Heippa pitkästä aikaa!
Tänne on nykyään tullut tosi harvakseltaan kirjotettua. Muutenkin on tuo palstailu jäänyt vähemmälle. Nyt kuitenkin ajattelin neuvolakuulumiset päivittää.
Tänään piipahdettiin 5kk neuvolassa vähän mittoja kattelemassa. Pituutta oli 67,4, painoa tasan 7kg, pipomitta 44,5. Jälleen oli tuota painoa tullut vähänlaisesti (oikeastaan myös pituutta ja pipoa oli niukasti tullut) eli edelleen on nuo kasvukäyrät tosi ankeeta katteltavaa
Poika kuitenkin kehittyy normaalisti ja on pirteä, ihan kuten pitääkin.
Kiinteitä ollaan annettu jo kuukauden verran ja varsinaisia miehen annoksia kyllä syökin. Maitoa riittää ja tuntuu olevan ihan täyttävääkin eli ei siitäkään voi tuo huono kasvu olla kiinni.
Joulukuulle saatiin sitten lääkärille jo aikaa. Tutkivat kunnolla, että mistä johtuu, ettei kasvu ole toivotunlaista. Ja ennen kuin kukaan ehtii sanoa, että "ihan hyvän kokoinenhan poika on" niin kysehän ei tosiaan ole siitä painosta vaan painonKEHITYKSESTÄ.
Onko kellään kokemusta tällasista huonosti kasvavista lapsista? Missä vaiheessa mun tarvis ruveta oikeesti huolestumaan?
Siskollekin soitin ja manasin tuota lapsen painoa. Sieltä tuli heti kehoitus antaa korviketta lisäksi. Mulla rupes kiehumaan. Mikä juttu siinä on, että se korvike on muka ratkasu kaikkeen? Jos maitoa riittää omasta takaa eikä lapsi huoli esimerkiksi pumpattua enää tissiaterian päälle niin mitä hittoa se korvike siinä tilanteessa auttaa??!!??
Älkää nyt sitten käsittäkö mua väärin ja keräilkö mitään palkokasveja sieraimiin. Korvikkeen antamisessa ei ole mun mielestä mitään pahaa. Meillä ei sitä vaan ole ikinä annettu enkä ymmärrä, mikä siinä vois olla parempaa kuin tissimaidossa. Jos mulla maito riittää niin miksi pitäis korvikkeeseen siirtyä?
Sori purkaus.