Moi täältä taustajoukoista
Ei ole tullut kirjoiteltua, mutta kovasti olen koettanut lukea. Yhden viikon tosin olin reissussa ja olitte sinä aikana saaneet niin paljon aikaiseksi, että olin valmis luovuttamaan.
Onnea valtavasti kaikille synnyttäneille! Teitähän tulee koko ajan lisää.
Täällä eletään pieniä hermostumisen aikoja. Olin tänään synnytystapa-arviossa äitiyspolilla. Alkuperäinen syy ylimääräiseen ultraan oli raskausdiabetes, joten odoteltiin kauhulla tietoa, että mikä sumopainija siellä mahassa on. No, arvot on ollut kotimittauksessa ihan kohdallaan kuitenkin joten mitään insuliinihoitoa ei missään vaiheessa aloitettu. "Saatiin" vaan tämä ylimääräinen ultra. Ja miten kävikään... no, pikkukaveri vaikuttaisi nyt olevan 2,9kg ja lääkäri arvioi että jos ajallaan syntyy niin olisi 3,6kg. Vähän epäilyttää tuo painoarvio kuitenkin kun kesken ultrauksen tietokone kaatui eikä ekasta huolella tehdystä mittauksesta siis saatu arvoa. Lääkäri tuntui vähän kiirehtivän ja vetävän mutkia suoriksi kun teki arvion uusiksi. Että tiedä sitten. Mutta toisaalta: en mä jaksa uskoa, että tuo lukema tuosta ihan hirveästi kuitenkaan heittäisi. Ja kun lähtökohtaisesti pelkäsin että 5kg on tuomio.
MUTTA, kokoarvion jälkeen lääkäri sitten pamautti, että on niukasti lapsivettä. Määräsi kontrollin kymmenen päivän päähän ja jos sen määrä ei lisäänny niin lähdettäisiin käynnistämään sitten. Oon asiasta vähän sekaisin tuntein.
Eniten kuitenkin risoi, ettei mulle ole ikinä tehty noin kivuliasta sisätutkimusta ja viime lääkäristäkin jo jouduin sanomaan samaa. Eli pahemmaksi vaan menee. Kaikki kolme lekuria odotuksen ajalta ovat survoneet ihan miten sattuu. Tuntui kuin tuolla olisi ollut joku teräase. Lisäksi se ei juurikaan sanonut mitään, taisi mumista että "tilanne vastaa viikkoja" - eikä sitten kirjannut neuvolakorttiinkaan mitään. Eli ei, en tiedä ollenkaan että missä mennään, onko paikat yhtään valmiina. Lisäksi lääkäri oli vierasmaalainen nainen ja tuli sellainen Lost in translation olo ettei enää oikein edes tehnyt mieli kysyä mitään. Kai se lapsi raivotarjonnassa siellä oli, hyvä kun sekään selvisi.
Mutta tavallaan kyllä lohduttaa ajatus, että runsaan 10 päivän päästä kaveri voisi olla oikeasti jo sylissäkin.
Kellään muulla ollut ongelmia lapsiveden määrän kanssa?
Eli väy väy. Tosi hukassa oleva olo.
Muutenkin aikamoista turhautumista. Himassa alkaa asiat olla jo valmiina pikkukaverin jo tulla. Mies ei ole musta lainkaan kiinnostunut kun on niin täpinöissä isäksi tulosta. Eli seksiä ei ainakaan heru. Ei auta muuta kuin siivota ja saunoa, mutta eipä tässä paljoa tunnu tapahtuvan vaikka kuinka siivoais.
Vaunut sentään saapui. Brion Happyt kovalla kantokassilla. Aikamoiset hyökkäysvaunut!
tuokio ja makkara 36+4