*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

kekkeri ja mantelinkukka ONNEA PALJON!!! Jospa se omaki synnytys joskus koittais! =)

pilttiä mä olin esikoisesta kasassa vielä rv 39+4 millo oli se suunniteltu sektio et voi olla mullakii et menee jussiin ainaskii se vauvan saaminen |O Mä oon taas toivonu ja suunnitellu tuota 3.6 :D synnytyspäiväksi.. En tiiä miks, joku kutina..

Mies väittää et synnytän 12.6, mä väitän et 16.6 ja ennustaja väitti huomista, eiku tätä jo vaihtunutta päivää, joten viimeisin ei taida tapahtua :LOL: Se madame mamma veikkas taasen 14.6 eli jospa sitä tuossa juhannusviikolla sitten poksahtais :D

Hemoglobiini oli mulla sen 80 esikoisen aikaan melkeen koko raskauden ajan ja silti piti jaksaa käydä yläastetta loppuun :LOL: :LOL: kun joku mainitsi ettei jaksanu ees istua tuolla hb:llä :/

kleo ja tilliäinen 36+6
 
Taa
Huomenta!

Onnea kekkeri ja mantelinkukka vauvautumisesta!

Tuli sitten palstataukoakin hurjat 2 päivää ihan pelkästä v*tutuksesta.
Alkaa olemaan kärsimätön olo, kun muut vaan vauvautuu eikä täällä tapahdu mitään. Joka päivä supistelee illalla ihan 5-7 minuutin välein, mutta yöksi aina loppuu. Liikkeet on vähentyny. Välillä saa ihan kuulostella ja laskeskella, että ollaanhan siellä mahassa ihan kunnossa.

Neuvolassakin tuli eilen käytyä. Ei oikeastaan mitään tärkeää. Sf-mitta huitelee jo sellasissa lukemissa, että rupean uskomaan siskon uneen. Se näki mun raskauden puolivälissä unta, että mulle syntyi 7kg vauva. Hemoglobiini oli noussu 128. Hyvähyvä. Sydänäänet siellä 150 tienoilla. Uuden ajan sain ensi keskiviikolle eli lasketulle päivälle :D Toivottavasti ei tarvitse enää silloin mennä.

RH- löytyy myös täältä! :wave: Joku tais siitä kysellä. Mitään ongelmia ei oo ollu (tai ainakaan mun tietoon ole saatettu).

Merkkailua mä harrastan välillä, että tiedän mihin asti olen lukenu. Ei tarvitse nähdä niin kauhasti vaivaa löytääkseen uudelleen kohdan, mihin jäi. Varsinkin kun te ootte niin mahdottoman ahkeria kirjottamaan.

Oisko tänään hyvä päivä synnyttää vai rupeanko siivoamaan, kun saan perheen sängystä ylös?

Taa ja jättisykerö 39 *poks*
 
Huomenia Mammat! :D

Tänne on tullu yli 20 sivua tekstiä sen jälkeen ku viimeks oon käyny kunnolla lukemassa!! :whistle: Olipas kirittävää.. Kahvia meni muutama kuppi tässä samalla.

Ensiksi ONNEA vauvansa jo saaneille! :flower: Näytti melkosessa pompsissa tulevan.

Mä kävin MA neuvolassa, eipä tuolla kummosia. Äitiki oli mukana! :D Hällä pääsi itku kun kuunneltiin sydänääniä.. Sit ku ei ollu mulla eikä terkalla enää mitään hajua miten päin Turo on, katottiin "karvalakki" ultralla tila. Siinä pääsi äiteellä toistamiseen itku.. RT:hän siellä oli.

Itellä pääsi itku kipujen takia neuvolassa.. Painaa johonki NIIN kipeetä! Ja niitä harjotussuppareita on ollu joka päivä ja koko ajan. Mitään hajua kohdunsuun tilanteesta ei oo.
Nyt on sitte pari YÖTÄ supistellu kipeesti, tiheään. Mut kestää tasan tarkkaa 1 ja ½ tuntia. 3-5 min. Sit loppuu ku seinään. Ja taas unta, kunnes uus satsi.. Josko se tästä tilannetta kuiten kehittelis.. :snotty:

Sf on "vaan" 32 cm.. Jännä.. :D Ens viikon MA on vielä aika varattu, ois niin kiva jos ei tarvis mennä!! :ashamed:

Kaikki on kuiten valmista, tyttöjen hoitoki on saatu lukkoon lyötyä/ järjestettyä. Eipä tarvi sitäkään enää murehtia.. Ja loppuuhan nuo koulut jo lauantaina. Vauvalle on kaikki valmiina, ulostuloa vaille.

Jos tää kone nyt vaihteeksi taas toimis ees jotenki, n pysyis kärryillä. Menee järki ilman nettiä.. :ashamed: Kauheeta..

Seuraavaa supparisarjaa odotellessa.

Lisbet ja Turo 39+1
 
Hurjasti onnea kaikille nyytin saaneille :heart:

Täällä ei mitään kummempia.Eilen tein viimeset hankinnat vauvalle ja kaikki on nyt suht valmiina.Eli tässä nyt vain sitten odotellaan että milloin synnytys käynnistyy.Mun tuurilla menee la yli vaik kaikki onkin syntynyt ennen laskettua aikaa.Olo on aika malttamaton.Jaksa enää tätä olotilaa..haluaa jo nyytin syliin |O

sankofa & bongos 37+1 :heart:
 
Kekkeri, Mantelinkukka ja A-mam :heart: :heart: :heart: Paljon onnea kaikille :flower:
Ootte kyllä ahkeria kirjoittamaan, mut ei se mitään, on kiva kun on luettavaa :D

Neuvolaan pitäs mennä yheksäksi, kiinnostaa taas kuinka tuo sf-mitta on kasvanu.
Pienikokoisesta vauvasta En enää muista kuka tähän kommentoi, mutta me ollaan oltu nyt kaks kertaa polilla ylim. ultrissa kattomas kokoa. Eli aluksi oli rv 32+3 1490gr (+/- 280gr)
ja viime viikolla 35+3 oli 2,3-2,5kg. Oli kyllä eri lääkärikin, etten tiedä paljonko se vaikuttaa. Mutta ainakin tuo pieni nyt ilmeisesti kasvaa sillä omalla käyrällään, alhaalla niinku sf-mittakin.

Tuleeko muilla semmoisia ihanku kuumia aaltoja et vaikka on paikallaan niin yhtäkkiä kamala hiki, joka kestää hetken? Vai oonko seonnu/mummoontunu jo lopullisesti? :LOL:


Kleo Ootpas nuorena saanu ekan, oliko miten vaikeaa? Samaa vuosimallia olevana, en ois ite samaan pystyny, et nostan hattua =)

Jennynen ja venyttelevä Pikku-Möhkö 36+4 (täysaikaisuus lähestyy...) :heart:
 


Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Huomenna meillä tai siis Papricalla on se painokontrolli,jännittää onko paino yhtään noussut :snotty:
Teilläkö on ollu sen sorttista onkelmaa? Meillä oli kans esikoisen kans, mutta neitokaisella oli ikää 3 viikkoa kun se sit lähti nousuun, eikä loppua näy :D
Joo,P kun oli viikon ikäinen ja terkka kävi kotikäynnillä,paino oli 2445g ja siitä viikon päästä käytiin neuvolassa,paino oli sama :(
Toivotaan että nyt olisi painoa jo tullut =)

Onneksi olkoon koko perheelle kekkeri :heart: :flower:

Mantelinkukka isot onnittelut myös sinne :flower:

Sisu taisi sittenkin päästä matkaan,eli nyyttiä hakemaan :heart:
 
HelloShitty
onnea kekkerille ja mantelinkukalle! :flower: :flower:
arvasin että sä kekkeri olit jakautunu. :D

voi kunpa se oma vuoro tulis pian..Sisu tais todellakin lähteä..hyvä!!! :heart:

täällä ei mitään uutta. yöllä en nukkunu juuri ollenkaan. vauva taas aika hiljainen ja eipä mitään muuta oikeestaan. tänään ajattelin ottaa ihan rauhallisesti vaan. ei vaan jaksa olla joka ilta sikaväsyny. :whistle:

lisää vauvauutisia odotellessa... :wave:

HS ja J rv 38+6

ps. kiitos merkkaus-vastauksista. ite en tarvii merkata ku kirjoitan niin usein ja profiiliin mahtuu vaan 10 vastausta ja mä kirjoitan muuallekin ku tänne niin ei kuitenkaan jää sinne muistiin aina. :whistle:
 
Huomenet

Täällä jo kävästy aamutuimaan neuvolassa.

Siellä kaikki ok, sf-mitta se vaan jatkaa kasvamistaan omalla yläkäyrällään. Nyt lukema 41cm :whistle: Seuraava aika sinne olis sit ens viikolle jolloin jo rv 40+1, toivottavasti pääsen passaa tuon ajan.


:flower: Paljon onnea vauvan syliinsä saaneille :flower: :heart:

Tänään illalla on meidän neidin kevätjuhlat joten se synnytys voisi alkaa sitten klo 20 jälkeen, kiitoooooooosssssss :LOL: :LOL: niinkuin se nyt noin toimisikin..

Vauhtis POKS 39
 
Ja sitten hypätkää yli seuraava.
Mä en jaksa enää |O .Tänään olisi esikoisen kevätjuhla tarhassa,mies ei tietenkään pääse paikalle joten minun on mentävä eikä oo vaatteita.Yksi mekko joka mahtuu,mutta sitähän ei voi laittaa kun järkyttävät suonikohjut jaloissa (mustelmat luokkaa 15cm x 15cm).Enhän mä sinne farkuissakaan voi mennä,enkä todella viitsisi ostaa vaatteita enää tässä vaiheessa.
ja sitten,taas pitäis mennä labraan otattaan hiivanäytteitä,arvatkaa pääseekö itku kun alapään suonikohjutkin on niin järkyt,niin kiva mennä siihen lavitsalle sorkittavaksi,vielä ottaa tuo kuopus mukaan.
Ja sitten,ei ole ketään tukena,ei kukaan oo kysynyt mun vointia kuin anoppi kerran koko raskauden aikana.No mies tietysti,mutta kateeksi käy kun täällä ihmiset kirjoittaa kun puhelimet soi la:n lähestyessä.Ei täällä vaan soi...
Yksin menossa myös synnärille,tai pahimmassa tapauksessa kahden lapsen kanssa,jos mies nyt sattuu olemaan työmatkalla just silloin.
Itkettää,miksi tää on tällaista :ashamed:
Ja anteeksi taas valitus,kaikki vaan kaatuu päälle.
 
kiitos sectiokokemuksista, en enää muista kuka ne oli laittanut kun pari sivua tekstiä lukasin :ashamed:
ja vielä tuosta käännöstä, sen verran että, ihmettelen silti vaikka kolmas raskaus onkin että jätetään niin viime tippaan, mut kaipa ne sitten ajattelee että kun se olis mulla joka tapauksessa ollut käynnistyspäivä joten jos suostuu kääntyyn niin saadaan heti käynnistettyä sitten.. ja kyllä tää ihan pieni ja siro vauva tulee olemaan niinkuin veljensäkin, samoilla käyrillä kasvaa ja tosiaan molemmat pojat on painaneet vajaa 3kg.
5 päivää maanantaihin :|

liikkumisesta mä en edes lukenut ko. ketjua kun otsikosta jo katoin että alkaa varmaan keittää yli, mutta kyllähän sitä liikkuis ilomilelin jos siihen pystyisi ja nostan hattua kaikille heille jotka siihen pystyvät. me käytiin viime perjantaina korkeasaaressa ja käppäiltiin koko päivä siellä niin mä olin 2 päivää sen jälkeen niin kipeä että hyvä kun pystyin nousemaan seisomaan yms. mielellään kyllä kävisin jos vaikka missä.
 
HelloShitty
synnytyspäivä...hmm..mulla on kaikki tytöt syntyneet alkukuussa eli eiköhän tääkin. jos nyt jotain pitää veikata niin sanotaan vaikka 7.6. ja siks kun sit ois 5, 7, 9 ja 11. eikö se ois hyvä sarja??? :LOL: kolmonen 5.6, kakkonen 9.7 ja esikoinen 11.4. eli se seiska puuttuu. :kieh:
 
Mä olin kanssa eilen eskarin kevätjuhlassa ja ihan farkuissa. =) En viitsi enää mitään isoja vaatteita ostaa,kun on enää se vajaa 3 vkoa jäljellä. Ja oli monella muullakin farkut vaikka kuvittelin että mua katotaan pitkään kun en ole "ykköset" päällä....
Väsyttää hurjasti kun yöt on aika huonoja,vessassa juoksua ja asennonvaihto on tuskaa. Lisäksi vauva on hereillä pariinkin otteeseen öisin. Lupaavaa. :LOL:
Muuttotarkastukseen 1 viikko ja 1 päivä! Sektiopäivän päätöskäyntiin 1 viikko ja 2 päivää. Jee!!!

Serafine ja yöeläjä-Ella 36+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Mutta sitten se järkyttävä uutinen. Paino!! Papsi painaa tällä hetkellä jo 3,800kg.. Lopulliseksi painoksi arvioi 4,500kg!! Meillä loksahti miehen kanssa molemmilla suut auki. Iosa vauvaa me on odotettukin, mutta että nuin isoa?? Onko kellään muulla tulossa jättiläismonsteria kun meillä?? Hyvähän se vaan on että vauva on iso ja vahva, mutta p***u parkaani mä tässä vaan pohdin :ashamed:

Laittoi mulle lähetteen tayssiin ja katsotaan sit sielä että sovitaanko joku käynnistyspäivä. Mä en olis missään nimessä halunnu käynnistystä!! Se sattttuuuuu niiiiiiiiiiiin paljon (kuulemma?)

Raffel ja Peikko-Papsi 37+1
Meidän Aksun painoarvio viime perjantaina oli 4kg ja silloin rv 38+2. Tuosta alakerran mietinnästä tuli mieleeni että meillä mies on hyvinkin herkkähermoinen (kammoaa kaikkea verta jne..) niin sanoin että jos näyttää siltä että touhu menee hurjaksi niin suosiolla ulkopuolelle, en halua häntä kiduttaa. Mun mielestä toisen ei ole pakko olla näkemässä sitä. Mitä hyötyä toisesta on kun makaa pyörtyneenä siellä salin lattialla.

 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhtis:
Meidän Aksun painoarvio viime perjantaina oli 4kg ja silloin rv 38+2. Tuosta alakerran mietinnästä tuli mieleeni että meillä mies on hyvinkin herkkähermoinen (kammoaa kaikkea verta jne..) niin sanoin että jos näyttää siltä että touhu menee hurjaksi niin suosiolla ulkopuolelle, en halua häntä kiduttaa. Mun mielestä toisen ei ole pakko olla näkemässä sitä. Mitä hyötyä toisesta on kun makaa pyörtyneenä siellä salin lattialla.
jep. siks mun ukko ei tuu mukaan. se eka kerta oli sille liikaa. mieluummin otan sinne jonkun joka pystyy olee läsnä, tukea ja kuuntelee. toi asuis kuitenkin ulkona rööki suussa (vaikkei polta enää mutta alkais varmaan uudelleen). :kieh: mitä hyötyy semmosesta olis? |O
 
Taa
Raffel Täällä tehdään myös jättivauvaa! :wave: Synnytystapa-arviossa rv 37+6 oli painoarvio 3700g ja lääkäri meinas, ettei missään nimessä alle 4 kg sieltä ole tulossa. Mietityttää kans, että kuinkahan pahasti sitä repee tai mahtuuko se ylipäätään sieltä pihalle. Mä varmaan kuolen, jos tää menee yli lasketun paljonki. Joka päivä kasvaa kuitenkin lisää...
 
ONNITTELUT JÄLLEEN PIKKUNYYTTIEN PERHEILLE! :flower:

Nyt pitkästä aikaa jotain positiivista. :D Jaloissani on ollut aivan järkyttävän paha turvotus ja eilen illalla sitten keksin (saunan jälkeen) kokeilla niihin ice power -kylmägeeliä. Laittelin sitä ensin muutamaksi tunniksi ja sitten vielä juuri kun emnin nukkumaan ja ihmetyksekseni aamulla oli turvotusta hävinnyt muutaman sentin verran! Ihan hurjan hyvä olo itsellä kun sai taas nilkat melkein normaaleiksi (jäi sitä vielä hiukkasen) ja jalan luiden päällä ei ole hurjaa kerrosta nestettä. Suosittelen kyllä kokeilemaan jos joku ei ole vielä kokeillut!

-maranooka & prinsessa 36-
*viikko enää siihen, kun nämä kaksi aikaisempaa lasta ovat syntyneet. JES!*
 
Onnea kaikille vauvautuneille :flower: Hh,minähän taisin jossain viestissäni sanoa ,ett kekkeri lähtee seuraavana =) nyt Sisu on varmaan laitoksella =) Mulla loppu supistelut siihen,kun tein suursiivouksen,joten täällä ei ainakaan pidä paikkansa,et kun rehkii ni synnytys käynnistyy :headwall: Hirveesti alkanut vaan särkemään mahaa,ei sillain supistele,vaan kipuja tulee ja menee...ärsyttävää...

Mianna : älä sinä huoli vaatteista!!! kaikki ymmärtää varmasti ,jos odottava mamma vyöryy farkuissa juhliin.Meillä on neidin eskarinpäättäjäiset ja siskontytön valmistujaiset tällä viikolla ja kumpaankin aijon mennä farkut jalassa...sitä voi vaikka meikillä tai koruilla sit koristaa itseensä,kun ei vaatteilla "pysty" :D Minä ainakin aijon ilmoitella siskontytön juhliin saapuessani,et sorry,en saanut itseäni bikinikuntoon tänä kesänä :LOL: tuntuu taas kaikki lehdet hehkuttavan bikinikuntoa:) Enemmän mua huolettaa nuissa eskarinpäättäjäisissä se,kun mä märisen juhlat alusta loppuun...

Neiti lähti mummun kans eskarin kevätretkelle.Olis ollut ihana lähteä kans,mutta en jaksa kauaa olla paikoillaan(jaloillani),niin mummu pestattiin sit huoltajaksi...

Tänään kaks viikkoa LA:han...hui... Ryhis ja Seppo 38+0
 

Yhteistyössä