~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Onko teillä muuten vauva kasvanut hyvin? Että onko sf pieni vai vauveli kans?

kleo ja tilliäinen 31+5
Vauvakin kasvaa vissiin alakäyrällä. Huomenna on kontrolli jossa sekin asia sit viimeistään selviää. Painoarvio oli 1600 viime ultrassa viikolla 32+0, eli ei mikään jättiläinen tosiaankaan. :heart:
 
Pikaisesti kun sain kotikoneen hetkeksi toimimaan (onnex saatiin kuvat pelastetuksi)

Tänään olin äippäpolilla ultrassa.

Mimmin painoarvio nyt 34+1 oli 2120g ja tällä hetkellä syntymäpaino ennuste 3300g :heart:
Mikäli raskaus menee suht likelle la.

Tääl on olo on loistava,sekä äidil,että vauvalla =) Vauva oli yhtä vilkas,kuin aiemmissakin ultrissa ja napanuoravirtaukset hyvät.Ja oli yhä rt:ssa.

Lääkäri sanoi et seuraava ultra rv 38,ellei ole tuolloin jo syntynyt.Tuli ihan fiilis,et oonko mä jo niin likellä laskettua aikaa :D Ja sit iski paniikki,et oon taatusti unohtanut jotain,mut vaik kuin oon miettinyt,niin kaikki hankinnat on kyl tehty.

Vaatetta ehkä vielä ostan,mut en muuta.

A-Mam ja Mimmi rv 34+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Onko ketään kellä vielä hommaamatta vauvalle tavarat? Rv 30 poksahti tänään :p
minulta :wave:

Vaatteet laittamatta, joitain pitää hankkia lisää. vaunut ratasversiona varastossa, kankaatkin odottaa pesua :whistle: hoitopöytä ja jalallinen amme on vielä muualla. Sitterikin tulee jossain vaiheessa lainaan. Tosin ei mulla stressiä ole, pääasia et sänky on kasassa, siellä patja ja turvakaukalo on kondiksessa et päästään laitokselta kotia :D
 
VatkuliPalli
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Tosi hieno! Meilläkin oli mahdollisuus saada miehen puolelta tollanen perintökehto mutta miehen sisko nosti siitä niin kamalan metelin ja taiston että ei sitten saatu... Oli käynyt "varastamassa" sen. Sanonut miehen mammalle että oltiin sovittu asia että HÄN saa sen...
no kiva sisko! |O onko edes tarvetta siihen vai muuten vaan heittäytyi hankalaks? :whistle:

Ihan meidän kiusaksi... itsellään vanhempi lapsi jo ja antoi meille turvakaukalon ja vaatteita joita se pyysi sitten takas ku halusi antaa ne sittenkin kaverilleen... Ei kylläkään kehdannut koskaan tulla hakemaan niitä kun mä sanoin että kaukalon saa mutta vaatteet on jo kaikkien muiden joukossa ja se olen minä ketä katsoo niitä vaatteita eikä se koska en muistanut enää mitä vaatteita siellä oli ni olisi varmaan vienyt uusiakin vaatteita...
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Tosi hieno! Meilläkin oli mahdollisuus saada miehen puolelta tollanen perintökehto mutta miehen sisko nosti siitä niin kamalan metelin ja taiston että ei sitten saatu... Oli käynyt "varastamassa" sen. Sanonut miehen mammalle että oltiin sovittu asia että HÄN saa sen...
no kiva sisko! |O onko edes tarvetta siihen vai muuten vaan heittäytyi hankalaks? :whistle:

Ihan meidän kiusaksi... itsellään vanhempi lapsi jo ja antoi meille turvakaukalon ja vaatteita joita se pyysi sitten takas ku halusi antaa ne sittenkin kaverilleen... Ei kylläkään kehdannut koskaan tulla hakemaan niitä kun mä sanoin että kaukalon saa mutta vaatteet on jo kaikkien muiden joukossa ja se olen minä ketä katsoo niitä vaatteita eikä se koska en muistanut enää mitä vaatteita siellä oli ni olisi varmaan vienyt uusiakin vaatteita...
voi vattu miten rasittava tapaus!!!!!!!!!! :eek: |O :headwall:
 
Synnytystapa-arviointi ohi. Saan päättää, haluunko sektion vai kokeilenko alakautta. Semmonenkin asia selvis, miks esikoisen synnyttäminen meni pieleen, eli pääty kiireelliseen sektioon, oli et sen pää oli vinossa, ja olis kuulemma ollut mahdoton puskea ulos. Mua vaan jäi harmittaan, et eikö ne tosiaan pysty tutkiin tollasta etukäteen, tai jos tosiaan näyttää siltä, et synnytys ei etene? Ihan turhaan kärvistelin yli 34 tuntia.. tai no ei ihan turhaan -sainhan mä ihanan paketin sieltä sit loppujen lopuks :heart: .

Harmittaa et se lääkäri yritti puhua mua yrittään alakautta, vaikka sano että saan itse päättää, eikä hän yritä käännyttää, sillti se siltä tuntu. Nooh, mulla on sektiosta kuitenkin jäänyt hyvä kuva.

Vauvan painoarvio oli 1900g, eli just keskikäyrillä mennään, ja pää alaspäin makoili.

Serafine: en muista oonko tätä jo kysyny, mut miks sulle tehdään keisarinleikkaus?

Lammiska 31+1
 
Olen vakoillut teitä jo kuukausitolkulla :wave: ja huomaan että täällä on aika rennon oloista porukkaa,siispä ajattelin pompata pinoonne.
Kolmas lapsi tulossa,kaksi tytärtämme ovat 5- ja 2-vuotiaita.La olisi 28.6 eli nyt rv 30+2 menossa.
Tämä vauva on suuri yllätysvauva,ja raskausaika ollut täynnä kaikenlaisia vastoinkäymisiä,mutta loppua kohden menossa niin eiköhän tämä tästä iloksi muutu.Vauvalla ei ole ollut mitään hätää,mutta äidilla kroppa vetelee viimeisiään kaikin puolin.
Olen 33-vuotias ja pk-seudulta,tulisko tässä riittävästi infoa,synnytyssrla NKL.
 
Heips taasen...olipa tullut paljon taas tekstiä :)

Väsymyksestä ja muutenkin nukkumisesta:
Yöt on alkanut menemään hankaliksi, en meinaa saada unta kun jalkoja "pakottaa" ja hiostaa, on siis muutenkin kuuma ja mies EI suostu nukkumaan ikkuna auki. Yöllä herään sata kertaa vaihtamaan asentoa tai suonenvetoihin. Viime yönäkin iski järkyttävä suonenveto jalkaan ja oli ihan lähdettävä olohuoneeseen että sai jalan "kuntoon". Päivällä oon väsynyt, mutta en uskalla nukkua päikkäreitäkään, koska sitten en varmasti nuku yöllä yhtään.

Sairaalakassi ja vauvan tavarat:
En ole edelleenkään pakannut sairaalakassia enkä laittanut mitään vauvan tavaroita valmiiksi. Vaatteet on esikon jäljiltä äippäpakkauksen laatikossa. Kunhan jään lomalle niin sitten olisi tarkoitus laittaa kaikki valmiiksi.

Omaa napaa:
Olipa helpotus lukea että en ole ainut jonka vauva on väärinpäin masussa. Toivon että herra vielä kääntyisi oikeaan asentoon mutta pelottaa jos ei käännykkään :eek:
Iho on alkanut vähän kutisemaan ja mietinkin tässä että onko normaalia kutinaa vai sitä raskaushepatoosia. Esikoisesta minulla oli se hepatoosi, joten se tulee monesti uudelleen seuraaavissakin raskauksissa. Pitänee seurailla vielä päivä/pari tilannetta ja soittaa sitten lähete verikokeisiin jos ei kutina hellitä. Iho on kyllä muutenkin niin kuiva että saattaa johtua siitäkin. Seuraava neuvola on vasta parin viikon päästä. Töitä on enää jäljellä 3 päivää ja sitten alkaa lomat, jippii!!

Halinalle ja pikkukakkonen rv 32+4 jos oikein laskin...
 
Tervetuloa Mianna ja joku muu myös. En nyt vaan muista kuka. Sulla on sama LA kun mulla.
Oho tammikuiset on jo täällä. Pikkasen aika menee nopeesti. Oon alkanut ihan hirveästi miettiä synnytystä kun esikoinen syntyi rv 37+0. Meillä tulee muksuille ikäeroa se 1v 4kk:tta. No pitääpä ainakin äidin kiireisenä. :LOL:

Mulle saa lisää ikää vuoden lisää. Tänään on synttärit.

härkäneito rv.30+2
 
VatkuliPalli
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
Tosi hieno! Meilläkin oli mahdollisuus saada miehen puolelta tollanen perintökehto mutta miehen sisko nosti siitä niin kamalan metelin ja taiston että ei sitten saatu... Oli käynyt "varastamassa" sen. Sanonut miehen mammalle että oltiin sovittu asia että HÄN saa sen...
no kiva sisko! |O onko edes tarvetta siihen vai muuten vaan heittäytyi hankalaks? :whistle:

Ihan meidän kiusaksi... itsellään vanhempi lapsi jo ja antoi meille turvakaukalon ja vaatteita joita se pyysi sitten takas ku halusi antaa ne sittenkin kaverilleen... Ei kylläkään kehdannut koskaan tulla hakemaan niitä kun mä sanoin että kaukalon saa mutta vaatteet on jo kaikkien muiden joukossa ja se olen minä ketä katsoo niitä vaatteita eikä se koska en muistanut enää mitä vaatteita siellä oli ni olisi varmaan vienyt uusiakin vaatteita...
voi vattu miten rasittava tapaus!!!!!!!!!! :eek: |O :headwall:

'
No äläpä! :headwall:
 
VatkuliPalli
Alkuperäinen kirjoittaja härkäneito:
Tervetuloa Mianna ja joku muu myös. En nyt vaan muista kuka. Sulla on sama LA kun mulla.
Oho tammikuiset on jo täällä. Pikkasen aika menee nopeesti. Oon alkanut ihan hirveästi miettiä synnytystä kun esikoinen syntyi rv 37+0. Meillä tulee muksuille ikäeroa se 1v 4kk:tta. No pitääpä ainakin äidin kiireisenä. :LOL:

Mulle saa lisää ikää vuoden lisää. Tänään on synttärit.

härkäneito rv.30+2

Onneks olkoon! :flower: =)
 
VatkuliPalli
Alkuperäinen kirjoittaja Halinalle81:
Heips taasen...olipa tullut paljon taas tekstiä :)

Väsymyksestä ja muutenkin nukkumisesta:
Yöt on alkanut menemään hankaliksi, en meinaa saada unta kun jalkoja "pakottaa" ja hiostaa, on siis muutenkin kuuma ja mies EI suostu nukkumaan ikkuna auki. Yöllä herään sata kertaa vaihtamaan asentoa tai suonenvetoihin. Viime yönäkin iski järkyttävä suonenveto jalkaan ja oli ihan lähdettävä olohuoneeseen että sai jalan "kuntoon". Päivällä oon väsynyt, mutta en uskalla nukkua päikkäreitäkään, koska sitten en varmasti nuku yöllä yhtään.

Sairaalakassi ja vauvan tavarat:
En ole edelleenkään pakannut sairaalakassia enkä laittanut mitään vauvan tavaroita valmiiksi. Vaatteet on esikon jäljiltä äippäpakkauksen laatikossa. Kunhan jään lomalle niin sitten olisi tarkoitus laittaa kaikki valmiiksi.

Omaa napaa:
Olipa helpotus lukea että en ole ainut jonka vauva on väärinpäin masussa. Toivon että herra vielä kääntyisi oikeaan asentoon mutta pelottaa jos ei käännykkään :eek:
Iho on alkanut vähän kutisemaan ja mietinkin tässä että onko normaalia kutinaa vai sitä raskaushepatoosia. Esikoisesta minulla oli se hepatoosi, joten se tulee monesti uudelleen seuraaavissakin raskauksissa. Pitänee seurailla vielä päivä/pari tilannetta ja soittaa sitten lähete verikokeisiin jos ei kutina hellitä. Iho on kyllä muutenkin niin kuiva että saattaa johtua siitäkin. Seuraava neuvola on vasta parin viikon päästä. Töitä on enää jäljellä 3 päivää ja sitten alkaa lomat, jippii!!

Halinalle ja pikkukakkonen rv 32+4 jos oikein laskin...

Mulla kanssa tota kutinaa oikeen tunteella ja siihen ei auta MIKÄÄN aina sänkyyn mennessä ja paikallaan istuessa. Mutta mä oon keksiny mikä auttaa paremmin ku mikään muu: GRILLINPUTSAUSHARJA :LOL:
:ashamed:
Sillä ku saunassa raaputtaa ni voi autuutta ja onnea :D
 
Härkäneito Onnea minunkin puolestani :) :flower:

Suurkiitokset tuosta etusivulle tulleesta luettelosta, mitä siihen sairaalakassiin vois tarvita mukaan. Edelleen mua kuitenkin mietitettää, että kuinka paljon vaatetta kesävauva tarttee kotiutumista varten? Ja ylipäätään ulkona oleskellessa? Mä oon ihan tyhmä näissä jutuissa :ashamed:

Mulle on viime päivinä ilmaantunut outoa kipua oikealle alavatsaan. Sohvalla istuessa se ei tunnu, mut heti ku nousee ylös niin alkaa sattua, samaten ku eritoten oikealla kyljellä nukkuessa. Lääkäri eilen epäili tän olevan jotain liitoskipua, kun kohtu painaa jotain kiinnikkeitä tms.. Onko muilla vastaavaa? Mielikuvitus vaan alkaa lennellä ja diagnosoida itselle jo kohta jotain umpparitulehdusta, se tästä nyt vielä puuttuis!! No, onneks ei oo kuumetta eikä muuta huonovointisuutta :)
 
Lammiska: Oli siitä vissiin joskus puhetta,eli mulla on ahdas lantio.Kakkonen oli sen verran pieni että olis saattanu mahtua JOS pää olis tullut just oikeessa kulmassa...Ei lähdetty kokeilemaan.
Vauvan tavaroista: Hankittuna uudet vaunut,saatu pinnasänky,vaatteita on vähän saatuja ja vähän uusia.Vaatteet vielä kaikki pesemättä,kehto ullakolta hakematta.Syy on se,että muutamme n kk kuluttua ja en turhaa viitsi haalia tänne ahtauteen enää lisää tavaraa.Saan sitten uudessa talossa kaikki suoraan kaappiin.Siihen jää pari vkoa aikaa ostella vaipat,rasvat ym ja pestä vaatteet.
Ollaan asuttu rakennusaika kaksiossa,2 aikusta,2 lasta,2 kissaa ja sakemanni,että vähän käy ahtaaksi kun uuteen koiin hankittua tavaraa alkaa olla nurkat täysi...Arvatkaa vaan onko joskus vähän pinna tiukalla kun joka paikka pursuaa tavaraa.... :kieh:

Serafine ja Ella 31+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja serafine:
Ollaan asuttu rakennusaika kaksiossa,2 aikusta,2 lasta,2 kissaa ja sakemanni,että vähän käy ahtaaksi kun uuteen koiin hankittua tavaraa alkaa olla nurkat täysi...Arvatkaa vaan onko joskus vähän pinna tiukalla kun joka paikka pursuaa tavaraa.... :kieh:

Serafine ja Ella 31+1
Anteeksi, mutta :D Meillä kävi kaksion nurkat ahtaiksi jo yhden lapsen ja yhden (huomattavasti paljon pienemmän kuin sakemanni ) koiran kans, ja oli kuitenkin suht tilava kaksio. En yhtään ihmettele, jos sua PIKKUSEN joskus vähän ahdistaa :hug:

Voi vattu. Minä nukuin TAAS piväunia 1½h, ja voisin lähtee nukkuu takas! Mikä mua vaivaa?? On aina alkuraskaudet ollu väsyttäviä, mutta että nyt, loppusuoralla?!? :eek:
 
Heipsan!
Jes, enää kaksi työpäivää ennen äippälomaa, alkaa tuntua että mä kestän loppuun asti kunnialla =) Huomenna pääsen töistä jo kolmelta ja torstaina kahdelta, aika vau!

Vauva on varmaan näistä meidän vauvoista "vahvin" hän puskee joka paikasta ulos ja työntää ja vemputtaa jne. Supistuksia on melkein yhtä paljon kun aikaa jolloin ei supistele, kuitenkaan eivät sen kivuliaampia ole kun ennen, joten kaippa tää on vaan tätä =)

Saiko panadolia ottaa raskaana? Kun kuuppa särkee enkä muista mitä sai ottaa, kestänkin kyllä tän mutta kun en ole tainnut koko raskautena ottaa kipulääkettä niin eipä sitä nyt tarvi kärvistellä jos joku auttais.

Kivoja kuulumisia täällä, ihmeesti me kaikki pysytään vielä yhessä koossa... kohta on jo toukokuu, ensi viikolla, eikö?

kekkeri 34+2 kai
 
:wave: yks lisää, jolla ei ole vielä kummempia vauvan tavaroita katottuna. hommattuna siis äitiyspaketti ja jotain vaatteita kavereilta + saatu turvakaukalo. mut mie oonki sieltä loppukuun / heinäkuun puolelta, joten eipä tässä vielä hätiä mitiä. :whistle:

tänään laitoin paperit menemään uuteen nykyistä pienempään vuokrakämppään. joo, aina oon marissu et liian pienessä kämpässä asutaan ja nyt oltais menossa vielä pienempään ja kaiken lisäks melkeistä 200e kalliimpaan. nuppi taitaa olla joo totaalisesti seonnu! :LOL: uus kämppä olis sellaset 60 neliöö, 3h + olkkari + keittiö. tosin 2 huoneista on niin pieniä, ettei niitä oikeestaan voi ees sanoo huoneiks, mut säilömistilana ne menee oikein hyvin ja olkkari on kiva ja keittiö ja kylppäri vastikään uusittuja. huomenna lupasivat sanoo tuleeko kämppä meille vai meneekö se jolleki muulle.

täällä nukuttaa kans, mut lähinnä koska en saa nukuttua!!! viime yönä heräsin kolmen paikkeilla ja nukahdin uudestaan joskus kuuden jälkeen. :headwall: seiskalta ku kello soi olis kyl vihdoin ja viimein nukuttanu oikeen makeesti. |O melkein joka yö tulee valvottua ainaski tunti siellä jossain välissä. kiva torkkuu tääl toimistolla sit...

nyt pitää lähtee vatsatanssiin. toivottavasti se antas kunnon unet tälle yölle. :p

caisachu
 

Yhteistyössä