*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mitä te merkkaatte koko ajan??? :eek:
kysyn vaan kun en tajuu mikä idea siinä on. :eek: :ashamed:
Sen takia että mäkin nyt kun päivitän tätä pinoa,niin löydän tämän helposti profiilistani kun tuun taas palstalle ja että olen lukenut kirjoitukset ja tehnyt mahdolliset päivitykset siihen asti :whistle: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Huomenna meillä tai siis Papricalla on se painokontrolli,jännittää onko paino yhtään noussut :snotty:
Teilläkö on ollu sen sorttista onkelmaa? Meillä oli kans esikoisen kans, mutta neitokaisella oli ikää 3 viikkoa kun se sit lähti nousuun, eikä loppua näy :D
 
Lukemassa pikaisesti kuulumisia B)

Täällä poitsua imetellessä tulin katsomaan onko uusia vauvauutisia...lukaisin vain pari viimeistä sivua ja siel ei ainakaan ollut kukaan nyytti uutisia ilmoitellut.

Jeps1:Mun oli helppo harrastaa loppuun asti kun ei ollut vaivoja,kax viimeistä päivää oli vain tosi täysi olo...mullahan oli hirveästi taas lapsivettä,pojan synnyttyä oli isin ja kätilön kengätkin lapsivedessä :D

Poika syö,nukkuu 4-5t unia,hereillä ollessa kakkii ja pissii paljon :D :heart: :D Ja eräskin pissavahinko tullut vaipanvaihdossa,kun en muista laittaa harsoa etupuolelle joka kerta vaipanvaihdon yhteydessä.

Huomenna meen bodypumppiin,isukki heittää sillä aikaa isommat koulun kevätlaulajaisiin ja ottaa vauvan mukaan.

Tänään olin 4 tuntia raksalla siivoamassa pikkupölyjä pois,et voidaan laittaa styroxit ja poika nukkui kuin tukki,vaik kovaääninen imuri huuti vieressä liki tauotta.Yhtä hyvät unenlahjat kuin kaikilla muillakin lapsilla on ollut.

Huomenna käytän pojan passikuvassa ja ilmoitan nimen maistraattiin et saadaan haettua passia jo ennen ristiäisiä.

Kotiuduttiin vasta äsken päivän juoksuilta...Ens viikko on kyl ihanaa,kun lapsil on lomaa ja päivät voidaan viettää vapaasti raksal ja kotona touhuten ja illat jää harrastuksille.

Meil tiedossa pihan mylläystä ja tasoitusta,kun käärmeet on vallanneet tätä tienoota ja pakko saada koko pihapiiri tasaisex,istuttaa osaan pihaan uusi nurmikko,jonka voi sit helposti pitää lyhyenä,ettei käärmeet omaankin pihapiiriin eksyis.

Nyt on poitsun masu täysi,voi siirtyä kotihommien pariin.

Oikein hyvää kesää ja loppuodotusta kaikille.

a-mam ja hurmaava peikkopoitsu 5vrk :heart:
 
Masukainen78
Täällä mmyös PT tai ehkä pitäisi vielä sanoa että epäilys siitä.
Huomenna meno OYSsiin aamulla tarjonnan tarkistukseen ja kyllä jännittää... Kun ei yhään edes tiedä mitä siellä tehdään, alkavato samantien yrittämään kääntämistä tms. viikkoja huomenna kuitenkin jo 37+0.

Esikoinen syntyi 40+5 3800g/52cm eli ihan hyvänkokoinen vaikka ei mikään jättiläinen...

Nyt sitten pelottaa ainakin sektio eikä PT synnytystä uskalla edes ajatella... Sektiossa lähinnä se haavan kipeys, kun oon ollut sen verran huonossa jamassa tän raskauden ajan että synnytystä oon odo9ttanut kuin kuuta nousevaa jotta pääsis taas touhuamaan pihalle ja tekemään kotihommia sekä tietty vähän urheilemaankin ;) kun viimeksi oli synnytyksen jälkeen olo niin mahtavan kevyt...

Mutta kait se niin on että pitää ottaa vastaan se mitä tulee... ja uskoa vain että kaikki menee hyvin.

Onkos joku kuullut joistain tukisukista jotka ehkäisis tukoksia sektiossa...?

Masukainen78
 
Neuvola kuulumisia tältä päivältä:

paino pysyny samassa kun viikko sit eli tähän mennessä tullu 8kg
turvotus +-
RR 128/75
pissa puhdas
Hb 116 :/
sf-mitta 31cm
tarjonta rt
syke +140
liikkeet ++

eipä muuta tällä kertaa :D

noppispoppis & toukkis 37+0 :heart:
 
HS juu mä merkkaan kans aina jos oon lukenu esim 3sivuu mut ei oo mitään sanottavaa.. sit ku tuun seuraaval kerral lukee, ni omast profiilist näkee viimeisimmät keskustelut joihin on kommentoinu ja pääsee suoraan siihen kohtaan mis on viimeks ollu. :)
 
Martsuli
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mitä te merkkaatte koko ajan??? :eek:
kysyn vaan kun en tajuu mikä idea siinä on. :eek: :ashamed:
Mä merkkaan siksi kun välillä vaan luen enkä kirjota mitään ni sitten tiedän mihin jäin eikä täydy kelata montaa sivua miettien että mihin sitä jäi :ashamed:
 
Mies panikoi ihan hirviästi että pärjäänkö yksin kotona jos/kun synnytys alkaa että tajuanko siinä tilanteessa soittaa jollekkin muulle jos hän on töissä eikä pääse tulemaan heti jostain kauempaa..Ja että hoksaanko soittaa ambulanssin jos kukaan ei vastaakaan..En usko että menen niin lukkoon, mies taitaa ressata vähän liikaa.. :) :heart:

Masuha&Piskuinen 36+6 :heart:
 
On sitten nyt häntäluu kipeytynyt päivällisen tutkimuksen jälkeen. Istuskelin juuri lastenhuoneessa lukemassa iltasatua ja asentoa piti korjailla vähän väliä kun kipeytyi. :|

Nilkat muuten on turvonneet ihan järjettömiksi. Enää ei mene kengät jalkaan, onneksi on näin lämmin ja voi pitää feikki crocseja. Nekin tosin jo alkaa puristaa uhkaavasti.. Ja oikeasti en kyllä niillä kehtaisi kaupungilla näyttäytyä, mutta nyt vain on pakko kun ei muutaman viikon vuoksi enää viitsi uusia sandaaleja hankkia.

Lapset ovat kyllä innoissaan kun äitillä on "taikajalat", joihin jää yli sentin syvyinen kraateri kun niitä painaa sormilla. Jotain iloa tästäkin pitää siis kehittää.. ;)

Nyt saunaan :wave:
 
A-mam: sä oot ihan uskomaton kuntoilupakkaus :D Mulla ei tässä odotuksessa ois ikinä ollut puhtia :LOL:
Oletteko te lähdössä heti reissuun, kun olet hakemassa passia ? Meillä ois sama kuvio edessä et pitäis käydä se passi hommaamassa aika nopsaan.

Jeps1
 
kekkeri mahdottomasti onnea koko porukalle. sä suitte pääsit jo "kuulasta"
:D minäkö täynnä oloani :LOL:

augustmam olet oikea teho pakkaus jolla virtaa tuntuu riittävän. olisimpa minäkin yhtä aikaansaava. tosisaan toi pihan nurmikko ehkäisee aika tehokkaasti niitä käärmeitä kun on vähempi piilopaikkoja.

talviturkki on meikäläisen osalta sitten tänä vuonna paiskattu menemään. mutta ryyni ei ollu kylmästä kylvystä moksiskaan. vesi oli 17 asteista kuitenkin jo (pieni lampi) eli viime päivän auringon lämpö vissiinkin lämmittänyt.
olisihin hieman ees sokkireaktioo toivonut mutta kissan viikset.... ei edes harjoitus suppailuja tullut moneen päivään |O |O |O olen jo ryhiksen kannalla meitin la:ssa siis jotain vikaa tai sitten ollaan "hautojia"

tinni ja ryyni (vielä hetken 37+6)
 
Ja mä kun oon luullut ettei urhelua saa harraastaa suunnilleen ennen lopputarkastusta??? Kohdunlaskeuman takia?? Korjatkaa jos oon väärässä?

JEPS ootko vielä innostunut hankkimaan sitä Strolleria vai-mikä-kummajainen-se-sisarus-hässäkkä nyt olikaan??
Ja muistatko mistä niitä sai parraiten tilattua?

Huomenna koululaisten kevätjuhla illalla ja saa alkaa vähitellen laskeutumaan kohti kesää! Maanantaina aloittaa meidän kesätyöläinen,, niin ihanaa,, saa tehdä rauhassa inspiksen mukaan hommia kun ei tarvitse keskeyttää hommia (lue:päiväunia :LOL: ) lasten äitiäiti- huutoihin.

Ei mitään ihmeitä-- elämä jatkuuu, hymyillen. Miinusta tulee siitä etten ole pariin viikkoon jaksanut vaivautua salille hydrobiciin, mutta oon ajatellut että mä saan jo tässä vaiheessa raskautta ollakin vähän laiska ton liikunnankin suhteen?

Piltti ja nestori 36+4

ps. KLEO mua jännittää joka kerta kun täällä käyn että ootko vielä kasassa,, päivä kun vaan eroa lasketuissa :D
Kadekade iskee jos ehdit kamalast ennen mua punkeemaan :ashamed:
Todennäköisesti niin käy kun mulla menee hulluna yli kuitenkin. taas. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Äitipolilta kotiuduttu. :wave:

Prinsessa oli pikkuinen, ihan kuten aavistelinkin. :) Lääkäri sai ensin vauvan painoarvioksi 2,2kg, elivain sata grammaa enemmän kuin kuukausi sitten.. Mittaili sitten aikansa ja jossain vaiheessa naurahti, että nyt tuli kilon heitto. :whistle: Kerroin, että meidän vauvat on olleet hurjan lyhyitä syntyessään (kuopus 43cm) ja monen mittauksen jälkeen päätyi antamaan kokoarvioksi 2,6kg. Samankokoinen vauva siis olisi tämä "sokerivauva" mitä nämä aikaisemmatkin.

-maranooka & prinsessa 35+6-
Täällä kans vauva oli 2600g rv 35+6.. Reisiluusta arvio oli pari viikkoa pienemmiltä viikoilta et vastas jotain 33+.. olin ihmeissäni niin sanoi vaa et lyhyempi saattaa sitte olla vauva.. Kuinkahan paljo lyhempi?? ja onko haittaa muuten kasvulle? aapuuva..

ääh, kuinkahan lyhyt vauva lie sitte tuloillaan.. :ashamed: mutta se lääkäri sanoi et kaikki kunnossa ettei enää tartte kontrolliin tulla eli eikai hätää?!?! :eek: Joooo..

Mutta, mä painun sänkyyn kattoo elokuvaa, tää vauva on puskenu mua koko päivän, tärissy tuolla ja potkinu kunnolla :kieh: Jospa se vaan tahtoo syntyä :D

kleo ja vaava 36+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
ps. KLEO mua jännittää joka kerta kun täällä käyn että ootko vielä kasassa,, päivä kun vaan eroa lasketuissa :D
Kadekade iskee jos ehdit kamalast ennen mua punkeemaan :ashamed:
Todennäköisesti niin käy kun mulla menee hulluna yli kuitenkin. taas. :wave:
:LOL: enkait mää poksahda ennenku tuossa heinäkuun alussa.. no en tiiä alkaiskohan tuo synnytys ilman ennakkovaroitusta? :D
 
Prinsessa syntyi perjantaina, paino 3,450 pituus 49 cm, viikkoja 39+5, (alunperinhän se mun laskettu aika oli kesäkuun alussa, mutta siirtyi silloin ultrassa aikaisemmaksi...)

Onnea muille vauvan saanneille ja voimia loppuodotukseen ja synnytykseen muille :heart:
 
Kekkerille perheineen oikein paljon onnea pienestä tytöstä! :flower: :flower: :flower:

En tiedä alkaiskos täälläkin tulemaan jo vähän ennusmerkkejä siitä että synnytys on edessä ennemmin tai myöhemmin... Jotenkin on omituista jomotusta ollut pitkin päivää... en suppareiksi usko, mutta olo on selkeesti erilainen kuin aiemmin... Viime yönä luulin että lapsivettä alkaa tihkumaan kun lorahti jotain vähäsen, mut ilmeisesti olikin vaan tosi ohutta valkkaria kun ei oo sen jälkeen näkyny...

Täällä kans yx jonka mahasta kuuluu erilaisia ääniä napsumista ym. Täytyypä mainita huomenna neuvolassa... Oon kans välil oottanu et tuleeko lapsivedet kun on "poksahdellu"...

Meiän esikoinen syntyi pt:n takia sektiolla. Katetri kirveli aluksi, mutta puudutus vei kirvelyn pois ja ei siitä enää sen jälk. ollut niin haittaa... Heräämössä olo ajan vauva ja isä saivat olla vierelläni, mikä oli aivan ihanaa... Pahinta oli se kun hb laski 86 ja en jaksanu edes istua. Se korjattiin seuraavana pvänä parilla pussilla verta niin sitten alko olokin kohenemaan...

Joku kyseli tukisukista, niitä saa esim. instrumentariumista. Ja meillä sairaalan kanttiinikin myy tukisukkia, en tiedä onko muissa sairaaloissa tällästä käytäntöä. Täälläkin täytyy olla mitat mukana jos menee kanttiinista ostaan. Eli jalan ympärysmitta pohkeen paksuimmasta kohdasta ja mitta polvitaipeesta kantapäähän.

Nalle-emo ja pikkunalle rv 39+0
 
Kertokaas synnyttäneet synnytystä ennakoivista tuntemuksista ym..?Miltä ne synnytyssupistukset tuntuu..?

Ja jos lapsivesi tuleekin tiputtelemalla ja itselläni on koko odotuksen ajan ollut valkovuodontulo runsasta, niin tunnistanko koska lapsivesi on lapsivettä?

Pitää tälläisiäkin nyt sitten kysellä... :)

Masuha&Piskuinen 36+6 :heart:
 
Täälhän on taas tapahtunu!! Isot onnittelut Kekkerille ja Mantelinkukalle :flower:

BV Mä en kyl ymmärrä tuota hösäämistä ton lisämaidon kans :/ Siis jos äitillä maito riittää ja vauva voi hyvin ja on tyytyväinen, niin jotenkin tuntuu, et liianki herkästi ollaan tunkemassa korviketta. Mut mä oonki tällanen "imetysterroristi" kuten joku harmaa joskus asian ilmaisi :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
ps. KLEO mua jännittää joka kerta kun täällä käyn että ootko vielä kasassa,, päivä kun vaan eroa lasketuissa :D
Kadekade iskee jos ehdit kamalast ennen mua punkeemaan :ashamed:
Todennäköisesti niin käy kun mulla menee hulluna yli kuitenkin. taas. :wave:
:LOL: enkait mää poksahda ennenku tuossa heinäkuun alussa.. no en tiiä alkaiskohan tuo synnytys ilman ennakkovaroitusta? :D
No mulla siis viides raskaus, ja joka kerta on synnytys alkanut ilman ennakkovaroitusta,, siis mulla ei ole MITÄÄN tuntemuksia ennen ku vuorokautta ennen syntymää... kertalaakista alkaa supparit jotka sitten voimistuu ja tihenee niin että synnytyksen kesto on papereissa kolmesta tunnista yhdeksään,,
ja joka kerta rv 41-42,, :eek:

että näinkin voip mennä :p


 

Yhteistyössä