*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Heips myös kaikille pitkästä aikaa ja onnea jo vauvan saaneille! Haluaisin jo kans kovaa synnyttämään, en jaksais tätä olotilaa enää yhtää vaikkei mitään suurempia vaivoja olekaan. Ärsyttää vaan tää joutenolo/odotus, joka tuntuu pirun pitkältä!!! Esikko syntyi rv 38+4 ja nyt oli kohdunsuu sormelle auki jo yli kaks viikkoa sitten. Vähäistä menkkajomotusta välillä ja niitä ruuvausvihlaisuja tuolla alapäässä. Vinkkejä, mitä sitä puuhais??? Seksiä koitettu toissailtana, siivottu on, mansikkamaa on perattu, kauratyynyllä on haudottu ym.

josema 37+3
 
Heips munkin puolesta kaikille!

Täällä ei kyl edelleenkään mitään enteitä synnytyksestä. Odottavan aika vaan tuntuu niin pitkältä! Onkos muilla esiintyny ihan selkeätä unettomuutta? Mulle se on nyt tullut riesaksi, viime yö oli jo 4. yö 3-4h yöunilla (ja nuokin tunnit unta koostuu useammasta pätkästä). Ensin saa keppuroida sängyssä jopa 1.30 saakka ja sittenkin tosiaan unta vain pätkittäin. Aamusta ei uskalla nukkua liian pitkään ku se sit vaikuttaa yöuniin.. saati sit päikkärit, niitä ei uskalla ajatellakaan! Hirvittää tässä vaan se, et jos synnytys käynnistyy, niin miten sitä muka sit jaksaa ku on valmiiks ihan naatti.. |O vauvan kans toki sit ne yövalvomiset on oma lukunsa, mut nyt lähinnä pelottaa se jos joutuu synnärille valmiiks totaalisen väsyneenä..

Pirtsi 37+5
 
Heissan taas =)

Meillä on KUUMA, varsinkin tämä pieni huone, jossa kaksi konetta päällä ja aurinko paistaa suoraan :LOL: Noh, ainaiselle vilukissalle tämä on ihan hassuakin.

Täälähän on monella ollut jännä yö, ainakin lueskelin tinni, mihan ja taa on "oireillut" jo synnytyksestä. Mä olen vaan nukkunut, tai toki vessassa saa ravata usein.

Mä täälä vain unelmoin lenkistä, voi olla että tänäänkin pitää vähäsen pyöräillä. Eilen pidin lepopäivän ja touhusin vain puutarhas, toissapäivänä ja sitä edellisenä pyöräilinkin sitten.

Mulla piti olla asiaakin, mut enhän mä enää muista. :LOL:
Sunnuntainakin menin kauppaan ja pihassa huomasin, ettei ole kukkaroa. No poljin takaisin kotiin, otin kukkaron, menin kauppaan ja ostoskassin kans ulos tullessani huomasin että pyörän avain oli sillä kertaa kotona :kieh: Ei muutakun miehelle soittoa, et tuoks avaimen :LOL: Oon mä kyllä semmonenki tomppeli :whistle:

Jennynen ja Pikku-Möhkö 36+5
 
moiks!
kiva että muilla on sentään merkkejä synnytyksen lähestymisestä, täällä ei mitään.. olisin vaan toivonut että jotain tapahtuis ennen maanantaita mut ei väkisin.
kyllä vois vähän enemmän noita vauvauutisia ollatäälläkin pinossa, sentään monella on jo LA tällä viikolla ja seuraavalla, h-hetki siis monella käsillä.
on ollut kiva seurata noita muita pinoja tässä kevään mittaan miten siellä aletaan poksua ja jakaantua ja sitten se pino hiipuu hiljalleen unholaan, nyt ei enää olekaan kuin muutama toukokuinen jäljellä ja sitten mieän pino, alkaa olla tylsää mulla :D
no nyt lueskelemaan netistä kaikenmoista ja nauttimaan siitä kun kuopus päikyillä ja esikoinen kattoo autot elokuvaa :saint:

umayya + siiri 37+3 (4 päivää kääntöyritykseen)
 
Bongasin varmaan keskiviikkona ensimmäisen kipeän supistuksen. Muita vastaavia ei ole sen jälkeen tullut, joten ihan sata varma en asiasta ole. Niitä odotellessa!!

Hauskaa kun kaikilla on niin kiire saada se vauva sieltä ulos :) Ja mukava lukea kun niin monella alkaa jo oirehtia että kohta se on totta!!

Itsellä on mielialat heitelleet ihan älyttömästi. Lähinnä mua on nyt alkanut pelottamaan se mitä sitten kun vauva syntyy. Kai se on ihan normaalia? Pelottaa lähinnä miten se arki alkaa sujumaan ja olenko mä kauhean väsynyt kokoajan... Mä oon nimittäin väsyneenä niin kiukkuinen ollut varsinkin näin raskausaikaan, että jotenkin vaan toivon että osaan sit olla rauhassa enkä stressaa mistään. Välillä olo on semmoinen että syntyis jo, mut sit välillä mä kuvittelen että varmaan olis parempi sille jos se ei syntyis.... höh... Kuitenkin musta on ihana miettiä ja haaveilla siitä millaista sen vauvan kanssa olo täällä kotona, kun sille alkaa olemaan kaikki valmiina. On ihanaa vaan katsella vauvan huoneen sohvalla pinnistä ja välillä hypistellä vaatteita ja toivoa että saisin jo pistää ne sen päälle. Synnytyskin on alkanut jännittämään, tai oikeastaan se lähtö hässäkkä ym...

No joo mut semmoinen purkaus tähän päivään.... taidan olla vähän levon tarpeessa vaiheeksi. Ostin tänään semmoisen soivan pehmonallen ja ajattelin jos menisin tuonne sänkyyn päiväunille ja laittaisin sen nallen soimaan masun päälle. Kuulee sitten pikkuinen sen sävelmän :)

Lissu ja jätkä 39+2
 
Minä kans tulin kurkkaamaan,joko Sisu ilmoittelis itsestään =)

Ollut oikea märinä aamu..."pikkusen" hormoonit pinnassa...tytöllä oli aamulla vimppa eskari ja illalla on vielä kevätjuhla,vollotin jo eskarista tyttöä hakiessa sen open kans...mitä lie ilta tuo tullessaan....suuri syy tähän mun olotilaan on se ,et meidän kaupunki päätti säästää koululaisten kuljetuksessa ja olivat päättäneet ,et poistuu vanhempien itse maksama koululaisten taksikuljetus...säästöä,säästöä...Meiltä ei ole kuin 2km kouluun,mutta en ikinä päästäis meidän tulevaa ekaluokkalaista ajamaan tuota reittiä...meidän asuinalue kun on kaupungin pahamaineisin ja juu,koulu siaitsee toiseksi pahamaineisimmalla alueella...oikeita narkkareiden pöheikköjä...Siinäpä sit joka aamu ja päivä kävelen vauvan kans ees taas matkan...sanoinkin et pitänee siirtää taloa kilometri eteenpäin...vuodeksi ois neiti tarvinnu kyydityksen,kun oma koulu valmistuu sitten... :headwall:

Eilen illalla supisteli kipeästi 15min.välein,mut kuten hautomoTinnilläkin :wave: ne loppui sitten...tulispa mullakin jotain tuolta värkistä,et tietäs ,et jotain ois tapahtumassa...

Sitten ISO :attn: : Onko kellään tullut jalkapohjan sivuille mustelmia? Mulla on nyt muutaman viikon ollut turvotusta jalkoissa ja suonikohjut loistaa,tänään huomasin et mulla on molemmissa jaloissa renkulan muotoisia mustelmia...mitähän lie??? en ole niitä kopsutellut mihinkään...

Nyt lävistysliikkeeseen,korun vaihtoon...juu,koetan olla ottamatta lisää... :D

Ryhis ja Seppo 38+1
 
Ryhis
No kyllä nyt yhen napakorun vaikka voi ottaa, semmosen ihan pienen vaan :LOL:

Meillä on terassilla miehiä, jotka sahaa aitaa poikki. Rupes kuulumaan kova meteli ja menin kattoon et mitä ihmettä. Kiva asua vuokralla ku noista ei ikinä tiedä etukäteen :D

Jennynen ja P-M
 
johan täällä on monella jos jonkinlaista merkkiä lähestyvästä synnytyksestä :whistle: Itselläni ei ole mitään muuta kuin tuplasti pahempana palannut närästys vaivana ja hermoja syövä selkäsärky :/
Yöt menee ihan harakoille, nukahdan sikeästi vain pari tuntia ennen kellon soittoa.
Päivisin mikään ei huvita, yritän vaan saada ajan kulumaan jotta tulis nopeasti tiistai =)
Vauvan liikkeet tuntuu todella terävinä vatsan päältä, oikein kipeää tekee!

Ls ja 38+3
 
Täälläpäin ei mitään ihmeempiä.Muutamia supistuksia tullut ja kohta pitäis vähän siivoilla mutta ei innostais yhtään.Väsyttäis mutta en viitti ottaa päikkäreit kun sen jälkeen olo iha tööt.Hiki virtaa tääl sisällä ja nyt on sit luvattu todella upeeta ilmaa viikonlopuks.Ajattelin lähteä lapsien kanssa vähän rannalle..kai sitä vielä uskaltaa mennä???

Mitäs teillä on viikonlopuksi suunnitelmia?ellette ole silloin synnyttämässä kun näköjään monilla aika lupaavia oireita :D

Jos tämä vauva syntyisi samoilla viikoilla kun esikoinen ni tää syntyis nyt sunnuntaina :D
Saas nähdä :D

Nyt siivoilemaan :wave:


sankofa & bongos 37+2 :heart:
 
Sankofa Meillä on täälä kaupungissa Super Rally-tapahtuma, et sielä päin vois käydä kummastelemas harrikoita :) Miksei rannalle vois mennä? Mä ainkin haluan jos vain saan ton miehen mukaan, yksin en haluis.
Kirjotuksista (omistani) päätellen tänään on tylsää :LOL:
 
onnea taas kaikille jotka ovat vaavinsa saaneet :heart:

Mulla tänään tasan 37!!!
Jee, eilen illalla luulen et supisteli, tunnin verran aika tiuhaankin mutta sit se meni ohi. Mutta mulla ei minusta maha kyllä mennyt sen kummemmin kovaksi mitä se nyt normaalistikkaan olis.
Jännää et ennenkin olen odottanut mutta nyt en edes osaa sanoa varmaksi että onko supistuksia vai jotain muuta...heh!! No siitä onkin melkein 10v kun esikoisen sain, eihän sellasta enää voi muistaa :D

Jaahas, lähdenkin tästä neuvolaan käppäilemään.

Onkos muuten joku joka kärsii armottomasta tuskahiestä, mulla nyt pari yötä jo ollu et herään et toppi ihan märkä rintojen välistä, nytki mulla on kaamee hiksa vaikka en mitään tee...ja toppi vaan päälle. :/

no kohta mä myöhästyn neuvolasta ku keksin lisää kirjoitettavaa kokoaika...HIH!!!!
(paineet varmaan hyvät ku "juoksen sinne", muutenki täti aina kauhuissaan mun korkeista paineista!!!!

Juuh..heips B)
 
HelloShitty
heips taas! :wave:

masu on selvästi alempi nyt ku ennen. kaamee paine ja jomotus lantiossa koko ajan kun on jaloilla. no..eihn se mitään tarkota. |O mulla ollu semmonen evvk-fiilis tänään ettei oo jaksanu edes täällä käydä ja sit kun yritin iltapäivällä niin ei toiminu. valehtelisin jos sanoisin ettei tunnu epätoivoselta kun muut saa vauvoja tai bongaa limoja ym. :snotty:

kaamee stressi rattaista ja vaunukopasta. ei oo vieläkään tullu eikä kopan myyjästä kuulu mitään että saisin edes maksaa sen kopan. mun tuurilla baby tulee ennen noita kamoja. v*tuttaa!!!! :headwall: onneks kohta ilta ja pääsee nukkumaan. huomenna taas neuvola ja mua ahistaa ajatus vaa'asta. :'( mä en vaan jaksa enää mitään..........

että ei tarvii ihmetellä jos mua ei näy vähän aikaa....ei vaan jaksa olla kovin seurallinen tai kannustava. ilmotan kyllä viimeistään kun jotain alkaa tapahtua jos vaan satun olla koneen lähellä. :D

voikaa hyvin!
HS ja J rv 39+0
 
Terveisiä lääkärineuvolasta!
Mulla oli hb 114 mikä minusta on ihan ok, mutta tohtori tuumasi että pitää alkaa syömään rautaa kun synnytyksessä voi tulla verenhukkaa ja sitten tuo hb laskeekin nopsaan ihan liian alas. Floravitalia siis huomenna ostamaan.

Muuten voin hyvin, paitsi että lonkat ja jalat muutenkin ovat nyt vähän alkaneet kenkkuilemaan. Lonkka napsuu välillä ikävästi ja jalat on jotensakin ihan heikot ja särkevät. Magnesiumia aloin ottaa, toivottavasti auttaa jalkoihin, lonkkasärkyihin taitaa olla avuksi vain synnytys.

Ja sitten yhä vaivaa uskomaton kiukuttelumeininki! Nyyh nyyh ja vali vali ja känkkäränkkä on minun päivieni yleisimmät asiat! Huoh, perheraukkaani. Ja kun vielä edellisestä kerrasta tiiän ettei tää välttämättä ainakaan helpota syntymään, sitten kun alkaa uudenlaiset nyyhkimiset! JA muistelinpa juuri että minkälaiset hölmön vauvan "aiheuttama" unenpuute minusta tekeekään!!! Viimeksi koetin mm. käynnistää lastenrattaita kotiavaimilla - olin vaan niiiiiiin väsynyt! :D :ashamed: :ashamed: :D Onko teillä muilla vastaavia höpöjuttuja? Joskus muutama vuosi sitten bongasin mn:ltä oikein pitkän ketjun aiheesta, ja nauroin vedet silmissä, osin myös helpottuneena etten olekaan ainoa univajehöpö!

Möhis ja Fantti 35+4 (jossain vaiheessa laittelin tälle palstalle jatkuvasti yhden viikon liikaa.....!!)
 
HelloShitty
kivakiva...alakerran naapuri tuli just kysyy onko meillä jotain vesiongelmia kun sen katosta tulee vettä sen kämppään!!!!!!!!!!!! :eek: kivaa jos siitä tulee nyt iso remppa niin ollaan kohta ilman kämppää. onneks tää on vaan vuokrakämppä niin ei joudu maksaa ite mutta ei apua!! mitä nyt tapahtuu?? :/

muoks. ja siis ei oo meillä ongelmaa vaan joku putki varmaan levahtanu. |O
 
Piti vielä sanoa että on tosiaan minustakin niin hassua ja jännää kun jo vauvautuneiden lisäksi niin monella on la ihan käsillä ja jopa kaikenlaisia sairaalaanlähtöoireita! Itsellähän tässä on vielä matkaa..... Pisimmillään jopa 1,5kk! :D


 
Mä selvisin hengissä!!! Tytön eskaripäättäjäisistä :wave: Mä märisin koko juhlan alusta loppuun...jas jos vielä rehellisempi olen,ni olen märissy koko päivän..Ainoat paikat missä en itkeny oli prisma ja lävistysliike...siellä olin reipas tyttö...Juu, Jennynen , hih,just ja just maltoin olla ottamatta lävistystä...nythän mulla kyllä ois napa kerrankin esillä,kun yleensä piilossa makkaroiden välissä :LOL: Vaihdoin vaan kielikorun(en ole 8vuoteen saanut sitä irti),et saan sen synnytyksessä pois...mut kyllä mua sit kaupassa harmitti kun en lävistyttäny korvalehteä tuolta ylhäältä piiiitkällä korulla...mahtavan mukava lävistäjä oli täällä...

Täällä ei mitään uutta muutoin...seppo möyrii ,mut ei supistele...huomen aamulla voi tämän mamman naama olla aikas turpea...märisemisestä...

Ryhis ja seppo 39+1

Ps.on mulla herkkä tyttökin,neiti alkoi itkemään kun todistukset+kukat oli jaettu...On kuulemma niin haikeaa...äitiinsä tullut...
 
hööh..

eipä oo tapahtunu oikeestaan mitään aamun jälkeen..se tihkuminenki tais hiipua eli oli siis sittenki ehkä sitä valkovuotoa! :kieh: nyt iltapäivän ja alkuillan on kyllä supistellu ihan kivasti. eikö sanota, et vauva rauhottuu ennen synnytystä?? tää kun pyöri mahassa ihan hirveesti..

ja tuli mieleen, että ku ainaskaa maanantaina vauva ei ollu vielä kiinnittyny, ni jos nyt menee lapsivesi, ni eikö sillon pidä olla makuulla? no jos menee päivällä ja oon yksin kotona, ni milläs mä avaan oven ambulanssimiehille??! kaikkee sitä tulee mieleen... :eek: :eek:

mihan ja pallo 37+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja möhöeläin:
Piti vielä sanoa että on tosiaan minustakin niin hassua ja jännää kun jo vauvautuneiden lisäksi niin monella on la ihan käsillä ja jopa kaikenlaisia sairaalaanlähtöoireita! Itsellähän tässä on vielä matkaa..... Pisimmillään jopa 1,5kk! :D
Vaikka Paprica on jo kohta 3vk vanha,niin mä käyn aina täällä vilkuilemassa ihan täpinöissäni kuka seuraavaksi jakaantuu,on tää niin jännää :D :heart:
 

Yhteistyössä