*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

täällä tänään koottu trampoliinia ja kuunneltu malttamatonta murinaa. ajateltiin sellainen (säästöpuullorahoilla) hommata kun ei varmaan tuu reissattuu tänä kesänä kovinkaan pitkälle mihkään "erilaiseen paikkaan" vaan pyöritään näissä tutuissa nurkissa.
(säästöpuullo= 1,5litran finlandiavotka pullo jonka kaatokorkki söhittypois. sisälle mahtuu julmetusti kolikoita. ainoostaan 2e ja 50cent. ei mahu, oli täynnä ja siinä oli 220e) eli aika hyvin mun mielestä.

kirpparilla kävin kans pika pyörähdyksellä kaarinassa ja mukaan tarttui hammasmukeja vaunuun, sänky frotee, puuha-pete vhs, levikset kakkoselle ja kaikki tuli yhteishintaan alle 5e.... eli aika edullisesti. sitten kävelin puolen pihan nurtsin kun mies ehtii trampoliinin alta puolet jo ajaa kirppis reissun ajan.

olotilassa ei muuta mutta iltaisin alkaa olla kankee fiilis. muuten ihan ok... eli täällä posotellaan.

tinni ja ryyni 37+4
 
Moro!

Sitä ollaan nettipimennossa oltu muutama päivä ja jatkuu.. Onnea kauheesti vauvan jo saaneille! :flower: :heart:

Olin siskon vauvaa katsomassa ja muuten jeesaamassa.. Oli kiva olla avuksi! :D

Itellä neuvola aamusta, ei taida Turo olla vielä tulossa. :kieh: :D

Lisbet ja Turo 38+6
 
Parin tunnin päästä synnytystapa-arvioon!!

Mulla iski yhtäkkiä kamala turvotus jalkoihin,nilkoista alaspäin!Ollu jo kolmatta päivää..!!Eilen aamulla en meinannut päästä edes sängystä ylös kun jalkoihin sattui niin paljon!Auts! :(

Tänään oon valokuvausmallina,musta otetaan masukuvia, sellasii fantasiakuvia...Ihan vaan siks et haluun muistoks mahakuvia itelleni!!Tulee hienoja!! :)

Masuha&Piskuinen 36+5 :heart:
 
Tänään 38+0, muistin juuri että menkoista laskettuna jo 39+1 :eek: mut kyllä tuo 38+0 taitaa olla lähempänä totuutta =)
Huomen aamulla neuvola.

Ja multa kuuluu edelleen tosi teräviä napsumisia mahasta, mitähän ne vois olla? tämän vauvan kanssa niitä on kuulunut paljon!

Ls ja 38+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja möhöeläin:
Minusta on jotenkin koomista kun niin monet täällä puhuu juhannuksesta kuin se olisi joku ultimate viimeinen aika olla enää raskaana; minullakin on la vasta viikko juhannuksen jälkeen ;) Että katsotaas kuka täällä ihan oikeasti sitten on perää pitämässä!

Möhis ja Fantti 35 POKS!
Mulla olis juhannusaattona viikkoja 42+1, eli totta totisesti toivon, etten ole enää yhdess' paketissa sillon... :x
:D ok - ymmärrän pointtisi! Eiköhän sinulle kuitenkin tule lähtö aiemmin!!
Ja muillekin, en mitään pahaa tuolla "koomisuudella" meinannut, kunhan vaan välillä hymyilyttää että täällä nyt ainakin ollaan juhannuksena yhes koos mikäli vanhat merkit paikkansa pitää =) :flower:
 
:flower: Onnea A-mam, MM83 ja Vanttu80 vauvoista :flower: ! Täytyy vielä sinnitellä kuukauden verran ite, mutta aikahan menee tunnetusti nopeesti... Ainakin jälkeenpäin ajatellen :LOL: ! Viikon päästä lääkärineuvola ja sit alkaa viikottaiset käynnit nlassa. Kun ei helteet alkais ennen heinäkuuta, nää mitä nyt on lämmintä ollu teettivät ekat turvotukset. Hauskaa viikon alkua kaikille, lähen tästä tallihommiin ja sit Pätkän vaatteiden pesuun :wave: ! Tilsa ja Pätkä 35+3
 
neuvolakuulumiset sitten:

RV 37+0
paino 66.4/ +1100g/vko nyt yhteensä siis tullut n. 11kg
turvotus -
RR 110/70
pissa prot. + gluk -
sf 33
lapsivesi N
PT
syke 190-160 (jumppahetki joten ei kai mitään hätää )
liikkeet ++

neuvolassakin vähän ihmeteltiin kun on jätetty näin viimetinkaan tuo kääntöyritys, pitäisi kuulemma nyt tällä kuluvalla viikolla asialle jo jotain tehdä, mut tosiaan mulla se aika vasta ensi maanantaina.. no kai ne sitten siellä polilla tietää mitä tekeevät..
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Kauhean hiljaista tässä pinossa tai sitten te olette niin kyrsiintyneitä oloonne,tsempit :hug:

Tai kohta niitä vauvauutisia alkaa ilmaantua,maranookalle ainakin taisi tulla lähtö :heart:
mä oon ainakin yks niistä joilla juttu otsassa. :wave:
oon siivonnu koko päivän ja sen jälkeen levänny. ootan tässä että nelosen leffa alkais muuten ei oo mitään jännää tiedossa. :kieh: |O :headwall:
Kotiin sitten kuitenkin jäin. :) Supisteli reilut kolme tuntia 5-2min. välein kipeästi (ja koventuen), mutta loppuivat kuitenkin kotona. Ennen näitä tuli jo kaksi tuntia 10min. välein myös suppareita.. Olen vähän sellaisilla linjoilla, että sairaalaan en mene kuin vasta ihan loppuvaiheessa kun asutaan tosiaan alle kahden kilometrin päässä.. Eipä ne vielä mitenkään tällasilla viikoilla vauhdittaisikaan vauvan syntymistä, eli turhia reissuja en viitsi tehdä.

Eli odottelua vieläkin. ;) Tosin eilen alkoi olla jo vähän kireyttä tunnelmassa kotona kun itse olin omissa ajatuksissani sekä vähän turhan ärtyisällä päällä ja odotelin josko supparit alkaisivat taas. Mies parka taas on täysin sen tiedon varassa mitä sille annan. Jokaista supistusta en viitsi raportoida ja herätellä turhaan toisen jännitystä. Tulihan sitä jopa vähän tiuskittua turhasta..

Omat ajatukset pitäisi saada jotenkin kokonaan pois koko synnytyksen odottamisesta (vauvahan tulee kun on tullakseen). En kykene tässä turvonneiden, puutuneiden ja kipeiden sormieni kanssa edes tehdä mitään askarteluja/ käsitöitä/ soitella pianoa tms. jotka ovat minulle SE juttu, joka auttaa aina rentoutumaan ja jaksamaan.. Odotuksen loppumetreillä sitä vasta onkin oikeastaan huomannut, miten tärkeitä nämä omat harrastukset ovatkaan, kai se on vähän sama kuin terveyden kanssa, ettei jotakin asiaa vain ajattele tai osaa arvostaa riittävästi ennen kuin sen menettää. Toivottavasti saan käteni taas jossain vaiheessa vauva-aikana toimimaan!

Huomenna on äitipolilla ultraan aika ja en tiedä katsovatko sitten myös mitä supparit ovat saaneet aikaan.

-maranooka & prinsessa 35+5-
 
ruuhkaisen loppuviikon älkeen rauha näyttää laskeutuneen tähän pinoon.

mulla ollut harvakseltaan nyt noita neuvoloita. viimeksi oli ä-polilla 15päivä ja huomenna kotikunnan neuvola vasta. eli ei niin turhan usein o syynätty :D
ryynin liikkeitä ei voi olla huomaamatta kun taitaa pikkuhiljaa iskeä ahtaus hälle ja pepputunkee oiken tissin alle ja kantapäät vasemmasta kyljestä palloksi ulospäin....
mutta ä-polin lääkäreitä lainatakseni. eihän maha ota vielä kylkiluiden kaariinkaan kiinni ni ei voi olla hankala olla :D

nyt ulkoilemaan ....

tinni ja ryyni 37+5
 
Näyttäis tosiaan, ainakin väliaikaisesti, tämä pino tosiaan rauhoittuneen.

Tänne ei mitään erikoista, toissa iltana/yönä oli masu tosi oudon tuntunen ja harkkasupistuksiakin tais tulla ihan urakalla, mut eipä mitään sen kummempaa. Eilinen oli ihan tavallinen päivä, samaten ku viime yö - eli ei täällä ainakaan olla synnärille suuntaamassa!

Huomenna ois taas äippäpolireissu edessä ja saa taas kuulla missä vauvelin koon suhteen mennään. Keskikäyrällähän nyt on kyl koko ajan menty..

Kyl nämä loppuviikot on sit pitkiä.. ja todella toivoisin tän vauvelin syntyvän ihan piakkoin ettei vaan pääse liian isoksi kasvamaan! (mulla kun on kamala kammo kaikkien repeämien, imukuppien ym. suhteen, sen siitä saa ku katsoo liikaa synnytysohjelmia ja lukee kauhu synnytyskertomuksia..)

Pirtsi80 37+2
 
Onnea vauvautuneille :flower:
Itse yhdessä koossa, menkkajomotuksia ollut nyt jonkun aikaa ja jalat...tulee pikkuhiljaa mieleen ne BV:n jalat :$ sormet menee samaan kategoriaan :snotty: muuten olo suhteellisen hyvä ja maha laskeutunut ja hengitys helpottunut :)
En taas tämän enempää jaksa runoilla....
Pa-mi ja sintti tasan 36
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
neuvolassakin vähän ihmeteltiin kun on jätetty näin viimetinkaan tuo kääntöyritys, pitäisi kuulemma nyt tällä kuluvalla viikolla asialle jo jotain tehdä, mut tosiaan mulla se aika vasta ensi maanantaina.. no kai ne sitten siellä polilla tietää mitä tekeevät..
no on todellakin!! :eek:
toivottavatsi vauvalla on vielä tilaa kääntyä. eihän sitä ikinä tiiä jos se vaikka itekin tajuis kääntyä ennen sitä toimenpidettä. :D tsemppiä!

hitaasti menee juu. :|
voin rehellisesti sanoa olevani tositosi pettyny jos tää ei tuu toukokuussa. :ashamed: :snotty: tuskin tulee mutta ois kivaa jos olis toukuvauvakin. kun kesävauva jo löytyy. :D :saint:

eipä muuta...väsyttää väsyttää...

HS ja J rv 38+4

ps. onneks neuvola vasta perjantaina. ei nyt nappaa mennä sinne neuvolaan yhtään. :kieh:
 
Heips!

Ihana ilma ulkona.Päätin lähteä vähän lenkille ja siellä vierähti sellaset pari tuntia.Ihanaa oli kävellä tuolla metsässä.Teki kyllä hyvää.Ei tullut kylläkään supistuksen supistusta :kieh: mutta järkky turvotus sormissa ja jaloissa..yöks.
Eilen mun vatsa oli aamusta iltaan aivan sekasin.Ajattelin jo et joko se lähtö on tulossa mut rauhoittui sit tuo vatsa yön aikana ja tänään taas ihan ok olo.

Saas nähdä kuka lähtee seuraavaksi nyytin hakuun :whistle:


sankofa & bongos 36+6( huomenna poksuu viikot) :heart:
 
HS mä vähän epäilen että kääntyy, ei oo minkäänlaisia elkeitä siihen suuntaan siirillä. ja pylly tuntuu olevan aika alhaalla joten se kääntöyrityskin varmaan menee ihan mettään.. koko tilanne ressaa mua aika lailla mut päivä kerrallaan tässä on mentävä, toisaalta toivoisin että alkais nyt itekseen syntymään mut tuskin tulee tän viikon aikana, ja kiire ei tosissaan edes olis vielä, päänsärkyä en vaan oikein jaksais, ei ole kiva vetää panadolia ja tramalia vuorotellen..

ja tosiaan miks tää pino on hiljentynyt ihan kamalasti :D kaikki on lähteneet hakeen nyyttiään ;)

miten sä LS saat tän viikon kulumaan? eikös sullakin ollut se aika 2.6.?

kysytääs nyt tästä pinosta vielä onko kellään kokemusta pt-synnytyksestä?? ja hyviä sectiokokemuksiakin otetaan vastaan, kun sekin päätös pitää tehdä..
anteeks kun jauhan tästä mut mietityttää niin pirusti..
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Tuli sitten lauantaina käytyä harjoittelemassa sairaalassa. Aamulla käytiin miehen kanssa synnytysvalmennuksessa ja siellä alkoi jo tuntumaan supistuksia ja selkäsärkyä. Päivän aikana ensin 10 min välein ja illalla 5 min välein. Ooteltiin pari tuntia ja sit päätettiin lähteä käymään tarkistuttamassa tilanne. No käyrille päästyä supistukset rauhottui ja käytiin kätilön ehdotuksesta puolen tunnin lenkillä ja takaisin käyrille. Lenkillä supistuksia tuli tasaiseen tahtiin mutta taas kun käyrille päästiin niin hiljentyi. Lääkäri tutki ja kappas sentin auki mutta kaulaa jäljellä 2cm. Nyt sitten odotellaan miten kauan menee, selkään ja alamahaan koskee aikasta lailla kokoajan, supistuksia silloin tällöin.

Painoarvio oli 2900g ja lantion mittas samalla ja sanoi että sopisi vaikka poikittain tulemaan kun olen niin pitkäkin :LOL: Hölmönä ensikertalaisena kysyin tietysti että kuinkas akuan tässä vielä menee niin katilö naureskeli ja sanoi että heidän työ olisi kovin helppoa jos voisivat ajanvarauksen antaa :LOL:

Limatulppaa ei ole enää enkä ole kyllä sellaista huomannut että olis tullut uloskaan. Verta kyllä tuli ihan kivasti tuon sisätutkimuksen jälkeen, arvaa säikäyttikö.

Topoca + pikkuinen 36+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
miten sä LS saat tän viikon kulumaan? eikös sullakin ollut se aika 2.6.?
Juu on. 2.6 pitää olla nkl:lla osastolla klo. 8.30

En tiedä oikein itsekään et mitä tekis :D
Onneksi nyt on sentään joka päivälle jotain pientä puuhaa ja ohjelmaa olemassa, mut hitaasti tuntuu kyllä päivien tunnit kuluvan :/ Mut en jaksais mitään hirmu siivouksia tms. muutakaan tehdä ajankuluks, ei vaan huvita.

Miltä se muuten tuntuu kun sulla on vauva perätilassa? tunnetko/ erotatko sen itsekin?
En ole meinaa mitenkään varma tällä hetkellä oman vauvan asennosta :whistle: aamulla kyllä vaikutti olevan rt, mut sit taas välillä saattaa käydä poikittain, ja heräsipä tuossa yksi päivä epäilys että jos onkin pt :eek:
Ei siis toisinsanoen mitään tietoa miten päin tämä vauva asustaa...
 
LS kyllä sen huomaa, kova pallo painaa tuossa oikean rinnan alla, istuessa tekee melkein kipeää, rintaliivejä ei kykene oikeen pitää, ne onkin vaan silloin päällä kun ei olla oman porukan kesken tai ollaan liikenteessä, ahistaa |O . potkut tuntuu lantionluiden välissä, virtsarakossa ja kohdunsuulla, terävä käsi /kyynärpää tunkee vasemmasta kyljestä ulos niin sen erottaa hyvin että ne on jalat jotka mottii tonne alaspäin, on sen verta enemmän voimaa. muistan noista poikien odotuksista hyvin että ei painanut näin kauheasti kun olivat oikeen päin..

mä olen muutamalle päivälle varannut tekemistä mutta kun ei tän pään kanssa jaksa hirveesti touhuta ja mennä on mun oleminen pääasiassa kotona huilaamista, en jaksa oikeen ulkoillakaan.. toisaalta saisin mennä sairaalaankin mut en mä jaksa sinnekään makaamaan mennä, kun ei ne muuta tee kun ottaa käyrää ja makoiluttaa :saint:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
LS kyllä sen huomaa, kova pallo painaa tuossa oikean rinnan alla, istuessa tekee melkein kipeää, rintaliivejä ei kykene oikeen pitää, ne onkin vaan silloin päällä kun ei olla oman porukan kesken tai ollaan liikenteessä, ahistaa |O . potkut tuntuu lantionluiden välissä, virtsarakossa ja kohdunsuulla, terävä käsi /kyynärpää tunkee vasemmasta kyljestä ulos niin sen erottaa hyvin että ne on jalat jotka mottii tonne alaspäin, on sen verta enemmän voimaa. muistan noista poikien odotuksista hyvin että ei painanut näin kauheasti kun olivat oikeen päin..
mulla tuntuu ihan samanlaiselta mutta tää baby on kyllä rt. :D
 

Yhteistyössä