*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Synnytystapa-arviossa käyty..Tämän hetkinen painoarvio 2800g ja syntymäpainoarvio 3500g..Vauva mahtuu syntymään kuulemma ihan normi alateitse..Eikä lääkärin mukaan mene varmaan yli lasketun ajan..!Jes!

Kortissa lukee kohdunsuusta oli: pehmeä, auki 1cm ja pituus 1,5cm..

Lapsivettäkin oli kuulemma normaalisti!

Viikon päästä normi neuvola, noista teidän kirjoituksista piti muuten kysyä että kerrotaanko teille normaalissa neuvolassa siis myös kohdunsuusta että kuinka paljon on auki vai missä teille niitä noin usein sanotaan??

Masuha&Piskuinen 36+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Viikon päästä normi neuvola, noista teidän kirjoituksista piti muuten kysyä että kerrotaanko teille normaalissa neuvolassa siis myös kohdunsuusta että kuinka paljon on auki vai missä teille niitä noin usein sanotaan??

Masuha&Piskuinen 36+5 :heart:
Meillä on neuvolassa terkkarina kätilö, joka kokeilee tarpeen mukaan myös kohdunsuun tilanteen, mutta esikoisen aikana kun oli terkkarina ihan terveydenhoitaja, niin se ei koskaan kokeillu, vaan aina piti mennä kontrolliin joko neuvolalääkärille tai äitipolille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
*merks* ja me kun mentiin Koksissa synnäriltä vuodeosastolle,niin siellä oli meitä varttumassa liberon kassi ja se pampersin pahvisalkku :D
Kauheesti oli niissä molemmissa paperia! Siis niitä esitelippuja ja lappuja... :/ Heitin kaikki järkilaidastaan paperinkeräykseen... :whistle:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Synnytystapa-arviossa käyty..Tämän hetkinen painoarvio 2800g ja syntymäpainoarvio 3500g..Vauva mahtuu syntymään kuulemma ihan normi alateitse..Eikä lääkärin mukaan mene varmaan yli lasketun ajan..!Jes!

Kortissa lukee kohdunsuusta oli: pehmeä, auki 1cm ja pituus 1,5cm..

Lapsivettäkin oli kuulemma normaalisti!

Viikon päästä normi neuvola, noista teidän kirjoituksista piti muuten kysyä että kerrotaanko teille normaalissa neuvolassa siis myös kohdunsuusta että kuinka paljon on auki vai missä teille niitä noin usein sanotaan??

Masuha&Piskuinen 36+5 :heart:
1. no siihen ei kannata kuitenkaan luottaa. mulla oli ihan hyvissä ajoin kolmosen kaa paikat pehmeet ym. mutta yli meni silti. ja Sisullakin ollu paikat auki moooonta senttiä jo monta viikkoa.

2. ei meillä ainakaan katota. se vika lääkärikäynti on rv 36 ja siinä katotaan mikä on tilanne. muuten ei. meillä se neuvolatäti ei kertaakaan laita mitään sinne alakertaan. :D
 
masuha1 meillä ei ainakaan tavis ä-neuvola täti kato tota tilannetta. vois olle eri asia jos jotain kriittistä olis.

huomenna neuvola ja tyksin erik.lääkäri soitti tänään noista sokruista. ei mitään kummempia kuin nyt taas lisätään määrää pikkuhiljaa että saatais vielä aamusokrut alas. mua jurppii tällähetkellä ja lujaa. miksi eivät käynnistä tätä ni pä'ästään koko sokereista ja minä isosta vatsasta ja mies pääsis jo isyyslomalle.
nää vikat viikot sille varmaan rankkoja kun odottaa jo pääsevänsä tuosta hullunmyllystä hetkeksi vapaalle :D tänne koti hullunmyllyyn.

supistuksista on ollu puhetta :D :D :D eli mulla ainakin noissa edellisissä' supparit olleet selkeesti kivuliaimpina just selässä. tuolla ala selässä oli viimeksi pari pistettä joista ukko paino synnytyksessä ni teki kutaa.... sit joku tunti ennen synnytystä mulla alkanut tuntuu myös reisien yläosasta kun rajuimmillaan päällä suppari. muuten auttaneet sellaset vatsatanssi värinät kipuun mutta ton vaiheen jälkeen tulee vaan tunne että lähtee jalat alta kun rupee olee lihaksetkin vissiin jo väsyjä siinävaiheessa....

arvatkaa kenen kaula paloi änään ihan kirkkaanpunainen ja naamakin punoittaa. esikoinen kysyi iltapalalla että miksi sun kaula on noin punainen. pitäee siis kaivaa jostain tuo aurinko rasva.

palanut tinni ja ikikoteloitunut ryyni 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
*merks* ja me kun mentiin Koksissa synnäriltä vuodeosastolle,niin siellä oli meitä varttumassa liberon kassi ja se pampersin pahvisalkku :D
Kauheesti oli niissä molemmissa paperia! Siis niitä esitelippuja ja lappuja... :/ Heitin kaikki järkilaidastaan paperinkeräykseen... :whistle:
Mä kasasin kaikki "roinat" siihen pahvisalkkuun ja annoin siivoojalle ja sanoin et vie tää pois :whistle: Ei viittiny niitä kaikkia turhia lippulappuja kotiin viedä =)
 
HelloShitty
huomenta! :wave:
hereillä taas hyvissä ajoin. pitäis heti ysiltä lähtee shoppailee samalla kun vie lapset eskariin ja tarhaan. mennään kaverin kaa käymään kahvilla. pientä piristystä epätoivon keskellä. :D illalla on eskarilaisen kevätjuhla ja ei kyllä irveesti nappaa mennä sinne juhlaväen sekaan kun mitään ei mahu päälle eikä oikein viittis mega-vaatteitakaan kauheesti ostella enää. |O

nyt laatimaan ostoslistaa..vielä puuttuu muutama kama sairaalakassista. :D

vauvauutisia odotellessa! :attn:
HS ja J rv 38+5
 
huomenta vaan!
eipä uutta tämän katon alle, tänään tartteis vähän siivoilla kun on pojat tänään ja huomenna hoidossa, ihanaa kun saa hetken levon leikeistä :ashamed: pääsärkyisenä on aika raskasta kökkiä lattialla ajamassa pikkuautoilla..
huomenna tai perjantaina olis tarkotus sitten mennä viimiset vauvaostokset tekemään, eipä nuita enää paljoa olekaan perussettiä puuttuu.
eilen yritettiin miehen kanssa vähän häätää siiriä yksiöstään, saunoin oikeen urakalla ja vähän harrasteltiin sitä mukavaa S:sää mut eipä siitä kovin montaa supparia aikaseks tullut joten minä en edelleenkään poppaskonsteihin usko :saint:

kovin on hiljasita täällä nyt.. onko ihan oikeesti monet jo lähteneet vauvaa hakeen..
mammanpojat ja vatkulipalli ainaskii on hävinneet.. täytyykin lähtee lunttiin listaa että kuka muukin on hävinnyt :attn:

umayya + siiri 37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Aattelin vaan tulla kertomaan että mulla on ihana mies :heart:
Se oli siivonnu makkarin sillävälin kun mä kävin suihkussa. Ja patisti mut sänkyyn kun tulin suihkusta. Nyt mä täällä makoilen sängyssä läppärin kanssa kun se suorittaa tuola suursiivousta. Välillä vaan huikkaa että haluaisinko mä jotain :D Ihana :heart:
vau!!!!!!!! nauti! :heart:
tahtoo kans hemmotteluu! |O *kade*

meillä ainakin jaetaan mun tietääkseni noi liberon laukut synnärillä. ja pitäis muuten saada ne martta-sukat myös sieltä. :whistle: te jo vauvansa saaneet; saitteko sukkia? :attn:

ei muuta! :D
joo, saatiin marttojen sukat. heti ku oli synnyttäny vauva vietiin, mutta sukat tuli. :D ettei ihan tyhjin käsin tarvinu olla. saatiin vielä toisetki sukat, ne oli jostain kelalta.

alkakaahan jo synnytellä niitä vauvoja! =)
 
Huomenta.
:'( Esikoinen ja pienempi koira lähti eilen pakon sanelemana mun vanhemmille hoitoon 100km päähän, ja mulla on ihan hirvee ikävä niitä!! NYT JO!! :( Tulee ne torstaina (+ äiti viikonlopuksi ), mutta siitäkin huolimatta täällä on nyt ihan liian hiljaista.
Sain peräti nukuttua viime yönä!! Illalla olin miehelle pihahommissa vähän kaverina, ja sit myöhemmällä kyllä supisteli taas kiitettävästi.

Tässäpä olisi pötsi, tältä aamulta...
Sisu ja Minni 38+5 :heart:
 
masuha : mulla ne on seuranneet sokerin takia tuota vauvan kokoa ja sit sairaslomien jatkuvuuden takia olen joutunut ramppaamaan äitiyspolilla,niin siksi mä olen niin monesti kuullut mikä tilanne jalkovälissä :D nyt vielä 5.6. (sillon RV39+2) katsotaan vielä paikat ja vauvan koko...mutta mä pysyn nähtävästi ummessa tinnin kans...onkohan tinni meidän lasketussa ajassa jotain vialla,kun kumpikaan ei taida päästä synnyttään :LOL:

Täällä ei oikein mitään...yöllä tunsin unen läpi muutaman menkkasupistuksen ja maha oli ihan kivikova.oli hauskan tuntonen ,ku sepon kroppa tuntu samalla ihan selvästi,oli maha niin pinkeenä....liitoskivut ilmoittelee olemassa olostaan,mut lähdemme neidin kanssa shoppaileen juhlakenkiä ja eskariopeille lahjat...

Aurinkoisen päivän terkuin :ryhis ja seppo 37+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
ohoh,onpas sisulla masu alhaalla =) voin sanoa sulle niinku mulle sanottiin eilen,et : on se sulla lasti kannettavana :D
Niinpä. Saan pian nostaa mahaa käsin, että pääsen alemmaksi istumaan, ja sohvalta en tahdo enää päästä kunnolla ylös... :kieh: Että joko uskotte, että voisin luopua tästä mahasta?? :kieh: |O
 
Martsuli
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
ööö...onko mulla mennyt jotain pahasti ohi kun en oo huomannu että vatkulipalli on vaihtanukkii nikkiä :ashamed: :LOL: (joo mulla ei näytä olevan elämää palstan ulkopuolella :saint: )

:wave: Hei vaan joo :D
Mä vaihdoin sen jo aaaikoja sitten mutta eipä siitä sen enempää :)

Täällä oli siivous operaatio eilen ja tänään jatkuu.
Eilen sain kaikista huoneista kaerättyä romut (paljon olikin) Imuroitua ja pyyhittyä pölyt. Nii ja tietysti matot pihalle. Tänään täytyis jatkaa ja imuroida uudestaan, mennä tamppaa matot, pestä lattiat, pestä pyykkiä, mahdollisesti pestä yks matto juuriharjan kanssa kun ei oo painepesuria ja pyyhkästä tasot vielä uusiks |O Mä en HALUU!! |O |O
Ikkunat tarttis pestä mut en kyl varmasti!'

Torstaina olis lääkäri neuvola mut siitä sillon sitten lissää :)
Mä painelen kahville :D

Poks 37+0 :heart:
 

Yhteistyössä