*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Ääääääk!!
Laittoi mulle lähetteen tayssiin ja katsotaan sit sielä että sovitaanko joku käynnistyspäivä. Mä en olis missään nimessä halunnu käynnistystä!! Se sattttuuuuu niiiiiiiiiiiin paljon (kuulemma?)

Raffel ja Peikko-Papsi 37+1
Raffel ei se käynnistys nyt niiiiiiiin paljoa satu :hug: :hug: :hug:
Mä olen selvinnyt siitä 3 kertaa, ja aion selvitä neljännenkin :whistle: Ja käynnistyksessä hyvä puoli on se että olet jo sairaalassa valmiiksi kun alkaa tehdä kipeetä, joten kivunlievitystäkin on saatavissa hyvinkin ajoissa =) ellet sitten ihan luomuna halua... ? Itse en ihan luomuna ois niistä kyllä selvinnyt, kyllähän se siis sen verran kipeetä tekee :ashamed:
Mut ajattele ennemmin niin että sit vauva ei pääse kasvamaan liian isoksi, se on turvallisempaa teille molemmille!

Onnittelut syntyneistä tytöistä :flower: =)

Illalla sekä eskarin että ekaluokkalaisen kevätjuhla, aion mennä sinne farkuissa ja mustassa pitkässä t-paidassa :whistle: Kun ei muutakaan ole, enkä todella aio enää hankkiakaan!

Ja täällä yks mummotautinen joka hikoilee :x

Ls ja 38+2

ja siis minun synnytyshän ei voi käynnistyä ennen "varattua" aikaa :D , joten sen suhteen on levollinen olo ;)
 
mikä helpotus!
Vauvalla on hikka ja se tuntuu kerrankin tuolla syvällä lantiossa =) eli todennäköisesti on rt :heart: sitähän se terkka eilen arvuutteli et saattaa pää olla niin syvällä ja jännässä asennossa minkä takia ei sitä tuntenut.
onko teidän vauvoilla ollut superhiljaisia päiviä? kun täällä on tänään ollut sellainen :/ huoltahan se aiheutti, kunnes nyt tuo hikka ja pari töytäisyä sai hymyn huulille =) taitaa vaan pikkuinen kerätä voimiaan :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
oisko Jeps1 linjoilla??? tai tietäiskö joku muu...eli mitä ne rattaiden lähettäminen Ruotsista nyt maksoikaan???? :whistle:

34,90e oli muistaakseni liikkeestä tilattuna noi kulut ovelle toimitettuna...kaksista rattaista. Tai siis sama summa ois ollut ihan yksistäkin.

 
Raffel: käynnistäminen ei ollut mitenkään paha juttu...ainakaan mun mielestä. Se oli itse asiassa aika tehokas ja nopea eli ei tarvinnut kärvistellä niitä samoja kipuja montaa tuntia lisää vielä siihen käynnistämisen päälle. Ja mä ainakin pyysin siihen epiduraalin avuksi sitten kun tuntui että nyt ois pieni lepo paikallaan ja kivut ois kiva saada veks.

Kekkeri: mä tässä pidän vaikka jalat ristissä jotta tää vauva pysyis tuolla yksiössä nyt maanantaille...haluan et saadaan tää muutto ensin alta pois ja lauantaina ois tarkoitus tehdä muuttoa sitten vikojen kamojen osalta :LOL: :ashamed:
 
Raffel,jännää miten ihmiset ajattelevat eri tavalla vauvojen koosta -siis muutenkin kuin liittyen siihen että miten "iso"vauva synnytetään -meillä nimittäin molemmat mimmit painaneet alle 3kg syntyessään,vaikka täysiaikaisia olleetkin.Nyt mulla on sellainen tunne että tämä kolmas tulee olemaan kaikista pienin,tuntuukin niin luiselta :(
En vain ymmärrä miksei vauvat kasva isommaksi meikäläisellä,vaikka pienehkö olen itsekin.
Kiitos kaikille tsempittelijöille ,ei se vaateongelma suurin ongelma ollutkaan,vaan kaikki muut ja sitten se vielä kukkuraksi.Mutta tiedättekö miten kävi? Sain tungettua itseni mekkoon ja mustat sukki´kset päälle,tälläydyin sitten muutenkin.No,mies tuli viime hetkellä ovesta sisään kun olin lähdössä tyttöjen kanssa ja alkoi nauramaan :LOL: ... -mun jaloille!Ne kuulemma näyttivät niin hassuille pienissä korkokengissä.No joo,myönnettäköön,vaikka itse olinkin suht tyytyväinen.Nyt sitten kuitenkin tehtiin niin että mies läksi tyttöjen kans kevätbileisiin ja minä sain jäädä hetkeksi yksin.Huomennahan tuo taas häipyy työmatkalle joten hyvä että saan hetken hengähtää.
Kävin siellä ronkittavanakin ja varoittelin tätiä piparin suonikohjuista ennen kuin pyörin siihen pöydälle,hyvin sai näytteen otettua kuitenkin.
Mä en oikein tällä hetkellä tiedä,haluanko pitää tämän vauvan vielä mahassa niin saa ainakin hetkittäin nukkua yöllä,toisaalta haluaisin sen ihan just nyt ulos tuolta..huoh.

Mianna ja nimetön vauva 35+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
mikä helpotus!
Vauvalla on hikka ja se tuntuu kerrankin tuolla syvällä lantiossa =) eli todennäköisesti on rt :heart: sitähän se terkka eilen arvuutteli et saattaa pää olla niin syvällä ja jännässä asennossa minkä takia ei sitä tuntenut.
onko teidän vauvoilla ollut superhiljaisia päiviä? kun täällä on tänään ollut sellainen :/ huoltahan se aiheutti, kunnes nyt tuo hikka ja pari töytäisyä sai hymyn huulille =) taitaa vaan pikkuinen kerätä voimiaan :heart:
On välillä aika hiljaista. Vauva on hyvin alhaalla jo ja kun sattuu olemaan vielä pieni sellaisessa asennossa, että selkä etupuolella niin eihän niitä kaikkia pikkuliikkeitä edes tunne. Hikka usein itselläkin huojentaa mieltä kun niin tasaiseen tahtiin napsuttelee. :)

Tälle vauvalle on tullut kyllä aika selkeä rytmi. On itseasiassa aika samanlainen kuin tuolla esikoisella oli. Iltayhdeltätoista alkaa voimistelutunti ja vatsa tärisee ja pomppii vaikka miten paljon. :LOL: Esikoisella tuo rytmi säilyi myös synnytyksen jälkeisinä päivinä. Muistan hyvin, että muuta äidit saivat vauvoiltansa ainakin koettaa nukkua huoneessa, mutta minun oli pakko mennä seurustelemaan pienen kanssa vierailuhuoneeseen.. Katsottiin telkkaria yömyöhään kunnes pieni alkoi olla väsyneempi ja mentiin nukkumaan.

Ihanaa, että ihan kohta saa taas oman pikkuriikkisen vauvan syliin! :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
oisko Jeps1 linjoilla??? tai tietäiskö joku muu...eli mitä ne rattaiden lähettäminen Ruotsista nyt maksoikaan???? :whistle:

34,90e oli muistaakseni liikkeestä tilattuna noi kulut ovelle toimitettuna...kaksista rattaista. Tai siis sama summa ois ollut ihan yksistäkin.
ai tilasitko liikkeestä? mitä mahtaa maksaa postin kautta ihan normipakettina??
 
Naksumista mahassa :eek: outoo.. Ja sitten sellainen kuin pissais mutta taitaa juua sitä lapsivettä ku alhaalla tuntuu se ihme virtaus ja tääl pitäis olla RT, mä oon tuon virtauksen tuntenu usein aiemminkii nii nyt tuntuu joka päivä mont kertaa :LOL: Janoinen taitaa olla ku saunoin, ja sain kuin sainkin aikaan suppailuja saunomisella :kieh: Mutta tuskimpa syntyy vielä kolomeen viikkoon

kleo ja tilli 36+6 (muutaman tunnin päästä 37+0!!!!!)
 
Pakko oli tulla katsomaan kuulumisia B) Ja kertomaan omiakin

Onnea hirmuisesti kaikille vauvan saaneille :flower:

Tääl poitsu veti juuri iltamaidot ja nukkuu suu auki sylissä :heart:

Joku kysyi passista,ollaan lähdössä näil näkymin jo ennen ristiäisiä Ranskaan,six käytin pojan passikuvassa tänään ja soitin maistraattiin,jotta sain tietää pojan henkilötunnuksen ja sit tehdään nimenilmoitus maistraattiin ja kysyn huomenna voiko lupavirastosta faksata sen maistraattiin,jotta nimi rekkautuis heti.
Samannimisiä ei oo yhtään,mutta tuskin tulee ongelmia.

Ollaan räpsitty ihan älyttömästi valokuvia vauvasta.Isommat sisarukset anelee saada vauvaa syliin ja on ihan love tulokkaaseen.

Mies herätti tänään pienoista hilpeyttä kaupassa,hän sanoi kauppakasseja kantaessaan,et mä otan nämä ota sä tyttö :D :D :D Hän sanoi,ettei millään meinaa sisäistää,että tulokas on poika 3 tytön jälkeen :heart:

Ja kyl tuntuu oikeasti itsestäänkin sille,kuin ekan pojan ois hoidettavax saanut kun edellisen pojan vauva-ajasta on jo 12 vuotta.

Tääl on palauduttu pienempiin mittoihin,kuin ennen raskautta :D Kai johtuu pumpista,näin nopeasti ei oo paino tippunut mustaakseni kertaakaan...Mullehan tuli vain 3,6kg odotusaikana,tänään kävin puntarissa ja 8,6 kg on lähtenyt,eli nyt 5kg vähemmän kuin painoin ennen odotusta.Ja viikonloppuna söin pari suklaalevyäkin,ihan hillitön energiavaje tuli synnytyksen jälkeen.

Aamulla olin 30 min salilla ja illalla olin jo bodypumpissa,imetin poitsua 40 min ennen pumppia ja poitsu nukkui isin seurassa sen ajan ja reilun tunnin sen jälkeenkin.Heräsi kun kotiuduttiin kaupoilta.

Tuttia tai nannia en vauvalle halua antaa,sit jos oon pidempään poissa,lypsän maidot isille jääkaappiin tai pakkaseen.

Huomenna raksalle ja pe on mun valmistujaiset yrityspuolelta....La on lasten kevätkirkko ja sit on liian ihanaa vetäytyä vaan yhteiseen oleiluun :heart: Sen jälkeen en enää konetta avaa...

a-mam ja poitsu
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
oisko Jeps1 linjoilla??? tai tietäiskö joku muu...eli mitä ne rattaiden lähettäminen Ruotsista nyt maksoikaan???? :whistle:

34,90e oli muistaakseni liikkeestä tilattuna noi kulut ovelle toimitettuna...kaksista rattaista. Tai siis sama summa ois ollut ihan yksistäkin.
ai tilasitko liikkeestä? mitä mahtaa maksaa postin kautta ihan normipakettina??

En mä nyt tilannut liikkeestä vaan kävin hakemassa ihan itse, kolmet vaunut...tosin vain yhdet tuli mulle.
Eikös sulla ollut se ruotsinkieli aika hyvin hallussa...googleta ruotsin postin sivut.
 
Paljon onnea kaikille jo vauvansa saanneille! Voi kun makin olisi sylissä jo pian, ei jaksais enää odottaa että saa sen ihanuuden syliin.
Mulla ei ikinä ole yhdessäkään raskaudessa tullut mitään veristä vuotoa, joten kertokaa viisaammat, kun tänä aamuna tuli useaan otteeseen pyyhkiessä veristä vuotoa, onhan tämä nyt sitä limatulppaa? vai voiko olla vaan jotain muuta "tylsää" kuten illallisesta seksistä johtuvaa vuotoa? Onko se tulppa aina joku klöntti, vai voiko tulla tollain pyyhkiessä? kertokaa!!Olin ihan onnessani tuon jälkeen, etten enää ehken haudokaan heinäkuussa tätä lasta. :)
Mutta nyt kotihommiin, jospa se tästä lähtisi syntymään!!

Ja tsemppiä muille mahakkaille, eiköhän ne joskus ulostaudu!!

Kesämasu09&asukki 39+1 (39+5)[b[u
 
Taa
Huomenta!

Yöllä heräsin tosi kipeisiin supistuksiin. ½ tuntia jaksoi supistaa muutaman minuutin välein ja sit ne taas katos. Esikoisestahan mulla ei ollut supistuksen supistusta. Pari päivää ennen alkoi jatkuvat ja jatkuvasti voimistuvat supistukset. Joten oon vähän ihmeissäni tällasten ollako vai eikö olla -supistusten kanssa. Kunpa nyt vaan jotain tapahtuis. Mä en halua olla juhannuksena kasassa!

Taidetaanpa lähteä kirpparille tytön kanssa.

Taa ja jättisykerö 39+1
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
oisko Jeps1 linjoilla??? tai tietäiskö joku muu...eli mitä ne rattaiden lähettäminen Ruotsista nyt maksoikaan???? :whistle:

34,90e oli muistaakseni liikkeestä tilattuna noi kulut ovelle toimitettuna...kaksista rattaista. Tai siis sama summa ois ollut ihan yksistäkin.
ai tilasitko liikkeestä? mitä mahtaa maksaa postin kautta ihan normipakettina??

En mä nyt tilannut liikkeestä vaan kävin hakemassa ihan itse, kolmet vaunut...tosin vain yhdet tuli mulle.
Eikös sulla ollut se ruotsinkieli aika hyvin hallussa...googleta ruotsin postin sivut.
on juu (suomenruotsalaisena kun oon :D) mutta noi posten-sivut on ihan perseestä. en saanu mitään semmosia taulukoita auki missä olisi nähny hintoja. |O pakko kysyä jos ne ruotsissa asuvat voivat ottaa selvää. :whistle:
 
huomenta!

yöllä supisteli aika paljon, muttei olleet tarpeeksi kipeitä eikä tullu tarpeeks tiuhaan. aamuyöstä kuulin ja tunsin sellasen ison napsahduksen alapäästä ja nyt on tihkuttanut sellasta kirkasta nestettä jonkin verran..voi olla, et on vaan valkkaria mut toivottavasti pääsis pian synnyttään! :D kumma muuten , kun ne supistukset alkaa aina iltasin ja hiipuu aamuyöstä..

ja vielä onnittelut vauvan jo saaneille!! :flower: :flower:

mihan ja pallo 37+2
 
Täällä ei olotilassa raskauden suhteen muutoksia, paksusti voidaan.

Eilen illalla oli likan kevätjuhlat ja siellä keräsin tämän kumpuni kanssa katseita. Jotkut tulivat kysymään että odotanko kaksosia ;)

Jos odotuksen aikana on ollut särkyä jos toista niin nyt olen saanut riesaksi toiseen jalkaan (nivusista varpaisiin asti ulottuvan) ihan kuin hermosäryn. Tuntuu että joku siellä olisi koko ajan jumissa. Suonenvetoa tää särky ei oo, sen jo tunnistaisin. Särkylääke ei tuohon ole tehonnut, toivotaan että häviää kun vauva on masun toisella puolella.

Vauvan koosta kun oli keskustelua niin olen monelta myös kuullut sen että se isompi vauva on ollut helpompi synnyttää (tai synnytys yli päätänsä ) kuin ne pienemmät. Spinaalin meinaan tälläkin kertaa pyytää, teki edellisessä synnytyksessä ponnistusvaiheesta huomattavasti helpomman.
Meidän aksu on vielä "pieni" verrattuna mummonsa (minun äidin) syntymäpainoon joka on ollut reilu 60 vuotta sitten 5,3kg. Ja naiset, silloin ei varmasti kivunlievitys ole ollut samalla tasolla ku nykypäivänä. Voi mummo parkaani :whistle:

Nyt taidan mennä ottamaan pienet nokoset, herättyäni pääsen auttelemaan äippää leipomisessa. Meillä perhepiirissä huomenna valmistujaisjuhlat joten kannan korteni kekoon auttamalla leipomisessa (lue: syömällä pullataikinaa) :p

Supistuksia kaikille niitä haluaville, mäkin haluisin niiden jo saapuvan =)

Vauhtis rv 39+1 Jee, enää 6 päivää laskettuun :D :D :D
 
viideltä havahduin olevinansa vessa hätään. kävin wc:ssä ja sen jälkeen en sitte nukkunukkaan kuin pätkiä ko on tullu jonkun asteisia supistuksia. kuitenkin sattuvat sen verran et nukkua ei voinut tai siis välit torkkusin... seiskalta nousin ylös ja ajattelin että aina sanottu että jos tosi kyseessä ni lämmin suihku joko lopettaa tai voimistaa.
hävisivät juiminat kokonaan. otin parasetamolia ja join vettä.... eli tyssäsi siihen noi mun jutut. toisaalta outoa kun aina olen kivun tullessa ollu sairaalassa ja nyt kipuilee kotona ja ilman käynnistystä. eli ihan uusi maailma on mullekkin. toisaalta sitä toivois että ekasta tuntemuksesta etenis niin nopeeta kuin muutkin mutta tuskin.

kakkonenhan käynnistettiin ja ekasta menkka jurmutuksesta klo 20.00 meni ynnytykseen 1.41 5h 40 min. nyt ei taida ihan noin nopeeta mennä.. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: eli pariviikkoo sit kärvistelen täällä poikatten kanssa.

nyt alkaa taas toisinaan kipuilla. tosin varsin lyhyitä nää on ollu ei kestä kovin kauan. hieman pistää jännittää.... vatsakin on ihan löysällä. eilen illalla tuntui viellä ummettavan eli voipihan se senkin takia tyhjiä itteään.... mutta harvemnmmin tähän aikaan oon kahteen otteeseen käyny kakkosasialla......

mietityttää..... tinni ja ryyni 38+1

 

Yhteistyössä