*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Taa
Onnea mm83 ja vanttu80!
Oonkohan edes kaikkia muistanu onnitella, jotka on vauvautunu? Tuntuu, että näitä alkaa ropisemaan kuin sieniä sateella.

( . ) Koko päivän on supistellu. Välejä en oo kellottanu. Veikkaisin, että 10-15 minuuttia on aika lähelle totuutta. Esikoisesta supisteli kolme päivää kipeesti ennen kuin lähtö viimein sitten tuli eli mulla ei oo mikään kiire vielä :D ( :headwall: ) Lapsenvahdillekin jo soittelin, että on hälytysvalmiudessa, jos tää nyt päättää viikon sisään tulla.

Taa ja sykerö 38+3
 
MM83:lle ja Vanttu80:lle ONNEA :) :flower:

Itsellä on eilisen ja tän päivän enemmän vihlaillut alavatsasta kun koskaan tän raskauden aikana. Nopeasti ei parane kävellä kun harjoitussuppareita tulee aika ajoin. Kai se masu alkaa pikkuhiljaa valmistautumaan synnytykseen, tosin edelleen uskon sen menevän yli lasketunajan. Ajattelin että menisin ensi viikolla käymään porukoilla vaikka yökylässä, että saan paremmin rentoutua. Kotona se ei tunnu onnistuvan, kun on kokoajan jotakin tekemistä tai asioita mielenpäällä. Saas nähdä toteutuuko suunnitelma.

Lissu ja jätkänpätkä 38+4
 
Vanttu80

Oliko saleissa ja osastolla kuinka kiireistä? Meillä ku sama synnäri niin ihan mielenkiinnolla kyselen. Ainakin perjantaina kun jouduin siellä äippäpolilla käymään näytillä niin kätilöä meni sinne sun tänne. Toisin kuin sillo 3viikkoa sitten, silloin oli rauhallista kuin huopatossu tehtaalla.

Voi olla että huopatossu tehtaan rauhallisuus on tipotiessään kun kirjaudun sisään synnyttämään tätä reilun neljän kilon jäpikkää :LOL:

Vauhtis rv 38+3
 
HelloShitty
onnea MM83 ja vanttu80 pojista!!!!! :flower: :flower:

oisko nyt tytön vuoro..mä voisin olla vapaa-ehtoinen! :attn: B)

masu täynnä ja oksettaa...jep..äiti tekee aina liikaa ruokaa. :LOL: |O

eipä muuta..nyt hetkeks lepäämään. piti vaan tulla tarkastaa vauvauutisia! :heart:
HS ja J rv 38+2
 
Hurjan paljon onnea MM83 ja vanttu80 ...

Hihih,ei ole kun yks tai kaks päivää niin joku kirjoitti,että täällä ei tapahdu mitään,tai siis ei nuin,mut kun välillä oli et joka toinen teki lähtöä sairaalaan ja sit tuli taukoa ja nyt sit tulee urakalla vauvauutisia...



Tinni :juu en mä aijo kuule uskaltaa lähteä synnyttään...tuli kamala paniikki oikeesti,kun yöllä ähräsin kipujen kans...pidän paksut kinttuni nätisti ristissä ja menkää te muut ensin... :D Piti äsken vielä siskoltani kysellä,et kuinka kipeetä se käy,kun vauva tulee ulos...

Pari kertaa alamahalla tuntunut menkkakipuja,mut muuten elo ollut normaalia,mitä nyt hermo ollut pinnassa.tuli tytöllekkin huudettua ja vielä anopin kuullen...ja mun anoppi kun ei ole se joka miniän toive,niin sehän heti oli kommentoimassa,et millasta elämä on sitten kun on toinen lapsi...lyseli et mitä hän voi tehdä täällä ,kun olen sairaalassa,sanoin ettei mitään,mulla on ukko sitä varten... :kieh: perkele,tartte tulla tänne siivoon,jos ei ukko saa kerran seitsemässä vuodessa taloutta pyörimään ilman mun(tai anopin)läsnäoloa,ni kaatukoot vaikka seinät päälle...vituttaa,kun se luulee olevansa korvaamaton,kun vauva tekee tuloaan(eikä asiaa auta et se asuu 200m päässä)...taijan piruuttani käskeäkkin oman äitini tänne sit kun lähtö tulee :LOL:

Aatelkaapa,et me rehkitään kaikki hulluna ,et synnytys käynnistys,mut miksi sit synnytykset yleensä käynnistyykin yöllä,kun olet kaikista rennoimmillasi??Mulle yks suurperheen äiti sanoi kaupassa,että unohtaa kaikki raskas työ kotona,kirja käteen ja se on siinnä,sillon ne rupeaa syntyyn...oli kuulemma"muutamasta"lapsesta kokemusta =)

No,nyt saunaan...terkuin Ryhis ja Seppo 37+3

Ps.mä kans annan ääneni et sisu lähtee seuraavana...
 
oNNEKSI oLKOON :flower: :flower:

Meillä Pikkumies edeleen sairaala paino nyt 2400g ,ekg Piuhat saatiin irti ja kokeita ei enää.nyt kiinni kuinka alkaa sujua syöminen että saisimme nenä/mahaletkun pois ja pääsis rakas kotiin.Hirveä ikävä ilman poikaa olla kotona...
 
Hurjan paljon onnea kaikille pikkuprinssien perheille! :flower: :flower: :flower:

Täällä taas supistelee, mutten jaksa enää innostua.. Selkeästi ovat nyt kyllä kipeämpiä kuin aikaisemmin ja säännöllisiä. :whistle:

Ihana, aurinkoinen päivä tänään ollut ja on kestitty viimeiset synttärivieraat tältä erää. Käytiin eilen esikoisen oikean synttäripäivän kunniaksi piknikillä (lahjat ja juhlat pidettiin to). Oli hurjan mukavaa olla vielä tällä kokoonpanolla liikkeellä ja nauttia kesäisestä luonnosta.

Tällä kertaa jopa näin lyhyesti. ;)
-maranooka & prinsessa 35+3-
 
Vauhtis:
ei ollu ilmeisesti suurempaa ruuhkaa, kun saatiin olla synnytyshuoneessa klo 19 asti ennen ku veivät meiät osastolle. Ja kolmen hengen huoneessaki, missä olin, oli yks petipaikka vapaana. Mutta tilanteethan voi toki muuttua.

Jaksamista kaikille supistelujen kanssa kärvisteleville. Toivottavasti ei mee enää pitkään. :hug:

Asiasta toiseen, kuka tietää, saako imetysaikana syödä pellavansiemeniä, kun raskausaikanahan niitä ei saa syödä ???

nimim. "pelottaa käydä vessassa, ettei vaan tulis liian todentuntuisia flashbackeja synnytyksestä..." :eek:
 
Täällä kanssa yksi hiljaiseloa viettänyt ilmoittelee itsestään! Aktiivisesti käyn kyllä lukemassa mutta en oo vaan saanu aikaseks kirjotella mitään.

Onnea kaikille nyytin jo saaneille! Täällähän on tapahtunu vaikka mitä sitten eilisen! Olin ihan yllättyny kun etusivulla olikin päivitetty syntyneiden määräksi 9 kun eilen oli vielä 6 vauvaa vasta syntyny. Hyvä vaan että alkaa tapahtua!

Eilen tuli täälläkin 37 viikkoa täyteen eli täysiaikaisia ollaan! Neuvolassa sanoivat että vauva olisi jo hyvinkin valmis syntymään. Tosi alhaalla on ja pääkin on jo kiinnittynyt. Parina päivänä on jonkinverran supistellut mutta pääasiassa ollut vain semmosta menkkamaista särkyä mahassa. Saa nyt sitten nähdä. Luulisin että ainakin pari viikkoa vielä menee ennen kuin syntyy.

Toivottavasti Sisulla olisi jo vauva kainalossa. Mä olisin varmaan ihan paniikissa jos mulla olis paikat auki 6 cm niinku Sisulla ja olisin vielä kotona. Ja heillä vielä tosi pitkä matka sairaalaan.

BV: Toivottavasti Paprican paino lähtee nousuun, eikä tarviisi korviketta antaa kun kerran maitoa tulee sulta tosi hyvin. Aika jännä muuten että Paprica syntyi noinkin paljon etuajassa kun eikö sun esikoinen syntynyt kuitenkin useemman päivän lasketun ajan jälkeen. Menikö se niin vai muistanko nyt ihan omiani?

Mä oon kans miettiny että missä Mammanpojat on kun ei oo kirjotellu pitkään aikaan mitään. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Liljahelena ja kultapieni 37+1
 
HS no lähditkö jo sitä tyttöä synnyttämään :whistle:

kekkeri mä taas stressailin tuota mun ja miehen tilannetta,liekö sillä osuutta asiaan että P syntyi kolme viikkoa ennen la? Tiedä häntä..

Koksissakin oli muutes tosi hiljaista kun olin synnyttämässä,olin vissiin ainut tai yksi mun lisäksi tais olla samaan aikaan synnyttämässä,todella harvinaista =)
Ja sitten ylhäällä olin ensin yhden yön toisen äidin kanssa samassa huoneessa,mutta toisen yön sain olla jo yksin,jippii :D

liljahelena juu,esikoinen syntyi käynnistyksellä 41+4 ja tää kakkonen itsekseen 36+6 =)
Näköjään raskaudet samalla ihmisellä voi olla tosi erilaiset,joskus jos vielä lapsen saan niin toivon että sekin synnytys sitten käynnistyisi itsekseen,on se vaan niin helpompi vaihtoehto =)

BV ja P 2vk 1pv ;)
 
HelloShitty
no juu en lähteny! ei oo edes fiiliksiä siihen suuntaan mutta mun vuoro on nyt varattu että kukaan ei nyt rynni ohi! :kieh: :D :attn:

ihanaa että niitä vauvoja tulee tässäkin pinossa. tietää että omakin vuoro tulee jossain vaiheessa. taas ollaan yks päivä lähemmäs. jee! :heart:

HS ja J rv 38+3
 

Yhteistyössä