~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

En sentään .Perussairaus joka voi odotusaikana tarttua vauvaan.Ja siksi Kerran kuussa Verikokeet ja Äippäpolille meno_Onneksi tällä hetkellä kaikki hyvin mutta tuolla Takaraivossa huoli.Muutenkin asia mulle vaikea en siitä välillä Pysty lähipiirin kanssa Puhumaan.Ja esikoinen tuli sektiolla ja miten tämän kanssa menee.. Oliko Muita Taysiin menijöitä?
 
huomenta!

mäkin olen helpottunut että meillä äp08. pikaisesti selattuna en ois varmaankaan lämmennyt haalarin kuviointiin ku vertaa vanhempaan malliin, ja makuupussikin oli vanhemmassa pakkauksessa kivempi. vaatteet oli uudessakin ihan ok perusväriset vaatteet. yhtä paljon jää/jäis varmaan molemmista paketeista käyttämättä.

täälläkin yks joka ei ole vuodelevossa eikä sinne aio :wave: vaikka työvuorojen jälkeen alapää onkin ihan muussia tuntien seisomisesta, vapaapäivinä saa nauttia kumman voimakkaasta ja energisestä olosta :heart:

tänään ois ohjelmassa äitin serkun häät. kivaa =) vaatteet meinas muodostua hiukan ongelmaks, päädyin kietaisutunikaan ja mustiin housuihin.. kengät saa vielä nähdä mitkä jalkaan laitan :D

Talvis 29+6 :heart:
 
sisulle ja augutmamille isot :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

mulle alkaa iskee kesä stressi. tosiaan pihalla tarttis puuhata vielä vaikka mitä ja vaikka varsinais-suomessa asutaan ni lunta vielä todella paljon.... tuleekohan meille kesäkuussa TALVIVAUVA :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: . ainakin toisinaan tuntuu siltä.
pihan llisäksi talosta puuttuu vielä alus lautoja, kuin myös autotallista. josta puuttuvat myös varaston väliseinät, pintamaali ja muuta pientä. ehkä tää talo on joskus valmis. kauheeta ajatella että saatais jo kesällä laittaa tää myyntiin jos haluttaisi niin pinan se kaksi vuotta menee. toi meitin tän hetkinen "vauva" täyttää ihan pian kaksi kääks... alkaa ihminen tuntemaan ittensä vanhaksi.

soittivat sieltä tyksistä ja ensiviikolla mennään kuulemaan erikoislääkärin tuomio ja sitten kattellaan millä systeemillä mennään. toi sokeri asia masentaa mutta ehkäpä sen kanssa on vain elettävä.

ensiviikolla vietetään miehen kanssa "laatuaikaa" silja euroopalla. mennään kahestaan risteilylle ja toivottavasti reissu onnistuu hyvin. ei oikeestaan olla oltu missään yön yli kestävällä reissulla sitten pikkukakkosen syntymän. eli ehkäpä tekee meille hyvää ennen seuraavaa kahde vuoden rutistusta :LOL: :kieh:

asiasta toiseen ja kolmanteen. onko kukaan uusinut ajokorttia/passia viime aikoina mitä maksanee.... me kun viimein päästiin naimisiin asti viime heinäkuussa ja joku ei o vielä saanut uusittua passia ja ajokorttia kun tän tuppu kylä kaupungin poliisilaitos on hieman rajoitetusti auki.

tinni ja ryyni 30+3
 
äitiys ja onni: tosiaan, täällä myös menossa taysiin synnyttään, laskettu aika 22.6, mut toivottavasti saan sen sektion, eli otetaan kait viikkoo aiemmin ulos ku laskettu aika.. en oo varma. Esikoinenkin tuli sektiolla pysähtyneen synnytyksen vuoksi.

Voimia kaikille, jotka määrätty lepoon tai muuten vaan kipuilette joko ihmissuhteitten, kotieläinten tai raskauden takia. Eilen oli kontrolli Taysissa ja loppuajaks määrättiin saikkua.. Maanantaina ois neuvola ja lääkäri, sitä odotellessa.

Meidän neiti otti ekoja askelia toissa päivänä :heart: , silti se on niin äitin vauva, pikku prinsessa :heart:

Lammiska 28+5
 
Moi kaikille uusille ja muillekin taas pitkästä aikaa :)

Aloin tossa miettimään, etten edes muista monennella viikolla oon. Vissiin se 29 tulee nyt kohta täyteen.

Vointi on ollut ihan hyvä. Ei ole vihlonut nyt viikkoon juurikaan. Sokereita oon mittaillut nyt kotona ja arvot on ollu ihan kohdillaan. Kävin torstaina neuvolassakin pikaisesti hakemassa lisää liuskoja ja kun oli sattunut olemaan pikkukaverin kanssa vähän hiljaisempi vuorokausi niin pyysin, että kuuntelee sydänäänet. Siellähän ne vahvoina kuului ja poitsu alkoi tietty sillä hetkellä monottaa anturia. Neuvolatäti esittäytyi sillä pikaisella käynnillä ekan kerran KIVANA ja INHIMILLISENÄ mukavana tyyppinä verrattuna siihen, että aiemmin ajatuskin siitä natsista on saanut tipan linssiin. Että ehkä tää tästä. Synnytysvalmennus kai alkaa heti Vapun jälkeen.

Henkisellä puolella onkin sitten rankempaa. Olen tosi väsynyt töihini ja kotonakaan ei jotenkin saa rentouduttua. Tekis mieli pyytää saikkua, mutta kun ei ole mitään fyysistä syytä, ja tiedän ettei sijaista töihin löydy helpolla. Jokainen aamu on kauhean surkeilun takana ja eniten ottaa päähän oma mies kun se on niin pirun järkevä, eikä tajua lohduttaa ja tukea. Vappuna jään toisaalta jo pois duunista, että ei tätä nyt enää kohtuuttoman kauan tarvitse jaksaa. Pidän vähän lomaa ja sitten alkaakin jo äippäloma.

Seksielämästä on ollut puhetta. Meillä on se osasto jo aika kuollutta. Ei kuulemma vaan tee mieli. Mulla on tietenkin tuhat teoriaa asiasta, hallitsevimpana tietty "kuka tälläistä valasta haluaisinkaan" - mikä on ihan hyvä teoria kun koko raskauden painonnousu on yhä sen 2 kiloa...

Pinnasänky ja hoitotaso on valmiina, vaunut odottaa kaupassa. Meinattu Brion Happyt hankkia. Nyt pitäis kirjoitella listaa että mitä kaikkea tavaraa hoitopöydälle varata. Ihan hölmö olo kun ei tiedä yhtään, että mitä sitä sitten oikeesti tarvitsee ja mitä ei. Esikoisen odotus tekee ihmisestä yhtäkkiä kyllä ihan idiootin ja avuttoman.

Oon kahden vaiheilla kestojen ja kertisten kanssa. Vähän kai sellaista puoli-kestoilua suunnittelen, että kotona ja päivisin kestot ja öisin ja reissussa kertikset. Oma äiti on tehnyt mulle taustatutkimusta aiheesta ja harsoja hankkinut. Ajattelin muutamat sellaiset kuoret hankkia mitä äitiyspakkauksessa oli se yksi - ehkä niillä pääsisi alkuun? En oikein näe itseäni puuhaamassa niiden villahousujen ja muiden kanssa. Ja sen tietää, että mies ei takuulla siihen ryhdy.

Vaatteita on vähitellen hankittu, mutta yks juttu ihmetyttää, että miksen löydä mistään lyhythihaisia bodyja? Vai tuleeko ne sit lähempänä kesää hyllyihin. Äitini ihmetteli että eikö kukaan enää nykyaikana käytä aluspaitoja vauvalla?

Mut tällästä täällä. Jaksamisia kaikille :)

tuokio + pässi 28+5?
 
Alkuperäinen kirjoittaja äititys ja onni:
En sentään .Perussairaus joka voi odotusaikana tarttua vauvaan.Ja siksi Kerran kuussa Verikokeet ja Äippäpolille meno_Onneksi tällä hetkellä kaikki hyvin mutta tuolla Takaraivossa huoli.Muutenkin asia mulle vaikea en siitä välillä Pysty lähipiirin kanssa Puhumaan.Ja esikoinen tuli sektiolla ja miten tämän kanssa menee.. Oliko Muita Taysiin menijöitä?
:hug: Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ei muuten oo yhtäkään tuplaodottajaa tässä pinossa!!! :eek: :eek: :eek: hyvin hyvin outoa.
HS ja J rv 31+2
Etusivun listassa on 5.6. kohdalla:

Hobelix**37v**esikoinen/-set

Milä lie tilanne, ykis vai kaksi tulossa? Muita ei tuplamammoja ole tässä pinossa, tuon listan mukaan...
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ei muuten oo yhtäkään tuplaodottajaa tässä pinossa!!! :eek: :eek: :eek: hyvin hyvin outoa.
HS ja J rv 31+2
Etusivun listassa on 5.6. kohdalla:

Hobelix**37v**esikoinen/-set

Milä lie tilanne, ykis vai kaksi tulossa? Muita ei tuplamammoja ole tässä pinossa, tuon listan mukaan...
katsoppa vaan. niin näköjään lukee. :D
tässä pinossa on niin paljon taustailioijta ettei muista edes kaikkia. :whistle:
muutamakin joka ei oo edes ilmoittanu laskettua aikaa... :attn:
 
Nyt se sitten iski tänne... "Kodinrakennusvietti" nimittäin. :D Kovalla tohinalla olen suunnitellut järjesteleväni paikkoja siihen kuntoon, että saadaan vauvansäky ja vaatehylly mahtumaan tänne makkariin. Se vaatii aika kovan homman, enimmäkseen siinä että saadaan täältä minun askartelupöytäni siirrettyä esikoisen koulupöydäksi.. JA lastenhuoneessa on aivan uskomattoman paljon tavaraa :kieh: Varastossa olisi varmasti kahteen lastenhuoneelliseen lelut ja huonekalut jo valmiina ja nyt pitää vielä karsia täältä kotoa lisää... Menee varmaan monta päivää, ennenkuin saan raivattua tilaa. Onneksi on kaksi pikku-apulaista ja mies, jota voi käskyttää siirtelemään isompia tavaroita (niihin en kyllä itse koske!).

Pitäis varmaan tilata joku pakettiauto tuohon pihaan, johon voisi heittää pois kaiken ei-tarpeellisen hamstratun tavaran. |O ;)

Oli muuten ihana ilta eilen, kun saatiin isi kotiin. Järjestettiin isille yllätys: suunnittelin menun italialaiseen tapaan (kaksi "eturuokaa", pääruoka ja jälkkäri). Minä kun yleensä koetan päästä mahdollisimman vähällä vaivalla ruuanlaitosta, niin tämä oli oikein mukavaa vaihtelua. Ja mies osasi kyllä arvostaa :) Tytöt kattoivat pöydän ja askartelivat menu -lappuset sekä paikkakortit pöytään. Kivaa oli ja tietenkin hyvää ruokaa!

Nyt järjestelemään pikkutavaroita tyttöjen huoneeseen...
 
Meillä se seksiosasto näyttää parantumisen merkkejä kun onkolmesti viikossa ollu, kait se vaan aaltoilee ukolla nuo halut.. Ja muutenkin se mainitsee silloin tällöin "näytätkin ihan mammalta, äitimäiseltä" :LOL: "ei raskaana olevien äitien tarvitsekaan korkokenkiä pitää tai meikata" :LOL: Eli oon muuttunu mamma matamiksi sen mielestä, jospa se joskus vielä mut naisenakin näkisi.. Ostin muuten pitsiset stringit niin mies kauhisteli että ompa tuossa raskaana olevalla alkkarit :kieh:

Augustmamille voimia, menetys on aina vaikeaa, mutta valitettavan usein väistämätöntä.. :hug:

Ja eilen kirppikseltä tarttui mukaan itelle minihameita muutama kesäksi, vauvalle sukkia ja iiihania pikku vaatteita taas.. Alkaahan nuita kerääntyä! :D Oottelen vaan malttamattomana et pääsis kotia pesemään ja silittämään niitä kun ollaan appivanhemmilla vieläkin kun ne lapissa..

kleo :heart: Sara-vauva 29+2 =)
 
Hei Ootteko pakannu synnärille lähtevään kassiin neutraalit vaatteet vauvalle että jos sattuis se veikattu sukupuoli olemaankin eri??? Kun mä aatteli ehkä nuitten vaaleenpunasten lisäks ottaa valkoisia tms mukaan sinne.. Ja siellä sairaalassako vauva saa sairaalan vaatteita pitää?? Entäs äiti??? Eeeeh, joo mä en muista enää :ashamed:
 
HelloShitty
no mä luotan Brunoon! :D

emmä tiiä onko mulla edes neutraaleja väriä niin pienelle. :snotty: lindexistä ostin viimeks neutraaleja bodeja mutta ne pienimmät tais olla punasia. emmä oo hirveesti miettiny sairaalakassia vielä. mua stressaa muutenkin tää asumishomma. meillä ihan törkeen pieni kämppä. en tiiä mihin mä änkeen vauvan vaatteet tai pinnis. :eek: asumishakemus vieläkin jättämättä. ois kiva saada se 4h+k jossain vaiheessa. :heart:
 
Tervetuloa äititys ja onni :wave:

Kleopatra84 minä ajattelin varulta ottaa myös neutraalinväristä vaatetta mukaan, en ihan 100 % luota kuiteskaa noihin ultriin :D Ois se ku tuliskii poika ja ois vaan vaaleenpunasta vaatetta mukana :LOL: :whistle:
Sairaalassa saa vauvat ja äiti pitää sairaalavaatteita tai omia, ihan kuinka itse haluaa =)

Ja tosta äitiyspakkauksesta että onneks sain viime vuoden pakkauksen, en oikein tosta uudesta tykänny :snotty:

Mukavaa lauantaipäivän jatkoa kaikille! :)

MiNiMaM ja tyllerö 31+0 POKS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Hei Ootteko pakannu synnärille lähtevään kassiin neutraalit vaatteet vauvalle että jos sattuis se veikattu sukupuoli olemaankin eri??? Kun mä aatteli ehkä nuitten vaaleenpunasten lisäks ottaa valkoisia tms mukaan sinne.. Ja siellä sairaalassako vauva saa sairaalan vaatteita pitää?? Entäs äiti??? Eeeeh, joo mä en muista enää :ashamed:
En aio varata, jos ihme tapahtuisi ja vauva vaihtaisi sukupuolta (ei pitäis vaihtaa kun 4d näkyi selvästi kaikki paikat...) niin mies sais sitten tuoda kotoa jotain neutraalia, ihan sama muutenkin ton kotimatkan kanssa olis, muutama kilsa niin vaikka olis sitten punaista päällä niin tuskin vauva valittaisi =)

Ihme väsy päivä tänään, tietty rankka työviikko takana ja nyt on ollut ihmeen sateinen ja harmaa päivä, sukulaisista just kotiuduttiin, autossa istuminen ei niin mukavaa ole varsinkin kun matka on noin 100 km/suunta. No, sekin tehtävä nyt sitten suoritettu.

Lyhythiaisista bodyistä ei tietoa, kirpulla niitä on, mutta ehkä tosiaan eivät sitten vielä ole kauppoihin tulleet. Ohuita myssyjä löysin muutaman (myös kirpulta) ja kahden vaiheilla että pitäiskö ohuet tumput vielä hankkia, toukokuun lopulla voi kyllä olla vielä viileää, vaikka eihän siitä nyt montaa metriä autoon ole mennä. Se fiilis on kyllä aika huippu kun sen oman nupun pakkaa omiiin kamoihin ja saa vielä kotiin =) eka yhteinen matka. (ja viimeistään sitten autossa miettii, että miten kummassa tän istuimen saikaan autoon kiinni....)

kekkeri
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiNiMaM:
Tervetuloa äititys ja onni :wave:

Kleopatra84 minä ajattelin varulta ottaa myös neutraalinväristä vaatetta mukaan, en ihan 100 % luota kuiteskaa noihin ultriin :D Ois se ku tuliskii poika ja ois vaan vaaleenpunasta vaatetta mukana :LOL: :whistle:
Sairaalassa saa vauvat ja äiti pitää sairaalavaatteita tai omia, ihan kuinka itse haluaa =)

Ja tosta äitiyspakkauksesta että onneks sain viime vuoden pakkauksen, en oikein tosta uudesta tykänny :snotty:

Mukavaa lauantaipäivän jatkoa kaikille! :)

MiNiMaM ja tyllerö 31+0 POKS!
Niin ja käytönnössä kyllä kandee pitää sairaanlanvaatteita, kun niitä saattaa haluta vaihtaa useasti, turhaa pyykkiä muuten kotiin kantaan (ja samaan hintaa saa koko luxus vaatteet...) Taisin jonkun verran pitää omia imetysliivejä (kun liivejä ei tainnut ainakaan meidän sairaalasta saada) ehkä omia sukkia vois pitää, ellei kestä noita putkisukkia ja jollain oli oma aamutakkia, mulla on paikan kun en sellaista edes muuten omista. Niin ja tohvelit on ne järkyt, jos haluaa omat kroksit tms. ottaa niin miksei. Toisaalta usein sairaalassa ollaan vaan pari päivää, niin ei siellä niin mitään ehdi kaivatakaan.
Sairaalassa on just sopivia ne vauvanvaatteetkin, siis pieniä ja söpöjä kooltaan ja kahta väriä ainakin. (siis tytölle ja pojalle omat värit)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Lyhythiaisista bodyistä ei tietoa, kirpulla niitä on, mutta ehkä tosiaan eivät sitten vielä ole kauppoihin tulleet.
kekkeri
H&M:llä ainakin oli Kajaanissa lyhythihasia bodyjä myynnissä, osa oli yksittäin, osa kaksi samassa henkarissa = paketissa. Ja kappahl´ssa oli kans. HM:n bodyt olikin semmosia sivusta avattavia juttuja, siis koko body aukesi, ja sit neppareilla kietastiin se kii. Ainakin näytti käytännöllisiltä, kun ei tarvii sitä pääreikää kiskoo pään yli pienellä.
 
Sairaalakassiahan täällä meidän pinossakin sitten jo suunnitellaan. :D Otan vauvalle todennäköisesti tyttöjen vaatetta mukaan, tai sitten mies saa tuoda ne myöhemmin kotoa. En ole aikaisemmillakaan kerroilla sen kummemmin kassia pakkaillut.. :whistle: Nyt olen kyllä varannut hammasharjan (kun käytetään yhteistä sähköistä muuten) kaiken varuilta ja kasvojen putsausliinoja. Sen kassin ehdin varmasti pakata ennen lähtöä. Me tosin asutaankin 1,5km päässä tuosta sairaalasta :whistle:
 
Me ollaan niin varmoja sukupuolesta,kun on jo 4 kertaa eri ultraajien toimesta saatu sama vastaus,et sairaalakassiin pakataan vauvalle etukäteen juuri sille sukupuolelle hankitut uudet vaatteet.

Mä oon kirjoittanut jo ylös mitä otan mukaan vauvalle ja mitä itselleni.Mä oon pitänyt sairaalassa sekä vauvalla,että itselläni omia vaatteita ja mul ei oo kyl ikinä sottaantunut mistään syystä kummankaan vaatekerrat.
Kestovaipatkin otan mukaan,kun en halua kertiksiä käyttää edes laitoksella.

Vauvalle on ollut nimikin tiedossa jo jonkin aikaa.
Ehdottelin muutamia miehelle ja sit löytyi sellainen,joka miellytti molempia.En oo katsonut vielä montako kaimaa löytyis väestörekisteristä.

Tänään aloitin keittiökaappien suursiivouksen,hirveästi oli sinne kuulumatonta tavaraa :whistle:

Mimmi on muuten perätilassa täl hetkellä.Pää on vasemman kylkiluun alla ja peppu tuntuu alavatsalla.Saas nähdä,kuinka kauan pyörii ennenkuin päättää,kuinka päin ois maailmaan tulossa.

A-mam ja Mimmi rv 31+5 :heart:
 
Kiva että pääsin vielä mukaan!
Semmoista asiaa olen miettinyt että tehdäänkö uudelleensynnyttäjälle synnytystapa-arvio? Siis jos ensimmäinen lapsi on syntynyt normaalisti alakautta. En muista onko tästä ollut joskus aikaisemmin puhetta. Tulossa on varmaankin ihan normaalikokoinen vauva mutta ajattelin vain. Olen menossa TAYSIIN synnyttämään enkä ole siellä koskaan edes käynyt. Esikoinen syntyi toisella paikkakunnalla. Pääsisi edes vähän tutustumaan tulevaan synnytyssairaalaan jos synnytystapa-arvio tehdään.

Vaivaako muita ihan tajuton väsymys? Jos en nuku päiväunia yhdessä esikoisen kanssa niin siinä kolmen aikaan iltapäivällä iskee niin hirveä väsymys että meinaa nukahtaa pystyyn. Ei vaan millään aina malttais mennä päikkäreille kun olis niin paljon muutakin tekemistä kun tyttö nukkuu.

Kauhee kun aika menee nopeesti! Vielä olis miljoona asiaa tekemättä ennen kun vauva syntyy. Kauhee pesänrakennusvietti ollu jo monta kuukautta. Kaikki kaapit ja laatikot sun muut paikat pitää saada järjestykseen. Uusi turvakaukalo saatiin ostettua ja pinnasänkyyn uusi patja. Esikoisen vanhasta turvakaukalosta meni käyttöikä umpeen niin piti ostaa uusi. Saatiin se silloin sukulaisen kautta käytettynä.

Masussa voidaan hyvin. Tuntuu että pikkunen myllää koko ajan. Pää alaspäin on viihtynyt jo varmaan kuukauden. Esikoinenkin kääntyi alaspäin tosi aikasin.

Nyt pitää mennä nukuttamaan tyttö. Viikonloppuja!

Liljahelena ja kultapieni 30+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja äititys ja onni:
kiitoksia mukava lukea teidän juttuja.Oisko intoa tehdä meille Oma kerho jos TAUSTALLA moni jotka ei kirjoita ??Voisi olla sit mukava jutella kun tietäisi ketkä pääsee lukee juttuja... :hug:

Äitiys ja Onni Plussa 29+1
Joku kerho mun muistaakseni on mut mä en tiedä salasanaa sinne :whistle:
 

Yhteistyössä