitä asti kun tyttö täytti 6kk ja sai "istumaluvan". Viihtyy tosi hyvin rattaissa hereilläkin kun pystyy seurailemaan ympäristöä. Aiemmin piti aina satuttaa vaunuilla lähtö uniaikaan. Pulkassakin nököttää nätisti, paksut talvivaatteet vielä tukee pientä istujaa, vaikka tosi tukevasti neiti kyllä jo istuu muutenkin.

Hoitovapaasta Itse jään kotiin, tosin ilmoittaudun kyllä kortistoon, että saa enemmän rahaa. Ei pitäisi olla riskiä, että sieltä töitä tarjotaan :kieh: Jos niin käy, niin mies jää meillä sitten kotiin. Hoitoon en halua pikkuista viedä.

Mahallaan nukkuminen Meilläkin jos vähän havahtuu, niin vääntää itsensä aina joskus mahalleen, eikä sitten osaa siihen nukahtaa tai kääntyä takaisin selälleen. Usein kuitenkin nukahtaa heti itsekseen kun käy kääntämässä takaisin kyljelleen.

 
:wave: Hengissä, remontin keskellä. Onhan tää semmosta hulinaa, ettei mitään järkee. Onneksi mun täti tuli meille ennen uutta vuotta, ja on edelleen. Eihän me oltais selvitty näinkään hyvin miehen kans tästä viikosta, jos ei olis 3. aikuista tyttöjen luona. Venla on ihmeen hyvin tyytyny isotätinsä hoitoon. Voihan se olla, et kun täti lähtee sunnuntaina, ja mies jatkaa maanantaina töitä + esikoinen on pitkät päivät eskarissa + päikässä, niin Venla on ihmeissään, et kun onkin taas hiljaista, ja ollaan kaksin kotona.

Yöunet ja niille nukahtaminen sujuu meillä vaihtelevalla menestyksellä. Iltavelli syödään n. 19.30-20 välillä, ja sit käydään pesemässä kaikki kaksi hammasta. Sit vien Venlan sänkyyn, laulan levolle lasken luojani, ja silittelen niin kauan, et V nukahtaa. Toisena iltana se nukkuu suorilta, ei herää kertaakaan, ja nukkuu samoilla silmillä aamuun asti, mut toisena iltana n. 5min nukkumisen jälkeen alkaa huuto, ja sielläpä saakin sit ravata hyssyttämässä ja silittämässä vähän väliä :headwall: Vaihtelee, tosi paljon.

Mahallaan V nukkuu, jos sattuu niin päin kierähtämään, yleensä selällään. Aamusta jos otan viereen, niin siinä monesti sit kääntyy mahalleen, ja jatkaa unia kainalossa. Ei siis herää sen takia, et olis mahalleen eikä pääsis takas selälleen.

Hoitovapaa-asiat on täällä hoidettu, ilmoitus esimiehelle ja kelaan on tehty, ja 31.12.2010 on viimeinen päivä. Todennäköisesti jatkan vielä siitä kotona, mutta ainakin alkuun on pakko tämmönen pätkä eka katsoa, et miten oma pää ja talous kestää taas tän ajan. Mutta lisäähän saa, jos haluaa jatkaa =)

Pulkka löyty pukinkontista täälläkin, ja pari kertaa ollaan kokeiltu sitä. Hyvin pysyy, mutta uni tahtoo voittaa siinä istuessa :LOL: Rattaat on myös jo käytössä, vaununkopan nakkasin nurkkaan n. kk sitten. Rattaissa pysyy paremmin hereillä kun pulkassa :saint: No, nyt on kyllä ollu niin kovat pakkaset täällä, ettei olla edes nenänpäätä laitettu ulos, kun pakkanen huitelee -30asteessa :/

Puuroista, |O |O |O Kokeilin uudestaan taas kauraa, ja kun ei sovi, niin ei sovi :headwall: Maha meni ihan kuralle, ja posket helotti kirkkaan punasina... Ostin riisijauhoa, kokeilen siitä sit seuraavaksi. Mutta että enpä ole uskaltanu muitakaan kotimaisia viljoja kokeilla, kun jo kaura aiheuttaa oireita.

Menkat on, kuuluu ja näkyy |O |O Just tänään varasin ajan lääkäriin itselleni menkkojen takia. Joku fiksu (NOT ) sano joskus aikanaan mulle, että kyyyyllä ne menkkakivut helpottaa, kun ekan lapsen tekee. Ja paskat haistatan!! :headwall: Jokaisen raskauden jälkeen (4kpl ) on vaan kipeemmät ja kipeemmät, nytkin rätti perseessä istun ja semmosilla tuskilla koko maha, alaselkä ja etureidet ettei mitään järkee :( Ei kai tää enää normaalia ole, kun ovulaationaikakin on niin kipee, et 3 päivää joudun syömään särkylääkkeitä, et jotenkin päin pärjään.

Jees, tää taitaa käydä nappaa nappia nassuun, ja painua pehkuihin, huomenna on tiukka päivä edessä remontin kans, ja pitää olla skarppina kaverina miehelle :saint:
:wave: Öitä!
Sisu ja Venla 7kk

P.S. Miten muissa kunnissa menee, onko 7kk neuvola normaalisti teillä? Meillä on 6kk ja seuraava sit 8kk neuvola tän kuun lopussa... :/
 
Hei vaan ja hyvää uutta vuotta kaikille!!

Meillä poitsu sen kuin kasvaa hurjaa vauhtia ja oppii kaiken aikaa uusia temppuja. Ikää siis on vähän päälle 7kk. Hyvin ryömii eteen ja välillä taaksekkin päin, konttausasentoon menee ja jaloilla yrittää jo kontata, mutta kädet ei vielä ole yhteistyössä jalkojen kanssa. Yrittää nousta seisomaan tukea vasten, ottaa esim. lelulaatikoista kiinni ja siitä haluaisi nousta ylös.

Istumisesta: Meillä poitsu istuu suht hyvin, mutta pitää silti olla takana/lähellä jos kaatuu, ei siis itse osaa siitä mihinkään lähteä. Syöttötuolissa, pulkassa ja rattaissa on jo istunut. Mutta vaununkoppakin on vielä käytössä.

Menkat: Ei ole kuulunut eikä näkynyt, enkä kyllä niitä kaipaakkaan :LOL: Meillä siis täysimetystä 6kk ja edelleen imetän kiinteiden ohella.

Syömisistä: Meidänkin pojalle alkaa jo kiinteet maistua paremmin. Kasvisoseet ja marja/hedelmäsoseet menee hyvin alas ja puuro myös. Nyt ollaan maisteltu lihaa ja sekin näyttää maistuvan hyvin. Ruokajuomana olen antanut vettä mukista ja muuten tissitellään. Kiinteitä syödään yleensä 4 kertaa päivässä.

Nukkuminen: Poika nukkuu hyvin yöunet, käy noin 21.30 nukkumaan ja herää yleensä tissittelemään noin aamu 6-7 aikaan. Joskus herää yöllä tuttia kaipailemaan, tai sitten vain jonkun aikaa saattaa pyöriä sängyssään mutta nukahtaa itsekseen uudelleen. Päikkärit nukkuu normaalisti puolen päivän aikaan 1-2 tuntia ja illemmasta toiset 1-2 tuntia.

Näillä näkymin minäkin jään kotiin äippäloman loputtua, eli siis hoitovapaalle.
 
Muistin aikana sanon,et sevittäkää työnantajanne kans ,että monestikko saatte ilmoittaa jatkavanne hoitovapaata!!! Meilä saa kaks kertaa ilmoittaa hoitovapaasta,eli kun mä olen nyt ilmottanu olevani 31.5.2011 kotona,niin saan enää sit yhdesti jatkaa sitä...Voi olla kaikille selvä juttu,mut mulle tuli ekan lapsen aikan yllärinä ,et en saakkaan jatkaa sitä niin useesti ku haluan...
Ei muuta tälle iltaa :D

Ps.tais olla multa historiallisen lyhyt kirjotus:)))
 
meillä myös 6 kk:n neuvola ja 8 kk:n lääkäri seuraava.

oletteko kaikki jo antaneet lapsellenne vettä? meillä ei oo vielä annettu :ashamed: ajattelin kokeilla kun nyt tuota maitoa taas menee ihan hyvin noiden kiinteiden ohella, niin ei vie ainakaan vesi sitä janoa pois :) mutta siis annanko ihan suoraan hanasta, vai täytyykö keittää? ilmeisesti ei tarvitse keittää kun syödään kiinteitä, mutta entä kun ei olla ennen sitä maisteltu? ei kait sillä mitään väliä ole? järkeviä kysymyksiä taasen =)

inhottavaa kun on niin kovia pakkasia, niin ei pääse ulkoilemaan :(
 
Meille annettiin esikon aikana neuvolasta veen keittämiseen sellanen ohje,et sitten kun vauva alkaa viettämään lattialla aikaansa(ryömimään),niin ei tarvi enää keitellä vettä.saa kuulemma jo sitten lattialta bakteereja,et ei väliä...oon jo antanu välillä hanavettä,ku lussuttaa kuitenki jo nuita lelujaan jotka lojuu pitkin lattioita...mut ku kerta joka pvä keitän keittimellä itelle teevettä ni riittää sit Alisallekki ja lämmitäs siitä sit aina mikrossa pitkin päivää...
 
En ole enää pitkään aikaan keittäny Venlalle vettä, hanasta suoraan vaan.

Miten muilla teillä sujuu hampaiden pesu, tai oletteko jo aloittanu sitä puuhaa? Venla ei tykkää siitä yhtään, työntää kielellä koko ajan harjaa pois suusta. En tosin ihmettele, vasemmalle alas on tulossa toinen etuhammas, ja etuhampaat ylös on ihan puhkeemispisteessä kans... Kai se on sen verran ikävän tuntosta puuhaa, ja ehtiihän tuota harjaamaan, mutta hammashoitaja kun käskemällä käski alkaa opettelee hampaiden pesuun, niin minähän tein työtä käskettyä :ashamed:

JEEEEE, meillä rempan paskin, ikävin ja ärsyttävin osuus ohi; sisäkaton maalaus. Eilen mies ja naapurin mies maalasi pohjamaalin, ja tänään pintamaalin, ja tuli NIIIIIIN hyvä ja valoisa katto :heart: :D Ihan huoneet kasvo silmissä, kun niin avartu koko talo! Huomenna mä alan heti aamusta hiomaan keittiön ja eteisen seinien kittaukset (ei onneksi paljon ), ja sit pääsenkin maalaamaan seiniä. Koko mökki on siis hyrskyn myrskyn, mutta pakon sanelema remppa meneillään, ja semmonen, mikä olis pitäny tehdä jo aikaa sitten. Pitkää pinnaa tässä tarvitaan näiden muksujen kans, mutta jospa me kunnialla selvittäis loppuun asti.

*Muoks* Pakko lisätä, et sen siitä saa, kun ostaa vanhan talon, niin tätä remppaa sit riittää joka vuodelle jotain... :whistle:
 
ryhis mulle tulee nyt työn antajalle kolmas anomus kerta kkh:sta. tosin väliin pukkas ä-loma ja vanh. vapaa. ton kahden kerran jälkeenkin työn antaja voi antaa lisää anoa mutta ei tartte antaa.

vedestä konsta juo vettä joka aterialla maito menee päivällä ja illalla 200ml ja loppu desi aamupuurossa/iltapuurossa. en missään vauheessa keittänyt vettä eihän ne sitä sairaalassakaan enää tee. mulle sanottiin jo esikon aikaan joulukuussa 2003 että vauvan vettä ei tartte keittää ollenkaan. joten ja siis kätilöt synnäri sairaalasta eli tyksistä.

eli vettä menee aamupalan jälkeen, päiväsen hed.soseen jälkeen ja illal kasvis/lihan jälkeen ja väleissä jos vaikutta janoiselle.

hampaita ei pestä kun niitä ei o

meillä oli neuvola 5kk lääkäri ja 6kk normiterkka. seuraava 8kk kun ei tartte seurailla mitään kummemmin.

sisulle voima hali sinne rempan keskelle. sun miehesi sentään viel sai pitää työnsä. toisin kuin meille kävi. Anteeksi olen katkera kun tulee rankka vuosi :ashamed: :'( :ashamed: :'(

nyt maate ettei tuu kirjoitettua mitään pahempaa... öitä.

toivottavasti tästä yöstä tulee rauhallisempi. on tapeltu kääntymis vimmaa vastaan viime yö.

tinni ja konsta pian jo 7kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
sisulle voima hali sinne rempan keskelle. sun miehesi sentään viel sai pitää työnsä. toisin kuin meille kävi. Anteeksi olen katkera kun tulee rankka vuosi :ashamed: :'( :ashamed: :'(
:hug: takasin. Ei mitään anteeksipyydettävää, kyllä ymmärrän sun huolen tulevasta. Olisin itsekin katkera ja allapäin, jos mieheltä menis työpaikka... Ollaan toki onnellisia, että ainakin toistaiseksi ei ole edes lomautuslappua vielä tullu. Lomautusuhka päällä kylläkin...
 
Meillä on valvottu jokunen yö. Viime yönä oma heräilysaldoni reilun kuuden tunnin ajalta oli kahdeksan. :eek: Ihan kovasti pieni on itkenyt.. Harkitsin jo unikoulun aloittamista, koska viikon huono nukkuminen on tehnyt tehtävänsä ja olen mm. tiuskinut koko perheelle. :ashamed:

Iltapuuroa syöttäessä sitten ihmettelin, että joku kilahtelee hipun suussa. Neidille on sitten puhjennut molemmat alaetuhampaat. Neiti oli kyllä tänäänkin vielä kiukkuisen oloinen, joten annoin yöksi lääkettä. Itseä taas nolottaa, etten tajunnut pienellä olevan tuota vaivaa. Ei näillä isommilla ole hampaista tullut mitään sivuoireita ja ne ovat puhjenneetkin muutamaa kuukautta myöhemmin..

No, näköjään kaikessa pitää tämän pikku hippusen olla sitten lapsistamme nopein. Synnytys oli yhtä rytinää ja kaikki taidot (kääntyminen, ryömiminen, konttaus, istuminen tuetta näin alkuun ;)) on ehditty oppia isosiskoja nopeampaan tahtiin. Lukemaan oppimisen kanssa saakin sitten pitää kiirettä jos aikoo pistää paremmaksi... :LOL: Huh!
 

Yhteistyössä