*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

wau, jonkin sortin ennätys viime yön nukkumisen kanssa :D
Nukuin 00.30-05.00 ajan heräämättä kertaakaan! :eek: Sen jälkeen en enää nukkunutkaan :kieh:

Tänne ei mitään uutta, miehellä alkoi loma. Viikonloppuna en ehkä ehdi tänne, jonkin verran on ohjelmaa. Maanantaina saatan tulla ruikuttaa että miks ikinä halusinkaan käynnistykseen :ashamed: On tullut ihmeellisiä kipu-muistoja edellisistä kerroista, siis synnytyksistä :| vakavaks vetää :whistle:

Hyviä viikonloppuja kaikille :wave:

Ls ja 38+4
 
Jeps1 Tsempit sinne! :)
Täällä myös Sisun kuulumisia odotellaan.. :whistle:

( . ) Supistellu on parina päivänä pitkin päivää, mutta ei säännöllisesti eikä kovin kipeesti, kokoajan vaan odottaa, että muuttuis säännöllisiks ja niin kipeiksi, että sais lähtee |O Ottaa hermoon..

Päätä särkee ja väsyttää..

MiNiMaM ja tyllerö 38+6
 
Miks pitää olla ihan veto pois?Vois olla energiaa vähän enemmän tehdä jotain mut kun ei...!Pitäis siivota mut sit toisaalta ei viitsi liikaa rehkiä ettei ala vatsasta sattumaan..

Ei oo tulpista tietookaan, sillon kun teillä synnyttäineillä on tullut niin kuinka nopsaan sen jälkeen on synnytys alkanut...?

Masuha&Piskuinen 37+2 :heart:
 
Moi täältä taustajoukoista

Ei ole tullut kirjoiteltua, mutta kovasti olen koettanut lukea. Yhden viikon tosin olin reissussa ja olitte sinä aikana saaneet niin paljon aikaiseksi, että olin valmis luovuttamaan.

Onnea valtavasti kaikille synnyttäneille! Teitähän tulee koko ajan lisää.

Täällä eletään pieniä hermostumisen aikoja. Olin tänään synnytystapa-arviossa äitiyspolilla. Alkuperäinen syy ylimääräiseen ultraan oli raskausdiabetes, joten odoteltiin kauhulla tietoa, että mikä sumopainija siellä mahassa on. No, arvot on ollut kotimittauksessa ihan kohdallaan kuitenkin joten mitään insuliinihoitoa ei missään vaiheessa aloitettu. "Saatiin" vaan tämä ylimääräinen ultra. Ja miten kävikään... no, pikkukaveri vaikuttaisi nyt olevan 2,9kg ja lääkäri arvioi että jos ajallaan syntyy niin olisi 3,6kg. Vähän epäilyttää tuo painoarvio kuitenkin kun kesken ultrauksen tietokone kaatui eikä ekasta huolella tehdystä mittauksesta siis saatu arvoa. Lääkäri tuntui vähän kiirehtivän ja vetävän mutkia suoriksi kun teki arvion uusiksi. Että tiedä sitten. Mutta toisaalta: en mä jaksa uskoa, että tuo lukema tuosta ihan hirveästi kuitenkaan heittäisi. Ja kun lähtökohtaisesti pelkäsin että 5kg on tuomio.

MUTTA, kokoarvion jälkeen lääkäri sitten pamautti, että on niukasti lapsivettä. Määräsi kontrollin kymmenen päivän päähän ja jos sen määrä ei lisäänny niin lähdettäisiin käynnistämään sitten. Oon asiasta vähän sekaisin tuntein.

Eniten kuitenkin risoi, ettei mulle ole ikinä tehty noin kivuliasta sisätutkimusta ja viime lääkäristäkin jo jouduin sanomaan samaa. Eli pahemmaksi vaan menee. Kaikki kolme lekuria odotuksen ajalta ovat survoneet ihan miten sattuu. Tuntui kuin tuolla olisi ollut joku teräase. Lisäksi se ei juurikaan sanonut mitään, taisi mumista että "tilanne vastaa viikkoja" - eikä sitten kirjannut neuvolakorttiinkaan mitään. Eli ei, en tiedä ollenkaan että missä mennään, onko paikat yhtään valmiina. Lisäksi lääkäri oli vierasmaalainen nainen ja tuli sellainen Lost in translation olo ettei enää oikein edes tehnyt mieli kysyä mitään. Kai se lapsi raivotarjonnassa siellä oli, hyvä kun sekään selvisi.

Mutta tavallaan kyllä lohduttaa ajatus, että runsaan 10 päivän päästä kaveri voisi olla oikeasti jo sylissäkin.

Kellään muulla ollut ongelmia lapsiveden määrän kanssa?


Eli väy väy. Tosi hukassa oleva olo.

Muutenkin aikamoista turhautumista. Himassa alkaa asiat olla jo valmiina pikkukaverin jo tulla. Mies ei ole musta lainkaan kiinnostunut kun on niin täpinöissä isäksi tulosta. Eli seksiä ei ainakaan heru. Ei auta muuta kuin siivota ja saunoa, mutta eipä tässä paljoa tunnu tapahtuvan vaikka kuinka siivoais.

Vaunut sentään saapui. Brion Happyt kovalla kantokassilla. Aikamoiset hyökkäysvaunut!

tuokio ja makkara 36+4

 
No niin pääsimpä vihdoin tänne ilmoittelemaan:

Meille syntyi ihana poikavauveli 24.5 klo 21.33. Hän oli 2820 g ja 49 cm pikkuinen. :heart:

Eilen kotiuduttiin ja nyt väsyttää hirveesti. Palailen tänne kun saan vähän voimia keräiltyä =)

Kuan Yin ja Pikkuinen 4vrk

 
Kuan Yin:lle paljon onnea poikavauvelin johdosta! :flower: :heart:

Itselle ei sen ihmeempiä, tänään kävin ennakkoon sovitun mukaisesti makoilemassa lks:ssä käyrillä - kaikki ok. Viime iltana/yönä oli eka kertaa kunnolla selkeästi havaittavia kivuttomia (harjoitus)suppareita, tuli n. 10 min välein muutaman tunnin ajan - ja tänään käyrillä ollessa ei sitten taas tullut ainuttakaan :) Että edelleen vaan odotellaan ja odotellaan... Ja huomenna poksuu taas viikotkin

Pirtsi 37+6
 
onnea kuan yin

täällä kuumeisesti odotellaan jepsin ja sisun kuulumisia.

ryhis mulla oli vatsa ip.hen asti sekaisin ja tyhjennystä tuli ihan reippaasti. mutta illal kaikki oli jo ok. kokosin miehen kanssa meitin uuden grillin ja kotihommatkin sain tehtyy ja kaupassa käytyy että se olo tuli siis tuosta "ripulista" kumma kun vain minuun iski. tänään ollu ihan normi päivä kävelty reippaasti ja sillee eikä ongelmaa.

kerran tai kaksi on tullu kivuttomia harkkareita mutta tais olla mun kehon epätoivonen yritys käynnistää ite synnytys siinä onnistumatta.

juups. aurinko porottaa poistuu pihalle ryyneineen :kieh:

tinni ja ryyni 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja nalleperhe:
Nyt on kyllä pakko laittaa kommenttia sulle Kleo liittyen matalaan hb:n. Otti vaan silmään kun asialle naureskelit. Sulla varmasti laski esikoisen odotusaikana hb pikkuhiljaa tonne 80. Silloin kun hb laskee pikkuhiljaa alaspäin niin elimistö ehtii tottua siihen ainakin jonkun verran. Toista on silloin kuin hb romahtaa kerta rysäyksellä, näin kävi mulle kun sektiossa verta menetin 1400ml ja hb laski 130:stä sinne 86:n. Äkillinen hb:n lasku ja suuri leikkaus, sillä yhdistelmällä en todellakaan jaksanut edes istua seuraavana päivänä ja mua ei kyllä naurattanu yhtään sillon...
:eek: Mulla oli sektion alkaessa hb 88 ja menetin 2000ml runsaan verenvuodon takia niin olin mäki kuoleman rajamailla mutta jaksoin istua vaikka hemppa oli alle 60 sektion jälkeen! ja veskissäki kävin ite hoitajan avustamana vaikka hb laskikin äkillisesti.. Ihmiset on erilaisii näköjään.. Ja sille mä nauroin et oon koulua käyny kalpeana haamuna jne =)
 
Onnea KuanYin :flower: :heart:


Täällä päivä mennyt kirpputorilla käydessä ja oltiin kaverin kanssa pizzalla.Mahtava ilma ollut tänään.Nyt vain väsyttää kun tullut niin paljon liikuttua tänään.Muutama napakka supistus havaittu mut siihen ne sitten jäikin.

Eipä sen ihmeempiä tälläkään kertaa.Keskiviikkona olisi neuvola...


sankofa & bongos 37+3

:heart:
 
HelloShitty
onnea KuanYin pojasta!!! :flower:

täällä kamala olo. käytiin kaverin kaa markkinoilla ja käveleminen on kyllä herkkua tän pötsin kaa. vauva painaa alhaalla niin että nyt kun on levänny hetken niin sattuu kun nousee ylös. ei suppareita vaan sitä kun vauva painaa tai luut löystyny. :/

neuvolassa kaikki ok...mun skaalalla jättivauva tulossa. painoarvio nyt jo melkein 4kg että yli jos mennään niin kivakiva. |O ei nappaa enää toi synnytys. :x :D

ihan jees oli paino...oli tullu vaan 200g mikä oli mulle kiva ylläri. :whistle: odotin jotain parin kilon nousu taas. no..jatketaan näin...vatuttaa vaan ja oon ihan sikakateellinen niille jotka jo saaneet vauvansa tai menny hakureissulle. :snotty: tuntuu että muilla on käynnistyspäivä tai sektioaika jo tiedossa ja nekin ryntää mun ohi. ois kiva päästä jo pötsistä eroon.

HS ja J rv 39+1

ps. meni sitten sairaalakassin sisältökin uusiks. 50cm vaihtui 56 senttisiin vaatteisiin. :LOL:
 
Nyt anteeks kielenkäyttö, mutta sattuu niin saatanasti! |O Supistelee kyllä kans, mutta nää hermokivut selässä, jaloissa ja lantiossa vie multa nyt jalat alta, eikä oo hyvä maate, eikä istuen. Tarvii alkaa kännykkää kantaa mukana, et jos johonki jumahdan, ni voin soittaa jonkun korjaamaan mut pois. Jee :headwall:

Kiitos sektiokokemuksista jälleen :flower:

Ja Kuan Yinille paljon onnea: kyynelhanat aukes välittömästi kun näin tuon pienen ihanuuden :heart: Minäkö herkällä päällä...?
 
:heart: :heart: :flower: :flower: :flower: Onnittelut Kuan Yinille vauvasta!! Kekkerille myös, en muista olenko jo onnitellut.... :heart: :heart: :flower: :flower: :flower:

Me käytiin ostamassa meille farkkuvolvo. Nyt mahtuu sit koko per*e kyytiin :LOL: eli perhe.... Vois laittaa joskus täs sen turvakaukalon telakan sinne taakse kiinni. Mut nyt pitää mennä näyttää autoa koirille ja käydä ehkä kaupasta ostamassa vähän herkkuja :p

PS. Suppareita havaittu eilen ja tänään, selkäkivullisia.... lähinnä tuntui kuukautiskivuilta ja tulikin mieleen että esim keskenmenossa mulla oli tosi kipeä alaselkä, onkohan kipu samanlaista kun supistaa??

L&jäbä 39+3
 

Yhteistyössä