*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Ryhis miks otat kielikorun synnytykses pois? mullaki on eikä kyl käyny mieles moinen asia... :ashamed:

kyl oli ihan erilainen päivä taas tänään kun ei tarvinnu kammeta itteesä kuudelta ylös ja lähteä kouluun. heräsin yhdeksältä, aamupalan ja pukemisen jälkeen aloin pyyhkiä pölyjä ja tehdä vessalle vähän perusteellisempaa siivousta, sitten oli jo aika mennä neuvolaan ja kaupan kautta takapihalle tekemään yrtti-istutuksia. =) että oli siis kiva, kun jaksoi tehdäkin jotain muuta ku maata sohvalla!! ilta meni miehen vanhemmilla, käytiin syömässä siellä, liimattiin anoppiehdokkaan kanssa meiän tulevat palapelitaulut ja sitten vielä pannukakkua iltapalaksi.

terkka lähetti mut huomiseksi taas vaihteeks labraan, kun mulla on turvotusta aikast hyvin ja jonkin verran välillä päänsärkyä. pissa on kyllä puhdas ja paineet samat kuin alkuraskaudessa, mutta varmuuden vuoksi.

37+4
 
Onnittelut Kekkerille ja Mantelinkukalle pienoisista :flower:

Vauvan koosta on meilläkin kannettu murhetta. Mutta eilisen, jo tokan, koonmittaamis-polikerran jälkeen on kaikki kuiteski hyvin! Mulla ei siis oo sf-mitta kasvanut enää kolmeen/neljään viikkoon (29cm), eikä painokaan oo enää noussut (yhteensä kuitenki tullut jo 10 kg onneks). Suhteellisen pieni vauva siis tulossa. Arvioitiin eilen (38+0) painavan 2800g. Lääkäri sanoi syyksi ahkeran treenaamisen ja sitä myötä lihasten kunnon vaikuttavan siihen, ettei keho vaan anna periksi pienen kasvaa. Oon siis treenannut ja pelannut jalkapalloa ihan huolella ennen raskautta. Mutta nyt en oo 8 kk tehnyt mitään muuta kuin voinut pahoin ja eilenkin tuli taas oksuiltua. Onneks on välillä ollut helpompiakin viikkoja, ja pystynyt vähän liikuntaakin harrastamaan opiskelujen ohella (jotka on ohi!).

Synnytyksen enteitä ei tässä kehossa näy. En oo tuntenut supistuksia tai mitään synnytystä ennakoivaa. Etoo yhä paljon ja selkää jomottaa, mutta sitä on kestänyt koko raskauden ajan. Mäkin olisin niin valmis saamaan pienen syliin!!! Mut odotellaaan... On vaan kypsää ku tekemiset loppuu. Ihan omituista, tällasestahan pitäis nauttia :)

No se tästä navasta...

Aurinkoa!!! Peppi & pkm (38+1)
 
Piti tulla kurkkaan onko tapahtunut lisää jakaantumisia... Jännää kuka on seuraava... Sisu taitaa olla seuraava joka kertoo seuraavat vauvauutiset...

Nyt on kyllä pakko laittaa kommenttia sulle Kleo liittyen matalaan hb:n. Otti vaan silmään kun asialle naureskelit. Sulla varmasti laski esikoisen odotusaikana hb pikkuhiljaa tonne 80. Silloin kun hb laskee pikkuhiljaa alaspäin niin elimistö ehtii tottua siihen ainakin jonkun verran. Toista on silloin kuin hb romahtaa kerta rysäyksellä, näin kävi mulle kun sektiossa verta menetin 1400ml ja hb laski 130:stä sinne 86:n. Äkillinen hb:n lasku ja suuri leikkaus, sillä yhdistelmällä en todellakaan jaksanut edes istua seuraavana päivänä ja mua ei kyllä naurattanu yhtään sillon...

Eilisessä neuvolassa kaikki oli ok. Vauva ei ollu vielä laskeutunu, mutta terkka tuumas et hänestä tuntuu etten enää ens vkolla tuu... Se kyllä sopis, koska nyt alkas olla tääkin mamma valmis jakautumaan... Jonkinlaisia suppareitakin on ollu havaittavissa, mutta aika lieviä vielä...

Nalle-emo ja pikkunalle rv 39+2
 
Iltaa, oltiin tässä yhtä esitystä kattomassa ja tanssahdeltiin sen verran itsekin, että nyt supistelee. Mun puolesta sais olla supistelematta: hittoako niistä mitään hyötyä on kun kerran lekurin pöydälle joudun kuiteski.

mihan missä tarjonnassa sun vauva on? Jos sielt on peppu tai pää tulossa ensin, niin ei mun käsittääkseni pitäs ollaa mitään vaaraa, vaik ei vauva oliskaa kiinnittyny. Mulle ainoostaan nyt sanottu tosta makuulla olosta kun on jalat tulos ensin.

Ja mä oon kans ollu niin perhanan känkkäränkkänä, ettei mitään määrää... Lohduttavaa sinänsä kuulla, etten ole ainut.

Kiitos sektiokokemuksista mun puolestakin :wave:
Mites muuten, kauan siin kuluu, et pääsee osastolle? Ja mites ensmäinen imetys? Montako päivää sitä joutuu oleen siel sairaalassa, jos kaikki sujuu ilman ongelmia? (mä INHOON sairaalassa oloa...)

Tuo oli muutes hyvä huomio, mitä nalle-emo huomautti hb:sta. Ei varmaan kyl olis itellekään olleskaan huono homma alkaa napsia rautaa ennen tuota sektiota, kun muutenkin se hb pudonnu yleensä synnytyksen jälkeen, eikä se oo ollu kovin korkealla nytkään.
 
Huomenta! Mies heräsi täihin n. tunti sitten ja tässä sitä nyt istutaan itsekin, eikä väsytä yhtään. Eilisessä neuvolassa ei ihmeitä. Vatsa ei ole kasvanut peppi80:n tapaan n. neljään viikkoon. Paino oli kuitenki lisääntynyt n. kilon verran ja vauva tuntuu paljon selvemmin mahan läpi. Olen huomannut että se reagoi ärsykkeisiin herkästi. Eli jos silittää mahaa niin alkaa kova heiluminen ja jalat alkaa puskea nahan läpi :LOL: .

Suppareista tai muista synnytysoireista ei tietoakaan. Kaikenlaista pientä juttua vielä voisi tehdä kotona, mutta kun ei kiinnosta, odottelua odottelua vaan! Nimiä ei ole täällä keksitty, katsotaan jos se tulee sitten kun näkee vauvan. lissuli kirjoitteli tuntemuksiaan ja minulla samanlaisia ajatuksia ollut vauvan tulon suhteen. Toisaalta pelottaa ja tuntuu ettei kiirettä syntyä, toisaalta haluaa nyytin jo syliin.

Hyviä vointeja ja suppareita niitä kaipaaville!

maare 39+1
 
En ole pitkilteen kirjoittanu. Mulla on 17vrk sektioaikaan =) Mulla siis kolmas sektio nyt. Eka oli suunniteltu ja olin sairaalassa 3 yötä, toka oli hätäsektio ja olin kanssa kolme yötä. En ottanu kipupumppua kummastakaan ja hyvä niin. Eka päivä oli pahin ja se kun leikkauksen jälkeen tullaan painelemaan kohtua heräämössä.
Osastolle pääsy riippui siitä kuinka hyvin puudutus lähtee ja missä vaiheessa on kipulääkettä vielä nauttinut.
Mä sain ainakin voimieni mukaan hoitaa vauvaa ja kun kipuja ei pahemmin ollut niin vauvan hoito onnistui nopeesti.
Mantelilastu ja rv 36+2
 
Huomenta!
Ninniliina: Heräämössä pitää todella olla sen verran et puudutus lakkaa ja jalat liikkuu. Imettää olen saanut heti kun olen os:lle päässyt ja saanut vauvan viereen.Hoitanut olen myös heti itse,kun vain mahdollista.Vaikka se ylösnousu on tosi karmeeta,kannattaa nousta pian ja olla liikkeellä.Ihan oman itsensä ja toipumisen takia.Kipupumppua ei mulla ole kummankaan leikkauksen jälkeen ollut.
Sairaalassa olin ekasta 4 ja tokasta 3 yötä.Ajattelin nyt kerjätä jos kahdella pääsis.... :kieh: Vauvan kanssa on kuitenkin kivempi olla kotona tutustumassa kun sairaalassa.Haluan perheen luo uuteen kotiimme. :heart:
Tasan viikko äitipolikäyntiin,jossa leikkauspäivä päätetään. =)
Väsyttää jo koko raskaus ja kiukuttaa tää elefanttiolo. :x

Serafine ja Ella 36+3
 
HelloShitty
onnea ja tsemppiä jeps1:lle! :hug:
tai oiskohan nyytti jo kainalossa! :heart:

viikonloppu taas. =) nyt ois hyvä hetki synnyttää kun 2/3 tytöistä isällään eikä tarvis peitellä kipuja jos vaikka alkais supistella. toi esikoinen kun on niin herkkä. :| reppana saa varmaan jonkun paniikkikohtauksen sit kun lähen sairaalaan. se kammoaa kaikkea tommosta.

jep..anoppi tulee tänään pesee meiän ikkunoita. jos sais tehty sen jälkeen vielä nopee siivous niin sen jälkeen voi puhtaalla omatunnolla oottaa vieraita kylään synnytyksen jälkeen. :D

eipä muuta...tuun välillä kyllä kyttää vauvauutisia jne. parempi päivä tänään ku eilen.
HS ja J rv 39+1
 
jeps1 tsemppiä jos nyt synnyttään pääsit! :hug:

Tänään lähetään mökille jee! B) saa nähä onko eka ja vika kerta tänä kesänä kun sinne ei tuu lämmintä vettä ja jos toosaa pitää ommella niin en kyllä ala jääkylmällä vedellä peseen jokasen ulkohuussi reissun jälkeen :eek: toivottavasti ei nyt sit vaan sielä tulis lähtö kun on 40km sairaalaan matkaa :whistle:

noppispoppis & toukkis 37+3 :heart:
 
Taa
Huomenta!

Tuli nukuttua ihan hyvin yö. Kerran heräsin, kun tuli muutama järkyttävän kova supistus, mutta sit ne tuttuun tapaan hävis. Mä oon nyt viikon kärvistelly näitten ilta- ja/tai yöaikaan tulevien kovien supistusten kanssa. Alkaa olemaan epätoivonen olo, että pääseeköhän sitä ikinä synnyttämään.

Jeps1 Tsemppiä matkaan!

Jokohan se Sisu tulis kohta vauvauutisia kertomaan..

Sankofa kyseli viikonlopun suunnitelmista. Miehellä alkaa tänään loma, joten kauppareissua suunniteltiin iltapäivälle, kun se töistä kotiutuu. Tytölle pitäis myös yhdet housut löytää, joten shoppailemaan joutunee lähteä. Sunnuntaiksi onkin sitten luvattu tänne 29 astetta lämpöä ja aurinkoa, joten kaverin luona päätettiin pitää pienimuotoiset grillibileet. Lupasin tuoda juotavaa ainakin meille tytöille. Kattookohan ne alkossa mitenkään ihmetellen, kun mä menen ostamaan sellasen 4-8 alkoholitonta siideriä? Meitä raskaana olevia niissä "bileissä" kun on kaksi ja yksi taitaa imettää. Noh, kaippa ne enemmän kattois, jos mä ostaisin tavallista siideriä tällä mahalla.
Eli viikonlopuksi on suunnitelmat tehty, joten synnyttämään ei voi lähteä :LOL:

Siitä tuskanhiestä on kans ollu puhetta. Täällä kans yksi hikoilija :wave: Miehelle välillä nauran, että nyt ne vaihdevuodet alkoi: kuumia aaltoja. :D Eikä tuo tuleva helle varmaankaan auta asiaa :D

Huomaan, että muutkin on ollu kovin kiukkusia. Musta tuntuu, että pinna on tosi tiukalla koko ajan. Johtuukohan turhautumisesta, lähestyvästä synnytyksestä vai onkohan taas hormonit asialla?

Nyt lähdetään tytön kanssa vähän puistoilemaan, kun on niin ihana ilmakin. Jaksamista kaikille!

Taa ja jättisykerö 39+2

(Esikoinen syntyi muuten 39+3)
 
Talvis : mun ois pitänyt ottaa se pois siksi,et jos ois tullut kesken keisarinleikkauksen joku paniikkitilanne ja mut ois pitänyt humauttaa unten maille,niin kielikorusta ei ainakaan hyötyä ole :D Siis haitalla suussa...mut mä hiukka huijasin lääkäreitä ja sanoin,ettei se lähde...niin laittovat vaan papruihin merkinnän,et kielikoru on suussa...Hih,ja hauskaa on,et se eilinen lävistäjä sanoi,et tuo mun 8v ollut kielikoru on heillä käytössä hoitokoruna,sen jälkeen vaihdetaan kuulemma lyhyempi koru...Sanoinkin ,et no,on ainakin hyvin hoidettu :LOL:

keisarinleikkauksen jälkeen mä olin 3yötä sairaalassa.Ois pitänyt olla viel yks yö,mut vinguin et pääsen sillon kolmannen päivän illalla kymmenen jälkeen(oisin päässy seur.aamuna pois)...oiskohan ollut siksi ,kun miehellä oli työpäivä seur.aamuna ,ni halusin äkkiä kotia.Heräämössä tais mennä alta kaks tuntia,kunhan varpaat heilu ni sai lähteä...

Eteläsuomessa assuvat , "viisas"kysymys teille =) Tuleeko teillä pimeä vielä iltaisin/öisin? on mulla ollut mietteet muutamana yönä...Vai onko teillä kesäisinkin pimeää jossain vaiheessa yötä? pitäsköhän mun hankkia elämä,ettei kerkeä miettiä tuollaisia :LOL:

Mulla on naama ihan turvoksissa eilisestä märisemisestä..kidutin vielä äsken itseäni ja katsoin videokameralta tytön esitykset...Tietääkö kukaan sitä laulua : hiiri limpun kukkakimpun nyyttiin pakkaa,kissanpussin selkään nakkaa,lähden maailmalle,suuren taivaan alle...Sit kun ne pienet eskarilaiset pakkas eskarivihon nyyttiin ja heitti ne olallensa...Byää...

No,nyt keittiön kuuraukseen...Ja täälläkin odotellaan Sisun ja jeps1:sen kuulumisia.

Ryhis ja Seppo 38+2

Ps. Tinni Onko tuntemuksia??
 
Hiirilimppulaulu on hyvin tuttu. =) Varmaan aika mukava noin eskarivuoden päätteksi jos on koko vuosi salaisessa maassa seikkailtu.. Meillä tänään eskari saa todistuksensa, kevätjuhla oli jo alkukuusta (ja siellä tuli itkeskeltyä riittämiin). Vietiin aamulla jo tyttöjen kiitoskortit opeille auringonkukkien kera.

Täällä oma olo on vielä hyvin tukala, mutta ympärillä on tapahtunut niin ikäviä asioita että omaan napaan ei ole tullu kiinnitettyä sen kummemmin huomiota.. On tullut niin onnekas ja kiitollinen mieli tästä omasta pienestä vauvasta ja siitä, että kaikki on hyvin. :heart:

Viikon päästä on raskausviikkoja jo sen verran, että molemmat muksut ovat olleet kainalossa siinä vaiheessa. Vähän jännittää miten tämä pikkuinen päättää syntyä. Supistelee lupaavasti kyllä, tänäänkin heti aamutuimaan säännöllisesti tunnin verran.. Jospa se lopullinen synnytyssessio olisi sitten aavistuksen lyhyempi kuin näin hyvin jo etukäteen pääsee suppareista nauttimaan. :whistle:

-maranooka & prinsessa 36+2-
 
Jee, mua supisteli yöllä oikein kipeesti ja suht tiuhaankin, hereillä oltiin kolmesta viiteen, aina ku sain unta uudestaan alko taas!! Mutta hauskaa että jotain täällä mun masussa tapahtuu. =)

Huomenna olis pihatalkoot miehen kaa, omenapuiden ja marjapensaiden istutusta, ja kukkapenkin tekoa, ja hiekkalaatikon kokoamista ym.. Jee Jee!!
Jospa pistän oikein haisemaan ja riehun koko päivän huomenna!! Tosin mun tuurilla siinä käy vaan niin että olen sairaan kipeä eikä syntymästä tietoakaan!!

Nyt meen päikkäreille ennenku poika tulee koulusta, tuli yöl vaan nukuttua sellaset 5 tuntia tosiaan!!

Vointeja kaikille :flower:
 
Martsuli
Jos mä kirjottelisin lääkärineuvola käynnistä sit pikaseen :D

Rv.37+2
Paino: +350 (vko)
RR:109/63
sf: 31cm
Tarjonta: Rt
Turvotus: +
Liikkeet: ++
Syke: +
Kohdunsuu: Sormelle auki, pehmeä ja pituus 2cm :D

Eli ei oikeen mitään oo tapahtunu sitte viimeviikon.
Nyt koitan mennä vääntämään kinkkusuikaleista ruokaa..
Ja onnea kaikille vauvautuneille ja nyytin hakijoillekkin :flower: :flower:
Mä en tuu koskaan pääsemään sinne hakureissulle, tää on täällä vielö täysikäsenäki |O |O
 
Mä saan kans tulla hihkumaan etten oo täysin tunnoton :LOL:

Aamu kasilta alkoi siskonpojan valmistujaisjuhlat johon sitten masuni ja lapsikatraan kanssa suuntasin. Poika (vajaa 3v.) jaksoi kuunnella löpinöitä ekat 30 minsaa jonka jälkeen pikku herralla paloi käämit entisen kaupunginjohtajan puheen aikana totaalisesti. Siinä poikaa rauhotellessa olin tuntevani muutaman kipeän supparin ja suuntasin pojan kanssa tallaamaan pitkin keskustaa. Noita supistuksia ja jomotusta on nyt tullut sieltä puol 9 asti vaihtelevalla menestyksellä.

Tuskin lähtö (en kyllä hanttiin laittas) tänään tulee mutta mä oon jo niin onnellinen noistakin kivuista (taas supistaa) että pakko tulla edes niistä hehkuttaa :D

Nyt laittelen lapsukaiset untenmaille pariksi tunniksi ja iltapäivällä suuntaan kyseisen juhlakalun kakkukahville. Jos hommat tästä etenee niin tuun infoamaan kyllä :p

Vauhtis rv 39+2
 
Pikaisesti luin 2 edellistä sivua,eikä uusi vauvakuulumisia ollut.

Vielä kirjoitan passiasiasta sille joka kyseli :ashamed: en muista kuka.

Mut tänään vietiin hakemus,mukana oli passsikuvat ja kirkkoherranvirastosta postitettu nimenilmoitus maistraattiin,Kirjoitettiin nimi,virkailija faksasi nimen maistaattiin ja passi on noudettavissa viikon kuluttua.

Tänään oltiin vauvan kans mun valmistujaisjuhlassa,pikku mies nukkui kokoajan :heart:

Illalla vietän valmistujaiset oman perheen kesken,leivotaan kakku ja nautiskellaan.


Toivotan kaikille nyt oikein hyvää kesää ja mahdollisimman helppoja ja miellyttäviä synnytyskokemuksia.

Mä veäydyn nyt netittömään eloon nauttimaan perheestä ja kesästä :wave:

a-mam onnensa kukkuloilla ja peikkopoju 1 viikko :heart:
 

Yhteistyössä