*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Huomenta! Tarttis tenttiin lukea - kuten näkyy :saint:
Illalla on esikoisen kerhossa kevätjuhla. Mulla on tasan yhdet housut tällä hetkellä, kun menee jalkaan, niin että siinä ei ei tarvi ihan hirveesti vaatevalintoja miettiä :kieh:

Kääntämisestä viel, että kyllä mullakin on kolmas tulossa - eikä mikään iso. Täällä kääntämisyritykset tehdään kuulemma aina rv35 tienoilla. Näyttää tuo käytäntö olevan aika kirjavaa ja sairaalakohtasta.

Kuka haluais tulla siivoomaan nää rojukasat |O Tekis mieli ottaa vaan kasa jätesäkkejä ja lappaa kaik sisään niihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Maranooka : kiitos vinkistä,auttaa varmaan myös levottomiin jalkoihin?kuumottaa niin pirusti jalkoja...
Kannattaa varmaan kokeilla. Minäkin olen kyllä joutunut näitä koipia heiluttelemaan aika usein ja viime yö meni kyllä siltäkin osin aika hyvin. Pitää vain varmaankin uusia tuota rasvausta tietyin väliajoin, että tehoaa. =)

Niin, ja tosiaan raskaana ollessa ei saa käyttää sitä "hot"- versiota, vaan nimenomaan tuota pelkkää kylmägeeliä (näin google opasti firman sivuilla).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Kääntämisestä viel, että kyllä mullakin on kolmas tulossa - eikä mikään iso. Täällä kääntämisyritykset tehdään kuulemma aina rv35 tienoilla. Näyttää tuo käytäntö olevan aika kirjavaa ja sairaalakohtasta.
juu, näin mullekin neuvolassa sanottiin, tarkemmin sanottuna viimeistään viikolla 37 joten suuri on ihmetykseni siksi. mitä kauemmin vauva istuu sitä epätodennäköisempää on että enää kääntyy. ja täällä on istuttu nyt ainakin 5 viikkoa, peppu pari viikkoa sitten hyvinkin alhaalla joten en usko että enää suostuu kääntymään. ei ole edes ollut yritystä, puskee vaan alaspäin enemmän ja enemmän.

 
Miannalle :hug:

Kekkerille ja Mantelinkukalle Paljon onnea vauvojen johdosta! :flower: :heart:

Minä täällä oon nyt jälkikäteen miettiny, et tunsinko viime yönä wc-reissun jälkeen yllättäen yhden kivuliaan supparin.. vai oliko se kuitenkin vain jokin muu karmea kramppi.. toista ei siis tullut ja nukahdin tyyliin samantien uudelleen.. että sitä tunteekin itsensä niin tyhmäksi :ashamed: =)

Mut eipä nyt muuta.. Sisun kuulumisia täällä itsekin odottelen.. :)

Pirtsi + pikku-Emma 37+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
JEPS ootko vielä innostunut hankkimaan sitä Strolleria vai-mikä-kummajainen-se-sisarus-hässäkkä nyt olikaan??
Ja muistatko mistä niitä sai parraiten tilattua?





Piltti ja nestori 36+4

Joops, hankitaan hankitaan...meillä tää muutto on hieman sotkenut mun ajatuksia ja on toi strolleri jäänyt vähän vahingossa sivuun.
Mutta Ruotsista ja sieltä Babyland-liike niin sieltä vois tilata ?
 
Tänään aamusta on nyt tullut sitä limatulppaa ...miten se voikin olla niin hehkeän oksettava :x No jokatapauksessa...eikös se tulppa voi tulla sieltä ihan niinkin et synnytys voi alkaa joko ihan tänään tai vaikka vasta parin päivänkin päästä ? Kysyy äiti jolla jo kaksi lasta...mutta kun en muista :ashamed:
Jeps1 + pulla rv39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Tänään aamusta on nyt tullut sitä limatulppaa ...miten se voikin olla niin hehkeän oksettava :x No jokatapauksessa...eikös se tulppa voi tulla sieltä ihan niinkin et synnytys voi alkaa joko ihan tänään tai vaikka vasta parin päivänkin päästä ? Kysyy äiti jolla jo kaksi lasta...mutta kun en muista :ashamed:
Jeps1 + pulla rv39+2
Eikös sisullakin tullut jo aikaa sitten? No, viikko voi varmaan ainakin mennä muttei välttämättä. Sinullakin näyttää viimeinen viikko jo olevan menossa.. Onnea koitokseen. =)

*Ja onhan kaikki raskaudet erilaisia, joten eipä tämäkään kahden äiti vielä ihan kaikkeen varmasti ole osannut varautua etukäteen ;)*
 
Tänään tuli täysiä viikkoja taas täyteen...!!
37! :heart:

Aattelin et jos alkais pitää vaiks pikkuhousunsuojaa päivisin et huomais tuleeko tulppaa vai ei ja koska...

Vauvan syntymäpäivällä ei oo muuten mitään merkitystä, kunhan ei synny 10.6., serkulla sama synttäripäivä ja 14.6., koska sillon on 1.vuotishääpäivä!! :)

Masuha&Piskuinen 37+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Tänään aamusta on nyt tullut sitä limatulppaa ...miten se voikin olla niin hehkeän oksettava :x No jokatapauksessa...eikös se tulppa voi tulla sieltä ihan niinkin et synnytys voi alkaa joko ihan tänään tai vaikka vasta parin päivänkin päästä ? Kysyy äiti jolla jo kaksi lasta...mutta kun en muista :ashamed:
Jeps1 + pulla rv39+2
mulla tuli viimeks viikkoa ennenkuin syntyi ja siltikin käynnistettiin joten en tiedä kuinka kauan olis todellisuudessa mennyt aikaa..
toivottavasti sulla lupailee lähtö hyvinkin pian :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennynen:
Kekkeri, Mantelinkukka ja A-mam :heart: :heart: :heart: Paljon onnea kaikille :flower:
Ootte kyllä ahkeria kirjoittamaan, mut ei se mitään, on kiva kun on luettavaa :D

Neuvolaan pitäs mennä yheksäksi, kiinnostaa taas kuinka tuo sf-mitta on kasvanu.
Pienikokoisesta vauvasta En enää muista kuka tähän kommentoi, mutta me ollaan oltu nyt kaks kertaa polilla ylim. ultrissa kattomas kokoa. Eli aluksi oli rv 32+3 1490gr (+/- 280gr)
ja viime viikolla 35+3 oli 2,3-2,5kg. Oli kyllä eri lääkärikin, etten tiedä paljonko se vaikuttaa. Mutta ainakin tuo pieni nyt ilmeisesti kasvaa sillä omalla käyrällään, alhaalla niinku sf-mittakin.

Tuleeko muilla semmoisia ihanku kuumia aaltoja et vaikka on paikallaan niin yhtäkkiä kamala hiki, joka kestää hetken? Vai oonko seonnu/mummoontunu jo lopullisesti? :LOL:


Kleo Ootpas nuorena saanu ekan, oliko miten vaikeaa? Samaa vuosimallia olevana, en ois ite samaan pystyny, et nostan hattua =)

Jennynen ja venyttelevä Pikku-Möhkö 36+4 (täysaikaisuus lähestyy...) :heart:

Oli vaikeaa ja kamalaa olla niin nuorena (16v) äiti :| Ei osannu mitään eikä ollu nettiä sillo, ainakaa ittellä, ei autoo, ei rahaa, ei mitään ja yksinhuoltajaksi sillo jäin heti lapsen synnyttyä, mutta nyt on asiat toisin :D

Täällä on nuita hiki-kuumotuskohtauksia, mulla taitaa liittyä verensokerin laskuun/nousuun..?

Eihän se teiän vauva kovin paljoo pienempi oo ku mulla arvio oli 35+6 2600g =)

kleo ja tilli 36+6
 
kekkeri ja mantelinkukka onnea tytöistä!! :flower: :flower:

peesaan HS:ää, mäki aavistin et kekkeril on tullu lähtö mut en viittiny täällä huhuilla.. voin vaan kuvitella mikä vitutus niille tulee kellä menee vaan yli lasketun ajan ja kaikki on et "joko, joko"...

jeps mulla tuli ainaki osa limatulpasta, ensisynnyttäjänä en osaa arvioida tuliko kaikki, viime viikon tiistaina 8pv sitten, vielä kasassa ollaan.

Raffel on hyvänkokoinen tyttö tulossa. :) muista, että ultrakaan ei ole 100% varma keino määrittää vauvan kokoa.. jokin yksittäinen mitta voi nostaa lopputulosta huomattavasti...

mistä tuliki mieleen, et ei mun mahassa voi olla reilu 3kg painavaa lasta. ei mitenkään. ku mul on niin kevyt olo!! :eek: tai siis vauva ei paina mua erityisemmin ylä- eikä alapäähän... hengitän ja syön normaalisti, ja kerran yhdes tai kahdes päiväs tulee sitä tuikkimista kohdunsuulle kun tunkee päätään sinne...

ja sit viel lisää omaa napaa: JEE!! Ensimmäinen vuosi terveydenhoitajan opinnoista takana!! :)

vielä on jännityksessä menikö viime viikon takainen tentti läpi.. hurjasti epäilen!!

seuraavaks pitäis jaksaa koiran kanssa lenkille ja sit vois ihmetellä mitä tällä täysin vapaalla ololla tekis..

37+3
 
kleo ei sullakaan kovin pieni tyttö ole tulossa,Papricahan syntyi 36+6 ja painoi 2635g :heart:

P:n paino oli vajaassa viikossa noussut 175g,ihanaa :D
Tiheetä imetystä vaan,niin kyllä se siitä,paino on nyt öö 2615g =)

BV ja P 2vk 4pv :heart:
 
Ihanaa ettei toi vauva aivan järkyttävän ennenkuulumattoman pieni ole =)
Kleo Mutta hyvin oot kuitenkin selvinnyt kaikesta :hug:

Meillä on seuraava painoarvio 38+3, saas nähä mitä sit näyttää.
Niin joo olin neuvolas aamulla:
Rv 36+4
HB noussu kolmes viikos 106 --> 132 :D
SF-mitta 30 (viimeks 29)
Pissa puhdas
Liikkeet ++
RT ja vauva on jo laskeutunut jonkun verran, päätäkään ei saa enää liikutettua :eek:
Syke 130

Tuossa kai tärkeimmät :D

Eilen suppaili seksin jälkeen, en tiedä pitäskö pitää pieni tauko... :|

Jennynen ja Pikku-Möhkö (edelleen) 36+4
 
HelloShitty
kävin tänään muuten kattomassa melkein viikonikäistä poikavauvaa. :heart: on se vaan niin söpö!!! tulis jo oma. :heart:

ei kyllä mitään merkkejä et ois tulossa vielä... |O

limatulppa joka kerta tullu vasta sit kun synnytys on käynnissä mutta eiköhän se voi tulla jo muutama viikkokin ennen synnytystä. :whistle:

HS ja J rv 38+6

ps. hyvä että Paprican paino lähteny nousuun. :flower:
 
Onnittelut vauvautuneille!

Omia uutisia neuvolasta ja ultrasta.
Vauveli oli oikeinpäin ja painoarvio n.3kg, lopullista painoarviota ei antanut mutta nyt 37+3 joten varmasti ollaan 3,5kg ainakin kun synnytään.
sf 35
sykkeet oli 130

Eilen suppaili kolmen tunnin ajan 10-20 min välein mutteivat muuttuneet kipeiksi missään kohtaa, mut jos vaikka pakkais sen sairaalakassin varmuuden vuoksi. Selvästi supparit toivat vauvaa alaspäin, koska kätilö sanoi, että pään mittoja on vaikea ottaa kun toinen on niin alhaalla lantiossa. Ja reilu viikko sitten neuvolalääkäri ei päätä lantiosta löytänyt.

Jollakulla oli hyvä vinkki turvotukseen, taidampa tänään kokeilla.


Nyt ei jaksa enää istua koneella.

bree 37+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Tänään aamusta on nyt tullut sitä limatulppaa ...miten se voikin olla niin hehkeän oksettava :x No jokatapauksessa...eikös se tulppa voi tulla sieltä ihan niinkin et synnytys voi alkaa joko ihan tänään tai vaikka vasta parin päivänkin päästä ? Kysyy äiti jolla jo kaksi lasta...mutta kun en muista :ashamed:
Jeps1 + pulla rv39+2
Eikös sisullakin tullut jo aikaa sitten? No, viikko voi varmaan ainakin mennä muttei välttämättä. Sinullakin näyttää viimeinen viikko jo olevan menossa.. Onnea koitokseen. =)

*Ja onhan kaikki raskaudet erilaisia, joten eipä tämäkään kahden äiti vielä ihan kaikkeen varmasti ole osannut varautua etukäteen ;)*
Näin mä jotenkin sitä muistelen, että ton tulpan valumisen suhteen ei ole mitään tolkkua miten homma etenee...kavereilla on osalla tullut tulppa ulos jo parikin viikkoa ennen synnytystä ja sitten taas toisilla on tullut lähtö vuorokauden sisään siitä.
Ihan pepusta tällainen...se pitäis olla vaan niin että jos tulppa tulee niin sitten tulee lapsikin sitä samaa vauhtia :LOL:
 
Onnea kaikille jotka saaneet nyytin jo syliin!!!!!!! :heart: :flower: . Pikku hiljaa alkaa tuntumaan et voisi se jo tullakin...mutta vain vähän tuntuu siltä. Kävin naistenklinikalla kääntymässä maanantaina. Luulin että lapsivettä tulee kun housut kastuneet muutaman päivän jo enenevissä määrin. Testi kuitenkin näytti miinusta, saattoi olla juoksevaa valkovuotoa ?

Laittoivat siellä heti sydänkäyrälle (vauvan) ja tarkka haastattelu voinnista...tuli kyllä pikkuisen typerä olo kun ajattelin että ottavat sen testin vain että oliko lapsivettä vai ei ja sitten kotiin. Proteiinit on ollut kaksi kertaa jo yhdellä plussalla..mitähän se tarkoittaa? Onko muilla vastaavaa?

Nyt on alkanut ilmaantua alaselän(persiiseen asti) kipua ja häpyluu on myös tosi kipeä välillä. Kivuliaita suppareita ei näy eikä kuulu. Ai niin luulin jo limatulpankin irtoavan kun tuli vaaleanruskeaa limaa paripäivää. Noh jospa se tästä etenee painollaan...Vielä riittää jonkin verran kärsivällisyyttä :saint: .

Mulla myös jalat turvoksissa, on kuin pölkyt välillä jos olen ollut esim. koko pvän liikenteessä. Tähän mennessä on auttanut ylös nostaminen ja lepo. Taidan kanssa kokeilla tuota kylmägeeliä, jos auttaisi nopeemmin.

Semmoinen tunne että olen viimeisenä täällä, kun jotenkin niin "oireeton"olo. Ketähän seuraavaksi lähtee.. :p

Maare 38+6 Huomenna poksuu :D
 
Heips taasen, olipas tänne tullut paljon tekstiä ja lisää vauvoja :)
Eli paljon onnea nyytin saaneille :flower:

Raffel: Meillekkin on veikkailtu isoa vauvaa, maanantaina kävin ultrassa ja silloin painoarvio oli 3,5kg, silloin oli rv 37+3. Esikoinen painoi 3650g, vaikka syntyi 4 päivää yli lasketun ajan.

Omaa napaa: Kutinat vaivaavat täällä edelleen :/ ja välillä närästää. Muuten olo suht ok, ei mitään supistuksia tms. Kuumuudesta kyllä kärsitään, eilenkin oli tosi lämmin päivä ja me vietettiin päivää esikoisen kanssa Ähtärin eläinpuistossa. Linja-autossa ei ollut ilmastointia tai sitten se ei vain toiminut, joten oli aika tuskaiset oltavat tulomatkalla.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Ääääääk!!
Mä oon ihan järkyttyneenä täälä!! :eek: Tultiin äsken vauvan painoarviosta.

Meidän vauva oli niin suloinen että meinas itku päästä! Nukkui ja maiskutteli. Koskaan aikasemmin ei ooo ultrassa noin tarkkaan näkynyt. Näky semmonen ihana pieni nöpönenä, ruusunnuppuhuulet ja oikein kauniit nuken kasvot :heart: Rakastuin vieläkin lujemmin!!

Ultrakuvaa se ei ottanu just sillä hetkellä, vaan myöhemmin. Eikä saanu sit enää suoraan edestäpäin sitä kuvaa otettua. Kuva on siis sivuprofiili,jossa vauva heräilee, mutrustelee huuliaan ja kurtistelee kulmia. Kuvassa meidän vauva näyttää isonenäiseltä kärttyiseltä peikkopojalta :LOL: :heart: Ihana silti! Saas nähdä mitä todellisuus sitten on, jotain noiden kahden väliltä?

Mutta sitten se järkyttävä uutinen. Paino!! Papsi painaa tällä hetkellä jo 3,800kg.. Lopulliseksi painoksi arvioi 4,500kg!! Meillä loksahti miehen kanssa molemmilla suut auki. Isoa vauvaa me on odotettukin, mutta että nuin isoa?? Onko kellään muulla tulossa jättiläismonsteria kun meillä?? Hyvähän se vaan on että vauva on iso ja vahva, mutta p***u parkaani mä tässä vaan pohdin :ashamed:

Laittoi mulle lähetteen tayssiin ja katsotaan sit sielä että sovitaanko joku käynnistyspäivä. Mä en olis missään nimessä halunnu käynnistystä!! Se sattttuuuuu niiiiiiiiiiiin paljon (kuulemma?)

Raffel ja Peikko-Papsi 37+1
Kuule , LEPO sulle :)
ei se välttämättä niin kamalaa ole :eek: .. Mulla on lapset olleet kokoa 3900, 3700, 4600, ja 4500g,, ja kenenkään takia en ole revennyt eikä epparia tehty paitsi tuosta ekasta josta ei väldee olis tarvinnut siitäkään mutta oli opiskelija hoitamassa synnytyksen,,
Mulla ei ole jäänyt mitään kammoa näistä isoista vauvoista kun mahtuvat niin helposti tulemaan.. kipeetä tietenkin tekee paitsi nyt kun vikassa "löysin" spinaalin joka teki synnytyksestä kivuttoman =) .
Mulla on kaikki menneet yli 13 ja 16 vrk, ja käynnistetty ainoastaan tuo toisiksi viimeinen joka on sitten ollutkin isoin. Mä pelkäsin sitä käynnistystä ihan hulluna, vaan ihan turhaan. Ainoastaan se oli tylsää kun odoteltiin sitä käynnistymistä,, ensin kalvot ja sitten tippaa. Kun vihdoin pääsi käyntiin niin kolmen tunnin päästä olikin jo maalimassa Volmari.
siis huoleti sinäkin :hug:

Piltsu 36+5

 
raffel meillä jätti asukki arvio oli sillo 37+2 3300g eli noin 4kg pitäisi olla la:n saapuessa.
käynnistystä sun on ihan turha pelätä. mä pelkään enemmän sitä että tää ei käynnisty ja eivät suostu käynnistää ennen viikkoo 42 koska silloin sitte tulee mahtava vauva. eli kakkonen ollu 4450g 55cm eli todella jätti.

terkkarikin vaan totesi että olet ikuisuus hautoja et sun keho ei vaan tuota jotain hormoonii tarpeeksi synnytyksen käynnistymiseen. TODELLA LOHDUTTAVAA.....

joku pohti kevät juhla pukeutumista ni eivät ainakaan meillä edes kaikki lapset pukeudu vaan tulevat ihan tavis vaatteissA ELI EI SINNE VANHEMPIA MENNÄ KATTOMAAN :D
joten mielestäni voit mennä mamma farkuissa loistavasti.

nyt on sitte saatettu vihdoin ajokorttikin ajan tasalle. eli "uusi" sukunimi löytyy nyt siitäkin. ehdin sentään ennen 1v hääpäivää joka heinäkuussa :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: pikkasenko olen hidas..... joo on sen syytä että meitin täytyy täältä käyä tuolla kaarinan poliisilaitoksella moinen hakemus tekemässä ja harvemmin tulee sinne asiaa vaan oikeen pitää siihen kaarinan keskustaan sitä varte mennä.

tinni ja ikuisuuskapseloitunut ryyni POOOOOOOKS 38+0
 
Mantelinkukka onnittelut tytöstä! :heart: :flower:

Joopajoo eilen puunasin koko päivän hiki päässä eikä ainuttakaan supistusta ei edes kivuttomia! |O ärsyttävää kun ensi makaat 5viikkoo ettei tuu ennen aikojaan ja sit kun sais supistella niin ei mitään :kieh:

noppispoppis & toukkis 37+1 :heart: mulla ei ookkaan ikinä ollu näin paljon viikkoja ennen vaikka toinen tulossa :D
 

Yhteistyössä