Jos nyt ehtisi vähän kertomaan kuulumisia, kun vietetään pikku-neidin kanssa kotipäivää (mikä on hyvin harvinaista). Tai ollaan me sentään kaupassa käyty, mutta muuten jätin menot pois tältä päivältä ihan suosiolla, kun viime yö oli taas yhtä valvomista :x Me ollaan aika meneväisiä tälleen viikolla, kun ollaan päivät kaksin kotona; illat ja viikonloput pyhitetään ihan kotona olemiseen ja rauhoittumiseen. Ja pitäähän iskänkin päästä tytön kanssa leikkimään =) Yleensä vietetään päivät mun mummolla, tai Iida on n. kolmena päivänä viikossa parisen tuntia siellä hoidossa, kun mä olen ollut vesijumppaamassa tai salilla. Se on kyllä ihanaa luksusta, kun mummo jaksaa ja haluaa tyttöä katsoa, että itse saan omaa aikaa. Jos meitä ei mummolassa pariin päivään näy, niin sieltä tulee "vihainen" soitto, että sinne ja äkkiä
Välillä taas käydään äiti-kamuilla kyläilemässä, mutta parhaiten siis viihdyn Iidan kanssa kaksin tai siellä mummolla. mitään harrastuksia en ole tytölle kehittänyt, kun vauvajumppakin loppui alkuvuodesta liian vähäisen kävijämäärän takia... Olipas selostus tähän alkuun, että missä meidän päivät menee
Mutta siitä
valvomisesta, eli täällä myös sitä ongelmaa, ettei tyttö ole nukkunut öitä pariin viikkoon kunnolla ja aamulla herää jo 6-7 aikaan, kun ennen meillä herättiin vasta kaheksan aikaan. Jotenkin tuntuu tosi väsyttävältä, kun oli jo tottunut, että saa itsekin nukkua hyvät yöunet ja nyt ne on tosi katkonaisia, plaah...No todennäköisesti huonot unet johtuu tällä hetkellä siitä, että Iida on oppinut uusia taitoja (konttaamaan, nousemaan) tosi lyhyen ajan sisään ja eilen just katsoin, että ihka ensimmäinen hammas on puhjennut
tai se on vielä sellanen piikki, mutta hammas kuiteskin. Mutta täytyy
Pirtsi sanoa, että jos meillä olisi nukuttu näin huonosti raskauden alkuvaiheessa niin olisin varmaan jo jossain suljetulla
Mulle kun on aina noi unet olleet niiiiin tärkeitä (kelleppä ei olisi). No, olen ajatellut sitäkin, että parempi tottua valvomaan ennen kuin se toinen syntyy. Toivottavasti saisin kuitenkin tuon pikkuneidin nukkumaan edes jonkinlaisia päiväuniakin sitä enne. Meillä ei meinaan nukuta yleensä kunnon päikkäreitä
Nyt, kun likka herää jo aikasin valmiiksi väsyneenä, niin ekat "päikkärit" on n. yhdeksästä kymmeneen. Sen jälkeen sitten n.kahdelta yritän saada tytön nukkumaan, mutta se ei aina onnistu. Tänään sain nukutettua vaunuihin, jee.
Muuten menee oikein mukavasti! Iida syö hyvin ja kasvaa hyvin omalla kasvukäyrällänsä. 8 kk mitat oli 69 cm ja 7900g. Ajatella, että ensi lauantaina tyttö täyttää jo 9 kk!!!Ja mulla tosiaan laskettuun aikaan enää kolme kuukautta!!!Kauheeta vauhtia tää aika on tosiaan vierähtänyt, välillä ei edes muista olevansa raskaana kun päivät touhuaa kaikenlaista. Sitten illalla kun pääsee sohvalle pitkäkseen, niin tajuaa, että jestas, siellähän se mahavauveli myllää :heart: Raskaus on sujunut oikein hyvin, lukuunottamatta pieniä liitoskipuja ja ällöttävää närästystä. Niin ja näköjään jumpatkaan eivät pysty kilojen tuloa estämään
Painan nyt saman verran kuin viime raskauden lopussa. Olenkin päättänyt, että ensi syksynä alkaa kunnon tehokuuri; haluisin kerran elämässä olla normipainoinen.
Olipahan omanapaista juttua, mutta pakko oli päästä päivittämään kuulumisia!